O Máster en Sistemas Aéreos non Tripulados é un título de alta especialización, único no Sistema Galego de Universidades e un dos dous únicos Másteres de drons oficiais ofertados no territorio nacional. Os estudantes poderán optar por materias orientadas á operación de sistemas aéreos non tripulados, impartidas pola Universidade de Santiago de Compostela (Escola Politécnica Superior de Enxeñería de Lugo) ou orientadas ao desenvolvemento de sistemas aéreos non tripulados, impartidas pola Universidade de Vigo (Escola de Enxeñería Aeronáutica e do Espazo de Ourense). Este máster proporciona ademais os coñecementos básicos para a obtención do título de piloto de drons e permite o acceso a programas de doutoramento e realización de tese doutoral.
No Máster colabora a Consellería de Economía e Industria (Xunta de Galicia). Tamén colabora co Grupo RPAS-UO da Universidade de Oviedo.
Máster Universitario en Sistemas Aéreos non Tripulados
Duración:
1 ano académico
Código RUCT: 4317743
Número de ECTS: 60
Número prazas: 12
Decano/a ou director/a do centro:
ROSA ROMERO FRANCO
rosa.romero [at] usc.es
Coordinador-a do título:
Emilio Rafael Diaz Varela
emilio.diaz [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade de Vigo
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 8 de xullo de 2021 (DOG 16/07/2021)
Data de publicación no BOE:
17/01/2022
Data da última acreditación:
24/05/2021
O Máster responde ó despegue do sector en Galicia, que combina o impulso de empresas operadoras que actúan en mercados globais e empresas que desenvolven os seus propios sistemas. Ó esforzo levado a cabo polo sector empresarial hai que engadir o esforzo realizado pola administración autonómica galega coa creación do Centro de Investigación Aeroportada de Rozas (CIAR) INTA-Xunta de Galicia en Lugo, o desenvolvemento dun Ciclo Formativo de Grao Superior de Técnico en Mantemento de Aeronaves (IES As Mercedes de Lugo), a posta en marcha da Civil UAS Initiative e, dentro desta iniciativa, a aceleradora Business Factory Aero (BFAero), o impulso do Centro de Innovación Aeroespacial de Galicia (CINAE) no Parque empresarial Porto do Molle da Zona Franca Vigo, e a creación da Escola de Enxeñería Aeronáutica e do Espazo de Ourense da Universidade de Vigo. Outro factor que indica o paulatino desenvolvemento e organización do sector é a formación de asociacións empresariais locais, como por exemplo a Asociación Galega de Sistemas Intelixentes non Tripulados (AGASINT).
O máster impártese nos campus de Lugo e Ourense. Ambos dispoñen de instalacións novas perfectamente dotadas de todos os medios técnicos necesarios para garantir a calidade do ensino.
Duración:
1 ano académico
Código RUCT: 4317743
Número de ECTS: 60
Número prazas: 12
Decano/a ou director/a do centro:
ROSA ROMERO FRANCO
rosa.romero [at] usc.es
Coordinador-a do título:
Emilio Rafael Diaz Varela
emilio.diaz [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade de Vigo
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 8 de xullo de 2021 (DOG 16/07/2021)
Data de publicación no BOE:
17/01/2022
Data da última acreditación:
24/05/2021
O Máster responde ó despegue do sector en Galicia, que combina o impulso de empresas operadoras que actúan en mercados globais e empresas que desenvolven os seus propios sistemas. Ó esforzo levado a cabo polo sector empresarial hai que engadir o esforzo realizado pola administración autonómica galega coa creación do Centro de Investigación Aeroportada de Rozas (CIAR) INTA-Xunta de Galicia en Lugo, o desenvolvemento dun Ciclo Formativo de Grao Superior de Técnico en Mantemento de Aeronaves (IES As Mercedes de Lugo), a posta en marcha da Civil UAS Initiative e, dentro desta iniciativa, a aceleradora Business Factory Aero (BFAero), o impulso do Centro de Innovación Aeroespacial de Galicia (CINAE) no Parque empresarial Porto do Molle da Zona Franca Vigo, e a creación da Escola de Enxeñería Aeronáutica e do Espazo de Ourense da Universidade de Vigo. Outro factor que indica o paulatino desenvolvemento e organización do sector é a formación de asociacións empresariais locais, como por exemplo a Asociación Galega de Sistemas Intelixentes non Tripulados (AGASINT).
O máster impártese nos campus de Lugo e Ourense. Ambos dispoñen de instalacións novas perfectamente dotadas de todos os medios técnicos necesarios para garantir a calidade do ensino.
Condicións de terminación:
Obrigatorias: 24
Optativas: 19
Prácticas externas OB 9
Traballo fin de máster: 9
Total: 60
O novo mestrado non contempla especialidades, con todo, o plan de estudos foi deseñado co obxectivo de construír un currículum ben definido e reconocible en términos de perfil profesional. A optatividade oferta materias para a intensificación dos coñecementos do alumnado en temáticas relacionadas coa enxeñaría de sistemas aéreos non tripulados e coas aplicacións dos sistemas aéreos non tripulados.
Este máster contempla a realización dun total de 60 créditos ECTS, dos cales 24 ECTS son de carácter obrigatorio e 18 ECTS de carácter optativo. Parte das materias serán impartidas desde Lugo (USC) e estarán orientadas cara ás aplicación, e outra parte serán impartidas desde Ourense (UVigo) e estarán orientadas cara á enxeñería de sistemas. Os contidos teóricos pódense seguir presencialmente ou mediante videoconferencia. Realizarase ademais 9 ECTS de Prácticas Externas obrigatorias e un Traballo Fin de Máster de 9 ECTS.
A estrutura do Máster está deseñada para que poida ser compatible coa actividade profesional.
- 24 créditos ECTS obrigatorios comúns, planificado para o primeiro cuadrimestre e que impartirán as materias:
- Fundamentos de sistemas aéreos non tripulados (Lugo/Oviedo)
- Operacións, lexislación e certificación (Lugo)
- Aerodinámica, mecánica de voo e propulsión (Ourense)
- Sistemas de observación (Ourense)
- 18 créditos de materias de optativas a elixir tres de entre as seguintes materias, planificadas para o segundo cuadrimestre:
- Métodos de análises de datos (Lugo)
- Aplicacións no ámbito agroforestal e ambiental (Lugo)
- Aplicacións en enxeñería e arquitectura (Lugo)
- Sistemas de control (Ourense)
- Sistemas de navegación e comunicación (Ourense)
- Desenvolvemento de software crítico (Ourense)
Fundamentos de sistemas aéreos non tripulados
- P4202101
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Operacións, lexislación e certificación
- P4202102
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Aerodinámica, mecánica de voo e propulsión
- P4202103
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Sistemas de observación
- P4202104
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Métodos de análise de datos
- P4202201
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aplicacións no ámbito agroforestal e ambiental
- P4202202
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aplicacións en enxeñaría e arquitectura
- P4202203
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Sistemas de control
- P4202204
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Sistemas de navegación e comunicación
- P4202205
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Desenvolvemento de software crítico
- P4202206
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Prácticas externas
- P4202105
- Obrigatorio
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 9 créditos
Traballo fin de máster
- P4202106
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 9 créditos
Titulados e tituladas universitarios en disciplinas científicas ou tecnolóxicas que desexen orientar a súa carreira profesional cara a empresas ou administracións públicas con interese nos sistemas aéreos non tripulados. Os ámbitos de interese deste colectivo poderán dirixirse á operación e á enxeñaría de sistemas.
Condicións de terminación:
Obrigatorias: 24
Optativas: 19
Prácticas externas OB 9
Traballo fin de máster: 9
Total: 60
O Plan de Acción titorial da Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo da Universidade de Vigo recolle un conxunto de actuacións destinadas a favorecer a integración do alumnado na vida universitaria e atender ás súas necesidades formativas e informativas. Supón superar o modelo tradicional de ensino universitario só preocupado pola transmisión de coñecementos, e apostar por un modelo en que conflúen tamén funcións socio-educativas, baseadas en relacións recíprocas e interaccións titor/a-alumno/a, etc.; apóstase, en definitiva, polo trato máis personalizado, ademais do académico.
Preténdese ir consolidando unha liña de acción titorial coherente coas necesidades do alumnado, que normalice as distintas accións e alcance un adecuado equilibrio entre as expectativas das alumnas e alumnos e os obxectivos que se expoñen no marco do Espazo Europeo de Educación Superior.
O Plan de Acción Titorial ten como obxecto a garantía, adecuación dos métodos de ensino, aprendizaxe e avaliación, adquisición de competencias do alumnado, atención á diversidade, orientación á aprendizaxe, e procura dunha igualdade de xénero, recollidos tanto nas memorias dos títulos como no sistema de garantía de calidade do centro.
A USC e a Uvigo realizan, ao comezo de cada curso académico, xornadas de acollida organizadas polos Vicerrectorados con competencias en asuntos estudiantís en todos os centros universitarios. Estas xornadas teñen por obxecto presentar aos novos estudantes as posibilidades, recursos e servizos que lles ofrece a Universidade. Os departamentos implicados neste mestrado, pola súa banda, recibirán nunha xornada de acollida aos novos estudantes o primeiro día de clase. Nela ofréceselles unha presentación do equipo docente, as aulas, a biblioteca, os servizos administrativos e a organización académica do centro.
Poderán acceder ás ensinanzas oficiais de máster:
1. As persoas que estean en posesión dun título universitario oficial español.
2. Aquelas que teñan un título expedido por unha institucion de educación superior do EEES que faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinanzas de máster.
3. Os titulados conforme a sistemas educativos alleos ao EEES sen necesidade de homologación dos seus títulos, previa comprobación pola Universidade de que os ditos títulos acreditan un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios españois e que facultan no país expedidor do título para o acceso a ensinanzas de posgrao.
O Máster en Sistemas Aéreos non Tripulados é un título de alta especialización para estudantes universitarios con dúas vertentes, unha centrada no desenvolvemento de sistemas aéreos non tripulados que liderará a Universidade de Vigo e outra centrada na operación de sistemas aéreos non tripulados que liderará a Universidade de Santiago de Compostela. É unha proposta única no Sistemas Galego de Universidades; non existen títulos similares en todo o noroeste peninsular, o que amplía o seu mercado potencial de alumnado a rexións como Asturias, Castela e León ou o Norte de Portugal. Os Sistemas aéreos non tripulados son tamén coñecidos como drons.
- Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
- Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
- Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
- Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
- Que os estudantes adquiran coñecementos xerais en enxeñaría e operación dos sistemas aéreos non tripulados.
- Que os estudantes adquiran a capacidade para analizar as necesidades dunha empresa no ámbito dos sistemas aéreos non tripulados e determinen a mellor solución tecnolóxica.
- Que os estudantes adquiran o coñecemento para desenvolver sistemas aéreos non tripulados e planificar operacións específicas, dependendo das necesidades existentes e aplicar as ferramentas tecnolóxicas existentes.
- Que os estudantes sexan capaces de aplicar, no ámbito dos sistemas aéreos non tripulados, principios e metodoloxías da investigación como a procura bibliográfica, a toma de datos e a análise e interpretación destes, así como a presentación de conclusións, de forma clara, concisa e rigorosa.
- Coñecemento acerca dos principais sistemas, dos instrumentos de a bordo e da estación de control dunha aeronave non tripulada, así como a súa influencia na seguridade.
- Coñecemento dos principios xeomáticos, fotogramétricos e cartográficos, de navegación, aerotriangulación, interpretación e tratamento dixital de imaxes necesarios na operación de sistemas aéreos non tripulados e que saiban aplicar a normativa en vigor.
- Capacidade de interaccionar con outros equipos técnicos no ámbito da enxeñaría para a planificación de operacións con sistemas aéreos non tripulados.
- Capacidade para desenvolver un proxecto técnico no ámbito da enxeñaría de sistemas aéreos non tripulados.
- Capacidade para aplicar datos de sistemas aéreos non tripulados na obtención de información clave para a xestión de recursos naturais e agroforestais.
- Coñecemento das boas prácticas existentes na operación de sistemas aéreos non tripulados para o seu uso no ámbito da enxeñaría, a arquitectura e o territorio.
- Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecementoe na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
- Capacidade para comunicarse por oral e por escrito en lingua galega.
- Sustentabilidade e compromiso ambiental. Uso equitativo, responsábel e eficiente dos recursos
- Desenvolvemento do espírito innovador e emprendedor.
- Habilidades de relacións interpersoais
- Capacidade de traballo en equipo.
- Capacidade de organización e planificación
- Capacidade de análise e síntese.
- Capacidade de razoamento crítico e creatividade.
- Orientación á calidade e a mellora continua.
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Prácticas
O mestrado contempla 15 créditos ECTS de Prácticas Externas obrigatorias.
A Escola Politécnica Superior da Universidade de Santiago de Compostela e a Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo da Universidade de Vigo contan cun extenso programa de convenios de prácticas en empresa que permitirá tutelar as estancias dos estudantes deste título de máster. Os convenios son aprobados polo Consello de Goberno das respectivas universidades e o seu seguimiento corresponde á Comisión Académica do título.
Para satisfacer a demanda dos estudantes do novo título deberá asegurarse unha oferta de prácticas suficiente para os estudantes matriculados que se realizará en calquera dos dous cuadrimestres do curso académico, tendo en conta que o estudante pode cursar o título cunha dedicación a tempo parcial. Non obstante, ofertaranse nos dous cuatrimestres para alumnos que opten pola dedicación a tempo parcial. En anos vindeiros, os estudiantes podrerán realizalas en calquiera dos cuatrimestres.
Ademais, definiranse procedementos para a selección, seguimiento, elaboración da memoria de prácticas e presentación do aproveitamento das prácticas por parte do estudante adaptando á normativa vixente ás especificidades do mestrado.
O mestrado contempla a realización dun Traballo Fin de Máster de 9 créditos ECTS, que consiste na realización dun proxecto relacionado coa enxeñaría de sistemas aéreos non tripulados ou con aplicacións que impliquen a súa operación.
O Traballo Fin de Máster é un exercicio orixinal que debe ser realizado individualmente e que consiste nun proxecto integral de natureza profesional que sintetice as competencias adquiridas no mestrado. Para a súa superación será defendido perante un tribunal formado por profesorado do título. Cada estudante terá polo menos un profesor ou unha profesora titor que guiará a alumna ou o alumno durante o proceso e velará pola qualidade do traballo.
A oferta de Traballos Fin de Máster realizarase en cada cuadrimestre do curso académico dando así resposta aos estudantes matriculados a tempo parcial. Cada oferta poderá incluír tamén traballos ofertados por empresas e centros de investigación colaboradores e traballos ofertados por docentes da titulaión.
A oferta de Traballos Fin de Máster debe ser suficiente para todos os estudantes matriculados no título. O alumno ou a alumna poderán realizar a defensa do seu Traballo Fin de Máster cando obtivese todos os demais créditos do plan de estudos superados.
O profesorado do Máster está formado por profesores da Escola Politécnica Superior de Enxeñaría (USC), da Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo (UVigo), coa participación de profesionais de empresas, institucións e organismos públicos, incluíndo o grupo de RPAS-OU da Universidade de Oviedo e GAIN.
Javier Jose Cancela Barrio |
Emilio Rafael Diaz Varela |
Ramon Alberto Diaz Varela |
Maria Fandiño Beiro |
Manés Fernandez Cabanas |
María De La Luz Gil Docampo |
Xesus Pablo Gonzalez Vazquez |
María José Iniesto Alba |
Maria Teresa Martin Sanchez |
Jaime Rodriguez Pereña |
Indicador |
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
|
---|---|---|---|---|
Oferta |
||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
|
Matrícula |
||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
11,0 |
15,0 |
14,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
11,0 |
11,0 |
7,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
11,0 |
11,0 |
7,0 |
|
Perfil de entrada |
||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
6,2478 |
6,9095 |
6,2667 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
13,33 |
28,57 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
9,09 |
20,0 |
14,29 |
|
IN13 Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
54,55 |
40,0 |
14,29 |
|
Adecuación á demanda |
||||
IN12 Tasa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
91,67 |
91,67 |
58,33 |
Indicador |
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
|
---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Indicador |
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
77,78 |
Indicador |
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
|
---|---|---|---|---|
Abandono |
||||
IN41 Taxa de abandono RD 1393/2007 Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
36,36 |
27,27 |
|
Avaliación |
||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
77,83 |
70,53 |
82,42 |
|
Duración media dos estudos |
||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,0 |
1,6667 |
1,3333 |
|
Eficiencia dos titulados |
||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
86,96 |
95,08 |
|
Estudantes por grupo |
||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o de grupos interactivos de ensinanza. Info da escala: Número racional con dous decimais. |
10,0 |
9,0 |
6,2 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
10,0 |
10,5 |
7,5 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
10,0 |
8,0 |
5,3333 |
|
Éxito |
||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
98,73 |
91,78 |
100,0 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
|
Graduación |
||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
45,45 |
36,36 |
|
Rendemento |
||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
76,85 |
64,73 |
82,42 |
|
Satisfacción |
||||
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
3,1667 |
2,5 |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,55 |
- |
- |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
1,31 |
2,91 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
3,8361 |
4,1765 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
9,0909 |
11,7647 |
Indicador |
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
85,71 |
85,71 |
87,5 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
28,57 |
42,86 |
75,0 |
Condicións de terminación:
Obrigatorias: 24
Optativas: 19
Prácticas externas OB 9
Traballo fin de máster: 9
Total: 60
O novo mestrado non contempla especialidades, con todo, o plan de estudos foi deseñado co obxectivo de construír un currículum ben definido e reconocible en términos de perfil profesional. A optatividade oferta materias para a intensificación dos coñecementos do alumnado en temáticas relacionadas coa enxeñaría de sistemas aéreos non tripulados e coas aplicacións dos sistemas aéreos non tripulados.
Este máster contempla a realización dun total de 60 créditos ECTS, dos cales 24 ECTS son de carácter obrigatorio e 18 ECTS de carácter optativo. Parte das materias serán impartidas desde Lugo (USC) e estarán orientadas cara ás aplicación, e outra parte serán impartidas desde Ourense (UVigo) e estarán orientadas cara á enxeñería de sistemas. Os contidos teóricos pódense seguir presencialmente ou mediante videoconferencia. Realizarase ademais 9 ECTS de Prácticas Externas obrigatorias e un Traballo Fin de Máster de 9 ECTS.
A estrutura do Máster está deseñada para que poida ser compatible coa actividade profesional.
- 24 créditos ECTS obrigatorios comúns, planificado para o primeiro cuadrimestre e que impartirán as materias:
- Fundamentos de sistemas aéreos non tripulados (Lugo/Oviedo)
- Operacións, lexislación e certificación (Lugo)
- Aerodinámica, mecánica de voo e propulsión (Ourense)
- Sistemas de observación (Ourense)
- 18 créditos de materias de optativas a elixir tres de entre as seguintes materias, planificadas para o segundo cuadrimestre:
- Métodos de análises de datos (Lugo)
- Aplicacións no ámbito agroforestal e ambiental (Lugo)
- Aplicacións en enxeñería e arquitectura (Lugo)
- Sistemas de control (Ourense)
- Sistemas de navegación e comunicación (Ourense)
- Desenvolvemento de software crítico (Ourense)
Fundamentos de sistemas aéreos non tripulados
- P4202101
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Operacións, lexislación e certificación
- P4202102
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Aerodinámica, mecánica de voo e propulsión
- P4202103
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Sistemas de observación
- P4202104
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Métodos de análise de datos
- P4202201
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aplicacións no ámbito agroforestal e ambiental
- P4202202
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Aplicacións en enxeñaría e arquitectura
- P4202203
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Sistemas de control
- P4202204
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Sistemas de navegación e comunicación
- P4202205
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Desenvolvemento de software crítico
- P4202206
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Prácticas externas
- P4202105
- Obrigatorio
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 9 créditos
Traballo fin de máster
- P4202106
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 9 créditos
Titulados e tituladas universitarios en disciplinas científicas ou tecnolóxicas que desexen orientar a súa carreira profesional cara a empresas ou administracións públicas con interese nos sistemas aéreos non tripulados. Os ámbitos de interese deste colectivo poderán dirixirse á operación e á enxeñaría de sistemas.
Condicións de terminación:
Obrigatorias: 24
Optativas: 19
Prácticas externas OB 9
Traballo fin de máster: 9
Total: 60
O Plan de Acción titorial da Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo da Universidade de Vigo recolle un conxunto de actuacións destinadas a favorecer a integración do alumnado na vida universitaria e atender ás súas necesidades formativas e informativas. Supón superar o modelo tradicional de ensino universitario só preocupado pola transmisión de coñecementos, e apostar por un modelo en que conflúen tamén funcións socio-educativas, baseadas en relacións recíprocas e interaccións titor/a-alumno/a, etc.; apóstase, en definitiva, polo trato máis personalizado, ademais do académico.
Preténdese ir consolidando unha liña de acción titorial coherente coas necesidades do alumnado, que normalice as distintas accións e alcance un adecuado equilibrio entre as expectativas das alumnas e alumnos e os obxectivos que se expoñen no marco do Espazo Europeo de Educación Superior.
O Plan de Acción Titorial ten como obxecto a garantía, adecuación dos métodos de ensino, aprendizaxe e avaliación, adquisición de competencias do alumnado, atención á diversidade, orientación á aprendizaxe, e procura dunha igualdade de xénero, recollidos tanto nas memorias dos títulos como no sistema de garantía de calidade do centro.
A USC e a Uvigo realizan, ao comezo de cada curso académico, xornadas de acollida organizadas polos Vicerrectorados con competencias en asuntos estudiantís en todos os centros universitarios. Estas xornadas teñen por obxecto presentar aos novos estudantes as posibilidades, recursos e servizos que lles ofrece a Universidade. Os departamentos implicados neste mestrado, pola súa banda, recibirán nunha xornada de acollida aos novos estudantes o primeiro día de clase. Nela ofréceselles unha presentación do equipo docente, as aulas, a biblioteca, os servizos administrativos e a organización académica do centro.
Poderán acceder ás ensinanzas oficiais de máster:
1. As persoas que estean en posesión dun título universitario oficial español.
2. Aquelas que teñan un título expedido por unha institucion de educación superior do EEES que faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinanzas de máster.
3. Os titulados conforme a sistemas educativos alleos ao EEES sen necesidade de homologación dos seus títulos, previa comprobación pola Universidade de que os ditos títulos acreditan un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios españois e que facultan no país expedidor do título para o acceso a ensinanzas de posgrao.
O Máster en Sistemas Aéreos non Tripulados é un título de alta especialización para estudantes universitarios con dúas vertentes, unha centrada no desenvolvemento de sistemas aéreos non tripulados que liderará a Universidade de Vigo e outra centrada na operación de sistemas aéreos non tripulados que liderará a Universidade de Santiago de Compostela. É unha proposta única no Sistemas Galego de Universidades; non existen títulos similares en todo o noroeste peninsular, o que amplía o seu mercado potencial de alumnado a rexións como Asturias, Castela e León ou o Norte de Portugal. Os Sistemas aéreos non tripulados son tamén coñecidos como drons.
- Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
- Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
- Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
- Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
- Que os estudantes adquiran coñecementos xerais en enxeñaría e operación dos sistemas aéreos non tripulados.
- Que os estudantes adquiran a capacidade para analizar as necesidades dunha empresa no ámbito dos sistemas aéreos non tripulados e determinen a mellor solución tecnolóxica.
- Que os estudantes adquiran o coñecemento para desenvolver sistemas aéreos non tripulados e planificar operacións específicas, dependendo das necesidades existentes e aplicar as ferramentas tecnolóxicas existentes.
- Que os estudantes sexan capaces de aplicar, no ámbito dos sistemas aéreos non tripulados, principios e metodoloxías da investigación como a procura bibliográfica, a toma de datos e a análise e interpretación destes, así como a presentación de conclusións, de forma clara, concisa e rigorosa.
- Coñecemento acerca dos principais sistemas, dos instrumentos de a bordo e da estación de control dunha aeronave non tripulada, así como a súa influencia na seguridade.
- Coñecemento dos principios xeomáticos, fotogramétricos e cartográficos, de navegación, aerotriangulación, interpretación e tratamento dixital de imaxes necesarios na operación de sistemas aéreos non tripulados e que saiban aplicar a normativa en vigor.
- Capacidade de interaccionar con outros equipos técnicos no ámbito da enxeñaría para a planificación de operacións con sistemas aéreos non tripulados.
- Capacidade para desenvolver un proxecto técnico no ámbito da enxeñaría de sistemas aéreos non tripulados.
- Capacidade para aplicar datos de sistemas aéreos non tripulados na obtención de información clave para a xestión de recursos naturais e agroforestais.
- Coñecemento das boas prácticas existentes na operación de sistemas aéreos non tripulados para o seu uso no ámbito da enxeñaría, a arquitectura e o territorio.
- Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecementoe na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
- Capacidade para comunicarse por oral e por escrito en lingua galega.
- Sustentabilidade e compromiso ambiental. Uso equitativo, responsábel e eficiente dos recursos
- Desenvolvemento do espírito innovador e emprendedor.
- Habilidades de relacións interpersoais
- Capacidade de traballo en equipo.
- Capacidade de organización e planificación
- Capacidade de análise e síntese.
- Capacidade de razoamento crítico e creatividade.
- Orientación á calidade e a mellora continua.
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Prácticas
O mestrado contempla 15 créditos ECTS de Prácticas Externas obrigatorias.
A Escola Politécnica Superior da Universidade de Santiago de Compostela e a Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo da Universidade de Vigo contan cun extenso programa de convenios de prácticas en empresa que permitirá tutelar as estancias dos estudantes deste título de máster. Os convenios son aprobados polo Consello de Goberno das respectivas universidades e o seu seguimiento corresponde á Comisión Académica do título.
Para satisfacer a demanda dos estudantes do novo título deberá asegurarse unha oferta de prácticas suficiente para os estudantes matriculados que se realizará en calquera dos dous cuadrimestres do curso académico, tendo en conta que o estudante pode cursar o título cunha dedicación a tempo parcial. Non obstante, ofertaranse nos dous cuatrimestres para alumnos que opten pola dedicación a tempo parcial. En anos vindeiros, os estudiantes podrerán realizalas en calquiera dos cuatrimestres.
Ademais, definiranse procedementos para a selección, seguimiento, elaboración da memoria de prácticas e presentación do aproveitamento das prácticas por parte do estudante adaptando á normativa vixente ás especificidades do mestrado.
O mestrado contempla a realización dun Traballo Fin de Máster de 9 créditos ECTS, que consiste na realización dun proxecto relacionado coa enxeñaría de sistemas aéreos non tripulados ou con aplicacións que impliquen a súa operación.
O Traballo Fin de Máster é un exercicio orixinal que debe ser realizado individualmente e que consiste nun proxecto integral de natureza profesional que sintetice as competencias adquiridas no mestrado. Para a súa superación será defendido perante un tribunal formado por profesorado do título. Cada estudante terá polo menos un profesor ou unha profesora titor que guiará a alumna ou o alumno durante o proceso e velará pola qualidade do traballo.
A oferta de Traballos Fin de Máster realizarase en cada cuadrimestre do curso académico dando así resposta aos estudantes matriculados a tempo parcial. Cada oferta poderá incluír tamén traballos ofertados por empresas e centros de investigación colaboradores e traballos ofertados por docentes da titulaión.
A oferta de Traballos Fin de Máster debe ser suficiente para todos os estudantes matriculados no título. O alumno ou a alumna poderán realizar a defensa do seu Traballo Fin de Máster cando obtivese todos os demais créditos do plan de estudos superados.
O profesorado do Máster está formado por profesores da Escola Politécnica Superior de Enxeñaría (USC), da Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo (UVigo), coa participación de profesionais de empresas, institucións e organismos públicos, incluíndo o grupo de RPAS-OU da Universidade de Oviedo e GAIN.
Javier Jose Cancela Barrio |
Emilio Rafael Diaz Varela |
Ramon Alberto Diaz Varela |
Maria Fandiño Beiro |
Manés Fernandez Cabanas |
María De La Luz Gil Docampo |
Xesus Pablo Gonzalez Vazquez |
María José Iniesto Alba |
Maria Teresa Martin Sanchez |
Jaime Rodriguez Pereña |
Indicador |
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
|
---|---|---|---|---|
Oferta |
||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
12,0 |
12,0 |
12,0 |
|
Matrícula |
||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
11,0 |
15,0 |
14,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
11,0 |
11,0 |
7,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
11,0 |
11,0 |
7,0 |
|
Perfil de entrada |
||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
6,2478 |
6,9095 |
6,2667 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
13,33 |
28,57 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
9,09 |
20,0 |
14,29 |
|
IN13 Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
54,55 |
40,0 |
14,29 |
|
Adecuación á demanda |
||||
IN12 Tasa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
91,67 |
91,67 |
58,33 |
Indicador |
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
|
---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Indicador |
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
77,78 |
Indicador |
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
|
---|---|---|---|---|
Abandono |
||||
IN41 Taxa de abandono RD 1393/2007 Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
36,36 |
27,27 |
|
Avaliación |
||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
77,83 |
70,53 |
82,42 |
|
Duración media dos estudos |
||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,0 |
1,6667 |
1,3333 |
|
Eficiencia dos titulados |
||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
86,96 |
95,08 |
|
Estudantes por grupo |
||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o de grupos interactivos de ensinanza. Info da escala: Número racional con dous decimais. |
10,0 |
9,0 |
6,2 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
10,0 |
10,5 |
7,5 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
10,0 |
8,0 |
5,3333 |
|
Éxito |
||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
98,73 |
91,78 |
100,0 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
|
Graduación |
||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
45,45 |
36,36 |
|
Rendemento |
||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
76,85 |
64,73 |
82,42 |
|
Satisfacción |
||||
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
3,1667 |
2,5 |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,55 |
- |
- |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
1,31 |
2,91 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
3,8361 |
4,1765 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
9,0909 |
11,7647 |
Indicador |
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
85,71 |
85,71 |
87,5 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
28,57 |
42,86 |
75,0 |