Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 19 Total: 40
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O obxectivo xeral da materia é proporcionar ao estudante as ferramentas básicas que lle permitan no seu futuro profesional enfrontarse ao estudo e á análise de información especializada na súa área de traballo e ser capaz de afrontar problemas relacionados con esa área e de deseñar e poñer en marcha decisións óptimas para solucionar os devanditos problemas.
• Definir e interpretar as distintas técnicas de investigación no ámbito do sector turístico.
• Explicar a función da investigación no ámbito empresarial e académico, identificando as distintas tipoloxías de investigación existentes.
• Identificar, analizar e aplicar as distintas técnicas para a elección do tema de investigación, preguntas e obxectivos relacionados co mesmo.
• Definir, interpretar e aplicar o proceso de revisión crítica da literatura.
• Describir, enumerar e interpretar as distintas metodoloxías aplicadas na investigación de carácter cualitativo.
• Describir e interpretar a investigación de carácter cuantitativo.
• Enumerar e clasificar as distintas técnicas existentes de mostraxe e de recolección de datos primarios.
• Aplicar distintas ferramentas TIC para a análise estatística de datos.
• Describir e enumerar as características dun informe de investigación.
Primeiro bloque (Tema 1, 2, 3 e 4):
• Introdución aos métodos de investigación
• O tema de investigación
• Revisión literaria
• Estilo de escritura
Segundo bloque (Tema 5, 6 e 7):
• Tipos de metodoloxía
• Investigación cualitativa
• Investigación cuantitativa
o Bibliografía básica
• Saunders, M., Lewis, P. and Thornhill, A. (2017) Research Methods for Business Students. 5th edition. London, Pearson Education Ltd.
• Bryman, A. and Bell E. (2011) Business Research Methods. 3rd edition. Oxford, Oxford University Press.
o Bibliografía complementaria
• Balnaves, M. and Caputi P. (2007) Introduction to Quantitative Research Methods: An investigative approach. London, SAGE Publications Ltd.
• Bowell, T. and Kemp G. (2010) Critical Thinking: A Concise Guide. 3rd edition. Oxon, Routledge.
• Finn, M., Elliot-White, M. and Walton, M. (2000) Tourism and Leisure Research Methods. Harlow, Pearson Education Ltd.
• Fisher, C. (2010) Researching and Writing a Dissertation. A Guidebook for Business Students. 3rd edition. Harlow: FT Prentice Hall
• Flick, U. (2002) An Introduction to Qualitative Research. 2nd edition. London, SAGE Publications Ltd.
• Hart, C. (2001), Doing a Literature Search. London, SAGE Publications Ltd.
• Johnson, B. and Christensen L. (2004) Educational Research: quantitative, qualitative, and mixed approaches. 2nd edition. Boston, Pearson Education Inc.
• Leedy, P. D. and Ormrod, J. E. (2009 ) Practical Research – Planning and Design. 9th edition. Boston, Pearson Education Ltd.
• Murdick R. G., Cooper and Cooper, D. R. (1982) Business Research: Concepts and Guides. Columbus, Ohio, Grid.
• Rea, L and Parker, R. (2005) Designing and Conducting Survey Research: a Comprehensive Guide. 3rd edition. San Francisco, Jossey-Bass.
• Silverman, D. (2011) Interpreting Qualitative Data. London, SAGE Publications Ltd.
o Básicas e Xerais
B1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo (a xestión e dirección de empresas hostaleiras).
B2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo (ámbito das empresas hostaleiras).
B3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes, de índole social, científica ou ética (normalmente no seu campo de estudo).
B4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
B5.& Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía en todo tipo de contextos.
G1. Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sostible e respectando a diversidade e multiculturalidade: Organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
o Transversais
T1- Capacidade de xestión da información, análise e síntese
T3- Comunicación oral e escrita no ámbito empresarial
T4- Coñecementos de informática e TIC relativos ao ámbito de estudo
T5- Resolución de problemas e toma de decisións
T6- Traballo en equipo
T10- Razoamento crítico, compromiso ético e social
T11- Aprendizaxe autónoma permanente e adaptación a novas situacións
T14- Motivación pola mellora continua da calidade e a sustentabilidade ambiental
T16- Traballo en equipo
T17- Capacidade para poñer en práctica os coñecementos con perspectiva social e de crecemento
AV1- Vocación de servizo e espírito de colaboración
AV4- Autoconfianza e seguridade
o Específicas
E1- Comprender os principios do Turismo e analizar a súa dimensión económica, así como o seu carácter dinámico e evolutivo.
E2- Recoñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas e os principais axentes turísticos, nos que se enmarca a actividade hostaleira.
E3- Converter un problema empírico nun obxecto de investigación turística.
E9- Manexar técnicas de comunicación
E11-Comunicarse de forma oral e escrita en inglés ou nunha segunda lingua estranxeira.
E20- Identificar, investigar e avaliar problemas, xerar novas ideas e conceptos de maneira creativa e aplicar solucións ao deseño e definición de propostas innovadoras no ámbito gastronómico e hostaleiro.
Para o desenvolvemento da materia utilizaranse os seguintes métodos de ensino-aprendizaxe:
- A lección maxistral participativa: a través da cal o profesor presentará os soportes teóricos da materia.
- O traballo autónomo: a través do cal o estudante desenvolverá os conceptos básicos da materia e dominará a formulación científica de problemas e da toma de decisións.
- O traballo cooperativo: a través do cal se potenciará o traballo en equipo e consolidaranse os obxectivos do traballo autónomo
O sistema de avaliación terá en conta todas as actividades realizadas polo alumnado en cada unha das oportunidades para superar a materia. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
o Primeira oportunidade ordinaria:
O principal obxectivo que se persegue coa avaliación é dar a oportunidade ao estudante de demostrar que adquiriu os coñecementos e as habilidades necesarias para desenvolver as competencias programadas para a materia. A continuación, sinálanse os aspectos para ter en conta na avaliación da materia, así como o peso que terán na cualificación final.
A materia será avaliada ao longo do curso a través dun proceso de avaliación continua, o que permitirá superala sen ter que presentarse obrigatoriamente a un exame final, a condición de que se supere a nota de corte que se especifique.
Avaliación continua:
A avaliación continua componse dos seguintes elementos:
- Proxecto de investigación, seguindo a estrutura especificada durante o curso. A avaliación realizarase de maneira progresiva ao longo do curso e para iso analizásense os documentos vinculados ao proxecto e realizaranse actividades vinculadas ao proxecto de investigación (60%).
- Probas vinculadas ao contido teórico da materia (40%).
Situación 1 (100% avaliación continua): Os estudantes que, en base aos requisitos anteriores, obtivesen unha cualificación media mínima de 5 na avaliación continua, alcanzando polo menos os 4 puntos nas probas vinculadas ao contido teórico, superarían a materia na avaliación continua e non deberán presentarse ao exame final. Neste caso, dita avaliación supoñerá o 100% da cualificación final.
Situación 2 (50% avaliación continua, 50% exame final): Aqueles estudantes que non superen a materia durante a avaliación continua, terán que presentarse ao exame final. Neste caso, devandito exame supoñerá o 50% e a avaliación continua o restante 50% da cualificación final. Será requisito para calcular a media que a nota no exame final sexa superior a 4; en caso contrario a nota final será a nota do devandito exame.
A nota final de 1ª oportunidade virá dada pola nota media, despois de aplicar, se procede, as penalizacións oportunas por faltas de asistencia. Se como consecuencia da penalización por ausencias, a nota final en primeira oportunidade resulta inferior a 5 puntos, mínimo necesario para superar a materia, o alumno/para deberá presentarse en 2ª oportunidade.
No CSHG a asistencia a clase é obrigatoria e parte importante da formación, polo que as ausencias repetidas ás actividades presenciais consideraranse unha falta de rendemento e por tanto afectarán á cualificación da materia, do seguinte modo:
• Cómputo total de horas presenciais (40 horas): 30% de ausencias e penalización de -1 punto (12 horas); 60% de ausencias e penalización de -2 puntos (24 horas).
• Se o estudante alcanza as 10 faltas de asistencia deberá presentarse obrigatoriamente ao exame final.
o Segunda oportunidade e posteriores convocatorias
Os estudantes que non superen a materia en primeira oportunidade terán opción de recuperala en segunda oportunidade realizando un exame sobre contido teórico da materia e sobre aspectos da elaboración do seu traballo de investigación (100%).
No caso de non superar a segunda oportunidade, a avaliación nas seguintes convocatorias consistirá na realización dun exame sobre o contido teórico da materia (100%).
As actividades formativas e a súa dedicación en horas serán as seguintes:
• Clases maxistrais- expositivas (20 horas), estudo de casos, análises de problemas e exames (17 horas), titorías (3 horas) e traballo autónomo do estudante incluído o traballo grupal (50 horas).
Os estudantes deben aproveitar a súa experiencia previa en xestión empresarial, identificando desafíos ou tendencias relevantes no sector hostaleiro e utilizándoos como base para os seus proxectos.
A participación en clases debe ser activa e buscando aclarar dúbidas e aplicar os conceptos teóricos no seu proxecto de investigación. Por iso, débese dispoñer dun nivel medio/alto de inglés xa que as clases expositivas impártense nese idioma.
Raimundo Viejo Rubio
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Correo electrónico
- raimundo.viejo.rubio [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable