Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Área externa M.U en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados, Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Ao finalizar o curso o alumnado alcanzará os seguintes obxectivos relacionados cos ámbitos do SABER, SABER FACER e SABER SER e ESTAR
Obxectivos referidos ao SABER:
• Comprender os fundamentos conceptuais do e-health e a súa evolución nos sistemas sanitarios.
• Coñecer as principais tecnoloxías aplicadas á saúde dixital: HCE, telemedicina, apps, IA, big data, etc. •
Identificar os marcos legais e éticos do uso de tecnoloxías en saúde.
• Analizar os desafíos e oportunidades da transformación dixital en saúde
Obxectivos referidos ao SABER FACER:
• Utilizar ferramentas dixitais de uso común no contexto sanitario actual, tales como a historia clínica electrónica e aplicacións de seguimento do paciente.
• Participar na discusión e valoración de casos prácticos relacionados coa dixitalización de servizos de saúde.
Obxectivos referidos ao SABER SER E ESTAR:
• Mostrar unha actitude crítica, responsable e ética #ante o uso de tecnoloxías en saúde.
• Colaborar de forma activa e construtiva en actividades grupais.
• Recoñecer o valor da humanización en contornas dixitais de atención sanitaria.
• Actuar con liderado, responsabilidade e sensibilidade #ante o impacto da transformación dixital en pacientes, profesionais e organizacións.
Módulo 1: Introducción al E-health
• Definición, historia y evolución del concepto.
• Marco institucional y políticas públicas de salud digital (OMS, UE, estrategias nacionales).
Módulo 2: Herramientas tecnológicas en salud digital
• Historia clínica electrónica (HCE)
• Telemedicina y telesalud
• Dispositivos móviles y apps de salud (mHealth)
• Inteligencia artificial y big data en salud
Módulo 3: Dimensiones éticas, legales y de privacidad
• Legislación y protección de datos
• Seguridad de la información en entornos clínicos
• Aspectos éticos y equidad digital
Módulo 4: Aplicaciones prácticas y estudios de caso
• Análisis de experiencias de implementación de herramientas de salud digital.
Libros e manuais:
• Eysenbach, G. (2001). What is e-health? Journal of Medical Internet Research.
• Dobrev, A., Jones, T., Stroetmann, K. A., Stroetmann, V. N., & Veli, N. (2014). Interoperability in eHealth. European Commission.
• Lluch, M. (2013). A saúde dixital: retos e oportunidades. Springer Healthcare.
Artigos e documentos técnicos:
• World Health Organization. (2019). WHO guideline: recommendations on dixital interventions for health system strengthening.
• Comisión Europea. (2022). Dixital Health and Care: Dixital Single Market policies.
Recursos web e plataformas:
• Plataforma de Formación en Saúde Dixital do Ministerio de Sanidade (https://formacionsalud.mscbs.gob.es/)
• Observatorio Europeo de Sistemas e Políticas de Saúde (https://eurohealthobservatory.who.int/)
• Portal de Saúde Dixital da OMS (https://www.who.int/health-topics/dixital-health)
• Bibliosaúde (SERGAS): https://bibliosaude.sergas.gal/
Normativa e lexislación:
• Regulamento (UE) 2016/679 do Parlamento Europeo e do Consello (RGPD).
• Lei 41/2002, básica reguladora da autonomía do paciente e de dereitos e obrigacións en materia de información e documentación clínica.
• Manual de Estilo dos Profesionais do Servizo Galego de Saúde: https://www.sergas.es/Calidade-e-seguridade-do-paciente/Documents/5/Man…
Xenerais:
• CG1: Capacidade de análise crítica do sistema sanitario #ante os retos da dixitalización.
• CG2: Aplicación de coñecementos en contextos reais de xestión sanitaria
Específicas:
• CE1: Identificar ferramentas dixitais relevantes no ámbito da saúde.
• CE2: Analizar implicacións legais e éticas do uso de tecnoloxías en saúde.
• CE3: Valorar a utilidade e os límites da tecnoloxía dixital aplicada á xestión sanitaria.
A metodoloxía para empregar durante o curso combinará diversas modalidades de traballo, técnicas e enfoques, podendo recorrer a:
• Clases maxistrais participativas (presenciais ou síncronas)
• Lectura crítica de artigos científicos e/o documentos técnicos
• Análises de casos reais e benchmarking de solucións
• Traballos en grupo e/o simulacións de implementación de proxectos
• Seminarios con expertos convidados do sector saúde e tecnolóxico
A avaliación das competencias segue un método de Avaliación Continua en base ás exposicións do estudantado e a entrega dos materiais necesarios para a superación da materia.
A avaliación da materia inclúe os seguintes elementos cos seus correspondentes pesos porcentuais na cualificación final:
• Participación activa no desenvolvemento do curso: valorarase a partir da asistencia continuada a clase, actitude reflexiva e crítica e participación activa nas actividades e debates que se desenvolvan en clase (10%).
• Realización das tarefas que se expoñan ao longo do curso: valórase a capacidade analítica e a capacidade de aplicar os coñecementos teóricos adquiridos; así como a capacidade de síntese, de integración de conceptos e de redacción. A información sobre o desenvolvemento e a avaliación das tarefas estará dispoñible no campus virtual da materia (30%).
• Traballo final (podendo ser individual ou grupal) e exposición pública (defensa pública e realización dunha presentación) (20%).
• Exame final de preguntas obxectivas (tipo test ou preguntas curtas): Será unha proba final (síncrona ou asíncrona), que se empregará para a avaliación dos coñecementos impartidos durante a docencia expositiva (30%).
• Realización dun informe individual sobre as aprendizaxes adquiridas no curso (10%).
É obrigatorio superar polo menos o 50% de cada compoñente para aprobar a materia.
Presencial: 10h de clase expositiva
Non presencial:
- Seminario: 6 horas (síncronas)
- Interactiva: 8 horas (asíncronas)
- Traballo do estudante: 51 horas
Total estimado: 75 horas (3 ECTS)
Nuria Garcia Couceiro
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- n.garcia.couceiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
19.05.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Sala de Xuntas Isabel Zendal (Xoán XXIII) |
07.07.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |