Ir o contido principal

Máster Universitario en Enxeñaría Ambiental (2ªed)

  • En extinción
Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Enxeñaría e Arquitectura
Centro(s)
Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Rúa Lope Gómez de Marzoa, s/n, 15782
Santiago de Compostela
881816700 (Conserxaría)
881816701 (Dirección)
etse.secredireccion [at] usc.gal
Campus
Santiago de Compostela
Coordinador/a
Francisco Omil Prieto
Contacto
francisco.omil [at] usc.es

O máster forma a profesionais especializados na prevención de danos ambientais, a protección do entorno e a mellora da calidade ambiental, fornecéndolles de coñecementos e competencias para aplicar solucións a problemas ambientais como o consumo non sostible, a xeración de residuos ou a contaminación.

Duración: 2 anos académicos
Código RUCT: 4310357
Número de ECTS: 90
Número prazas: 30

Decano/a ou director/a do centro:
JULIA GONZALEZ ALVAREZ

Coordinador-a do título:
Francisco Omil Prieto
francisco.omil [at] usc.es

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Decreto 51/2006 do 23 de marzo (DOG 28/03/2006)

Data de publicación no BOE:
09/12/2011

Data da última acreditación:
30/04/2015

O obxectivo básico da titulación é a formación de profesionais competentes que teñan como misión específica a prevención de danos ambientais, a protección do entorno e a mellora da calidade ambiental fronte a problemas como son o consumo non sostible dos recursos, xeración de residuos, contaminación das augas, do aire e dos solos, para o cal é necesario unha formación básica que lles permita deseñar, proxectar e executar obras e instalacións, mellorar procesos, e proporcionar posibles solucións aplicables ós problemas ambientais reais.

Créditos que deberá cursar o alumno para obter a titulación:

Obrigatorio 51.5;
Optativos 14.5;
Prácticum obrigatorio 6;
Traballo Fin de Máster 18;
Total 90.

O máster forma a profesionais especializados na prevención de danos ambientais, a protección do entorno e a mellora da calidade ambiental, fornecéndolles de coñecementos e competencias para aplicar solucións a problemas ambientais como o consumo non sostible, a xeración de residuos ou a contaminación.

Non se contempla

Créditos que deberá cursar o alumno para obter a titulación:

Obrigatorio 51.5;
Optativos 14.5;
Prácticum obrigatorio 6;
Traballo Fin de Máster 18;
Total 90.

Realízanse actividades de orientación formativa-titorías personalizadas en que os/as docentes prestan apoio e asesoramento ao alumnado ao longo da súa traxectoria de estudos co obxecto de mellorar o seu
rendemento, a orientación e facilitar o seu posterior inserción profesional.
Este apoio pode ser individual ou ben estar normalizado a través da figura do profesor/a titor/a, dependendo da estrutura organizativa da titulación.

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:

  • A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
  • A supresión gradual da impartición da docencia.
  • Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

Acceso

Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.

Admisión

Modalidade: Criterios xerais

Titulacións de acceso:

Bloque A: 14 prazas
Titulacións de Ensinanzas Técnicas (Grao e Máster en Enxeñaría; Enxeñeiros Superiores; Enxeñeiros Técnicos; Arquitectura e Arquitectura Técnica, etc.)

Bloque B: 13 prazas
Titulacións de Ciencias Experimentais (Grao, Máster e Licenciados en Ciencias Ambientais, Bioloxía, Química, Física, Farmacia, etc.)

NOTA: As prazas que non se cubran no Bloque A ofertaránse no Bloque B e viceversa.

Bloque C: 5 prazas (estranxeiros, tanto de Ensino Técnico como de Ciencias)

Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B1, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.

Información actualizada en cada convocatoria de matrícula

Modalidade: Criterios xerais

Titulacións de acceso:

Bloque A: 14 prazas
Titulacións de Ensinanzas Técnicas (Grao e Máster en Enxeñaría; Enxeñeiros Superiores; Enxeñeiros Técnicos; Arquitectura e Arquitectura Técnica, etc.)

Bloque B: 13 prazas
Titulacións de Ciencias Experimentais (Grao, Máster e Licenciados en Ciencias Ambientais, Bioloxía, Química, Física, Farmacia, etc.)

NOTA: As prazas que non se cubran no Bloque A ofertaránse no Bloque B e viceversa.

Bloque C: 5 prazas (estranxeiros, tanto de Ensino Técnico como de Ciencias)

Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B1, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.

Información actualizada en cada convocatoria de matrícula

-Identificar e formular problemas ambientais
-Planificar, deseñar, e proxectar solucións, ben sexan modelos de xestión, obras ou instalacións, para evitar e resolver os ditos problemas.
-Executar a construción ou instalación correspondentes ás devanditas solucións.
-Explotar, manter e xestionar obras, instalacións ou servizos ambientais.

 Ter un coñecemento global dos problemas ambientais.
 Relacionar as leis das diferentes esferas para alcanzar a sustentabilidade.
 Coñecer as técnicas de construción e instalación en enxeñería.
 Coñecer a lexislación ambiental a nivel local, rexional e global.
 Coñecer e deseñar as operacións unitarias aplicables nos procesos ambientais.
 Elaborar proxectos de enxeñería ambiental.
 Organizar, planificar e dirixir servizos ambientais.
 Aplicar ferramentas de planificación e optimización.
 Definir a viabilidade técnica, social, económica e ambiental dun proxecto ou solución.
 Xestionar de forma eficiente os recursos e enerxía, fomentando o desenvolvemento e uso de enerxías renovables.
 Modelizar sistemas ambientais tanto naturais como artificiais.
 Aplicar ferramentas de xestión ambiental: Análise de ciclo de vida, Ecoloxía industrial, Tecnoloxías limpas, Normas ESO, EMAS...

Mobilidade

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa): Portal Internacional

Prácticas

Realización de estancias en empresas e/ou administracións onde os alumnos realicen tarefas enmarcadas nos obxectivos do seu perfil profesional.

Realizarase un traballo fin de máster de 18 ECTS en que se aplicarán por parte do alumno os coñecementos contidos na súa formación a unha problemática de enxeñaría ambiental como exemplo dunha actividade profesional, científica, técnica ou de xestión.

O profesorado que compón o cadro docente do Máster en Enxeñaría Ambiental está composto por 25 profesores de 10 Departamentos diferentes. Un 36% pertencen o corpo de Catedráticos de Universidade, un 32% son Profesores Titulares de Universidade e un 20% son Profesores Doutores non funcionarios, namentres que un 8% é profesorado asociado contratado a tempo parcial.

Non hai información dispoñible neste momento.

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Oferta

IN01
Prazas ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico.

Info da escala: Número enteiro

30,0

30,0

30,0

30,0

30,0

0,0

Matrícula

IN02
Matrícula

Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Número enteiro

59,0

51,0

42,0

44,0

39,0

20,0

IN03
Matrícula de acceso

Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

28,0

20,0

22,0

20,0

17,0

0,0

IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición

Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

28,0

20,0

22,0

20,0

17,0

0,0

IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición

Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

-28,57

10,0

-9,09

-15,0

-

Perfil de entrada

IN06
Nota media de acceso por preinscrición

Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.

Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).

6,8767

6,9419

7,0627

6,866

7,0388

-

IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

6,78

3,92

0,0

4,55

5,13

5,0

IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados

Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

30,51

21,57

30,95

22,73

20,51

25,0

IN13
Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC

Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

-

-

34,09

35,9

35,0

Adecuación á demanda

IN12
Tasa de ocupación

Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

93,33

66,67

73,33

66,67

56,67

-

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Mobilidade allea

IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados

Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

1,69

5,88

4,76

9,09

0,0

0,0

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu

Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

100,0

100,0

100,0

94,74

87,5

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Abandono

IN41
Taxa de abandono RD 1393/2007

Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

10,0

0,0

0,0

Avaliación

IN36
Taxa de avaliación

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

97,42

91,85

97,96

97,04

95,6

87,5

Duración media dos estudos

IN38
Duración media dos estudos

Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.

Info da escala: Número racional con dous decimais

2,0741

2,0385

2,0556

2,0476

2,0

2,125

Eficiencia dos titulados

IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

95,87

97,63

96,57

98,77

96,09

96,26

Estudantes por grupo

IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva

Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.

Info da escala: Número racional con dous decimais

19,4615

14,9167

14,6667

13,7917

12,4783

12,5

IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

20,4615

19,6923

18,9231

16,6154

17,0

IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

-

10,2222

10,6667

9,4444

8,875

8,0

Éxito

IN35
Taxa de éxito

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

97,28

99,32

99,53

98,57

99,73

100,0

IN50
Taxa de éxito dos egresados

Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

96,06

97,83

96,57

99,69

96,27

98,89

Graduación

IN37
Taxa de graduación

Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

92,59

92,86

90,0

90,91

95,0

Rendemento

IN34
Taxa de rendemento

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

94,77

91,22

97,5

95,65

95,33

87,5

Satisfacción

IN19
Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,89

3,9861

-

4,5

3,59

-

IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,1429

4,3333

-

4,6

-

-

IN21
Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas

Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,8

4,75

-

-

-

-

IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible

Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,0572

3,2667

-

-

-

-

IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,9527

3,7647

-

-

-

-

IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación

Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,5031

3,446

-

3,26

3,55

-

IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,53

3,94

3,95

4,25

4,17

3,98

IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida

Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,2959

4,5366

4,355

4,2616

4,3704

4,7105

IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción

Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

56,3636

46,2963

62,7907

72,093

48,7179

29,4118

Indicador

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios

Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

96,15

96,0

96,15

96,3

88,89

100,0

IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

92,86

92,59

93,1

93,55

96,88

100,0

IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

71,43

74,07

72,41

64,52

65,63

100,0

Os contidos desta páxina actualizáronse o 05.06.2024.