Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 15 Clase Expositiva: 40 Clase Interactiva: 15 Total: 70
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
En xeral, desenvolver as competencias para analizar, deseñar e implementar estratexias innovadoras e economicamente viables no ámbito do sector gastronómico, integrando o coñecemento do mercado, a cadea de valor, a investigación e desenvolvemento e os modelos de negocio, co propósito de transformar ideas creativas en propostas competitivas e sostibles.
• Comprender e describir as interrelacións que se producen no mercado gastronómico, a súa contorna e os axentes participantes.
• identificar os factores máis importantes dunha organización que contribúen á cadea valor no ámbito gastronómico.
• Deseñar e implementar unha estratexia de investigación e desenvolvemento aplicada ao ámbito gastronómico.
• Establecer as pautas que permitan transformar unha nova idea de negocio gastronómico nunha innovación economicamente rendible.
• Identificar os factores crave de distintos modelos de negocio no ámbito gastronómico.
• Desenvolver un plan de comercialización de produtos gastronómicos innovadores.
• Análise do mercado gastronómico.
• Métodos de investigación aplicada á gastronomía.
• Creatividade, Innovación e Emprendemento no ámbito gastronómico.
• Xestión da Innovación Gastronómica.
• A Comercialización de produtos gastronómicos.
CIALLELLA, C.E.; GABRIEL, E. Introducción al marketing gastronómico: para emprendedores, empresarios, trabajadores y estudiantes. Ugerman, 2016. (*)
KUSMIN, O.; la rentabilidad gastronómica: nace, crece y se mantiene en las cocinas. Ugerman, 2020. (*)
PONCE, C.; Marketing gastronómico: la diferencia entre triunfar y fracasar. Bubok, 2019. (*)
RIES, E. El método Lean Startup. Deusto, Barcelona 2011
SLOAN, P.; LEGRAND, W.; HINDLEY, C. The Routledge Handbook of Sustainable Food and Gastronomy. Routledge. Nueva York 2020
STANLEY, J.; STANLEY, L.; Food Tourism: a practical marketing guide. CPI, 2015 (*)
TRAITLER, H.; COLEMAN, B.; HOFMAN, K. Food industry design, technology and innovation. Wiley, 2014 (*)
(*) As referencias marcadas con (*) poden localizarse entre a sección de libros electrónicos da USC.
o Básicas e Xerais
B1. ►Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo (a xestión e dirección de empresas hostaleiras).
B2. ► Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo (ámbito das empresas hostaleiras).
B3. ► Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes, de índole social, científica ou ética (normalmente no seu campo de estudo).
B4. ►Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
B5. ►Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía en todo tipo de contextos.
G1. ► Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sostible e respectando a diversidade e multiculturalidad: Organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
o Transversais
T1 Capacidade de xestión da información, análise e síntese
T2 Capacidade de organización e planificación
T3 Comunicación oral e escrita no ámbito empresarial
T5 Resolución de problemas e toma de decisións
T6 Traballo en equipo
T10 Razoamento crítico, compromise ético e social
T13 Iniciativa, espírito emprendedor, resiliencia e orientación ao logro
T15 Deseño e gestion de proxectos
T16 Habilidades de Investigación e curiosidade intelectual
T17 Capacidade para poñer en práctica os coñecementos con perspectiva social e de crecemento
AV2 Orde, hixiene, disciplina, puntualidade e imaxe persoal, de maneira proactiva AV3 Respecto, tolerancia e responsabilidade persoal e profesional
AV4 Autoconfianza e seguridade
o Específicas
E1. ► Comprender os principios do Turismo e analizar a súa dimensión económica, así como o seu carácter dinámico e evolutivo.
E3.► Converter un problema empírico nun obxecto de investigación turística.
E4.► Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
E5.► Analizar, sintetizar e resumir a información económico-patrimonial das organizacións hostaleiras.
E7.► Definir obxectivos, estratexias e políticas de comercialización das empresas do sector hostaleiro.
E9.► Manexar técnicas de comunicación.
E13.► Coñecer e aplicar o procedemento operativo do ámbito de restauración e a gastronomía.
E19.► Comprender a importancia da sustentabilidade, tanto a nivel económico, social e ambiental, contribuíndo ao desenvolvemento sostible no ámbito gastronómico e hostaleiro.
E20.► Identificar, investigar e avaliar problemas, xerar novas ideas e conceptos de maneira creativa e aplicar solucións ao deseño e definición de propostas innovadoras no ámbito gastronómico e hostaleiro.
Para o desenvolvemento da materia utilizaranse os seguintes métodos de ensino-aprendizaxe:
• A lección maxistral participativa a través da cal o profesor/para presentará os soportes teóricos da materia.
• O estudo de casos e resolución de problemas e exercicios.
• Aprendizaxes basados en problemas e orientados a proxectos.
O sistema de avaliación terá en conta todas as actividades realizadas polo alumnado que se indiquen a continuación, en cada unha das oportunidades para superar a materia. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
o Primeira oportunidade ordinaria:
O principal obxectivo que se persegue coa avaliación é dar a oportunidade ao alumno de demostrar que adquiriu os coñecementos e as habilidades necesarias para desenvolver as competencias programadas para a materia. Os métodos que se utilizarán serán:
Avaliación continua:
Os estudantes serán avaliados de forma continua mediante unha serie de probas teóricas e prácticas:
- A parte teórica avaliarase mediante exames cuxo peso global na nota final da avaliación é dun 30%.
- A parte práctica avaliarase mediante a resolución de casos prácticos cuxo peso na nota da avaliación continua será do 70%.
Os/as alumnos/as que alcancen unha media de 5 aprobarán a materia suxeitos/as aos seguintes requisitos que, de non cumprirse, obrigaralles a presentarse ao exame final:
1) A nota media das probas teóricas non deberá de ser inferior a 4.
2) A nota de media dos exercicios prácticos non deberá de ser inferior a 4.
3) Para o cálculo das medias de teoría ou práctica deberase ter polo menos o 50% das probas superadas en cada categoría (teoría ou práctica).
Exame final:
No caso de que o/a alumno/a non cumpra os obxectivos e condicións previamente sinaladas na avaliación continua, o estudante deberá realizar unha proba final e presentar os traballos e casos prácticos suspensos.
Calificación final:
1) Alumnado que cumpra os requisitos da avaliación continua: A nota da avaliación continua calcúlase mediante a media da parte teórica e práctica coa ponderación establecida: 30% teoría e 70% práctica.
2) Alumnado que teña que facer o exame final. Se a nota da proba final e igual ou superior a 4, a cualificación final da matería será a da evaluación continua (60%) e a cualificación obtida na proba final (40%). Se a nota da proba final e inferior a 4, a cualificación final será a nota obida na devandita proba final.
En ambos casos, ás cualificacions finais aplicaránselles as posibles penalizacións por ausencias.
Penalizacións por ausencias:
No CSHG a asistencia a clase é obrigatoria e parte importante da formación do alumno/a, polo que as ausencias repetidas ás actividades presenciais consideraranse unha falta de rendemento e por tanto afectarán á cualificación da materia do seguinte modo:
• Cómputo total de horas presenciais (70 horas): 30% de ausencias e penalización de -1 punto (21 horas); 60% de ausencias e penalización de -2 puntos (42 horas).
• Se o alumno/para alcanza un 80% de ausencias sobre o total das horas presenciais, a materia considerarase suspensa cunha cualificación de 0.
o Segunda oportunidade extraordinaria:
A cualificación final da segunda oportunidade compoñerase dunha parte práctica (70% de peso na proba) e outra teórica (30%). Para o cálculo da media deberá alcanzar unha cualificación mínima de 4 en ambas as categorías. No caso de non alcanzalo a cualificación final da materia será a obtida na categoría de inferior cualificación.
o Segunda e posteriores convocatorias: sistema de avaliación para alumnado repetidor
No caso de non superar a materia na primeira convocatoria, no curso seguinte o/a alumno/a realizará 2 pruebas probas parciais, compostas dunha parte teórica e outra de casos prácticos. Cada parcial terá un valor do 50% e dentro de cada un a parte teórica terá un valor do 50% e os casos prácticos outro 50%. Os/as alumnos/as que alcancen unha media de 5 aprobarán a materia suxeitos/as aos seguintes requisitos que, de non cumprirse, obrigaralles a presentarse ao exame final en primeira oportunidade:
• A nota media das probas teóricas non deberá de ser inferior a 4.
• A nota de media dos exercicios prácticos non deberá de ser inferior a 4.
As actividades formativas e a sua adicación en horas serán as seguintes:
Clases maxistrais-expositivas (40), clases interactivas-talleres (20), probas e titorías (10), estudo autónomo individual ou en grupo (45) e traballo individual (65)
Esta materia fundamentase sobre unha base transversal e multidisciplinar, polo que recomendase ao alumnado a recuperación, revisión e consulta das seguintes materias:
- Organización Operativa do departamento de Alimentos e Bebidas (1º curso).
- Hixiene Alimentaria, Nutrición e Dietética (1º curso).
- Fundamentos físicos e químicos dos produtos e procesos de restauración (2º curso).
- Introdución ao Marketing Turístico e Gastronómico (2º curso).
- Materias primas e procesos de transformación (2º curso).
- Xestión de Alimentos e Bebidas (3º curso).
- Xestión e Organización de Empresas Gastronómicas (3º curso).
- Gastronomía e Identidade Territorial (3º curso).
José Andrés Nieto Vidal
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Correo electrónico
- joseandres.nieto [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable