Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada, Departamento externo vinculado ás titulacións, Física de Partículas, Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Física Aplicada, Área externa M.U en Enerxías Renovables, Cambio Climático e Desenvolvemento Sustentable, Física Atómica, Molecular e Nuclear, Produción Vexetal
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
OA materia ten como obxectivo introducir os conceptos e metodoloxías asociadas aos procesos de Desenvolvemento Sostible nos seus diferentes ámbitos (económico, enerxético, ambiental e social) en asentamentos humanos ( ODS11 cidades e comunidades sostibles) . Na primeira parte da materia introdúcense os conceptos teóricos asociados comezando polo marco de traballo que se centra nun enfoque transversal ou enfoque NEXUS. Estudaranse as tecnoloxías socialmente apropiadas, os novos movementos sociais e os modelos de baixa dependencia externa como factores determinantes no desenvolvemento sostible. Na segunda parte da materia, estudaranse as diferentes técnicas de traballo asociados as como os indicadores de valor engadidos. Un apartado específico dedicarase á formación teórica/practica dalgunhas das ferramentas actuais de modelado ( CLEWs, IHOGA, SIGMAPRO, R e outros.)
==> Desenvolvementohumano sostible, ODS e aproximación NEXUS.
==> Tecnoloxías Socialmente Apropiadas,
==>Economía circular: Modelos de Baixa Dependencia Externa,
==> Innovación inversa
==> Permacultura Social e Movementos de Transición
==> Ferramentas de modelado e validación.
==> Exemplos de validación: Comunidades Sostibles
==> Agroenerxía
-Burtone, Bernstein, Leitmann, Eige Toward Environmental strategies for cities. Policy considerations for Urban Environmental in Developing Washington 2005.
-UNESCO report. Towards the sustainable city. 2018.
-Frank. The costs of alternative development patterns: A review of the literautre Urban Land Institute (Washington) 2005.
-Blowers Planning for a Sustainable Development (Ed. Earthscan)
- Alberti et al La cittá sostenibile. Analis, scenari e proposte per un'ecologia urbana in Europa (Ed. Franco Agnel)
BÁSICAS Y XERAIS
CG01 - Conquerir e comprender os principais aspectos teóricos, prácticos e metodolóxicos necesarios para a dedicación
profesional ao campo das enerxías renovables, a sustentabilidade e o cambio climático
CG02 - Desenvolver a suficiente autonomía para iniciarse na investigación e poder incorporarse a un grupo de investigación o unha empresa
CG09 - Utilización das bases científicas aplicables no campo das enerxías renovables, a sustentabilidade e a eficiencia enerxética para comparar e seleccionar as alternativas más eficientes e sustentables en diferentes contextos socioeconómicos
CB6 - Poseer y comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenrolo e/o aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados con a sua área de estudio
CB8 - Que os estudiantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse a complexidade de formular xuicios apartires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclua reflexions sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas a aplicación de seus coñecementos e xuicios
CB9 - Que os estudantes sepan comunicar suas conclusions e os coécementos que os sustentan a públicos
especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
TRANSVERSAIS
CT01 - Traballar eficazmente tanto en equipos interdisciplinares, como de forma autónoma e con iniciativa.
CT02 - Analizar, razoar críticamente, pensar con creatividade e comunicar sus ideas defendiéndolas e discutiéndolas asertiva e estructuradamente
CT10 - Capacidade de análisise e de síntesis
ESPECÍFICAS
CE10 - Comprender e establecer metodoloxías para a diagnose, gestión e planificación enerxética sustentable a través da
valorización de recursos enerxéticos propios en diferentes tipos de asentamiento e aplicar este tipo de procedemetos en casos
sinxelos.
CE07 - Ser capaz de identificar e discriminar os modelos actuais de transición enerxética e gestionar de forma sustentable o
modelo seleccionado usando as mejores tecnoloxías disponibles
Desenvolvemento do programa teórico en clases presenciais nas que se combinan clases expositivas, seminarios-coloquio, resolución de problemas e traballo de laboratorio tanto individual como en grupo. En paralelo, poderanse celebrar seminarios durante as titorías, noutras sesións co profesor e outras actividades formativas que poidan xurdir.
A parte teórica desenvólvese coa axuda de diferentes soportes audiovisuais que xeran unha proposta de contido atractiva e facilitan a súa comprensión. Durante o desenvolvemento da axenda poderanse utilizar programas informáticos e Internet.
Todas as tarefas do estudante (estudo, traballos, lecturas) serán guiadas polo persoal académico en titorías presenciais ou que se poidan realizar a través dos medios virtuais da USC.
En todos os casos, as ferramentas dispoñibles na USC virtual empregaranse para proporcionar aos estudantes o material necesario para o desenvolvemento da materia (presentacións, notas, textos de apoio, bibliografía, vídeos, etc.) e para establecer comunicación. profesor-alumno fluente.
A nota final será o resultado da avaliación de:
Proba final do tipo de exame (40%).
Realización de traballos e / ou actividades (50%). Valorarase específicamente as habilidades na busca de material para o desenvolvemento dos temas, a capacidade de síntese na elaboración de traballos e o dominio dos temas. Entre as actividades deseñadas nos seminarios e nas clases maxistrais, inclúense clases prácticas obrigatorias nos laboratorios dos Grupos de Investigación, visitas técnicas a instalacións. etc.
Titoría individualizada (10%).
Poderanse realizar diferentes probas para verificar a obtención de coñecementos teóricos / prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes
Os obxectivos e as competencias xerais conséguense co conxunto de actividades previstas para o seguimento da materia.
Os obxectivos e competencias avalíanse a través do exame e os traballos escritos que deban entregar, así como mediante as presentacións temáticas, resumes e comentarios previstos.
Sesións de seminario interactivo, titorías individuais e de grupo, a preparación do exame final serán elementos a través dos que o alumnado contribúa a mostrar a adquisición das competencias específicas. Avaliaranse mediante exame final.
As competencias transversais conséguense e avalíanse co conxunto de actividades previstas para o seguimento da materia.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes.
De forma xeral, poderanse realizar diferentes probas para verificación obtención coñecementos téoricos/prácticos e adquisición de habilidades e actitudes.
REQUIRIMENTO DE ORIXINALIDADE
Na realización dos exercicios e traballos encomendados co obxecto de ser avaliados, deben seguirse certos estándares:
- Toda reprodución literal total ou parcial tomada dun libro, revista, publicación electrónica, páxina web, etc. debe citarse entre comiñas, referenciando correctamente a fonte de onde se tomou, de modo que se poida comprobar que a cita é correcta.
- Tamén deberá facerse dita referencia se a idea principal é tomada doutro texto aínda que baixo unha nova redacción.
- De non seguirse estas normas, considerarase que se está realizando un plaxio, é dicir, unha copia no substancial de obras alleas, facéndoas pasar como propias.
- Tamén se considerará plaxio se a dita copia se fai doutro compañeiro ou compañeira, facéndose pasar como autor/a do documento, ou se entrega un documento que foi escrito por outra persoa,
- A detección na corrección de calquera destas formas de plaxio, dará lugar a que non se siga corrixindo e considerarase nulo o exercicio ou traballo.
- A reiteración nas prácticas de plaxio (máis dunha vez) supoñerá unha penalización adicional, A non observancia desta norma conportará non superar a materia na convocatoria correspondente.
Os obxectivos e as competencias xerais conséguense co conxunto de actividades previstas para o seguimento da materia.
Os obxectivos e competencias avalíanse a través do exame e os traballos escritos que deban entregar, así como mediante as presentacións temáticas, resumes e comentarios previstos.
Sesións de seminario interactivo, titorías individuais e de grupo, a preparación do exame final serán elementos a través dos que o alumnado contribúa a mostrar a adquisición das competencias específicas. Avaliaranse mediante exame final.
As competencias transversais conséguense e avalíanse co conxunto de actividades previstas para o seguimento da materia.
Clases maxistrais 9 h
Docencia interactiva. Seminarios 12 h
Titoría en grupo 3 h
Traballo persoal do alumno e outras actividades 51 h
Roque Rodríguez Soalleiro
- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Correo electrónico
- roque.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Del Pilar Brocos Fernandez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Teléfono
- 881813961
- Correo electrónico
- pilar.brocos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ma Angeles Lopez Aguera
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Atómica, Molecular e Nuclear
- Teléfono
- 881813974
- Correo electrónico
- a.lopez.aguera [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 130 |
Mércores | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 130 |
Xoves | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula 130 |
Venres | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 130 |
16.12.2024 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
19.06.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |