Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Produción Vexetal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Saber deseñar plantacións vitícolas e decidir a adopción e adecuación de sistemas de formación e manexo da vexetación. Saber decidir a adopción e adecuación de sistemas de condución en viñedo e a súa planificación. Saber tomar decisións nun contexto de produción integrada e sustentable. Competencias específicas: Coñecementos adecuados e capacidade para desenvolver e aplicar tecnoloxía propia en deseño e condución do viñedo.
A memoria do título contempla para este asunto os seguintes contidos:
Introdución á produción de viño. Esixencias climáticas edáficas da vide. Índices vitivinícolas: tipos e aplicabilidade. Zonación vitícola. Tendencias actuais. Adaptabilidade á variedade. Raíces de raíz Deseño de plantación Estruturas e sistemas de condución de viñedo. Xestión vexetal. Operacións alternativas no chan. Produción de viño integrada.
Estes contidos elaboraranse de acordo coa seguinte axenda (HORAS, TIPO E / I + NP)
BLOQUE I (2 / E + 6)
0-Introdución. conducindo a viña.
1-Esixencias climáticas-edáficas da vide.
2- Adaptabilidade de variedades e raíz.
3- Índices vitícolas e zonificación vitícola. Conceptos de terroir
4- Terroirías vitícolas, escalas.
BLOQUE II (3 / E + 9)
4-Deseño das plantacións.
5-Estruturas e sistemas de condución do viñedo.
6-Materiais e sistemas.
BLOQUE III (3 / E + 6)
7-Xestión da vexetación, consecuencias.
8-Xestión do estrés e fertilización. Efectos sobre a calidade ..
9-Xestión da colleita.
BLOQUE IV (1 / E + 3)
10- Xestión da finca vitivinícola. Novas ferramentas de aplicación en viticultura
Prácticas, seminarios e viaxes
-Caracterización da vexetación (1 / I + 6)
-Medición da situación de estrés na auga, proposta do calendario de xestión (1 / I + 4)
-Caracterización cultural dunha zona. (1 / I + 6)
-4 viaxes ás diversas áreas características para observar as técnicas. (7 / I + 3)
-Das saídas ao centro de formación de Guísamo e á zona vitivinícola de Betanzos (2 / I + 3) e á granxa experimental de Portomarín suxeitas á disponibilidade de recursos, se é o caso, serán substituídas por actividades relacionada cos temas a considerar
NOTA:
* A PRESENTACIÓN DE UN SEMINARIO EN LINGUA INGLESA, VALORARASE CON UN 30% MÁIS
Bibliografía
BASICA
CARBONNEAU, A.; G. CARGNELLO , 2004, ARCHITECTURES DE LA VIGNE ET SYSTEMES DE CONDUITE DUNOD-IRIS
GLADSTONES, J., 1992. Viticulture and environment : a study of the effects of environment on grape growing and wine qualities, with emphasis on present and future areas for growing wine grapes in winetitles, Adelaide .
HIDALGO TOGORES,J. 2006. La calidad del vino desde el viñedo. Mundi-Prensa, Madrid.
HIDALGO, L. HIDALGO , J. 2011. Tratado de Viticultura MAPA, Madrid.
HERNAEZ MAÑAS,J.L., J. M.RODRIGUEZ RODRIGUEZ. 2006. As Decisións na plantación do viñedo. Consellería do Medio Rural, Servizo de Transferencia Tecnolóxica, Estudos e Publicacións, D.L.
REYNIER, A. 1995 Manual de viticultura. Mundi-Prensa, Madrid
VAUDOUR,E..2010. LOS TERROIRS VITICOLAS: DEFINICIONES, CARACTERIZACION Y PROTECCION ACRIBIA EDITORIAL,
COMPLEMENTARA
ANONIMO. 2014. Guía de gestión integrada de plagas: vid de transformación. MAGRAMA, Madrid.
ANONIMO. Reglamento de las D.O. de Vinos Gallegos. Xunta de Galicia, Conselleria de Agricultura.
RODRIGUEZ RODRIGO,C., 2000. EL SISTEMA DE CONDUCCION DEL VIÑEDO: ANALISIS ECOFISIOLOGICO, AGR ONOMICO Y ECONOMICO DE CINCO SISTEMAS DE CONDUCCION UNIVERSIDAD DE LA RIOJA
VARIOS. 1990 Publicaciones serie de viticultura y enotecnia vol.1, 2,3. Instituto F.P. "A Granxa", Ponteareas, Pontevedra.
