Ir o contido principal

Máster Universitario en Investigación en Ciencias da Visión

  • En extinción
Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias da Saúde
Centro(s)
Facultade de Medicina e Odontoloxía
Rúa de San Francisco, s/n , 15782
Santiago de Compostela
881812219 (Conserxería)
881812237 (Decanato)
medicina.decanato [at] usc.gal
Facultade de Medicina e Odontoloxía
Rúa Entrerríos, s/n, 15782
Santiago de Compostela
881812343 (Conserxería)
881812340 (Negociado)
odontoloxia.negociado [at] usc.gal
Facultade de Medicina e Odontoloxía
Rúa Choupana, s/n, 15782
Santiago de Compostela
981956183 (Conserxería)
Campus
Santiago de Compostela
Coordinador/a
Maria Teresa Rodriguez Ares
Contacto
mariateresa.rodriguez [at] usc.es

O máster, de carácter interuniversitario, busca potenciar a calidade da investigación mediante a cooperación das diferentes Universidades con programas de investigación en Oftalmoloxía e Ciencias da Visión, proporcionando unha formación investigadora máis completa aos estudantes, potenciando a súa mobilidade e a colaboración con empresas.

Duración: 1 ano académico
Código RUCT: 4316947
Número de ECTS: 60
Número prazas: 10

Decano/a ou director/a do centro:
Julián Álvarez Escudero

Coordinador-a do título:
Maria Teresa Rodriguez Ares
mariateresa.rodriguez [at] usc.es

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Universidade coordinadora:
Universidade de Valladolid

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela Universidade Complutense de Madrid Universidade de Murcia Universidade de Valladolid Universidade de Alcalá

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 5/08/2019 (DOG do 14/08/2019)

Data de publicación no BOE:
10/03/2020

Data da última acreditación:
05/06/2019

Este máster é un título interuniversitario coas universidades de Alcalá, Complutense de Madrid, Murcia, Navarra, Valladolid e o Consello Superior de Investigacións Científicas (CSIC).

Condicións de terminación:

Obrigatorias: 6
Optativas: 24
Traballo fin de máster: 30
Total: 60

As materias agrúpanse en perfís ou itinerarios formativos que dan lugar ás seguintes especializacións:

- Técnicas en Investigación e Diagnóstico en Ciencias da Visión
- Enfermidades do Aparello Visual
- Óptica Visual ou Fisiolóxica
- Neurofisioloxía da Visión

Cada itinerario está constituídos por diversas materias específicas e unha obrigatoria, denominada Fundamentos da Visión, máis un quinto itinerario mixto, que non conduce a ningunha especialización. A materia Fundamentos da Visión estabelece o nivel mínimo de coñecementos xerais que todos os estudantes que están formándose no programa deben ter sobre os aspectos anatómicos, histopatolóxicos, xenéticos, ópticos, fisiolóxicos e oftalmolóxicos (clínicos) do proceso da visión.

Deses itinerarios, un posúe un perfil Físico-Óptico e está orientado fundamentalmente á formación nos aspectos ópticos da visión. Outro é de perfil Biomédico e achega coñecementos útiles en aspectos xerais das liñas de investigación biomédicas. O terceiro está orientado á formación nos aspectos neurofisiolóxicos da visión.

Finalmente, poderíanse seleccionar combinacións de materias deses itinerarios sen conducir a unha especialización definida. É o que denominamos itinerario mixto.

Para obter unha especialización o alumno debe cursar un mínimo de 12 créditos do itinerario específico elixido.

Non hai datos dispoñibles para o curso académico seleccionado.

Fundamentalmente a titulados/as en Medicina, Bioloxía, Química, Bioquímica, Farmacia, Física, Veterinaria, Estatística, Óptica, Optometría e Enfermaría.

Tamén se pode realizar coas seguintes titulacións: Enxeñaría en Informática, Telecomunicacións, Industrial e Electrónica.

No caso de haber máis solicitudes que prazas ofertadas aplicaranse os seguintes criterios específicos de selección:

  • Nota media mínima do expediente: 1,6 (escala 1-4) (este criterio é excluínte. De non chegar o solicitante a esta nota media desestimarase a solicitude, agás que concorran circunstancias excepcionais)
  • Cualificacións das materias relacionadas co máster obtidas na titulación de acceso.
  • Traballos, cursos, seminarios realizados co perfil do máster.
  • Coñecemento de inglés (nivel B1 ou equivalente)
  • Outros méritos
  • Carta de motivación e interese na investigación neste campo.

-

Condicións de terminación:

Obrigatorias: 6
Optativas: 24
Traballo fin de máster: 30
Total: 60

Os estudantes matriculados na USC dispoñen de diversos servizos para o apoio e orientación do alumnado durante a súa traxectoria universitaria, que se describen a continuación:

Asesoramiento e acción tutorial.

