Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Produción Vexetal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecemento da planta de vide e o seu ciclo, o material vexetal usado nas plantacións comerciais, a súa identificación varietal e produción comercial. Coñecer a circulación do material vexetal a diversas escalas e as súas consecuencias. Coñecemento da resposta da vide ás condicións da contorna e o efecto das mesmas na calidade da súa produción. Coñecemento do manexo das técnicas vitícolas para a adecuación da produción aos obxectivos de tipicidad e calidade.
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
Coñecemento da planta de vide e terminoloxía vitícola. Ciclos vitícolas e efecto na produción. Identificación e selección do material vexetal. Fundamentos das técnicas vitícolas. Efectos na calidade. Equilibrio vexetativo-produtivo e calidade, mecanismos de control e manexo. Mecanización do viñedo.
Estes contidos elaboraranse de acordo coa seguinte axenda: (Horas / Expositorio-Interactivo + NP)
Exposición de 9 horas
3 horas de titoría en grupo
12 horas de traballo interactivo na aula (practicas seminarios e viaxes)
Avaliación 3 horas
BLOQUE I (2 / E + 4)
0- Introdución. contexto
1-Coñecemento da resposta fisiolóxica e efectos de manexo da planta de vide. Terminoloxía
2-Sistemática da vide, material vexetal, grupos, importancia no contexto actual.
3-Identificación e selección de material vexetal.
BLOQUE II (3 / E + 6)
4-Ciclos vitivinícolas
5-Adecuación de material vexetal ao medio. Factores determinantes da resposta na cultura. . Adaptación do material vexetal ao medio: chan e clima. Adaptabilidade e problemática,
BLOQUE III (4 / E + 8)
6-Fundamentos de técnicas vitícolas. Efectos na calidade.
7-Mecanismo de equilibrio e calidade vexetal, control e xestión 8- Mecanización do viñedo
Recoñecemento e clasificación do material vitivinícola. . (2 / I + 6)
Caracterización e estudo técnico de plantas e xestión concretas e personalizadas. Estudo da resposta produtiva á poda. (3 / I + 2)
Caracterización produtiva do potencial vitícola. Análise e planificación da colleita .. (2 / I + 2)
AAs viaxes son unha parte fundamental do desenvolvemento da axenda e serán cubertas nos seminarios.
As prácticas desenvolveranse incluíndo saídas ao material dispoñible nas diversas áreas da EPS e nas granxas experimentais, polo que o alumno deberá levar calzado e roupa adecuada.
Parte das viaxes realízanse en conxunto co deseño e xestión do viñedo e obsérvanse, comprobanse e debátanse aspectos relacionados co material vexetal, o medio físico, as técnicas e a xestión.
Viaxes a 2 áreas de produción para observar as características diferenciais da viticultura a diferentes niveis (planta, tipo de explotacións, medio ambiente, así como problemas). (3 / I + 8)
Viaxes (2 / I + 5) á granxa de probas do grupo de investigación para coñecer o material dispoñible e os seus efectos. Caracterización da vexetación. Planificación de aplicacións e crítica de técnicas vitícolas 1 ao centro de formación da área vitícola de Guísamo e Betanzos. (2 / I + 5)
NOTA: A anticipación á participación de convidados de xeito telemático , estará condicionada á posibilidade de conexión dos participantes e polo tanto á programación dos seminarios.
* A PRESENTACIÓN UN SEMINARIO EN LINGUA INGLESA, VALORarase CON UN 30% EXTRA DE MÁIS
Bibliografía básica
ANONIMO. 2014. Guía de gestión integrada de plagas: vid de transformación. MAGRAMA, Madrid.
ANONIMO. 1993Variedades autóctonas de cepas galegas para viños brancos. ICI-ZELTIA agroquímicos
APS. 1988 Compendium of Grape Diseases. APS, St. Paul, Minessota.
Coombe & Dry, P., viticulture. 1995. Winetitles, Adelaide, I y II
Díaz Losada E. 2011. A colección de vides dá Estación de Viticultura e Enoloxía de Galicia. Xunta de Galicia, Consellería do Medio Rural.
Galet, P. 1993. Precis de viticulture. Déhan, Montpellier
HIDALGO, L. 1991 Poda da Vide. Mundi-Prensa, Madrid.
HIDALGO TOGORES,J. 2006. A calidade do viño desde o viñedo. Mundi-Prensa, Madrid.
HIDALGO, L. Hidalgo , J. 2011. Tratado de Viticultura MAPA, Madrid.
MARTINEZ DE TODA, F. 1991 Bioloxía da Vide. Mundi-Prensa, Madrid.
MARTINEZ DE TODA F. ., 2010. CLAVES DA VITICULTURA DE CALIDADE (2ª Ed.) NOVAS OIV. 1983 Código dos Caracteries Descritivos das Variedades e Especies de Vide. OIV, París.
