A Oficina de Análise de Reclamacións (OAR) é a unidade administrativa encargada da tramitación dos recursos administrativos en materia de xestión académica:
- Recurso de alzada contra resolucións dos decanos/as (revisión de cualificacións, cambios de grupo, dispensa de asistencia a clase, recoñecemento de estudos Erasmus e SICUE e outros procedementos en materia de xestión académica delegados nestes órganos) ou dos directores/as de departamento relativas ao apoio titorial extraordinario.
- Recurso potestativo de reposición contra resolucións do Servizo de Xestión Académica (admisión en titulacións —agás admisión en titulacións de grao a través da Comisión Interuniversitaria de Galicia (CIUG)—, recoñecemento de estudos, validacións de estudos estranxeiros, anulacións e modificacións de matrícula, simultaneidades, exencións de prezos, doutoramento, entre outros procedementos) e Servizo de Axudas e Servizos ao Alumnado (subvencións de prezos públicos).
Emprego de medios electrónicos
No Regulamento de transformación dixital, administración electrónica e Desenvolvemento das tecnoloxías da información e da comunicación da Universidade de Santiago de Compostela aprobado polo Consello de Goberno o 23/07/2021 (DOG do 31 de agosto), sinálase que “os membros da comunidade universitaria (estudantes, PDI e PAS) estarán obrigados a relacionarse coa USC a través de medios electrónicos para os procedementos tramitados por esta universidade”.
No artigo 18 establécese que “para interpor recursos, desistir de accións ou renunciar a dereitos será necesaria a sinatura con certificados electrónicos recoñecidos ou cualificados” —DNI electrónico, certificado da Fábrica Nacional da Moeda e Timbre (FNMT) ou equivalentes—.
A través desta ligazón á sede electrónica da USC poden presentar os recursos. Para acceder á información sobre a súa tramitación pode ver nesta guía.
Unha vez completado o formulario, é preciso realizar a sinatura con DNI electrónico ou certificado electrónico autorizado.
Outras formas de presentación
Para as persoas interesadas que ou ben non son membros da comunidade universitaria ou que por calquera motivo non poidan empregar a sinatura electrónica, a presentación do recurso poderá realizarse nalgún dos seguintes rexistros:
- Na Oficina de Asistencia en materia de Rexistros, unidade dependente da Secretaria Xeral da USC.
- Nos rexistros oficiais da Administración Xeral do Estado ou das Comunidades Autónomas.
- Nas oficinas de Correos de España, na forma que regulamentariamente está establecida.
- Nas representacións diplomáticas ou oficinas consulares de España.
Para quen desexe presentar por escrito un recurso administrativo pode utilizar este modelo.
Normativa básica: Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, artigos 121 e 122.
Forma de inicio: Mediante unha solicitude que reúna os requisitos do artigo 66 da Lei 39/2015, estes son: datos de identificación do recorrente, identificación do acto que se recorre e a razón da impugnación, identificación do medio electrónico, ou no seu defecto, lugar físico no que desexa que se practique a notificación, lugar, data e sinatura do recorrente, unidade administrativa á que se dirixe, así como as demais particularidades esixidas, no seu caso, por disposicións específicas.
Prazo: Un mes, se o acto for expreso. Se non o for, o solicitante e outros posibles interesados poderán interpoñer recurso de alzada en calquera momento a partir do día seguinte a aquel en que, de acordo coa súa normativa específica, se produzan os efectos do silencio administrativo.
Documentos a achegar: Todos os que estime necesarios para a defensa da súa argumentación.
Fases do procedemento: As xerais do procedemento administrativo. Cabe destacar, a emisión de informe polo órgano que ditou o acto que se impugna e a audiencia a terceiros interesados, se os houber.
Prazo de resolución: O prazo máximo para ditar e notificar a resolución é de tres meses. Transcorrido este prazo sen resolución, poderá entenderse desestimado o recurso.
Recursos: Non poderá interpoñerse novo recurso administrativo contra a resolución dun recurso de alzada, agás o extraordinario de revisión, nos casos establecidos no artigo 125.1 da Lei 39/2015.
Normativa básica: Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, artigos 123 e 124.
Forma de inicio: Mediante unha solicitude que reúna os requisitos do artigo 66 da Lei 39/2015, estes son: datos de identificación do recorrente, identificación do acto que se recorre e a razón da impugnación, identificación do medio electrónico, ou no seu defecto, lugar físico no que desexa que se practique a notificación, lugar, data e sinatura do recorrente, unidade administrativa á que se dirixe, así como as demais particularidades esixidas, no seu caso, por disposicións específicas.
Prazo: Un mes, se o acto for expreso. Se non o for, o solicitante e outros posibles interesados poderán interpoñer recurso de reposición en calquera momento a partir do día seguinte a aquel en que, de acordo coa súa normativa específica, se produzan os efectos do silencio administrativo.
Documentos a achegar: Todos os que estime necesarios para a defensa da súa argumentación.
Fases do procedemento: As xerais do procedemento administrativo. Cabe destacar, a emisión de informe polo órgano competente por razón da materia e a audiencia a terceiros interesados, se os houber.
Prazo de resolución: O prazo máximo para ditar e notificar a resolución é dun mes. Transcorrido este prazo sen resolución expresa, poderá entenderse desestimado o recurso.
Recursos: Non poderá interpoñerse novo recurso administrativo contra a resolución dun recurso de reposición, agás o extraordinario de revisión, nos casos establecidos no artigo 125.1 da Lei 39/2015.
Oficina de Análise de Reclamacións
- OAR. Pazo de San Xerome
- Praza do Obradoiro s/n., 15782Santiago de Compostela
- 881 814 550
- 881 814 551
- 881 814 557
- oar [at] usc.gal