Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 3 Clase Interactiva: 18 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Deseñar accións innovadoras no ámbito da comunicación. O alumnado afondará no estudo da comunicación nas democracias e a súa específica relación co xornalismo. A materia dotará ao alumnado de habilidades para analizar ou traballar nos diferentes sectores comunicativos da democracia. Deste xeito, practicarase a relación entre xornalistas, sector político e cidadanía. No curso formarase ao alumnado para exercer a actividade comunicativa en todos os sectores.
NOTA IMPORTANTE: Los alumnos/as matriculados/as en esta materia no tienen derecho a docencia desde el curso 2024-2025 por estar extinguida la materia. Solo tienen derecho a ser evaluados de acuerdo con los contenidos del programa que se impartió en el curso 2023-2024.
Deseño e execución de estratexias de comunicación nos medios de comunicación, no sector político e na ciudadanía. Elaboración de plans de comunicación en redes sociais. Innovación en campañas electorais. Compromiso, participación do público e movementos sociais. Discursos, intervencións e debates públicos na rede.
CONTIDOS TEÓRICOS
TEMA 1. Estratexias de comunicación no sector político e a súa relación cos medios de comunicación
1.1 A nova cultura e comunicación política
1.2 Partidos políticos e mediatización
1.3 Tendencias e riscos da comunicación política actual
TEMA 2. Comunicación cidadá e movementos sociais
2.1 Teledemocracia e cibercidadanía
2.2 Ciberactivismo e democracia
TEMA 3. Plans de comunicación en redes sociais
3.1 Plan de medios sociais
3.2 Etapas do plan de medios sociais
3.3 Ferramentas para a xestión de redes sociais
TEMA 4. Debates públicos online e participación da audiencia nos medios de comunicación
4.1 Media framing
4.2 Participación da audiencia nos medios de comunicación
4.3 Debate público e polarización nas redes sociais
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Álvarez Teijeiro, C. (2000). Comunicación, democracia y ciudadanía. Fundamentos teóricos del Public Journalism. Buenos Aires: CiCCUS-La Crujía.
Cotarelo, R. e Crespo, I. (2012). La comunicación política y las nuevas tecnologías. Madrid: Los Libros de La Catarata.
García Orosa, B. (2021). Ciberciudadanía. Retos de la democracia digitalizada. Comunicación Social.
Gil Calvo, E. (2018). Comunicación política: caja de herramientas. Madrid: Libros de la Catarata.
Rey Morató, F. J. (2007). Comunicación política, Internet y campañas electorales: de la teledemocracia a la ciberdemocracia. Madrid: Tecnos.
Sixto, J. (2018). Gestión profesional de redes sociales. Rutinas y estrategias de Community Management. Salamanca: Comunicación Social.
Yanes Mesa, R. (2009). Comunicación política y periodismo: apuntes para la eficacia del mensaje persuasivo. Madrid: Fragua Editorial.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Coyer, K. (2008). The alternative media handbook. London: Routledge.
Díezhandino Nieto, M. P. (2007). Periodismo y poder: Politicos, periodistas y ciudadanos voluntariamente desinformados. Madrid: Pearson, 2007.
Feenstra, Ramón A. (2016). La reconfiguración de la democracia: el laboratorio político español. Granada: Comares.
Galindo Arránz, F. (1998). Fundamentos de comunicación política. Santiago de Compostela: Tórculo Edicións.
López, X. e Otero, M. (2007). Bitácoras. La consolidación de la voz del ciudadano. Sada (A Coruña): Netbiblo.
Rúas-Araújo, J. e Fontenla-Pedreira, J. (2021). Debates electorales en televisión y redes sociales en España. Salamanca: Comunicación Social.
Soria Ibáñez, M. M. (2017). La gestión estratégica de las relaciones públicas en organizaciones sociales. Barcelona: UOC.
XERAIS (CX)
CX02 - Detectar, coñecer, interpretar e aplicar as novas tendencias no xornalismo, en particular, e na comunicación, en xeral.
TRANSVERSAIS (CT)
CT01 - Elaborar e xestionar contidos informativos.
CT04 - Planificar e executar estratexias de comunicación innovadoras en democracia.
ESPECÍFICAS (CE)
CEO-06 - Deseñar accións innovadoras no campo da comunicacións, especialmente na súa relación cos públicos e coas audiencias.
NOTA IMPORTANTE: Los alumnos/as matriculados/as en esta materia no tienen derecho a docencia desde el curso 2024-2025 por estar extinguida la materia. Solo tienen derecho a ser evaluados de acuerdo con los contenidos del programa que se impartió en el curso 2023-2024.
Se establecerá un plan de tutorización con el alumnado matriculado para la resolución de dudas y la preparación de la prueba de evaluación. Las tutorías podrán ser presenciales o en línea a través de MS Teams.
NOTA IMPORTANTE: Los alumnos/as matriculados/as en esta materia no tienen derecho a docencia desde el curso 2024-2025 por estar extinguida la materia. Solo tienen derecho a ser evaluados de acuerdo con los contenidos del programa que se impartió en el curso 2023-2024.
La cualificación del examen se corresponderá con el 100% de la nota final de la materia.
En el caso de plagio o uso indebido de las tecnologías en la realización de tareas o pruebas: "Para los casos de realización fraudulenta de ejercicios o pruebas será de aplicación lo recogido en la Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de las cualificaciones".
El alumnado tendrá las siguientes actividades formativas programadas:
- Clases expositivas: 3 h.
- Clases interactivas: 18 h.
- Tutorías en grupo: 3 h.
- Actividades de evaluación: 2 h.
- Trabajo personal del alumnado: 49h.
La recomendación general para el aprovechamiento de la materia es realizar un trabajo continuo a lo largo del curso que permita no solo adquirir conocimientos, sino también habilidades y aptitudes que únicamente se pueden alcanzar con un seguimiento constante y permanente.
Maria Cruz Negreira Rey
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Correo electrónico
- cruz.negreira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
27.05.2025 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula 0 |
01.07.2025 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula 3 |