Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física de Partículas
Áreas: Física da Materia Condensada
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
-Coñecer a fenomenoloxía básica dos supercondutores e os superfluídos
-Coñecer o fundamento dos principais modelos teóricos da supercondutividade e a superfluidez
-Coñecer as principais aplicacións prácticas dos supercondutores
- Introducirse nalgún dos problemas abertos dos estudos e/ou as aplicacións asociados á supercondutividade e á superfluidez
Resultados da aprendizaxe. Tras cursar a materia o alumno demostrará:
· Que é capaz de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Física implicada na materia.
· Que poidan aplicar tanto os coñecementos teórico-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na
definición e formulación de problemas e en procúraa das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
· Que teñan capacidade de comunicar, tanto por escrito como de forma oral, coñecementos, procedementos, resultados e ideas tanto a un público especializado como non especializado.
· Que sexan capaces de estudar e aprender de forma autónoma, con organización de tempo e recursos, novos coñecementos e técnicas en calquera disciplina científica ou tecnolóxica.
ASPECTOS XERAIS. Orixe da superfluidez e da supercondutividade: Condensación tipo Bose-Einstein. Acoplo tipo BCS. Propiedades fundamentais dos supercondutores e os superfluídos.
SUPERFLUIDOS. 4He. 3He. Condensados de gases alcalinos. Outros superfluídos. Aspectos termo-hidrodinámicos. Vórtices cuánticos.
SUPERCONDUTORES. Materiais supercondutores de alta e baixa Tc, nanoestruturados, en presenza de desorde e homoxeneidades. Modelos fenomenolóxicos.
APLICACIÓNS E DISPOSITIVOS. Transporte e almacenamento de enerxía. Rodamentos magnéticos e levitación. Electrónica supercondutora. Magnetometría por interferometría cuántica. Qbits supercondutores.
PRÁCTICAS DE LABORATORIO. Observación da transición lambda en 4He. Transición resistiva de supercondutores de alta temperatura.
Bibliografía básica:
- D.R. Tilley, Superfluidity and superconductivity (Adam Hilger, 1990)
- V.V. Schmidt, The Physics of superconductors (Springer, 1997)
- J.F. Annett, Superconductivity, superfluids, and condensates (Oxford, 2004)
- M. Tinkham, Introduction to superconductivity (McGraw-Hill, 1996)
- J. Maza, J. Mosqueira, J.A. veira, Física del estado sólido (USC, 2008)
Bibliografía complementaria:
- J. Maza, J. Mosqueira, J.A. veira, Física del estado sólido : ejercicios resueltos (USC, 2009)
- R.P. Huebener, Magnetic flux structures in superconductors (Springer, 2001)
- K. Fossheim, A. Sudbo, Superconductivity: physics and applications (Wiley, 2004)
Recursos en liña:
- Notas e presentacións da materia no campus virtual
BÁSICAS:
- Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
XENERAIS:
- Posuír e comprender os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da Física, con perspectiva histórica do seu desenvolvemento.
- Ter a capacidade de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Física.
- Aplicar tanto os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na definición e formulación de problemas e na procura das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
TRANSVERSAIS:
- Adquirir capacidade de análise e síntese.
- Ter capacidade de organización e planificación.
- Desenvolver o razoamento crítico.
ESPECÍFICAS:
- Ter unha boa comprensión das teorías físicas máis importantes, localizando na súa estrutura lóxica e matemática, o seu soporte experimental e o fenómeno físico que pode ser descrito a través deles.
- Ser capaz de manexar claramente as ordes de magnitude e realizar estimacións adecuadas co fin de desenvolver unha clara percepción de situacións que, aínda que fisicamente diferentes, mostren algunha analogía, permitindo o uso de solucións coñecidas a novos problemas.
- Ser capaz de realizar o esencial dun proceso ou situación e establecer un modelo de traballo do mesmo, así como realizar as aproximacións requiridas co obxecto de reducir o problema ata un nivel manexable. Demostrará posuír pensamento crítico para construír modelos físicos.
- Comprender e dominar o uso dos métodos matemáticos e numéricos máis comunmente utilizados en Física
- Ser capaz de manexar, buscar e utilizar bibliografía, así como calquera fonte de información relevante e aplicala a traballos de investigación e desenvolvemento técnico de proxectos.
CLASES EXPOSITIVAS: Leccións impartidas polo profesor que pueden ter distintos formatos (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia...). O profesor pode contar con apoio de medios audiovisuais e informáticos.
CLASES INTERACTIVAS-SEMINARIOS: Clases teórico/prácticas nas que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, problemas, exercicios... Istas clases poderán incluir tamén actividades que impliquen a participación directa do estudante (saidas ao encerado, etc.), e entregas de traballos realizados na casa, que contribuirán á evaluación continua.
CLASES INTERACTIVAS-DE LABORATORIO: Terán lugar en laboratorios de prácticas ou de investigación. Nelas se adquiren as habilidades experimentais relacionadas coa temática da materia e se consolidan os coñecementos adquiridos no resto de las clases. Tras unha explicación do profesor, o alumno realizará individualmente ou en grupos as actividades e/ou cálculos necesarios, completándoos na casa de ser necesario. E obrigatoria a asistencia a toda-las sesións de prácticas.
TUTORÍAS: Tutorías programadas en horario e calendario consensuado polo profesor e os estudiantes. Se aclararán dudas sobre a teoría, as prácticas, exercicios e outras tarefas propostas.
AULA VIRTUAL: A materia disporá de espacio na plataforma de campus virtual de la USC, que se usará para varios cometidos complementarios a la docencia.
- exame final presencial que se realizará nas datas oficiais establecidas polo centro (60% da calificación final)
evaluación continua, que consistirá en:
- a entrega e/ou realización de exercicios na hora de clase (30% da calificación final).
- memoria das prácticas (10% da calificación final).
- para que se teña en conta a avaliación continua non pode haber mais de 3 ausencias inxustificadas a clase, e a nota do exame no poderá ser inferior a 3.5
A calificación final no será inferior á nota obtida según: 0.9*Nota do exame+0.1*Memoria das prácticas
A mesma regla se aplica á segunda oportunidade.
En casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o recollido na 'Norma para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións'.
TRABALLO PRESENCIAL:
-Clases expositivas: 24 horas
-Clases interactivas de seminarios e laboratorio: 18 horas
-Clases de tutorías: 3 horas
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO: 67.5 horas a repartir en
-Estudio autónomo individual ou en grupo: 21.5 horas
-Escritura de exercicios, conclusións e outros traballos: 21.5 horas
-Programación/experimentación e outros traballos en ordenador/laboratorio: 20 horas
-Preparación de presentacións orais, debates o similar: 4,5 horas
Es imprescindible a asistencia a clase, e moi recomendable a realización das tarefas asociadas á avaliación contínua. Tamén é importante manexar a bibliografía e non ceñirse só aos apuntes de clase. Asimesmo, recoméndase facer uso das tutorías para aclarar co profesor as dubidas que poidan surxir.
Para un idóneo seguimento do curso necesitaranse coñecementos específicos de electromagnetismo, física do estado sólido, termodinámica e física cuántica, polo que se recomenda ter superadas as correspondentes materias.
Jesus Manuel Mosqueira Rey
Coordinador/a- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física da Materia Condensada
- Teléfono
- 881814025
- Correo electrónico
- j.mosqueira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
10:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula C |
Venres | |||
10:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula C |
23.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
23.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
23.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
23.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
20.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
20.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
20.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |