Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 10 Total: 20
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
-Coñecer as fases operativas nas que se descompón un proxecto de investigación
- Coñecer a tipoloxía dos proxectos
- Coñecer a xerarquía das tarefas, subtarefas e actividades nun proxecto.
- Coñecer as técnicas empregadas na xestión de proxectos
-Identificación do problema de investigación.
-Deseño do proxecto de investigación:
Estructura dun protocolo ou proxecto de investigación
Resumo
Antecedentes e estado actual do tema
Obxectivos
Hipóteses
Metodoloxía
Plan de Traballo
Cronograma de actividades-
Beneficios do proxecto. Explotación e difusión dos resultados
-Capacidade formativa
-Recursos dispoñibles e necesarios.
-Financiamento.
-Xestión de proxectos:A
nálise de viabilidade
Planificación do traballo
Execución
Seguimento e peche
Transferencia do coñecemento
Dispoñible en:
-Biblioteca de la Universidad de Santiago de Compostela. Acceso a bases de datos, libros,documentos. Dispoñible en: https://www.usc.gal/es/servicios/area/biblioteca-universitaria/recursos
-Bases de datos de proyectos de investigación:
CORDIS - Resultados de investigaciones de la UE. Disponible en: https://cordis.europa.eu/projects/es.
Nesta base pódese acceder a proxectos de investigación. Analizar a súa estrutura e ver resultados.
-Bases de datos de ensayos clínicos:
NIH clinical trials.Disponible en: https://clinicaltrials.gov/.
Poderase acceder a temas de interese/prioritarios, estándares, estatísticas, de utilidade para formular a idea dun proxecto, establecer o marco conceptual do proxecto, formular a xustificación, establecer indicadores de referencia no método, etc. coñecemento
-Base de datos de Organizaciones:
Organización Mundial de la Salud (OMS).Disponible en: https://www.who.int/es/data.
Poderase acceder a temas de interese/prioritarios, estándares, estatísticas, de utilidade para formular a idea dun proxecto, establecer o marco conceptual do proxecto, formular a xustificación, establecer indicadores de referencia no método, etc.
OCEDE. Dispoñible en: https://www.oecd.org/en/data/datasets/oecd-health-statistics.html
Permite acceder a estatísticas e indicadores en relación coa saúde. De interese para deseñar e desenvolver un proxecto sobre áreas prioritarias de investigación, formular a idea dun proxecto, establecer o marco conceptual do proxecto, formular a xustificación, establecer indicadores de referencia no método.
Libros:
Silvia Novío Mallón María Jesús Núñez Iglesias Manuel Freire-Garabal . Investigación en Ciencias de la Saludmetodología básica. Núñez. Editorial: Universidade de Santiago de Compostela. ISBN: 978-84-16954-18-6.
Ano de publicación: 2016
- Coñece como o método científico é útil para analizar a eficacia dunha idea de investigación contrastándoa coa realidade.
- Identifica os aspectos a incluír nas distintas seccións do proxecto de investigación.
- Identifica as conexións que se establecen entre as distintas seccións dun proxecto de investigación.
- Discrimina os aspectos que condicionan a viabilidade dun proxecto.
- Programa e organiza a execución, seguimento e finalización das actividades desenvolvidas no proxecto.
Das propostas no artigo 21 do RD 822/2021, empregáronse as seguintes:
-Clase maxistral: Exposición da teoría por parte do profesor utilizando presentacións mediante proxeccións, vídeos...
-Seminario: Trátase dun espazo para a reflexión e/ou profundización dos contidos teóricos.
-Gamificación (ex. kahoot) e posterior debate. Sobre exemplos e casos relativos a bases conceptuais do proxecto, formulación de obxectivos, criterios de inclusión, exclusión, etc. para que o alumnado opine, identifique postulados correctos e incorrectos e posteriormente se debata sobre os motivos ou argumentos polos que emitiu unha resposta concreta.
-Design thinking (pensamento de deseño)-Proceso de resolución creativa de problemas, con base nunha necesidade determinada do usuario/a de atención sanitaria.
