Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Ofertada)
Matrícula: Non matriculable (Só alumnado repetidor)
1) Actualización no coñecemento do mecanismo ortoqueratolóxico e as respostas bioquímica, biofísica e fisiolóxica ó moldeo corneal con LC de xeometría inversa.
2) Adquisición dos coñecementos necesarios para a investigación das alteracions biomicroscópicas, topográficas, bioquímicas e inmunolóxicas que ocurren na córnea como consecuencia da interacción cas forzas mecánicas exercidas polas lentes de contacto.
3) Coñecemento dos mecanismos de actuación, do procedimiento de adaptación e das repercusións oculares da ortoqueratoloxía.
4) Adquisición das habilidades necesarias para a selección do candidato a este tipo de corrección, selección da LC de proba, realización das modificacións axeitadas e control posterior do doente.
Programa Teórico
CAPITULO 1.INTRODUCCIÓN O CURSO
Tema 1. Presentación ao curso.
Tema 2. Introducción, evolución e situación actual da Orto-K.
CAPITULO 2.ANATOMÍA E FISIOLOXÍA APLICADA
Tema 3. Bases anatómicas, histológicas e fisiológicas: mecanismo de acción da Orto-k
Tema 4. Topografía corneal na pre-adaptación e seguimento.
CAPITULO 3.MATERIALES Y DISEÑOS EMPLEADOS
Tema 5. Materiais, diseños e potencia das lentes de contacto para Orto-K.
CAPITULO 4.RESPOSTA OCULAR A ORTOK
Tema 6. Resposta ocular a CRT: Cambios morfométricos.
Tema 7. Resposta ocular a CRT: Cambios moleculares.
Tema 8. Eficacia da ortoqueratología nocturna.
Tema 9. Calidade de Visión e Ortoqueratología Nocturna.
CAPITULO 5.ADAPTACIÓN DE LC PARA ORTOK
Tema 10. Selección do paciente para Orto-K. Ventaxas e inconvintes da Orto-K frente a outros métodos de compensación.
Tema 11. A caixa de probas. Proceso de adaptación e seguimiento con lentes CRT. Primeira adaptación.
Tema 12. Casos clínicos.
CAPITULO 6.COMPLICACIÓNS DERIVADAS
Tema 13. Complicacións: Prevalencia, etiopatogenia e profilaxis.
Programa Práctico
1)Casos clínicos. Ortoqueratología versus corrección óptica convencional.
2)Discusión de publicaciones científicas.
1. Alharbi A, La Hood D, Swarbrick HA. Overnight orthokeratology lens wear can inhibit the central stromal edema response. Invest Ophthalmol Vis Sci 2005;46, 2334-2340.
2. Guo Y, Nguyen T, Soni S et al. Cell shedding in overnight orthokeratology. Invest Opthalmol Vis Sci 2004;45:1581.
3. Alharbi A, Swarbrick HA. The effects of overnight orthokeratology lens wear on corneal thickness. Invest Ophthalmol Vis.Sci 2003;44:2518-2523.
4. Choo JD, Carolin PJ, Harlin DD et al. Morphologic changes in cat epithelium following overnight lens wear with the Paragon CRT lens for corneal reshaping. Invest Opthalmol Vis Sci 2004;45:1552.
5. Choo JD, Caroline PJ, Harlin DD, Papas EB, Holden BA. Morphologic changes in cat epithelium following continuous wear of orthokeratology lenses: a pilot study. Cont Lens Anterior Eye 2008;31:29-37.
6. González-Méijome JM, Villa-Collar C, Queirós A, Jorge J, Parafita MA. Pilot study on the influence of corneal biomechanical properties over the short term in response to corneal refractive therapy for myopia. Cornea. 2008;27:421-6.
7. Gonzalez-Perez J, Villa-Collar C, Sobrino T, Lema I, González-Méijome JM, Rodriguez-Ares MT, Parafita MA. Tear Film Inflammatory Mediators During Continuous Wear of CONTACT LENSES AND Corneal Refractive Therapy. Br J Ophthalmol (ISSN: 0007-1161). June 2012;96(8):1092-1098.
8. Gonzalez-Perez J, Villa-Collar C, González-Méijome JM, García-Porta N, Parafita MA. Long-term Changes in Corneal Structure and Tear Inflammatory Mediators after Corneal Refractive Therapy and LASIK. Invest Ophthalmol Vis Sci. August 2012;53(9):5301-5311.
9. González-Meijome J, González-Perez J, García-Porta N, Diaz-Rey A, Parafita M. Pigmented Corneal Ring Associated with Orthokeratology in Caucasians: Case Reports. Clin and Exp Optom (ISSN 0816-4622). September 2012;95(5):548-552.
10. Villa-Collar C, Gonzalez-Meijome JM. Ortoqueratologia nocturna. (Villa-Collar y Gonzalez-Meijome Eds.). (ICM) Madrid. 2006.
11. Walline JJ, Holden BA, Bullimore MA, Rah MJ, Asbell PA, Barr JT, Caroline PJ, Cavanagh HD, Despotidis N, Fonn D, Koffler BH, Reeder K, Swarbrick HA, Wohl LG. The current state of corneal reshaping. Eye Contact Lens 2005;31:209-214.
12. Walline JJ, Jones LA, Sinnott LT. Corneal reshaping and myopia progression. Br J Ophthalmol. 2009;93:1181-1185.
CE1: Describir a resposta bioquímica, biofísica e fisiológica o moldeo corneal con lentes de contacto de xeometría inversa.
CE2: Describir as alteracións biomicroscópicas, topográficas, bioquímicas e inmunolóxicas que ocurren na córnea exercidas polas lentes de contacto.
CE3: Definir os mecanismos de actuación, do procedemento de adaptación e das repercusións oculares da ortoqueratoloxía.
CE4: Seleccionar os candidatos para ortoqueratoloxía.
CE5: Profundizar en el estudio de las ciencias básicas de la visión, como herramienta de conocimiento y de apoyo a la especialización profesional e investigadora.
CE6: Conocer, comprender y aplicar los principales aspectos metodológicos
CE7: Conocer la metodología y los procedimientos propios de la investigación científica en el ámbito de la optometría.
CE8: Colaborar en equipos multidisciplinares en el ámbito profesional y en el investigador para contribuir a desarrollar proyectos en I+D+i con pragmatismo, responsabilidad y, de ser el caso, liderazgo.
CE9: Que los estudiantes sepan elaborar y redactar adecuadamente, con argumentos motivados, proyectos de trabajo, artículos científicos, y sepan formular hipótesis razonables y contrastables.
CE10: Incorporarse a las líneas de doctorado del programa de postgrado propias de las temáticas del máster.
MD1. Contido teórico: ensinanza virtual na que os contidos do programa teórico, casos clínicos e/ou exemplos xerais serán postos a disposición dos estudantes en diferentes formatos de presentación que poden estar acompañados de audio e/ou vídeo explicativo nun ambiente on-line.
MD2. Seminarios/laboratorio/traballos: O alumno debe preparar o desenvolvemento da actividade coa axuda do profesor. Inclúe lectura de artigos, análise da metodoloxía e discusión dos resultados.
MD3. Práctica clínica: inclúe a realización de prácticas clínicas en módulos reducidos.
MD4. Titorías: Titorías personalizadas presenciais e/ou remotas.
A cualificación resultante será o resultado de: 1) Exame final teórico correspondente aos coñecementos e habilidades adquiridos durante as prácticas, que representa o 60%; 2) Asistencia a clases presenciais, avaliación de prácticas e resolución de casos clínicos, que representa o 40 % restante.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes.
Estudo autónomo individual ou en grupo 15 h
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar 10 h
Preparación de presentacións, debates ou similar 1 h
Asistencia a charlas, exposicións ou outras actividades recomendadas 1 h
Total estudo e traballo persoal do alumno 27 h
Lectura diaria dos temas impartidos nas clases para poder solventar as dudas con inmediatez na aula. Complementar os apuntes derivados das clases teóricas coa bibliografía recomendada.
Asistencia a clase: Segundo Normativa de Asistencia a Clase nas Ensinanzas Adaptadas ao Espazo Europeo da Educación Superior (Acordo de Consello de Goberno do 25 de marzo de 2010. USC)
Os teléfonos móbiles non están permitidos e o uso de terminais de vídeo estará suxeito exclusivamente á manipulación do material complementario facilitado polo profesor.
Para los casos de realización fraudulenta de ejercicios o pruebas será de aplicación el recogido en la Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de cualificaciones.
Javier González Pérez
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813504
- Correo electrónico
- javier.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade