O Grao en Educación Social debe capacitar ao seu alumnado para o desenvolvemento profesional dos coñecementos científicos e dos principios de acción necesarios para a análise, a comprensión, a interpretación e a intervención educativa en distintos contextos institucionais e sociais.
PresentaciónPlan de estudos por cursoPlan de estudos por módulosAcceso e admisiónRecursos materiaisObxectivosResultados do proceso de formación e de aprendizaxeMobilidade e prácticasTraballo de Fin de GraoCurso ponteEquipo docenteIndicadores de calidadePresentación
Duración:
4 anos académicos Código RUCT: 2501109 Número prazas: 75
Decano/a ou director/a do centro:
MARIA DEL MAR LORENZO MOLEDO mdelmar.lorenzo [at] usc.es
Coordinador-a do título:
Silvana Longueira Matos silvana.longueira [at] usc.es
Linguas de uso: Castelán, Galego
Nivel MECES: 2
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia: Decreto 385/2009 do 27 agosto (DOG 16/09/09)
Data de publicación no BOE: 5 de marzo de 2010 (corrección de erros: 13 de xullo de 2010)
O título de Grao en Educación Social impartido pola Universidade de Santiago de Compostela debe capacitar ao seu alumnado para o desenvolvemento profesional autónomo dos coñecementos científicos e dos principios de acción necesarios para a análise, a comprensión, a interpretación e a intervención educativa en distintos contextos institucionais e sociais, contribuíndo á formación integral das persoas e á mellora da súa calidade de vida.
En este senso, proporciona destrezas, actitudes e habilidades básicas que se precisan para o deseño, xestión, intervención e avaliación dos recursos, plans, programas e proxectos de natureza socioeducativa que afecta á vida cotiá das persoas, individual e colectivamente, con especial énfase en procesos ou realidades xeradoras de algún tipo de dependencia, risco ou dificultade social.
Sendo un/ha profesional da educación, que comparte principios éticos e deontolóxicos con outro persoal educativo e social, deberá dar resposta ás necesidades e demandas da cidadanía en ámbitos problemáticos que afecten á convivencia e ao benestar das persoas, fundamentalmente con intervencións educativas e sociais de alcance institucional e sociocomunitario.
Para poder aprobar a materia G3091424: Prácticum de Educación Social II, os alumnos/as teñen que ter superada a materia G3091326: Prácticum de Educación Social I e 120 créditos entre formación básica e obrigatorios.
Dado que non se esixe ningunha formación previa específica, as alumnas e alumnos poden ser admitidos na titulación do grao en Educación Social de reuniren os requisitos de acceso que estabelece a lei, recomendándose que teñan un perfil formativo da área de Humanidades e Ciencias Sociais.
As calidades desexábeis para o futuro estudante do Grao en Educación Social son:
-Ter capacidade de iniciativa e de análise crítica das realidades sociais e educativas.
-Boa capacidade para comunicar, expresar, argumentar ou dialogar.
-Ser sensíbel ás realidades da contorna, cunha perspectiva crítica, reflexiva e cooperativa.
-Sentido da responsabilidade, do compromiso coa tarefa, dos dereitos e deberes cara aos demais.
-visión de grupo e condicións para traballar en equipo.
Número mínimo de créditos ECTS de matrícula por estudante e período lectivo
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.
Acción titorial e acollida
A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Criterios de acceso e admisión
Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.
Recursos materiais
O centro conta 14 aulas de docencia propósito xeral, con capacidade entre 50 e 120 postos, e 9 seminarios con 20 prazas, unha aula de dinámica de grupos, unha aula de informática para a docencia e unha aula de medios tecnolóxicos e de investigación de medios audiovisuais.
Entre os espazos habilitados para o alumnado, conta cunha aula de informática de acceso libre que está dotada con 15 ordenadores e mesas de traballo en grupo.
Tamén hai que destacar que desde calquera punto da Facultade é posible a conexión sen fíos a Internet.
No campus sur, a Biblioteca está situada no módulo central que comparten as facultades de Ciencias da Educación e Psicoloxía.No campus norte, a Biblioteca atópase na planta baixa do edificio da Facultade de C.C. da Educación, con máis de 80 postos.
Obxectivos
Coñecer os fundamentos conceptuais, teóricos, metodolóxicos e técnicos da Educación Social.
Coñecer o marco socio-político, cultural e institucional no que se insire a Educación Social e as súas prácticas.
Afrontar o deseño, desenvolvemento e avaliación dos procesos educativos (plans, programas, proxectos ou actividades) que tomen como referencia a Educación Social, nos distintos ámbitos da intervención socio-educativa nos que se concreta o seu desempeño profesional, individualmente e/ou en colaboración con outros profesionais educativos e sociais.
Facer uso de estratexias, metodoloxías, técnicas e medios que posibiliten unha intervención educativa diferenciada en función dos suxeitos, grupos e/ou colectivos aos que remiten o seu labor profesional os/as educadores/as sociais, en contextos institucionais e comunitarios nos que se desenvolve a vida cotiá das persoas, desde a infancia ata a vellez e atendendo ás distintas circunstancias sociais.
Coñecer as características que definen a profesión de educador/a social e formarse para tomar decisións relativas ao seu desenvolvemento persoal, académico e profesional
Resultados do proceso de formación e de aprendizaxe
Competencias básicas
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente seencontra a un nivel que, ben que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo;
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que normalmente sedemostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo;
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética;
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado;
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Competencias xerais
Coñecer e comprender os fundamentos académicos e científicos nos que se sustenta o seu campo formativo e profesional.
Ter capacidade para analizar as realidades sociopolíticas, económicas, educativas, culturais e lingüísticas nas que se desempeña o labor profesional dos educadores sociais, tanto en termos diagnósticos como prospectivos.
Aplicar os coñecementos teóricos e metodolóxicos necesarios para a planificación e avaliación das súas intervencións educativas.
Promover e desenvolver accións educativas e/ou socioeducativas en diferentes contextos institucionais e comunitarios.
Competencias específicas
A titulada ou titulado de Grao en Educación Social deberá demostrar coñecementos e capacidades que lle permitan unha comprensión básica do marco teórico e contextual do seu labor profesional e deberá así mesmo demostrar coñecementos e destrezas que lle permitan promover e desenvolver procesos de acción-intervención socioeducativa.
Mobilidade e prácticas
Mobilidade
A Facultade conta coa colaboración de varios profesores/as que actúan como coordinadores académicos, e cuxa función é titorizar e asistir nas súas decisións académicas os estudantes propios e de acollida.
A mobilidade dos estudantes realízase a partir do segundo ano de estudos na titulación, en períodos cuadrimestrais ou anuais. A selección dos candidatos lévase a cabo, para cada convocatoria ou programa, por unha Comisión de Selección composta polo decano ou decana, o vicedecano ou vicedecana responsábel de programas de intercambio, a persoa responsable da UAXCD e os/as coordinadores académicos, de acordo con criterios de baremación, previamente estabelecidos, que teñen en conta o expediente académico, unha memoria e, de ser o caso, as competencias en idiomas que esixe a Universidade de destino
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
O Título de grao de Educación Social inclúe 30 créditos de prácticas externas, Practicum, de carácter obrigatorio.
Para poder desenvolvelo, establecéronse convenios de colaboración coas administracións e institucións sociais (fundacións, asociacións e ONG’s), a fin de regular a presenza do alumnado nos diferentes servizos e favorecer o traballo colaborativo entre a Universidade e os devanditos centros.
Traballo de Fin de Grao
Para poder matricularse do Traballo de Fin de Grao o alumnado deberá superar 150 créditos de formación básica e obrigatoria. No momento de presentación do traballo deberá ter superados 234 créditos.
Curso ponte
Os estudantes que xa teñan cursado a diplomatura en Educación Social terán a oportunidade de obteren o Grao en Educación Social realizando un Curso Complementario. Este curso, cunha carga lectiva de 60 ECTS, constaría das seguintes materias, de 6 créditos cada unha:
Proxecto de fin de grao (G3091425)
Formación e profesionalización en Educación Social (G3091222)
Educación nos medios de comunicación e web social (G3091423)
Investigación, desenvolvemento e innovación en Educación Social (G3091422)
Documentación e información educativa (G3091108)
Avaliación na Educación Social (G3091321)
Políticas socio-educativas e dereitos humanos (G309110)
Economía da Educación (G3091106)
Educación e desenvolvemento comunitario en contextos rurais e urbanos (G3091344)
Métodos e técnicas de investigación na acción socioeducativa (G3091325)
Número de prazas ofertadas para cada curso académico.
Info da escala: Número enteiro
68,0
68,0
70,0
70,0
70,0
75,0
Matrícula
IN02
Matrícula
Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Número enteiro
356,0
338,0
332,0
319,0
317,0
319,0
IN03
Matrícula de acceso
Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
74,0
74,0
80,0
81,0
80,0
83,0
IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición
Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
73,0
68,0
76,0
75,0
77,0
79,0
IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición
Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-21,51
-6,85
11,76
-1,32
2,67
-
Perfil de entrada
IN06
Nota media de acceso por preinscrición
Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.
Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).
8,7548
-
9,1506
10,1001
10,3652
9,5769
IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
1,12
-
0,9
1,25
2,52
2,19
IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
2,25
2,66
3,01
2,19
2,52
3,13
Adecuación á demanda
IN10
Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas
Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
66,18
-
68,57
67,14
61,43
58,67
IN12
Taxa de ocupación
Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
107,35
-
108,57
107,14
110,0
105,33
Mobilidade
Indicador
2017-2018
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Mobilidade allea
IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados
Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
2,25
7,23
3,45
6,31
6,9
Prácticas
Indicador
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu
Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
98,61
98,53
97,7
96,97
100,0
98,81
Resultados
Indicador
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Abandono
IN40
Taxa de abandono durante o primeiro curso
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
17,46
8,62
10,42
9,43
12,31
16,67
IN41
Taxa de abandono
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
12,82
14,67
19,05
10,34
10,42
11,32
Avaliación
IN36
Taxa de avaliación
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
93,27
94,45
95,75
97,55
95,62
96,08
Duración media dos estudos
IN38
Duración media dos estudos
Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.
Info da escala: Número racional con dous decimais
4,375
4,4902
4,5263
4,35
4,4898
4,5156
Eficiencia dos titulados
IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados)
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
96,11
93,36
95,88
94,23
96,06
96,11
Estudantes por grupo
IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva
Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.
Info da escala: Número racional con dous decimais
26,9027
26,0588
23,1416
23,0727
23,8962
24,6415
IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
-
77,5
76,7143
76,2143
73,4286
76,8214
IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
-
40,6667
38,9167
33,6667
39,75
38,4167
Éxito
IN35
Taxa de éxito
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
96,54
96,02
98,7
98,27
97,03
96,17
IN50
Taxa de éxito dos egresados
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
96,11
93,36
95,88
96,04
97,99
98,04
Graduación
IN37
Taxa de graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
64,1
72,0
73,02
74,14
83,33
83,02
IN51
Taxa de idoneidade na graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
51,28
64,0
57,14
68,97
67,92
73,85
Rendemento
IN34
Taxa de rendemento
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
90,05
90,7
94,51
95,86
92,79
92,39
Satisfacción
IN15
Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade
Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,0667
3,4
-
4,51
5,0
3,45
IN19
Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,87
3,4306
-
2,33
3,83
4,3222
IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
4,1016
4,204
-
4,65
4,36
4,16
IN21
Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
4,2
4,09
-
4,5
-
-
IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible
Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
2,7332
3,3333
-
-
-
-
IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,8093
4,0
-
-
-
-
IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,1218
-
-
3,39
3,32
-
IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,99
3,77
3,93
3,81
4,12
3,98
IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida
Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,9162
4,2374
4,1735
4,2047
4,3124
4,2848
IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
34,891
37,386
36,4198
38,961
25,2396
28,6154
Recursos humanos
Indicador
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios
Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
53,33
64,52
61,54
54,17
57,14
67,86
IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total
Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
76,09
78,26
74,42
65,31
79,17
86,96
IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total
Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
41,3
41,3
34,88
24,49
25,0
30,43
Duración:
4 anos académicos Código RUCT: 2501109 Número prazas: 75
Decano/a ou director/a do centro:
MARIA DEL MAR LORENZO MOLEDO mdelmar.lorenzo [at] usc.es
Coordinador-a do título:
Silvana Longueira Matos silvana.longueira [at] usc.es
Linguas de uso: Castelán, Galego
Nivel MECES: 2
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia: Decreto 385/2009 do 27 agosto (DOG 16/09/09)
Data de publicación no BOE: 5 de marzo de 2010 (corrección de erros: 13 de xullo de 2010)
O título de Grao en Educación Social impartido pola Universidade de Santiago de Compostela debe capacitar ao seu alumnado para o desenvolvemento profesional autónomo dos coñecementos científicos e dos principios de acción necesarios para a análise, a comprensión, a interpretación e a intervención educativa en distintos contextos institucionais e sociais, contribuíndo á formación integral das persoas e á mellora da súa calidade de vida.
En este senso, proporciona destrezas, actitudes e habilidades básicas que se precisan para o deseño, xestión, intervención e avaliación dos recursos, plans, programas e proxectos de natureza socioeducativa que afecta á vida cotiá das persoas, individual e colectivamente, con especial énfase en procesos ou realidades xeradoras de algún tipo de dependencia, risco ou dificultade social.
Sendo un/ha profesional da educación, que comparte principios éticos e deontolóxicos con outro persoal educativo e social, deberá dar resposta ás necesidades e demandas da cidadanía en ámbitos problemáticos que afecten á convivencia e ao benestar das persoas, fundamentalmente con intervencións educativas e sociais de alcance institucional e sociocomunitario.
Para poder aprobar a materia G3091424: Prácticum de Educación Social II, os alumnos/as teñen que ter superada a materia G3091326: Prácticum de Educación Social I e 120 créditos entre formación básica e obrigatorios.
Dado que non se esixe ningunha formación previa específica, as alumnas e alumnos poden ser admitidos na titulación do grao en Educación Social de reuniren os requisitos de acceso que estabelece a lei, recomendándose que teñan un perfil formativo da área de Humanidades e Ciencias Sociais.
As calidades desexábeis para o futuro estudante do Grao en Educación Social son:
-Ter capacidade de iniciativa e de análise crítica das realidades sociais e educativas.
-Boa capacidade para comunicar, expresar, argumentar ou dialogar.
-Ser sensíbel ás realidades da contorna, cunha perspectiva crítica, reflexiva e cooperativa.
-Sentido da responsabilidade, do compromiso coa tarefa, dos dereitos e deberes cara aos demais.
-visión de grupo e condicións para traballar en equipo.
Número mínimo de créditos ECTS de matrícula por estudante e período lectivo
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.
Acción titorial e acollida
A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Criterios de acceso e admisión
Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.
O centro conta 14 aulas de docencia propósito xeral, con capacidade entre 50 e 120 postos, e 9 seminarios con 20 prazas, unha aula de dinámica de grupos, unha aula de informática para a docencia e unha aula de medios tecnolóxicos e de investigación de medios audiovisuais.
Entre os espazos habilitados para o alumnado, conta cunha aula de informática de acceso libre que está dotada con 15 ordenadores e mesas de traballo en grupo.
Tamén hai que destacar que desde calquera punto da Facultade é posible a conexión sen fíos a Internet.
No campus sur, a Biblioteca está situada no módulo central que comparten as facultades de Ciencias da Educación e Psicoloxía.No campus norte, a Biblioteca atópase na planta baixa do edificio da Facultade de C.C. da Educación, con máis de 80 postos.
Coñecer os fundamentos conceptuais, teóricos, metodolóxicos e técnicos da Educación Social.
Coñecer o marco socio-político, cultural e institucional no que se insire a Educación Social e as súas prácticas.
Afrontar o deseño, desenvolvemento e avaliación dos procesos educativos (plans, programas, proxectos ou actividades) que tomen como referencia a Educación Social, nos distintos ámbitos da intervención socio-educativa nos que se concreta o seu desempeño profesional, individualmente e/ou en colaboración con outros profesionais educativos e sociais.
Facer uso de estratexias, metodoloxías, técnicas e medios que posibiliten unha intervención educativa diferenciada en función dos suxeitos, grupos e/ou colectivos aos que remiten o seu labor profesional os/as educadores/as sociais, en contextos institucionais e comunitarios nos que se desenvolve a vida cotiá das persoas, desde a infancia ata a vellez e atendendo ás distintas circunstancias sociais.
Coñecer as características que definen a profesión de educador/a social e formarse para tomar decisións relativas ao seu desenvolvemento persoal, académico e profesional
Competencias básicas
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente seencontra a un nivel que, ben que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo;
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que normalmente sedemostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo;
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética;
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado;
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Competencias xerais
Coñecer e comprender os fundamentos académicos e científicos nos que se sustenta o seu campo formativo e profesional.
Ter capacidade para analizar as realidades sociopolíticas, económicas, educativas, culturais e lingüísticas nas que se desempeña o labor profesional dos educadores sociais, tanto en termos diagnósticos como prospectivos.
Aplicar os coñecementos teóricos e metodolóxicos necesarios para a planificación e avaliación das súas intervencións educativas.
Promover e desenvolver accións educativas e/ou socioeducativas en diferentes contextos institucionais e comunitarios.
Competencias específicas
A titulada ou titulado de Grao en Educación Social deberá demostrar coñecementos e capacidades que lle permitan unha comprensión básica do marco teórico e contextual do seu labor profesional e deberá así mesmo demostrar coñecementos e destrezas que lle permitan promover e desenvolver procesos de acción-intervención socioeducativa.
Mobilidade
A Facultade conta coa colaboración de varios profesores/as que actúan como coordinadores académicos, e cuxa función é titorizar e asistir nas súas decisións académicas os estudantes propios e de acollida.
A mobilidade dos estudantes realízase a partir do segundo ano de estudos na titulación, en períodos cuadrimestrais ou anuais. A selección dos candidatos lévase a cabo, para cada convocatoria ou programa, por unha Comisión de Selección composta polo decano ou decana, o vicedecano ou vicedecana responsábel de programas de intercambio, a persoa responsable da UAXCD e os/as coordinadores académicos, de acordo con criterios de baremación, previamente estabelecidos, que teñen en conta o expediente académico, unha memoria e, de ser o caso, as competencias en idiomas que esixe a Universidade de destino
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
O Título de grao de Educación Social inclúe 30 créditos de prácticas externas, Practicum, de carácter obrigatorio.
Para poder desenvolvelo, establecéronse convenios de colaboración coas administracións e institucións sociais (fundacións, asociacións e ONG’s), a fin de regular a presenza do alumnado nos diferentes servizos e favorecer o traballo colaborativo entre a Universidade e os devanditos centros.
Para poder matricularse do Traballo de Fin de Grao o alumnado deberá superar 150 créditos de formación básica e obrigatoria. No momento de presentación do traballo deberá ter superados 234 créditos.
Os estudantes que xa teñan cursado a diplomatura en Educación Social terán a oportunidade de obteren o Grao en Educación Social realizando un Curso Complementario. Este curso, cunha carga lectiva de 60 ECTS, constaría das seguintes materias, de 6 créditos cada unha:
Proxecto de fin de grao (G3091425)
Formación e profesionalización en Educación Social (G3091222)
Educación nos medios de comunicación e web social (G3091423)
Investigación, desenvolvemento e innovación en Educación Social (G3091422)
Documentación e información educativa (G3091108)
Avaliación na Educación Social (G3091321)
Políticas socio-educativas e dereitos humanos (G309110)
Economía da Educación (G3091106)
Educación e desenvolvemento comunitario en contextos rurais e urbanos (G3091344)
Métodos e técnicas de investigación na acción socioeducativa (G3091325)
Número de prazas ofertadas para cada curso académico.
Info da escala: Número enteiro
68,0
68,0
70,0
70,0
70,0
75,0
Matrícula
IN02
Matrícula
Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Número enteiro
356,0
338,0
332,0
319,0
317,0
319,0
IN03
Matrícula de acceso
Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
74,0
74,0
80,0
81,0
80,0
83,0
IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición
Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
73,0
68,0
76,0
75,0
77,0
79,0
IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición
Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-21,51
-6,85
11,76
-1,32
2,67
-
Perfil de entrada
IN06
Nota media de acceso por preinscrición
Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.
Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).
8,7548
-
9,1506
10,1001
10,3652
9,5769
IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
1,12
-
0,9
1,25
2,52
2,19
IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
2,25
2,66
3,01
2,19
2,52
3,13
Adecuación á demanda
IN10
Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas
Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
66,18
-
68,57
67,14
61,43
58,67
IN12
Taxa de ocupación
Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
107,35
-
108,57
107,14
110,0
105,33
Mobilidade
Indicador
2017-2018
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Mobilidade allea
IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados
Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
2,25
7,23
3,45
6,31
6,9
Prácticas
Indicador
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu
Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
98,61
98,53
97,7
96,97
100,0
98,81
Resultados
Indicador
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Abandono
IN40
Taxa de abandono durante o primeiro curso
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
17,46
8,62
10,42
9,43
12,31
16,67
IN41
Taxa de abandono
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
12,82
14,67
19,05
10,34
10,42
11,32
Avaliación
IN36
Taxa de avaliación
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
93,27
94,45
95,75
97,55
95,62
96,08
Duración media dos estudos
IN38
Duración media dos estudos
Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.
Info da escala: Número racional con dous decimais
4,375
4,4902
4,5263
4,35
4,4898
4,5156
Eficiencia dos titulados
IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados)
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
96,11
93,36
95,88
94,23
96,06
96,11
Estudantes por grupo
IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva
Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.
Info da escala: Número racional con dous decimais
26,9027
26,0588
23,1416
23,0727
23,8962
24,6415
IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
-
77,5
76,7143
76,2143
73,4286
76,8214
IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
-
40,6667
38,9167
33,6667
39,75
38,4167
Éxito
IN35
Taxa de éxito
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
96,54
96,02
98,7
98,27
97,03
96,17
IN50
Taxa de éxito dos egresados
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
96,11
93,36
95,88
96,04
97,99
98,04
Graduación
IN37
Taxa de graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
64,1
72,0
73,02
74,14
83,33
83,02
IN51
Taxa de idoneidade na graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
51,28
64,0
57,14
68,97
67,92
73,85
Rendemento
IN34
Taxa de rendemento
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
90,05
90,7
94,51
95,86
92,79
92,39
Satisfacción
IN15
Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade
Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,0667
3,4
-
4,51
5,0
3,45
IN19
Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,87
3,4306
-
2,33
3,83
4,3222
IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
4,1016
4,204
-
4,65
4,36
4,16
IN21
Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
4,2
4,09
-
4,5
-
-
IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible
Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
2,7332
3,3333
-
-
-
-
IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,8093
4,0
-
-
-
-
IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,1218
-
-
3,39
3,32
-
IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,99
3,77
3,93
3,81
4,12
3,98
IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida
Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,9162
4,2374
4,1735
4,2047
4,3124
4,2848
IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
34,891
37,386
36,4198
38,961
25,2396
28,6154
Recursos humanos
Indicador
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios
Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
53,33
64,52
61,54
54,17
57,14
67,86
IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total
Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
76,09
78,26
74,42
65,31
79,17
86,96
IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total
Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
41,3
41,3
34,88
24,49
25,0
30,43
Os contidos desta páxina actualizáronse o 03.07.2023.