Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Humanidades
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
O obxectivo desta materia é que o alumno adquira uns coñecementos básicos sobre a cidade como fenómeno histórico e complexo ao longo da época antiga. Supón isto un dominio dos feitos fundamentais da súa evolución, a súa situación temporal e espacial, as diferenzas en cada unha das civilizacións (Oriente, Grecia e Roma), os aspectos institucionais, as súas estruturas sociais e económicas, así como os seus elementos físicos. Igualmente é imprescindible a adquisición dun vocabulario básico, non só de termos históricos que poidan ser propios en xeral desta materia, senón tamén daqueles específicos cuxo manexo é indispensable.
Para todo iso é imprescindible un axeitado coñecemento e manexo das fontes fundamentais que nos proporcionan a base dos nosos coñecementos, especialmente as epigráficas e literarias, pero sen esquecer as arqueolóxicas, numismáticas e papirolóxicas, así como os problemas que presentan. Isto supoñerá que o alumno debe dominar os métodos e técnicas de análise dos testemuños históricos do mundo antigo, sobre os que estarán baseados gran parte das clases teóricas, e por suposto todas as prácticas, incluídos os traballos que deberán realizar.
1. OS INICIOS DA CIDADE NO ORIENTE PRÓXIMO.
2. A POLIS GREGA: ORIXE, CONCEPTO, CARACTERÍSTICAS ESTRUTURAIS.
3. AS TRANSFORMACIÓNS E EXPANSIÓN DA POLIS NO MUNDO GREGO: A COLONIZACIÓN.
4. A CIDADE EN ÉPOCA HELENÍSTICA.
5.ROMA: DE URBS A CAPUT URBIS
6. O URBANISMO ROMANO: CIDADE E TERRITORIO.
7. POMPEYA COMO MODELO: URBANISMO, INSTITUCIÓNS E SOCIEDADE.
8.LUCUS AUGUSTI
AA.VV., Aspectos de la colonización y municipalización de Hispania, Mérida 1989
ABASCAL, J.M., ESPINOSA, U., La ciudad hispano-romana. Privilegio y poder, Logroño 1989
BOARDMAN, J., Los griegos en ultramar: comercio y expansión colonial antes de la era clásica, Madrid 1975.
CLAVEL-LEVEQUE, M., LEVEQUE, P., Villes et structures urbaines dans l’Occident Roman, París 1984.
T.J. Cornell, Los orígenes de Roma, Madrid, 1999,
DE POLIGNAC, F., La nascita della cittá greca. Milán 1991
HANSEN, M.H., (ed.) “The polis as Urban centre and as a Political Community”, Acts of the Conpehnaguen polis Centre 4, Conpehnaguen 1997
LIVERANI, M., Antiguo Oriente. Historia, sociedad, economía, Barcelona 2001.
LÓPEZ PAZ, P., : La ciudad romana ideal: el territorio, Santiago 1995
MARGUERON, J.C., Les Mesopotamiens, 2 vol., París 1991
ROUX, G., Mesopotamia. Barcelona 1998.
TORELLI, M., Los Etruscos, Barcelona 1998.
VV.AA., Lucus Augusti. Urbs romana. Los orígenes de la ciudad de Lugo, Lugo 1995
VV.AA, La muralla romana. Patrimonio de la Humanidad.; Lugo 2004.
WELWEI, K.W.: La polis greca, Bolonia 1988
Xerais: os estudantes deben saber aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro das áreas da Humanidades e da Cultura
Transversais: Redacción axeitada de textos, coa correspondente presentación formal axustada aos parámetros hoxe imperantes nos procesadores informáticos.
Específicas:Adquisición de coñecementos profundos acerca de calquera materia do ámbito humanístico; Capacidade de elaboración de comentarios razoados e críticos de obras e textos relacionados con calquera área do ámbito humanístico; Habilidade na elaboración, redacción e presentación dun traballo escrito de iniciación elemental á investigación.
Esta materia está afectada polo proceso de extinción da oferta do título. Por este motivo só pode matricularse nesta materia o alumnado que xa o fixese en cursos anteriores, tendo dereito a titorización e avaliación pero non a docencia lectiva.
A metodoloxía da ensinanza será, pois, de carácter titorial. Ao longo do curso o alumnado matriculado poderá e deberá concertar sesións de titoría co docente para clarexar calquera aspecto da materia e da súa avaliación.
1ª OPORTUNIDADE: Neste proceso de extinción da oferta do título, a avaliación se fará exclusivamente a través da cualificación obtida no exame final, no que se valorará a adquisición dos contidos e competencias da materia e se realizará na data establecida pola Secretaría da Facultade.
2ª OPORTUNIDADE: Neste proceso de extinción da oferta do título, a avaliación se fará exclusivamente a través da cualificación obtida no exame final, no que que se valorará a adquisición dos contidos e competencias da materia e se realizará na data establecida pola Secretaría da Facultade.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións"
.
Maria Dolores Dopico Cainzos
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Teléfono
- 881824730
- Correo electrónico
- mdolores.dopico [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
03.06.2025 10:00-12:30 | Grupo de exame | Aula 12 |
09.07.2025 10:00-12:00 | Grupo de exame | Aula 12 |