Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Comercialización e Investigación de Mercados, Organización de Empresas
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao completar a materia, o/a alumno/a será capaz de:
• Coñecer o concepto e ferramentas da xestión das relacións con clientes (CRM).
• Utilizar sistemas de xestión das relacións con clientes (CRM) no proceso de atraer, vender, satisfacer e fidelizar aos clientes.
• Utilizar os sistemas integrados de xestión (ERP) como ferramenta de apoio á dirección de operacións e a cadea de subministro.
• Utilizar os sistemas integrados de xestión (ERP) como ferramenta de apoio á xestión de persoas.
• Sistemas de apoio á toma de decisións
• Sistemas de información estratéxicos
• Sistemas de apoio á dirección de operacións e a cadea de suministro
• Sistemas de apoio á xestión de persoas
• Xestión de relacións cos clientes
• Sistemas CRM
Básica:
• ARJONILLA, Jesús; MEDINA, José Aurelio (2010): La gestión de los sistemas de información en la empresa. Teoría y casos prácticos. Madrid: Pirámide
• CAJA, A. G. (2022). Marketing relacional digital. Universo de Letras.
• ESPI RUBIO, D. (2020) CRM: como sacar más de tu negocio con tres letras (manuales imprescindibles)
• GÓMEZ VIEITES, A.; SUÁREZ REY, C. (2011): Sistemas De Información: Herramientas Practicas para la Gestión Empresarial. Madrid: Rama.
• LAUDON, K.C.; LAUDON, J.P. (2016). Sistemas de información gerencial (14th edición). México: Pearson
Complementaria:
• COHEN KAREN, D.; ASÍN LARES, E. (2005). Sistemas de información para los negocios. Un enfoque de toma de decisiones. México: McGraw-Hill
• LAPIEDRA, R.; FORÉS, B.; PUIG, A. & MARTÍNEZ CHÁFER, L. (2021). Introducción a la gestión de sistemas de información en las empresas. (1.a. ed) Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions.
• REINARES, P. (2017). Los cien errores del CRM: Mitos, mentiras y verdades del marketing de relaciones. ESIC editorial.
• RENDER, B., & HEIZER, J. (2014). Principios de administración de operaciones (9.a ed.). Pearson.
• ROMERO, S.; MEDINA SALGADO, S. (2019). Organización y transformación de los sistemas de información en la empresa. Madrid: ESIC (e-book)
BÁSICAS E XERAIS
CB1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG1. Adquirir un conxunto de coñecementos teóricos e prácticos en relación co proceso de creación e administración de empresas na era dixital.
CG7. Coñecer e empregar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión empresarial.
TRANSVERSAIS E ESPECÍFICAS
CT4. Organizar e planificar o traballo en función dos obxectivos e recursos dispoñibles.
CT5. Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
CT10. Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CE3. Analizar, diagnosticar e tomar decisións nas distintas áreas funcionais da xestión de empresas seleccionando e aplicando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas.
CE5. Comprender o rol integrador da tecnoloxía e coñecer os principais produtos tecnolóxicos e tendencias da tecnoloxía asociados aos diversos ámbitos da xestión empresarial.
CE9. Deseñar e xestionar a estratexia de comunicación nunha contorna dixital e globalizada e ser capaz de empregar o idioma inglés con solvencia no ámbito da empresa e a tecnoloxía.
CE10. Deseñar e xestionar a estratexia de operacións e loxística integrando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas.
CE11. Deseñar e xestionar a estratexia de recursos humanos, integrando as novas formas de contratación e traballo, e desenvolvendo as habilidades directivas necesarias.
CE17. Propoñer e codirixir a integración dos sistemas de información avanzados e coñecer as súas aplicacións nos distintos ámbitos da xestión da empresa, atendendo a requisitos de calidade, seguridade e protección da información, facendo uso da criptografía, intelixencia artificial e big data.
Docencia teórica: o profesorado indicará ao alumnado os libros, artigos, capítulos de libros, etc. que considere máis axeitado para o seguimento da materia, e explicará os seus aspectos máis relevantes.
Docencia práctica: consistirá na análise de casos, discusións e debates, resolución de problemas, realización de traballos con ou sen exposición, entre outras actividades.
Actividades colaborativas: actividades grupais que fomentan o traballo colaborativo mediante debates en foros.
Titorías individuais ou en grupo reducido: teñen como obxectivo orientar ao alumnado nas actividades que teña que realizar na materia.
A avaliación terá en conta todas as actividades desenvolvidas polo alumnado (realización e participación activa na análise de casos, debate e comentario de lecturas artigos ou temas de actualidade, visualización e comentario de vídeos, realización e exposición de traballos, realización de cuestionarios sobre contidos teóricos ou prácticos etc.).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico do estudantado e de revisión de cualificacións.
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no caso de que a cualificación conseguida fose superior.
O sistema de avaliación destas dúas oportunidades será o seguinte:
Primeira oportunidade ordinaria. Contémplase a avaliación continua, combinada cunha proba final.
1. Avaliación continua: resolución e participación na análise de casos, debate de lecturas, realización e presentación de traballos, cuestionarios e outras actividades vinculadas ás sesións expositivas e interactivas.
Peso na cualificación final: 50%.
As actividades avaliables estarán recollidas na aula virtual así como a súa ponderación. Nesta parte avaliaranse as seguintes competencias: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG7, CT4, CT10, CE9, CE10, CE11, CE17
2. Exame final de contidos: proba de carácter obrigatorio na que se valorarán os resultados da aprendizaxe, e poderá incluír preguntas de resposta curta, preguntas tipo test, preguntas de razoamento breve, ou casos (reais ou inventados) aos que o alumnado debe dar unha solución, baseándose nos contidos teóricos da materia e/o nas habilidades/competencias desenvolvidas ao longo do cuadrimestre.
Peso na cualificación final: 50%.
Nesta parte avaliaranse as seguintes competencias: CG1, CT5, CE3, CE5
A proba final terá carácter presencial.
Para poder engadir á nota do exame/proba de contidos a puntuación alcanzada na avaliación continua, o alumnado deberá alcanzar unha nota mínima de 2,5 puntos sobre 5 no exame final de contidos e que participase como mínimo na elaboración do 75% das actividades (casos, exercicios, talleres etc.) propostas. A nota agregada deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para superar a materia.
Segunda oportunidade
Na segunda oportunidade aplicarase o mesmo sistema de avaliación que na primeira oportunidade. É dicir, farase un novo exame final de contidos coa ponderación establecida para a primeira oportunidade, que se sumará coa puntuación alcanzada na avaliación continua durante ou curso.
De acordo con a Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/o participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación supoñerá que a nota final do estudante sexa distinta de NON PRESENTADO.
En actas constará a nota agregada da avaliación continua e o exame final, coas seguintes excepcións. Se o alumno/a non alcanza a porcentaxe mínima de actividades a entregar (75% das expostas), a nota que figurará en actas será a alcanzada nas actividades, non se agregará a nota do exame. Se o alumno/a non alcanza a nota mínima no exame (2,5 sobre 5), a nota que figurará en actas será a alcanzada nesta proba, non se agregará a avaliación continua. Se o alumno non se presenta ao exame final a nota en actas será igual a cero, non se agregará a avaliación continua.
O alumnado ao que se lle concedeu dispénsaa de asistencia seguindo a Instrución nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, será avaliado cun exame final específico que supoñerá o 100% da nota.
A materia é de 4,5 créditos.
As horas de traballo totais distribúense do seguinte modo: Horas de clase expositiva e interactiva, titorías e avaliación na modalidade que se determine: 41.
Traballo persoal do alumno: 71,5.
Para maximizar a aprendizaxe é recomendable que o alumnado asista regularmente ás sesións, participe activamente en todas as actividades propostas polo profesorado e consulte a bibliografía e outro material recomendado.
As titorías son un recurso útil que o alumnado debería utilizar as veces que fose necesario. O acceso ao campus virtual e ao correo institucional para informarse de diferentes cuestións que xurdan ao longo do curso e poder dispoñer e revisar antes das clases o material complementario, facilita a participación do alumnado e a súa capacidade de adquirir coñecementos.
Sandra Castro Gonzalez
- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Teléfono
- 982824481
- Correo electrónico
- sandra.castro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Fernando Garcia Novo
- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Correo electrónico
- fernando.garcia.novo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Xoves | |||
---|---|---|---|
15:00-17:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Seminario 2 |
14.01.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |
11.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |