Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física de Partículas
Áreas: Física Teórica
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Nesta materia estudarase a física da interacción gravitatoria facendo énfase na formulación baseada na Teoría da Relatividad Xeral. A gravitación é sen dúbida a forza máis común e determinante na natureza a gran escala. A Teoría da Relatividad Xeral establece unha profunda conexión entre a esta forza e a xeometría do espazo-tempo. O obxectivo do curso é, por unha banda, transmitir ao alumno a beleza inherente á teoría, e por outro, a enorme variedade de fenómenos que describe e precide. Constatar o momento de intenso desenvolvemento que está a vivir esta rama da física e coñecer os útimos avances e os experimentos vindeiros é outra meta ben definida.
RESULTADOS DA APRENDIZAXE
Ao finalizar o curso, o alumno deberá:
- Ter un coñecemento xeral da fenomenoloxía básica da interacción gravitatoria.
- Ser capaz de realizar cálculos con tensores.
- Resolver problemas de gravitación.
- Ter un coñecemento das fronteras actuais neste campo e dos experimentos recentes e próximos.
1. Introdución á interacción gravitatoria. A teoría de Newton: éxitos e limitacións.
2. O espazo tempo. Sistemas de coordenadas xerais.
3. Análise tensorial en variedades. Teoría da Relatividad Xeral.
4. Campo gravitatorio e ecuacións de Einstein. Solución de Schwarzschild.
5. Probas en campos gravitatorios: órbitas e raios de luz. Experimentos históricos.
6. Solución interior e colapso gravitatorio. Buracos Negros. Evidencias experimentais.
7. Ondas Gravitacionales. Teoría e experimentos futuros.
8. Cosmoloxía: solucións e constante cosmolóxica.
- Notas de clase (dispoñibles en liña)
- James B. Hartle, Gravity, an Introduction to Einstein's General Relativity, Addison Wesley, 2003.
- B. Schutz, A First Course in General Relativity, Cambridge, 2003.
- Sexan M. Carroll, Spacetime and Geometry: Lecture Notes on General Relativity http://preposterousuniverse.com/grnotes/
Competencias xerais:
- Coñecer os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da Física, xunto cunha determinada perspectiva histórica do seu desenvolvemento.
- Ter capacidade para reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, extraer conclusións e emitir informes razoados sobre problemas científicos, tecnolóxicos ou outras áreas que requiran o uso dos coñecementos da Física.
- Aplicar tanto os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos como a capacidade de análise e abstracción na definición e abordaxe de problemas e na busca das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
- Que o alumnado teña demostrado coñecemento e comprensión nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita estar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos desde a vangarda. do seu campo de estudo
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as habilidades que adoitan demostrarse mediante o desenvolvemento e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan a reflexión sobre cuestións relevantes de carácter social, científico ou ético.
Competencias transversais:
- Adquirir capacidade de análise e síntese
- Ter habilidades organizativas e de planificación
- Desenvolver o razoamento crítico
Competencias específicas:
- Ter un bo coñecemento das teorías físicas máis importantes, localizando na súa estrutura lóxica e matemática, o seu soporte experimental e o fenómeno físico que se pode describir a través delas.
- Ser capaz de manexar con claridade ordes de magnitude e facer estimacións adecuadas para desenvolver unha percepción clara de situacións que, aínda que sexan físicamente diferentes, amosen certa analoxía que permita utilizar solucións coñecidas a novos problemas.
- Ser capaz de realizar o esencial dun proceso ou situación e establecer un modelo de funcionamento do mesmo así como realizar as aproximacións requiridas para reducir o problema a un nivel manexable. Demostrar habilidades de pensamento crítico para construír modelos físicos
- Ser capaz de manexar, buscar e utilizar bibliografía, así como calquera fonte de información relevante e aplicala aos traballos de investigación e desenvolvemento técnico de proxectos.
Seguiranse as indicacións metodológicas establecidas na Memoria de Título de Grao en Física da USC. O contido da materia impartirase en 20 horas lectivas de carácter expositivo. As notas de clase servirán de apoio para o estudo. Proporanse exercicios que o alumno deberá resolver e, no seu caso, entregar. Serán corrixidos con posterioridade nas horas interactivas. Hai dispoñibles 5 horas de tutoría individualizada, baixo petición e cita previa.
O sistema de avaliación consta de varias partes.
a) A avaliación continua (EC) da materia terá en consideración:
- a asistencia e participación en clase mediante a entrega e resolución de problemas (APC).
- a realización dun traballo de extensión (TE).
b) A realización dun exame final (EF).
A nota de avaliación continua vén dada por EC
= MIN(0.2xAPC+0.8xEF+0.2xTE;10)
sempre que EF sexa maior ou igual que 4, condición ineludible para aprobar a materia.
A nota final (NF) será
NF = MAX(EC;EF)
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ao recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”:
"Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes."
A asignatura ten unha asignación de 4,5 créditos. Isto implica un total de 112,5 horas de docencia distribuídas do seguinte xeito:
- 24 horas de clases expositivas
- 18 horas de clases interactivas
- 3 horas de titoría
- 67,5 horas de traballo personal do alumno
Non se requiren coñecementos previos diferentes dos asociados ao nivel de grado no que se atopa o alumno. Recoméndase predisposición para as matemáticas e os aspectos máis formáis da física teórica.
Javier Mas Sole
Coordinador/a- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Teléfono
- 881813985
- Correo electrónico
- javier.mas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Jose Daniel Edelstein Glaubach
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Teléfono
- 881813975
- Correo electrónico
- jose.edelstein [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Juan Santos Suarez
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Correo electrónico
- juansantos.suarez [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Victor López Pardo
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Correo electrónico
- victorlopez.pardo [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Marti Berenguer Mimo
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Correo electrónico
- marti.berenguer.mimo [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Martes | |||
---|---|---|---|
09:00-10:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Magna |
Xoves | |||
09:00-10:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Magna |
20.05.2025 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
20.05.2025 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
20.05.2025 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
20.05.2025 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
04.07.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |