Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Electrónica
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Resultados da aprendizaxe:
Objetivos
Entender y analizar circuitos de acondicionamento de datos
Entender y analizar sistemas de adquisición y acondicionamento de datos
Usar tarjetas y software de adquisición de datos
Tema 0. Instrumentación Electrónica en Física
Tema 1. Amplificación
Concepto
Clasificación de amplificadores
O amplificador operacional. Circuitos co amplificador operacional
O amplificador de instrumentación
Tema 2. Filtrado
Tipos de filtrado. Clasificación de filtros
Filtros con amplificadores operacionais
Tema 3 Conversión de Datos
Teorema do muestreo
Circuitos de muestreo e retención
Conversión A/D. Caracterización estática e dinámica
Conversión D/A
Criterios de selección dunha tarxeta de adquisición
Adquisición de datos mediante LabVIEW
Prácticas
Deseño dunha bomba de Howland (protocolo 4-20 mA)
Deseño de filtros basados en amplificadores operacionais
Caracterización dun conversor A/D
Simulación de circuitos con OrCAD (SPICE)
Bibliografía Básica
Miguel A. Pérez García y otros, Instrumentación Electrónica, Thomson 2004.
Adel S. Sedra y Kenneth C. Smith, Circuitos Microelectrónicos, McGraw-Hill 1998.
Sergio Franco. Diseño con Amplificadores Operacionales y Circuitos Integrados Analógicos, McGraw-Hill 2002.
Bibliografía Complementaria
Ramón Pallás Areny, Sensores y Acondicionadores de Señal, Marcombo 1998.
Charles K. Alexander and Matthew N.O. Sadiku. Fundamentals of electric circuits. 6th edition. McGraw-hill Education, New York, 2017.
Competencias básicas e xenerais
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación
secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que
implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que
adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir
xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CG2 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes
razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Física.
CG3 - Aplicar tanto os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na definición e
formulación de problemas e na procura das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
Competencias transversais
CT1 - Adquirir capacidade de análise e síntese.
CT2 - Ter capacidade de organización e planificación.
CT4 - Ser capaz de traballar en equipo.
CT5 - Desenvolver o razoamento crítico.
CT6 - Desenvolver a creatividade, iniciativa e espírito emprendedor.
Competencias específicas
CE2 - Ser capaz de manexar claramente as ordes de magnitude e realizar estimacións adecuadas co fin de desenvolver unha clara percepción
de situacións que, aínda que fisicamente diferentes, mostren algunha analogía, permitindo o uso de solucións coñecidas a novos problemas.
CE5 - Ser capaz de realizar o esencial dun proceso ou situación e establecer un modelo de traballo do mesmo, así como realizar as aproximacións
requiridas co obxecto de reducir o problema ata un nivel manexable. Demostrará posuír pensamento crítico para construír modelos físicos.
CE6 - Comprender e dominar o uso dos métodos matemáticos e numéricos máis comunmente utilizados en Física
CE7 - Ser capaz de utilizar ferramentas informáticas e desenvolver programas de software
CE8 - Ser capaz de manexar, buscar e utilizar bibliografía, así como calquera fonte de información relevante e aplicala a traballos de investigación
e desenvolvemento técnico de proxectos
Na docencia de tipo expositivo serán maioría as clases maxistrais impartidas polo profesor. Cada clase comezará lembrando brevemente o exposto nas clases anteriores, seguirá co desenvolvemento da materia propiamente dita, e finalizará cun resumo do que se impartirá nas seguintes clases. As clases de pizarra en grupos reducidos involucrarán máis ó alumno, realizando exercicios en pizarra. As prácticas de laboratorio faranse por parellas.
Avalíanse as clases expositivas mediante un exame escrito. Avalíanse as prácticas mediante un exame de laboratorio.
Exame escrito: 80 %
Exame de prácticas: 20 %
Aínda cando as prácticas realízanse en parellas, o exame no laboratorio é individual. Este constará de dous partes, unha que consistirá na resolución dun circuíto e outra na súa caracterización experimental. O exame farase no laboratorio de Electrónica e realizarase unha vez desenvolto todo o traballo práctico planificado.
A nota do exame de prácticas terase en conta para xerar a cualificación final da materia se mellora a cualificación do exame.
A nota de prácticas consérvase para a convocatoria de xuño.
A realización das prácticas de laboratorio é obrigatoria para superar a materia.
Aínda cando a asistencia a clase é moi recomendable, non terá ningunha valoración na cualificación final da materia.
Nesta materia considérase non presentado se o alumno non se presenta ao exame final.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na normativa de “avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das súas cualificacións”.
O alumno adicará 24 horas á asistencia a clases maxistrais, 18 horas a facer prácticas de laboratorio e problemas, 67.5 ó estudo persoal, e 3 de tutorías. Esta distribución temporal sería suficiente para que un alumno medio optase á máxima nota posible.
Non hai nengún segredo. Asistir a clase, involucrarse, parcitipar, facer uso das horas de tutoría, e estudiar diariamente.
Os conceptos adquiridos nesta asignatura son de total utilidade en calquer plano da Física experimental nos que se recollan datos mediante instrumentación electrónica.
Lingua de impartición da materia: español/galego; 50%/50%.
Diego Cabello Ferrer
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Electrónica
- Teléfono
- 881816423
- Correo electrónico
- diego.cabello [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
David López Vilariño
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Electrónica
- Correo electrónico
- david.vilarino [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Victor Manuel Brea Sanchez
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Electrónica
- Teléfono
- 881816436
- Correo electrónico
- victor.brea [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Facundo Bonfiglio Buendia
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Electrónica
- Correo electrónico
- facundo.bonfiglio.buendia [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral USC
Luns | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula Magna |
19:00-21:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 0 |
20.01.2026 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
20.01.2026 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
20.01.2026 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
20.01.2026 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
08.06.2026 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
08.06.2026 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
08.06.2026 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |