Explorer, onde nacen as empresas
O emprendemento xera vertixe. Un certo pánico escénico a equivocarse, a que as cousas non saian como unha ou un espera. Se ademais es novo e a túa carreira profesional acaba de botar a andar, esa sensación pode incrementarse exponencialmente. É por iso que atopar axuda e formación para aventurarse na xestión empresarial pode resultar de inestimable valor.
Unha axuda como a que presta o Programa EXPLORER, un programa de preincubación en liña e gratuíto no que participa o Campus Terra. Unha iniciativa promovida por Santander Universidades e coordinada polo Centro Internacional Santander Emprendemento (CISE) coa colaboración da Universidade de Santiago de Compostela e a Consellería de Promoción do Emprego e Igualdade da Xunta de Galicia.
A nova convocatoria deste programa estará aberta ata o próximo 12 de decembro. No Programa EXPLORER, os aspirantes recibirán formación práctica para validar a súa idea de negocio e conectar, polo camiño, cunha comunidade internacional de emprendedores. Para concorrer á convocatoria, ademais, non é preciso ter ningún vínculo coa USC dado que é totalmente aberta.
E como seguramente non hai mellor forma de entender o programa que a través dos seus protagonistas, pedímoslle a catro dos participantes no programa de edicións precedentes no Campus Terra que compartan as súas experiencias.
Son catro proxectos radicalmente distintos. En catro sectores diferentes. Pero cun vector común: a ilusión e as gañas de sentar unhas bases empresariais axeitadas.
Penetrémonos, pois, no Programa EXPLORER desde a óptica de catro novos emprendedores.
Innogando, o camiño cara á gandería sostible
Tecnoloxía, sustentabilidade e gandería. Estes son os tres piares do proxecto Innogando. En síntese, Innogando é unha startup que utiliza a analítica de datos e a recollida de información con sensores avanzados para maximizar a eficiencia das granxas de vacún e minimizar o seu impacto ambiental.
O CEO da compañía egresado da Facultade de Veterinaria, Elio López García, explica que o Programa EXPLORER foi un punto de inflexión para a súa idea por canto «brindounos acceso a recursos crave, como mentoría especializada, formación en xestión empresarial e unha rede de contactos valiosa que acelerou o noso desenvolvemento e consolidación no mercado».
Innogando decidiu concorrer a EXPLORER porque ofrecía un soporte integral e altamente personalizado. Un acompañamento que permitiu atender as necesidades específicas da startup. Outra das razóns de peso que lles levaron a concorrer á convocatoria foi o prestixio do programa e o seu historial de éxito con startups.
En relación co futuro, Elio López ten que claro que os seguintes pasos focalizaranse en levar a tecnoloxía de Innogando a novos mercados e profundar no campo da innovación. E todo iso, ademais, contribuíndo a loitar contra o cambio climático.
A gandería do futuro, en definitiva, está a ser deseñada xa polos seus equipos.
Embermind Technologies, IA ao servizo das pemes
Ergin Kamberov sabía desde pequeno que sería empresario. Nunca imaxinou que sería tan pronto, pero en clase oíu falar do Programa EXPLORER e interpretouno como un sinal.
Así naceu Embermind Technologies, a compañía da que é CEO e fundador. Un laboratorio de intelixencia artificial (que bautizaron como AI Lab Corporativo) que aspira a achegar valor a toda clase de empresas a través da integración dunha tecnoloxía chamada a cambiar esta era.
A startup realiza servizos a empresas, pero tamén produto. De feito, actualmente está enfocada no desenvolvemento dunha solución de B2B que se apoia na IA para impulsar as vendas e o crecemento das empresas.
Kamberov explica que a participación no Programa EXPLORER foi unha canle fundamental para comprender a dimensión real do mundo dos negocios e «combinalo coa parte técnica da que proviñamos tanto o meu socio como eu (ambos cursamos o Grao en Robótica)».
Na incubadora fixeron ademais contactos estratéxicos, algúns deles na viaxe que realizaron tras gañar o primeiro premio do Programa EXPLORER. «Esa viaxe enganchounos de todo para continuar co mundo empresarial. Recomendaría a calquera persoa que se apunte que loite por ese premio (nós participamos dúas veces para logralo)».
No horizonte, o empresario proponse ampliar a súa formación e sumirse de cheo no mundo da IA, potenciando os seus coñecementos en matemáticas, machine learning… Sobre o futuro de Embermind Technologies, admite que non se puxeron límites e están convencidos de que a compañía seguirá crecendo en equipo, tecnoloxía e innovación.
Unha ecuación, esa que reúne enerxía, coñecemento e ambición, que supón un excelente punto de partida.
Aobá Upcycling, a moda máis verde que madurou no Campus Terra
Dunha nova era fala tamén o seguinte proxecto que tomou impulso en EXPLORER. É Aobá Upcycling, unha startup enfocada na economía circular e o universo téxtil. Unha empresa que dalgunha forma propugna un cambio radical no mundo da moda.
Aobá reduce o impacto da industria téxtil reutilizando materiais e pezas en desuso ás que se dá unha segunda vida con maior valor estético e económico. Ademais da confección, a empresa realiza talleres de upcycling téxtil nos que ensina ás persoas a transformar pezas olvidades en deseños únicos e personalizados.
A súa participación no Programa EXPLORER foi, segundo explica a fundadora, Karol Farias, que chegou a Lugo a cursar un MBA en Ade, moi útil para testar a idea de negocio e validar a viabilidade do produto. «A través dunha enquisa realizada a 150 persoas, puidemos confirmar as nosas hipóteses sobre a preferencia dos consumidores. Descubrimos, por exemplo, que o propósito sostible era o que máis ecoaba entre os potenciais clientes».
EXPLORER converteuse nunha ferramenta de aprendizaxe coa que perfeccionar o plan de negocio de Aobá Upcycling. Tanto é así, que a empresa continuou por esta senda coa participación actualmente no Programa Argos, unha iniciativa de incubación de ideas da USC.
E o futuro? O porvir da firma está claramente depositado no crecemento. Detállao con claridade a fundadora: «Neste momento, estamos inmersos no desenvolvemento dun plan de crecemento para buscar financiamento e, así, poder implementar estratexias de márketing que consoliden a nosa presenza no mercado, escalar a nosa produción e implementar o uso de novas tecnoloxías».
A moda máis sostible tamén está a tomar forma na Galicia de hoxe.
techflip, ou o renacer do parque de vivendas
A idade media do parque de vivendas en España está xa por encima dos 43 anos. Dito doutro xeito, as cidades, vilas e pobos da península están salpicadas por miles e miles de casas e pisos que necesitan de algo máis que unha man de pintura. techflip, o último dos proxectos impulsados por EXPLORER que vos presentamos, podería ser a táboa de salvación de moitos destes inmobles.
Explícao gráficamente Anxo Cousillas, alumno de Empresa e Tecnoloxía e cofundador da startup: «techflip é unha alternativa para vender unha vivenda en mal estado. No canto de vendela tal como está, asumimos os custos para reformala e revalorizala. E unha vez aumentado o seu valor vendémola, facendo que o propietario gañe máis diñeiro sen investir nin un só euro».
Inicialmente, Cousillas quería buscar investidores no ámbito universitario, pero na USC informáronlle que a alternativa activada para apoiar aos emprendedores era o Programa EXPLORER.
O seu balance sobre o mesmo é moi positivo: «É coma se fose un MBA reducido. Ademais, rodéaste de xente que ten unha visión da vida similar a ti, o cal che motiva e creas sinerxias. E, doutra banda, tes a opción de captar capital para o proxecto».
O cofundador de techflip declárase feliz co seu estilo de vida actual. Tamén co que aprendeu en EXPLORER, un expertise que trasladou a outros proxectos nos que se embarcou.
Sobre o futuro, hoxe teno claro: «O meu futuro está no sector inmobiliario e a construción». Pero a curto ou medio prazo poida que todo cambie: «Hoxe apaixóname isto. Mañá non o sei».
Un emprendedor no sentido máis amplo da palabra…