Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Didácticas Aplicadas
Áreas: Didáctica da Expresión Corporal
Centro Facultade de Ciencias da Educación
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
-Coñecer e analizar criticamente propostas de investigación e innovación na área de Educación Física en Educación Infantil e Primaria.
-Ser capaz de deseñar proxectos de investigación educativa enfocados ao ámbito da Educación Física.
-Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a transformación e a innovación no ámbito da Educación Física de Educación Infantil e Primaria.
-Valorar a importancia da investigación e a innovación como estratexias para mellorar a calidade educativa na área de Educación Física.
-Desenvolver recursos comunicativos para transmitir ideas e proxectos docentes en Educación Física utilizando se é necesario recursos tecnolóxicos de apoio.
-Investigación en Educación Física (EF): Liñas de investigación en EF; Problemas e limitacións da investigación en EF; Investigación-acción; Deseño de proxectos de investigación; Investigación en EF; Recursos para a búsqueda.
-Innovación en EF: Centros de interese da innovación en EF; Referencias para clasificar iniciativas de innovación en EF; Recursos para a búsqueda de innovacións.
-Proxectos de innovación en EF: Boas prácticas; Deseño e xustificación de proxectos de innovación en EF para Educación
Infantil e Primaria.
Básica:
-Giblin, S., Collins, D., Button, C. Physical Literacy: Importance, Assessment and Future Directions. (2014). Sports Medicine, 44, 1177-1184.
-Hale, S.A., Parker, M., Children moving: A reflective approach to teaching physical education with movement analysis wheel, McGraw Hill., 2012, New York: NY
-Hulteen, R.M., Morgan, P.J., Barnett, L.M., Stodden, D.F., Lubans, D.R., Development of Foundational Movement Skills: A Conceptual Model for Physical Activity Across the Lifespan. (2018). Sports Medicine, 48,1533-1540.
Complementaria:
-Alert, M. D., Saab, P. G., Llabre, M. M., & McCalla, J. R. (2018). Are self-efficacy and weight perception associated with physical activity and sedentary behavior in hispanic adolescents? Health Education Behavior, in press. Doi: 10.1177/1090198118788599.
-Barnett, L. M., Morgan, P. J., van Beurden, E., & Beard, J. R. (2008). Perceived sports competence mediates the relationship between childhood motor skill proficiency and adolescent physical activity and fitness: a longitudinal assessment. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 5(1), 40.
-Department of Education, Victoria, Fundamental motor skills: A manual for classroom teachers, 1996, Melbourne: Department of Education.
-Bruininks, R. H., & Bruininks, B.D. (2005). Test of Motor Proficiency. 2nd edition. Manual: AGS Publishing. Circle Pines.
-Edwards, L. C., Bryant, A. S., Keegan, R. J., Morgan, K., & Jones, A. M. (2017). Definitions, Foundations and Associations of Physical Literacy: A Systematic Review. Sports Medicine, 47(1), 113¨C126.
-Gallahue, D.L., Donnelly F.C., Developmental physical education for all children, Human Kinetics, 2007, Champaing: IL-Graham, G., Holt.
-Gallahue, D.L., Ozmun, J.C., Goodway, J., Understanding motor development: Infants, children, adolescents, adults, 6th, McGraw Hill, 2006, Boston: MA.
-Jaakkola, T., Yli©\Piipari, S., Huotari, P., Watt, A., & Liukkonen, J. (2016). Fundamental movement skills and physical fitness as predictors of physical activity: A 6©\year follow©\up study. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 26(1), 74-81.
-Roth, K., Ruf, K., Obinger, M., Mauer, S., Ahnert, J., Schneider, W., Graf, C., & Hebestreit, H. (2010). Is there a secular decline in motor skills in preschool children? Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 20(4), 670-678.
-Ulrich, D.A., TGMD 2¨CTest of gross motor development examiner's manual, PRO-ED, 2000, Austin: TX.
Básicas:
-CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporte unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
-CB9 - Que os estudantes saiban comunicar a súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
-CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que será autodirixido e autónomo.
Xerais:
-G5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
-G6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
-G8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómica e cultural da sociedade.
Específicas:
-E5 - Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas.
-E7 - Capacidade de aplicar coñecementos teóricos relativos ás Didácticas Específicas, tanto á investigación como á innovación e a avaliación.
-E8 - Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando no seu caso recursos audiovisuais de apoio.
-E10 - Coñecer os fundamentos teóricos que sustentan a investigación e innovación no ámbito das Didácticas Específicas.
-E12 - Identificar as principais liñas de investigación e innovación e a súa evolució nas Didácticas Específicas.
-E13 - Analizar e valorar criticamente investigacións e proxectos de innovación en ámbitos disciplinarios específicos.
-E14 - Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos.
-E15 - Identificar criterios de calidade e control tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovado
-E16 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar achegas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Especificas.
Transversales:
-T2 - Capacidade de adaptación a situacións novas.
-T3 - Traballar de xeito autónomo e con iniciativa.
-T4 - Traballar de xeito colaborativo.
-T6 - Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares.
-T8 - Ser capaz de comunicarse cos seu compañeiros/as, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento.
-T10 - Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica docente.
-T11 - Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
- O alumnado terá garantida a accesibilidade dos materiais que figuran na bibliografía básica.
- A comunicación có alumnado realizarase a través do Campus Virtual.
- A avaliación continua formativa combinarase cunha proba final presencial: Proba final (20%) + Avaliación continua (80%)
- O alumnado de dispensa terá que realizar unha proba final (20%) e un traballo acordado có equipo docente ao inicio do semestre (80%)
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
Actividade formativa (horas de traballo) [% presencialidade]
-Análise de fontes documentais (10.7) [28]
-Aprendizaxe colaborativo (3.8) [100]
-Discusión dirixida (3.8) [100]
-Foro virtual (38.6) [0]
-Presentación oral (3.8) [100]
-Lección maxistral (3.7) [100]
-Traballos tutelados (10.7) [28]
Estes datos de planificación teñen carácter orientativo considerando a heteroxeneidad do alumnado.
Materias que se recomenda ter cursado previamente:
-Análise de experiencias interdisciplinares/P3401102
-Aplicación das TIC na innovación educativa/P3401106
-Deseño de proxectos interdisciplinares/P3401103
-Metodoloxía de investigación educativa/P3401105
Indicacións xerais:
-Responsabilidade medioambiental:
o Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
o Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encadernación.
o Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
o Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
o Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
-Perspectiva de xénero:
o Recoméndase facer uso da linguaxe non sexista, tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
-Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
-Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade (Lifesize, etc).
-Non se poderá empregar o teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que podan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
-Ter en conta que o ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é un proceso privado, enténdase privado como proceso de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
-Obrigatoriedade do cumprimento da normativa de protección de datos https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos
Cristian Abelairas Gómez
Coordinador/a- Departamento
- Didácticas Aplicadas
- Área
- Didáctica da Expresión Corporal
- Teléfono
- 881812014
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Javier Rico Diaz
- Departamento
- Didácticas Aplicadas
- Área
- Didáctica da Expresión Corporal
- Teléfono
- 881812014
- Correo electrónico
- javier.rico.diaz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | (CAMPUS NORTE) - AULA 21 |
17:00-18:30 | Grupo /CLIS_01 | Galego | (CAMPUS NORTE) - AULA 21 |
22.05.2025 16:00-17:30 | Grupo /CLE_01 | (CAMPUS NORTE) - AULA 03 |
02.07.2025 18:00-19:30 | Grupo /CLE_01 | (CAMPUS NORTE) - AULA 03 |