Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
OBXECTIVOS
1.Proporcionar ao alumnado o coñecemento sobre o desenvolvemento e morfoloxía do sistema auditivo nas súas porcións periférica e central, en pacientes especiais.
2.Introducir ao alumnado no coñecemento do fundamento, e interpretación das diferentes probas de exploración da audición, e as súas particularidades en pacientes especiais.
3.Desenvolver no alumnado a habilidade para realizar de forma sistematizada e xustificada todo o protocolo de probas de pacientes especiais.
4.Proporcionar ao alumnado os fundamentos sobre os trastornos e disfuncións auditivas que nenos e anciáns presenten, para que unha vez detectada calquera alteración solicite do especialista médico un informe clínico que estableza o diagnóstico definitivo.
5.Proporcionar ao alumnado a terminoloxía técnica utilizada habitualmente no campo da Audioloxía especializada.
6.Habituar ao alumnado ao método científico utilizado nas Ciencias da saúde.
7.Fomentar no alumnado as súas destrezas para a auto-aprendizaxe e o
traballo en equipo.
8.Concienciar ao alumnado da responsabilidade ética e profesional na
práctica da Audioloxía con pacientes especiais.
PROGRAMA TEÓRICO
AUDIOLOXÍA EN NIÑOS
TEMA 1: A audición dO nENO entre 0-2 años. Signos identificativos dA hipoacusia infantil. Signos indicativos dA hipoacusia no neno. Detección precoz da hipoacusia infantil.
TEMA 2: Desenvolvemento auditivo. Compoñentes do sistema auditivo.
TEMA 3: Valoracions previas a unha exploración auditiva infantil. Técnicas de valoración auditiva en bebes e ninos. Observacións da conducta audio-comunicativa.
TEMA 4: Principios xerais da audioloxía infantil. Protocolos en nenos e xóvenes
AUDIOLOXÍA EN SENIORS-ELDERS
TEMA 6: Envellecemiento: demografía e epidemioloxía. Bioloxía do envellecimiento. Cambios psicosociais.
TEMA 7: Sistema auditivo nos maiores: OE-OM-OI-SNC
TEMA 8: Comportamiento do maior sin audición. Test auditivos centraiss
TEMA 9: O equilibrio
TEMA 10: Rehabilitación: tratamento persoal, audífonos, protocolos, test-post-audífonos. Promoción saude: protocolos e criterios interncionais.
.
PROGRAMA PRÁCTICAS
1ª Sesión (1h): Exploración audiolóxica especializada.
2ª Sesión (3h): Probas de audiometría clínica pícaros (Cribado Neonatal).
3ª Sesión (3h): Probas de audiometría clínica seniors e elders.
BIBLIOGRAFÍA:
Webs: www// Brithish Audiology Society
www// American Academy of AUdiology
www// American Otology
www// Asociación Nacional de Audioprotesistas
www// Asociación Española de Audiologia
COMPETENCIAS BÁSICAS Y GENERALES
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
CB6 - Que los estudiantes tengan capacidad para abordar su actividad profesional y formativa desde el respeto al código deontológico de su profesión, que incluye, entre otros más específicos los principios del respeto y la promoción de los derechos fundamentales de las personas, la igualdad entre las personas, los principios de accesibilidad universal y diseño para todos y los valores democráticos y de una cultura de pa
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CE4.- que el alumno sea capaz de reflexionar criticamente sobre cuestiones clíica científicas, éticas y sociales implicadas en el ejercicio profesional de la Optometría, comprendiendo los fundamentos científicos de la Óptica-Optometría y aprendiendo a valorar de forma crítica la terminología, ensayos clínicos y metodología de la investigación relacionadas con la Óptica - Optometría.
CE5.- que el alumno sea capaz de emitir opiniones, informes y peritajes cuando sea necesario
CE6.- que el estudiante pueda valorar e incorporar los avances tecnológicos necesarios para el correcto desarrollo de su actividad profesional
CE9.- que el estudiante pueda ampliar y actualizar sus capacidades para el ejercicio profesional mediante la formaci´n continuada.
COMPETENCIAS TRANSVERSALES
CT1.- que adquieran capacidad de análisis y de síntesis
CT2.- que adquieran capacidad de organización y planificación
CT3.- que adquieran capacidad de comunicación oral y escrita en la lengua nativa
CT4.- que adquieran el conocimiento de una lengua extranjera
CT5.- que adquieran conocimientos de informática relativos al ámbito de estudio
CT6 - Que adquieran capacidad de gestión de la información.
CT7 - Que adquieran capacidad para la resolución de problemas.
CT8 - Que adquieran capacidades en la toma de decisiones.
CT9 - Que sepan trabajar en equipo.
CT10 - Que sepan trabajar en un equipo de carácter interdisciplinar.
CT12 - Que adquieran habilidades en las relaciones interpersonales.
CT14 - Que el alumno adquiera habilidades para la emisión de un razonamiento crítico.
CT15 - Que el alumno mantenga un compromiso ético.
CT16 - Que el estudiante sea capaz de realizar un apendizaje autónomo.
CT17 - Que sean capaces de adaptarse a nuevas situaciones.
CT22 - Que esten motivados por la calidad
PRESENCIAL
Clase de pizarra en grupo grande: Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas y/o exemplos xrrais, directrices xerais da materia,...). o profesor pode contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos. Talleres con resolución en campus virtual. Exposicions públicas desarrollos de play-roll e aula invertida.
Clases laboratorio/clinica en grupo reducido: incluese aquí a realización de prácticas de Laboratorio en módulos de 2
alumnos por grupo, gardando todas as medidas hixiénico sanitarias que se requiran.
Tutorias en grupo a través de Teams.
PRESENCIAL
Evaluación continua do traballo do alumno nas clases expositivas:
4 puntos: traballo de investigación e defensa do mesmo realizada en grupo sobre temas propostos polo profesorado e de interés para os grupos de alumnos que o propoñan e que terá relación co poblaciones especiaís (rúbrica competencias)
3 puntos: desenvolvemento dun plan de traballo de detección de problemas de audición en grupos poboación especial (rúbrica competencias)
3 puntos: traballo individual en resolución casos clínicos reaís que aumentarán a sua complexidade dende caso 1 al caso 3.
(rúbrica competencias holística)
serán necesarias 10 horas de estudio de teoría para comprender a materia xunto a 8 horas para o desenvolvemento dos traballos.
faise necesario o coñecemento previo da fisiopatoloxía do sistema auditivo, así coma da patoloxía xeral do corpo human. Fisiopatoloxía xeral.
Luz Maria Gigirey Prieto
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813521
- Correo electrónico
- luz.gigirey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Covadonga Vazquez Sanchez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- mariacovadonga.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
Xoves | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
17.12.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
17.12.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
25.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |