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Doctoral Programme in Economics and Business

Modality
In-person
Branch of knowledge
Social and Legal Sciences
School(s)
International PhD School
Avenida das Ciencias, 6, 15782
Santiago de Compostela
Campus
Santiago de Compostela
Contact
pd.economiaeempresa [at] usc.es

This programme adapts to an offer of postgraduate studies that is specialized and competitive with respect to the national and international university environment, increasing the social prestige of the postgraduate studies. This proposal aims to strengthen the prestige of the USC's research career.

Duration: 3 academic years
RUCT code: 5600489
Seats number: 20

Title coordinator:
Maria Del Carmen Sanchez Carreira
carmela.sanchez [at] usc.es

Coordinator university:
University of Santiago de Compostela

Partaker universities:
University of Santiago de Compostela

Xunta de Galicia title implantation authorization date:
05/12/2013

BOE publication date:
11/03/2014

Last accreditation date:
24/05/2021

ISCED codes:
(314) Economía
(345) Administración y gestión de empresas
(0311) Economía

Se aprovecha la oportunidad planteada por el cambio de la normativa reguladora de los programas de doctorado para ajustar su oferta a las líneas de investigación activas en la USC, al mismo tiempo que se busca la colaboración con otras universidades (tanto del SUG como de otras universidades nacionales) e instituciones de investigación en la búsqueda de una optimización de los recursos disponibles, así como para reforzar áreas estratégicas de la Universidad. Al mismo tiempo se ha buscado una mayor integración entre las actuales titulaciones de grado con las nuevas propuestas de programas de doctorado.

La oferta propuesta se adecúa a la actuación prevista consistente en la conformación de una oferta de postgrado especializada y competitiva respecto al entorno universitario, nacional e internacional, incrementando el prestigio social de los estudios de postgrado. Con la esta propuesta se pretende reforzar el prestigio de la trayectoria investigadora de la USC. Se promoverá la incorporación de doctores y doctoras a las empresas con el fin de extender su capacidad más allá de la docencia y la investigación, con el fin de impulsar la actividad productiva. Así mismo, la propuesta es consecuente con la necesaria modificación de los patrones de gestión de recursos, buscando la optimización del uso de los mismos, mediante fórmulas de colaboración internas y externas.

La propuesta se relaciona estrecha y directamente con la I+D+i en todas y cada una de las líneas de investigación que abarca el Programa de Doctorado en Economía y Empresa. Precisamente, algunas de estas líneas han producido ya resultados de investigación que se han transferido en forma de conocimiento a la sociedad, al sector privado y a los organismos públicos encargados de tomar decisiones. En particular, destacaremos por su especial relevancia para sectores clave de la economía que se pretende desarrollar en el medio y largo plazo los temas relacionados con el turismo y la innovación. Asimismo, las líneas de investigación profundizan en el análisis de la internacionalización y el emprendimiento.

The incorporation of doctors in companies will be promoted in order to extend their capabilities beyond teaching and research, to boost productive activity. The proposal is in line with the necessary modification of the resource management patterns, seeking to optimize their use, through internal and external communication formulas; and is closely and directly related to R&D&I in each and every one of the lines of research that the Doctoral Programme in Business and Economics includes. In fact, some of these lines have already produced research results that were transferred to society on the form of knowledge, to the private sector and to the public bodies in charge of decision-making. We can specifically highlight those subject areas related to tourism and innovation due to their special relevance for key economy sectors in the medium and long-term. Likewise, the lines of research deeply analyse globalization and entrepreneurship.

A. Access without supplementary training:

Graduates/5-year and 3-year degree graduates in Economics and/or Business who have a Master's degree in Economics and/or Business adapted to the EHEA. Students holders of the Diploma in Advanced Studies or equivalent obtained through the Business and Economics programmes. Students who have taken the following master's courses:

1. University of Santiago de Compostela: Master's in Economic Development and Innovation. Master's in Business Management. Master's Degree in Urban Tourism and Management of Tourism Companies.

