A Filosofía tivo desde os seus inicios e ao longo da historia un papel fundamental nos primeiros pasos de gran parte das ciencias. Tradicionalmente o destino laboral era a docencia. Na actualidade, as saídas profesionais diversificáronse, de tal maneira que, ademais da ensinanza, desenvolven actividades profesionais en campos moi diferentes.
Grao en Filosofía
Duración:
4 anos académicos
Código RUCT: 2500758
Número prazas: 65
Decano/a ou director/a do centro:
JAVIER DE DONATO RODRIGUEZ
xavier.dedonato [at] usc.gal
Coordinador-a do título:
Jose Luis Pastoriza Rozas
jl.pastoriza [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Nivel MECES: 2
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Decreto 385/2009 do 27 agosto (DOG 16/09/09)
Data de publicación no BOE:
5 de marzo de 2010
Data da última acreditación:
11/07/2017
A Filosofía tivo desde os seus inicios e ao longo da historia un papel fundamental nos primeiros pasos (tanto na formulación, como na formación) de gran parte das ciencias, desde as naturais ás ciencias sociais ou humanas. Moitos coñecementos empezaron sendo filosóficos e despois convertéronse en científicos. É igualmente notable a achega da Filosofía ao arte, a literatura e as demais expresións da cultura.
Argumentación e retórica
- G5031101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Antropoloxía filosófica
- G5031102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Hermenéutica de textos filosóficos
- G5031103
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Introdución á antropoloxía cultural
- G5031104
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Introdución á Ética
- G5031105
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Pensamento filosófico e científico
- G5031106
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Estética
- G5031107
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Antropoloxía e Filosofía do Xénero
- G5031108
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Semiótica
- G5031109
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Filosofía Política
- G5031110
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Antiga
- G5031221
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Teoría do coñecemento I
- G5031222
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía española e galega
- G5031223
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Ética I
- G5031224
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Lóxica elemental
- G5031225
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Medieval
- G5031226
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Metafísica I
- G5031227
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía Política I
- G5031228
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Antropoloxía simbólica
- G5031229
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía da linguaxe I
- G5031230
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Moderna
- G5031321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Teoría do Coñecemento II
- G5031322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Ética II
- G5031323
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía da Ciencia I
- G5031324
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da Linguaxe II
- G5031325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Contemporánea: Século XIX
- G5031326
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Metafisica II
- G5031327
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Estética
- G5031328
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía Helenística e do Renacemento
- G5031341
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofías Orientais
- G5031342
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Bioética
- G5031343
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Filosofía e Intelixencia Artificial
- G5031344
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía e Ecoloxía
- G5031345
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Filosofía alemá na época da Ilustración
- G5031346
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Filosofía da Lóxica
- G5031421
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da Historia
- G5031422
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da Ciencia II
- G5031423
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Correntes actuais da Filosofía
- G5031424
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía Política II
- G5031425
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Traballo fin de grao
- G5031426
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 7,5 créditos
Filosofía moral e política contemporánea
- G5031441
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Historia e Filosofía das Relixións
- G5031442
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da mente
- G5031443
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Introdución á Fenomenoloxía
- G5031444
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Hermenéutica Filosófica
- G5031445
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Clásicos da Filosofía Analítica
- G5031446
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Antropoloxía Aplicada
- G5031447
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Filosofía e Teorías das Artes
- G5031448
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Prácticas externas
- G5031453
- Optativo
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 6 créditos
Non se contempla
Hermenéutica de textos filosóficos
- G5031103
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Antiga
- G5031221
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía española e galega
- G5031223
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Medieval
- G5031226
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Moderna
- G5031321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Contemporánea: Século XIX
- G5031326
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía Helenística e do Renacemento
- G5031341
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofías Orientais
- G5031342
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Filosofía e Ecoloxía
- G5031345
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Filosofía alemá na época da Ilustración
- G5031346
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Correntes actuais da Filosofía
- G5031424
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Fenomenoloxía
- G5031444
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Hermenéutica Filosófica
- G5031445
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Teoría do coñecemento I
- G5031222
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Metafísica I
- G5031227
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Teoría do Coñecemento II
- G5031322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Metafisica II
- G5031327
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Antropoloxía filosófica
- G5031102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da Historia
- G5031422
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia e Filosofía das Relixións
- G5031442
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Introdución á Estética
- G5031107
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Estética
- G5031328
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía e Teorías das Artes
- G5031448
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Introdución á antropoloxía cultural
- G5031104
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Antropoloxía e Filosofía do Xénero
- G5031108
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Antropoloxía simbólica
- G5031229
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Antropoloxía Aplicada
- G5031447
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Argumentación e retórica
- G5031101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Lóxica elemental
- G5031225
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da Lóxica
- G5031421
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Clásicos da Filosofía Analítica
- G5031446
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Semiótica
- G5031109
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía da linguaxe I
- G5031230
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da Linguaxe II
- G5031325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía da mente
- G5031443
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Pensamento filosófico e científico
- G5031106
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía da Ciencia I
- G5031324
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía e Intelixencia Artificial
- G5031344
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía da Ciencia II
- G5031423
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Ética
- G5031105
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Ética I
- G5031224
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Ética II
- G5031323
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Bioética
- G5031343
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Filosofía moral e política contemporánea
- G5031441
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Introdución á Filosofía Política
- G5031110
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía Política I
- G5031228
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía Política II
- G5031425
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Traballo fin de grao
- G5031426
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 7,5 créditos
Prácticas externas
- G5031453
- Optativo
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 6 créditos
Recoñecemento de créditos optativos sen equivalencia no grao
- G5031RNOEQUIV00
- Optativo
- 1 créditos
Non se contemplan
Aínda que non se esixe ningunha formación previa específica, para o ingreso no grado en Filosofía recoméndase que a formación de o/a alumno/a sexa de perfil humanístico, sendo tamén válido o perfil científico (R.D. 1467/2007, BOE do 6 de novembro, polo que se establece a estrutura do bacharelato e fíxanse as ensinanzas mínimas).
Ademais, a título indicativo cabe sinalar algunhas calidades desexables de o/a futuro/a estudante do grao en Filosofía:
-Sensibilidade á diversidade de opinións, prácticas e modos de vida.
-Gusto pola claridade e rigor na exposición e na argumentación.
-Actitude crítica e inquisitiva para cuestionar ideas e suscitar preguntas.
-Inclinación á reflexión, o razonamento e o diálogo, tomando en conta ideas e modos de pensar pouco familiares.
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.
1) Sesión informativa específica
Un dos primeiros días do curso o equipo decanal explica os detalles sobre o funcionamento da Facultade: a ubicación física da estancias (aulas de informática, aulas docentes, biblioteca, salas de estudo, despachos de profesores...), os órganos de goberno da Facultade nos que teñen representación os/as estudantes (Consellos de Departamento, Xuntas de Facultade...) e algunhas orientacións xerais sobre o plan de estudos: carácter das materias, avaliacións, consellos sobre matrícula, convocatorias...
2) Sesión informativa xeral
Así mesmo, a primeira quincena do curso, un conxunto de representantes institucionais, entre eles, o vicerrector de Comunidade Universitaria e Compromiso Social e o Valedor da Comunidade Universitaria, veñen un día á Facultade e informan aos/ás novos/as alumnos/as do funcionamento da Universidade en xeral, dos seus dereitos e deberes e dalgunhas ofertas máis aló do estrictamente académico: programas de voluntariado, área de deportes, teatro, danza, etc. que completan a súa formación humana.
A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.
Información programa alumnos titores:
No primeiro curso asígnaselle a cada alumno/a un/a profesor/a-titor/a que se encarga de velar e aconsellar sobre a súa progresión nos estudos. Planifícanse, ao principio de curso, como mínimo dúas entrevistas (unha por cuadrimestre) co seu profes-titor, a quen informa do seu grao de satisfacción académica e do seu grao de integración na Universidade e na cidade. A entrevista do segundo cuadrimestre serve para facer balance do curso e tamén para preparar o seguinte en función do grao de consecución dos obxectivos e dos seus degoiros ou preferencias. A titorización comeza o primeiro día do curso entrante e prosegue durante todo o curso académico. Con este sistema, posto en práctica desde hai máis de cinco anos, preténdese ter unha relación moi próxima co alumno/a para que teña a máxima información e dispoña da orientación que precise.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.
A facultade de Filosofía conta con 5 aulas de propósito xeral, con diferentes capacidades, 6 aulas de seminario.
Entre os espazos habilitados para o alumnado, conta cunha aula de informática de uso libre, equipada con ordenadores, e un local de estudantes, de uso libre, dotado con equipamento informático básico.
A Facultade conta cun sistema de cobertura de rede sen fíos en todo o edificio, completada con tomas de corrente.
A Biblioteca da Facultade de Filosofía, que se atopa no soto, conta cuns 90 postos de lectura, con posibilidade de conexión á rede.
1) Proporcionar unha formación sólida en Filosofía, situando esta no conxunto dos saberes científicos e humanísticos, no tecido cultural e ante a práctica social do mundo contemporáneo.
2) Combinar a formación en Filosofía co ensino das habilidades necesarias para aplicar os coñecementos adquiridos á práctica profesional.
3) Xerar capacidade de análise e de crítica, así como unha actitude proactiva.
4) Fornecer capacidade de aprender con autonomía, formando os seus propios criterios e estratexias de aprendizaxe, aplicábeis ademais ao longo da vida.
5) Fundamentar os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e desenvolvemento para todos, e os valores democráticos e dunha cultura de paz.
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente seencontra a un nivel que, ben que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo;
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que normalmente sedemostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo;
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética;
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado;
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
1. Que os/as graduados/as posúan e comprendan os coñecementos propios da Filosofía como saber, incluíndo as súas doutrinas, teorías, métodos e aplicacións, ao nivel proporcionado polos textos académicos, con referencia a achegas investigadoras recentes.
2. Que saiban aplicar eses coñecementos para identificar, formular e resolver problemas no ámbito da Filosofía, a un nivel xeral e non especializado.
3. Que sexan capaces de transmitir eses coñecementos, as ideas, cuestións e solucións suscitadas e ofrecidas pola Filosofía, tanto a un público xeral como interesado e/ou entendido en temáticas filosóficas.
4. Que estean capacitados para continuar a súa formación, en Filosofía e/ou noutros campos do saber, cun elevado grado de autonomía.
5. Que teñan habilidades para recoñecer, nos diversos saberes e na práctica social, cuestións e problemas susceptibles de ser abordados e resoltos desde a Filosofía.
6. Que na súa actividade profesional e actuación persoal, difundan e apliquen os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e desenvolvemento para todos, e os valores democráticos e dunha cultura de paz.
1) Coñecer as disciplinas, teorías, métodos, aplicacións e correntes da Filosofía.
2) Saber explicar e estar en condicións de aprender a ensinar os coñecementos propios da Filosofía.
3) Saber ampliar e poder desenvolver ulteriormente eses coñecementos por medio da investigación.
4) Saber aplicar eses coñecementos dentro e fóra do ámbito filosófico.
5) Capacidade para analizar e sintetizar, argumentar loxicamente, reflexionar e deliberar en termos éticos.
6) Saber expresarse, comunicar, debater e dialogar.
7) Capacidade para organizar a información, tomar decisións, expor e resolver problemas.
8) Desenvolvemento do razoamento crítico e o compromiso ético.
9) Sentido social, fomentando a cooperación e a mediación.
10) Capacidade de reacción e espírito construtivo: proactividade, inventiva, creatividade, laboriosidade e adaptabilidade en contextos
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Prácticas
Ao amparo do art. 12.6 do R.D. 1393/2007, os/as estudantes poderán obter recoñecemento académico dun máximo de 6 créditos optativos pola realización de prácticas externas opcionais.
O Traballo de Fin de Grao poderase realizar unha vez superados 150 créditos,ou sexa, desde o segundo cuadrimestre do terceiro curso e, recomendablemente, durante o cuarto ano dos estudos.
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
65,0 |
65,0 |
65,0 |
65,0 |
65,0 |
65,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
202,0 |
217,0 |
235,0 |
257,0 |
263,0 |
266,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
73,0 |
71,0 |
72,0 |
72,0 |
70,0 |
71,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
73,0 |
70,0 |
69,0 |
67,0 |
66,0 |
70,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
32,73 |
-4,11 |
-1,43 |
-2,9 |
-1,49 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
8,4326 |
- |
8,9965 |
10,0298 |
10,0032 |
9,7742 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
1,98 |
- |
0,43 |
0,78 |
0,76 |
0,75 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
2,97 |
2,76 |
2,98 |
2,72 |
1,52 |
1,5 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN10 Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
90,77 |
- |
86,15 |
84,62 |
84,62 |
93,85 |
|
IN12 Taxa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
112,31 |
- |
106,15 |
103,08 |
101,54 |
107,69 |
Indicador |
2017-2018 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
1,49 |
5,53 |
1,17 |
2,66 |
2,63 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
7,69 |
10,0 |
6,45 |
8,0 |
20,69 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN40 Taxa de abandono durante o primeiro curso Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
26,09 |
31,37 |
29,51 |
29,82 |
11,29 |
17,46 |
|
IN41 Taxa de abandono Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
34,29 |
43,59 |
45,65 |
39,22 |
42,62 |
50,88 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
77,67 |
77,01 |
85,66 |
83,1 |
79,84 |
80,31 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
5,6087 |
5,1818 |
4,5769 |
4,5714 |
5,0 |
4,9524 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados) Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,22 |
88,33 |
89,03 |
91,62 |
88,84 |
86,18 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
29,4918 |
27,8933 |
29,1948 |
30,1772 |
28,6207 |
27,0 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
57,5152 |
59,9091 |
64,9091 |
64,9412 |
63,9412 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
13,8571 |
19,3571 |
17,2857 |
20,1429 |
20,2143 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
84,39 |
87,99 |
92,1 |
87,88 |
81,76 |
84,99 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,29 |
88,47 |
89,26 |
94,67 |
93,24 |
94,05 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
42,86 |
28,21 |
30,43 |
52,94 |
32,79 |
22,81 |
|
IN51 Taxa de idoneidade na graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
28,57 |
20,51 |
10,87 |
29,41 |
17,54 |
17,74 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
65,55 |
67,76 |
78,89 |
73,03 |
65,28 |
68,25 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN15 Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
- |
4,51 |
5,0 |
2,88 |
|
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,1111 |
- |
- |
3,74 |
5,0 |
|
IN20 Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,8333 |
- |
- |
5,0 |
- |
|
IN21 Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,88 |
- |
- |
- |
- |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,0346 |
3,1053 |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,5334 |
3,2727 |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
2,9392 |
- |
- |
3,39 |
3,32 |
- |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,71 |
3,73 |
3,72 |
3,78 |
4,05 |
3,94 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,0036 |
4,2977 |
3,9744 |
4,2186 |
4,2592 |
4,3216 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
43,6548 |
36,8889 |
35,5102 |
26,6932 |
26,616 |
10,9434 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,0 |
80,0 |
92,86 |
86,67 |
92,86 |
92,86 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
95,0 |
89,47 |
82,61 |
79,17 |
83,33 |
88,46 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
70,0 |
68,42 |
52,17 |
50,0 |
41,67 |
34,62 |
Duración:
4 anos académicos
Código RUCT: 2500758
Número prazas: 65
Decano/a ou director/a do centro:
JAVIER DE DONATO RODRIGUEZ
xavier.dedonato [at] usc.gal
Coordinador-a do título:
Jose Luis Pastoriza Rozas
jl.pastoriza [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Nivel MECES: 2
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Decreto 385/2009 do 27 agosto (DOG 16/09/09)
Data de publicación no BOE:
5 de marzo de 2010
Data da última acreditación:
11/07/2017
A Filosofía tivo desde os seus inicios e ao longo da historia un papel fundamental nos primeiros pasos (tanto na formulación, como na formación) de gran parte das ciencias, desde as naturais ás ciencias sociais ou humanas. Moitos coñecementos empezaron sendo filosóficos e despois convertéronse en científicos. É igualmente notable a achega da Filosofía ao arte, a literatura e as demais expresións da cultura.
Argumentación e retórica
- G5031101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Antropoloxía filosófica
- G5031102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Hermenéutica de textos filosóficos
- G5031103
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Introdución á antropoloxía cultural
- G5031104
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Introdución á Ética
- G5031105
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Pensamento filosófico e científico
- G5031106
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Estética
- G5031107
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Antropoloxía e Filosofía do Xénero
- G5031108
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Semiótica
- G5031109
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Filosofía Política
- G5031110
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Antiga
- G5031221
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Teoría do coñecemento I
- G5031222
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía española e galega
- G5031223
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Ética I
- G5031224
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Lóxica elemental
- G5031225
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Medieval
- G5031226
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Metafísica I
- G5031227
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía Política I
- G5031228
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Antropoloxía simbólica
- G5031229
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía da linguaxe I
- G5031230
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Moderna
- G5031321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Teoría do Coñecemento II
- G5031322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Ética II
- G5031323
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía da Ciencia I
- G5031324
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da Linguaxe II
- G5031325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Contemporánea: Século XIX
- G5031326
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Metafisica II
- G5031327
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Estética
- G5031328
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía Helenística e do Renacemento
- G5031341
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofías Orientais
- G5031342
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Bioética
- G5031343
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Filosofía e Intelixencia Artificial
- G5031344
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía e Ecoloxía
- G5031345
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Filosofía alemá na época da Ilustración
- G5031346
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Filosofía da Lóxica
- G5031421
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da Historia
- G5031422
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da Ciencia II
- G5031423
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Correntes actuais da Filosofía
- G5031424
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía Política II
- G5031425
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Traballo fin de grao
- G5031426
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 7,5 créditos
Filosofía moral e política contemporánea
- G5031441
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Historia e Filosofía das Relixións
- G5031442
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da mente
- G5031443
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Introdución á Fenomenoloxía
- G5031444
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Hermenéutica Filosófica
- G5031445
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Clásicos da Filosofía Analítica
- G5031446
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Antropoloxía Aplicada
- G5031447
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Filosofía e Teorías das Artes
- G5031448
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Prácticas externas
- G5031453
- Optativo
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 6 créditos
Non se contempla
Hermenéutica de textos filosóficos
- G5031103
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Antiga
- G5031221
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía española e galega
- G5031223
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Medieval
- G5031226
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Moderna
- G5031321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia da Filosofía Contemporánea: Século XIX
- G5031326
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía Helenística e do Renacemento
- G5031341
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofías Orientais
- G5031342
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Filosofía e Ecoloxía
- G5031345
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Filosofía alemá na época da Ilustración
- G5031346
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Correntes actuais da Filosofía
- G5031424
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Fenomenoloxía
- G5031444
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Hermenéutica Filosófica
- G5031445
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Teoría do coñecemento I
- G5031222
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Metafísica I
- G5031227
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Teoría do Coñecemento II
- G5031322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Metafisica II
- G5031327
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Antropoloxía filosófica
- G5031102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da Historia
- G5031422
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Historia e Filosofía das Relixións
- G5031442
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Introdución á Estética
- G5031107
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Estética
- G5031328
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía e Teorías das Artes
- G5031448
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Introdución á antropoloxía cultural
- G5031104
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Antropoloxía e Filosofía do Xénero
- G5031108
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Antropoloxía simbólica
- G5031229
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Antropoloxía Aplicada
- G5031447
- Optativo
- Segundo semestre
- 4,5 créditos
Argumentación e retórica
- G5031101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Lóxica elemental
- G5031225
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da Lóxica
- G5031421
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Clásicos da Filosofía Analítica
- G5031446
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Semiótica
- G5031109
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía da linguaxe I
- G5031230
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía da Linguaxe II
- G5031325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía da mente
- G5031443
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Pensamento filosófico e científico
- G5031106
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía da Ciencia I
- G5031324
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Filosofía e Intelixencia Artificial
- G5031344
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía da Ciencia II
- G5031423
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Introdución á Ética
- G5031105
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Ética I
- G5031224
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Ética II
- G5031323
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Bioética
- G5031343
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Filosofía moral e política contemporánea
- G5031441
- Optativo
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Introdución á Filosofía Política
- G5031110
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía Política I
- G5031228
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Filosofía Política II
- G5031425
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Traballo fin de grao
- G5031426
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 7,5 créditos
Prácticas externas
- G5031453
- Optativo
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 6 créditos
Recoñecemento de créditos optativos sen equivalencia no grao
- G5031RNOEQUIV00
- Optativo
- 1 créditos
Non se contemplan
Aínda que non se esixe ningunha formación previa específica, para o ingreso no grado en Filosofía recoméndase que a formación de o/a alumno/a sexa de perfil humanístico, sendo tamén válido o perfil científico (R.D. 1467/2007, BOE do 6 de novembro, polo que se establece a estrutura do bacharelato e fíxanse as ensinanzas mínimas).
Ademais, a título indicativo cabe sinalar algunhas calidades desexables de o/a futuro/a estudante do grao en Filosofía:
-Sensibilidade á diversidade de opinións, prácticas e modos de vida.
-Gusto pola claridade e rigor na exposición e na argumentación.
-Actitude crítica e inquisitiva para cuestionar ideas e suscitar preguntas.
-Inclinación á reflexión, o razonamento e o diálogo, tomando en conta ideas e modos de pensar pouco familiares.
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.
1) Sesión informativa específica
Un dos primeiros días do curso o equipo decanal explica os detalles sobre o funcionamento da Facultade: a ubicación física da estancias (aulas de informática, aulas docentes, biblioteca, salas de estudo, despachos de profesores...), os órganos de goberno da Facultade nos que teñen representación os/as estudantes (Consellos de Departamento, Xuntas de Facultade...) e algunhas orientacións xerais sobre o plan de estudos: carácter das materias, avaliacións, consellos sobre matrícula, convocatorias...
2) Sesión informativa xeral
Así mesmo, a primeira quincena do curso, un conxunto de representantes institucionais, entre eles, o vicerrector de Comunidade Universitaria e Compromiso Social e o Valedor da Comunidade Universitaria, veñen un día á Facultade e informan aos/ás novos/as alumnos/as do funcionamento da Universidade en xeral, dos seus dereitos e deberes e dalgunhas ofertas máis aló do estrictamente académico: programas de voluntariado, área de deportes, teatro, danza, etc. que completan a súa formación humana.
A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.
Información programa alumnos titores:
No primeiro curso asígnaselle a cada alumno/a un/a profesor/a-titor/a que se encarga de velar e aconsellar sobre a súa progresión nos estudos. Planifícanse, ao principio de curso, como mínimo dúas entrevistas (unha por cuadrimestre) co seu profes-titor, a quen informa do seu grao de satisfacción académica e do seu grao de integración na Universidade e na cidade. A entrevista do segundo cuadrimestre serve para facer balance do curso e tamén para preparar o seguinte en función do grao de consecución dos obxectivos e dos seus degoiros ou preferencias. A titorización comeza o primeiro día do curso entrante e prosegue durante todo o curso académico. Con este sistema, posto en práctica desde hai máis de cinco anos, preténdese ter unha relación moi próxima co alumno/a para que teña a máxima información e dispoña da orientación que precise.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.
A facultade de Filosofía conta con 5 aulas de propósito xeral, con diferentes capacidades, 6 aulas de seminario.
Entre os espazos habilitados para o alumnado, conta cunha aula de informática de uso libre, equipada con ordenadores, e un local de estudantes, de uso libre, dotado con equipamento informático básico.
A Facultade conta cun sistema de cobertura de rede sen fíos en todo o edificio, completada con tomas de corrente.
A Biblioteca da Facultade de Filosofía, que se atopa no soto, conta cuns 90 postos de lectura, con posibilidade de conexión á rede.
1) Proporcionar unha formación sólida en Filosofía, situando esta no conxunto dos saberes científicos e humanísticos, no tecido cultural e ante a práctica social do mundo contemporáneo.
2) Combinar a formación en Filosofía co ensino das habilidades necesarias para aplicar os coñecementos adquiridos á práctica profesional.
3) Xerar capacidade de análise e de crítica, así como unha actitude proactiva.
4) Fornecer capacidade de aprender con autonomía, formando os seus propios criterios e estratexias de aprendizaxe, aplicábeis ademais ao longo da vida.
5) Fundamentar os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e desenvolvemento para todos, e os valores democráticos e dunha cultura de paz.
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente seencontra a un nivel que, ben que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo;
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que normalmente sedemostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo;
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética;
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado;
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
1. Que os/as graduados/as posúan e comprendan os coñecementos propios da Filosofía como saber, incluíndo as súas doutrinas, teorías, métodos e aplicacións, ao nivel proporcionado polos textos académicos, con referencia a achegas investigadoras recentes.
2. Que saiban aplicar eses coñecementos para identificar, formular e resolver problemas no ámbito da Filosofía, a un nivel xeral e non especializado.
3. Que sexan capaces de transmitir eses coñecementos, as ideas, cuestións e solucións suscitadas e ofrecidas pola Filosofía, tanto a un público xeral como interesado e/ou entendido en temáticas filosóficas.
4. Que estean capacitados para continuar a súa formación, en Filosofía e/ou noutros campos do saber, cun elevado grado de autonomía.
5. Que teñan habilidades para recoñecer, nos diversos saberes e na práctica social, cuestións e problemas susceptibles de ser abordados e resoltos desde a Filosofía.
6. Que na súa actividade profesional e actuación persoal, difundan e apliquen os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e desenvolvemento para todos, e os valores democráticos e dunha cultura de paz.
1) Coñecer as disciplinas, teorías, métodos, aplicacións e correntes da Filosofía.
2) Saber explicar e estar en condicións de aprender a ensinar os coñecementos propios da Filosofía.
3) Saber ampliar e poder desenvolver ulteriormente eses coñecementos por medio da investigación.
4) Saber aplicar eses coñecementos dentro e fóra do ámbito filosófico.
5) Capacidade para analizar e sintetizar, argumentar loxicamente, reflexionar e deliberar en termos éticos.
6) Saber expresarse, comunicar, debater e dialogar.
7) Capacidade para organizar a información, tomar decisións, expor e resolver problemas.
8) Desenvolvemento do razoamento crítico e o compromiso ético.
9) Sentido social, fomentando a cooperación e a mediación.
10) Capacidade de reacción e espírito construtivo: proactividade, inventiva, creatividade, laboriosidade e adaptabilidade en contextos
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Prácticas
Ao amparo do art. 12.6 do R.D. 1393/2007, os/as estudantes poderán obter recoñecemento académico dun máximo de 6 créditos optativos pola realización de prácticas externas opcionais.
O Traballo de Fin de Grao poderase realizar unha vez superados 150 créditos,ou sexa, desde o segundo cuadrimestre do terceiro curso e, recomendablemente, durante o cuarto ano dos estudos.
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
65,0 |
65,0 |
65,0 |
65,0 |
65,0 |
65,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
202,0 |
217,0 |
235,0 |
257,0 |
263,0 |
266,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
73,0 |
71,0 |
72,0 |
72,0 |
70,0 |
71,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
73,0 |
70,0 |
69,0 |
67,0 |
66,0 |
70,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
32,73 |
-4,11 |
-1,43 |
-2,9 |
-1,49 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
8,4326 |
- |
8,9965 |
10,0298 |
10,0032 |
9,7742 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
1,98 |
- |
0,43 |
0,78 |
0,76 |
0,75 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
2,97 |
2,76 |
2,98 |
2,72 |
1,52 |
1,5 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN10 Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
90,77 |
- |
86,15 |
84,62 |
84,62 |
93,85 |
|
IN12 Taxa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
112,31 |
- |
106,15 |
103,08 |
101,54 |
107,69 |
Indicador |
2017-2018 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
1,49 |
5,53 |
1,17 |
2,66 |
2,63 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
7,69 |
10,0 |
6,45 |
8,0 |
20,69 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN40 Taxa de abandono durante o primeiro curso Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
26,09 |
31,37 |
29,51 |
29,82 |
11,29 |
17,46 |
|
IN41 Taxa de abandono Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
34,29 |
43,59 |
45,65 |
39,22 |
42,62 |
50,88 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
77,67 |
77,01 |
85,66 |
83,1 |
79,84 |
80,31 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
5,6087 |
5,1818 |
4,5769 |
4,5714 |
5,0 |
4,9524 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados) Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,22 |
88,33 |
89,03 |
91,62 |
88,84 |
86,18 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
29,4918 |
27,8933 |
29,1948 |
30,1772 |
28,6207 |
27,0 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
57,5152 |
59,9091 |
64,9091 |
64,9412 |
63,9412 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
13,8571 |
19,3571 |
17,2857 |
20,1429 |
20,2143 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
84,39 |
87,99 |
92,1 |
87,88 |
81,76 |
84,99 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,29 |
88,47 |
89,26 |
94,67 |
93,24 |
94,05 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
42,86 |
28,21 |
30,43 |
52,94 |
32,79 |
22,81 |
|
IN51 Taxa de idoneidade na graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
28,57 |
20,51 |
10,87 |
29,41 |
17,54 |
17,74 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
65,55 |
67,76 |
78,89 |
73,03 |
65,28 |
68,25 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN15 Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
- |
4,51 |
5,0 |
2,88 |
|
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,1111 |
- |
- |
3,74 |
5,0 |
|
IN20 Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,8333 |
- |
- |
5,0 |
- |
|
IN21 Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,88 |
- |
- |
- |
- |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,0346 |
3,1053 |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,5334 |
3,2727 |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
2,9392 |
- |
- |
3,39 |
3,32 |
- |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,71 |
3,73 |
3,72 |
3,78 |
4,05 |
3,94 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,0036 |
4,2977 |
3,9744 |
4,2186 |
4,2592 |
4,3216 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
43,6548 |
36,8889 |
35,5102 |
26,6932 |
26,616 |
10,9434 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
80,0 |
80,0 |
92,86 |
86,67 |
92,86 |
92,86 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
95,0 |
89,47 |
82,61 |
79,17 |
83,33 |
88,46 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
70,0 |
68,42 |
52,17 |
50,0 |
41,67 |
34,62 |