-Análise de casos: Analizar e resolver diferentes casos, problemas ou exercicios sobre as características, estrutura, etc. dun proxecto.
Resolución de problemas/exercios: Analizar e resolver diferentes casos, problemas ou exercicios sobre a viabilidade dun proxecto.
-Exame de preguntas obxectivas (test): Proba final que valora a adquisición dos coñecementos adquiridos nas sesións teóricas e seminarios 20%
Análise de casos/ Resolución de problemas/ exercicios: Valórase a capacidade analítica e a capacidade de aplicar os coñecementos teóricos adquiridos 35%
Design thinking (pensamento de deseño): Valórase a capacidade de resolución creativa de problemas, en base a unha necesidade determinada do usuario/a de atención sanitaria. 35%
Participación en seminarios: Valórase o número e a calidade dos comentarios ou reflexións realizadas nas intervencións do alumnado 10%
Traballo presencial (10h) e non presencial (síncrono -6h- e asíncrono -8h-):
- Expositiva: 10 horas
- Seminario: 6 horas
- Interactiva: 8 horas
Traballo persoal do estudante, non presencial:
Por cada hora de docencia expositiva, considérase necesario adicar ao estudo arredor de 1,5 horas de traballo do alumnado (revisión de conceptos e consulta de bibliografía).
En relación á docencia interactiva, por cada hora considérase necesaria 1 hora para a revisión da clase e/ou realización de actividades planificadas.
- A asistencia e participación de maneira activa en todas as actividades presenciais é fundamental para o seguimiento e superación da materia
- O estudo e preparación dos temas de forma sistemática e continuada contribúe ao desensolvemento fluido da materia, así como á resolución de dúbidas durante toda a súa impartición e non só na fase final correspondente á avaliación.
- A preparación desta materia debería abordarse de maneira complementaria ás demáis asignaturas, de maneira integral ao plan de estudos.
ASISTENCIA A CLASE
Regulamento de asistencia á clase nas ensinanzas oficiais de grao e máster da Universidade de Santiago de Compostela, aprobado en Consello de Goberno con data do 25 de novembro de 2024.
A ensinanza desta titulación é de tipo presencial, sendo obrigatoria a asistencia ás clases, tanto expositivas como interactivas. En caso de falta por causa de forza maior, esta deberá ser xustificada en tempo e forma ao docente responsable da materia.
A asistencia como mínimo ao 80% das clases de seminario é preceptiva para poder presentarse ao exame final e poder superar a materia
Aplicarase a exención de docencia só nos casos determinados polo centro, no referente á docencia expositiva, pero non na interactiva.
ENTREGA DE TRABALLOS
Os traballos realizados polo estudantado deben entregarse a través da aula virtual.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL
En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións:
- Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encanutillados.
- Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
- Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
CONTA RAI
É obrigatorio que o alumnado faga uso da conta de correo rai.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS
É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
USO DE DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS
Atendendo ao artigo 9.2.a do Estatuto do Estudante da USC e ao artigo 36 da Lei Orgánica do Sistema Universitario, nas clases expositivas e interactivas non está autorizado o uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móbiles, tablets, ordenadores, etc.) salvo cando o autoricen expresamente os profesores. O alumnado responsabilizarase das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
ALUMNADO CON NECESIDADES ESPECÍFICAS
Para a atención do alumnado con necesidades específicas de apoio educativo terase en conta o establecido no Protocolo de atención a persoas condiscapacidade (Área de Integración do Servizo de Participación e Integración Universitaria da USC). Realizaranse as debidas adaptacións metodolóxicase/ou adaptacións curriculares para dar resposta ás necesidades educativas do citado alumnado.
PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE:
Ter en conta que o proceso de ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é de carácter privado. Neste senso, enténdese que se trata dun acto de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
PROTECCIÓN DE DATOS
No referido á protección de datos a normativa de referencia pode ser consultada no seguinte enlace: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
NOTA: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Maria Jesus Nuñez Iglesias
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Teléfono
- 881812070
- Correo electrónico
- mjesus.nunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
Mércores | |||
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
14.01.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
30.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |