Kierkegaard e Rilke ante a esixencia dun dicir negativo
Autoría
S.B.R.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
S.B.R.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
Data da defensa
09.07.2024 11:00
09.07.2024 11:00
Resumo
Partindo da toma de conciencia dos límites da linguaxe e da irredutibilidade da realidade ao discurso, o presente traballo ten como obxecto considerar a posibilidade do dicir, cuestión que aparece vinculada á vontade de salvagardar a filosofía como espazo de aproximación ao inefable. Para iso, ofrécese unha posta en diálogo dos escritos de Kierkegaard cos de Rilke, e así amosar como ambos vindicaron unha outra filosofía de inspiración poética que, asumindo un modo indirecto de presentarse, non pecha a palabra en torno de si, senón que a libera a un espazo de transformación no que a sostén en virtude do seu transcenderse. É nese senso que defenderemos o carácter negativo e ausente do dicir, que lonxe de asir e conceptualizar, deberá deixar agromar o que se trata de dicir nos seus límites mesmos, resultando por tanto nunha palabra cuxa condición é a de fuga e principio. Será así que tanto Kierkegaard como Rilke comprenderán que a tarefa do poeta consistirá en apuntalar a linguaxe como algo máis que unha falta, pois no seu limiar e silencio (na súa interioridade) atópase o espazo dende o cal entrever unha fenda sempre aberta.
Partindo da toma de conciencia dos límites da linguaxe e da irredutibilidade da realidade ao discurso, o presente traballo ten como obxecto considerar a posibilidade do dicir, cuestión que aparece vinculada á vontade de salvagardar a filosofía como espazo de aproximación ao inefable. Para iso, ofrécese unha posta en diálogo dos escritos de Kierkegaard cos de Rilke, e así amosar como ambos vindicaron unha outra filosofía de inspiración poética que, asumindo un modo indirecto de presentarse, non pecha a palabra en torno de si, senón que a libera a un espazo de transformación no que a sostén en virtude do seu transcenderse. É nese senso que defenderemos o carácter negativo e ausente do dicir, que lonxe de asir e conceptualizar, deberá deixar agromar o que se trata de dicir nos seus límites mesmos, resultando por tanto nunha palabra cuxa condición é a de fuga e principio. Será así que tanto Kierkegaard como Rilke comprenderán que a tarefa do poeta consistirá en apuntalar a linguaxe como algo máis que unha falta, pois no seu limiar e silencio (na súa interioridade) atópase o espazo dende o cal entrever unha fenda sempre aberta.
Dirección
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Vogal)
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Vogal)
O martirio da palabra: a filosofía do límite en Miguel de Unamuno
Autoría
E.R.B.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
E.R.B.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
Data da defensa
09.07.2024 12:00
09.07.2024 12:00
Resumo
Ao falar do pensamento e obra do escritor español Miguel de Unamuno é frecuente remitira as súas obras máis coñecidas, como Del sentimiento trágico de la vida, ou apelar a súa dimensión política. Sen embargo, a lectura que aquí se propón de Unamuno parte dende un punto de vista diferente: a noción de límite. Entenderase a produción do autor vasco como unha produción orixinada e escrita dende o propio límite do discurso. É dicir: a obra escrita de Unamuno está nun negocio constante con aquilo que se escapa á posibilidade de ser pensado ou escrito. Este carácter liminal do pensamento unamuniano ten un dos seus momentos culminantes en San Manuel Bueno, mártir, novela na que está encarnada a noción de límite, tanto existencial como novelesco. O exame desta novela permitiranos ver como a escritura e a vida son dúas caras da mesma moeda, que é a exigencia da creación desesperada, ou creación sobre o carácter paradóxico do límite entre o finito e o infinito. Sosteremos, en consecuencia, que a filosofía do límite en Unamuno é unha filosofía feita dende a fronteira entre o finito e o infinito.
Ao falar do pensamento e obra do escritor español Miguel de Unamuno é frecuente remitira as súas obras máis coñecidas, como Del sentimiento trágico de la vida, ou apelar a súa dimensión política. Sen embargo, a lectura que aquí se propón de Unamuno parte dende un punto de vista diferente: a noción de límite. Entenderase a produción do autor vasco como unha produción orixinada e escrita dende o propio límite do discurso. É dicir: a obra escrita de Unamuno está nun negocio constante con aquilo que se escapa á posibilidade de ser pensado ou escrito. Este carácter liminal do pensamento unamuniano ten un dos seus momentos culminantes en San Manuel Bueno, mártir, novela na que está encarnada a noción de límite, tanto existencial como novelesco. O exame desta novela permitiranos ver como a escritura e a vida son dúas caras da mesma moeda, que é a exigencia da creación desesperada, ou creación sobre o carácter paradóxico do límite entre o finito e o infinito. Sosteremos, en consecuencia, que a filosofía do límite en Unamuno é unha filosofía feita dende a fronteira entre o finito e o infinito.
Dirección
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
PARCERO OUBIÑA, OSCAR (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Vogal)
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Vogal)
O concepto de historia universal e o pensamento encol do final da historia: Perspectivas desde Oriente e Occidente
Autoría
H.L.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
H.L.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
Data da defensa
18.07.2024 16:00
18.07.2024 16:00
Resumo
Este ano coincide coa celebración do tricentenario do nacemento de Immanuel Kant (Koenigsberg, 1724). O seu traballo inspirou a moitos pensadores e tamén en particular os seus pensamentos sobre a historia universal. Este TFM toma inicialmente como referencia as afirmacións de Kant, Hegel e Fukuyama sobre o desenvolvemento da historia cara á liberdade e tamén ten en conta a convicción de Marx expresada no Manifesto do Partido Comunista (1848) de que a humanidade vai cara ao comunismo. En todos estes casos, pensar na historia humana leva consigo a idea explícita do fin da historia. A historia tería un fin (orientación cara a unha meta) e tamén un final (a consecución de dita meta). Tamén decidín ver se a filosofía oriental suscita preguntas semellantes, tendo en conta a situación actual do noso mundo. A historia avanza? Cara a onde? Ao ensaísta e novelista Amin Maalouf parécelle que todos estamos perdidos no medio dunha grande crise. Nesta conxuntura crítica, a filosofía da historia xogará o seu papel único.
Este ano coincide coa celebración do tricentenario do nacemento de Immanuel Kant (Koenigsberg, 1724). O seu traballo inspirou a moitos pensadores e tamén en particular os seus pensamentos sobre a historia universal. Este TFM toma inicialmente como referencia as afirmacións de Kant, Hegel e Fukuyama sobre o desenvolvemento da historia cara á liberdade e tamén ten en conta a convicción de Marx expresada no Manifesto do Partido Comunista (1848) de que a humanidade vai cara ao comunismo. En todos estes casos, pensar na historia humana leva consigo a idea explícita do fin da historia. A historia tería un fin (orientación cara a unha meta) e tamén un final (a consecución de dita meta). Tamén decidín ver se a filosofía oriental suscita preguntas semellantes, tendo en conta a situación actual do noso mundo. A historia avanza? Cara a onde? Ao ensaísta e novelista Amin Maalouf parécelle que todos estamos perdidos no medio dunha grande crise. Nesta conxuntura crítica, a filosofía da historia xogará o seu papel único.
Dirección
VAZQUEZ LOBEIRAS, MARIA XESUS (Titoría)
VAZQUEZ LOBEIRAS, MARIA XESUS (Titoría)
Tribunal
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Presidente/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Presidente/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Secretario/a)
DE DONATO RODRIGUEZ, JAVIER (Vogal)
O xuízo estético de Kant despois de Duchamp
Autoría
C.B.S.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
C.B.S.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
Data da defensa
13.09.2024 09:00
13.09.2024 09:00
Resumo
O obxectivo deste traballo de fin de máster é analizar a vixencia da teoría do xuízo estético proposta por Immanuel Kant na súa obra Crítica do xuízo (1790) a partir da aparición dos readymades, un concepto innovador desenvolvido por Marcel Duchamp a partir de 1913. Para acadar este obxectivo, realizarase un estudo da obra de Marcel Duchamp e das consecuencias que esta tivo para a concepción do arte contemporáneo. Isto incluirá unha análise detallada dos readymades, así como da redefinición dos límites e da natureza do arte. Simultaneamente, analizarase a teoría estética proposta por Kant, prestando especial atención ao xuízo reflexionante estético e ao sensus communis. O traballo buscará comprender como estas ideas kantianas se aplican ou se ven desafiadas polo concepto de readymade introducido por Duchamp. Finalmente, o obxectivo é identificar as converxencias e diverxencias existentes entre as concepcións estético-teóricas de ambas figuras. A través desta análise comparativa, tentarase chegar a conclusións que poidan confirmar ou refutar a hipótese dunha posible conexión entre as ideas estéticas de Kant e as innovacións artísticas propostas por Duchamp, aportando novas perspectivas á comprensión da evolución da teoría estética e do arte contemporáneo.
O obxectivo deste traballo de fin de máster é analizar a vixencia da teoría do xuízo estético proposta por Immanuel Kant na súa obra Crítica do xuízo (1790) a partir da aparición dos readymades, un concepto innovador desenvolvido por Marcel Duchamp a partir de 1913. Para acadar este obxectivo, realizarase un estudo da obra de Marcel Duchamp e das consecuencias que esta tivo para a concepción do arte contemporáneo. Isto incluirá unha análise detallada dos readymades, así como da redefinición dos límites e da natureza do arte. Simultaneamente, analizarase a teoría estética proposta por Kant, prestando especial atención ao xuízo reflexionante estético e ao sensus communis. O traballo buscará comprender como estas ideas kantianas se aplican ou se ven desafiadas polo concepto de readymade introducido por Duchamp. Finalmente, o obxectivo é identificar as converxencias e diverxencias existentes entre as concepcións estético-teóricas de ambas figuras. A través desta análise comparativa, tentarase chegar a conclusións que poidan confirmar ou refutar a hipótese dunha posible conexión entre as ideas estéticas de Kant e as innovacións artísticas propostas por Duchamp, aportando novas perspectivas á comprensión da evolución da teoría estética e do arte contemporáneo.
Dirección
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Titoría)
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Vogal)
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Vogal)
Unha aproximación feminista ao traballo doméstico
Autoría
M.N.F.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
M.N.F.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
Data da defensa
13.09.2024 11:00
13.09.2024 11:00
Resumo
A construción do rol da muller como suxeito está estreitamente vencellada a súa asociación coa responsabilidade respecto dos coidados. Este traballo, a través do marco teórico da Teoría da Reprodución Social (TRS), ten como obxectivo analizar e propoñer solucións políticas que conduzan á emancipación das mulleres respecto do traballo doméstico. Para isto examinarase o papel das mulleres no fogar en relación coa formación social capitalista, a natureza do traballo doméstico e o papel da familia na reprodución do sistema, sendo estudadas tamén as aportacións realizadas polo feminismo socialista a finais do século pasado. A partir desta análise, exploraranse algunhas das propostas respecto da cuestión, como a renda básica, o salario para o traballo doméstico, a negatividade queer ou a centralidade dos coidados, procurando atopar a vía óptima para a emancipación das mulleres respecto do fogar.
A construción do rol da muller como suxeito está estreitamente vencellada a súa asociación coa responsabilidade respecto dos coidados. Este traballo, a través do marco teórico da Teoría da Reprodución Social (TRS), ten como obxectivo analizar e propoñer solucións políticas que conduzan á emancipación das mulleres respecto do traballo doméstico. Para isto examinarase o papel das mulleres no fogar en relación coa formación social capitalista, a natureza do traballo doméstico e o papel da familia na reprodución do sistema, sendo estudadas tamén as aportacións realizadas polo feminismo socialista a finais do século pasado. A partir desta análise, exploraranse algunhas das propostas respecto da cuestión, como a renda básica, o salario para o traballo doméstico, a negatividade queer ou a centralidade dos coidados, procurando atopar a vía óptima para a emancipación das mulleres respecto do fogar.
Dirección
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Titoría)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Vogal)
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Vogal)
O acontecemento deleuziano
Autoría
N.S.D.J.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
N.S.D.J.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
Data da defensa
13.09.2024 12:00
13.09.2024 12:00
Resumo
Tentamos pensar o Acontecemento (l'événement) desde un punto de vista deleuziano, partindo máis concretamente da obra Lóxica do sentido (1969). Para iso centrarémonos en dúas liñas diferenciadas que o autor destaca no texto: Por unha banda, veremos o camiño filosófico que Deleuze tomou prestado da lóxica estoica, vendo a teoría dos incorpóreos, procedente do antigo estoicismo que xa concibía. unha noción de acontecemento, e tamén a dobre lectura temporal que fixeron os estoicos (Aion e Cronos). Porque ao situarse neste rexistro metafísico, Deleuze escapa á metafísica tanto platónica como aristotélica, o que lle permite pensar o Acontecemento. Por outra banda, tamén nos gustaría seguir un camiño artístico-literario, e así pretendemos achegarnos a autores máis contemporáneos como Mallarmé (Un coup de dés Nunca n'abolira le hasard), e Borges (La lotería de Babilonia), por mencionar a dous escritores que son citados por Deleuze e dos que deriva a súa comprensión de azar (chance/l'hasard), que tamén será moi importante para a comprensión que Deleuze propón sobre o acontecemento. Así, combinando ambos camiños, gustaríanos ver as innovacións que Deleuze achegou ao concepto de acontecemento no contexto da filosofía contemporánea.
Tentamos pensar o Acontecemento (l'événement) desde un punto de vista deleuziano, partindo máis concretamente da obra Lóxica do sentido (1969). Para iso centrarémonos en dúas liñas diferenciadas que o autor destaca no texto: Por unha banda, veremos o camiño filosófico que Deleuze tomou prestado da lóxica estoica, vendo a teoría dos incorpóreos, procedente do antigo estoicismo que xa concibía. unha noción de acontecemento, e tamén a dobre lectura temporal que fixeron os estoicos (Aion e Cronos). Porque ao situarse neste rexistro metafísico, Deleuze escapa á metafísica tanto platónica como aristotélica, o que lle permite pensar o Acontecemento. Por outra banda, tamén nos gustaría seguir un camiño artístico-literario, e así pretendemos achegarnos a autores máis contemporáneos como Mallarmé (Un coup de dés Nunca n'abolira le hasard), e Borges (La lotería de Babilonia), por mencionar a dous escritores que son citados por Deleuze e dos que deriva a súa comprensión de azar (chance/l'hasard), que tamén será moi importante para a comprensión que Deleuze propón sobre o acontecemento. Así, combinando ambos camiños, gustaríanos ver as innovacións que Deleuze achegou ao concepto de acontecemento no contexto da filosofía contemporánea.
Dirección
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Titoría)
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Vogal)
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Vogal)
Os límites da sexualidade: o valor do consentimento na pornografía
Autoría
L.F.D.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
L.F.D.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
Data da defensa
13.09.2024 10:00
13.09.2024 10:00
Resumo
A pornografía é un dos novos planos da sociedade que actualmente se sitúa no cumio da economía global e que conseguiu chegar a gran parte da poboación e á súa visión da sexualidade. Debido á súa importancia, o obxectivo deste traballo é analizar esta industria e os seus efectos sobre a sociedade. Máis concretamente, o obxecto de estudo é o valor do consentimento na pornografía meinstream. O consentimento é o principio político que regula o sexo, por iso é determinante facer unha análise de como se describe nun plano tan representativo como o pornográfico. En consecuencia, tamén se estudarán os efectos da pornografía: as consencuencias do consumo de porno nas novas xeracións; o proceso de (auto)obxectualización feminina; o poder do discurso e da linguaxe pornográficas sobre a submisión e o silenciamento das mulleres; a relación entre o consumo de porno hardcore e a tolerancia da violencia; e a normalización da violencia sexual. Así pois, concluirase que na pornografía o consentimento adquire un maior grao de complexidade debido aos diferentes planos nos que se aplica (grabación, participación e publicación) e que existe unha desvalorización do acto de consentir e da vontade do suxeito feminino. Esta análise destacará a relevancia do consentimento, xa que permite a participación das mulleres dentro do contrato social e das relacións de poder, e a importancia de mellorar a representación deste principio político para normalizar o seu uso.
A pornografía é un dos novos planos da sociedade que actualmente se sitúa no cumio da economía global e que conseguiu chegar a gran parte da poboación e á súa visión da sexualidade. Debido á súa importancia, o obxectivo deste traballo é analizar esta industria e os seus efectos sobre a sociedade. Máis concretamente, o obxecto de estudo é o valor do consentimento na pornografía meinstream. O consentimento é o principio político que regula o sexo, por iso é determinante facer unha análise de como se describe nun plano tan representativo como o pornográfico. En consecuencia, tamén se estudarán os efectos da pornografía: as consencuencias do consumo de porno nas novas xeracións; o proceso de (auto)obxectualización feminina; o poder do discurso e da linguaxe pornográficas sobre a submisión e o silenciamento das mulleres; a relación entre o consumo de porno hardcore e a tolerancia da violencia; e a normalización da violencia sexual. Así pois, concluirase que na pornografía o consentimento adquire un maior grao de complexidade debido aos diferentes planos nos que se aplica (grabación, participación e publicación) e que existe unha desvalorización do acto de consentir e da vontade do suxeito feminino. Esta análise destacará a relevancia do consentimento, xa que permite a participación das mulleres dentro do contrato social e das relacións de poder, e a importancia de mellorar a representación deste principio político para normalizar o seu uso.
Dirección
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Titoría)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Vogal)
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Secretario/a)
ARBAIZAR GIL, BENITO (Vogal)
O marabilloso mago de oz: simboloxía en clave marxista
Autoría
A.B.P.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
A.B.P.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
Data da defensa
12.09.2024 16:00
12.09.2024 16:00
Resumo
Este traballo busca repensar o significado de L. Frank Baum utilizando a ferramenta da simboloxía. A través do estudo do simbólico, e desde unha perspectiva puramente marxista, preténdese analizar o contido dos dous primeiros capítulos de O marabilloso mago de Oz, nos que o ciclón, os soldados ou as meigas poden ser de gran importancia para poder explorar como se reflicten as estruturas socioeconómicas de mediados e finais do século XIX, e como certos acontecementos históricos daquela chegan a conquistar a historia. Para iso, buscamos desentrañar as múltiples capas simbólicas presentes na novela e comprender a súa relevancia no contexto histórico e social da súa época, así como o impacto na actualidade, onde calquera sociedade pode observar que O marabilloso mago de Oz, Alén ao tratarse dun sinxelo conto infantil, pódese interpretar como unha profunda crítica ás estruturas de poder e á dinámica de clases da súa época.
Este traballo busca repensar o significado de L. Frank Baum utilizando a ferramenta da simboloxía. A través do estudo do simbólico, e desde unha perspectiva puramente marxista, preténdese analizar o contido dos dous primeiros capítulos de O marabilloso mago de Oz, nos que o ciclón, os soldados ou as meigas poden ser de gran importancia para poder explorar como se reflicten as estruturas socioeconómicas de mediados e finais do século XIX, e como certos acontecementos históricos daquela chegan a conquistar a historia. Para iso, buscamos desentrañar as múltiples capas simbólicas presentes na novela e comprender a súa relevancia no contexto histórico e social da súa época, así como o impacto na actualidade, onde calquera sociedade pode observar que O marabilloso mago de Oz, Alén ao tratarse dun sinxelo conto infantil, pódese interpretar como unha profunda crítica ás estruturas de poder e á dinámica de clases da súa época.
Dirección
FRANCO BARRERA, ALBERTO JOSE (Titoría)
FRANCO BARRERA, ALBERTO JOSE (Titoría)
Tribunal
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Presidente/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Presidente/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
Sesegos demográficos de xénero en Intelixencia Artificial
Autoría
L.A.B.L.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
L.A.B.L.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
Data da defensa
12.09.2024 17:00
12.09.2024 17:00
Resumo
O estudo analiza o problema de sesións de xénero no contorno de intelixencia artificial utilizando o coñecemento teórico da literatura para resolver a súa complexidade. Inicialmente, clasifica as categorías de sésegos para responder aos contextos de grupo en probas psicolóxicas implícitas (IATs). Os resultados procésanse en representacións semánticas e sintácticas utilizando a conceptualización da linguaxe natural. Preliminar mente, a asociacións e referencias de palabras (WEAT) analízanse en algoritmos utilizando vectores de optimización en circuítos de codificación e tradución. Seguinte mente, contrástanse os métodos de eliminación en resumos estatísticos completando os perfís de discriminación e os estereotipos nos seus contextos ocupacionais, e sectoriais. Desta maneira, conséguense relacións obxectivas entre os perfís culturais dos personaxes e certos criterios analíticos representados en índices de xénero. Finalmente, analízase o impacto ético, e político obxecto de recorrendo ás guías de regras existentes e á reflexión do coñecemento existente.
O estudo analiza o problema de sesións de xénero no contorno de intelixencia artificial utilizando o coñecemento teórico da literatura para resolver a súa complexidade. Inicialmente, clasifica as categorías de sésegos para responder aos contextos de grupo en probas psicolóxicas implícitas (IATs). Os resultados procésanse en representacións semánticas e sintácticas utilizando a conceptualización da linguaxe natural. Preliminar mente, a asociacións e referencias de palabras (WEAT) analízanse en algoritmos utilizando vectores de optimización en circuítos de codificación e tradución. Seguinte mente, contrástanse os métodos de eliminación en resumos estatísticos completando os perfís de discriminación e os estereotipos nos seus contextos ocupacionais, e sectoriais. Desta maneira, conséguense relacións obxectivas entre os perfís culturais dos personaxes e certos criterios analíticos representados en índices de xénero. Finalmente, analízase o impacto ético, e político obxecto de recorrendo ás guías de regras existentes e á reflexión do coñecemento existente.
Dirección
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Titoría)
LATORRE RUIZ, ENRIQUE (Titoría)
Tribunal
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Presidente/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Presidente/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
A poiesis da natureza no Romantismo alemán
Autoría
R.D.F.N.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
R.D.F.N.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
Data da defensa
12.09.2024 18:00
12.09.2024 18:00
Resumo
No noso presente traballo pretendemos investigar o primeiro romanticismo alemán e ver o que foi de interesante neste período para a historia da filosofía. O primeiro romanticismo alemán chegou a producir unha concepción da poesía non mimética, en que o artista xa non imita a natureza, senón que produce e é producido por ela. Este traballo busca comprender as orixes desta concepción da poesía na transformación do concepto de natureza operada polas filosofías idealistas de Kant e Fichte. Estes filósofos chegarían a entender natureza non como un produto dado, senón a través dun proceso sintético de constitución. Buscamos, pois, entender como os románticos herdan e radicalizan esta idea, chegando entender a natureza como un proceso poético, e a poesía como un proceso natural.Ao acometer este proxecto, os románticos non só quixeron achegar a filosofía á poesía, pero o propio pensamento da vida.
No noso presente traballo pretendemos investigar o primeiro romanticismo alemán e ver o que foi de interesante neste período para a historia da filosofía. O primeiro romanticismo alemán chegou a producir unha concepción da poesía non mimética, en que o artista xa non imita a natureza, senón que produce e é producido por ela. Este traballo busca comprender as orixes desta concepción da poesía na transformación do concepto de natureza operada polas filosofías idealistas de Kant e Fichte. Estes filósofos chegarían a entender natureza non como un produto dado, senón a través dun proceso sintético de constitución. Buscamos, pois, entender como os románticos herdan e radicalizan esta idea, chegando entender a natureza como un proceso poético, e a poesía como un proceso natural.Ao acometer este proxecto, os románticos non só quixeron achegar a filosofía á poesía, pero o propio pensamento da vida.
Dirección
PERARNAU VIDAL, MARIA DOLORS (Titoría)
PERARNAU VIDAL, MARIA DOLORS (Titoría)
Tribunal
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Presidente/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Presidente/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
A categoría do instante no pensamento de Kierkegaard
Autoría
S.G.G.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
S.G.G.
Máster Universitario en Filosofía: Coñecemento e Cidadanía
Data da defensa
12.09.2024 19:00
12.09.2024 19:00
Resumo
O seguinte traballo trata a categoría do instante no pensamento de Kierkegaard. Analizarase o tratamento que esta categoría recibe ao longo da obra kierkeergardiana (concretamente centrarémonos en Ou o un ou o outro, Migallas Filosóficas, O concepto de angustia e o Postscriptum). Defenderemos que a categoría de instante é unha categoría existencial, que fai referencia ao modo de habitar a temporalidade. Articularemos esta categoría en torno aos tres estadios kierkergaardianos, resaltando que no estético o instante opera como instante de placer (que como veremos, en realidade perde o instante), no ético como instante da elección, e no relixioso como o instante da pasión (ou do paradoxo). Destacarase como a caracterización máis salientábel desta categoría será que implica a irrupción do eterno no tempo. Finalmente, sinalamos que a categoría de instante é preciso entendela como categoría existencial, pois de considerala como unha categoría ontolóxica, estaríamos a facer filosofía especulativa, moi alonxada das pretensión de Kierkegaard de achegarnos a un outro modo de existir.
O seguinte traballo trata a categoría do instante no pensamento de Kierkegaard. Analizarase o tratamento que esta categoría recibe ao longo da obra kierkeergardiana (concretamente centrarémonos en Ou o un ou o outro, Migallas Filosóficas, O concepto de angustia e o Postscriptum). Defenderemos que a categoría de instante é unha categoría existencial, que fai referencia ao modo de habitar a temporalidade. Articularemos esta categoría en torno aos tres estadios kierkergaardianos, resaltando que no estético o instante opera como instante de placer (que como veremos, en realidade perde o instante), no ético como instante da elección, e no relixioso como o instante da pasión (ou do paradoxo). Destacarase como a caracterización máis salientábel desta categoría será que implica a irrupción do eterno no tempo. Finalmente, sinalamos que a categoría de instante é preciso entendela como categoría existencial, pois de considerala como unha categoría ontolóxica, estaríamos a facer filosofía especulativa, moi alonxada das pretensión de Kierkegaard de achegarnos a un outro modo de existir.
Dirección
PERARNAU VIDAL, MARIA DOLORS (Titoría)
PERARNAU VIDAL, MARIA DOLORS (Titoría)
Tribunal
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Presidente/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
LOPEZ SILVESTRE, FEDERICO ANTONIO (Presidente/a)
MARTINEZ SUAREZ, YOLANDA (Secretario/a)
BARCIA GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Vogal)