O máster proporciona formación ao seu alumnado para responder á crecente demanda de profesionais no estudo, investigación e xestión cultural vinculada coas cidades históricas, museos, mercado da arte, turismo e, en xeral, o patrimonio cultural de índole histórico-artístico. É un máster interuniversitario de 60 créditos coa universidade de Las Palmas de Gran Canaria.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
Duración:
1 ano académico
Código RUCT: 4314274
Número de ECTS: 60
Número prazas: 30
Decano/a ou director/a do centro:
MARCO VIRGILIO GARCIA QUINTELA
Coordinador-a do título:
Fernando Pérez Rodríguez
fernando.perez [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade das Palmas de Gran Canaria
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 05/12/2013 (DOG 20/12/2013)
Data de publicación no BOE:
25/11/2014
Data da última acreditación:
03/06/2022
Este máster pretende dar resposta á crecente demanda de profesionais capacitados nas tarefas de estudo, investigación e xestión cultural vinculadas coa cidade histórica, a historia da arte, os museos, o mercado, o turismo e, en xeral, o patrimonio cultural de índole histórico-artística e arquitectónica. Ten, fundamentalmente, unha orientación práctica e profesional de cara ao estudo do patrimonio móbel, a museoloxía e o mercado da arte. É un máster interuniversitario coa universidade de Las Palmas de Gran Canaria.
Duración:
1 ano académico
Código RUCT: 4314274
Número de ECTS: 60
Número prazas: 30
Decano/a ou director/a do centro:
MARCO VIRGILIO GARCIA QUINTELA
Coordinador-a do título:
Fernando Pérez Rodríguez
fernando.perez [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade das Palmas de Gran Canaria
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 05/12/2013 (DOG 20/12/2013)
Data de publicación no BOE:
25/11/2014
Data da última acreditación:
03/06/2022
Este máster pretende dar resposta á crecente demanda de profesionais capacitados nas tarefas de estudo, investigación e xestión cultural vinculadas coa cidade histórica, a historia da arte, os museos, o mercado, o turismo e, en xeral, o patrimonio cultural de índole histórico-artística e arquitectónica. Ten, fundamentalmente, unha orientación práctica e profesional de cara ao estudo do patrimonio móbel, a museoloxía e o mercado da arte. É un máster interuniversitario coa universidade de Las Palmas de Gran Canaria.
Obrigatorias: 12
Optativas: 42
Traballo fin de máster: 6
Total: 60
Este máster ten as seguintes especialidades:
-Especialidade en Patrimonio Arquitectónico e Cidade Histórica 24.0 ECTS
-Especialidade en Espazos de Conservación e Exhibición do Patrimonio Artístico 18.0 ECTS
-Especialidade en Arte e Mercado 9.0 ECTS
Para obter unha ou máis especialidades, o alumnado debe superar todas as materias do módulo correspondente; tamén pode cursar o máster sen obter ningunha especialidade elixindo as materias optativas libremente.
Xestión, marketing e proxectos
- P5221101
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Lexislación e patrimonio
- P5221102
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Documentación e patrimonio
- P5221103
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Metodoloxía, investigación e deontoloxía
- P5221104
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Estratexias de xestión para a cidade histórica: Avaliación e normativa
- P5221201
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Estratexias para a intervención e posta en valor do patrimonio construído
- P5221202
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Representación e presentación para a xestión do patrimonio construído
- P5221203
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Cidade histórica versus cidade contemporánea I: Diálogos e rupturas
- P5221204
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Cidade histórica versus cidade contemporánea II: proxectos urbanos
- P5221205
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
A cidade histórica como fenómeno cultural
- P5221206
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
A cidade histórica como recurso turístico
- P5221207
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Cidades históricas. Análise de casos
- P5221208
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Conservación e restauración de obras de arte
- P5221209
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
A xestión de centros de arte e exposicións nas institucións públicas e privadas
- P5221210
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Museo e sociedade. As funcións do museo
- P5221211
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Didáctica e comunicación no museo
- P5221212
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
A historia da arte aplicada ao patrimonio I
- P5221213
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
A historia da arte aplicada ao patrimonio II
- P5221214
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
A xestión da arte
- P5221215
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
O valor da arte
- P5221216
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Os axentes do mercado
- P5221217
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Prácticas externas optativas
- P5221218
- Optativo
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 12 créditos
Traballo fin de máster
- P5221105
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 6 créditos
O máster proporciona formación ao seu alumnado para responder á crecente demanda de profesionais no estudo, investigación e xestión cultural vinculada coas cidades históricas, museos, mercado da arte, turismo e, en xeral, o patrimonio cultural de índole histórico-artístico. É un máster interuniversitario de 60 créditos coa universidade de Las Palmas de Gran Canaria.