REYNIER, A. 1995 Manual de viticultura. Mundi-Prensa, Madrid.
Complementaria:
TECNICAS DE ESTIMULACION E CONTROL DA CALIDADE DA UVA NO VIÑEDO.MUNDI-PRENSA LIBROS, S.A SANCHEZ
DE MIGUEL,P. P. BAEZA TRUJILLO e J. LISSARRAGUE GARCIA-GUTIERREZ., 2007.
FUNDAMENTOS, APLICACION E CONSECUENCIAS DEL RIEGO NA
VIDE AGRICOLA ESPAÑOLA, S.A WINKLER,
A.J. , Cook, J.A., Kliewer, W.M., Lider, L.A., 1974 Xeneral Viticulture Cía. University of California Press
A lo largo del curso se irán incluyendo en el Aula virtual aquellos enlaces a las páginas más interesantes, a parte de la información en Español existente, las mayoría de las páginas se encuentran en inglés siendo las fuentes Americanas y Australianas las más interesantes
https://www.hs-geisenheim.de/en/research/departments/general-and-organi…
https://horticulture.oregonstate.edu/department-of-horticulture/viticul…
https://www.evineyardapp.com/blog/2015/09/16/use-of-technology-in-the-v…
Competencias
CG1 - Capacidade para planificar, organizar, dirixir e controlar os sistemas e procesos produtivos desenvolvidos no sector agrario e a industria agroalimentaria, nun marco que garanta a competitividade das empresas sen esquecer a protección e conservación do medio ambiente e a mellora e desenvolvemento sustentable do medio rural.
CG4 - Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos para a solución de problemas expostos en situacións novas,
analizando a información proveniente da contorna e sintetizándoa de forma eficiente para facilitar o proceso de toma de decisións
en empresas e organizacións profesionais do sector agroalimentario.
CG7 - Aptitude para desenvolver as habilidades necesarias para continuar a aprendizaxe de forma autónoma ou dirixida, incorporando
á súa actividade profesional os novos conceptos, procesos ou métodos derivados da investigación, o desenvolvemento e a innovación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB-8 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á Aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9-Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
TRANSVERSAIS
Estas competencias non se avalían de forma específica, senón como un aspecto fundamental no conxunto dos aspectos considerados para comprobar o grao de formación da materia.
CT2 - Capacidade para o razoamento e a argumentación.
CT3-Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica.
CT4 - Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva.
CT5 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada.
CT6 - Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible
CT7 - Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente
CT8 - Compromiso de veracidade da información que ofrece aos demais.
CT9 - Habilidade no manexo de tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CT10 - Utilización de información bibliográfica e de Internet.
CT11 - Utilización de información en lingua estranxeira.
CT12 - Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
Competencias específicas
CE8 - Coñecementos adecuados e capacidade para desenvolver e aplicar tecnoloxía propia en sistemas de produción vexetal. Competencias específicas: Coñecementos adecuados e capacidade para desenvolver e aplicar tecnoloxía propia en deseño e condución do viñedo.
CE10 - Coñecementos adecuados e capacidade para desenvolver e aplicar tecnoloxía propia na xestión de proxectos de investigación e desenvolvemento de novas tecnoloxías aplicadas aos procesos produtivos vexetais: biotecnoloxía e mellora vexetal.
Metodoloxía do ensino
Leccións maxistrais participativas.
Prácticas de laboratorio e campo onde os alumnos observasen a aplicación práctica das estudado
Visitas técnicas a empresas e institucións: con contacto directo co medio vitícola e cos seus axentes fundamentais permitíndolle coñecer a problemática e peculiaridades da actividade. Se platean dúas saídas a áreas diferenciais dela produción vitícola galega.
Ademais a visita ao dispositivo experimental vitícola do grupo de viticultura dela USC, permite a observación e comprobación d propostas innovadoras na produción.
Utilización de lousas clásicas. Utilización da aula virtual. A aula virtual utilizarase fundamentalmente como medio de comunicación viva, entrega de documentación e recepción de traballos
Elaboración e presentación de traballo/s de curso
Tutorías individualizadas e colectivas, para a guía no traballo persoal coa bibliografía e para mellorar o enfoque das prácticas e exercicios
Traballo autónomo e estudo independente dos alumnos
Traballo en grupo e aprendizaxe cooperativa., en función da constitución do número de integrantes do grupo.
Avaliación de competencias e coñecementos.
Seminarios e prácticas dos temas con sesións de discusión activa para conseguir a capacitación sobre os aspectos tratados, e a correspondente adquisición de capacidades .
Desde hai anos e de forma particular aprovéitase para asistir á feira do viño de Bordeus onde por 2 veces fomos convidados e onde ademais das visitas ás novidades do sector agarrar a relatorios e foros de debate, e coñecer a importante infraestrutura e cultura vitícola da zona.
METODOLOGIAS DOCENTES COMPETENCIAS TRABALLADAS
Clases expositivas de grupo grande, conferencias. CG1, CG4, CG7, CB-8, CE8,
Actividades en seminarios interactivos, con grupos reducidos CG1, CG4, CB7, CB9, CT3, CT4, CT9, CE8, CE10,
Prácticas. CG1, CG7, CB10, CT2, CT3, CT5, CT11, CT12, CE8, CE10
Tutorías en grupo CG4, CT4, CE8
Tutorías individuais CB-8, CT2, CT9, CE8
Entregas, presentacións e debates de traballos e informes CG1, CG4, CG7, CB-8, CB9, CB10, CT5, CT7, CT8, CT11, CT12, CE8, CE10
Viaxes e visitas técnicas CG4, CB7, CB9, CE8, CE10
Actividades de avaliación CG4, CB-8, CT1, CT2, CT12, CE8,
Para realizar titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, pódense facer a través do foro do Campus Virtual, a través de Ms. Equipos ou por correo electrónico.
Sistema de avaliación / % da cualificación final / competencias avaliadas:
PRIMEIRA OPORTUNIDADE
Presentación de resultados de viaxes e exercicios prácticos / 25% / CB7, CB8, CB9, CG4, CE8, CE10.
Presentación de traballos / 15% / CB7, CB8, CG7, CB9, CG4, CG7, CE8, CE10
Proba escrita final / 60% / CB7, CG4, CG7, CE8, CE10
Criterios para repetidores, SEGUNDA OPORTUNIDADE ou extraordinaria e dispensas: Os estudantes deben demostrar coñecementos prácticos, proporcionar o traballo que está programado en cada curso ou demostrar de xeito fiable o dominio destes aspectos.poidendo requrirselles a presntacion oral e debate dos mesmos
"En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no" Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións ".
A entrega de traballos e informes en lingua inglesa tera un premio do 15%.
Tempo de estudo e traballo persoal
9 horas expositivas
3 horas de tutorías de grupo
12 horas de traballo interactivo presencial ( practicas seminarios e viaxes)
Avaliación 3 horas
O alumno precisa dun traballo persoal equivalente aproximado media de 2 horas por cada hora de clase, calculándose nun total de traballo persoal de 48 horas media.
Practícalas ademais do seu tempo en laboratorio ou campo, precisan en ocasións seguimento persoal variable en función da práctica e a climatoloxía, así como a preparación dos informes correspondentes, e a preparación de cuestionarios ou intervencións nos
seminarios.
Os seminarios e prácticas ten por obxecto salvar a distancia da parte teórica dos coñecementos mediante a adquisición de capacidades específicas de cada seminario e práctica en casos reais, mediante unha asignación de problemas (tanto de gabinete como de casos reais), que o alumno ten que abordar persoalmente integrándose no conxunto do curso
Asistencia ás clases para centrarse mellor no estudo continuo da materia, xa que pola
súa extensión son moi convenientes as orientacións do profesor.
É fundamental a participación activa do alumno en clases tanto na parte teórica como na práctica que en determinadas fases realízase en horario libre.
Estudo e lectura da bibliografía recomendada en clase para cada parte
É moi importante atender as clases o inicio do curso xa que, no caso contrario perdería a posibilidade de coñecer a fase previa a caída de folla e entrada en parada vexetativa, así como a evolución do froito e efecto en planificación de vendima.
Así mesmo, sería moi útil a dispoñibilidade de plantas ou plantacións de viñedo nunha zona próxima ao fogar, sendo a información das páxinas e sitios web que se indicarán na aula virtual no seu momento.
E moi importante considerar a estacionalidade precisa para algunhas prácticas, o que pode facer que o suxeito non se supere se a práctica non se cursa na súa estación e un tempo adecuado.é moi importante considerar a estacionalidade precisa para algunhas prácticas, o que pode facer que o suxeito non se supere se a práctica non se cursa na súa estación e un tempo adecuado.
Para realizar titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, pódense facer a través do foro do Campus Virtual, a través de MS teams ou por correo electrónico.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
"En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no" Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións ".
Julián Jesús García Berrios
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /TI-ECTS01 | Castelán | Seminario de Fitotecnia (Pav.I-PPS) |
Xoves | |||
10:00-13:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Seminario de Fitotecnia (Pav.I-PPS) |
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Seminario de Fitotecnia (Pav.I-PPS) |
17:00-18:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Seminario de Fitotecnia (Pav.I-PPS) |
23.01.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 (Aulario 1) |
30.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 (Aulario 1) |