BALSARI, P. y A. SCIENZA.2003. . Formas de cultivo de la vid y modalidades de distribución de los productos fitosanitarios.MUNDI-PRENSA LIBROS, S.A.,
WINKLER, A.J. , Cook, J.A., Kliewer, W.M., Lider, L.A., 1974 General Viticulture Cía. University of California Press.
Ao longo do curso, aquelas ligazóns ás páxinas máis interesantes incluiranse na aula virtual, ademais da información en español que existe, a maioría das páxinas están en inglés, sendo as fontes americanas e australianas as máis interesantes.
https://www.hs-geisenheim.de/en/research/departments/general-and-organi…
https://horticulture.oregonstate.edu/departamento-de-horticultura/vitic…
https://www.evineyardapp.com/blog/2015/09/16/use-of-technology-in-the-v…
Nesta materia o alumnado adquirirán ou practicarán unha serie de competencias xenéricas, desexables en calquera titulación universitaria, e específicas, propias da enxeñaría en xeral ou da enxeñaría agrícola en particular. Dentro do cadro de competencias que se deseñou para a titulación, traballaranse as seguintes:
CG1 - Capacidade para planificar, organizar, dirixir e controlar os sistemas e procesos produtivos desenvolvidos no sector agrario e a industria agroalimentaria, nun marco que garanta a competitividade das empresas sen esquecer a protección e conservación do medio ambiente e a mellora e desenvolvemento sustentable do medio rural.
CG4 - Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos para a solución de problemas expostos en situacións novas,
analizando a información proveniente da contorna e sintetizándoa de forma eficiente para facilitar o proceso de toma de decisións
en empresas e organizacións profesionais do sector agroalimentario.
CG7 - Aptitude para desenvolver as habilidades necesarias para continuar a aprendizaxe de forma autónoma ou dirixida, incorporando
á súa actividade profesional os novos conceptos, procesos ou métodos derivados da investigación, o desenvolvemento e a innovación.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas,
a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB-8 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á Aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9-Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida auto dirixido ou autónomo.
TRANSVERSAIS
Estas competencias non se avalían de forma específica, senón como un aspecto fundamental no conxunto dos aspectos considerados para comprobar o grao de formación da materia.
CT1 - Capacidade de análise e síntese.
CT2 - Capacidade para o razoamento e a argumentación.
CT3-Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica.
CT4 - Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva.
CT5 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada.
CT6 - Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible
CT7 - Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente
CT8 - Compromiso de veracidade da información que ofrece aos demais.
CT9 - Habilidade no manexo de tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CT10 - Utilización de información bibliográfica e de Internet.
CT11 - Utilización de información en lingua estranxeira.
CT12 - Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
Competencias específicas
CE8 - Coñecementos adecuados e capacidade para desenvolver e aplicar tecnoloxía propia en sistemas de produción vexetal. Competencias específicas: Coñecementos adecuados e capacidade para desenvolver e aplicar tecnoloxía propia en deseño e condución do viñedo.
CE9 - Coñecementos adecuados e capacidade para desenvolver e aplicar tecnoloxía propia en sistemas integrados de protección de cultivos.
Leccións mestras participativas.
Prácticas de laboratorio e campo. Prácticas de aula de informática
Visitas técnicas a empresas e institucións: permite o contacto directo co entorno vitivinícola e os seus axentes fundamentais, permitíndolle coñecer os problemas e as peculiaridades da actividade. Plantanse dúas saídas a áreas características diferenciais e unha saída á granxa experimental, para observación e estudo de alternativas avanzadas
Uso de encerado clásico. Uso da aula virtual. A aula virtual empregarase principalmente como medio de comunicación en directo, entrega de documentación e recepción do traballo, pero será un recurso básico e fundamental no caso dun posible escenario no que a asistencia non sexa aconsellable ou estea comprometida.
Resolución de problemas.
Seminarios e debates
Preparación e presentación do / s traballo / s do curso
Titoría individualizada e colectiva
Traballo autónomo e estudo independente dos estudantes
Traballo en grupo e aprendizaxe cooperativa, segundo a constitución do número de membros do grupo. Sesión / es de discusión activa
Avaliación da competencia mediante exercicios de control
.
HABILIDADES DE METODOLOXÍAS DOCENTES
Clases expositivas de gran grupo, conferencias. CG1, CG4, CG7, CB-8, CE8,
Actividades en seminarios interactivos, con pequenos grupos CG1, CG4, CB6, CB7, CB9, CT3, CT4, CT9, CE8,
Prácticas. CG1, CG7, CB6, CB10, CT2, CT3, CT5, CT11, CT12, CE8
Titoría grupal CG4, CT4, CE8
Titoría individual CB-8, CT2, CT9, CE8
Entregas, presentacións e debates de traballos e informes CG1, CG4, CG7, CB6, CB-8, CB9, CB10, CT1, CT5, CT7, CT8, CT11, CT12, CE8,
Viaxes e visitas técnicas CG4. CB6, CB7, CB9, CE8,
Actividades de avaliación CG4, CB-8, CT1, CT2, CT12, CE8,
Debido á natureza e contido desta materia, así como á metodoloxía empregada, , a clase participativa na que o alumno forma parte. debate, baseado nos coñecementos adquiridos dun xeito práctico e consultando os documentos e bibliografía recomendada.
Para realizar titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, pódense facer a través do foro do Campus Virtual, a través de Equipos ou por correo electrónico.
Sistema de avaliación / % da cualificación final / competencias avaliadas:
PRIMEIRA OPORTUNIDADE
Participacion activa en clase :5%
Presentación de resultados de exercicios e prácticas / 20% /CB7,CB8,CG4,CE8,CE9
Presentación de traballos / 20% / CB7,CB8,CG4,CG7,CE8,CE9
Proba final escrita / 55% / CB6,CB7,CG4,CE8,CE9
Criterios para repetidores e convocatoria extraordinaria ( SEGUNDA OPORTUNIDADE): Os alumnos que se presenten en convocatorias extraordinarias con dispensa e repetidores deben demostrar o coñecemento práctico, e achegar os traballos que se programen en cada curso ou demostrar o seu dominio sobre estes aspectos fehacientemente.O profesor podera exisir de selo caso a presentacion oral e a simulacion de unpequno debate similar a o caso de presntacions acaidas durante o curso.
A entrega de traballos e informes en lingua inglesa tera un premio do 15%.
Para realizar titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, pódense facer a través do foro do Campus Virtual, a través de Ms. Equipos ou por correo electrónico.
Tempo de estudo e traballo persoal
9 horas expositivas
3 horas de tutorías de grupo
12 horas de traballo interactivo presencial ( practicas seminarios e viaxes)
3 horas de avaliación
O alumno precisa dun traballo persoal equivalente aproximado media de 2 horas por cada hora de clase, calculándose nun total de traballo persoal de 48 horas media.
Practícalas ademais do seu tempo en laboratorio ou campo, precisan en ocasións seguimento persoal variable en función da práctica e a climatoloxía, así como a preparación dos informes correspondentes, e a preparación de cuestionarios ou intervencións nos seminarios.
Os seminarios e prácticas ten por obxecto salvar a distancia da parte teórica dos coñecementos mediante a adquisición de capacidades específicas de cada seminario e práctica en casos reais, mediante unha asignación de problemas (tanto de gabinete como de casos reais), que o alumno ten que abordar persoalmente integrándose no conxunto do curso.
Asistencia ás clases para centrarse mellor no estudo continuo da materia, xa que pola
súa extensión son moi convenientes as orientacións do profesor.
É fundamental a participación activa do alumno en clases tanto na parte teórica como na práctica que en determinadas fases realízase en horario libre.
Estudo e lectura da bibliografía recomendada en clase para cada parte.
Consultas, tutorías , estudo, procuras, de información e convocatorias actualizadas a través da aula virtual.
ESTA MATERIA BASEASE NOS COÑECIMIENTOS ADQUIRIDOS NAS MATERIAS DE PRODUCCION VITICOLA, POLO QUE A SUA REALIZACION SEN ESTES COÑECIMIENTOS NON TEN SENTIDO.
É moi importante atender as viaxes ao comezo do curso xa que nos pon en contacto con fases decisivas do ciclo produtivo e aspectos craves na programación de vendima
Así mesmo, sería moi útil a dispoñibilidade de plantas ou plantacións de viñedo nunha zona próxima ao fogar, sendo a información das páxinas e sitios web que se indicarán na aula virtual no seu momento.
E moi importante considerar a estacionalidade da materia, polo que a realización de observacions visitas e traballos debe axustarse a os calendarios previstos.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
"En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no" Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións ".
Julián Jesús García Berrios
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /TI-ECTS01 | Castelán | Seminario de Fitotecnia (Pav.I-PPS) |
19:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Seminario de Fitotecnia (Pav.I-PPS) |
Xoves | |||
11:00-13:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Seminario de Fitotecnia (Pav.I-PPS) |
17.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 (Aulario 1) |
10.06.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 (Aulario 1) |