Tecnoloxías da información: a metamorfose do xornalismo e o papel da intelixencia artificial na construción da noticia
Autoría
J.D.M.R.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
J.D.M.R.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 11:00
13.09.2024 11:00
Resumo
O seguinte traballo analiza o impacto e a integración da intelixencia artificial (IA) no ámbito xornalístico, centrándose en España durante o ano 2023. O estudo explora as vantaxes, os desafíos éticos e as transformacións que a IA supón para o xornalismo moderno. En primeiro lugar, destácase como a automatización algorítmica facilitou a xeración de contido, permitindo aos xornalistas dedicarse a tarefas máis creativas e analíticas ao reducir o tempo necesario para labores repetitivas. Isto mellorou significativamente a eficiencia na xestión de grandes volumes de datos, constituíndo un avance importante no proceso xornalístico. Con todo, o uso da IA no xornalismo tamén presenta varios desafíos éticos, especialmente na verificación de contidos xerados automaticamente. Existen preocupacións sobre a precisión e a fiabilidade das noticias producidas por IA debido á posibilidade de prexuízos e á falta de supervisión humana axeitada. Polo tanto, garantir a transparencia e a ética no uso destas tecnoloxías considérase fundamental para manter a integridade xornalística. O estudo revela, a través de entrevistas e revisións bibliográficas, unha aceptación cautelosa das ferramentas de IA tanto no ámbito académico como nos medios de comunicación. Os profesionais e académicos destacan a importancia da formación axeitada no uso destas tecnoloxías para asegurar a súa implementación ética e efectiva, suxerindo que as empresas de comunicación deben desempeñar un papel central na capacitación dos profesionais para manexar ferramentas automatizadas. O traballo subliña a responsabilidade das universidades en preparar os futuros xornalistas para un entorno mediático cada vez máis influenciado pola IA, recomendando que as institucións educativas non só ensinen o manexo técnico destas ferramentas, senón que tamén aborden os dilemas éticos asociados. En conclusión, o documento afirma que a IA ten o potencial de transformar o xornalismo de maneira positiva, sempre que o seu uso sexa xestionado con coidado e responsabilidade. Enfátizase que a implementación de IA debe ir acompañada dun marco regulador que garanta a calidade e a ética do contido xornalístico, e considérase esencial fomentar unha cultura de formación continua tanto nas aulas como nas redaccións para adaptar e adoptar estas novas tecnoloxías de maneira efectiva e ética.
O seguinte traballo analiza o impacto e a integración da intelixencia artificial (IA) no ámbito xornalístico, centrándose en España durante o ano 2023. O estudo explora as vantaxes, os desafíos éticos e as transformacións que a IA supón para o xornalismo moderno. En primeiro lugar, destácase como a automatización algorítmica facilitou a xeración de contido, permitindo aos xornalistas dedicarse a tarefas máis creativas e analíticas ao reducir o tempo necesario para labores repetitivas. Isto mellorou significativamente a eficiencia na xestión de grandes volumes de datos, constituíndo un avance importante no proceso xornalístico. Con todo, o uso da IA no xornalismo tamén presenta varios desafíos éticos, especialmente na verificación de contidos xerados automaticamente. Existen preocupacións sobre a precisión e a fiabilidade das noticias producidas por IA debido á posibilidade de prexuízos e á falta de supervisión humana axeitada. Polo tanto, garantir a transparencia e a ética no uso destas tecnoloxías considérase fundamental para manter a integridade xornalística. O estudo revela, a través de entrevistas e revisións bibliográficas, unha aceptación cautelosa das ferramentas de IA tanto no ámbito académico como nos medios de comunicación. Os profesionais e académicos destacan a importancia da formación axeitada no uso destas tecnoloxías para asegurar a súa implementación ética e efectiva, suxerindo que as empresas de comunicación deben desempeñar un papel central na capacitación dos profesionais para manexar ferramentas automatizadas. O traballo subliña a responsabilidade das universidades en preparar os futuros xornalistas para un entorno mediático cada vez máis influenciado pola IA, recomendando que as institucións educativas non só ensinen o manexo técnico destas ferramentas, senón que tamén aborden os dilemas éticos asociados. En conclusión, o documento afirma que a IA ten o potencial de transformar o xornalismo de maneira positiva, sempre que o seu uso sexa xestionado con coidado e responsabilidade. Enfátizase que a implementación de IA debe ir acompañada dun marco regulador que garanta a calidade e a ética do contido xornalístico, e considérase esencial fomentar unha cultura de formación continua tanto nas aulas como nas redaccións para adaptar e adoptar estas novas tecnoloxías de maneira efectiva e ética.
Dirección
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Titoría)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Titoría)
Tribunal
LOPEZ GARCIA, XOSE (Presidente/a)
FERNANDEZ LOMBAO, TANIA (Secretario/a)
SIXTO GARCIA, JOSE (Vogal)
LOPEZ GARCIA, XOSE (Presidente/a)
FERNANDEZ LOMBAO, TANIA (Secretario/a)
SIXTO GARCIA, JOSE (Vogal)
Son só un cidadán
Autoría
M.V.P.M.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
M.V.P.M.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 09:45
13.09.2024 09:45
Resumo
A era dixital mudou fundamentalmente a maneira na que consumimos e difundimos información, presentando desafíos significativos como a desinformación, a diminución da confianza nos medios e unha crise no panorama mediático. Este Traballo de Fin de Máster, titulado I am just a citizen, céntrase en desenvolver un prototipo de newsgame para mellorar a alfabetización mediática entre estudantes de Educación Secundaria Obrigatoria (ESO). Este videoxogo interactivo ten como obxectivo educar aos estudantes na identificación da desinformación e a verificación de información, situándoos nun contexto ficticio simplificado. Os obxectivos principais inclúen fomentar prácticas de alfabetización mediática, incentivar a formación de puntos de vista propios e promover a pluralidade de opinións. Ademais, o proxecto busca crear contidos audiovisuais orixinais, establecer un marco teórico sobre a desinformación, deseñar un plan de promoción e xestión, e explorar posibilidades de distribución educativa. A metodoloxía inclúe unha análise da contorna mediática dixital, os fenómenos de desinformación e o papel dos newsgames na educación. Os resultados destacan o potencial dos newsgames como ferramentas efectivas para a alfabetización mediática e propoñen aplicacións e extensións futuras para un uso educativo máis amplo. Ademais, a investigación suxire que a incorporación destes xogos no currículo escolar pode mellorar significativamente a comprensión crítica dos medios entre os estudantes, contribuíndo así a unha cidadanía máis informada e crítica na era dixital. O proxecto inclúe o newsgame interactivo, un sitio web, redes sociais e unha guía de profesorado. Esta última está elaborada a partir dun análise de outros proxectos de alfabetización mediática no sistema educativo español.
A era dixital mudou fundamentalmente a maneira na que consumimos e difundimos información, presentando desafíos significativos como a desinformación, a diminución da confianza nos medios e unha crise no panorama mediático. Este Traballo de Fin de Máster, titulado I am just a citizen, céntrase en desenvolver un prototipo de newsgame para mellorar a alfabetización mediática entre estudantes de Educación Secundaria Obrigatoria (ESO). Este videoxogo interactivo ten como obxectivo educar aos estudantes na identificación da desinformación e a verificación de información, situándoos nun contexto ficticio simplificado. Os obxectivos principais inclúen fomentar prácticas de alfabetización mediática, incentivar a formación de puntos de vista propios e promover a pluralidade de opinións. Ademais, o proxecto busca crear contidos audiovisuais orixinais, establecer un marco teórico sobre a desinformación, deseñar un plan de promoción e xestión, e explorar posibilidades de distribución educativa. A metodoloxía inclúe unha análise da contorna mediática dixital, os fenómenos de desinformación e o papel dos newsgames na educación. Os resultados destacan o potencial dos newsgames como ferramentas efectivas para a alfabetización mediática e propoñen aplicacións e extensións futuras para un uso educativo máis amplo. Ademais, a investigación suxire que a incorporación destes xogos no currículo escolar pode mellorar significativamente a comprensión crítica dos medios entre os estudantes, contribuíndo así a unha cidadanía máis informada e crítica na era dixital. O proxecto inclúe o newsgame interactivo, un sitio web, redes sociais e unha guía de profesorado. Esta última está elaborada a partir dun análise de outros proxectos de alfabetización mediática no sistema educativo español.
Dirección
Vázquez Herrero, Jorge (Titoría)
Vázquez Herrero, Jorge (Titoría)
Tribunal
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
QUIAN PAMPIN, ALBERTO (Secretario/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Vogal)
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
QUIAN PAMPIN, ALBERTO (Secretario/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Vogal)
Exposición ComPOPstela: música moderna en Santiago (1954-1978)
Autoría
A.E.L.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
A.E.L.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 13:00
13.09.2024 13:00
Resumo
O presente proxecto de exposición revive a escena musical popular urbana da época dourada do pop en Santiago de Compostela. Nun mundo dominado pola irrupción de novas formas de ocio e costumes de tipo virtual, a reactivación da memoria é un exercicio recorrente para comprender a propia idiosincrasia. A paulatina recuperación e revalorización da historia do rock coma fenómeno social e cultural a nivel global abrangue nos últimos tempos o estudio académico deste estilo e seus derivados, incluso no eido local. Despois da investigación que fructificou na tese doutoral e libro Compopstela, o autor dá un paso máis alá, reunindo e clasificando os obxectos físicos e materiais audiovisuais orixinais que foron cruciais na xénese e desarrollo do panorama músical moderno compostelán. No contexto da comunicación dixital, a proposta actualiza e pon a dispor dun público novo o obxecto de estudo, que pola natureza dos contidos tamén atraerá unha audiencia máis veterá. Dende instrumentos musicais coma guitarras, amplificadores ou pedais de efectos sonoros, até uniformes dos músicos, pasando por partituras, revistas, música gravada e toda clase de documentos alusivos, destácanse os valores tanto didácticos coma lúdicos da exposición.O carácter multimedia da proposta áchase representado, ademais dos obxectos físicos e documentación orixinal en papel, pola presenza de varios mapas dixitais e interactivos, que permitirán á audiencia navegar por espazos virtuais que corresponden a lugares reais, representativos da época tratada. En adición, ofrécese a oportunidade de escoitar e ver material audiovisual totalmente inédito, recollido polo autor durante anos de investigación.
O presente proxecto de exposición revive a escena musical popular urbana da época dourada do pop en Santiago de Compostela. Nun mundo dominado pola irrupción de novas formas de ocio e costumes de tipo virtual, a reactivación da memoria é un exercicio recorrente para comprender a propia idiosincrasia. A paulatina recuperación e revalorización da historia do rock coma fenómeno social e cultural a nivel global abrangue nos últimos tempos o estudio académico deste estilo e seus derivados, incluso no eido local. Despois da investigación que fructificou na tese doutoral e libro Compopstela, o autor dá un paso máis alá, reunindo e clasificando os obxectos físicos e materiais audiovisuais orixinais que foron cruciais na xénese e desarrollo do panorama músical moderno compostelán. No contexto da comunicación dixital, a proposta actualiza e pon a dispor dun público novo o obxecto de estudo, que pola natureza dos contidos tamén atraerá unha audiencia máis veterá. Dende instrumentos musicais coma guitarras, amplificadores ou pedais de efectos sonoros, até uniformes dos músicos, pasando por partituras, revistas, música gravada e toda clase de documentos alusivos, destácanse os valores tanto didácticos coma lúdicos da exposición.O carácter multimedia da proposta áchase representado, ademais dos obxectos físicos e documentación orixinal en papel, pola presenza de varios mapas dixitais e interactivos, que permitirán á audiencia navegar por espazos virtuais que corresponden a lugares reais, representativos da época tratada. En adición, ofrécese a oportunidade de escoitar e ver material audiovisual totalmente inédito, recollido polo autor durante anos de investigación.
Dirección
Neira Cruz, Xose Antonio (Titoría)
Neira Cruz, Xose Antonio (Titoría)
Tribunal
LOPEZ GARCIA, XOSE (Presidente/a)
FERNANDEZ LOMBAO, TANIA (Secretario/a)
SIXTO GARCIA, JOSE (Vogal)
LOPEZ GARCIA, XOSE (Presidente/a)
FERNANDEZ LOMBAO, TANIA (Secretario/a)
SIXTO GARCIA, JOSE (Vogal)
Transparencia nos contidos publicitarios dos influencers en Arxentina
Autoría
M.V.C.C.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
M.V.C.C.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
11.07.2024 10:30
11.07.2024 10:30
Resumo
O márketing de influencers gañou relevancia e na actualidade é unha das ferramentas máis utilizadas polas marcas para realizar publicidade dixital. O 27,5% dos usuarios arxentinos en redes sociais admite que segue a un influencer (Data Reportal, 2024) e o 17% que compraron produtos ou servizos anunciados por estas figuras (Ríos, 2023). A pesar da súa evolución, esta práctica realízase sen unha lexislación e/o un código deontolóxico formalizado que a regule creando un baleiro normativo que podería afectar á transparencia dos influencers e prexudicar os dereitos dos usuarios. Neste escenario, con este traballo expomos como obxectivo principal examinar se as influencers arxentinas son transparentes ao realizar publicidade de produtos e/o servizos nas súas publicacións en Instagram indicando, a través do uso de etiquetas, que están a facer un contido patrocinado. Para comprobalo, analizouse, como punto de partida, material bibliográfico e documental de diversas fontes sobre o que se sustenta o marco teórico e aséntase a investigación. Así mesmo, realizouse un estudo de caso acudindo ás fontes primarias, é dicir, ás influencers; analizáronse 1.221 publicacións con contido publicitario de 12 influencers arxentinas. Ademais, realizouse unha entrevista aberta a Juan Marenco, un dos referentes do márketing de influencers en Arxentina. Os resultados evidencian que en só 3 publicacións (0,25%) aclárase que se trata de contido publicitario, a pesar de que no 91% dos contidos menciónanse as marcas. A partir destes datos, desenvolveuse un produto destinado a avaliar a transparencia e dar a coñecer o traballo dos influencers. Trátase dun TFM que combina investigación co desenvolvemento dun produto destinado a suplir as carencias en termos de transparencia que lanzaron os resultados da investigación.
O márketing de influencers gañou relevancia e na actualidade é unha das ferramentas máis utilizadas polas marcas para realizar publicidade dixital. O 27,5% dos usuarios arxentinos en redes sociais admite que segue a un influencer (Data Reportal, 2024) e o 17% que compraron produtos ou servizos anunciados por estas figuras (Ríos, 2023). A pesar da súa evolución, esta práctica realízase sen unha lexislación e/o un código deontolóxico formalizado que a regule creando un baleiro normativo que podería afectar á transparencia dos influencers e prexudicar os dereitos dos usuarios. Neste escenario, con este traballo expomos como obxectivo principal examinar se as influencers arxentinas son transparentes ao realizar publicidade de produtos e/o servizos nas súas publicacións en Instagram indicando, a través do uso de etiquetas, que están a facer un contido patrocinado. Para comprobalo, analizouse, como punto de partida, material bibliográfico e documental de diversas fontes sobre o que se sustenta o marco teórico e aséntase a investigación. Así mesmo, realizouse un estudo de caso acudindo ás fontes primarias, é dicir, ás influencers; analizáronse 1.221 publicacións con contido publicitario de 12 influencers arxentinas. Ademais, realizouse unha entrevista aberta a Juan Marenco, un dos referentes do márketing de influencers en Arxentina. Os resultados evidencian que en só 3 publicacións (0,25%) aclárase que se trata de contido publicitario, a pesar de que no 91% dos contidos menciónanse as marcas. A partir destes datos, desenvolveuse un produto destinado a avaliar a transparencia e dar a coñecer o traballo dos influencers. Trátase dun TFM que combina investigación co desenvolvemento dun produto destinado a suplir as carencias en termos de transparencia que lanzaron os resultados da investigación.
Dirección
SIXTO GARCIA, JOSE (Titoría)
SIXTO GARCIA, JOSE (Titoría)
Tribunal
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Secretario/a)
Vázquez Herrero, Jorge (Vogal)
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Secretario/a)
Vázquez Herrero, Jorge (Vogal)
Son só un cidadán
Autoría
E.G.F.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
E.G.F.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 09:45
13.09.2024 09:45
Resumo
A era dixital mudou fundamentalmente a maneira na que consumimos e difundimos información, presentando desafíos significativos como a desinformación, a diminución da confianza nos medios e unha crise no panorama mediático. Este Traballo de Fin de Máster, titulado I am just a citizen, céntrase en desenvolver un prototipo de newsgame para mellorar a alfabetización mediática entre estudantes de Educación Secundaria Obrigatoria (ESO). Este videoxogo interactivo ten como obxectivo educar aos estudantes na identificación da desinformación e a verificación de información, situándoos nun contexto ficticio simplificado. Os obxectivos principais inclúen fomentar prácticas de alfabetización mediática, incentivar a formación de puntos de vista propios e promover a pluralidade de opinións. Ademais, o proxecto busca crear contidos audiovisuais orixinais, establecer un marco teórico sobre a desinformación, deseñar un plan de promoción e xestión, e explorar posibilidades de distribución educativa. A metodoloxía inclúe unha análise da contorna mediática dixital, os fenómenos de desinformación e o papel dos newsgames na educación. Os resultados destacan o potencial dos newsgames como ferramentas efectivas para a alfabetización mediática e propoñen aplicacións e extensións futuras para un uso educativo máis amplo. Ademais, a investigación suxire que a incorporación destes xogos no currículo escolar pode mellorar significativamente a comprensión crítica dos medios entre os estudantes, contribuíndo así a unha cidadanía máis informada e crítica na era dixital. O proxecto inclúe o newsgame interactivo, un sitio web, redes sociais e unha guía de profesorado. Esta última está elaborada a partir dun análise de otros proexctos de alfabetización mediática no sistema educativo español.
A era dixital mudou fundamentalmente a maneira na que consumimos e difundimos información, presentando desafíos significativos como a desinformación, a diminución da confianza nos medios e unha crise no panorama mediático. Este Traballo de Fin de Máster, titulado I am just a citizen, céntrase en desenvolver un prototipo de newsgame para mellorar a alfabetización mediática entre estudantes de Educación Secundaria Obrigatoria (ESO). Este videoxogo interactivo ten como obxectivo educar aos estudantes na identificación da desinformación e a verificación de información, situándoos nun contexto ficticio simplificado. Os obxectivos principais inclúen fomentar prácticas de alfabetización mediática, incentivar a formación de puntos de vista propios e promover a pluralidade de opinións. Ademais, o proxecto busca crear contidos audiovisuais orixinais, establecer un marco teórico sobre a desinformación, deseñar un plan de promoción e xestión, e explorar posibilidades de distribución educativa. A metodoloxía inclúe unha análise da contorna mediática dixital, os fenómenos de desinformación e o papel dos newsgames na educación. Os resultados destacan o potencial dos newsgames como ferramentas efectivas para a alfabetización mediática e propoñen aplicacións e extensións futuras para un uso educativo máis amplo. Ademais, a investigación suxire que a incorporación destes xogos no currículo escolar pode mellorar significativamente a comprensión crítica dos medios entre os estudantes, contribuíndo así a unha cidadanía máis informada e crítica na era dixital. O proxecto inclúe o newsgame interactivo, un sitio web, redes sociais e unha guía de profesorado. Esta última está elaborada a partir dun análise de otros proexctos de alfabetización mediática no sistema educativo español.
Dirección
Vázquez Herrero, Jorge (Titoría)
Vázquez Herrero, Jorge (Titoría)
Tribunal
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
QUIAN PAMPIN, ALBERTO (Secretario/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Vogal)
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
QUIAN PAMPIN, ALBERTO (Secretario/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Vogal)
Revista para mozos creativos
Autoría
C.R.B.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
C.R.B.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 09:00
13.09.2024 09:00
Resumo
A actividade periodística experimentou transformacións significativas nas últimas décadas, principalmente dada a irrupción de Internet e o avance tecnolóxico. Esta serie de transformacións redefiniron radicalmente o xeito en que se produce e consume información, particularmente entre persoas pertencentes á denominada Xeración Z. O presente proxecto consiste na creación dunha revista dixital dirixida aos mozos que forman parte deste grupo, máis concretamente a aqueles interesados polos contidos creativos. A revista, bautizada como LienZo, ofrece un contido baseado en tendencias e estilo de vida, empregando un ton informal e accesible para o público obxectivo e fragmentado nas seguintes seccións: actualidade, moda, arte e cultura, tecnoloxía e faino ti mesmo. Para a súa difusión, deseñouse unha estratexia comunicacional nunha rede social seleccionada en base ás preferencias do target e aos formatos que esta ofrece, Instagram. Esta plataforma permite unha conexión directa e visualmente atractiva coa audiencia, facilitando a promoción de contidos mediante publicacións, historias e reels, que se adaptan ao consumo rápido e dinámico que caracteriza a esta xeración. Desta maneira, co proxecto preténdese coñecer e aplicar técnicas que sexan capaces de manter a este público atento nunha contorna de sobreinformación na que dificilmente un mozo se para a ler un artigo completo, entendendo que o tempo é un recurso valioso e que se prefiren contidos breves e fáciles de consumir. Para iso empregáronse elementos como títulos rechamantes, deseño visual atractivo, textos curtos, pezas multimedia e temas relevantes.
A actividade periodística experimentou transformacións significativas nas últimas décadas, principalmente dada a irrupción de Internet e o avance tecnolóxico. Esta serie de transformacións redefiniron radicalmente o xeito en que se produce e consume información, particularmente entre persoas pertencentes á denominada Xeración Z. O presente proxecto consiste na creación dunha revista dixital dirixida aos mozos que forman parte deste grupo, máis concretamente a aqueles interesados polos contidos creativos. A revista, bautizada como LienZo, ofrece un contido baseado en tendencias e estilo de vida, empregando un ton informal e accesible para o público obxectivo e fragmentado nas seguintes seccións: actualidade, moda, arte e cultura, tecnoloxía e faino ti mesmo. Para a súa difusión, deseñouse unha estratexia comunicacional nunha rede social seleccionada en base ás preferencias do target e aos formatos que esta ofrece, Instagram. Esta plataforma permite unha conexión directa e visualmente atractiva coa audiencia, facilitando a promoción de contidos mediante publicacións, historias e reels, que se adaptan ao consumo rápido e dinámico que caracteriza a esta xeración. Desta maneira, co proxecto preténdese coñecer e aplicar técnicas que sexan capaces de manter a este público atento nunha contorna de sobreinformación na que dificilmente un mozo se para a ler un artigo completo, entendendo que o tempo é un recurso valioso e que se prefiren contidos breves e fáciles de consumir. Para iso empregáronse elementos como títulos rechamantes, deseño visual atractivo, textos curtos, pezas multimedia e temas relevantes.
Dirección
PEREZ SEIJO, SARA (Titoría)
PEREZ SEIJO, SARA (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Presidente/a)
VIZOSO GARCIA, ANGEL ANTONIO (Secretario/a)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Vogal)
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Presidente/a)
VIZOSO GARCIA, ANGEL ANTONIO (Secretario/a)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Vogal)
Roberto Verino: unha proposta de mellora do plan de márketing e comunicación
Autoría
M.J.C.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
M.J.C.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 09:45
13.09.2024 09:45
Resumo
Roberto Mariño crea en 1982 a que será unha das marcas máis recoñecidas a nivel español: Roberto Verino. Desde entón foi recoñecido como un xenio da moda polas súas coleccións prét-a-porter de muller e de home. Tras máis de 40 anos en activo e un centenar de coleccións ás súas costas, a marca creada polo verinés busca achegarse a un novo sector: o público novo. Partindo deste obxectivo principal, o seguinte traballo de fin de máster engloba o desenvolvemento dunha análise da situación actual da marca e unha proposta de mellora do plan de marketing e comunicación da marca Roberto Verino. Actualmente, a marca galega ten como cliente habitual un público de idade elevada e unha das súas metas é acceder a un segmento de mercado máis novo. Nas seguintes liñas, preséntanse unha serie de obxectivos secundarios, estratexias e accións que axudarán a alcanzar este obxectivo principal.
Roberto Mariño crea en 1982 a que será unha das marcas máis recoñecidas a nivel español: Roberto Verino. Desde entón foi recoñecido como un xenio da moda polas súas coleccións prét-a-porter de muller e de home. Tras máis de 40 anos en activo e un centenar de coleccións ás súas costas, a marca creada polo verinés busca achegarse a un novo sector: o público novo. Partindo deste obxectivo principal, o seguinte traballo de fin de máster engloba o desenvolvemento dunha análise da situación actual da marca e unha proposta de mellora do plan de marketing e comunicación da marca Roberto Verino. Actualmente, a marca galega ten como cliente habitual un público de idade elevada e unha das súas metas é acceder a un segmento de mercado máis novo. Nas seguintes liñas, preséntanse unha serie de obxectivos secundarios, estratexias e accións que axudarán a alcanzar este obxectivo principal.
Dirección
SIXTO GARCIA, JOSE (Titoría)
SIXTO GARCIA, JOSE (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Presidente/a)
VIZOSO GARCIA, ANGEL ANTONIO (Secretario/a)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Vogal)
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Presidente/a)
VIZOSO GARCIA, ANGEL ANTONIO (Secretario/a)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Vogal)
Diario Dixital Bilingüe: Conectando Culturas e Novas entre China e España
Autoría
S.L.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
S.L.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 12:15
13.09.2024 12:15
Resumo
Este estudo dedicouse ao deseño e implementación da plataforma de medios Chinchinnews, especialmente destinada á comunidade chinesa en España e ao público español interesado en China. Malia os desafíos significativos que representan as restricións tecnolóxicas e a dispersión de usuarios, a través da investigación de mercado e entrevistas en profundidade, descubrimos un potencial e valor enormes no mercado de noticias para a comunidade chinesa en España. Concretamente, os medios de comunicación chineses anteriormente dominantes, como Ouhua e Voz China en España, están en declive, e non apareceu ningún novo medio de comunicación chinés amplamente recoñecido no mercado actual, e os chineses acceden á información dunha maneira confusa e sempre dubidativa sobre a credibilidade das fontes de noticias. Noso proxecto ten varias seccións creativas, como noticias lidas en liña de tempo, noticias de temas en serie e vídeos de entretemento. Soporta o uso bilingüe de chinés e español, inclúe información local de Santiago de Compostela, temas candentes en España e China, e pretende axudar aos chineses a integrarse máis rápido e mellor na sociedade española sen perder os acontecementos importantes en China. Este proxecto é principalmente promovido nas plataformas sociais chinesas XiaoHongShu e nos grupos WeChat para chineses, e nós enfocamos na experiencia do usuario en dispositivos móbiles. Desenvolver e consolidar grupos de usuarios novos e antigos é o noso obxectivo primordial neste momento. Esperamos que, con optimización e promoción adicionais, Chinchinnews poida satisfacer as necesidades informativas dos usuarios, promover o intercambio cultural entre China e España e converterse nun ciberxornalismo fiábel, profesional e interactivo. Debido a que o ano pasado non aprobei algunhas materias, non puiden participar na defensa da miña tese, o que provocou un atraso na miña graduación por un ano. Durante este período, mellorei e ampliei o meu proxecto de tese orixinal. Este ano, continuarei coa mesma tese para a miña defensa, pero engadín 10 artigos novos e 3 novos temas en comparación co ano pasado. Ademais, realicei optimizacións e actualizacións noutros aspectos do sitio web para mellorar a súa calidade e experiencia de usuario.
