Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Xeografía
Áreas: Xeografía Física
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
• Acadar unha comprensión básica dos conceptos: Paleoambiente, cambio ambiental, Cuaternario, Pleistoceno e Holoceno.
• Lograr o uso da terminoloxía do cambio climático.
• Achegar ao alumnado na comprensión das diferentes relacións que se producen entre o cambio global e os procesos desencadeados.
• Proporcionar ao alumnado coñecementos básicos sobre o estudo dos cambios ambientais que se producen no Cuaternario.
• Proporcionar ao alumnado unha comprensión básica das técnicas analíticas máis utilizadas.
• Establecer o papel que xogaron as actividades humanas no cambio ambiental.
Cambios ambientais durante o Cuaternario.
Evidencia da presenza de cambios. técnicas de citas.
Os patróns de cambio ambiental evidencian cambios a longo prazo.
Os cambios climáticos globais durante o último período frío.
Causas dos cambios climáticos a longo prazo.
Causas e patróns dos cambios climáticos a curto prazo: oscilacións climáticas do Glaciar Tardío.
Transicións climáticas durante o Holoceno A Pequena Idade de Xeo.
Consecuencias dos cambios climáticos. Cambio climático inducido: a influencia da actividade antropoxénica.
Istes contidos se desenvolverán no seguinte Temario:”
1.- Conceptos e bases físicas do cambio climático antropoxénico.
2.- Impactos, mitigación, adaptación ao cambio climático.
3.- Conceptos de cambio ambiental e paleoambiente, arquivos e sinais
4.- O período cuaternario
5.- Técnicas de datación aplicadas ou estudo cuaternario
6.- Escalas dos cambios ambientais: causas globais e consecuencias
5.- Práctica de campo nas datas do calendario oficial. A asistencia ás prácticas de campo é obrigatoria, salvo xustificación.
Práctica de campo nas datas do calendario oficial. A asistencia ás prácticas de campo é obrigatoria, salvo xustificación.
ANDERSEN, B. G. & BORNS, H. W. (1992): The Ice Age World. Scandinavian University Press.
BELL, M. & WALKER, M. C. J. (1992): Late quaternary environmental change. Phisical & human perspectives. Longman Scientific & Technical. Londres.
WALKER, M. (2005). Quaternary dating methods. John Wiley & Sons, Chichester, England.
Burroughs. W. J. (2007): Climate Change: A multidisciplinary Approach. Cambridge University Press. New York. USA.
Behringer, W. (2010). A Cultural History of Climate. Traducción al Ingés del original Kulturgeschichte des Klimas, VerglandC. H. Beck oHG, München, 2007.
Bradley, R. S. (1999): Paleoclimatology: reconstructing Climates of the Quaternary. International Geophysics Series. Volume 64
Competencias
Xeral e Básico
CG1 - Asegurar unha formación xeneralista e de carácter integrado sobre os contidos fundamentais dos diversos ámbitos temáticos da Xeografía, o seu desenvolvemento epistemológico e os seus métodos de investigación.
CG2 - Coñecer, comprender e interpretar o territorio
CG3 - Interrelacionar o medio físico e ambiental coa esfera social e humana
CG4 - Combinar un enfoque xeneralista cunha análise especializada
CG5 - Interrelacionar os fenómenos a diferentes escalas territoriais
CG6 - Explicar a diversidade de lugares, rexións e localizacion
CG7 - Comprender as relacións espaciais. Valorar os aspectos culturais na súa interpretación
CG8 - Analizar e interpretar as paisaxes
CG9 - Xerar sensibilidade e interese polos temas territoriais e ambientais
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
TRANSVERSAIS
CT3 - Coñecer os principios da Ordenación do territorio
CT4 - Combinar as dimensións temporal e espacial na explicación dos procesos socioterritoriales
CT7 - Xestionar a complexidade
CT5 - Relacionar e sintetizar información territorial transversal
CT6 - Xerar acordos en equipos interdisciplinares
CT8 - Ordenar e sintetizar a información
CT9 - Expoñer e transmitir os coñecementos xeográficos
ESPECÍFICAS
CE1 - Realizar análises integradas do territorio
CE2 - Coñecer as técnicas de traballo de campo e de captura de datos sobre a terreo
CE3 - Utilizar Sistemas de Información Xeográfica
CE7 - Realizar análise e propostas de xestión ambiental
CE4 - Expresar información cartográficamente
CE5 - Elaborar e interpretar información estatística
CE6 - Realizar análise e propostas de xestión territorial
CE8 - Xestionar a localización de servizos e actividades
CE9 - Realizar diagnoses integradas da acción pública
- Clases expositivas centradas na explicación de conceptos, técnicas e métodos de traballo.
- Clases interactivas centradas no uso de fontes, técnicas e ferramentas adecuadas nos estudos do Cuaternario.
- A materia inclúe polo menos unha Práctica de Campo que se realizará nas datas oficiais nas que se aplicarán os contidos teóricos sobre o terreo. Será obrigatoria a asistencia ás Prácticas de Campo, salvo xustificación.
- Avaliación continua: Seguimento na entrega de prácticas e informes nos que se recolla a metodoloxía e os resultados obtidos na aplicación das diferentes técnicas.
É fundamental a presenza activa do alumnado en todo tipo de actividades propostas. A falta de implicación do alumnado -non asistir sen xustificación a un mínimo do 80% das sesións programadas ou non presentar as actividades demandadas- poderá implicar a exclusión deste proceso de avaliación e deberá superar a materia mediante probas específicas de carácter individual (exame escrito final que se realizará nas datas oficiais establecidas polo calendario de exames da Facultade de Xeografía e Historia).
O proceso de avaliación contempla a suma de:
Traballo/s individuais: Terán un peso do 30% na nota final. O alumnado deberá abordar por escrito diferentes reflexións en relación coa materia. Non seguirán un modelo tradicional de memoria. Terán como obxectivo demostrar a comprensión crítica e a resolución de problemas derivados da posta en práctica da materia.
Traballo en grupo: Terán un peso do 30% na nota final. Dirixidas ao deseño de actividades relacionadas coa aplicación de métodos e técnicas de estudo acordes co significado da materia ou para construír os contidos da propia materia. Os grupos serán guiados polo profesor. Deberán realizarse de forma totalmente cooperativa, quen non colabore co grupo será separado e terá que acadar ese 30% nunha proba específica sobre os contidos da materia.
O control presta asistencia á clase e ás Prácticas de Campo, así como á entrega da/s memoria/s sobre o/s traballo/s de campo realizados (40%). Non se recoñecerá como mérito o simple feito de asistir ás sesións programadas. Terase en conta a participación e crítica do alumnado a través das canles programadas.
- Na 2a Oportunidade, o alumnado que deba superar a avaliación manterá as mesmas condicións. As ponderacións deberán superarse naquelas tarefas que provocaron o fallo na primeira oportunidade, podendo modificar en parte ou na súa totalidade a proposta de práctica. O alumnado, non presentado na primeira oportunidade e, polo tanto, sen porcentaxes doutros traballos, realizará un traballo individual específico, cun valor do 100% (o alternativamente presentarse al examen final con el 10% de la valoración de la asignatura).
Avaliación do alumnado que teña exención.
No caso de que se conceda oficialmente a renuncia á asistencia ás aulas, o alumnado terá que realizar un traballo específico, acordado co profesorado.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o disposto no Regulamento de Avaliación do Rendemento Académico do Alumno e de Revisión de Cualificacións.
A materia consta de 6 créditos ECTS repartidos uniformemente entre a teoría, a práctica e a actividade académica non presencial. O alumnado deberá dedicar como traballo autónomo, a parte alícuota do total de créditos da materia, e segundo as súas necesidades persoais para un adecuado coñecemento da materia.
1. Utilización da bibliografía recomendada.
Recoméndanse como actividade formativa os cursos de Competencias da Información que oferta a Biblioteca: https://www.usc.gal/gl/servizos/biblioteca/servizos/competencias.html
Marcos Carmelo Valcárcel Díaz
Coordinador/a- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Física
- Teléfono
- 881812676
- Correo electrónico
- marcos.valcarcel [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 18 |
Venres | |||
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 18 |
23.05.2025 18:30-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 08 |
01.07.2025 18:00-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |