Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 32 Clase Interactiva: 16 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Ofertada)
Matrícula: Non matriculable (Só alumnado repetidor)
Esta asignatura está destinada a alumnos extranxeiros aprendentes de español cun nivel B1 no Marco Común Europeo de Referencia para o Ensino e Aprendizaxe de Linguas (MCER).
Os seus obxectivos son:
1. Progresar no coñecemento morfosintáctico e semántico do substantivo, o verbo e o adxectivo.
2. Observa-lo comportamento combinatorio destas clases de palabras e o seu vínculo coa construción do significado dos enunciados.
3. Analiza-lo valor e funcionamiento destas clases de palabras en textos contextualizados.
4. Despexa-las dúbidas gramaticais, descritivas ou normativas sobre o uso.
5. Mellora-la competencia gramatical do alumno e o seu uso funcional dos recursos lingüísticos de español como lingua estranxeira co fin de acada-lo nivel B2.
1. A palabra. Partes constituíntes
2. O substantivo. Criterios de identificación
2.1. Xénero e número
2.2. Clases de substantivos
3. O adxectivo. Criterios de identificación
3.1. Clases de adxectivos e colocación respecto do substantivo
3.2. Os graos do adxectivo
4. O verbo. Caracterización xeral
4.1. Número e persona: concordancia co suxeito
4.2.Tempo, modo e aspecto
4.3. Formas non persoais
4.4. Principais clases de verbos
1. BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
a) Gramáticas xerais do español
Gómez Torrego, Leonardo (2007): Gramática didáctica del español. Madrid: SM. Capítulos 2.1, 2.2., 2.5.
Pavón Lucero, María Victoria (2007). Gramática práctica del español. Madrid: Espasa-Instituto Cervantes. Caps. 1, 3 e 4.
Real Academia Española (2011): Nueva gramática básica de la lengua española. Madrid: Espasa. Capítulos. 2, 3, 4, 6, 7 e 15.
b) Gramáticas do español como lingua estranxeira (nivel B1-B2)
Alonso, Encina, Martínez, Matilde e Neus Sans (2006): Gente joven 3. Libro del alumno. Madrid: SGEL.
Artigas Álvarez et al. (2020): Y ahora la gramática 5 / 6. Nivel medio. Barcelona: Publicacions i edicions de la Universitat de Barcelona. 2 Volúmenes.
Castro, Francisca, Ignacio Rodero e Carmen Sardinero (2014): Español en marcha. Madrid: SGEL. (B1-B2)
Seijas, Pilar, Bibiana Tonnelier e Sergio Troitiño (2012): Cuadernos de gramática española. Nivel B1. Madrid: Difusión.
2. BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
a) Lectura recomendada para mellorar a comprensión escrita do español nun nivel B2 [novela]:
Alonso, Ana e Javier Pelegrín (2017 [2015]): El libro de los rostros. Madrid: SM. 4ª edición.
b) Gramáticas do español
Gómez Torrego, Leonardo (2011 [2006]). Gramática normativa del español. Madrid: Arco Libros. 4ª ed. actualizada. Capítulos 2, 3, 4 e 7.
Marcos Marín, Francisco e Paloma España Martínez (2001): Guía de gramática de la lengua española. Madrid: Espasa. (Capítulos 3, 4 y 6)
Real Academia Española (2010): Nueva gramática de la lengua española. Manual. Madrid: Espasa. (Epígrafes dedicados ao sustantivo, adxectivo e verbo).
Real Academia Española (2013): El buen uso del español. Madrid: Espasa. Páxs. 134-162; 230-242; 388-414; 418-424.
c) Obras de consulta
Real Academia Española (2010). Ortografía de la lengua española. Madrid: Espasa-Calpe.
Diccionario Clave. Diccionario de uso del español actual (2012). Madrid: SM. Versión online (reducida): http://clave.smdiccionarios.com/app.php
Real Academia Española (2020): Diccionario de la lengua española. https://dle.rae.es/
WordReference: https://www.wordreference.com/es/ (contén dicionario de consulta, sinónimos, antónimos, conxugador verbal e información gramatical sobre o español).
Específicas da materia
CE1. Recoñoce-las unidades e estruturas estudadas e as súas propiedades morfosintácticas e semánticas.
CE2. Capacidade para integrar esas unidades en enunciados gramaticalmente correctos e semanticamente coherentes.
CE3. Identifica-los erros gramaticais e semánticos do educto, en especial os que afectan a comprensión da mensaxe e a súa adecuación pragmático-contextual
CE4. Coñecer e usa-la metalinguaxe gramatical dos estudios lingüísticos hispánicos nun nivel básico.