2. Other non-participating universities:

  • University of ISAG-Oporto (Licenciatura em Gestão de Empresas - 180 ECTS + Mestrado em Gestão de Empresas - 120 ECTS).(Licenciatura em Turismo - 180 ECTS + Mestrado em Desenvolvimento de Destinos Turísticos - 120 ECTS)
  • University of Aalborg (Denmark) (MSc in Innovation, Knowledge and Economic Dynamics (MIKE-E)). (MSc in Innovation, Knowledge and Entrepreneurial Dynamics (MIKE-B))
  • University of Sussex (United Kingdom) (MSc in Technology and Innovation Management, de SPRU)

B. Access with supplementary training:

In the case of Graduates/holders of 5-year or 3-year degrees in Economics and Business without a master's degree, they will require equivalent training in research credits, at least equal to those of the master's degree that provides direct access, which are 12 ECTS.

Other profiles: in the case of candidate profiles different to the above, the Committee evaluates each case individually and could demand supplementary training (up to a maximum of 15 ECTS).

C. International Students:

Students with an unaccredited foreign degree can apply for admission to doctoral studies provided they can certify a level of studies equal to the Spanish official University Master's Degree and authorises the holder to access Doctoral level studies in the issuing country. This admission will under no circumstances entail the accreditation of the previous degree nor its recognition for purposes other than to access these courses.

Of the 30 places offered each year, 20 are reserved for Master's students who have direct access. In the event that not all the places are filled, the remaining places are available for the rest of the students from other degrees.

The Academic Committee for the Doctoral Programme will decide upon the candidates' admission based on their academic transcript and curriculum vitae. Therefore, candidates will be requested to provide the corresponding documentation (Curriculum vitae and academic transcript for the university and master's degree), and it will meet to evaluate the candidates, issue a reasoned affinity report and determine which the admitted and rejected candidates are. The evaluation of the specific criteria is the following:

  1. Personal academic transcript (up to 10 points)
  2. Curriculum vitae (up to 10 points)

The Academic Committee could require personally interviewing the candidate with the purpose of obtaining further information regarding previous training, or to determine possible supplementary training needs to be included in the activities document.

Requisitos de acceso específicos:

Es requisito obligatorio para la admisión en el programa de doctorado la presentación de un informe de viabilidad por parte del/la estudiante, esto es, una carta de referencia de un(a) profesor(a) del programa que avale la viabilidad de la futura tesis en el marco de la línea de investigación a la que se vincule.

Perfil de ingreso:

De forma general, podrá acceder a este programa sin necesidad de realizar complementos de formación, el alumnado que haya cursado algún máster adscrito a la/s rama/s de conocimiento de Economía y Empresa.
Para cualquier otro perfil, la CAPD estudiará los casos individualmente, pudiendo admitir o no las candidaturas y estableciendo complementos formativos en caso de ser necesario. En el caso de que el alumnado carezca de la formación previa exigida en el programa, la admisión podrá quedar condicionada a la superación de los complementos de formación que establezca la Comisión Académica. Estos complementos no podrán superar los 15 ECTS.

Access

1. Con carácter general, para el acceso a un programa oficial de doctorado será necesario estar en posesión de los títulos oficiales españoles de Grado, o equivalente, y de Máster universitario, o equivalente, siempre que se hayan superado, al menos, 300 créditos ECTS en el conjunto de estas dos enseñanzas..

2. Asimismo, podrá acceder quien se encuentre en alguno de los siguientes supuestos:

a) Estar en posesión de un título universitario oficial español o de otro país integrante del Espacio Europeo de Educación Superior, que habilite para el acceso al máster de acuerdo con lo establecido en el artículo 16 del RD 1393/2007, y superar un mínimo de 300 créditos ECTS en el conjunto de estudios universitarios oficiales, de los cuales por lo menos 60 deberán ser de nivel de máster .

b) Estar en posesión de un título oficial español de graduado o graduada, cuya duración, conforme normas de derecho comunitario, sea de por lo menos 300 créditos ECTS. Dichos titulados deberán cursar con carácter obligatorio los complementos de formación requeridos por el programa, excepto que el plan de estudios del correspondiente título de grado incluya créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo a los créditos en investigación procedentes de estudios de máster .

c) Los titulados universitarios que, tras obtener plaza en formación en la correspondiente prueba de acceso a plazas de formación sanitaria especializada, superen con evaluación positiva por lo menos dos años de formación de un programa para la obtención del título oficial de alguna de las especialidades en ciencias de la salud.

d) Estar en posesión de un título obtenido conforme a sistemas educativos extranjeros, sin necesidad de su homologación, tras la comprobación por la Universidad de que éste acredita un nivel de formación equivalente a la del título oficial español de máster universitario y que faculta en el país expedidor del título para el acceso a estudios de doctorado. Esta admisión no implicará, en ningún caso, la homologación del título previo del cual esté en posesión el interesado ni su reconocimiento para otros efectos que el del acceso a enseñanzas de doctorado.

e) Estar en posesión de otro título español de doctor obtenido conforme a anteriores ordenaciones universitarias.

f) Estar en posesión de un título universitario oficial que haya obtenido la correspondencia al nivel 3 del Marco Español de Cualificaciones para la Educación Superior, de acuerdo con el procedimiento establecido en el Real Decreto 967/2014, de 21 de noviembre, por el que se establecen los requisitos y el procedimiento para la homologación y declaración de equivalencia a titulación y a nivel académico universitario oficial y para la convalidación de estudios extranjeros de Educación Superior, y el procedimiento para determinar la correspondencia a los niveles del Marco Español de Cualificaciones para la Educación Superior de los títulos oficiales de Arquitecto, Ingeniero, Licenciado, Arquitecto Técnico, Ingeniero Técnico y Diplomado.

3. Los doctorandos que iniciaran su programa de doctorado conforme a anteriores ordenaciones universitarias podrán acceder a las enseñanzas de doctorado, luego de su admisión de acuerdo con el establecido en el Reglamento de estudos de doctorado de la USC. En todo caso deberán reunir los requisitos establecidos con carácter general en dicho Reglamento para acceder a los estudios de doctorado.

4. Podrán acceder a los estudios de doctorado los licenciados, arquitectos o ingenieros que posean el diploma de estudios avanzados obtenido de acuerdo con lo dispuesto en el Real decreto 778/1998, del 30 de abril, o alcancen la suficiencia investigadora regulada en el Real decreto 185/1985, del 23 de enero.

5. Podrán acceder a los estudios de doctorado los licenciados, arquitectos o ingenieros que posean un título de máster oficial conforme lo Real decreto 56/2005 o el Real decreto 1393/2007, modificado por el Real decreto 861/2010, o tengan superados 60 ECTS de estudios de máster oficial.

6. También podrán acceder los diplomados, ingenieros técnicos o arquitectos técnicos que acrediten tener 300 créditos ECTS superados en el conjunto de estudios universitarios oficiales, de los cuales, por lo menos 60, deberán ser de nivel de máster.

La selección de estudiantes para su admisión en el programa de doctorado se realizará en función de los siguientes criterios:
1. Expediente académico (30%): El criterio será las calificaciones obtenidas en el máster (o DEA o suficiencia investigadora).
2. Experiencia investigadora previa y sus resultados (30%): en este apartado se valorarán publicaciones, comunicaciones y otras contribuciones científicas a congresos y su adecuación a las líneas de investigación del programa de doctorado. Los/as candidatos/as deberán presentar documentación justificativa.
3. Experiencia profesional (10%): en este apartado se valorará experiencia profesional relacionada con las líneas de investigación del programa de doctorado. Los/as candidatos/as deberán presentar documentación justificativa (certificación de vida laboral, copia de contratos, becas, etc.)
4. Otros aspectos acreditados en el currículum del candidato/a (10%): en este apartado se valorarán las estancias de investigación, cursos realizados y cursos impartidos relacionados con las líneas de investigación del programa. Conocimiento de lengua extranjera y conocimiento de otros idiomas distintos de la lengua materna, etc. Los candidatos deberán presentar documentación justificativa.
5. Entrevista personal (20%): únicamente pasarán a la fase de entrevista personal aquellos/as aspirantes que obtengan como mínimo una puntuación del 50% de la puntuación máxima conjunta de los apartados anteriores (1-2-3-4). En la fase de entrevista se valorarán motivación, actitud, aptitud y capacidad de comunicación, etc.
Se aplicarán los mismos criterios para admitir a todos/as los/as estudiantes independientemente de que su dedicación sea a tiempo completo o parcial.

El programa de doctorado podrá extinguirse por alguna de las siguientes causas:

Que no supere el proceso de renovación de la acreditación establecido en el artículo 10 del RD 99/2011.

• Que no acredite el cumplimiento de los requisitos establecidos por la normativa estatal o autonómica vigente.

• Que se formule una propuesta de extinción del programa al amparo de los procesos de revisión y mejora del título de acuerdo con el procedimiento aprobado por la universidad.

• Que concurra cualquier situación excepcional que impida el correcto desarrollo del programa de doctorado.

La extinción producirá los siguientes efectos:

• Comportará la pérdida de su carácter oficial y la baja en el RUCT.

• No se podrá matricular nuevo alumnado en el programa de doctorado.

• En cualquier caso todo el alumnado afectado deberá ser informado de la extinción y de las consecuencias en lo relativo al desarrollo de sus estudios.

La Universidad adoptará las medidas necesarias para garantizar los derechos académicos del estudiantado que esté cursando dichos estudios en los términos establecidos en la resolución de extinción del plan de estudio, y aprobará el procedimiento de extinción de los programas de doctorado en el seno de la universidad.

Competencias en metodología de la investigación, comunicación y divulgación científica

  • E3051A06

Competencias en investigación, innovación y transferencia

  • E3051A07

Competencias en análisis de datos y modelización

  • E3051A08

Seminarios de Presentación de Avances

  • E3051A09

Predefensa de tesis

  • E3051A10

No data available for the selected academic year.

Teachers Area
Maria Teresa Cancelo Marquez
Quantitative Economics (USC-specific)
Maria Emilia Vazquez Rozas
Quantitative Economics (USC-specific)
Eva Maria Aguayo Lorenzo
Quantitative Economics (USC-specific)
Teachers Area
Rosa Maria Verdugo Mates
Applied Economics
Maria Dolores Alvarez Perez
Business Organisation
Fidel Martinez Roget
Applied Economics
Maria Del Pilar Murias Fernandez
Applied Economics
Beatriz Valcárcel Aguiar
Applied Economics
Alexandre Vecino Aguirre
Applied Economics
Teachers Area
Maria Luisa Chas Amil
Quantitative Economics (USC-specific)
Xoan Ramon Doldan Garcia
Applied Economics
Rosa Maria Regueiro Ferreira
Applied Economics
Carlos Sebastian Villasante Larramendi
Applied Economics
Teachers Area
Miguel Angel Vazquez Tain
Applied Economics
Jose Caamaño Alegre
Applied Economics
Juan Jose Nieto Montero
Financial and Tax Law
Maria Cadaval Sampedro
Applied Economics
Francisco Reyes Santías
International Doctoral School
Francisco Jesus Ferreiro Seoane
Applied Economics
María Pilar Gago De Santos
International Doctoral School
Teachers Area
Gonzalo Rodriguez Rodriguez
Applied Economics
Xavier Vence Deza
Applied Economics
Oscar Rodil Marzabal
Applied Economics
Manuel Gonzalez Lopez
Applied Economics
Maria Angeles Pereira Sanchez
Applied Economics
Maria Del Carmen Sanchez Carreira
Applied Economics
Teachers Area
Ana Iglesias Casal
Quantitative Economics (USC-specific)
Luis Alberto Otero González
Financial Economics and Accounting
Sara Fernandez Lopez
Financial Economics and Accounting
Noelia Maria Romero Castro
Financial Economics and Accounting
Maria Isabel Neira Gomez
Quantitative Economics (USC-specific)
Maria Celia Lopez Penabad
Financial Economics and Accounting
Jose Manuel Maside Sanfiz
Financial Economics and Accounting
David Rodeiro Pazos
Financial Economics and Accounting
Marta Portela Maseda
Financial Economics and Accounting
Oscar Suarez Fernandez
Financial Economics and Accounting
Maria Milagros Vivel Bua
Financial Economics and Accounting
Pablo Duran Santomil
Financial Economics and Accounting
Ruben Lado Sestayo
Financial Economics and Accounting
Teachers Area
Juan Ramon Piñeiro Chousa
Financial Economics and Accounting
Cristina Aibar Guzman
Financial Economics and Accounting
Maria Del Carmen Castro Casal
Business Organisation
Maria Luisa Del Rio Araujo
Marketing and Market Research
Emilio Ruzo Sanmartin
Marketing and Market Research
Vicente Angel Lopez Lopez
Business Organisation
Maria Belen Bande Vilela
Marketing and Market Research
Mª Angeles Lopez Cabarcos
Business Organisation
Beatriz Aibar Guzman
Financial Economics and Accounting
Paula Vazquez Rodriguez
Business Organisation
Maria Bastida Dominguez
Business Organisation
Guadalupe Vila Vazquez
Business Organisation
Adolfo Carballo Penela
Business Organisation
Maria De La Concepcion Varela Neira
Marketing and Market Research
Sandra Castro Gonzalez
Marketing and Market Research
Paula Alvarez Gonzalez
Business Organisation

Se aprovecha la oportunidad planteada por el cambio de la normativa reguladora de los programas de doctorado para ajustar su oferta a las líneas de investigación activas en la USC, al mismo tiempo que se busca la colaboración con otras universidades (tanto del SUG como de otras universidades nacionales) e instituciones de investigación en la búsqueda de una optimización de los recursos disponibles, así como para reforzar áreas estratégicas de la Universidad. Al mismo tiempo se ha buscado una mayor integración entre las actuales titulaciones de grado con las nuevas propuestas de programas de doctorado.

La oferta propuesta se adecúa a la actuación prevista consistente en la conformación de una oferta de postgrado especializada y competitiva respecto al entorno universitario, nacional e internacional, incrementando el prestigio social de los estudios de postgrado. Con la esta propuesta se pretende reforzar el prestigio de la trayectoria investigadora de la USC. Se promoverá la incorporación de doctores y doctoras a las empresas con el fin de extender su capacidad más allá de la docencia y la investigación, con el fin de impulsar la actividad productiva. Así mismo, la propuesta es consecuente con la necesaria modificación de los patrones de gestión de recursos, buscando la optimización del uso de los mismos, mediante fórmulas de colaboración internas y externas.

La propuesta se relaciona estrecha y directamente con la I+D+i en todas y cada una de las líneas de investigación que abarca el Programa de Doctorado en Economía y Empresa. Precisamente, algunas de estas líneas han producido ya resultados de investigación que se han transferido en forma de conocimiento a la sociedad, al sector privado y a los organismos públicos encargados de tomar decisiones. En particular, destacaremos por su especial relevancia para sectores clave de la economía que se pretende desarrollar en el medio y largo plazo los temas relacionados con el turismo y la innovación. Asimismo, las líneas de investigación profundizan en el análisis de la internacionalización y el emprendimiento.

• Comprensión sistemática de un campo de estudio y dominio de las habilidades y métodos de investigación relacionados con dicho campo

• Capacidad de concebir, diseñar o crear, po

ner en práctica y adoptar un proceso sustancial de investigación o creación
• Capacidad para contribuir a la ampliación de las fronteras del conocimiento a través de una investigación original

• Capacidad de realizar un análisis crítico y de evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas

• Capacidad de comunicación con la comunidad académica y científica y con la sociedad en general acerca de sus ámbitos de conocimiento en los modos e idiomas de uso habitual en su comunidad científica internacional

• Capacidad de fomentar, en contextos académicos y profesionales, el avance científico, tecnológico, social, artístico o cultural dentro de una sociedad basada en el conocimiento.

• OC01 Capacidad de realizar investigaciones aplicadas en los campos de la economía y la empresa.

• OC02 Capacidad de realizar investigaciones aplicadas en los ámbitos del desarrollo económico, el cambio estructural, la innovación, la diversificación empresarial y sectorial, el papel del sector público y las políticas sectoriales encaminadas a impulsar estos procesos desde la perspectiva de su sustentabilidad, la dirección y gestión empresarial.

• OC03 Conocimiento de las diferentes metodologías, herramientas y manejo de las técnicas de análisis empírico de la investigación económica y empresarial.

The main objective of this Masters degree is to train professionals and researchers in aquaculture; professionals with a solid recognised training at job level and researchers whose training allows them to carry out their research, with cutting-edge technologies, while keeping abreast of problems in production processing.

No data available for the selected academic year.

Coordinator
Maria Del Carmen Sanchez Carreira

Secretary
Sara Fernandez Lopez

Vowels
Eva Maria Aguayo Lorenzo
Fidel Martinez Roget
Xavier Vence Deza
Jose Caamaño Alegre
Rosa Maria Regueiro Ferreira
Jose Manuel Maside Sanfiz
Ana Iglesias Casal
Sandra Castro Gonzalez
Maria De La Concepcion Varela Neira
Guadalupe Vila Vazquez

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-01
Offered Places

Number of places offered for each academic year. Provides information on the evolution of the offer of places associated with that program.

Scale info: Whole number

30,0

30,0

20,0

25,0

25,0

25,0

ID-03
New Enrollment

Number of newly enrolled students.

Scale info: Whole number

24,0

12,0

20,0

25,0

25,0

25,0

ID-06
Total Student Enrollment

Total number of students enrolled in the ordinary enrollment system

Scale info: Whole number

87,0

80,0

85,0

90,0

94,0

96,0

ID-07
Percentage of New Students Coming from Master's Studies

Percentage relationship between the number of new students coming from master's studies and the number of newly enrolled students after deducting the number of new students due to adaptation.

Scale info: Percentage with two decimal places

43,48

33,33

35,0

40,0

32,0

20,0

ID-08
Percentage of Students from Other Universities

Percentage relationship between the number of new students with access master's degrees from other universities and the number of newly enrolled students after deducting the number of new students due to adaptation

Scale info: Percentage with two decimal places

8,7

0,0

5,0

12,0

0,0

8,0

ID-09
Percentage of New Students from National Universities Outside SUG

Percentage relationship between the number of new students from other national universities, outside the SUG, and the total number of enrolled students

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

0,0

0,0

8,0

0,0

4,0

ID-10
Percentage of New Students from Other SUG Universities

Percentage relationship between the number of new students from other SUG universities and the number of newly enrolled students.

Scale info: Percentage with two decimal places

8,7

8,33

5,0

4,0

0,0

4,0

ID-11
Percentage of Foreign Students in the Total Enrollment

Percentage ratio of the number of foreign students (from outside Spain) to the total number of enrolled students.

Scale info: Percentage with two decimal places

54,02

58,75

55,29

47,78

43,62

52,08

ID-12
Percentage of Foreign Students from the EHEA

Percentage ratio of the number of foreign students in the EHEA to the total number of enrolled students.

Scale info: Percentage with two decimal places

21,84

21,25

15,29

14,44

8,51

10,42

ID-22
Percentage of Students by Admission Profile

Percentage of students according to entry profile

Scale info: Percentage with two decimal places

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-13
Percentage of New Students Requiring Bridging Courses

Percentage ratio of the number of new students who need additional training to the number of newly enrolled students, once the number of new students admitted for adaptation is discounted.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-14
Percentage of Full-Time Students

Percentage ratio of the number of full-time students to the total number of enrolled students. Note: Full-time students are considered those who have the same dedication throughout the academic year.

Scale info: Percentage with two decimal places

39,08

40,0

41,18

48,89

47,87

44,79

ID-15
Percentage of Part-Time Students

Percentage relationship between the number of part-time students and the total number of enrolled students. Note: Part-time students are considered those who have the same dedication throughout the academic year.

Scale info: Percentage with two decimal places

22,99

26,25

25,88

22,22

21,28

19,79

ID-16
Percentage of Students with Mixed Dedication

Percentage ratio of the number of students with mixed dedication to the total number of enrolled students. Note: Students with mixed dedication are considered those who alternate between full-time and part-time dedication during the same academic year.

Scale info: Percentage with two decimal places

32,18

33,75

32,94

27,78

30,85

32,29

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-17
Percentage of Students Undertaking Research Stays (Outgoing) Authorized by the CAPD

Percentage ratio of the number of students doing research stays on the number of students enrolled full-time

Scale info: Percentage with two decimal places

2,94

12,5

5,71

2,27

20,0

0,0

ID-19
Percentage of Students Participating in Mobility Programs (Incoming)

Percentage ratio of the number of students participating in mobility programs (incoming) over the number of students enrolled full-time

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

3,13

8,57

15,91

17,78

6,98

ID-21
Percentage of Students with Scholarships or Predoctoral Contracts (FPI, FPU, Xunta, etc.)

Percentage ratio of the number of students with a scholarship or pre-doctoral contract (FPI, FPU, Xunta,...) to the number of students enrolled full-time.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

15,63

17,14

20,45

20,0

13,95

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-24
Ratio of Theses Defended under Co-Supervision Regime

Percentage ratio of the number of theses defended under co-direction to the total number of theses defended.

Scale info: Rational number with two decimal places

1,0

0,375

0,25

0,3333

0,4167

0,5

ID-25
Total number of six-year periods

Total number of six-year terms.

Scale info: Whole number

52,0

53,0

57,0

57,0

61,0

82,0

ID-26
Average number of six-year periods per PDI

Average number of sexenios per PDI.

Scale info: Rational number with two decimal places

1,1556

1,1778

1,2955

1,2128

1,3864

1,5185

ID-27
Percentage of PDI with six-year periods

Percentage ratio of the number of POIs with six-year terms over the number of POIs with the option of six-year terms.

Scale info: Percentage with two decimal places

73,33

73,33

72,73

70,21

77,27

81,48

ID-28
Percentage of PDI with active six-year periods

Percentage ratio of the number of PDI with six-year-olds living on the number of PDI with option to six-year-olds.

Scale info: Percentage with two decimal places

62,22

57,78

52,27

53,19

59,09

55,56

ID-29
Percentage of Foreign Professors in the Total Program Faculty

Percentage ratio of the number of foreign thesis supervisors to the total number of thesis supervisors

Scale info: Percentage with two decimal places

11,76

11,43

11,11

8,0

7,84

8,93

ID-30
Percentage of International Experts in Thesis Committees

Percentage ratio of the number of foreign members of the courts to the total number of members of the courts

Scale info: Percentage with two decimal places

13,64

8,7

15,0

17,65

14,71

17,08

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-31
Number of Defended Theses

Number of theses defended

Scale info: Whole number

8,0

8,0

8,0

6,0

12,0

4,0

ID-32
Percentage of Theses Completed Full-Time

Percentage ratio of the number of full-time theses over the total number of theses defended.

Scale info: Percentage with two decimal places

100,0

100,0

87,5

83,33

83,33

50,0

ID-33
Percentage of Theses Completed Part-Time

Percentage ratio of the number of part-time theses on or total defended theses.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

0,0

12,5

16,67

16,67

50,0

ID-34
Percentage of Theses Completed with Mixed Dedication

Percentage ratio of the number of theses completed with mixed dedication on the total number of theses defended

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-35
Number of Theses Presented in Galician

Number of theses presented in Galician

Scale info: Whole number

2,0

1,0

0,0

0,0

1,0

1,0

ID-36
Number of Theses Presented in Spanish

Number of theses presented in Spanish

Scale info: Whole number

5,0

2,0

2,0

5,0

6,0

2,0

ID-37
Number of Theses Presented in Other Languages

Number of theses presented in another language

Scale info: Whole number

1,0

5,0

6,0

1,0

5,0

1,0

ID-38
Average Duration of Studies for Full-Time Students

Average duration (in years) of full-time studies

Scale info: Whole number

2,9589

4,3397

2,9589

4,6849

4,1339

4,9315

ID-39
Average Duration of Studies for Part-Time Students

Average duration (in years) of part-time studies.

Scale info: Whole number

2,9589

3,4767

4,3332

3,9452

4,1584

5,0785

ID-40
Percentage of Doctoral Students Defending Their Thesis Without Requesting an Extension

Percentage ratio of the number of students defending the thesis without an extension on the total number of theses defended.

Scale info: Percentage with two decimal places

87,5

25,0

50,0

16,67

25,0

0,0

ID-43
Percentage of Theses with International Mention

Percentage ratio of the number of theses that achieve the "cum laude" qualification over the total number of theses defended

Scale info: Percentage with two decimal places

87,5

87,5

100,0

83,33

100,0

100,0

ID-44
Percentage of Theses with International Mention

Percentage ratio of the number of theses with international mention over the total number of defended theses

Scale info: Percentage with two decimal places

37,5

0,0

37,5

0,0

25,0

25,0

ID-45
Percentage of Program Dropouts

Percentage ratio of the number of students who did not enroll or defend their thesis in the academic year to the total number of students enrolled in the previous year, after deducting the number of students who defended their thesis in the academic year and students who have been granted a temporary leave of absence.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

19,23

50,0

89,87

19,72

19,7

The contents of this page were updated on 09.22.2023.