Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Edafoloxía e Química Agrícola, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Edafoloxía e Química Agrícola, Área externa M.U en Economía Circular
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta materia está deseñada para introducir ao alumnado en conceptos básicos que van desde fundamentos ecolóxicos ata aplicacións prácticas en sustentabilidade e economía circular. En particular, preténdese que o alumnado comprenda: i) o funcionamento básico dos ecosistemas e os ciclos naturais dos elementos e o seu rol no equilibrio planetario; ii) as interdependencias entre recursos crave para a sustentabilidade; iii) o papel central do recurso adoito no desenvolvemento da vida na terra e a sustentabilidade ambiental e alimentaria; e que iv) sexa capaz de analizar os desafíos actuais e futuros para alcanzar os obxectivos de desenvolvemento sostible (ODS).
1. Ecosistemas: Fluxos de enerxía e ciclo da materia. Produción de biomasa.
2. Principios de balances de materia e enerxía: desenvolvemento de casos de balances de materia e enerxía, operacións unitarias e reactores aplicados a temas de medioambiente e economía circular.
3. Nexo enerxía-auga-alimentos-ecosistemas
4. Límites planetarios: cambio climático, contaminación química e novas entidades, esgotamento de ozono estratosférico, aerosois, acidificación dos océanos, fluxos biogeoquímicos (N e P), uso da auga, cambio de usos do chan. Integridade da biosfera (biodiversidade).
5. Ciclos biogeoquímicos globais. Modelos. Ciclos de C, N, P, S e outros elementos químicos. Alteracións antropoxénicas.
6. Solo, medioambiente e seguridade alimentaria. Funcións ambientais e servizos ecosistémicos do solo. Secuestro de carbono. Almacenamento e filtración de auga. Reserva de biodiversidade. Produción de alimentos e nutrición. Conflito de usos e degradación. Xestión sostible do solo. Importancia do solo nos ODS e o Pacto Verde Europeo
7. Obxectivos do Desenvolvemento Sostible (ODS): Retos futuros.
• CHAPIN, F. S., MATSON, P. A., & VITOUSEK, P. (2011). Principles of Terrestrial Ecosystem Ecology. Springer. (Bibl. Bioloxía, EMA 1036).
• PORTA CASANELLAS, J., LÓPEZ-ACEVEDO, M. y POCH CLARET, R., 2014. Edafología: uso y protección de suelos. 3.ª ed. Madrid: Mundiprensa. (Bibl. Bioloxía A TG 292)
• WHITE, R.E., 2006. Principles and practice of soil science: the soil as a natural resource. 4th ed. Malden: Blackwell Publishing. Bibl. Farmacia A TS 21 B
• ARTÍCULOS publicados en revistas: http://sfx.bugalicia.org/san/az/
De acordo co cadro de competencias que se deseñou para a titulación, traballaranse as seguintes:
Coñecementos
CON03 - Comprender os diferentes problemas ambientais e de recursos existentes na actualidade e a futuro, incidindo na conexión entre os devanditos problemas e os principais hábitos e sistemas de utilización de recursos das sociedades industriais, como principais causantes dos mesmos.
CON05 - Enumerar os retos ambientais, económicos e sociais na transición dun marco lineal a un marco circular.
CON11 - Identificar e describir o rol da enerxía na sociedade, o uso e abastecemento da enerxía e os impactos sociais e ambientais da enerxía convencional; avaliando eficiencia enerxética e deseñando a transición a fontes de enerxía de baixo impacto (enerxías renovables, hidróxeno) e as tecnoloxías limpas.
CON15 Converter os desafíos expostos pola transición cara a modelos de produción sostibles, en oportunidades estratéxicas de negocio que repercutan beneficios para a sociedade e o medioambiente e xeren rendibilidade para a empresa.
Habilidades
HAB03 - Utilizar as estratexias comunicativas apropiadas para comunicar conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
HAB05 - Empregar ferramentas baseadas nas tecnoloxías da información e as comunicacións para a avaliación ambiental con obxecto de avaliar e comparar alternativas de valorización de residuos e correntes residuais, para seleccionar así a tecnoloxía máis sostible desde unha perspectiva holística e apoiar así o proceso de toma de decisión.
Competencias
COM4 Formular estratexias para a redución e xestión de materiais excedentarios da organización e implementar técnicas de tratamento e valorización.
• CLASES EXPOSITIVAS E INTERACTIVAS (Seminarios): As clases realizaranse combinando clase maxistral (exposición e discusión de temas) e seminarios (estudo de casos, realización de exercicios,..) onde o profesorado tratará de facer fincapé nos aspectos máis destacados do programa. É importante que o alumnado vaia traballando o material posto á súa disposición para promover a interacción profesorado-alumnado. A asimilación de contidos por parte do alumnado verificarase mediante a realización de cuestionarios/problemas que serán unha parte da avaliación continua.
• TITORÍAS GRUPAL: Realizaranse titorías grupal orientadas á resolución dubidas e avaliación continua.
• TITORÍAS INDIVIDUALIZADAS: realizaranse de forma presencial no despacho do profesorado e/o mediante a plataforma MS Teams.
O sistema de avaliación consta de 3 partes diferenciadas, coa seguinte ponderación:
A = Asistencia e participación en clase: 20%
B = Resolución de problemas e/o cuestionarios: 30%.
C = Exame final: 50%.
A cualificación final será a media ponderada das cualificacións obtidas en cada parte. A consideración de “non presentado” será cando non se asiste a ningunha actividade avaliadora. Aos/as que teñan que acudir á segunda oportunidade conservaráselles as cualificacións obtidas na avaliación continua (A+B).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas aplicarase a normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Traballo presencial na aula:
• Clases expositivas: 9 horas
• Clases interactivas-seminarios: 12 horas
• Tutorias grupais: 6 horas
• Realización de exames: 2 horas
Traballo autónomo non presencial:
• Estudo, elaboración de traballos, lecturas recomendadas: 49 horas
Horas totais dedicadas á materia: 75 horas (27 presenciais + 48 traballo persoal)
Dado o marcado carácter práctico da materia resulta imprescindible a asistencia e participación activa nas diferentes actividades docentes.
A materia impartirase en castelán e/o galego.
Maria Del Carmen Monterroso Martinez
- Departamento
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Área
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Teléfono
- 881813288
- Correo electrónico
- carmela.monterroso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
16:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula de Informática 7 |
Martes | |||
16:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula de Informática 7 |
Mércores | |||
16:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula de Informática 7 |
Xoves | |||
16:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula de Informática 7 |