Este estudo dedicouse ao deseño e implementación da plataforma de medios Chinchinnews, especialmente destinada á comunidade chinesa en España e ao público español interesado en China. Malia os desafíos significativos que representan as restricións tecnolóxicas e a dispersión de usuarios, a través da investigación de mercado e entrevistas en profundidade, descubrimos un potencial e valor enormes no mercado de noticias para a comunidade chinesa en España. Concretamente, os medios de comunicación chineses anteriormente dominantes, como Ouhua e Voz China en España, están en declive, e non apareceu ningún novo medio de comunicación chinés amplamente recoñecido no mercado actual, e os chineses acceden á información dunha maneira confusa e sempre dubidativa sobre a credibilidade das fontes de noticias. Noso proxecto ten varias seccións creativas, como noticias lidas en liña de tempo, noticias de temas en serie e vídeos de entretemento. Soporta o uso bilingüe de chinés e español, inclúe información local de Santiago de Compostela, temas candentes en España e China, e pretende axudar aos chineses a integrarse máis rápido e mellor na sociedade española sen perder os acontecementos importantes en China. Este proxecto é principalmente promovido nas plataformas sociais chinesas XiaoHongShu e nos grupos WeChat para chineses, e nós enfocamos na experiencia do usuario en dispositivos móbiles. Desenvolver e consolidar grupos de usuarios novos e antigos é o noso obxectivo primordial neste momento. Esperamos que, con optimización e promoción adicionais, Chinchinnews poida satisfacer as necesidades informativas dos usuarios, promover o intercambio cultural entre China e España e converterse nun ciberxornalismo fiábel, profesional e interactivo. Debido a que o ano pasado non aprobei algunhas materias, non puiden participar na defensa da miña tese, o que provocou un atraso na miña graduación por un ano. Durante este período, mellorei e ampliei o meu proxecto de tese orixinal. Este ano, continuarei coa mesma tese para a miña defensa, pero engadín 10 artigos novos e 3 novos temas en comparación co ano pasado. Ademais, realicei optimizacións e actualizacións noutros aspectos do sitio web para mellorar a súa calidade e experiencia de usuario.
Dirección
SALGADO TEJIDO, XURXO (Titoría)
SALGADO TEJIDO, XURXO (Titoría)
Tribunal
LOPEZ GARCIA, XOSE (Presidente/a)
FERNANDEZ LOMBAO, TANIA (Secretario/a)
SIXTO GARCIA, JOSE (Vogal)
LOPEZ GARCIA, XOSE (Presidente/a)
FERNANDEZ LOMBAO, TANIA (Secretario/a)
SIXTO GARCIA, JOSE (Vogal)
Análise de creadores de contido musical en redes sociais
Autoría
B.G.A.V.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
B.G.A.V.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
11.07.2024 09:30
11.07.2024 09:30
Resumo
As redes sociais convertéronse nun espazo para o entretemento, pero tamén para a difusión do coñecemento. Numerosos creadores transmiten os seus saberes desde os seus campos de experticia, non só desde a ciencia, a arte ou a educación, senón tamén desde a moda, a literatura e a música. Neste último caso, os divulgadores musicais han atopado en TikTok un espazo para difundir coñecementos a grandes audiencias dunha forma única, diferente e peculiar. Por ese motivo, esta investigación tivo como obxectivo principal achegarse ao fenómeno tratando de comprender como utilizan TikTok para transmitir coñecemento musical e de que maneira enganchan ás súas audiencias. Para logralo, aplicouse unha triangulación metodolóxica que empregou a análise de contido como técnica e utilizou unha ficha de análise de creación propia como ferramenta de recompilación de datos cuantitativos e cualitativos. Ademais, aplicouse unha mostra non probabilística a seis creadores seleccionados baixo unha serie de criterios. Diso obtívose un corpus de 351 pezas de contido. A través delas realizouse unha análise de cada un dos perfís, estudando as características dos seus contidos e púidose comprobar que estes divulgadores foron capaces de obter un compromiso de máis de 272 millóns de visualizacións, 20 millóns de likes e 361 mil comentarios en 91 días; tamén que posúen unha ampla riqueza en canto a estratexias comunicacionales e usos do son musical, o cal lle permitiu abordar 67 xéneros musicais diferentes. Así mesmo, á hora de abordar estes xéneros, perseguiron, como principal obxectivo brindar novas formas de entender a música, creando pezas de carácter difusivo e informativo, fundamentadas na análise e a interpretación, e cuxo fin último virou ao redor de explicar un elemento diferenciador e achegar novos significados. Tamén se evidenciou o impacto que tivo a perda do son xerada polos conflitos entre a discográfica Universal e TikTok, a cal derivou na perda do son no 25% das pezas xeradas por estes divulgadores. Con todo iso debuxouse un escenario de gran valor que evidencia un fenómeno latente ao redor da música que recentemente está a comezar.
As redes sociais convertéronse nun espazo para o entretemento, pero tamén para a difusión do coñecemento. Numerosos creadores transmiten os seus saberes desde os seus campos de experticia, non só desde a ciencia, a arte ou a educación, senón tamén desde a moda, a literatura e a música. Neste último caso, os divulgadores musicais han atopado en TikTok un espazo para difundir coñecementos a grandes audiencias dunha forma única, diferente e peculiar. Por ese motivo, esta investigación tivo como obxectivo principal achegarse ao fenómeno tratando de comprender como utilizan TikTok para transmitir coñecemento musical e de que maneira enganchan ás súas audiencias. Para logralo, aplicouse unha triangulación metodolóxica que empregou a análise de contido como técnica e utilizou unha ficha de análise de creación propia como ferramenta de recompilación de datos cuantitativos e cualitativos. Ademais, aplicouse unha mostra non probabilística a seis creadores seleccionados baixo unha serie de criterios. Diso obtívose un corpus de 351 pezas de contido. A través delas realizouse unha análise de cada un dos perfís, estudando as características dos seus contidos e púidose comprobar que estes divulgadores foron capaces de obter un compromiso de máis de 272 millóns de visualizacións, 20 millóns de likes e 361 mil comentarios en 91 días; tamén que posúen unha ampla riqueza en canto a estratexias comunicacionales e usos do son musical, o cal lle permitiu abordar 67 xéneros musicais diferentes. Así mesmo, á hora de abordar estes xéneros, perseguiron, como principal obxectivo brindar novas formas de entender a música, creando pezas de carácter difusivo e informativo, fundamentadas na análise e a interpretación, e cuxo fin último virou ao redor de explicar un elemento diferenciador e achegar novos significados. Tamén se evidenciou o impacto que tivo a perda do son xerada polos conflitos entre a discográfica Universal e TikTok, a cal derivou na perda do son no 25% das pezas xeradas por estes divulgadores. Con todo iso debuxouse un escenario de gran valor que evidencia un fenómeno latente ao redor da música que recentemente está a comezar.
Dirección
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Titoría)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Titoría)
Tribunal
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Secretario/a)
Vázquez Herrero, Jorge (Vogal)
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Secretario/a)
Vázquez Herrero, Jorge (Vogal)
Narrativas Transmedia: unha vía para alimentar a sustentabilidade da cultura en Cabo Verde
Autoría
R.M.F.M.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
R.M.F.M.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 12:00
13.09.2024 12:00
Resumo
Os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS) recoñecen a importancia da valorización do patrimonio cultural para construír comunidades sostibles. Este estudo explora o potencial das narrativas transmedia como vía para a sustentabilidade cultural en Cabo Verde, enfocándose en rexistros orais (música e contos tradicionais), escritos (literatura) e audiovisuais (cine). Utilizando un enfoque cualitativo, a investigación inclúe análises de contidos e entrevistas con representantes do Ministerio de Cultura e Industrias Creativas, da Universidade Pública, da Asociación de Cine e Audiovisual, e con investigadores e produtores culturais. O obxectivo é investigar como o transmedia pode elevar estes rexistros a novos niveis, creando narrativas que manteñan o enfoque orixinal e fomenten a participación activa do público. Ao estudar como estas diferentes formas de rexistro cultural poden ser integradas e ampliadas a través de plataformas transmedia, búscase entender mellor como preservar e revitalizar a cultura caboverdiana nun mundo dixital. As entrevistas buscarán información sobre políticas culturais actuais e futuras, barreiras á adopción de narrativas transmedia e exemplos exitosos de iniciativas transmedia noutros contextos culturais. Ademais, considerarase como as tecnoloxías dixitais poden ser utilizadas para conservar e dar nova vida ás prácticas culturais tradicionais, ofrecendo novas oportunidades económicas para artistas e creadores locais, así como novas formas de educación e participación comunitaria. A investigación pretende proporcionar recomendacións prácticas e baseadas en evidencias para actores culturais e políticos en Cabo Verde, promovendo a sustentabilidade cultural a través de narrativas transmedia.
Os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS) recoñecen a importancia da valorización do patrimonio cultural para construír comunidades sostibles. Este estudo explora o potencial das narrativas transmedia como vía para a sustentabilidade cultural en Cabo Verde, enfocándose en rexistros orais (música e contos tradicionais), escritos (literatura) e audiovisuais (cine). Utilizando un enfoque cualitativo, a investigación inclúe análises de contidos e entrevistas con representantes do Ministerio de Cultura e Industrias Creativas, da Universidade Pública, da Asociación de Cine e Audiovisual, e con investigadores e produtores culturais. O obxectivo é investigar como o transmedia pode elevar estes rexistros a novos niveis, creando narrativas que manteñan o enfoque orixinal e fomenten a participación activa do público. Ao estudar como estas diferentes formas de rexistro cultural poden ser integradas e ampliadas a través de plataformas transmedia, búscase entender mellor como preservar e revitalizar a cultura caboverdiana nun mundo dixital. As entrevistas buscarán información sobre políticas culturais actuais e futuras, barreiras á adopción de narrativas transmedia e exemplos exitosos de iniciativas transmedia noutros contextos culturais. Ademais, considerarase como as tecnoloxías dixitais poden ser utilizadas para conservar e dar nova vida ás prácticas culturais tradicionais, ofrecendo novas oportunidades económicas para artistas e creadores locais, así como novas formas de educación e participación comunitaria. A investigación pretende proporcionar recomendacións prácticas e baseadas en evidencias para actores culturais e políticos en Cabo Verde, promovendo a sustentabilidade cultural a través de narrativas transmedia.
Dirección
LOPEZ GARCIA, XOSE (Titoría)
LOPEZ GARCIA, XOSE (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Presidente/a)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Secretario/a)
Vázquez Herrero, Jorge (Vogal)
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Presidente/a)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Secretario/a)
Vázquez Herrero, Jorge (Vogal)
A presenza dos partidos políticos en TikTok nas eleccións xerais do 23X e o seu tratamento mediático nos principais medios de comunicación na plataforma.
Autoría
A.A.S.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
A.A.S.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 09:00
13.09.2024 09:00
Resumo
O presente estudo identifica e analiza a presenza dos principais partidos políticos e medios de comunicación en TikTok durante as eleccións xerais do 23 de xullo de 2023, os primeiros comicios presidenciais celebrados en España dende que a rede social chinesa está consolidada como unha aplicación de referencia. Para facelo, analizouse unha mostra conformada por un total de 789 vídeos, que inclúen todas as publicacións compartidas polas formacións políticas cun maior número de escanos nos resultados do 23X e por todas aquelas pezas relacionadas coas eleccións subidas por catro dos medios de comunicación máis recoñecidos do país durante este proceso electoral. Esta investigación confirma que TikTok forma parte das estratexias comunicativas que os partidos desenvolven nas redes sociais. A pesar disto, a creación de contido específico para esta aplicación non está popularizada e os perfís analizados optan maioritariamente por reciclar ou readaptar as pezas que se elaboran para outras plataformas. Acontece o mesmo no eido informativo, e aínda que os medios de comunicación lle outorgan a TikTok un espazo importante á hora de compartir a actualidade xornalística en redes sociais, o contido exclusivo é minoritario. Con todo, conclúese que estes actores atoparon nesta aplicación unha canle de comunicación directa cos usuarios máis novos, afastados das redes sociais e dos medios tradicionais, e cuxas linguaxes, rutinas de consumo e preferencias de contido configúranse como un desafío para todos aqueles actores da sociedade que queiran achegarse a eles, incluídos os partidos políticos e os medios de comunicación.
O presente estudo identifica e analiza a presenza dos principais partidos políticos e medios de comunicación en TikTok durante as eleccións xerais do 23 de xullo de 2023, os primeiros comicios presidenciais celebrados en España dende que a rede social chinesa está consolidada como unha aplicación de referencia. Para facelo, analizouse unha mostra conformada por un total de 789 vídeos, que inclúen todas as publicacións compartidas polas formacións políticas cun maior número de escanos nos resultados do 23X e por todas aquelas pezas relacionadas coas eleccións subidas por catro dos medios de comunicación máis recoñecidos do país durante este proceso electoral. Esta investigación confirma que TikTok forma parte das estratexias comunicativas que os partidos desenvolven nas redes sociais. A pesar disto, a creación de contido específico para esta aplicación non está popularizada e os perfís analizados optan maioritariamente por reciclar ou readaptar as pezas que se elaboran para outras plataformas. Acontece o mesmo no eido informativo, e aínda que os medios de comunicación lle outorgan a TikTok un espazo importante á hora de compartir a actualidade xornalística en redes sociais, o contido exclusivo é minoritario. Con todo, conclúese que estes actores atoparon nesta aplicación unha canle de comunicación directa cos usuarios máis novos, afastados das redes sociais e dos medios tradicionais, e cuxas linguaxes, rutinas de consumo e preferencias de contido configúranse como un desafío para todos aqueles actores da sociedade que queiran achegarse a eles, incluídos os partidos políticos e os medios de comunicación.
Dirección
Vázquez Herrero, Jorge (Titoría)
Vázquez Herrero, Jorge (Titoría)
Tribunal
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
QUIAN PAMPIN, ALBERTO (Secretario/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Vogal)
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
QUIAN PAMPIN, ALBERTO (Secretario/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Vogal)
Elaboración dun documental: Historia do Pontevedra CF
Autoría
D.S.M.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
D.S.M.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 12:00
13.09.2024 12:00
Resumo
En este Traballo Fin de Máster preséntase unha peza audiovisual na que se narra o emocionante tramo final de tempada do Pontevedra CF na súa loita polo ascenso a 1aRFEF. Unha vez se remata a posibilidade de quedar campións e ascender directos, ao equipo tócalle xogar un play off de ascenso contra dous filiais dos máis potentes da categoría, en dous estadios históricos do fútbol español. En primeiro lugar, enfrontaríase ao Real Zaragoza B no Estadio da Romareda e na eliminatoria final enfrontaríase ao Betis Deportivo no Estadio Benito Villamarín, o cuarto campo con maior capacidade do fútbol español. Nesta peza inclúense entrevistas exclusivas dalgúns dos protagonistas chave do equipo, dende xogadores ata traballadores do corpo técnico, así como imaxes inéditas do vestiario durante os momentos chave destes encontros. Neste traballo, non soamente se documenta a historia do Pontevedra CF, senón o traballo que hai detrás dos 90 minutos de cada partido, o espírito competitivo deste deporte, as emocións a flor de pel que se xeran e a dedicación de cada un dos integrantes que fan que o fútbol sexa moito máis que un hobby. Para a realización desta peza audiovisual necesitouse un mes e medio de grabación, dous meses de preproducción e dúas semanas de postproducción, facendo así un total de preto de 4 meses adicados a parte práctica do traballo. O parte escrita do traballo estructurámola en dúas partes, unha primeira parte teórica na que se contextualiza o tema a trartar así como unha contextualzación teórica dos documentais deportivos. Na segunda parte, resúmense os meses de traballo da parte práctica, elaborando os plans de financiación e difusión, o presuposto, cronograma e outros materiais de preproducción, así como a elaboración e firma do contrato de cesión de dereitos de imaxe.
En este Traballo Fin de Máster preséntase unha peza audiovisual na que se narra o emocionante tramo final de tempada do Pontevedra CF na súa loita polo ascenso a 1aRFEF. Unha vez se remata a posibilidade de quedar campións e ascender directos, ao equipo tócalle xogar un play off de ascenso contra dous filiais dos máis potentes da categoría, en dous estadios históricos do fútbol español. En primeiro lugar, enfrontaríase ao Real Zaragoza B no Estadio da Romareda e na eliminatoria final enfrontaríase ao Betis Deportivo no Estadio Benito Villamarín, o cuarto campo con maior capacidade do fútbol español. Nesta peza inclúense entrevistas exclusivas dalgúns dos protagonistas chave do equipo, dende xogadores ata traballadores do corpo técnico, así como imaxes inéditas do vestiario durante os momentos chave destes encontros. Neste traballo, non soamente se documenta a historia do Pontevedra CF, senón o traballo que hai detrás dos 90 minutos de cada partido, o espírito competitivo deste deporte, as emocións a flor de pel que se xeran e a dedicación de cada un dos integrantes que fan que o fútbol sexa moito máis que un hobby. Para a realización desta peza audiovisual necesitouse un mes e medio de grabación, dous meses de preproducción e dúas semanas de postproducción, facendo así un total de preto de 4 meses adicados a parte práctica do traballo. O parte escrita do traballo estructurámola en dúas partes, unha primeira parte teórica na que se contextualiza o tema a trartar así como unha contextualzación teórica dos documentais deportivos. Na segunda parte, resúmense os meses de traballo da parte práctica, elaborando os plans de financiación e difusión, o presuposto, cronograma e outros materiais de preproducción, así como a elaboración e firma do contrato de cesión de dereitos de imaxe.
Dirección
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Titoría)
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Titoría)
Tribunal
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
QUIAN PAMPIN, ALBERTO (Secretario/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Vogal)
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
QUIAN PAMPIN, ALBERTO (Secretario/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Vogal)
'Tamén Contamos'. A divulgación dixital do VIH desde unha óptica LGTBI e o xornalismo de datos
Autoría
D.P.O.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
D.P.O.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
05.02.2024 17:00
05.02.2024 17:00
Resumo
Hai máis de corenta anos comezou a estenderse unha epidemia que se chegou a coñecer como “cáncer gay”, “peste rosa” ou “síndrome das catro haches”. O tratamento mediático do VIH xerou un estigma cara determinados colectivos na sociedade occidental, como a comunidade LGTBI, que nos peores momentos da epidemia conseguiu artellar unha resposta comunitaria que desafiou á mensaxe institucional en numerosas ocasións. O estigma sobre o VIH non desapareceu e segue pesando sobre todas aquelas persoas que viven con el, especialmente naqueles grupos sociais que xa carrean outros prexuízos. A mirada social cara o virus e o seu síndrome asociado, a sida, lograron distinguir entre vítimas culpables e non culpables. Nun ecosistema de medios novo e con apoio na disciplina do xornalismo de datos, xorde un proxecto dixital que pretende coller o testemuño do activismo (que segue presente en moitas organizacións) para dar unha resposta ás cuestións actuais que atinxen ás persoas que viven co virus. Isto é Tamén Contamos, un medio exclusivamente desenvolto a través dunha newsletter e unha conta de Instagram, con posibilidades de continuidade e apertura a abordar novas cuestións. A dixitalización da sociedade contribuíu á democratización da información e aumentou a posibilidade de acceso a novas voces e conversas mediante as redes sociais e formatos en auxe como os boletíns ou os podcasts. A necesidade de poucos recursos humanos e técnicos é o que contribúe a que os novos medios estean ao alcance de xente que, incluso sen ser xornalista, pode comunicar mesmo a través dun móbil. O proxecto saca rendemento a estas novas posibilidades para facer a súa aportación propia ao xornalismo social, sanitario e de datos.
Hai máis de corenta anos comezou a estenderse unha epidemia que se chegou a coñecer como “cáncer gay”, “peste rosa” ou “síndrome das catro haches”. O tratamento mediático do VIH xerou un estigma cara determinados colectivos na sociedade occidental, como a comunidade LGTBI, que nos peores momentos da epidemia conseguiu artellar unha resposta comunitaria que desafiou á mensaxe institucional en numerosas ocasións. O estigma sobre o VIH non desapareceu e segue pesando sobre todas aquelas persoas que viven con el, especialmente naqueles grupos sociais que xa carrean outros prexuízos. A mirada social cara o virus e o seu síndrome asociado, a sida, lograron distinguir entre vítimas culpables e non culpables. Nun ecosistema de medios novo e con apoio na disciplina do xornalismo de datos, xorde un proxecto dixital que pretende coller o testemuño do activismo (que segue presente en moitas organizacións) para dar unha resposta ás cuestións actuais que atinxen ás persoas que viven co virus. Isto é Tamén Contamos, un medio exclusivamente desenvolto a través dunha newsletter e unha conta de Instagram, con posibilidades de continuidade e apertura a abordar novas cuestións. A dixitalización da sociedade contribuíu á democratización da información e aumentou a posibilidade de acceso a novas voces e conversas mediante as redes sociais e formatos en auxe como os boletíns ou os podcasts. A necesidade de poucos recursos humanos e técnicos é o que contribúe a que os novos medios estean ao alcance de xente que, incluso sen ser xornalista, pode comunicar mesmo a través dun móbil. O proxecto saca rendemento a estas novas posibilidades para facer a súa aportación propia ao xornalismo social, sanitario e de datos.
Dirección
VIZOSO GARCIA, ANGEL ANTONIO (Titoría)
VIZOSO GARCIA, ANGEL ANTONIO (Titoría)
Tribunal
LOPEZ GARCIA, XOSE (Presidente/a)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Secretario/a)
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Vogal)
LOPEZ GARCIA, XOSE (Presidente/a)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Secretario/a)
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Vogal)
Transparencia nos contidos publicitarios dos influencers en Arxentina
Autoría
K.V.C.E.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
K.V.C.E.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
11.07.2024 10:30
11.07.2024 10:30
Resumo
O márketing de influencers gañou relevancia e na actualidade é unha das ferramentas máis utilizadas polas marcas para realizar publicidade dixital. O 27,5% dos usuarios arxentinos en redes sociais admite que segue a un influencer (Data Reportal, 2024) e o 17% que compraron produtos ou servizos anunciados por estas figuras (Ríos, 2023). A pesar da súa evolución, esta práctica realízase sen unha lexislación e/o un código deontolóxico formalizado que a regule creando un baleiro normativo que podería afectar á transparencia dos influencers e prexudicar os dereitos dos usuarios. Neste escenario, con este traballo expomos como obxectivo principal examinar se as influencers arxentinas son transparentes ao realizar publicidade de produtos e/o servizos nas súas publicacións en Instagram indicando, a través do uso de etiquetas, que están a facer un contido patrocinado. Para comprobalo, analizouse, como punto de partida, material bibliográfico e documental de diversas fontes sobre o que se sustenta o marco teórico e aséntase a investigación. Así mesmo, realizouse un estudo de caso acudindo ás fontes primarias, é dicir, ás influencers; analizáronse 1.221 publicacións con contido publicitario de 12 influencers arxentinas. Ademais, realizouse unha entrevista aberta a Juan Marenco, un dos referentes do márketing de influencers en Arxentina. Os resultados evidencian que en só 3 publicacións (0,25%) aclárase que se trata de contido publicitario, a pesar de que no 91% dos contidos menciónanse as marcas. A partir destes datos, desenvolveuse un produto destinado a avaliar a transparencia e dar a coñecer o traballo dos influencers. Trátase dun TFM que combina investigación co desenvolvemento dun produto destinado a suplir as carencias en termos de transparencia que lanzaron os resultados da investigación.
O márketing de influencers gañou relevancia e na actualidade é unha das ferramentas máis utilizadas polas marcas para realizar publicidade dixital. O 27,5% dos usuarios arxentinos en redes sociais admite que segue a un influencer (Data Reportal, 2024) e o 17% que compraron produtos ou servizos anunciados por estas figuras (Ríos, 2023). A pesar da súa evolución, esta práctica realízase sen unha lexislación e/o un código deontolóxico formalizado que a regule creando un baleiro normativo que podería afectar á transparencia dos influencers e prexudicar os dereitos dos usuarios. Neste escenario, con este traballo expomos como obxectivo principal examinar se as influencers arxentinas son transparentes ao realizar publicidade de produtos e/o servizos nas súas publicacións en Instagram indicando, a través do uso de etiquetas, que están a facer un contido patrocinado. Para comprobalo, analizouse, como punto de partida, material bibliográfico e documental de diversas fontes sobre o que se sustenta o marco teórico e aséntase a investigación. Así mesmo, realizouse un estudo de caso acudindo ás fontes primarias, é dicir, ás influencers; analizáronse 1.221 publicacións con contido publicitario de 12 influencers arxentinas. Ademais, realizouse unha entrevista aberta a Juan Marenco, un dos referentes do márketing de influencers en Arxentina. Os resultados evidencian que en só 3 publicacións (0,25%) aclárase que se trata de contido publicitario, a pesar de que no 91% dos contidos menciónanse as marcas. A partir destes datos, desenvolveuse un produto destinado a avaliar a transparencia e dar a coñecer o traballo dos influencers. Trátase dun TFM que combina investigación co desenvolvemento dun produto destinado a suplir as carencias en termos de transparencia que lanzaron os resultados da investigación.
Dirección
SIXTO GARCIA, JOSE (Titoría)
SIXTO GARCIA, JOSE (Titoría)
Tribunal
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Secretario/a)
Vázquez Herrero, Jorge (Vogal)
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Secretario/a)
Vázquez Herrero, Jorge (Vogal)
Transparencia nos contidos publicitarios dos influencers en Arxentina
Autoría
S.Y.L.V.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
S.Y.L.V.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
11.07.2024 10:30
11.07.2024 10:30
Resumo
O márketing de influencers gañou relevancia e na actualidade é unha das ferramentas máis utilizadas polas marcas para realizar publicidade dixital. O 27,5% dos usuarios arxentinos en redes sociais admite que segue a un influencer (Data Reportal, 2024) e o 17% que compraron produtos ou servizos anunciados por estas figuras (Ríos, 2023). A pesar da súa evolución, esta práctica realízase sen unha lexislación e/o un código deontolóxico formalizado que a regule creando un baleiro normativo que podería afectar á transparencia dos influencers e prexudicar os dereitos dos usuarios. Neste escenario, con este traballo expomos como obxectivo principal examinar se as influencers arxentinas son transparentes ao realizar publicidade de produtos e/o servizos nas súas publicacións en Instagram indicando, a través do uso de etiquetas, que están a facer un contido patrocinado. Para comprobalo, analizouse, como punto de partida, material bibliográfico e documental de diversas fontes sobre o que se sustenta o marco teórico e aséntase a investigación. Así mesmo, realizouse un estudo de caso acudindo ás fontes primarias, é dicir, ás influencers; analizáronse 1.221 publicacións con contido publicitario de 12 influencers arxentinas. Ademais, realizouse unha entrevista aberta a Juan Marenco, un dos referentes do márketing de influencers en Arxentina. Os resultados evidencian que en só 3 publicacións (0,25%) aclárase que se trata de contido publicitario, a pesar de que no 91% dos contidos menciónanse as marcas. A partir destes datos, desenvolveuse un produto destinado a avaliar a transparencia e dar a coñecer o traballo dos influencers. Trátase dun TFM que combina investigación co desenvolvemento dun produto destinado a suplir as carencias en termos de transparencia que lanzaron os resultados da investigación.
O márketing de influencers gañou relevancia e na actualidade é unha das ferramentas máis utilizadas polas marcas para realizar publicidade dixital. O 27,5% dos usuarios arxentinos en redes sociais admite que segue a un influencer (Data Reportal, 2024) e o 17% que compraron produtos ou servizos anunciados por estas figuras (Ríos, 2023). A pesar da súa evolución, esta práctica realízase sen unha lexislación e/o un código deontolóxico formalizado que a regule creando un baleiro normativo que podería afectar á transparencia dos influencers e prexudicar os dereitos dos usuarios. Neste escenario, con este traballo expomos como obxectivo principal examinar se as influencers arxentinas son transparentes ao realizar publicidade de produtos e/o servizos nas súas publicacións en Instagram indicando, a través do uso de etiquetas, que están a facer un contido patrocinado. Para comprobalo, analizouse, como punto de partida, material bibliográfico e documental de diversas fontes sobre o que se sustenta o marco teórico e aséntase a investigación. Así mesmo, realizouse un estudo de caso acudindo ás fontes primarias, é dicir, ás influencers; analizáronse 1.221 publicacións con contido publicitario de 12 influencers arxentinas. Ademais, realizouse unha entrevista aberta a Juan Marenco, un dos referentes do márketing de influencers en Arxentina. Os resultados evidencian que en só 3 publicacións (0,25%) aclárase que se trata de contido publicitario, a pesar de que no 91% dos contidos menciónanse as marcas. A partir destes datos, desenvolveuse un produto destinado a avaliar a transparencia e dar a coñecer o traballo dos influencers. Trátase dun TFM que combina investigación co desenvolvemento dun produto destinado a suplir as carencias en termos de transparencia que lanzaron os resultados da investigación.
Dirección
SIXTO GARCIA, JOSE (Titoría)
SIXTO GARCIA, JOSE (Titoría)
Tribunal
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Secretario/a)
Vázquez Herrero, Jorge (Vogal)
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Secretario/a)
Vázquez Herrero, Jorge (Vogal)
Orgullo e fútbol: 26 semanas para a gloria
Autoría
D.S.G.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
D.S.G.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 11:45
13.09.2024 11:45
Resumo
O mundo do xornalismo avanza a medida que o fan os avances tecnolóxicos e dixitais. Coa chegada das redes sociais e das plataformas multimedia, están a xorder novas formas de comunicar e novas narrativas no xornalismo dixital, como é o caso de TikTok. O seu formato audiovisual permite ao usuario poder comunicar dunha forma axeitada aos tempos, de forma instánea, potenciando a creatividade, a interacción e nunha linguaxe achegada, para facilitar a correcta comprensión do consumidor. As redes sociais estanse a convertir nos canais emisores da información, posibilitando xorder narrativas diferentes dependendo do tipo de contido que se busque, sexan contidos audiovisuais, escritos ou audibles. Con todo, o xornalismo deportivo non se queda atrás e busca adaptarse, cada vez en maior medida, aos cambios nas formas de comunicar, sendo xa unha realidade a apertura de redes sociais nos propios medios de comunicación cubrindo información deportiva nun formato dixital. Ademais, debido á dimensión do deporte, non todos os deportes, e menos en categorías semiprofesionais, teñen o mesmo tratamento mediático, podendo atopar un nicho de mercado para o xornalista segundo o interese do consumidor. Porén, este traballo fin de máster ten como obxectivo crear un proxecto transmedia centrado na plataforma TikTok, pero potenciada en outras redes de reforzo como X, Instagram ou YouTube. A misión é unir as diferentes narrativas do xornalismo en redes sociais para unha creación de contido que poida adaptarse á rede, co fin de cubrir a actualidade informativa da Terceira RFEF Grupo 1, os equipos e as vilas.
O mundo do xornalismo avanza a medida que o fan os avances tecnolóxicos e dixitais. Coa chegada das redes sociais e das plataformas multimedia, están a xorder novas formas de comunicar e novas narrativas no xornalismo dixital, como é o caso de TikTok. O seu formato audiovisual permite ao usuario poder comunicar dunha forma axeitada aos tempos, de forma instánea, potenciando a creatividade, a interacción e nunha linguaxe achegada, para facilitar a correcta comprensión do consumidor. As redes sociais estanse a convertir nos canais emisores da información, posibilitando xorder narrativas diferentes dependendo do tipo de contido que se busque, sexan contidos audiovisuais, escritos ou audibles. Con todo, o xornalismo deportivo non se queda atrás e busca adaptarse, cada vez en maior medida, aos cambios nas formas de comunicar, sendo xa unha realidade a apertura de redes sociais nos propios medios de comunicación cubrindo información deportiva nun formato dixital. Ademais, debido á dimensión do deporte, non todos os deportes, e menos en categorías semiprofesionais, teñen o mesmo tratamento mediático, podendo atopar un nicho de mercado para o xornalista segundo o interese do consumidor. Porén, este traballo fin de máster ten como obxectivo crear un proxecto transmedia centrado na plataforma TikTok, pero potenciada en outras redes de reforzo como X, Instagram ou YouTube. A misión é unir as diferentes narrativas do xornalismo en redes sociais para unha creación de contido que poida adaptarse á rede, co fin de cubrir a actualidade informativa da Terceira RFEF Grupo 1, os equipos e as vilas.
Dirección
TUÑEZ LOPEZ, JOSE MIGUEL (Titoría)
TUÑEZ LOPEZ, JOSE MIGUEL (Titoría)
Tribunal
LOPEZ GARCIA, XOSE (Presidente/a)
FERNANDEZ LOMBAO, TANIA (Secretario/a)
SIXTO GARCIA, JOSE (Vogal)
LOPEZ GARCIA, XOSE (Presidente/a)
FERNANDEZ LOMBAO, TANIA (Secretario/a)
SIXTO GARCIA, JOSE (Vogal)
Son só un cidadán
Autoría
A.S.S.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
A.S.S.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 09:45
13.09.2024 09:45
Resumo
A era dixital mudou fundamentalmente a maneira na que consumimos e difundimos información, presentando desafíos significativos como a desinformación, a diminución da confianza nos medios e unha crise no panorama mediático. Este Traballo de Fin de Máster, titulado I am just a citizen, céntrase en desenvolver un prototipo de newsgame para mellorar a alfabetización mediática entre estudantes de Educación Secundaria Obrigatoria (ESO). Este videoxogo interactivo ten como obxectivo educar aos estudantes na identificación da desinformación e a verificación de información, situándoos nun contexto ficticio simplificado. Os obxectivos principais inclúen fomentar prácticas de alfabetización mediática, incentivar a formación de puntos de vista propios e promover a pluralidade de opinións. Ademais, o proxecto busca crear contidos audiovisuais orixinais, establecer un marco teórico sobre a desinformación, deseñar un plan de promoción e xestión, e explorar posibilidades de distribución educativa. A metodoloxía inclúe unha análise da contorna mediática dixital, os fenómenos de desinformación e o papel dos newsgames na educación. Os resultados destacan o potencial dos newsgames como ferramentas efectivas para a alfabetización mediática e propoñen aplicacións e extensións futuras para un uso educativo máis amplo. Ademais, a investigación suxire que a incorporación destes xogos no currículo escolar pode mellorar significativamente a comprensión crítica dos medios entre os estudantes, contribuíndo así a unha cidadanía máis informada e crítica na era dixital. O proxecto inclúe o newsgame interactivo, un sitio web, redes sociais e unha guía de profesorado. Esta última está elaborada a partir dun análise de outros proxectos de alfabetización mediática no sistema educativo español.
A era dixital mudou fundamentalmente a maneira na que consumimos e difundimos información, presentando desafíos significativos como a desinformación, a diminución da confianza nos medios e unha crise no panorama mediático. Este Traballo de Fin de Máster, titulado I am just a citizen, céntrase en desenvolver un prototipo de newsgame para mellorar a alfabetización mediática entre estudantes de Educación Secundaria Obrigatoria (ESO). Este videoxogo interactivo ten como obxectivo educar aos estudantes na identificación da desinformación e a verificación de información, situándoos nun contexto ficticio simplificado. Os obxectivos principais inclúen fomentar prácticas de alfabetización mediática, incentivar a formación de puntos de vista propios e promover a pluralidade de opinións. Ademais, o proxecto busca crear contidos audiovisuais orixinais, establecer un marco teórico sobre a desinformación, deseñar un plan de promoción e xestión, e explorar posibilidades de distribución educativa. A metodoloxía inclúe unha análise da contorna mediática dixital, os fenómenos de desinformación e o papel dos newsgames na educación. Os resultados destacan o potencial dos newsgames como ferramentas efectivas para a alfabetización mediática e propoñen aplicacións e extensións futuras para un uso educativo máis amplo. Ademais, a investigación suxire que a incorporación destes xogos no currículo escolar pode mellorar significativamente a comprensión crítica dos medios entre os estudantes, contribuíndo así a unha cidadanía máis informada e crítica na era dixital. O proxecto inclúe o newsgame interactivo, un sitio web, redes sociais e unha guía de profesorado. Esta última está elaborada a partir dun análise de outros proxectos de alfabetización mediática no sistema educativo español.
Dirección
Vázquez Herrero, Jorge (Titoría)
Vázquez Herrero, Jorge (Titoría)
Tribunal
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
QUIAN PAMPIN, ALBERTO (Secretario/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Vogal)
GARCIA OROSA, BERTA (Presidente/a)
QUIAN PAMPIN, ALBERTO (Secretario/a)
PEREZ SEIJO, SARA (Vogal)
Revista para mozos creativos
Autoría
A.S.T.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
A.S.T.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 09:00
13.09.2024 09:00
Resumo
A actividade periodística experimentou transformacións significativas nas últimas décadas, principalmente dada a irrupción de Internet e o avance tecnolóxico. Esta serie de transformacións redefiniron radicalmente o xeito en que se produce e consume información, particularmente entre persoas pertencentes á denominada Xeración Z. O presente proxecto consiste na creación dunha revista dixital dirixida aos mozos que forman parte deste grupo, máis concretamente a aqueles interesados polos contidos creativos. A revista, bautizada como LienZo, ofrece un contido baseado en tendencias e estilo de vida, empregando un ton informal e accesible para o público obxectivo e fragmentado nas seguintes seccións: actualidade, moda, arte e cultura, tecnoloxía e faino ti mesmo. Para a súa difusión, deseñouse unha estratexia comunicacional nunha rede social seleccionada en base ás preferencias do target e aos formatos que esta ofrece, Instagram. Esta plataforma permite unha conexión directa e visualmente atractiva coa audiencia, facilitando a promoción de contidos mediante publicacións, historias e reels, que se adaptan ao consumo rápido e dinámico que caracteriza a esta xeración. Desta maneira, co proxecto preténdese coñecer e aplicar técnicas que sexan capaces de manter a este público atento nunha contorna de sobreinformación na que dificilmente un mozo se para a ler un artigo completo, entendendo que o tempo é un recurso valioso e que se prefiren contidos breves e fáciles de consumir. Para iso empregáronse elementos como títulos rechamantes, deseño visual atractivo, textos curtos, pezas multimedia e temas relevantes.
A actividade periodística experimentou transformacións significativas nas últimas décadas, principalmente dada a irrupción de Internet e o avance tecnolóxico. Esta serie de transformacións redefiniron radicalmente o xeito en que se produce e consume información, particularmente entre persoas pertencentes á denominada Xeración Z. O presente proxecto consiste na creación dunha revista dixital dirixida aos mozos que forman parte deste grupo, máis concretamente a aqueles interesados polos contidos creativos. A revista, bautizada como LienZo, ofrece un contido baseado en tendencias e estilo de vida, empregando un ton informal e accesible para o público obxectivo e fragmentado nas seguintes seccións: actualidade, moda, arte e cultura, tecnoloxía e faino ti mesmo. Para a súa difusión, deseñouse unha estratexia comunicacional nunha rede social seleccionada en base ás preferencias do target e aos formatos que esta ofrece, Instagram. Esta plataforma permite unha conexión directa e visualmente atractiva coa audiencia, facilitando a promoción de contidos mediante publicacións, historias e reels, que se adaptan ao consumo rápido e dinámico que caracteriza a esta xeración. Desta maneira, co proxecto preténdese coñecer e aplicar técnicas que sexan capaces de manter a este público atento nunha contorna de sobreinformación na que dificilmente un mozo se para a ler un artigo completo, entendendo que o tempo é un recurso valioso e que se prefiren contidos breves e fáciles de consumir. Para iso empregáronse elementos como títulos rechamantes, deseño visual atractivo, textos curtos, pezas multimedia e temas relevantes.
Dirección
PEREZ SEIJO, SARA (Titoría)
PEREZ SEIJO, SARA (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Presidente/a)
VIZOSO GARCIA, ANGEL ANTONIO (Secretario/a)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Vogal)
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Presidente/a)
VIZOSO GARCIA, ANGEL ANTONIO (Secretario/a)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Vogal)
Revista para mozos creativos
Autoría
V.R.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
V.R.
Máster Universitario en Xornalismo e Comunicación Multimedia: Novas Tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento
Data da defensa
13.09.2024 09:00
13.09.2024 09:00
Resumo
A actividade periodística experimentou transformacións significativas nas últimas décadas, principalmente dada a irrupción de Internet e o avance tecnolóxico. Esta serie de transformacións redefiniron radicalmente o xeito en que se produce e consume información, particularmente entre persoas pertencentes á denominada Xeración Z. O presente proxecto consiste na creación dunha revista dixital dirixida aos mozos que forman parte deste grupo, máis concretamente a aqueles interesados polos contidos creativos. A revista, bautizada como LienZo, ofrece un contido baseado en tendencias e estilo de vida, empregando un ton informal e accesible para o público obxectivo e fragmentado nas seguintes seccións: actualidade, moda, arte e cultura, tecnoloxía e faino ti mesmo. Para a súa difusión, deseñouse unha estratexia comunicacional nunha rede social seleccionada en base ás preferencias do target e aos formatos que esta ofrece, Instagram. Esta plataforma permite unha conexión directa e visualmente atractiva coa audiencia, facilitando a promoción de contidos mediante publicacións, historias e reels, que se adaptan ao consumo rápido e dinámico que caracteriza a esta xeración. Desta maneira, co proxecto preténdese coñecer e aplicar técnicas que sexan capaces de manter a este público atento nunha contorna de sobreinformación na que dificilmente un mozo se para a ler un artigo completo, entendendo que o tempo é un recurso valioso e que se prefiren contidos breves e fáciles de consumir. Para iso empregáronse elementos como títulos rechamantes, deseño visual atractivo, textos curtos, pezas multimedia e temas relevantes.
A actividade periodística experimentou transformacións significativas nas últimas décadas, principalmente dada a irrupción de Internet e o avance tecnolóxico. Esta serie de transformacións redefiniron radicalmente o xeito en que se produce e consume información, particularmente entre persoas pertencentes á denominada Xeración Z. O presente proxecto consiste na creación dunha revista dixital dirixida aos mozos que forman parte deste grupo, máis concretamente a aqueles interesados polos contidos creativos. A revista, bautizada como LienZo, ofrece un contido baseado en tendencias e estilo de vida, empregando un ton informal e accesible para o público obxectivo e fragmentado nas seguintes seccións: actualidade, moda, arte e cultura, tecnoloxía e faino ti mesmo. Para a súa difusión, deseñouse unha estratexia comunicacional nunha rede social seleccionada en base ás preferencias do target e aos formatos que esta ofrece, Instagram. Esta plataforma permite unha conexión directa e visualmente atractiva coa audiencia, facilitando a promoción de contidos mediante publicacións, historias e reels, que se adaptan ao consumo rápido e dinámico que caracteriza a esta xeración. Desta maneira, co proxecto preténdese coñecer e aplicar técnicas que sexan capaces de manter a este público atento nunha contorna de sobreinformación na que dificilmente un mozo se para a ler un artigo completo, entendendo que o tempo é un recurso valioso e que se prefiren contidos breves e fáciles de consumir. Para iso empregáronse elementos como títulos rechamantes, deseño visual atractivo, textos curtos, pezas multimedia e temas relevantes.
Dirección
PEREZ SEIJO, SARA (Titoría)
PEREZ SEIJO, SARA (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Presidente/a)
VIZOSO GARCIA, ANGEL ANTONIO (Secretario/a)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Vogal)
RODRIGUEZ VAZQUEZ, ANA ISABEL (Presidente/a)
VIZOSO GARCIA, ANGEL ANTONIO (Secretario/a)
SILVA RODRIGUEZ, ALBA (Vogal)