- Informar sobre as características académicas dos estudos e sobre as súas saídas profesionais.
- Informar sobre o réxime de acceso e permanencia do alumnado na universidade.
- Informar sobre os dereitos do alumnado e asesorar sobre o modo de exercelos e/ou reclamalos.
- Informar, a nivel xeral e nos centros, sobre as bolsas e axudas convocadas.
- Promover a creación de bolsas e axudas e propoñer ás xuntas de goberno as accións a levar a cabo, en materia de bolsas, axudas e exencións.
- Asesorar na procura de emprego. Nesta liña realízanse varias actuacións que teñen como finalidade atender necesidades de información e orientación laboral. Ofrécese información sobre saídas profesionais, prácticas, ofertas de emprego, direccións de empresas, axudas e subvencións para o autoemprego.
- Asesorar na creación de empresas novas.
- Programas europeos.

Dispoñen tamén de plans de acción tutorial que asigna profesorado titor a cada estudante para oferecer asesoramento académico en canto ás opcións e a orientación do seu proxecto académico e profesional.

Así mesmo, informan dos recursos e servizos que a universidade pon a disposición do estudantado e da información sobre o seu funcionamento xeral, sobre os aspectos administrativos, académicos, de xestión e de participación nas estruturas de goberno.

A Universidade de Santiago de Compostela conta cos seguintes servizos directamente relacionados cos servizos de apoio ao alumnado:

- Área de Cultura
- Área de Orientación Laboral e Emprego
- Área de Tecnoloxías da Información e das Comunicacións (ATIC)
- Gabinete de Comunicación
- Oficina de Igualdade de Xénero
- Oficina de Información Universitaria (OIU)
- Servizo de Normalización Lingüística
- Servizo de Participación e Integración Universitaria
- Servizo de Relacións Exteriores (SRE)

Nesta titulación os estudantes contarán cun espazo dedicado ás tutorías personalizadas en cada unha das materias. O sistema de titorías explícase aos estudantes na reunión de benvida.

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seu alumnado ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:

  • A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
  • A supresión gradual da impartición da docencia.
  • Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

Acceso

Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.

Admisión

Modalidade: criterios específicos

Titulacións de acceso:

-Licenciaturas e graos en Medicina, Bioloxía, Química, Bioquímica, Farmacia, Física, Veterinaria, Estatística, Biotecnoloxía.
-Enxeñarías e graos en Informática, Telecomunicacións, Industrial e Electrónica.
-Diplomaturas e graos en Óptica e Optometría e en Enfermaria.

CRITERIOS DE SELECCIÓN:

- Nota media mínima do expediente: 6,5 (escala 0-10)
(Este criterio é excluínte. De non chegar o solicitante a esta nota media desestimarase a súa solicitude, agás que concorran circunstancias excepcionais)
- Cualificacións das materias relacionadas co mestrado obtidas na titulación de acceso.
- Traballos, cursos, seminarios realizados co perfil do máster.
- Coñecemento de inglés (nivel B1 ou equivalente)
- Outros méritos
- Carta de motivación e interese na investigación neste campo.

Información actualizada en cada convocatoria de matrícula

Modalidade: criterios específicos

Titulacións de acceso:

-Licenciaturas e graos en Medicina, Bioloxía, Química, Bioquímica, Farmacia, Física, Veterinaria, Estatística, Biotecnoloxía.
-Enxeñarías e graos en Informática, Telecomunicacións, Industrial e Electrónica.
-Diplomaturas e graos en Óptica e Optometría e en Enfermaria.

CRITERIOS DE SELECCIÓN:

- Nota media mínima do expediente: 6,5 (escala 0-10)
(Este criterio é excluínte. De non chegar o solicitante a esta nota media desestimarase a súa solicitude, agás que concorran circunstancias excepcionais)
- Cualificacións das materias relacionadas co mestrado obtidas na titulación de acceso.
- Traballos, cursos, seminarios realizados co perfil do máster.
- Coñecemento de inglés (nivel B1 ou equivalente)
- Outros méritos
- Carta de motivación e interese na investigación neste campo.

Información actualizada en cada convocatoria de matrícula

- Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación

- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo

- Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formularen xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos

- Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades

- Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

- Coñecemento do método científico: coñecer o necesario para saber planificar e executar experimentos, desenvolver a metodoloxía adecuada para cada contexto, interpretar os resultados e elaborar conclusións que permitan ampliar o coñecemento na área da investigación biomédica e contribúan á resolución de problemas de interese no ámbito das ciencias da visión.

- Coñecementos técnicos: saber aplicar as técnicas adecuadas para a resolución dun problema experimental concreto en investigación nas ciencias da visión.

- Capacidade de integración e autonomía: capacidade de levar a cabo un proxecto de investigación na materia baixo supervisión, non só nos temas cubertos polas materias, senón en contextos multidisciplinares.

- Razoamento crítico e capacidade de análise, síntese e interpretación: capacidade de emitir xuízos sobre hipóteses, propostas experimentais ou experimentos xa realizados do campo da investigación biomédica no ámbito da visión, tanto sobre a validez científica como sobre aspectos éticos e sociais do enxuizado.

- Capacidade de relación e colaboración: capacidade de traballar en equipo nun ambiente de investigación multidisciplinar para conseguir obxectivos comúns desde perspectivas diferenciadas orientados á resolución de problemas en investigación en visión.

- Habilidades de comunicación: capacidade de comunicar propostas, experimentos, resultados, conclusións e críticas no ámbito das ciencias da visión, tanto ante públicos especializados como non especializados.
- Capacidade de auto-aprendizaxe: desenvolver as habilidades de aprendizaxe necesarias para manterse ao día no campo da investigación biomédica en visión e nas súas técnicas de forma autónoma e ao longo da vida.

- Capacidade de empregar polo menos un idioma estranxeiro, preferentemente o inglés, como medio de comunicación oral e escrita dentro da súa participación na comunidade científico-tecnolóxica internacional.

- Capacidade de ser creativo na concepción, formulación e resolución de preguntas de investigación.

- Capacidade de realizar tarefas de investigación supervisadas no ámbito das ciencias da visión.
- Capacidade de deseñar experimentos aplicando as técnicas adecuadas para responder á pregunta pertinente.
- Coñecemento do marco legal no que se desenvolve a investigación biomédica actual e capacidade de emitir xuízos autónomos sobre as implicacións éticas desta investigación no contexto do relativo á visión.
- Capacidade de entender as implicacións éticas e sociais das decisións adoptadas durante o exercicio dos labores de investigación en visión, tanto clínica como preclínica.
- Capacidade de comprender o sistema global de I+D+i, así como os seus mecanismos (programas, proxectos e outros instrumentos) tanto a nivel nacional como internacional, con especial énfase no ámbito europeo.
- Coñecemento das bases moleculares e as físicas dos procesos biolóxicos esenciais que participan no fenómeno da visión e que se ven alterados na patoloxía ocular animal e humana.
- Coñecemento das alteracións subxacentes ás enfermidades oculares humanas máis importantes e de maior relevancia social. Capacidade de predecir como estas alteracións poden producir a enfermidade e identificar posibles puntos de intervención terapéutica.
- Coñecemento dos modelos de estudo das enfermidades oculares humanas máis importantes, tanto in vitro como in vivo, coas súas vantaxes e limitacións. Coñecemento dos criterios máis importantes de selección dun modelo de estudo desas enfermidades.
- Coñecemento dos avances máis actuais nas técnicas diagnósticas das enfermidades oculares e o trasfondo de investigación relacionado con eles.
- Coñecemento dos avances terapéuticos máis actuais para as enfermidades oculares e o trasfondo de investigación relacionado con eles.
- Capacidade para desenvolver un traballo de forma crítica no ámbito da investigación en visión, así como a súa discusión.

Mobilidade

Este Máster potencia a mobilidade dos estudantes. De entrada, está concibido para impartirse nas diferentes universidades que o conforman. Ten diversas sedes de impartición das materias, tantas como organismos participantes, en diversas cidades españolas (Alcalá, Madrid, Murcia, Santiago de Compostela e Valladolid). Nelas realízanse as diferentes actividades formativas repartidas segundo que organismo sexa o responsable académico. O obxectivo desta distribución é familiarizar aos estudantes con outros contextos de investigación e inicialos no camiño das estancias predoutorais noutros Centros, nacionais ou internacionais.

Ademais, a única materia obrigatoria (Fundamentos da Visión), se imparte tradicionalmente en Valladolid, de tal xeito que todos os estudantes matriculados en cada curso académico, sexa cal for a súa universidade de matriculación, desprázase a Valladolid. Iso fai que todos os estudantes de cada ano se coñezan e empecen a formar lazos. O obxectivo desta práctica é potenciar outro dos aspectos craves da investigación: a colaboración.

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):

Portal Internacional

Prácticas

Non se contemplan

A materia denominada “Traballo de Fin de Máster” (TFM) outorga os compoñentes prácticos para o deseño e presentación, por parte do estudante, dun proxecto de investigación orixinal, tendo en conta todos os aspectos que son relevantes cando se suscita unha investigación: os antecedentes e estado actual do tema obxecto do estudo, a hipótese e os obxectivos do traballo, a metodoloxía a empregar, a análise dos posibles resultados e a discusión dos mesmos tendo en conta a literatura específica.

Para desenvolver esta materia asignarase un titor/a a cada estudante que será necesariamente un profesor do Máster con título de doutor.

O máster reúne cada ano a especialistas con recoñecida experiencia docente e investigadora que participan nas diferentes materias que conforman o programa.

Profesorado
Eva Maria Acosta Plaza
Manuel Francisco Bande Rodriguez
Maria Jose Blanco Teijeiro
Anxo Fernández Ferreiro
Javier González Pérez
Maria Isabel Lema Gesto
María Jesús López Valladares
Laura Martínez Pérez
Maria Pardo Perez
Maria Teresa Rodriguez Ares
Paula Silva Rodríguez
María Del Rosario Touriño Peralba
Evaristo Varo Perez
Os contidos desta páxina actualizáronse o 01.06.2024.