Non se contempla
Obrigatorias: 12
Optativas: 42
Traballo fin de máster: 6
Total: 60
A Comisión Académica nomeará un titor para cada un dos alumnos, que non terá que ser necesariamente o seu futuro director de tese, e cuxas funcións principais serán a de atender o seu tutorando, derivando as cuestións que este lle formule ás canles adecuadas, e a de facer un seguimento que permita localizar posíbeis dificultades académicas co adianto suficiente para seren corrixidas.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
- A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
- A supresión gradual da impartición da docencia.
- Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Acceso
Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.
Admisión
Modalidade: criterios xerais
Titulacións de acceso por orde de preferencia:
1º Lic. ou Grao en Hª da Arte; en Historia; Humanidades; Arquitectura; Historia e Ciencias Musicais; Belas Artes; Estudos Superiores de Conservatorio de Música; Filoloxías; Documentación, e Tradución e Interpretación.
2º Lic. ou Grao en Xeografía; Xeografía e Ordenación do Territorio; Comunicación Audiovisual; Xornalismo. Diplomatura, Lic. ou Grao en Turismo.
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
Modalidade: criterios xerais
Titulacións de acceso por orde de preferencia:
1º Lic. ou Grao en Hª da Arte; en Historia; Humanidades; Arquitectura; Historia e Ciencias Musicais; Belas Artes; Estudos Superiores de Conservatorio de Música; Filoloxías; Documentación, e Tradución e Interpretación.
2º Lic. ou Grao en Xeografía; Xeografía e Ordenación do Territorio; Comunicación Audiovisual; Xornalismo. Diplomatura, Lic. ou Grao en Turismo.
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
1 - Capacitar para deseñar e xestionar proxectos
2 - Predispoñer para traballar en equipos interdisciplinares.
3 - Desenvolver destrezas de xestión: capacidade de tomar decisións, motivación.
4 - Capacitar para aplicar o coñecemento á práctica
5 - Concienciar sobre as capacidades propias
6 - Capacitar para traballar nun contexto internacional
7 - Capacitar para a adaptación a novas situacións
8 - Potenciar o interese pola calidade e o manexo da información
1 - Dotar das capacidades críticas necesarias para a actividade profesional ou investigadora en arte, arquitectura vinculados co patrimonio cultural, cidade histórica, espazos de conservación e exhibición do patrimonio artístico e arte e mercado
2 - Dotar dos coñecementos suficientes para incorporarse ao ámbito profesional nas disciplinas impartidas no máster.
3 - Preparar para emitir e redactar informes histórico-artísticos e arquitectónicos a través da análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
4 - Capacitar no asesoramento en plans directores, plans especiais, etc. nun contexto internacional
5 - Posuír e comprender coñecementos en torno á xestión cultural
6 - Utilizar e criticar os fundamentos metodolóxicos e teóricos da restauración, conservación, protección e exhibición do patrimonio artístico e arquitectónico.
7 - Proporcionar os patróns de interpretación crítica vinculados á historia da arte, arquitectura, a música, os elementos audiovisuais, o patrimonio cultural e a cidade histórica.
8 - Preparar o egresado, de ser o caso, para realizar unha tese de doutoral nos ámbitos propios das disciplinas de historia da arte, arquitectura, música, audiovisuais e patrimonio cultural
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa): Portal Internacional
Prácticas
As prácticas en empresa poderán ser elixidas polo alumnado de forma optativa. Consistirán na realización de prácticas nunha empresa ou institución, durante 300 h para os efectos da obtención dun total de 12 créditos equivalentes. Terán unha duración aproximada de dúas semanas e realizarase habitualmente ao final do segundo cuadrimestre.
Asignarase ao alumno un titor académico entre o Persoal Docente e Investigador do Centro, que fará un seguimento ao traballo realizado polo alumno e velará pola calidade da estancia realizada, e un titor externo na empresa, encargado de garantir as condicións apropiadas para a súa realización.
Nestes momentos, a facultade de Xeografía e Historia ten asinados 28 convenios para a realización de prácticas con diversas entidades.
O traballo fin de máster consistirá na elaboración dun traballo de investigación no cal o alumnado poida demostrar as súas capacidades e competencias vinculadas co contido deste máster.
O cadro docente do máster está formado por persoal docente e investigadores das dúas universidades participantes con unha recoñecida experiencia neste campo.
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
40,0 |
39,0 |
32,0 |
36,0 |
43,0 |
49,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
29,0 |
28,0 |
25,0 |
30,0 |
28,0 |
29,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
29,0 |
28,0 |
25,0 |
30,0 |
28,0 |
29,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
-3,33 |
-3,45 |
-10,71 |
20,0 |
-6,67 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
7,0217 |
7,3362 |
7,8032 |
7,82 |
7,6522 |
8,0101 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
2,5 |
10,26 |
9,38 |
11,11 |
11,63 |
14,29 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
27,5 |
17,95 |
21,88 |
11,11 |
11,63 |
16,33 |
|
IN13 Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
- |
- |
50,0 |
41,86 |
42,86 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN12 Tasa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
96,67 |
93,33 |
83,33 |
100,0 |
93,33 |
96,67 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
|||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
6,25 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
92,0 |
19,05 |
65,0 |
100,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN41 Taxa de abandono RD 1393/2007 Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
3,33 |
0,0 |
3,57 |
4,0 |
0,0 |
0,0 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
93,13 |
92,54 |
96,77 |
93,42 |
89,33 |
84,48 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,3077 |
1,1481 |
1,28 |
1,1905 |
1,5 |
1,6522 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
95,59 |
97,5 |
94,7 |
97,75 |
90,74 |
90,91 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
21,6364 |
19,8 |
16,9524 |
26,0476 |
18,9048 |
19,5714 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
28,5 |
25,25 |
29,75 |
28,0 |
28,5 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
17,625 |
15,0 |
25,1765 |
16,7647 |
17,4706 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
99,65 |
99,28 |
98,62 |
99,15 |
100,0 |
97,54 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
95,59 |
97,5 |
94,7 |
99,6 |
93,68 |
98,71 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
93,33 |
86,21 |
92,86 |
88,0 |
86,67 |
78,57 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
92,8 |
91,87 |
95,44 |
92,62 |
89,33 |
82,4 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
3,5556 |
- |
- |
4,89 |
4,2 |
|
IN20 Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,2037 |
- |
- |
4,67 |
- |
|
IN21 Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
3,88 |
- |
- |
- |
- |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,5332 |
2,8 |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,4433 |
3,0 |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,5502 |
2,6739 |
- |
3,26 |
3,55 |
4,82 |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,04 |
4,32 |
4,11 |
3,95 |
4,39 |
4,04 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,9 |
4,0769 |
4,7222 |
3,9023 |
4,0879 |
4,4157 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
8,7719 |
38,7755 |
20,4082 |
37,5 |
56,25 |
43,75 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
94,74 |
94,74 |
94,44 |
89,47 |
94,12 |
92,31 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
68,42 |
68,42 |
66,67 |
60,87 |
57,14 |
47,62 |
Obrigatorias: 12
Optativas: 42
Traballo fin de máster: 6
Total: 60
Este máster ten as seguintes especialidades:
-Especialidade en Patrimonio Arquitectónico e Cidade Histórica 24.0 ECTS
-Especialidade en Espazos de Conservación e Exhibición do Patrimonio Artístico 18.0 ECTS
-Especialidade en Arte e Mercado 9.0 ECTS
Para obter unha ou máis especialidades, o alumnado debe superar todas as materias do módulo correspondente; tamén pode cursar o máster sen obter ningunha especialidade elixindo as materias optativas libremente.
Xestión, marketing e proxectos
- P5221101
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Lexislación e patrimonio
- P5221102
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Documentación e patrimonio
- P5221103
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Metodoloxía, investigación e deontoloxía
- P5221104
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Estratexias de xestión para a cidade histórica: Avaliación e normativa
- P5221201
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Estratexias para a intervención e posta en valor do patrimonio construído
- P5221202
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Representación e presentación para a xestión do patrimonio construído
- P5221203
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Cidade histórica versus cidade contemporánea I: Diálogos e rupturas
- P5221204
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Cidade histórica versus cidade contemporánea II: proxectos urbanos
- P5221205
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
A cidade histórica como fenómeno cultural
- P5221206
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
A cidade histórica como recurso turístico
- P5221207
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Cidades históricas. Análise de casos
- P5221208
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Conservación e restauración de obras de arte
- P5221209
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
A xestión de centros de arte e exposicións nas institucións públicas e privadas
- P5221210
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Museo e sociedade. As funcións do museo
- P5221211
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Didáctica e comunicación no museo
- P5221212
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
A historia da arte aplicada ao patrimonio I
- P5221213
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
A historia da arte aplicada ao patrimonio II
- P5221214
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
A xestión da arte
- P5221215
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
O valor da arte
- P5221216
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Os axentes do mercado
- P5221217
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Prácticas externas optativas
- P5221218
- Optativo
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 12 créditos
Traballo fin de máster
- P5221105
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 6 créditos
O máster proporciona formación ao seu alumnado para responder á crecente demanda de profesionais no estudo, investigación e xestión cultural vinculada coas cidades históricas, museos, mercado da arte, turismo e, en xeral, o patrimonio cultural de índole histórico-artístico. É un máster interuniversitario de 60 créditos coa universidade de Las Palmas de Gran Canaria.
Non se contempla
Obrigatorias: 12
Optativas: 42
Traballo fin de máster: 6
Total: 60
A Comisión Académica nomeará un titor para cada un dos alumnos, que non terá que ser necesariamente o seu futuro director de tese, e cuxas funcións principais serán a de atender o seu tutorando, derivando as cuestións que este lle formule ás canles adecuadas, e a de facer un seguimento que permita localizar posíbeis dificultades académicas co adianto suficiente para seren corrixidas.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
- A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
- A supresión gradual da impartición da docencia.
- Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Acceso
Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.
Admisión
Modalidade: criterios xerais
Titulacións de acceso por orde de preferencia:
1º Lic. ou Grao en Hª da Arte; en Historia; Humanidades; Arquitectura; Historia e Ciencias Musicais; Belas Artes; Estudos Superiores de Conservatorio de Música; Filoloxías; Documentación, e Tradución e Interpretación.
2º Lic. ou Grao en Xeografía; Xeografía e Ordenación do Territorio; Comunicación Audiovisual; Xornalismo. Diplomatura, Lic. ou Grao en Turismo.
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
Modalidade: criterios xerais
Titulacións de acceso por orde de preferencia:
1º Lic. ou Grao en Hª da Arte; en Historia; Humanidades; Arquitectura; Historia e Ciencias Musicais; Belas Artes; Estudos Superiores de Conservatorio de Música; Filoloxías; Documentación, e Tradución e Interpretación.
2º Lic. ou Grao en Xeografía; Xeografía e Ordenación do Territorio; Comunicación Audiovisual; Xornalismo. Diplomatura, Lic. ou Grao en Turismo.
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
1 - Capacitar para deseñar e xestionar proxectos
2 - Predispoñer para traballar en equipos interdisciplinares.
3 - Desenvolver destrezas de xestión: capacidade de tomar decisións, motivación.
4 - Capacitar para aplicar o coñecemento á práctica
5 - Concienciar sobre as capacidades propias
6 - Capacitar para traballar nun contexto internacional
7 - Capacitar para a adaptación a novas situacións
8 - Potenciar o interese pola calidade e o manexo da información
1 - Dotar das capacidades críticas necesarias para a actividade profesional ou investigadora en arte, arquitectura vinculados co patrimonio cultural, cidade histórica, espazos de conservación e exhibición do patrimonio artístico e arte e mercado
2 - Dotar dos coñecementos suficientes para incorporarse ao ámbito profesional nas disciplinas impartidas no máster.
3 - Preparar para emitir e redactar informes histórico-artísticos e arquitectónicos a través da análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
4 - Capacitar no asesoramento en plans directores, plans especiais, etc. nun contexto internacional
5 - Posuír e comprender coñecementos en torno á xestión cultural
6 - Utilizar e criticar os fundamentos metodolóxicos e teóricos da restauración, conservación, protección e exhibición do patrimonio artístico e arquitectónico.
7 - Proporcionar os patróns de interpretación crítica vinculados á historia da arte, arquitectura, a música, os elementos audiovisuais, o patrimonio cultural e a cidade histórica.
8 - Preparar o egresado, de ser o caso, para realizar unha tese de doutoral nos ámbitos propios das disciplinas de historia da arte, arquitectura, música, audiovisuais e patrimonio cultural
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa): Portal Internacional
Prácticas
As prácticas en empresa poderán ser elixidas polo alumnado de forma optativa. Consistirán na realización de prácticas nunha empresa ou institución, durante 300 h para os efectos da obtención dun total de 12 créditos equivalentes. Terán unha duración aproximada de dúas semanas e realizarase habitualmente ao final do segundo cuadrimestre.
Asignarase ao alumno un titor académico entre o Persoal Docente e Investigador do Centro, que fará un seguimento ao traballo realizado polo alumno e velará pola calidade da estancia realizada, e un titor externo na empresa, encargado de garantir as condicións apropiadas para a súa realización.
Nestes momentos, a facultade de Xeografía e Historia ten asinados 28 convenios para a realización de prácticas con diversas entidades.
O traballo fin de máster consistirá na elaboración dun traballo de investigación no cal o alumnado poida demostrar as súas capacidades e competencias vinculadas co contido deste máster.
O cadro docente do máster está formado por persoal docente e investigadores das dúas universidades participantes con unha recoñecida experiencia neste campo.
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
40,0 |
39,0 |
32,0 |
36,0 |
43,0 |
49,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
29,0 |
28,0 |
25,0 |
30,0 |
28,0 |
29,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
29,0 |
28,0 |
25,0 |
30,0 |
28,0 |
29,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
-3,33 |
-3,45 |
-10,71 |
20,0 |
-6,67 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
7,0217 |
7,3362 |
7,8032 |
7,82 |
7,6522 |
8,0101 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
2,5 |
10,26 |
9,38 |
11,11 |
11,63 |
14,29 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
27,5 |
17,95 |
21,88 |
11,11 |
11,63 |
16,33 |
|
IN13 Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
- |
- |
50,0 |
41,86 |
42,86 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN12 Tasa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
96,67 |
93,33 |
83,33 |
100,0 |
93,33 |
96,67 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
|||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
6,25 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
92,0 |
19,05 |
65,0 |
100,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN41 Taxa de abandono RD 1393/2007 Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
3,33 |
0,0 |
3,57 |
4,0 |
0,0 |
0,0 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
93,13 |
92,54 |
96,77 |
93,42 |
89,33 |
84,48 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,3077 |
1,1481 |
1,28 |
1,1905 |
1,5 |
1,6522 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
95,59 |
97,5 |
94,7 |
97,75 |
90,74 |
90,91 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
21,6364 |
19,8 |
16,9524 |
26,0476 |
18,9048 |
19,5714 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
28,5 |
25,25 |
29,75 |
28,0 |
28,5 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
17,625 |
15,0 |
25,1765 |
16,7647 |
17,4706 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
99,65 |
99,28 |
98,62 |
99,15 |
100,0 |
97,54 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
95,59 |
97,5 |
94,7 |
99,6 |
93,68 |
98,71 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
93,33 |
86,21 |
92,86 |
88,0 |
86,67 |
78,57 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
92,8 |
91,87 |
95,44 |
92,62 |
89,33 |
82,4 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
3,5556 |
- |
- |
4,89 |
4,2 |
|
IN20 Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,2037 |
- |
- |
4,67 |
- |
|
IN21 Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
3,88 |
- |
- |
- |
- |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,5332 |
2,8 |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,4433 |
3,0 |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,5502 |
2,6739 |
- |
3,26 |
3,55 |
4,82 |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,04 |
4,32 |
4,11 |
3,95 |
4,39 |
4,04 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,9 |
4,0769 |
4,7222 |
3,9023 |
4,0879 |
4,4157 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
8,7719 |
38,7755 |
20,4082 |
37,5 |
56,25 |
43,75 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
94,74 |
94,74 |
94,44 |
89,47 |
94,12 |
92,31 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
68,42 |
68,42 |
66,67 |
60,87 |
57,14 |
47,62 |