Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Física Aplicada, Óptica
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Familiarizar ó estudante coa análise dos fenómenos físicos e da súa medida mediante a utilización de técnicas experimentais actuais.
Tratarase de fomentar a capacidade dos estudantes de observar, catalogar e modelizar os fenómenos da natureza a partir dos seus coñecementos de física.
RESULTADOS DE APRENDIZAXE
Ao terminar a materia o alumno:
- Terá a capacidade de avaliación dos parámetros e condicións fundamentais do tipo de medición requirida e de determinación das técnicas máis adecuadas.
Dominará algunhas das seguintes técnicas:
- Caracterización óptica non destrutiva.
- Caracterización electromagnética de sistemas radiantes e sistemas biolóxicos.
- Caracterización de fluídos e fluídos complexos.
- Caracterización de superficies.
- Caracterización de partículas e nanopartículas.
Farase unha selección dos seguintes:
1 Microscopía avanzada
2 Interferometría e aplicacións
3 Sensores de fronte de onda
4 Espectrometría
5 Cámara anecoica apantallada
6 Cámaras de ensaios electromagnéticos
7 Deseño de agrupacións de antenas
8 Bioelectromagnetismo
9 Caracterización de fluídos e fluídos complexos
10 Caracterización de superficies
11 Análise térmica
12 Caracterización de partículas e nanopartículas
O profesor da materia especificará no Campus Virtual que material bibliográfico pode atoparse en formato electrónico na biblioteca da USC cando os fondos estean disponbiles.
- Geary, J.M.: Introduction to wavefront sensors. Tutorial Text Vol. TT18 SPIE, 1995.
- J. M. Hollas: Modern spectroscopy 4th Ed. John Wiley & Sons, 2004.
- D. Malacara & B.J. Thompson: Handbook of Optical Engineering . Edt. Marcel Dekker, 2001
- M. Pluta: Advanced Light Microscopy. Vol 2. PWN, Elsevier, 1989
- A. Requena Rodríguez, J. Zúñiga Román: Espectroscopía. Pearson Educación S.A., 2004
- A. Cardama, Ll. Jofre, J. M. Rius, J. Romeu, S. Blanch, M. Ferrando, Antenas, Edicions UPC, 1998.
- C. A. Balanis, Antenna Theory: Analysis and Design, Second Edition, John Wiley & Sons, 1997
- W. L. Stutzman, G. A. Thiele, Antenna Theory and Design, Second Edition, John Wiley & Sons, 1998
- J. D. Kraus, R. Marhefka, Antennas for All Applications, Third Edition, McGraw-Hill, 2002
- Tropea, Cameron; Yarin, Alexander L.; Foss, John F. (Eds.) Springer Handbook of Experimental Fluid Mechanincs, Springer, 2007.
- A. W. Adamson, A. P. Gast, Physical Chemistry of Surfaces, Sixth Ed., Wiley Interscience, 1997.
- M. J. Assael, A. R. H. Goodwin, V. Vesovic, W, A. Wakeham. Experimental Thermodynamics Volume IX Advances in Transport Properties of Fluids, RSC, 2014
Aula Virtual: incluirá material docente elaborado polos profesores da materia e enlaces a recursos online.
BÁSICAS E XENERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CG1 - Posuír e comprender os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da Física, con perspectiva histórica do seu desenvolvemento.
CG2 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Física.
CG3 - Aplicar tanto os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na definición e formulación de problemas e na procura das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
TRANSVERSAIS
CT1 - Adquirir capacidade de análise e síntese.
CT2 - Ter capacidade de organización e planificación.
CT4 - Ser capaz de traballar en equipo.
CT5 - Desenvolver o razoamento crítico.
CT6 - Desenvolver a creatividade, iniciativa e espírito emprendedor.
ESPECÍFICAS
CE1 - Ter unha boa comprensión das teorías físicas máis importantes, localizando na súa estrutura lóxica e matemática, o seu soporte experimental e o fenómeno físico que pode ser descrito a través deles.
CE2 - Ser capaz de manexar claramente as ordes de magnitude e realizar estimacións adecuadas co fin de desenvolver unha clara percepción de situacións que, aínda que fisicamente diferentes, mostren algunha analogía, permitindo o uso de solucións coñecidas a novos problemas.
CE3 - Familiarizarse cos modelos experimentais máis importantes, ademais ser capaces de realizar experimentos de forma independente, así como describir, analizar e avaliar críticamente os datos experimentais.
CE4 - Ser capaz de comparar novos datos experimentais con modelos dispoñibles para revisar a súa validez e suxerir cambios que melloren a concordancia dos modelos cos datos.
CE5 - Ser capaz de realizar o esencial dun proceso ou situación e establecer un modelo de traballo do mesmo, así como realizar as aproximacións requiridas co obxecto de reducir o problema ata un nivel manexable. Demostrará posuír pensamento crítico para construír modelos físicos.
CE6 - Comprender e dominar o uso dos métodos matemáticos e numéricos máis comunmente utilizados en Física.
CE7 - Ser capaz de utilizar ferramentas informáticas e desenvolver programas de software.
Seguiranse as indicacións metodolóxicas xerais establecidas na Memoria do Título de Grao en Física da USC. As clases serán presenciais e a distribución de horas expositivas e interactivas segue o especificado na Memoria de Grao.
Activarase un curso na plataforma Moodle do Campus Virtual, á que se subirá información de interese para o alumno así como material docente diverso.
Nas clases expositivas presentaranse os fundamentos das técnicas a estudiar, os protocolos de calibración e posta a punto dos dispositivos, e os procedementos de obtención da información desexada.
Nas sesións de laboratorio particularizaranse os ítems anteriores para traballar cos dispositivos ou montaxes dispoñibles.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, se son telemáticas requerirán de cita previa o que tamén é recomendable para as presenciais.
O alumno poderá aproba-la materia mediante evaluación continua que consistirá en algunha/s das seguintes actividades:
i) Asistencia ás clases e participación
ii) Realización de prácticas
iii) Entrega de memorias de prácticas
Ou mediante a realización dun examen final escrito no caso de que o alumno, ou ben non supere a evaluación continua, ou ben aspire a subir nota.
Nestes casos a calificación será do 50% da nota da evaluación continua e un 50% da nota do exame. Se esta nota ponderada fose inferior á nota do exame final, aplicarase ésta última.
Aqueles alumnos que non realicen as prácticas esixidas non terán dereito a presentarse ó exame final.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes.
A materia ten un total de 4,5 créditos ECTS distribuídos ao longo de todo o cuadrimestre. A carga de traballo total é de 112,5 horas, distribuídas como segue:
Asistencia a clases teóricas 12 h
Realización de prácticas no laboratorio 24 h
Asistencia a titorías 3 h
Outras sesions co profesor 6 h
Traballo persoal con recursos bibliográficos e informáticos 38 h
Escritura de memorias e outros traballos 20 h
Preparación de presentacións 9.5 h
Recoméndase ter aprobado unha porcentaxe ampla de materias de primeiro e segundo.
Recoméndase revisar os conceptos básicos de Óptica
Recoméndase un coñecemento básico de inglés para poder consultar parte da bibliografía.
Maria Dolores Mouriz Cereijo
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813519
- Correo electrónico
- mariadolores.mouriz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Xesus Prieto Blanco
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813506
- Correo electrónico
- xesus.prieto.blanco [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Alfredo Jose Amigo Pombo
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Teléfono
- 881814053
- Correo electrónico
- alfredo.amigo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Juan Jose Parajo Vieito
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Correo electrónico
- juanjose.parajo [at] usc.es
- Categoría
- Posdoutoral Xunta
Maria Jesus Garcia Guimarey
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Correo electrónico
- mariajesus.guimarey [at] usc.es
- Categoría
- Posdoutoral Xunta
Mércores | |||
---|---|---|---|
10:30-12:30 | Grupo /CLIS_01 | Galego, Castelán | Aula C |
Xoves | |||
12:00-14:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán, Galego | Aula C |
Venres | |||
12:00-14:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego, Castelán | Aula C |
30.05.2025 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
03.07.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |