Ir o contido principal

Programa de Doutoramento en Investigación Clínica en Medicina

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias da Saúde
Centro(s)
Escola de Doutoramento Internacional da USC
Avenida das Ciencias, 6, 15782
Santiago de Compostela
Campus
Santiago de Compostela
Contacto
pd.clinicamedicina [at] usc.es

Unha das funcións primordiais dos profesores universitarios nas Facultades de Medicina é a docencia do Doutoramento ou Terceiro Ciclo dos estudos universitarios xa que o doutoramento xoga un papel fundamental de intersección entre o EEES e o EEI, e os doutores deben liderar o transvase desde o coñecemento ata o benestar da sociedade.

Duración: 3 anos académicos
Código RUCT: 5600503
Número prazas: 30

Coordinador-a do título:
María Rosaura Leis Trabazo
mariarosaura.leis [at] usc.es

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
21/01/2014

Data de publicación no BOE:
11/03/2014

Data da última acreditación:
22/06/2021

Códigos ISCED:
(721) Medicina
(720) Salud
(0912) Medicina

De acordo co establecido no Regulamento dos Estudos de Doutoramento, este programa adscríbese á Escola Internacional de Doutoramento da Universidade de Santiago de Compostela.

Unha das funcións primordiais dos profesores universitarios nas Facultades de Medicina é a docencia do Doutoramento ou Terceiro Ciclo dos estudos universitarios, actualmente regulada polo RD 99/2011 de 28 de xaneiro, onde se establece, que o doutoramento xoga un papel fundamental de intersección entre o EEES e o EEI, e que os doutores deben liderar o trasvase desde o coñecemento ata o benestar da sociedade.

Salvo contadas excepcións, os Profesores de Universidade das Facultades de Medicina pertencentes aos Departamentos e Áreas de Coñecemento encargados da docencia das asignaturas clínicas, son Profesores Vinculados ás respectivas Institucións Sanitarias Autonómicas, tendo un posto de traballo único no que ademais das obrigacións docentes teñen obrigacións asistenciais, imprescindibles á súa vez para impartir a docencia práctica aos alumnos do Grao de Medicina. Todo iso conleva o que os Hospitais Clínicos Universitarios deban asumir as obrigacións docentes de devanditos profesores, tanto para os alumnos do Grado, como para o Posgrao.

Os devanditos programas conlevan un seguimento da formación dos futuros especialistas, con avaliacións anuais por parte da Comisión Docente de cada Centro Hospitalario con docencia acreditada, nas que participan os Titores de Residentes de cada Servizo. Desta forma, os Médicos Residentes de cada especialidade clínica, participan desde o seu primeiro ano de formación en todas as actividades científicas e formativas realizadas nos respectivos servizos hospitalarios en forma de participacións en sesións clínicas, reunións e congresos, publicacións nas revistas das respectivas especialidades, etc.

Así mesmo, as Cátedras e Departamentos das Facultades de Medicina benefícianse dos recursos e instalacións dos centros sanitarios en toda a gama de recursos tecnolóxicos que para diagnóstico, tratamento e investigación, póñense a disposición da sociedade en cada centro.

Ademais, son estes especialistas en formación os que no futuro accederán a postos docentes universitarios, e xa que logo, sobre eles recaerá a responsabilidade da docencia da Medicina ás futuras xeracións, tanto no Grao, como na docencia de posgrao.

Todo iso fai que, nun panorama de aproveitamento de recursos, debamos contemplar a coordinación das diversas liñas investigadoras dos Departamentos Universitarios coas respectivas Especialidades Médicas que se inclúen neles. Neste panorama, é evidente que os interesados nas liñas investigadoras de cada Especialidade Médica, son os respectivos Especialistas, tanto en formación, como aqueles que, xa no exercicio da súa especialidade, áchense incorporados a un centro hospitalario de terceiro nivel, especialmente os centros de carácter universitario, pois sobre eles como mínimo recaerá gran parte da docencia práctica da Medicina.

No presente programa participan os Departamentos de Cirurxía, Dermatoloxía e Otorrinolaringoloxía, Medicina, Obstetricia e Xinecoloxía e Pediatría da Facultade de Medicina da Universidade de Santiago. Así mesmo, participan nel os Servizos Hospitalarios de cada unha das Especialidades Médicas implicadas, do Complexo Hospitalario Universitario de Santiago.

Non se trata dun Programa pechado, senón que se manterá aberto á incorporación de novos membros aos equipos xa existentes, e a creación de novas liñas de investigación ou modificación das existentes, buscando unha agrupación transversal en liñas básicas de investigación, si resulta oportuno. Así mesmo áchase aberto á incorporación dos outros Centros Hospitalarios Universitarios existentes na Comunidade Autónoma de Galicia.

Dado que se atopa fundamentalmente dirixido a Médicos Especialistas en Formación, débese ter en conta que esta formación atópase regulada en cada especialidade por unha normativa de carácter nacional que se debe respectar, e que nela se detallan as tarefas formativas de cada especialidade, que se terán en conta ao avaliar aos doutorandos.

Agás contadas excepcións, os profesores de universidade das facultades de Medicina pertencentes aos departamentos e áreas de coñecemento encargados da docencia das materias clínicas, son profesores vinculados ás respectivas institucións sanitarias autonómicas, tendo un posto de traballo único no que ademais das obrigacións docentes teñen obrigacións asistenciais, imprescindibles á súa vez para impartir a docencia práctica aos alumnos do Grao de Medicina.

Neste contexto, os programas de doutoramento implican un seguimento da formación dos futuros especialistas, con avaliacións anuais por parte da Comisión Docente de cada centro hospitalario con docencia acreditada, nas que participan os titores de residentes de cada servizo. Desta forma, os médicos residentes de cada especialidade clínica, participan desde o seu primeiro ano de formación en todas as actividades científicas e formativas realizadas nos respectivos servizos hospitalarios en forma de participacións en sesións clínicas, reunións e congresos, publicacións nas revistas das respectivas especialidades, etc.. Neste contexto, é evidente que os interesados nas liñas investigadoras de cada especialidade médica, son os respectivos especialistas, tanto en formación, como aqueles que, xa no exercicio da súa especialidade, estean incorporados a un centro hospitalario de terceiro nivel, especialmente os centros de carácter universitario, pois sobre eles como mínimo recaerá gran parte da docencia práctica da Medicina.

No presente programa participan os Departamentos de Cirurxía, Dermatoloxía e Otorrinolaringoloxía, Medicina, Obstetricia e Xinecoloxía e Pediatría da Facultade de Medicina da Universidade de Santiago. Así mesmo, participan nel os servizos hospitalarios de cada unha das especialidades médicas implicadas, do Complexo Hospitalario Universitario de Santiago. Non se trata dun programa pechado, senón que se manterá aberto á incorporación de novos membros aos equipos xa existentes, e á creación de novas liñas de investigación ou modificación das existentes, buscando unha agrupación transversal en liñas básicas de investigación, se resulta oportuno. Así mesmo está aberto á incorporación doutros centros hospitalarios universitarios existentes na Comunidade Autónoma de Galicia. Dado que está dirixido fundamentalmente a médicos especialistas en formación, débese ter en conta a normativa de carácter nacional que se debe respectar, e onde se detallan as tarefas formativas de cada especialidade, que se terán en conta ao avaliar aos doutorandos.

1.-Sen complementos de formación:

• Másteres Oficiais en Ciencias da Saúde ofertados pola USC ou por outras Universidades do ámbito español.

• Licenciados en Medicina, Bioloxía, Farmacia, Química, que accedendo ao Programa Nacional MIR, superen os dous primeiros anos de formación dentro das Especialidades Médicas recoñecidas no momento actual en España.

No caso de que o solicitante estea realizando a súa formación como especialistas en centros sanitarios diferentes do CHUS, a Comisión do programa de doutoramento poderá solicitar información ás Comisións de Docencia dos centros sanitarios onde se realice dita formación, verificando que teñen docencia acreditada, e solicitando as cualificacións obtidas nos seus dous primeiros anos de formación.

2.- Outros perfís:

• Graduados e Licenciados en Medicina, Bioloxía, Farmacia e Química que accedendo ao programa de formación MIR, non superen o segundo ano de formación na súa especialidades.

• Licenciados en Medicina que non obteñan o Diploma de Estudos Avanzados, e os Graduados en Medicina, Bioloxía, Farmacia e Química, que non superen o exame de ingreso ao Programa Nacional de Formación de Médicos Especialistas.

No caso de que o alumnado careza da formación previa completa esixida para o ingreso sen complementos de formación, a admisión quedará condicionada á superación de complementos de formación específicos. A comisión académica avaliará de forma individualizada cada caso, establecendo os complementos de formación necesarios (como máximo ata 15 ECTS).

3.- Alumnos con titulacións estranxeiras:

Os estudantes con título estranxeiro sen homologar poderán solicitar a admisión nos estudos de doutoramento sempre que se acredite un nivel de formación equivalente á do título oficial español de máster universitario e faculte no país expedidor do título para o acceso aos estudos de doutoramento. Esta admisión non implicará, en ningún caso, a homologación do título previo nin o recoñecemento a outros efectos que os de acceso a estes ensinos.

Acceso

1. Con carácter xeral, para o acceso a un programa oficial de doutoramento será necesario estar en posesión dos títulos oficiais españois de Grao, ou equivalente, e de Máster universitario, ou equivalente, sempre que se teñan cursado, polo menos, 300 créditos ECTS no conxunto destas dúas ensinanzas.

2. Así mesmo, poderá acceder quen se atope nalgún dos seguintes supostos:

a) Estar en posesión dun título universitario oficial español ou doutro país integrante do Espazo Europeo de Educación Superior, que habilite para o acceso ao máster de acordo co establecido no artigo 16 do RD 1393/2007, e superar un mínimo de 300 créditos ECTS no conxunto de estudos universitarios oficiais, dos cales polo menos 60 deberán ser de nivel de máster.

b) Estar en posesión dun título oficial español de graduado ou graduada, cuxa duración, conforme normas de dereito comunitario, sexa de polo menos 300 créditos ECTS. Ditos titulados deberán cursar con carácter obrigatorio os complementos de formación requiridos polo programa, agás que o plan de estudos do correspondente título de grao inclúa créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo aos créditos en investigación procedentes de estudos de máster.

c) Os titulados universitarios que, logo da obteren praza en formación na correspondente proba de acceso a prazas de formación sanitaria especializada, superen con avaliación positiva polo menos dous anos de formación dun programa para a obtención do título oficial dalgunha das especialidades en ciencias da saúde.

d) Estar en posesión dun título obtido conforme sistemas educativos estranxeiros, sen necesidade da súa homologación, logo da comprobación pola Universidade de que este acredita un nivel de formación equivalente á do título oficial español de máster universitario e que faculta no país expedidor do título para o acceso a estudos de doutoramento. Esta admisión non implicará, en ningún caso, a homologación do título previo do cal estea en posesión o interesado nin o seu recoñecemento para outros efectos que o do acceso a ensinos de doutoramento.

e) Estar en posesión doutro título español de doutor obtido conforme anteriores ordenacións universitarias.

f) Estar en posesión dun título universitario oficial que obtivera a correspondencia ao nivel 3 do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior, de acordo co procedemento establecido no Real Decreto 967/2014, de 21 de novembro, polo que se establecen os requisitos e o procedemento para a homologación e declaración de equivalencia a titulación e a nivel académico universitario oficial e para a validación de estudos estranxeiros de Educación Superior, e o procedemento para determinar a correspondencia aos niveis do Marco Español de Cualificacións para a Educación Superior dos títulos oficiais de Arquitecto, Enxeñeiro, Licenciado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico e Diplomado.

3. Os doutorandos que iniciasen o seu programa de doutoramento conforme anteriores ordenacións universitarias poderán acceder ao ensino de doutoramento, logo da súa admisión de acordo co establecido no Regulamento de estudos de doutoramento da USC. En todo caso deberán reunir os requisitos establecidos con carácter xeral no citado Regulamento para acceder aos estudos de doutoramento.

4. Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que posúan o diploma de estudos avanzados obtido de acordo co disposto no Real decreto 778/1998, do 30 de abril, ou alcancen a suficiencia investigadora regulada no Real decreto 185/1985, do 23 de xaneiro.

5. Poderán acceder aos estudos de doutoramento os licenciados, arquitectos ou enxeñeiros que posúan un título de máster oficial conforme o Real decreto 56/2005 ou o Real decreto 1393/2007, modificado polo Real decreto 861/2010, ou teñan superados 60 ECTS de estudos de máster oficial.

6. Tamén poderán acceder os diplomados, enxeñeiros técnicos ou arquitectos técnicos que acrediten ter 300 créditos ECTS superados no conxunto de estudos universitarios oficiais, dos cales, polo menos 60, deberán ser de nivel de máster.

• Proxecto de tese avalado por un dos membros dos equipos docentes propostos como liñas investigadoras, que cumpran os requisitos necesarios para ser designados como directores neste programa de doutoramento.

• Expediente académico no Grao/ Licenciatura e nos estudos de posgrao correspondentes ao período de formación de programas de doutoramento (DEA ou Máster en Ciencias da Saúde realizado noutras Universidades españolas ou estranxeiras).

• Cualificacións obtidas nas probas de acceso ao programa de formación MIR, e aquelas obtidas no curso da súa formación como especialista.

• Opcionalmente, entrevista coa CAPD.

• Como norma xeral requírese que os solicitantes teñan coñecementos suficientes de inglés, por ser o idio

ma principal para a comunicación científica, equivalentes a un nivel B1.

No caso de que o solicitante desexe aportar outros méritos que considere relevantes, deberá contactar coa CAPD.

O programa de doutoramento poderá extinguirse por algunha das seguintes causas:

• Que non supere o proceso de renovación da acreditación establecido no artigo 10 do RD 99/2011.

• Que non acredite o cumprimento dos requisitos establecidos pola normativa estatal ou autonómica vixente.

• Que se formule unha proposta de extinción do programa ao abeiro dos procesos de revisión e mellora do título de acordo co procedemento aprobado pola universidade.

• Que concorra calquera situación excepcional que impida o correcto desenvolvemento do programa de doutoramento.

A extinción producirá os seguintes efectos:

• Comportará a perda do seu carácter oficial e a baixa no RUCT.

• Non se poderá matricular novo alumnado no programa de doutoramento.

• En calquera caso todo o alumnado afectado deberá ser informado da extinción e das consecuencias desta no relativo ao desenvolvemento dos seus estudos.

A Universidade adoptará as medidas necesarias para garantir os dereitos académicos do alumnado que estea cursando os ditos estudos nos termos establecidos na resolución de extinción do plan de estudo, e aprobará o procedemento de extinción dos programas de doutoramento no seo da universidade.

Estudo formal da especialidade correspondente

  • E2081A01

Atención clínica efectiva e eficiente

  • E2081A02

Traballo en equipo multidisciplinar

  • E2081A03

Desenvolvemento de actividades docentes

  • E2081A04

Funcións de investigación

  • E2081A05

Utilización do método científico

  • E2081A06

Aprendizaxe de novas técnicas e/ou procedementos

  • E2081A07

Divulgación dos resultados obtidos

  • E2081A08
Profesores Área
José Miguel Souto Bayarri
Radioloxía e Medicina Física
Jose Martin Carreira Villamor
Radioloxía e Medicina Física
Juan Antonio Suarez Quintanilla
Anatomía e Embrioloxía Humana
Andres Soto Varela
Otorrinolaringoloxía
Maria Dolores Sanchez-Aguilar Y Rojas
Dermatoloxía
Antonio Rodriguez Nuñez
Enfermaría
Maria Angeles Rodriguez Cobos
Anatomía e Embrioloxía Humana
Manuel Pereiro Ferreiros
Dermatoloxía
Maria Jesus Nuñez Iglesias
Enfermaría
Francisco Gonzalez Garcia
Oftalmoloxía
Carlos Santiago Martín Martín
Otorrinolaringoloxía
Sofia Maria Soledad Santos Perez
Otorrinolaringoloxía
Jose Luis Relova Quinteiro
Fisioloxía
Abel Garcia Garcia
Estomatoloxía
Enrique Ramon Meaños Melon
Anatomía e Embrioloxía Humana
Jose Manuel Suarez Peñaranda
Anatomía Patolóxica
Maria Elena Lopez Martin
Anatomía e Embrioloxía Humana
Raquel Fernandez Rodriguez
Escola de Doutoramento Internacional
Ana Isabel Rodriguez Perez
Anatomía e Embrioloxía Humana
Manuel Javier Ginarte Val
Dermatoloxía
Javier Ángel Labandeira García
Escola de Doutoramento Internacional
Juan Manuel Cajade Frias
Otorrinolaringoloxía
Carlos Frade Gonzalez
Otorrinolaringoloxía
Raquel Rodriguez Gonzalez
Enfermaría
María Luísa Chayán Zas
Escola de Doutoramento Internacional
Silvia Novio Mallon
Enfermaría
Virginia Pubul Nuñez
Radioloxía e Medicina Física
Mª Teresa Rodriguez Granados
Escola de Doutoramento Internacional
Jose Antonio Iglesias Vázquez
Escola de Doutoramento Internacional
Estrella Pallas Pallas
Otorrinolaringoloxía
Ander Zulaica Garate
Dermatoloxía
Profesores Área
María Rosaura Leis Trabazo
Pediatría
Adolfo Laureano Bautista Casasnovas
Pediatría
Maria De La Luz Couce Pico
Pediatría
Federico Martinon Torres
Pediatría
Profesores Área
Julián Álvarez Escudero
Cirurxía
Jesus Pedro Paredes Cotore
Cirurxía
Evaristo Varo Perez
Cirurxía
Miguel Gelabert Gonzalez
Cirurxía
Angel Luis Fernández González
Cirurxía
Daniel Adolfo Perez Fentes
Cirurxía
Maximo Alberto Diez Ulloa
Cirurxía
Fermin Julian Mandia Mancebo
Cirurxía
Julio Antonio Cortiñas Diaz
Cirurxía
Jaime Jose Rodriguez Garcia
Cirurxía
Alfonso Rodríguez Pérez
Cirurxía
Manuel Taboada Muñiz
Cirurxía
Antonio Taboada Suarez
Cirurxía
Fernando Fernandez Lopez
Cirurxía
Purificación Parada González
Cirurxía
Jesus Pino Minguez
Cirurxía
Angel Jesus Prieto Gonzalez
Cirurxía
Jose Ramon Caeiro Rey
Cirurxía
Profesores Área
Manuel Isidro Rodriguez Lopez
Medicina
Luis Guillermo Valdes Cuadrado
Medicina
Antonio Domingo Pose Reino
Medicina
Antonio Jose Mera Varela
Medicina
Jose Ignacio Vidal Pardo
Medicina
María Esther Carballo Arceo
Medicina
Francisco Luis Lado Lado
Medicina
Jose Maria Oscar Prieto Gonzalez
Medicina
Jose Ramon Gonzalez Juanatey
Medicina
Arturo Gonzalez Quintela
Medicina
Juan Enrique Dominguez Muñoz
Medicina
Jose Maria Garcia Acuña
Medicina
Julio Pardo Fernández
Medicina
Roberto Peino Garcia
Medicina
Rogelio Manuel Leira Muiño
Medicina
Rafael Lopez Lopez
Medicina
Javier Fernández Castroagudin
Medicina
Marcos Pazos Couselo
Enfermaría
Álvaro Hermida Ameijeiras
Medicina
Fernando Antonio De La Iglesia Martínez
Medicina
Mª Del Carmen Vidal Pan
Medicina
Manuel Mateo Perez Encinas
Medicina
Francisco Javier López González
Medicina
Antonio Rafael Antela López
Medicina
Ignacio Juan Bernabeu Morón
Medicina
Jose Manuel Garcia Lopez
Medicina
Luis Enrique Morano Amado
Medicina
Francisco Javier González Barcala
Medicina
Francisco Gude Sampedro
Medicina
Rafael Alonso Valente
Medicina
Santiago Joaquin Tome Martinez De Rituerto
Medicina
Bernardo Sopeña Perez-Argüelles
Medicina
Jorge Julian Fernandez Martin
Medicina

Os interesados nas liñas investigadoras de cada Especialidade Médica, son os respectivos Especialistas, tanto en formación, como aqueles que, xa no exercicio da súa especialidade, áchense incorporados a un centro hospitalario de terceiro nivel, especialmente os centros de carácter universitario, pois sobre eles como mínimo recaerá gran parte da docencia práctica da Medicina.

De acordo co establecido no Regulamento dos Estudos de Doutoramento, este programa adscríbese á Escola Internacional de Doutoramento da Universidade de Santiago de Compostela.

Unha das funcións primordiais dos profesores universitarios nas Facultades de Medicina é a docencia do Doutoramento ou Terceiro Ciclo dos estudos universitarios, actualmente regulada polo RD 99/2011 de 28 de xaneiro, onde se establece, que o doutoramento xoga un papel fundamental de intersección entre o EEES e o EEI, e que os doutores deben liderar o trasvase desde o coñecemento ata o benestar da sociedade.

Salvo contadas excepcións, os Profesores de Universidade das Facultades de Medicina pertencentes aos Departamentos e Áreas de Coñecemento encargados da docencia das asignaturas clínicas, son Profesores Vinculados ás respectivas Institucións Sanitarias Autonómicas, tendo un posto de traballo único no que ademais das obrigacións docentes teñen obrigacións asistenciais, imprescindibles á súa vez para impartir a docencia práctica aos alumnos do Grao de Medicina. Todo iso conleva o que os Hospitais Clínicos Universitarios deban asumir as obrigacións docentes de devanditos profesores, tanto para os alumnos do Grado, como para o Posgrao.

Os devanditos programas conlevan un seguimento da formación dos futuros especialistas, con avaliacións anuais por parte da Comisión Docente de cada Centro Hospitalario con docencia acreditada, nas que participan os Titores de Residentes de cada Servizo. Desta forma, os Médicos Residentes de cada especialidade clínica, participan desde o seu primeiro ano de formación en todas as actividades científicas e formativas realizadas nos respectivos servizos hospitalarios en forma de participacións en sesións clínicas, reunións e congresos, publicacións nas revistas das respectivas especialidades, etc.

Así mesmo, as Cátedras e Departamentos das Facultades de Medicina benefícianse dos recursos e instalacións dos centros sanitarios en toda a gama de recursos tecnolóxicos que para diagnóstico, tratamento e investigación, póñense a disposición da sociedade en cada centro.

Ademais, son estes especialistas en formación os que no futuro accederán a postos docentes universitarios, e xa que logo, sobre eles recaerá a responsabilidade da docencia da Medicina ás futuras xeracións, tanto no Grao, como na docencia de posgrao.

Todo iso fai que, nun panorama de aproveitamento de recursos, debamos contemplar a coordinación das diversas liñas investigadoras dos Departamentos Universitarios coas respectivas Especialidades Médicas que se inclúen neles. Neste panorama, é evidente que os interesados nas liñas investigadoras de cada Especialidade Médica, son os respectivos Especialistas, tanto en formación, como aqueles que, xa no exercicio da súa especialidade, áchense incorporados a un centro hospitalario de terceiro nivel, especialmente os centros de carácter universitario, pois sobre eles como mínimo recaerá gran parte da docencia práctica da Medicina.

No presente programa participan os Departamentos de Cirurxía, Dermatoloxía e Otorrinolaringoloxía, Medicina, Obstetricia e Xinecoloxía e Pediatría da Facultade de Medicina da Universidade de Santiago. Así mesmo, participan nel os Servizos Hospitalarios de cada unha das Especialidades Médicas implicadas, do Complexo Hospitalario Universitario de Santiago.

Non se trata dun Programa pechado, senón que se manterá aberto á incorporación de novos membros aos equipos xa existentes, e a creación de novas liñas de investigación ou modificación das existentes, buscando unha agrupación transversal en liñas básicas de investigación, si resulta oportuno. Así mesmo áchase aberto á incorporación dos outros Centros Hospitalarios Universitarios existentes na Comunidade Autónoma de Galicia.

Dado que se atopa fundamentalmente dirixido a Médicos Especialistas en Formación, débese ter en conta que esta formación atópase regulada en cada especialidade por unha normativa de carácter nacional que se debe respectar, e que nela se detallan as tarefas formativas de cada especialidade, que se terán en conta ao avaliar aos doutorandos.

• Comprensión sistemática dun campo de estudo e dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co devandito campo

• Capacidade de concibir, deseñar ou crear, pór en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación ou creación

• Capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento a través dunha investigación orixinal

• Capacidade de realizar unha análise crítica e de avaliación e síntese de ideas novas e complexas

• Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional

• Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, social, artístico ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento.

  • Unha comprensión sistemática da especialidade clínica dentro de cuxo ámbito desenvolver o seu traballo investigador, e dominio das habilidades necesarias para o seu exercicio profesional relativo á investigación, que lle permitan prestar servizos á poboación, nos distintos medios ou circunstancias en que poida desenvolver a súa actividade, así como o coñecemento dos métodos de investigación relacionados con devandita especialidade de acordo coas normas deontolóxicas e legais.
  • Capacidade de participar no deseño e a xestión de plans de acción sanitaria e programas de investigación clínica, definindo as prioridades na súa execución e de acordo cos recursos humanos e materiais dispoñibles.
  • Como prolongación da capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento, deberá ser capaz de colaborar con outros servizos e institucións no desenvolvemento e promoción da saúde e da educación sanitaria na comunidade.
  • Capacidade de realizar unha análise crítica, de avaliación e, de síntese de ideas novas e complexas, para desta forma participar na formación e perfeccionamento dos distintos membros dos equipos de saúde.
  • Capacidade de comunicación con membros da comunidade científica pertencentes a outras áreas de coñecemento, dentro das ciencias da saúde, e coa sociedade en xeral, achega dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade, tanto a nivel científico, como de divulgación de coñecementos.
  • Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, asociado á práctica asistencial da Medicina, dentro dunha sociedade baseada no coñecemento Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral achega dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional.
  • Avaliar periodicamente o resultado das súas actividades en relación co nivel de saúde do seu colectividade, mostrando en todo momento unha conciencia crítica respecto dos resultados do seu quefacer e decisións.
  • Ter a actitude necesaria para manter e perfeccionar as súas competencias investigadoras (autoformación) dirixíndoas a afrontar as novas necesidades sociosanitarias da poboación.

• Unha comprensión sistemática da especialidade clínica dentro de cuxo ámbito desenvolver o seu traballo investigador, e dominio das habilidades necesarias para o seu exercicio profesional relativo á investigación, que lle permitan prestar servizos á poboación, nos distintos medios ou circunstancias en que poida desenvolver a súa actividade, así como o coñecemento dos métodos de investigación relacionados con devandita especialidade de acordo coas normas deontolóxicas e legais.

• Capacidade de participar no deseño e a xestión de plans de acción sanitaria e programas de investigación clínica, definindo as prioridades na súa execución e de acordo cos recursos humanos e materiais dispoñibles.

• Como prolongación da capacidade para contribuír á ampliación das fronteiras do coñecemento, deberá ser capaz de colaborar con outros servizos e institucións no desenvolvemento e promoción da saúde e da educación sanitaria na comunidade.

• Capacidade de realizar unha análise crítica, de avaliación e, de síntese de ideas novas e complexas, para desta forma participar na formación e perfeccionamento dos distintos membros dos equipos de saúde.

• Capacidade de comunicación con membros da comunidade científica pertencentes a outras áreas de coñecemento, dentro das ciencias da saúde, e coa sociedade en xeral, achega dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade, tanto a nivel científico, como de divulgación de coñecementos.

• Capacidade de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance científico, tecnolóxico, asociado á práctica asistencial da Medicina, dentro dunha sociedade baseada no coñecemento Capacidade de comunicación coa comunidade académica e científica e coa sociedade en xeral achega dos seus ámbitos de coñecemento nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional.

• Avaliar periodicamente o resultado das súas actividades en relación co nivel de saúde do seu colectividade, mostrando en todo momento unha conciencia crítica respecto dos resultados do seu quefacer e decisións.

• Ter a actitude necesaria para manter e perfeccionar as súas competencias investigadoras (autoformación) dirixíndoas a afrontar as novas necesidades sociosanitarias da poboación.

Para dar cobertura a todos os requirimentos da actividade investigadora, ademais dos recursos propios dos centros nos que desenvolven a súa actividade os doutorandos, a USC conta con unidades de carácter centralizado que prestan os seus servizos a departamentos e grupos de investigación entre os que cabe sinalar:

A Biblioteca Universitaria que é unha unidade funcional concibida como un centro de recursos bibliográficos para a docencia, a investigación, o estudo e a aprendizaxe, ofrece servizos como os seguintes:

• Bases de datos reunidas

• Revistas electrónicas

• Sumarios electrónicos

• Servizo de préstamo interbibliotecario

Na súa condición de arquivo histórico, o Arquivo Universitario constitúe unha unidade funcional de apoio á investigación e á docencia. Está constituído por fondos documentais propios ou en depósito.

A Rede de Infraestruturas de Apoio á Investigación e ao Desenvolvemento Tecnolóxico (RIAIDT) é a estrutura organizativa que integra as infraestruturas instrumentais de uso común que prestan servizos de apoio á investigación da USC. O obxectivo da RIAIDT é darlle unha meirande unidade e operatividade aos recursos de apoio á investigación cos que conta a USC.

A Área de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (ATIC) da USC ten a misión de deseñar, planificar, xestionar, administrar e asegurar as infraestruturas e servizos baseados en tecnoloxías da información e comunicación (TIC) prestados á comunidade universitaria nos ámbitos da docencia, a investigación e a xestión administrativa.

O respecto á diversidade e o desenvolvemento de políticas activas de incorporación e integración de estudantes con necesidades especiais son dous principios e liñas de actuación recollidos na Memoria de Responsabilidade Social da USC. A tal efecto, o Servizo de Participación e Integración Universitaria encárgase da coordinación, en colaboración cos distintos centros e entidades, e posta en marcha das actuacións necesarias para favorecer a igualdade entre todos os membros da comunidade universitaria.

Outros recursos:

Centro de tecnoloxías para a Aprendizaxe (CeTA)

Redes de aulas de informática

Área de xestión de infraestruturas

Servizo de medios audiovisuais

Servizo de prevención de riscos

Unha descrición máis detallada dos recursos materiais está dispoñible no apartado sete da Memoria do Título

Non hai datos dispoñibles para o curso académico seleccionado.

Coordinador/a
María Rosaura Leis Trabazo

Secretario/a
Arturo Gonzalez Quintela

Vogais
Miguel Gelabert Gonzalez
Sofia Maria Soledad Santos Perez
Jose Martin Carreira Villamor
Antonio Rodriguez Nuñez
Manuel Pereiro Ferreiros
Álvaro Hermida Ameijeiras

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-01
Prazas Ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Achega información sobre a evolución da oferta de prazas asociada a ese programa

Info da escala: Número enteiro

56,0

50,0

30,0

30,0

30,0

30,0

ID-02
Demanda

Relación porcentual das solicitudes presentadas sobre a oferta de prazas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

157,14

112,0

153,33

183,33

226,67

203,33

ID-03
Matrícula de novo ingreso

Número de estudantes matriculados/as de novo ingreso.

Info da escala: Número enteiro

56,0

47,0

29,0

29,0

29,0

29,0

ID-06
Matrícula total de estudantes

Número total de estudantes matriculados en réxime de matrícula ordinaria

Info da escala: Número enteiro

228,0

252,0

224,0

211,0

201,0

186,0

ID-07
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster.

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso procedentes de estudos de máster e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

19,64

21,28

24,14

20,69

10,34

10,34

ID-08
Porcentaxe de estudantes procedentes de outras universidades

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso con mestrados de acceso doutras universidades e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

8,93

2,13

6,9

6,9

3,45

3,45

ID-09
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades nacionais, fóra do SUG e o número total de estudantes matriculados

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

5,36

0,0

0,0

3,45

3,45

6,9

ID-10
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso doutras universidade do SUG

Relación porcentual entre o número de estudantes de novo ingreso doutras universidades do SUG e o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

3,57

2,13

6,9

3,45

3,45

0,0

ID-11
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre o total de matriculados

Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros (de fora de España) sobre o total de matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

9,21

8,73

8,48

7,11

3,98

3,76

ID-12
Porcentaxe de estudantes estranxeiros do EEES

Relación porcentual do número de estudantes estranxeiros do EEES sobre o número total de matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

2,19

2,78

2,68

2,37

2,49

2,69

ID-22
Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso

Porcentaxe de estudantes segundo perfil de ingreso

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-13
Porcentaxe de estudantes de novo ingreso que requiren complementos formativos

Relación porcentual do número de estudantes de novo ingreso que precisan complementos formativos sobre o número de estudantes matriculados/as de novo ingreso, unha vez descontado o número de estudantes de novo ingreso por adaptación.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-14
Porcentaxe de estudantes a tempo completo

Relación porcentual do número de estudantes a tempo completo sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo completo aqueles que teñan a mesma dedicación durante todo o curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

27,19

19,84

22,77

22,27

20,9

22,04

ID-15
Porcentaxe de estudantes a tempo parcial

Relación porcentual do número de estudantes a tempo parcial sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos a tempo parcial aqueles que teñen a mesma dedicación durante todo o curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

32,02

32,14

35,27

28,91

32,84

32,8

ID-16
Porcentaxe de estudantes con dedicación mixta

Relación porcentual do número de estudantes con dedicación mixta sobre o número total de matriculados. Nota: Considéranse alumnos con dedicación mixta aqueles que alternan entre dedicación a tempo completo e parcial durante o mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

40,79

41,27

41,96

48,82

46,27

44,62

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-17
Porcentaxe de estudantes que realizan estadías de investigación (saíntes) autorizadas pola CAPD

Relación porcentual do número de estudantes que realizan estadías de investigación sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

16,13

12,0

7,84

10,64

21,43

0,0

ID-19
Porcentaxe de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes)

Relación porcentual do número de estudantes que participan en programas de mobilidade (entrantes) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

1,96

2,13

14,29

2,44

ID-21
Porcentaxe de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...)

Relación porcentual do número de estudantes con bolsa ou contrato predoutoral (FPI, FPU, Xunta,...) sobre o número de estudantes matriculados a tempo completo.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

4,76

3,03

3,13

3,45

3,7

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-24
Ratio de teses defendidas en réxime de codirección

Relación porcentual do número de teses defendidas en réxime de codirección sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Número racional con dous decimais

1,0

0,7826

0,6818

0,6207

0,8889

0,6552

ID-25
Número total de sexenios

Número total de sexenios.

Info da escala: Número enteiro

95,0

102,0

115,0

124,0

129,0

124,0

ID-26
Número medio de sexenios por PDI

Número medio de sexenios por PDI.

Info da escala: Número racional con dous decimais

2,5

2,6842

2,7381

2,8837

3,0

3,1

ID-27
Porcentaxe de PDI con sexenios

Relación porcentual do número de PDI con sexenios sobre o número de PDI con opción a sexenios.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

81,58

84,21

78,57

79,07

88,37

95,0

ID-28
Porcentaxe de PDI con sexenios vivos.

Relación porcentual do número de PDI con sexenios vivos sobre o número de PDI con opción a sexenios.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

50,0

55,26

54,76

58,14

67,44

77,5

ID-29
Porcentaxe de profesorado estranxeiro sobre o profesorado total do programa

Relación porcentual do número de directores de tese estranxeiros sobre o número total de directores de tese

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

2,31

3,17

3,06

2,22

2,27

0,83

ID-30
Porcentaxe de expertos internacionais nos tribunais de tese

Relación porcentual do número de membros estranxeiros dos tribunais sobre o número total de membros dos tribunais

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

2,5

2,94

6,78

10,59

1,35

16,37

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-31
Número de teses defendidas

Número de teses defendidas

Info da escala: Número enteiro

14,0

23,0

22,0

29,0

27,0

29,0

ID-32
Porcentaxe de teses realizadas a tempo completo

Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo completo sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

42,86

60,87

68,18

79,31

51,85

72,41

ID-33
Porcentaxe de teses realizadas  a tempo parcial

Relación porcentual do número de teses realizadas a tempo parcial sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

57,14

39,13

31,82

20,69

48,15

27,59

ID-34
Porcentaxe de teses realizadas con dedicación mixta

Relación porcentual do número de teses realizadas con dedicación mixta sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-35
Número de teses presentadas en galego

Número de teses presentadas en galego

Info da escala: Número enteiro

0,0

0,0

0,0

1,0

1,0

1,0

ID-36
Número de teses presentadas en castelán

Número de teses presentadas en castelán

Info da escala: Número enteiro

12,0

18,0

17,0

21,0

23,0

25,0

ID-37
Número de teses presentadas noutro idioma

Número de teses presentadas noutro idioma

Info da escala: Número enteiro

2,0

5,0

5,0

7,0

3,0

3,0

ID-38
Duración media dos estudos a tempo completo

Duración media (en anos) dos estudos a tempo completo

Info da escala: Número enteiro

2,6932

4,0322

3,4514

4,1626

4,2003

3,9498

ID-39
Duración media dos estudos a  tempo parcial

Duración media (en anos) dos estudos a tempo parcial.

Info da escala: Número enteiro

2,3753

3,3312

3,9953

3,811

3,9469

4,643

ID-40
Porcentaxe de doutorandos que defenden a súa tese sen pedir prórroga

Relación porcentual do número de estudantes que defenden a tese sen prórroga sobre o número total de teses defendidas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

65,22

40,91

34,48

29,63

13,79

ID-43
Porcentaxe de teses coa cualificación de “cum laude”

Relación porcentual do número de teses que acadan a cualificación de “cum laude” sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

92,86

91,3

95,45

96,55

81,48

96,55

ID-44
Porcentaxe de teses con mención internacional

Relación porcentual do número de teses con mención internacional sobre o número total de teses defendidas

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

7,14

8,7

4,55

17,24

11,11

6,9

ID-45
Porcentaxe de abandono do programa

Relación porcentual do número de estudantes que non se matricularon nin defenderon a tese no curso académico sobre o número total de estudantes matriculados no curso anteriror, unha vez descontados o número de alumnos que defenderon a tese no curso académico e os alumnos que teñen concedida unha baixa temporal

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

31,88

39,13

50,77

8,88

12,24

Os contidos desta páxina actualizáronse o 07.07.2023.