De Prometeo a Dionisio: unha ética da resistencia a partir da obra de Maffesoli
Autoría
A.S.L.
Grao en Filosofía
A.S.L.
Grao en Filosofía
Data da defensa
18.07.2024 12:30
18.07.2024 12:30
Resumo
Neste traballo preténdese abordar a relocalización da relixión que tivo lugar na Postmodernidade e as posibilidades presentes nesta. Para isto, nun primeiro momento verase como a Modernidade buscou acabar co elemento relixioso da vida, provocando o desencanto do mundo e a perda do sentido. O recoñecemento desta situación, o nihilismo, provocou a chegada da Postmodernidade, caracterizada pola desaparición dos grandes relatos modernos e a aparición dos microrrelatos. Aparecerá tamén unha vía alternativa, que será explorada, na figura de Durkheim e que permite pensar a relixión xa non dende a orde do contido, senón dende a forma, poñendo o acento no seu carácter vinculante, é dicir, como relixiosidade. Estas dúas teses serán recollidas por Maffesoli na súa proposta do neo-tribalismo. Será a través da obra deste autor que se mostrará como na relixiosidade existe un lugar dende o que facer fronte á lóxica da dominación e a violencia totalitaria propias do político.
Neste traballo preténdese abordar a relocalización da relixión que tivo lugar na Postmodernidade e as posibilidades presentes nesta. Para isto, nun primeiro momento verase como a Modernidade buscou acabar co elemento relixioso da vida, provocando o desencanto do mundo e a perda do sentido. O recoñecemento desta situación, o nihilismo, provocou a chegada da Postmodernidade, caracterizada pola desaparición dos grandes relatos modernos e a aparición dos microrrelatos. Aparecerá tamén unha vía alternativa, que será explorada, na figura de Durkheim e que permite pensar a relixión xa non dende a orde do contido, senón dende a forma, poñendo o acento no seu carácter vinculante, é dicir, como relixiosidade. Estas dúas teses serán recollidas por Maffesoli na súa proposta do neo-tribalismo. Será a través da obra deste autor que se mostrará como na relixiosidade existe un lugar dende o que facer fronte á lóxica da dominación e a violencia totalitaria propias do político.
Dirección
CARRETERO PASÍN, ÁNGEL ENRIQUE (Titoría)
CARRETERO PASÍN, ÁNGEL ENRIQUE (Titoría)
Tribunal
JIMENEZ ESQUINAS, GUADALUPE (Presidente/a)
ALLEN-PERKINS AVENDAÑO, DIEGO (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
JIMENEZ ESQUINAS, GUADALUPE (Presidente/a)
ALLEN-PERKINS AVENDAÑO, DIEGO (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
Dereito político e potencia da multitude na política de Spinoza
Autoría
M.O.A.
Grao en Filosofía
M.O.A.
Grao en Filosofía
Data da defensa
18.07.2024 17:30
18.07.2024 17:30
Resumo
No espazo deste traballo tratarei de sintetizar a argumentación de Spinoza contra o absolutismo monárquico e as consecuencias negativas do arbitrio persoal sobre o dereito político. Para salvagardar os asuntos públicos das paixóns humanas, deberán confiarse a un sistema de institucións comúns e non á virtude do gobernante. A autonomía do Estado pasa por garantir a participación da multitude no xogo político do Estado. Por estas razóns, a noción de multitude e a súa potencia, como dereito natural efectivo, toman unha posición central no Tratado Político. Spinoza rompe coa idea de multitude como allea á orde e coa idea contractualista de que a sociedade civil cancela o dereito natural. Pola contra, o noso autor parte dun iusnaturalismo subxectivista que considera a inalienabilidade e a irrepresentabilidade do dereito/potencia da multitude. A multitude pasa a ser o suxeito político cuxa potencia determina o dereito do Estado de xeito que a conservación da potentia multitudinis depende que se logre unha concordancia e unidade das forzas colectivas que non redunde en adhesión violenta a unha orde despótica.
No espazo deste traballo tratarei de sintetizar a argumentación de Spinoza contra o absolutismo monárquico e as consecuencias negativas do arbitrio persoal sobre o dereito político. Para salvagardar os asuntos públicos das paixóns humanas, deberán confiarse a un sistema de institucións comúns e non á virtude do gobernante. A autonomía do Estado pasa por garantir a participación da multitude no xogo político do Estado. Por estas razóns, a noción de multitude e a súa potencia, como dereito natural efectivo, toman unha posición central no Tratado Político. Spinoza rompe coa idea de multitude como allea á orde e coa idea contractualista de que a sociedade civil cancela o dereito natural. Pola contra, o noso autor parte dun iusnaturalismo subxectivista que considera a inalienabilidade e a irrepresentabilidade do dereito/potencia da multitude. A multitude pasa a ser o suxeito político cuxa potencia determina o dereito do Estado de xeito que a conservación da potentia multitudinis depende que se logre unha concordancia e unidade das forzas colectivas que non redunde en adhesión violenta a unha orde despótica.
Dirección
FRANCO BARRERA, ALBERTO JOSE (Titoría)
FRANCO BARRERA, ALBERTO JOSE (Titoría)
Tribunal
HORTA ALVAREZ, Óscar (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Vogal)
HORTA ALVAREZ, Óscar (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Vogal)
Fraternidade e proxecto democrático no Rojava: unha perspectiva dende a filosofía política de Antonio Doménech
Autoría
M.P.P.
Grao en Filosofía
M.P.P.
Grao en Filosofía
Data da defensa
18.07.2024 18:30
18.07.2024 18:30
Resumo
Este traballo examina o concepto de fraternidade resaltando a súa manifestación como solidariedade, principio comunitario e hevaltî, un concepto político kurdo que significa camaradería. Ao integrar a filosofía na análise histórica proponse unha aproximación crítica que comprender e desenvolver políticas que promovan relacións sociais máis xustas e equitativas. Para iso se parte do ánalisis que Antonio Doménech fai da fraternidade, incorporando as súas achegas sobre a familia. É central nesta investigación o papel revolucionario das mulleres en Kurdistán e a súa liberación, como condición necesaria para a emancipación da sociedade no seu conxunto. Mediante entrevistas e a revisión de textos crave, como os escritos de Abdullah *Öcalan así como a posta en práctica do Confederalismo Democrático, a análise detalla como estes ideais reflíctense nas estruturas sociais e políticas de Rojava. Así como destacar a relevancia contemporánea da fraternidade nas loitas pola xustiza social, argumentando que unha comprensión adecuada da historia pode prover as bases para abordar os desafíos actuais. Ao revisar críticamente os conceptos de fraternidade e hevaltï, o traballo non só pretende achegar á teoría política cun achegamento ao seu significado, senón que tamén expón como estes principios levan a cabo en iniciativas de cambio social e político a nivel global.
Este traballo examina o concepto de fraternidade resaltando a súa manifestación como solidariedade, principio comunitario e hevaltî, un concepto político kurdo que significa camaradería. Ao integrar a filosofía na análise histórica proponse unha aproximación crítica que comprender e desenvolver políticas que promovan relacións sociais máis xustas e equitativas. Para iso se parte do ánalisis que Antonio Doménech fai da fraternidade, incorporando as súas achegas sobre a familia. É central nesta investigación o papel revolucionario das mulleres en Kurdistán e a súa liberación, como condición necesaria para a emancipación da sociedade no seu conxunto. Mediante entrevistas e a revisión de textos crave, como os escritos de Abdullah *Öcalan así como a posta en práctica do Confederalismo Democrático, a análise detalla como estes ideais reflíctense nas estruturas sociais e políticas de Rojava. Así como destacar a relevancia contemporánea da fraternidade nas loitas pola xustiza social, argumentando que unha comprensión adecuada da historia pode prover as bases para abordar os desafíos actuais. Ao revisar críticamente os conceptos de fraternidade e hevaltï, o traballo non só pretende achegar á teoría política cun achegamento ao seu significado, senón que tamén expón como estes principios levan a cabo en iniciativas de cambio social e político a nivel global.
Dirección
GARCIA SOTO, LUIS MODESTO (Titoría)
GARCIA SOTO, LUIS MODESTO (Titoría)
Tribunal
HORTA ALVAREZ, Óscar (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Vogal)
HORTA ALVAREZ, Óscar (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Vogal)
Unha comparativa dalgunhas propostas de solución ao puzle de Frege
Autoría
R.L.N.
Grao en Filosofía
R.L.N.
Grao en Filosofía
Data da defensa
17.07.2024 12:00
17.07.2024 12:00
Resumo
No presente traballo expoñense diferentes propostas de solución ao puzle de Frege e comparanse unhas con outras. Primeiro poño de manifesto en qué consiste o problema do puzle de Frege e despoís introduzco as diferentes teorías. Vou comparando unas teorías con outras e ao final decantome por una teoría e mostro os resultados obtidos.
No presente traballo expoñense diferentes propostas de solución ao puzle de Frege e comparanse unhas con outras. Primeiro poño de manifesto en qué consiste o problema do puzle de Frege e despoís introduzco as diferentes teorías. Vou comparando unas teorías con outras e ao final decantome por una teoría e mostro os resultados obtidos.
Dirección
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Titoría)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Titoría)
Tribunal
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
A posibilidade da democracia no marco do capitalismo da vixiancia
Autoría
Y.G.M.
Grao en Filosofía
Y.G.M.
Grao en Filosofía
Data da defensa
17.07.2024 10:00
17.07.2024 10:00
Resumo
Este traballo será un estudo acerca do desenvolvemento das tecnoloxías da información e cómo este facilitou unha vixiancia masiva por parte das grandes compañías dixitais a calquera individuo conectado a internet. Esta vixiancia, por parte de empresas, responde ao desenvolvemento dunha nova forma de mercado, coñecida como capitalismo da vixiancia. Neste traballo analizaranse as consecuencias que esta vixiancia indiscriminada, que se estende tamén aos espazos públicos, ten no individuo vixiado. Entre as distintas problemáticas que se presentan, como o entorpecemento á autodeterminación e á autonomía do individuo, destacaranse o impacto que teñen as prácticas do capitalismo da vixiancia no funcionamento da democracia, xa que pon en risco a súa lexitimidade ao amosar a influencia que pode exercer sobre os procesos democráticos. Esto exemplificarase con distintos casos demostrados de interferencia derivada da vixiancia, como as eleccións polo Brexit, do mesmo ano. A posibilidade da democracia no contexto do capitalismo da vixiancia será, polo tanto, o punto principal deste traballo.
Este traballo será un estudo acerca do desenvolvemento das tecnoloxías da información e cómo este facilitou unha vixiancia masiva por parte das grandes compañías dixitais a calquera individuo conectado a internet. Esta vixiancia, por parte de empresas, responde ao desenvolvemento dunha nova forma de mercado, coñecida como capitalismo da vixiancia. Neste traballo analizaranse as consecuencias que esta vixiancia indiscriminada, que se estende tamén aos espazos públicos, ten no individuo vixiado. Entre as distintas problemáticas que se presentan, como o entorpecemento á autodeterminación e á autonomía do individuo, destacaranse o impacto que teñen as prácticas do capitalismo da vixiancia no funcionamento da democracia, xa que pon en risco a súa lexitimidade ao amosar a influencia que pode exercer sobre os procesos democráticos. Esto exemplificarase con distintos casos demostrados de interferencia derivada da vixiancia, como as eleccións polo Brexit, do mesmo ano. A posibilidade da democracia no contexto do capitalismo da vixiancia será, polo tanto, o punto principal deste traballo.
Dirección
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Titoría)
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Titoría)
Tribunal
MARTINEZ VIDAL, MARIA DE LA CONCEPCION (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
MARTINEZ VIDAL, MARIA DE LA CONCEPCION (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
Danto e o problema da definición de arte
Autoría
P.J.S.L.
Grao en Filosofía
P.J.S.L.
Grao en Filosofía
Data da defensa
17.07.2024 11:00
17.07.2024 11:00
Resumo
Este traballo pretende contribuír ao problema da natureza da arte e se é posible atopar unha definición da arte, analizar a proposta de Arthur Danto e as propostas institucionais da arte, utilizar a crítica da definición de arte de Danto para chegar a unha conclusión da natureza da arte e chegar a unha conclusión sobre se é posible unha definición de arte.
Este traballo pretende contribuír ao problema da natureza da arte e se é posible atopar unha definición da arte, analizar a proposta de Arthur Danto e as propostas institucionais da arte, utilizar a crítica da definición de arte de Danto para chegar a unha conclusión da natureza da arte e chegar a unha conclusión sobre se é posible unha definición de arte.
Dirección
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Titoría)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Titoría)
Tribunal
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
MARTINEZ VIDAL, MARIA DE LA CONCEPCION (Vogal)
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
MARTINEZ VIDAL, MARIA DE LA CONCEPCION (Vogal)
O aborto como loita de fronteira: a necesidade de revisión crítica feminista do discurso ético tradicional e do seu suxeito moral
Autoría
V.R.M.
Grao en Filosofía
V.R.M.
Grao en Filosofía
Data da defensa
18.07.2024 16:30
18.07.2024 16:30
Resumo
Neste traballo realizarase unha aproximación desde a crítica feminista á base conceptual do discurso ético-político universalista sobre o aborto. Sosterase a hipótese de que este marco conceptual é opresivo e patriarcal, de maneira que o tratamento do aborto desde as súas categorías, lonxe de permitir unha abordaxe feminista e inclusiva da cuestión, tende a perpetuar opresións patriarcais. Para desenvolver esta hipótese, levarase a cabo unha análise explicativa-diagnóstica das características patriarcais da ética universalista e de como estas operan na construción do discurso sobre o aborto. Mostrarase como os argumentos que interviñeron nesta discusión contribuíron á afirmación das fronteiras xenerizadas entre o privado e o público, a reprodución e a produción, a natureza e a cultura, o corpo e o pensamento ou a emoción e a razón; de maneira que a loita polo acceso ao aborto desde unha perspectiva feminista constituiría unha loita pola transformación destas fronteiras. Tras esta análise, propoñerase unha forma alternativa de comprender a ética e o suxeito moral, afastada da lóxica de dominación patriarcal, desde a que repensar o corpo, a sexualidade, a maternidade e a familia a través dunha revalorización dos coidados e da posición situada.
Neste traballo realizarase unha aproximación desde a crítica feminista á base conceptual do discurso ético-político universalista sobre o aborto. Sosterase a hipótese de que este marco conceptual é opresivo e patriarcal, de maneira que o tratamento do aborto desde as súas categorías, lonxe de permitir unha abordaxe feminista e inclusiva da cuestión, tende a perpetuar opresións patriarcais. Para desenvolver esta hipótese, levarase a cabo unha análise explicativa-diagnóstica das características patriarcais da ética universalista e de como estas operan na construción do discurso sobre o aborto. Mostrarase como os argumentos que interviñeron nesta discusión contribuíron á afirmación das fronteiras xenerizadas entre o privado e o público, a reprodución e a produción, a natureza e a cultura, o corpo e o pensamento ou a emoción e a razón; de maneira que a loita polo acceso ao aborto desde unha perspectiva feminista constituiría unha loita pola transformación destas fronteiras. Tras esta análise, propoñerase unha forma alternativa de comprender a ética e o suxeito moral, afastada da lóxica de dominación patriarcal, desde a que repensar o corpo, a sexualidade, a maternidade e a familia a través dunha revalorización dos coidados e da posición situada.
Dirección
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Titoría)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Titoría)
Tribunal
HORTA ALVAREZ, Óscar (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
GARCIA SOTO, LUIS MODESTO (Vogal)
HORTA ALVAREZ, Óscar (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
GARCIA SOTO, LUIS MODESTO (Vogal)
A (R)evolución dos coidados: unha análise feminista da crise dos coidados e as maternidades
Autoría
M.M.F.R.
Grao en Filosofía
M.M.F.R.
Grao en Filosofía
Data da defensa
18.07.2024 09:30
18.07.2024 09:30
Resumo
Este Traballo de Fin de Grao examina as complexas interrelacións entre a maternidade, os coidados e as estruturas socioeconómicas dominantes nas nosas sociedades contemporáneas co fin de explorar como o sistema patriarcal e capitalista configura a experiencia da maternidade e os coidados. O traballo destaca as tensións e contradicións entre as responsabilidades de coidado e as demandas do mercado laboral, evidenciando as dinámicas que perpetúan as desigualdades de xénero e reivindicando o valor social, político, económico e histórico da maternidade e o traballo de coidados, propoñendo a súa redistribución equitativa e a súa consideración como responsabilidade compartida por toda a sociedade.
Este Traballo de Fin de Grao examina as complexas interrelacións entre a maternidade, os coidados e as estruturas socioeconómicas dominantes nas nosas sociedades contemporáneas co fin de explorar como o sistema patriarcal e capitalista configura a experiencia da maternidade e os coidados. O traballo destaca as tensións e contradicións entre as responsabilidades de coidado e as demandas do mercado laboral, evidenciando as dinámicas que perpetúan as desigualdades de xénero e reivindicando o valor social, político, económico e histórico da maternidade e o traballo de coidados, propoñendo a súa redistribución equitativa e a súa consideración como responsabilidade compartida por toda a sociedade.
Dirección
JIMENEZ ESQUINAS, GUADALUPE (Titoría)
JIMENEZ ESQUINAS, GUADALUPE (Titoría)
Tribunal
FRANCO BARRERA, ALBERTO JOSE (Presidente/a)
ALLEN-PERKINS AVENDAÑO, DIEGO (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
FRANCO BARRERA, ALBERTO JOSE (Presidente/a)
ALLEN-PERKINS AVENDAÑO, DIEGO (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
Para unha cuarta ecoloxía: entretecidos de vida e morte
Autoría
L.O.V.
Grao en Filosofía
L.O.V.
Grao en Filosofía
Data da defensa
17.07.2024 10:30
17.07.2024 10:30
Resumo
No presente traballo elaborarase unha cuarta ecoloxía que continúe o proxecto comezado por Guattari nas súas Tres ecoloxías. Para isto, partirase desta obra como momento, na medida en que dela emana un sentido da ecoloxía amplio, crítico e profundamente filosófico. A cuarta ecoloxía terá por obxectivo repensar a relación entre a vida e a morte, dende a intención de adecuar o modo de tratala a unha terra en crise. Por un lado, explorarase como e de que xorde a ecoloxía e por que ela mesma pode constituir unha filosofía, ou unha Ecosofía. Polo outro, elaborarase esta cuarta parte, que problematizará a relación entre vida e morte, evidenciando que quizáis non é tan clara e distinta como se tiña presentado. Para iso, transitaranse varias manifestacións do vivo e o morto nas que ambos se entrelazan, dialogan e manteñen un vínculo indisoluble: sociedade, suxeito e entorno. Nas distintas seccións, situarei o foco na historia e no relato, na medida en que o como-vivir e o como-morrer son inseparables das singularidades que os experimentan e das voces que lles son propias.
No presente traballo elaborarase unha cuarta ecoloxía que continúe o proxecto comezado por Guattari nas súas Tres ecoloxías. Para isto, partirase desta obra como momento, na medida en que dela emana un sentido da ecoloxía amplio, crítico e profundamente filosófico. A cuarta ecoloxía terá por obxectivo repensar a relación entre a vida e a morte, dende a intención de adecuar o modo de tratala a unha terra en crise. Por un lado, explorarase como e de que xorde a ecoloxía e por que ela mesma pode constituir unha filosofía, ou unha Ecosofía. Polo outro, elaborarase esta cuarta parte, que problematizará a relación entre vida e morte, evidenciando que quizáis non é tan clara e distinta como se tiña presentado. Para iso, transitaranse varias manifestacións do vivo e o morto nas que ambos se entrelazan, dialogan e manteñen un vínculo indisoluble: sociedade, suxeito e entorno. Nas distintas seccións, situarei o foco na historia e no relato, na medida en que o como-vivir e o como-morrer son inseparables das singularidades que os experimentan e das voces que lles son propias.
Dirección
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
Tribunal
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Presidente/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Secretario/a)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Vogal)
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Presidente/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Secretario/a)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Vogal)
Unha mirada a través do vidro: soberanía, feminidade e poesía na Campá de Cristal
Autoría
C.T.R.
Grao en Filosofía
C.T.R.
Grao en Filosofía
Data da defensa
17.07.2024 12:30
17.07.2024 12:30
Resumo
O obxectivo principal deste traballo é elaborar unha análise da Campá de Cristal, obra publicada en 1963 e escrita pola autora norteamericana Sylvia Plath. Para levar a cabo esta análise empregarei autores como Bataille ou Simone de Beauvoir co fin de establecer un diálogo entre as súas teses e determinados elementos clave presente na novela. Así, este texto dividirase en tres marcos de análise que, aínda que diferentes, se relacionan entre si. Seguindo con esta orde, nun primeiro momento tratarei o conflito da protagonista coa cuestión do seu porvir, para despois afondar na forma en que vive os problemas derivados da súa feminidade nunha sociedade marcada polo sistema patriarcal e, nun último momento, relacionarei tres conceptos moi presentes na novela: a poesía, a loucura e a morte
O obxectivo principal deste traballo é elaborar unha análise da Campá de Cristal, obra publicada en 1963 e escrita pola autora norteamericana Sylvia Plath. Para levar a cabo esta análise empregarei autores como Bataille ou Simone de Beauvoir co fin de establecer un diálogo entre as súas teses e determinados elementos clave presente na novela. Así, este texto dividirase en tres marcos de análise que, aínda que diferentes, se relacionan entre si. Seguindo con esta orde, nun primeiro momento tratarei o conflito da protagonista coa cuestión do seu porvir, para despois afondar na forma en que vive os problemas derivados da súa feminidade nunha sociedade marcada polo sistema patriarcal e, nun último momento, relacionarei tres conceptos moi presentes na novela: a poesía, a loucura e a morte
Dirección
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
Tribunal
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Presidente/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Secretario/a)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Vogal)
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Presidente/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Secretario/a)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Vogal)
Reimaxinando o existencialismo: a obra de Taro Yoko e a súa conexión con Albert Camus
Autoría
D.A.C.
Grao en Filosofía
D.A.C.
Grao en Filosofía
Data da defensa
17.07.2024 16:00
17.07.2024 16:00
Resumo
A pregunta sobre a existencia humana é unha das cuestións filosóficas máis importantes no marco do pensamento do século XX. Moitos filósofos e literatos reflexionaron amplamente sobre o críptico quebracabezas que supón a nosa existencia. Paga a pena estar vivo? É a cuestión que Camus considera a cuestión máis importante da filosofía. A existencia móstrase entón absurda xa que non ten valor intrínseco. Camus desenvolve toda unha serie de reflexións sobre a cuestión existencialista baixo a súa particular filosofía do absurdo. Camus morre en 1960 e, eventualmente, o século XX da paso ao século XXI. A cuestión existencialista parece que xa quedou atrás. Non obstante, Taro Yoko, director de videoxogos e guionista xaponés, segue pensando sobre estas preguntas. A través da súa obra ludonarrativa amosa toda unha serie de reflexións que remiten directamente á filosofía existencialista. Reimaxinandoa, é dicir, dándolle un novo lugar, unha nova expresión e unha nova interpretación.
A pregunta sobre a existencia humana é unha das cuestións filosóficas máis importantes no marco do pensamento do século XX. Moitos filósofos e literatos reflexionaron amplamente sobre o críptico quebracabezas que supón a nosa existencia. Paga a pena estar vivo? É a cuestión que Camus considera a cuestión máis importante da filosofía. A existencia móstrase entón absurda xa que non ten valor intrínseco. Camus desenvolve toda unha serie de reflexións sobre a cuestión existencialista baixo a súa particular filosofía do absurdo. Camus morre en 1960 e, eventualmente, o século XX da paso ao século XXI. A cuestión existencialista parece que xa quedou atrás. Non obstante, Taro Yoko, director de videoxogos e guionista xaponés, segue pensando sobre estas preguntas. A través da súa obra ludonarrativa amosa toda unha serie de reflexións que remiten directamente á filosofía existencialista. Reimaxinandoa, é dicir, dándolle un novo lugar, unha nova expresión e unha nova interpretación.
Dirección
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Titoría)
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Titoría)
Tribunal
GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
Falguera López, José Luis (Vogal)
GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
Falguera López, José Luis (Vogal)
O debate sobre as filosofías nacionais: xenealoxía da filosofía en Galicia na idade contemporánea
Autoría
M.G.P.
Grao en Filosofía
M.G.P.
Grao en Filosofía
Data da defensa
17.07.2024 17:00
17.07.2024 17:00
Resumo
O actual debate sobre as filosofías nacionais remite frecuentemente á cuestión da existencia dunha cosmovisión nacional. No presente traballo, adoptando unha perspectiva crítica, cuestionaremos os fundamentos desta tese reivindicando a necesidade de “repensar” o debate. Fronte a unha cosmovisión común, esencial e obxectiva, defendemos que o pensamento nacional consiste nun pensamento “en común” con base na crenza dunha identidade colectiva e no desexo de formar parte dela. Aplicaremos esta tese ao caso do pensamento galego na idade contemporánea, dende Xeración Nós ata a Facultade de Filosofía da USC, reconstruíndo o proceso de formación das narrativas que fundan a nosa identidade.
O actual debate sobre as filosofías nacionais remite frecuentemente á cuestión da existencia dunha cosmovisión nacional. No presente traballo, adoptando unha perspectiva crítica, cuestionaremos os fundamentos desta tese reivindicando a necesidade de “repensar” o debate. Fronte a unha cosmovisión común, esencial e obxectiva, defendemos que o pensamento nacional consiste nun pensamento “en común” con base na crenza dunha identidade colectiva e no desexo de formar parte dela. Aplicaremos esta tese ao caso do pensamento galego na idade contemporánea, dende Xeración Nós ata a Facultade de Filosofía da USC, reconstruíndo o proceso de formación das narrativas que fundan a nosa identidade.
Dirección
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Titoría)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Titoría)
Tribunal
GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
Falguera López, José Luis (Vogal)
GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
Falguera López, José Luis (Vogal)
Arredor dos conceptos de nada e saudade: Kitaro Nishida e Ramón Piñeiro
Autoría
G.G.V.
Grao en Filosofía
G.G.V.
Grao en Filosofía
Data da defensa
17.07.2024 18:00
17.07.2024 18:00
Resumo
No presente escrito buscase construir a base para unha ontoloxía que combine as teses de Nishida acerca da nada coas de Piñeiro sobre a saudade para, deste modo, completar ambas metafísicas tendo en conta que as teses de Nishida en relación ao individuo son escuetas e as de Piñeiro para coa realidade: inexistentes. Polo tanto, coa composición dunha teoría unificada, preténdese lograr unha fortalecida ontoloxía da nada (considerando a saudade como a nada dentro dos individuos). Na procura desta cohesión entre as devanditas teorías presentaranse ambas, criticarase a proposta piñeirista nos puntos que proceda e mostraranse os espazos de converxencia cos que contan as dúas ontoloxías.
No presente escrito buscase construir a base para unha ontoloxía que combine as teses de Nishida acerca da nada coas de Piñeiro sobre a saudade para, deste modo, completar ambas metafísicas tendo en conta que as teses de Nishida en relación ao individuo son escuetas e as de Piñeiro para coa realidade: inexistentes. Polo tanto, coa composición dunha teoría unificada, preténdese lograr unha fortalecida ontoloxía da nada (considerando a saudade como a nada dentro dos individuos). Na procura desta cohesión entre as devanditas teorías presentaranse ambas, criticarase a proposta piñeirista nos puntos que proceda e mostraranse os espazos de converxencia cos que contan as dúas ontoloxías.
Dirección
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Titoría)
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Titoría)
Tribunal
GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
Falguera López, José Luis (Vogal)
GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
Falguera López, José Luis (Vogal)
Analítica do belo: a posibilidade dun xuízo estético, subxectivo e universal na terceira Crítica kantiana
Autoría
R.L.R.
Grao en Filosofía
R.L.R.
Grao en Filosofía
Data da defensa
17.07.2024 19:00
17.07.2024 19:00
Resumo
O xuízo acerca do belo é descrito por Kant na Crítica da facultade de xulgar coma un xuízo estético, subxectivo e universal, o que asemella ser contraditorio. Mediante unha lectura da Analítica do belo, o seguinte traballo pretende explorar mediante a nova facultade de xulgar reflexionante como dita contradición resulta ser aparente. No xuízo do gusto a universalidade e a subxectividade non son contraditorias senón que están intimamente relacionadas. Este traballo pretende abordar estas cuestións tomando como caso exemplar os xuízos acerca do belo
O xuízo acerca do belo é descrito por Kant na Crítica da facultade de xulgar coma un xuízo estético, subxectivo e universal, o que asemella ser contraditorio. Mediante unha lectura da Analítica do belo, o seguinte traballo pretende explorar mediante a nova facultade de xulgar reflexionante como dita contradición resulta ser aparente. No xuízo do gusto a universalidade e a subxectividade non son contraditorias senón que están intimamente relacionadas. Este traballo pretende abordar estas cuestións tomando como caso exemplar os xuízos acerca do belo
Dirección
VAZQUEZ LOBEIRAS, MARIA XESUS (Titoría)
VAZQUEZ LOBEIRAS, MARIA XESUS (Titoría)
Tribunal
GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
Falguera López, José Luis (Vogal)
GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
Falguera López, José Luis (Vogal)
O catalán como factor de integración entre os migrantes
Autoría
M.M.F.
Grao en Filosofía
M.M.F.
Grao en Filosofía
Data da defensa
18.07.2024 10:30
18.07.2024 10:30
Resumo
Analizaremos o papel do idioma catalán na integración dos migrantes, expoñendo algúns dos obstáculos legais, socioculturais e económicos que dificultan a súa adopción polos migrantes; e defendendo a importancia da súa adquisición tanto para os dereitos dos nativos como para as oportunidades dos migrantes. Para isto, apoiarémonos nas experiencias recollidas a través das entrevistas etnográficas levadas a cabo en Barcelona, Girona e Palma.
Analizaremos o papel do idioma catalán na integración dos migrantes, expoñendo algúns dos obstáculos legais, socioculturais e económicos que dificultan a súa adopción polos migrantes; e defendendo a importancia da súa adquisición tanto para os dereitos dos nativos como para as oportunidades dos migrantes. Para isto, apoiarémonos nas experiencias recollidas a través das entrevistas etnográficas levadas a cabo en Barcelona, Girona e Palma.
Dirección
BUSTO MIRAMONTES, BEATRIZ (Titoría)
BUSTO MIRAMONTES, BEATRIZ (Titoría)
Tribunal
JIMENEZ ESQUINAS, GUADALUPE (Presidente/a)
ALLEN-PERKINS AVENDAÑO, DIEGO (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
JIMENEZ ESQUINAS, GUADALUPE (Presidente/a)
ALLEN-PERKINS AVENDAÑO, DIEGO (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
Transformación no sentimento de comunidade: unha análise do celtismo
Autoría
X.R.P.
Grao en Filosofía
X.R.P.
Grao en Filosofía
Data da defensa
18.07.2024 11:30
18.07.2024 11:30
Resumo
A partir do traballo realizado don dez afeccionados ao Real Clube Celta de Vigo mediante entrevistas cualitativas, este artigo pretende analizar se ten habido unha evolución no sentir comunitario dos afeccionados celtistas nos últimos cincuenta anos, trala chegada da tardo-modernidade. Para elo, accederemos a través do estudo da súa relixiosidade, polo que noso segundo obxectivo será explicitar os elementos que a compoñen. Con tales propósitos, na primeira parte deste traballo fíxose unha análise deste proceseso de cambio social en xeral, a modo de marco teórico: comezando por unha caracterización da sociedade e relixión moderna, estudáronse os procesos indicidualizadores e tribalizadores característicos da tardo-modernidade. A continuación, nun segundo apartado, foi posto en relación o visto até ese entón ca información extraída nas entrevistas, revelándosenos que non ten acontecido tal transformación. Finalizaremos o presente traballo analizando a alcance destas conclusións e o que nos suxiren dentro do contexto galego.
A partir do traballo realizado don dez afeccionados ao Real Clube Celta de Vigo mediante entrevistas cualitativas, este artigo pretende analizar se ten habido unha evolución no sentir comunitario dos afeccionados celtistas nos últimos cincuenta anos, trala chegada da tardo-modernidade. Para elo, accederemos a través do estudo da súa relixiosidade, polo que noso segundo obxectivo será explicitar os elementos que a compoñen. Con tales propósitos, na primeira parte deste traballo fíxose unha análise deste proceseso de cambio social en xeral, a modo de marco teórico: comezando por unha caracterización da sociedade e relixión moderna, estudáronse os procesos indicidualizadores e tribalizadores característicos da tardo-modernidade. A continuación, nun segundo apartado, foi posto en relación o visto até ese entón ca información extraída nas entrevistas, revelándosenos que non ten acontecido tal transformación. Finalizaremos o presente traballo analizando a alcance destas conclusións e o que nos suxiren dentro do contexto galego.
Dirección
CARRETERO PASÍN, ÁNGEL ENRIQUE (Titoría)
CARRETERO PASÍN, ÁNGEL ENRIQUE (Titoría)
Tribunal
JIMENEZ ESQUINAS, GUADALUPE (Presidente/a)
ALLEN-PERKINS AVENDAÑO, DIEGO (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
JIMENEZ ESQUINAS, GUADALUPE (Presidente/a)
ALLEN-PERKINS AVENDAÑO, DIEGO (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
Aproximación ao pensamento ético-moral de Nietzsche
Autoría
J.S.L.
Grao en Filosofía
J.S.L.
Grao en Filosofía
Data da defensa
15.02.2024 16:30
15.02.2024 16:30
Resumo
O principal obxectivo deste traballo será aproximarse ao pensamento ético-moral de Friedrich Nietzsche. Nun primeiro momento, explicarase o principio reitor da vida, a vontade de poder, a cal configura o comportamento dos seres vivos, coa única meta de autosuperarse e perfeccionarse, entendendo, por tanto, a vida como unha loita por este obxectivo. De acordo con isto, veremos como este principio configura ao ser humano e o leva a organizarse en sociedade, que se rexe polo principio fundamental do dominio dos fortes sobre os débiles. Porén, este traballo tamén examinará a chamada “anomalía natural”, que aparece no caso concreto do ser humano e que atinxe ao momento no que os débiles acaban gañando a “batalla“ debido a factores como o exceso de racionalidade ou a fácil propagación do que Nietzsche entende como especie débil. Nos seguintes apartados veremos instrumentos que usan os débiles nesta loita, como o cristianismo, así como tamén a consecuencia nefasta desta vitoria: o reinado do nihilismo ou vontade da nada. Finalmente, veremos como dende o vitalismo nietzscheano se formula a solución ideal a esta situación, que busca liberar o peso dos valores nihilistas que abruman ao ser humano para así poder vivir consonte á propia vida e autosuperarse, ideal que Nietzsche condensa no concepto de superhome.
O principal obxectivo deste traballo será aproximarse ao pensamento ético-moral de Friedrich Nietzsche. Nun primeiro momento, explicarase o principio reitor da vida, a vontade de poder, a cal configura o comportamento dos seres vivos, coa única meta de autosuperarse e perfeccionarse, entendendo, por tanto, a vida como unha loita por este obxectivo. De acordo con isto, veremos como este principio configura ao ser humano e o leva a organizarse en sociedade, que se rexe polo principio fundamental do dominio dos fortes sobre os débiles. Porén, este traballo tamén examinará a chamada “anomalía natural”, que aparece no caso concreto do ser humano e que atinxe ao momento no que os débiles acaban gañando a “batalla“ debido a factores como o exceso de racionalidade ou a fácil propagación do que Nietzsche entende como especie débil. Nos seguintes apartados veremos instrumentos que usan os débiles nesta loita, como o cristianismo, así como tamén a consecuencia nefasta desta vitoria: o reinado do nihilismo ou vontade da nada. Finalmente, veremos como dende o vitalismo nietzscheano se formula a solución ideal a esta situación, que busca liberar o peso dos valores nihilistas que abruman ao ser humano para así poder vivir consonte á propia vida e autosuperarse, ideal que Nietzsche condensa no concepto de superhome.
Dirección
GARCIA SOTO, LUIS MODESTO (Titoría)
GARCIA SOTO, LUIS MODESTO (Titoría)
Tribunal
HORTA ALVAREZ, Óscar (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Vogal)
HORTA ALVAREZ, Óscar (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Vogal)
O límite do sangue. Unha lectura filosófica de Dostoievski.
Autoría
R.A.B.
Grao en Filosofía
R.A.B.
Grao en Filosofía
Data da defensa
27.06.2024 10:00
27.06.2024 10:00
Resumo
Este traballo pretende abordar, desde o punto de vista dun contexto de época dado por Kierkegaard e Nietzsche, a cuestión do sentimento relixioso e a fe nas obras de Dostoievski. Polo tanto, o traballo comeza estudando a concepción do suxeito nas filosofías de Kierkegaard e Nietzsche para, desde este punto, ver como se chega a un recoñecemento da outredade. Unha vez feito isto, procederemos a abordar a figura de Dostoievski e as dúas novelas, Crime e castigo e O idiota. Esta análise permitiranos chegar a unha concepción da fe que, logo de acadar a transcendencia, volve ao mundo para comprometerse con el. Os protagonistas de ambas novelas, Raskólnikov e o príncipe Myshkin, son exemplos de como o ser humano se relaciona con Deus e a fe. O estudo destas formas de relación conduce a unha interpretación da fe en Dostoievski como recoñecemento dos outros e do amor desinteresado.
Este traballo pretende abordar, desde o punto de vista dun contexto de época dado por Kierkegaard e Nietzsche, a cuestión do sentimento relixioso e a fe nas obras de Dostoievski. Polo tanto, o traballo comeza estudando a concepción do suxeito nas filosofías de Kierkegaard e Nietzsche para, desde este punto, ver como se chega a un recoñecemento da outredade. Unha vez feito isto, procederemos a abordar a figura de Dostoievski e as dúas novelas, Crime e castigo e O idiota. Esta análise permitiranos chegar a unha concepción da fe que, logo de acadar a transcendencia, volve ao mundo para comprometerse con el. Os protagonistas de ambas novelas, Raskólnikov e o príncipe Myshkin, son exemplos de como o ser humano se relaciona con Deus e a fe. O estudo destas formas de relación conduce a unha interpretación da fe en Dostoievski como recoñecemento dos outros e do amor desinteresado.
Dirección
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
Tribunal
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Presidente/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Secretario/a)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Vogal)
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Presidente/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Secretario/a)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Vogal)
Para matar o manga. Unha lectura filosófica da obra de Inio Asano
Autoría
Y.T.L.
Grao en Filosofía
Y.T.L.
Grao en Filosofía
Data da defensa
27.06.2024 12:00
27.06.2024 12:00
Resumo
O propósito deste traballo é ofrecer unha lectura filosófica da obra de Inio Asano, centrándonos no manga Boas noites, Punpun. Con esta intención, o traballo dividirase en dous apartados. A primeira parte céntrase en ofrecer unha revisión do proxecto literario de Inio Asano, Para matar o manga, en conexión coa proposta da morte do autor. A conexión deste proxecto coas estruturas do medio do manga tamén será tratado neste apartado; concederase unha especial atención ás potencialidades e limitacións que lle son propias ao medio (e tamén como o proxecto fai uso delas). O segundo apartado ocuparase do problema da ausencia e a aspiración dun fundamento, e con iso da cuestión da moral, dos valores e da posibilidade dunha ética, dende a perspectiva de Boas noites, Punpun, aínda que con ocasionais referencias a outras obras de Inio Asano. A idea detrás desta segunda parte é analizar ao protagonista, Punpun, na súa relación con Deus e a culpa, así como con outros personaxes e mostrar a exposición existencial do problema mencionado.
O propósito deste traballo é ofrecer unha lectura filosófica da obra de Inio Asano, centrándonos no manga Boas noites, Punpun. Con esta intención, o traballo dividirase en dous apartados. A primeira parte céntrase en ofrecer unha revisión do proxecto literario de Inio Asano, Para matar o manga, en conexión coa proposta da morte do autor. A conexión deste proxecto coas estruturas do medio do manga tamén será tratado neste apartado; concederase unha especial atención ás potencialidades e limitacións que lle son propias ao medio (e tamén como o proxecto fai uso delas). O segundo apartado ocuparase do problema da ausencia e a aspiración dun fundamento, e con iso da cuestión da moral, dos valores e da posibilidade dunha ética, dende a perspectiva de Boas noites, Punpun, aínda que con ocasionais referencias a outras obras de Inio Asano. A idea detrás desta segunda parte é analizar ao protagonista, Punpun, na súa relación con Deus e a culpa, así como con outros personaxes e mostrar a exposición existencial do problema mencionado.
Dirección
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
Tribunal
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Presidente/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Secretario/a)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Vogal)
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Presidente/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Secretario/a)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Vogal)
O concepto de physis en Aristóteles
Autoría
B.G.V.
Grao en Filosofía
B.G.V.
Grao en Filosofía
Data da defensa
27.06.2024 16:30
27.06.2024 16:30
Resumo
O obxectivo deste traballo é elaborar unha exposición do concepto de physis en Aristóteles. O modo no que aquí se abordará esta tarefa é a partir dunha análise directa dos textos aristotélicos, sendo o principal o libro B da Física. A perspectiva hermenéutica dende a que nos aproximaremos é tributaria da posición filosófica de Martin Heidegger. O traballo, polo tanto, consistirá nun seguimento do desenvolvemento que Aristóteles elabora no libro B, tratando de aclarar o uso dos termos clave (epagogé, arkhé...) para comprender a que se refire co concepto de physis. Deste xeito, seguindo a Aristóteles, interpretaremos a physis como principio do movemento dos entes naturais. Á súa vez, interpretaremos dito movemento en analoxía co movemento propio da tékhne, tal e como Aristóteles o leva a cabo no texto. Finalmente, aclararemos a consonancia entre o desenvolvemento exposto e o sentido grego da alétheia.
O obxectivo deste traballo é elaborar unha exposición do concepto de physis en Aristóteles. O modo no que aquí se abordará esta tarefa é a partir dunha análise directa dos textos aristotélicos, sendo o principal o libro B da Física. A perspectiva hermenéutica dende a que nos aproximaremos é tributaria da posición filosófica de Martin Heidegger. O traballo, polo tanto, consistirá nun seguimento do desenvolvemento que Aristóteles elabora no libro B, tratando de aclarar o uso dos termos clave (epagogé, arkhé...) para comprender a que se refire co concepto de physis. Deste xeito, seguindo a Aristóteles, interpretaremos a physis como principio do movemento dos entes naturais. Á súa vez, interpretaremos dito movemento en analoxía co movemento propio da tékhne, tal e como Aristóteles o leva a cabo no texto. Finalmente, aclararemos a consonancia entre o desenvolvemento exposto e o sentido grego da alétheia.
Dirección
ARBAIZAR GIL, BENITO (Titoría)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Titoría)
Tribunal
GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
Falguera López, José Luis (Vogal)
GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
Falguera López, José Luis (Vogal)
Nihilismo, sacralidade e rebeldía na obra de Albert Camus
Autoría
A.R.B.
Grao en Filosofía
A.R.B.
Grao en Filosofía
Data da defensa
27.06.2024 11:00
27.06.2024 11:00
Resumo
O presente traballo pon de relevo a cuestión do sagrado a través da análise das obras filosóficas fundamentais de Albert Camus (tanto O mito de Sísifo como O home rebelde, pero tamén a súa novela filosófica O estranxeiro). Así, o sagrado aparece primeiro en forma de ausencia a través da noción de absurdo, que remite directamente ao problema do nihilismo. Esta ausencia vese ilustrada polo carácter filosófico de Meursault que, á súa vez, constitúe o punto de partida da transición cara á restauración desta ausencia do sagrado. Trátase, así, dunha ausencia que o propio Camus tratará de cubrir despois a través da noción de rebelión, que contrasta coa de revolución, e que restablece o sentido do sagrado diluído na modernidade. Para iso, Camus terá que recoñecer un valor sagrado nun escenario completamente nihilista, e atopará ese valor na propia humanidade, sen remisións nin hipóstases de tipo transcendente.
O presente traballo pon de relevo a cuestión do sagrado a través da análise das obras filosóficas fundamentais de Albert Camus (tanto O mito de Sísifo como O home rebelde, pero tamén a súa novela filosófica O estranxeiro). Así, o sagrado aparece primeiro en forma de ausencia a través da noción de absurdo, que remite directamente ao problema do nihilismo. Esta ausencia vese ilustrada polo carácter filosófico de Meursault que, á súa vez, constitúe o punto de partida da transición cara á restauración desta ausencia do sagrado. Trátase, así, dunha ausencia que o propio Camus tratará de cubrir despois a través da noción de rebelión, que contrasta coa de revolución, e que restablece o sentido do sagrado diluído na modernidade. Para iso, Camus terá que recoñecer un valor sagrado nun escenario completamente nihilista, e atopará ese valor na propia humanidade, sen remisións nin hipóstases de tipo transcendente.
Dirección
CARRETERO PASÍN, ÁNGEL ENRIQUE (Titoría)
CARRETERO PASÍN, ÁNGEL ENRIQUE (Titoría)
Tribunal
JIMENEZ ESQUINAS, GUADALUPE (Presidente/a)
ALLEN-PERKINS AVENDAÑO, DIEGO (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
JIMENEZ ESQUINAS, GUADALUPE (Presidente/a)
ALLEN-PERKINS AVENDAÑO, DIEGO (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
A menciñeira galega: unha análise antropolóxica e ecofeminista
Autoría
S.L.A.
Grao en Filosofía
S.L.A.
Grao en Filosofía
Data da defensa
27.06.2024 10:00
27.06.2024 10:00
Resumo
A filosofía e a ciencia modernas, caracterizadas pola procura da maior liberdade e racionalidade para o ser humano, excluíron do proxecto emancipador á meirande parte da poboación: as mulleres. A exclusión e control ao que toda muller disidente se viu sometida é expresada plenamente na persecución que sufriron milleiros de mulleres baixo as acusacións de bruxería. No caso de Galicia, se ben a caza de bruxas non foi tan férrea como noutras rexións europeas, as figuras autóctonas da rexión, a menciñeira e a meiga, víronse igualmente afectadas. Estas figuras ambivalentes serán comprensibles tras ofrecer unha primeira revisión histórica de corte ecofeminista acerca da caracterización filosófica tradicional das mulleres e estudando as condicións sociais e materiais da poboación europea da época. Partindo desta primeira análise da bruxa europea poderemos expoñer os motivos materiais e ideolóxicos que deron lugar a estas persecucións, así como abordar o papel da Inquisición tanto a nivel europeo como galego, para finalizar cunha revisión antropolóxica da tríade conceptual menciñeira-meiga-bruxa.
A filosofía e a ciencia modernas, caracterizadas pola procura da maior liberdade e racionalidade para o ser humano, excluíron do proxecto emancipador á meirande parte da poboación: as mulleres. A exclusión e control ao que toda muller disidente se viu sometida é expresada plenamente na persecución que sufriron milleiros de mulleres baixo as acusacións de bruxería. No caso de Galicia, se ben a caza de bruxas non foi tan férrea como noutras rexións europeas, as figuras autóctonas da rexión, a menciñeira e a meiga, víronse igualmente afectadas. Estas figuras ambivalentes serán comprensibles tras ofrecer unha primeira revisión histórica de corte ecofeminista acerca da caracterización filosófica tradicional das mulleres e estudando as condicións sociais e materiais da poboación europea da época. Partindo desta primeira análise da bruxa europea poderemos expoñer os motivos materiais e ideolóxicos que deron lugar a estas persecucións, así como abordar o papel da Inquisición tanto a nivel europeo como galego, para finalizar cunha revisión antropolóxica da tríade conceptual menciñeira-meiga-bruxa.
Dirección
JIMENEZ ESQUINAS, GUADALUPE (Titoría)
JIMENEZ ESQUINAS, GUADALUPE (Titoría)
Tribunal
FRANCO BARRERA, ALBERTO JOSE (Presidente/a)
ALLEN-PERKINS AVENDAÑO, DIEGO (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
FRANCO BARRERA, ALBERTO JOSE (Presidente/a)
ALLEN-PERKINS AVENDAÑO, DIEGO (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
Cidadanía social: diálogo con Adela Cortina. Do Estado de Benestar ao Estado de Xustiza
Autoría
I.C.N.
Grao en Filosofía
I.C.N.
Grao en Filosofía
Data da defensa
27.06.2024 10:00
27.06.2024 10:00
Resumo
A miúdo escoitamos na rúa, medios de comunicación… que hai “cidadáns de primeira” e “cidadáns de segunda”. O status de igualdade como principio básico universal de salvagarda dos dereitos amparados pola lei, sen outra distinción que a sobrevida pola imposibilidade de acceder ao propio status de cidadán, vese, senón truncado, si decimado pola diferenza de acceso á riqueza. Da man de Adela Cortina pártese do termo “aporofobia”, que definirei como “rexeitamento aos pobres”, para profundar no que adoita denominarse “cidadanía social”. Para iso, nun primeiro apartado desenvolverei, por medio do que considero tres marcadores semánticos, o sentido e a referencia do propio termo. Isto permitiranos contar cun escenario clarificador da dificultade que entraña a súa comprensión, así como a necesidade de recoñecelo como unha realidade anacrónica con respecto ao sistema democrático. No segundo apartado profundizarase na concepción adelaniana de Estado como unha estrutura garante, non de mínimos de desexos, senón protector dos dereitos básicos. Segundo ela, só o Estado de xustiza é capaz de satisfacer as exixencias propostas dende a noción de cidadanía social.
A miúdo escoitamos na rúa, medios de comunicación… que hai “cidadáns de primeira” e “cidadáns de segunda”. O status de igualdade como principio básico universal de salvagarda dos dereitos amparados pola lei, sen outra distinción que a sobrevida pola imposibilidade de acceder ao propio status de cidadán, vese, senón truncado, si decimado pola diferenza de acceso á riqueza. Da man de Adela Cortina pártese do termo “aporofobia”, que definirei como “rexeitamento aos pobres”, para profundar no que adoita denominarse “cidadanía social”. Para iso, nun primeiro apartado desenvolverei, por medio do que considero tres marcadores semánticos, o sentido e a referencia do propio termo. Isto permitiranos contar cun escenario clarificador da dificultade que entraña a súa comprensión, así como a necesidade de recoñecelo como unha realidade anacrónica con respecto ao sistema democrático. No segundo apartado profundizarase na concepción adelaniana de Estado como unha estrutura garante, non de mínimos de desexos, senón protector dos dereitos básicos. Segundo ela, só o Estado de xustiza é capaz de satisfacer as exixencias propostas dende a noción de cidadanía social.
Dirección
GARCIA SOTO, LUIS MODESTO (Titoría)
GARCIA SOTO, LUIS MODESTO (Titoría)
Tribunal
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Vogal)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Vogal)
Emoción e discurso: o pathos aristotélico como condutor do discurso público na era dixital
Autoría
A.P.S.
Grao en Filosofía
A.P.S.
Grao en Filosofía
Data da defensa
27.06.2024 10:00
27.06.2024 10:00
Resumo
A era dixital supuxo unha revolución en todos os ámbitos das nosas vidas. Este traballo nace co propósito de establecer a relación entre esta nova realidade e a argumentación. Investigamos como o pathos aristotélico actúa como condutor do discurso público. Abordaremos cuestións relativas ao cambio de perspectiva provocado pola dixitalización do mundo a través de autores contemporáneos, centrándonos na sobreinformación e a nosa consecuente desconexión cos feitos. Ademais, recupérase a Retórica de Aristóteles para comprender -a partir da distinción logos, ethos e pathos-, as novidades que presenta o discurso público. Complementariamente apoiarémonos tamén en autores do campo da argumentación contemporáneos como Perelman e Tyteca. Exposta a relación existente entre a era dixital e o discurso público, realízase unha análise de casos específicos de campañas políticas en España. Neste estudo compárase a propaganda dixital coa tradicional, para atopar as diferenzas e comprender mellor esta nova situación. Con todo, preténdese mostrar como a era dixital afectou ao discurso público e por que as emocións cobran tanto peso neste.
A era dixital supuxo unha revolución en todos os ámbitos das nosas vidas. Este traballo nace co propósito de establecer a relación entre esta nova realidade e a argumentación. Investigamos como o pathos aristotélico actúa como condutor do discurso público. Abordaremos cuestións relativas ao cambio de perspectiva provocado pola dixitalización do mundo a través de autores contemporáneos, centrándonos na sobreinformación e a nosa consecuente desconexión cos feitos. Ademais, recupérase a Retórica de Aristóteles para comprender -a partir da distinción logos, ethos e pathos-, as novidades que presenta o discurso público. Complementariamente apoiarémonos tamén en autores do campo da argumentación contemporáneos como Perelman e Tyteca. Exposta a relación existente entre a era dixital e o discurso público, realízase unha análise de casos específicos de campañas políticas en España. Neste estudo compárase a propaganda dixital coa tradicional, para atopar as diferenzas e comprender mellor esta nova situación. Con todo, preténdese mostrar como a era dixital afectou ao discurso público e por que as emocións cobran tanto peso neste.
Dirección
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Titoría)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Titoría)
Tribunal
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
Como dicir cousas sen palabras. O cinema coma xogo lingüístico
Autoría
J.R.L.
Grao en Filosofía
J.R.L.
Grao en Filosofía
Data da defensa
27.06.2024 11:00
27.06.2024 11:00
Resumo
Neste traballo lévase a cabo un estudia da comunicación atendendo ao seu carácter multimodal. Os conceptos clave para este estudo son os xogos da linguaxe de Wittgenstein e de Lyotard, así como certas nocións das teorías dos actos de fala, da semiótica ou a noción de significado de Paul Grice. En base a estas ideas pódese elaborar un método de análisis que aplicamos a un caso paradigmático da comunicación multimodal: o cinema.
Neste traballo lévase a cabo un estudia da comunicación atendendo ao seu carácter multimodal. Os conceptos clave para este estudo son os xogos da linguaxe de Wittgenstein e de Lyotard, así como certas nocións das teorías dos actos de fala, da semiótica ou a noción de significado de Paul Grice. En base a estas ideas pódese elaborar un método de análisis que aplicamos a un caso paradigmático da comunicación multimodal: o cinema.
Dirección
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Titoría)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Titoría)
Tribunal
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
Disciplina e poder: unha análise foucaultiana do sistema educativo contemporáneo
Autoría
C.Z.J.
Grao en Filosofía
C.Z.J.
Grao en Filosofía
Data da defensa
09.09.2024 16:30
09.09.2024 16:30
Resumo
Partindo da crítica que realiza Foucault ás institucións modernas e a súa conexión co sistema penitenciario, o presente traballo pretende facer unha análise do sistema educativo contemporáneo e a súa influencia na construción de suxeitos que encaixen á perfección no engranaxe do capitalismo. Para iso, acláranse os conceptos que constitúen a sociedade de vixilancia e control denunciada polo filósofo, como o exame, a sanción e a xerarquía. Neste caso, ditas ferramentas considéranse dentro do funcionamento educativo como métodos de normalización que allean ao alumnado co obxectivo de perpetuar unhas determinadas estruturas de poder. Desde esta análise, propoñerase a pedagoxía crítica de Giroux como unha solución transversal á problemática suscitada polo desempeño actual do sistema educativo, que promove a resistencia, a crítica e a liberdade tan ansiadas por Foucault.
Partindo da crítica que realiza Foucault ás institucións modernas e a súa conexión co sistema penitenciario, o presente traballo pretende facer unha análise do sistema educativo contemporáneo e a súa influencia na construción de suxeitos que encaixen á perfección no engranaxe do capitalismo. Para iso, acláranse os conceptos que constitúen a sociedade de vixilancia e control denunciada polo filósofo, como o exame, a sanción e a xerarquía. Neste caso, ditas ferramentas considéranse dentro do funcionamento educativo como métodos de normalización que allean ao alumnado co obxectivo de perpetuar unhas determinadas estruturas de poder. Desde esta análise, propoñerase a pedagoxía crítica de Giroux como unha solución transversal á problemática suscitada polo desempeño actual do sistema educativo, que promove a resistencia, a crítica e a liberdade tan ansiadas por Foucault.
Dirección
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Titoría)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Titoría)
Tribunal
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Presidente/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Secretario/a)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Vogal)
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Presidente/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Secretario/a)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Vogal)
A experiencia estética no grafiti
Autoría
D.P.L.
Grao en Filosofía
D.P.L.
Grao en Filosofía
Data da defensa
09.09.2024 17:30
09.09.2024 17:30
Resumo
O grafiti evolucionou ata ser recoñecido como unha expresión artística lexítima nas cidades contemporáneas. Este traballo examina como o grafiti modifica os espazos urbanos, reflicte identidades e ofrece unha plataforma para a autoafirmación e a protesta. Desde as súas raíces históricas no antigo Exipto e Roma ata a súa evolución en Filadelfia e Nova York, o grafiti foi unha ferramenta de comunicación non institucional. O estudo aborda tipoloxías e estilos, como o Hip Hop Grafiti, e analiza a súa difusión global. Conclúe que o grafiti é unha manifestación cultural e artística que enriquece as nosas cidades.
O grafiti evolucionou ata ser recoñecido como unha expresión artística lexítima nas cidades contemporáneas. Este traballo examina como o grafiti modifica os espazos urbanos, reflicte identidades e ofrece unha plataforma para a autoafirmación e a protesta. Desde as súas raíces históricas no antigo Exipto e Roma ata a súa evolución en Filadelfia e Nova York, o grafiti foi unha ferramenta de comunicación non institucional. O estudo aborda tipoloxías e estilos, como o Hip Hop Grafiti, e analiza a súa difusión global. Conclúe que o grafiti é unha manifestación cultural e artística que enriquece as nosas cidades.
Dirección
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Titoría)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Titoría)
Tribunal
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
CONDE SOTO, FRANCISCO (Vogal)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
CONDE SOTO, FRANCISCO (Vogal)
A importancia da filosofía no sistema educativo español
Autoría
M.S.F.
Grao en Filosofía
M.S.F.
Grao en Filosofía
Data da defensa
09.09.2024 18:30
09.09.2024 18:30
Resumo
Ante a variabilidade de opinións acerca da filosofía e a súa ausencia no sistema educativo español, o presente traballo de fin de grao consiste no deseño dunha proposta didáctica pensada para a materia de Filosofía de 1º de BAC na que se pretende resaltar a importancia da mesma na sociedade actual. A finalidade é que o alumnado, dende un enfoque práctico, sexa capaz de recoñecer o uso que se lle pode dar á filosofía nas súas vidas, para que, indirectamente, recoñezan a súa importancia. Para elo, elaboraranse uns contidos e uns obxectivos seguindo o marco lexislativo que rexe o sistema educativo en España, analizaranse distintas metodoloxías para acceder a ditos contidos, buscando sempre aquelas que resulten máis atractivas para o alumnado e, por último, examinarase o grao de participación do que se dispón para aplicar dita metodoloxía. Todo isto, exemplificarase ao final do traballo cunha situación de aprendizaxe na que se expoña un dos contidos da proposta didáctica seguindo as metodoloxías que sexan máis acaecidas para impartir filosofía, respectando sempre o eixo central do traballo, que é a mostra da importancia da filosofía e a necesidade do seu estudo.
Ante a variabilidade de opinións acerca da filosofía e a súa ausencia no sistema educativo español, o presente traballo de fin de grao consiste no deseño dunha proposta didáctica pensada para a materia de Filosofía de 1º de BAC na que se pretende resaltar a importancia da mesma na sociedade actual. A finalidade é que o alumnado, dende un enfoque práctico, sexa capaz de recoñecer o uso que se lle pode dar á filosofía nas súas vidas, para que, indirectamente, recoñezan a súa importancia. Para elo, elaboraranse uns contidos e uns obxectivos seguindo o marco lexislativo que rexe o sistema educativo en España, analizaranse distintas metodoloxías para acceder a ditos contidos, buscando sempre aquelas que resulten máis atractivas para o alumnado e, por último, examinarase o grao de participación do que se dispón para aplicar dita metodoloxía. Todo isto, exemplificarase ao final do traballo cunha situación de aprendizaxe na que se expoña un dos contidos da proposta didáctica seguindo as metodoloxías que sexan máis acaecidas para impartir filosofía, respectando sempre o eixo central do traballo, que é a mostra da importancia da filosofía e a necesidade do seu estudo.
Dirección
POSE VARELA, CARLOS ALBERTO (Titoría)
POSE VARELA, CARLOS ALBERTO (Titoría)
Tribunal
GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
CONDE SOTO, FRANCISCO (Vogal)
GONZALEZ FERNANDEZ, MARTIN (Presidente/a)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Secretario/a)
CONDE SOTO, FRANCISCO (Vogal)
Emocións e liberdade: O enfoque spinoziano sobre a influencia afectiva na autonomía humana.
Autoría
C.D.R.
Grao en Filosofía
C.D.R.
Grao en Filosofía
Data da defensa
10.09.2024 16:30
10.09.2024 16:30
Resumo
No presente traballo sobre a influencia das emocións na liberdade segundo Spinoza, tratarei en detalle a concepción das emocións do autor e a súa relación coa capacidade humana de ser libres e autónomos. Analizarei a visión deste filósofo sobre as devanditas emocións como afectos que inflúen á nosa percepción, elección e acción. Abordarei como certas emocións poden limitar a nosa liberdade ao escravizarnos a impulsos e hábitos, mentres que outras poden potenciar a nosa autonomía ao axudarnos a comprender e regular os nosos afectos. Por último, examinaranse as ideas de Spinoza sobre como a comprensión das emocións e a súa xestión pode conducir a unha maior liberdade, permitíndonos actuar de maneira máis racional e autodeterminada.
No presente traballo sobre a influencia das emocións na liberdade segundo Spinoza, tratarei en detalle a concepción das emocións do autor e a súa relación coa capacidade humana de ser libres e autónomos. Analizarei a visión deste filósofo sobre as devanditas emocións como afectos que inflúen á nosa percepción, elección e acción. Abordarei como certas emocións poden limitar a nosa liberdade ao escravizarnos a impulsos e hábitos, mentres que outras poden potenciar a nosa autonomía ao axudarnos a comprender e regular os nosos afectos. Por último, examinaranse as ideas de Spinoza sobre como a comprensión das emocións e a súa xestión pode conducir a unha maior liberdade, permitíndonos actuar de maneira máis racional e autodeterminada.
Dirección
FRANCO BARRERA, ALBERTO JOSE (Titoría)
FRANCO BARRERA, ALBERTO JOSE (Titoría)
Tribunal
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Vogal)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Vogal)
Ética e literatura na obra de Roland Barthes
Autoría
N.F.B.
Grao en Filosofía
N.F.B.
Grao en Filosofía
Data da defensa
10.09.2024 17:30
10.09.2024 17:30
Resumo
Neste traballo daremos conta da relación entre a ética e a literatura no transcurso da obra de Roland Barthes, concretamente atendendo ás implicacións éticas que se poden derivar das súas reflexións sobre a escrita e a linguaxe. Para facelo votaremos man de conceptos centrais na súa filosofía, como as súas ideas sobre o pracer da lectura, o texto de goce ou a ideoloxía; sen esquecernos da perspectiva da semioloxía. O poder é unha constante que se mantén ao longo da historia e en todo discurso, e a proposta barthesiana será detectalo alí onde se agocha (na linguaxe) e intentar destruílo. No traballo teranse en conta tanto a perspectiva do escritor, que pasa a un segundo plano; como a figura do lector, cuxa interpretación, subxectividade e liberdade individual son primordiais. As obras das que faremos uso son, principalmente, a Lección Inaugural, O grao cero da escrita e O pracer do texto.
Neste traballo daremos conta da relación entre a ética e a literatura no transcurso da obra de Roland Barthes, concretamente atendendo ás implicacións éticas que se poden derivar das súas reflexións sobre a escrita e a linguaxe. Para facelo votaremos man de conceptos centrais na súa filosofía, como as súas ideas sobre o pracer da lectura, o texto de goce ou a ideoloxía; sen esquecernos da perspectiva da semioloxía. O poder é unha constante que se mantén ao longo da historia e en todo discurso, e a proposta barthesiana será detectalo alí onde se agocha (na linguaxe) e intentar destruílo. No traballo teranse en conta tanto a perspectiva do escritor, que pasa a un segundo plano; como a figura do lector, cuxa interpretación, subxectividade e liberdade individual son primordiais. As obras das que faremos uso son, principalmente, a Lección Inaugural, O grao cero da escrita e O pracer do texto.
Dirección
GARCIA SOTO, LUIS MODESTO (Titoría)
GARCIA SOTO, LUIS MODESTO (Titoría)
Tribunal
HORTA ALVAREZ, Óscar (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Vogal)
HORTA ALVAREZ, Óscar (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Vogal)
O concepto de liberdade en Baruch Spinoza
Autoría
M.H.P.C.
Grao en Filosofía
M.H.P.C.
Grao en Filosofía
Data da defensa
10.09.2024 18:30
10.09.2024 18:30
Resumo
Este traballo é unha aproximación ao concepto de liberdade na Ética de Spinoza. En primeiro lugar, efectuaremos un esbozo da metafísica do neerlandés. En este apartado, trataranse algúns temas fundamentais da súa ontoloxía: a substancia única, os atributos da substancia e os modos. En segundo lugar, perfilaremos a epistemoloxía de Spinoza e os tres modos de conocer que se postulan en esta: os coñecementos do primeiro, segundo e tercer xénero. Por último, trataremos a ética de Spinoza. En este apartado, exporase a concepción de Spinoza acerca da liberdade en Deus o a Natureza, así como a súa doctrina do conatus e a súa teoría dos afectos co obxectivo de concluir cunha exposición do concepto de liberdade manexado polo filósofo de orixe sefardí.
Este traballo é unha aproximación ao concepto de liberdade na Ética de Spinoza. En primeiro lugar, efectuaremos un esbozo da metafísica do neerlandés. En este apartado, trataranse algúns temas fundamentais da súa ontoloxía: a substancia única, os atributos da substancia e os modos. En segundo lugar, perfilaremos a epistemoloxía de Spinoza e os tres modos de conocer que se postulan en esta: os coñecementos do primeiro, segundo e tercer xénero. Por último, trataremos a ética de Spinoza. En este apartado, exporase a concepción de Spinoza acerca da liberdade en Deus o a Natureza, así como a súa doctrina do conatus e a súa teoría dos afectos co obxectivo de concluir cunha exposición do concepto de liberdade manexado polo filósofo de orixe sefardí.
Dirección
FRANCO BARRERA, ALBERTO JOSE (Titoría)
FRANCO BARRERA, ALBERTO JOSE (Titoría)
Tribunal
HORTA ALVAREZ, Óscar (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Vogal)
HORTA ALVAREZ, Óscar (Presidente/a)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Secretario/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Vogal)
Análise sobre os efectos dos algoritmos na identidade individual e nas relacións sociais
Autoría
U.C.L.
Grao en Filosofía
U.C.L.
Grao en Filosofía
Data da defensa
10.09.2024 18:00
10.09.2024 18:00
Resumo
Mediante este traballo presentarase un contexto introductorio aos conceptos de algoritmo e Intelixencia Artificial (IA) coas súas determinantes aplicacións sobre o concepto de rede social, destacando o seu progresivo desenvolvemento e a súa crecente influencia na vida cotiá. A través do percorrido histórico ilustraranse as orixes e os fitos claves destes termos permitindo unha profunda comprensión da evolución que tomaron. A contraposición do pasado coa actualidade neste ámbito fai posible a reflexión sobre as consecuencias das tecnoloxías, observando como os obxectivos destas se perfilan con outros enfoques diferentes aos orixinais, sobre todo na dimensión das redes sociais. Tras contemplar a súa evolución, analizaranse as ferramentas e estratexias que as tecnoloxías empregan para lograr os seus cada vez máis controvertidos cometidos actuais para posteriormente poder estudar os seus impactos no ser humano como individuo e como sociedade. Por último, procederase a discutir os riscos e beneficios que involucran o uso das tecnoloxías para concluír cunha reflexión crítica que aconselle por un comportamento responsable e san.
Mediante este traballo presentarase un contexto introductorio aos conceptos de algoritmo e Intelixencia Artificial (IA) coas súas determinantes aplicacións sobre o concepto de rede social, destacando o seu progresivo desenvolvemento e a súa crecente influencia na vida cotiá. A través do percorrido histórico ilustraranse as orixes e os fitos claves destes termos permitindo unha profunda comprensión da evolución que tomaron. A contraposición do pasado coa actualidade neste ámbito fai posible a reflexión sobre as consecuencias das tecnoloxías, observando como os obxectivos destas se perfilan con outros enfoques diferentes aos orixinais, sobre todo na dimensión das redes sociais. Tras contemplar a súa evolución, analizaranse as ferramentas e estratexias que as tecnoloxías empregan para lograr os seus cada vez máis controvertidos cometidos actuais para posteriormente poder estudar os seus impactos no ser humano como individuo e como sociedade. Por último, procederase a discutir os riscos e beneficios que involucran o uso das tecnoloxías para concluír cunha reflexión crítica que aconselle por un comportamento responsable e san.
Dirección
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Titoría)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Titoría)
Tribunal
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
O relativismo nos predicados de gusto persoal e os desacordos sen falta.
Autoría
U.R.C.
Grao en Filosofía
U.R.C.
Grao en Filosofía
Data da defensa
10.09.2024 17:00
10.09.2024 17:00
Resumo
O debate que xira en torno aos predicados de gusto persoal comezou a cobrar importancia nos últimos vinte anos. Son varias as posturas que intentan concretar o significado destos termos, dos que destacaremos principalmente catro: o obxectivismo, o contextualismo deíctico, o contextualismo non deíctico e o relativismo, que é a postura que terá un maior protagonismo neste traballo. Resúltanos máis interesante o relativismo debido a que é capaz de solventar unha serie de problemas aos que as outras teorías non poden facer fronte. Trátase dos problemas que surgen á hora de tratar de dar conta dos desacordos sen falta e á retractación, dous fenómenos de vital importancia sen os cales non poderíamos rematar de comprender de todo o significado dos predicados de gusto persoal. Deste xeito, o principal obxectivo do traballo vai a ser presentar as diferentes posicións mencionadas con anterioridade, coa finalidade de ver cómo as distintas posturas van a poñer solucións aos dous problemas os desacordos sen falta e a retractación), no caso de ser capaces de facelo, posicionándonos a favor do relativismo.
O debate que xira en torno aos predicados de gusto persoal comezou a cobrar importancia nos últimos vinte anos. Son varias as posturas que intentan concretar o significado destos termos, dos que destacaremos principalmente catro: o obxectivismo, o contextualismo deíctico, o contextualismo non deíctico e o relativismo, que é a postura que terá un maior protagonismo neste traballo. Resúltanos máis interesante o relativismo debido a que é capaz de solventar unha serie de problemas aos que as outras teorías non poden facer fronte. Trátase dos problemas que surgen á hora de tratar de dar conta dos desacordos sen falta e á retractación, dous fenómenos de vital importancia sen os cales non poderíamos rematar de comprender de todo o significado dos predicados de gusto persoal. Deste xeito, o principal obxectivo do traballo vai a ser presentar as diferentes posicións mencionadas con anterioridade, coa finalidade de ver cómo as distintas posturas van a poñer solucións aos dous problemas os desacordos sen falta e a retractación), no caso de ser capaces de facelo, posicionándonos a favor do relativismo.
Dirección
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Titoría)
PEREZ NAVARRO, EDUARDO (Titoría)
Tribunal
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
SOBRINO CERDEIRIÑA, ALEJANDRO (Presidente/a)
PASTORIZA ROZAS, JOSE LUIS (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
Jacob Böhme: filosofía e mística
Autoría
D.C.B.
Grao en Filosofía
D.C.B.
Grao en Filosofía
Data da defensa
27.06.2024 11:00
27.06.2024 11:00
Resumo
O presente traballo trata de Jacob Böhme, un dos filósofos máis importantes do pensamento alemán. Para analizalo, dividiuse o texto en dous apartados. No primeiro facemos unha consideración acerca do problema da participación, que atravesa boa parte do pensamento da época e que está moi vencellado coa mística. A este respecto, observamos como este problema tivo diversas formulacións ao longo do tempo, pasando por Platón, Plotino, Pseudo-Dionisio e Eckhart, vendo que cada vez se foron configurando posicións máis achegadas á de Böhme. O segundo punto trata a filosofía de Böhme, empezando por definir o termo máis importante da súa filosofía, Ungrund, para, despois, pasar por unha consideración acerca da teoloxía negativa. Con isto en conta, configúrase un proceso teogónico, observando como o Ungrund, á súa vez unidade eterna e Trindade (cos elementos do desexo, constrinxencia do desexo e angustia), desprega as súas configuracións nunha segunda Trindade, cos elementos da luz, son e corpo, tendo entre ambos un punto de inflexión no lume, que separa o principio negativo do positivo, configurando os dous reinos do paraíso e o inferno en relación coa tendencia á unidade e á multiplicidade respectivamente.
O presente traballo trata de Jacob Böhme, un dos filósofos máis importantes do pensamento alemán. Para analizalo, dividiuse o texto en dous apartados. No primeiro facemos unha consideración acerca do problema da participación, que atravesa boa parte do pensamento da época e que está moi vencellado coa mística. A este respecto, observamos como este problema tivo diversas formulacións ao longo do tempo, pasando por Platón, Plotino, Pseudo-Dionisio e Eckhart, vendo que cada vez se foron configurando posicións máis achegadas á de Böhme. O segundo punto trata a filosofía de Böhme, empezando por definir o termo máis importante da súa filosofía, Ungrund, para, despois, pasar por unha consideración acerca da teoloxía negativa. Con isto en conta, configúrase un proceso teogónico, observando como o Ungrund, á súa vez unidade eterna e Trindade (cos elementos do desexo, constrinxencia do desexo e angustia), desprega as súas configuracións nunha segunda Trindade, cos elementos da luz, son e corpo, tendo entre ambos un punto de inflexión no lume, que separa o principio negativo do positivo, configurando os dous reinos do paraíso e o inferno en relación coa tendencia á unidade e á multiplicidade respectivamente.
Dirección
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
Tribunal
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Presidente/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Secretario/a)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Vogal)
AGIS VILLAVERDE, MARCELINO (Presidente/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Secretario/a)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Vogal)