Ir o contido principal

Máster Universitario en Investigación en Educación, Diversidade Cultural e Desenvolvemento Comunitario

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias Sociais e Xurídicas
Centro(s)
Facultade de Ciencias da Educación
Rúa Prof. Vicente Fráiz Andón, s/n, 15782
Santiago de Compostela
881813717 (Conserxaría)
881813879 (Decanato)
educacion.decanato [at] usc.gal
Facultade de Ciencias da Educación (Campus Norte)
Avda. Xoan XXIII, 15782
Santiago de Compostela
881812016
Campus
Santiago de Compostela
Coordinador/a
Alejandro Sotelino Losada

O máster facilita unha formación de carácter especializado e multidisciplinar nas Ciencias da Educación, poñendo énfase na diversidade cultural e nos procesos de desenvolvemento en clave educativa. Promove, tamén, a iniciación do alumnado en tarefas investigadoras.

Duración: 1 ano académico
Código RUCT: 4311773
Número de ECTS: 60
Número prazas: 29

Decano/a ou director/a do centro:
MARIA DEL MAR LORENZO MOLEDO

Coordinador-a do título:
Alejandro Sotelino Losada

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
434/2009 do 3 de decembro (DOG 15/12/2009)

Data de publicación no BOE:
24/08/2010

Data da última acreditación:
30/04/2015

O máster oriéntase cara á adquisión dunha formación avanzada, de carácter especializado e multidisciplinar nas Ciencias da Educación, poñendo énfase na diversidade cultural e nos procesos de desenvolvemento en clave educativa.

Ao mesmo tempo promove a iniciación do alumnado en tarefas investigadoras, aplicables en contornas profesionais de carácter socioeducativa e posibilita o acceso ao Programa de Doutoramento en Educación.

Créditos que deberá cursar o alumno para obter a titulación:

Obrigatorios 24;
Optativos 21;
Traballo Fin de Máster 15;
Total 60.

Non se contemplan

O máster facilita unha formación de carácter especializado e multidisciplinar nas Ciencias da Educación, poñendo énfase na diversidade cultural e nos procesos de desenvolvemento en clave educativa. Promove, tamén, a iniciación do alumnado en tarefas investigadoras.

Non se contempla

Créditos que deberá cursar o alumno para obter a titulación:

Obrigatorios 24;
Optativos 21;
Traballo Fin de Máster 15;
Total 60.

Disporase dun sistema de titorización específico de carácter presencial e telemático para cada módulo e seminario.

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:

  • A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
  • A supresión gradual da impartición da docencia.
  • Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

Acceso

Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.

Admisión

Titulacións de acceso por orde de preferencia:

1º Licenciaturas/graos en Pedagoxía e Psicopedagoxía. Graos en Educación Social e Mestre.
2º Diplomatura en Educación Social; Mestres (todas as especialidades)
3º Licenciaturas e graos en ciencias Xurídicas e Sociais / Humanidades

Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega Celga II, ou española B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 28 de febreiro de 2019.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.

Información actualizada en cada convocatoria de matrícula

Titulacións de acceso por orde de preferencia:

1º Licenciaturas/graos en Pedagoxía e Psicopedagoxía. Graos en Educación Social e Mestre.
2º Diplomatura en Educación Social; Mestres (todas as especialidades)
3º Licenciaturas e graos en ciencias Xurídicas e Sociais / Humanidades

Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega Celga II, ou española B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 28 de febreiro de 2019.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.

Información actualizada en cada convocatoria de matrícula

- Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
- Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formularen xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
- Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
- Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuaren a estudar dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.

- Aplicar os coñecementos adquiridos para a resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos multidisciplinares relacionados coa súa área de estudo
- Integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
- Comunicar as conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
-Facer uso das habilidades de aprendizaxe que permitan continuar a estudar dun modo principalmente autodirixido ou autónomo

- Recoñecer a dimensión científica do proceso investigador na área socio-histórico-educativa
- Vincular o coñecemento científico, a investigación educativa e as súas achegas metodolóxicas aos procesos de cambio socioeducativo
- Aplicar modelos e procedementos de investigación a problemas concretos da educación, asociando as súas contribucións a procesos de acción-intervención educativa e á implementación de programas
- Adquirir un dominio básico dos fundamentos epistemolóxicos, teóricos e metodolóxicos da investigación cualitativa no coñecemento e a transformación das realidades sociais
- Coñecer os principais enfoques e estratexias da avaliación de programas na intervención socio-comunitaria

- Coñecer e respeitar a Declaración universal dos dereitos humanos, fomentando unha cultura de paz, a conciencia democrática e unha resolución pacífica de conflitos así como os mecanismos básicos para a participación cidadá como exercicio que rexe a elaboración das Memorias de responsabilidade social universitaria da USC
- Incorporar os principios de igualdade de xénero entre homes e mulleres e de accesibilidade universal segundo as recomendaciones da USC na súa II Plan estratéxico de igualdade de oportunidades entre mulleres e homes, os criterios de elaboración dunha linguaxe profesional e non sexista e o Protocolo de prevención e actuación fronte ao acoso sexual e ao acoso por razón de sexo, orientación sexual e identidade de xénero
- Desenvolver aptitudes para o traballo cooperativo e colaborativo a través da participación en equipos; dentro e fóra da aula, empregando habilidades de negociación e responsabilidade no desempeño das tarefas asignadas nas materias e módulos do mestrado. Presentación e elección de valores como son o esforzo, respeito e compromiso coa procura da calidade no proceso de ensino-aprendizaxe como signo de identidade
- Xerar unha actitude para a sustentabilidade ambiental e o consumo responsábel desde os principios que rexen o Plan de desenvolvemento Sustentábel da USC
- Desenvolver valores profesionais desde os distintos grupos de investigación presentes no mestrado para poder defender unha ética da investigación no ámbito da educación, onde se respeite a diversidade de opinións e os xeitos de «ser», «estar» e «facer»

Mobilidade

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa): Portal Internacional

Prácticas

Non se contemplan

Os contidos do traballo fin de máster vincularanse ás temáticas das liñas de investigación desenvolvidas por cada un dos grupos que participan no máster.

Está composto por profesorado que pertencen á propia Universidade, e que forma parte de tres grupos de investigación cunha longa traxectoria (Grupo SEPA-interea; Grupo ESCULCA; Grupo Terceira Xeración) e un de máis recente creación (Grupo Edunartex), así como por colaboradores alleos á USC que desempeñan a súa actividade en universidades españolas, portuguesas e brasileiras. Tamén forma parte da equipa de apoio outro persoal que desenvolve as súas funcións profesionais en diferentes ámbitos educativos (regulados e non regulados).

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Oferta

IN01
Prazas ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico.

Info da escala: Número enteiro

29,0

29,0

29,0

29,0

29,0

29,0

Matrícula

IN02
Matrícula

Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Número enteiro

34,0

37,0

36,0

31,0

24,0

37,0

IN03
Matrícula de acceso

Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

20,0

24,0

19,0

23,0

19,0

26,0

IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición

Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

20,0

24,0

19,0

23,0

19,0

26,0

IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición

Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

5,26

20,0

-20,83

15,0

-17,39

-

Perfil de entrada

IN06
Nota media de acceso por preinscrición

Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.

Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).

7,6866

7,3757

8,3912

8,1965

8,1397

7,8979

IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

23,53

24,32

27,78

22,58

33,33

32,43

IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados

Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

14,71

8,11

2,78

3,23

4,17

5,41

IN13
Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC

Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

-

-

51,61

41,67

48,65

Adecuación á demanda

IN12
Tasa de ocupación

Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

68,97

82,76

65,52

79,31

65,52

89,66

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Mobilidade allea

IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados

Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu

Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Abandono

IN41
Taxa de abandono RD 1393/2007

Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

5,26

5,0

0,0

0,0

8,7

15,79

Avaliación

IN36
Taxa de avaliación

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

83,73

86,37

87,1

88,05

78,87

77,58

Duración media dos estudos

IN38
Duración media dos estudos

Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.

Info da escala: Número racional con dous decimais

1,8889

1,5

1,4583

1,4545

1,1111

1,375

Eficiencia dos titulados

IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

81,63

88,71

88,72

88,93

96,26

90,65

Estudantes por grupo

IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva

Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.

Info da escala: Número racional con dous decimais

15,1579

18,4444

14,3889

16,5

13,4444

18,0556

IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

24,5714

20,8571

23,0

19,1429

25,0

IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

14,5455

10,2727

12,3636

9,8182

13,6364

Éxito

IN35
Taxa de éxito

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

97,41

98,57

100,0

99,55

97,82

97,44

IN50
Taxa de éxito dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

81,63

88,71

88,72

98,88

98,9

99,07

Graduación

IN37
Taxa de graduación

Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

73,68

65,0

87,5

100,0

73,91

63,16

Rendemento

IN34
Taxa de rendemento

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

81,56

85,13

87,1

87,65

77,15

75,59

Satisfacción

IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible

Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

2,5988

3,6

-

-

-

-

IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,6239

4,0

-

-

-

-

IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

2,538

3,8571

-

3,26

3,55

-

IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,38

4,44

4,45

4,37

4,41

4,15

IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida

Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,7333

4,0947

4,3125

4,2848

4,4894

4,4453

IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción

Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

43,4783

29,0323

29,6296

56,0

24,0

32,1429

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios

Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

72,22

72,22

70,59

64,71

66,67

76,47

IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

95,24

95,0

95,0

95,0

100,0

100,0

IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

57,14

60,0

55,0

50,0

47,62

54,55

Os contidos desta páxina actualizáronse o 13.04.2022.