Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 25 Total: 40
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
• Manexar os conceptos e técnicas fundamentais das relacións públicas.
• Integrar coherentemente a variable de relacións públicas no conxunto do mix de comunicación.
• Establecer cales son os distintos públicos de interese e que estratexia de relacións públicas se ten que seguir con cada un deles.
• Definir obxectivos, estratexias e políticas das relacións públicas no ámbito das relacións cos medios, nas redes sociais e na organización de eventos.
• Xustificar as decisións tomadas na elaboración das distintas estratexias de relacións públicas.
• Desenvolver as habilidades para resolver problemas relacionados coa comunicación
• Completar as destrezas na organización de eventos.
1. As relacións públicas: principios básicos
2. Marca persoal
3. As relacións públicas: Os eventos como xeradores de imaxe
4. As relacións públicas nas redes sociais
5. Organización e xestión de eventos
o ACED, C. (n.d.). Blog-o-Corp. Recuperado o 30 de agosto de 2024, http://cristinaaced.com/blog/
o Almanza Martínez, A., & Ruiz Mora, I. (Eds.). (n.d.). Revista Internacional de Relacións Públicas. Recuperado o 30 de agosto de 2024, de http://revistarelacionespublicas.uma.es/
o Barqueiro Cabrero, J. D., Pérez Senac, R., & Barquero Cabrero, M. (2010). Dirección estratéxica de relacións públicas. Profit.
o Berridge, G. (2007). Deseño e experiencia de eventos. Routledge.
o Broom, G. M., & Sha, B.-L. (2019). Cutlip and Center's effective public relations (11th ed.). Pearson. https://bit.ly/3XpTo1G
o Damásio, MJ, Dias, P., & Andrade, JG (2012). A pirámide de relacións públicas: as redes sociais e o novo papel das relacións públicas nas organizacións. Revista Internacional de Relaciones Públicas, 2(4), 11-30. https://doi.org/10.5783/revrrpp.v2i4(xul-dic).120
o Dorado Juárez, A., & Gracia Isa, M. I. (2010). Protocolo, relacións públicas e comunicación. Editorial Síntese.
o Franco, G. (n.d.). Cómo escribir para a web. Recuperado o 30 de agosto de 2024, de https://bit.ly/4dCS1CC
o Galmés Cerezo, M. A. (2010). A organización de eventos como pecha de comunicación de marketing: Modelo integrado e experiencial [Tesis doutoral, Universidade de Málaga]. https://bit.ly/4cG7IaU
o Getz, D., & Page, SJ (2019). Estudos de eventos: teoría, investigación e política para eventos planificados (4ª ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429023002
o Gómez Pozuelo, N. (n.d.). Descubre tu potencial de comunicación. Recuperado o 30 de agosto de 2024, http://nataliagomezdelpozuelo.com/
o Iglesias, D., Santo, O. do, & Sánchez, L. (n.d.). Soi unha marca. Recuperado o 30 de agosto de 2024, de http://www.soyunamarca.com/blog/
o Xunta 42. (n.d.). Libro de estratexias de marketing de contidos: 42 formas de conectar con tus clientes (E. Sanagustín, Trad.). Recuperado o 30 de agosto de 2024, de http://www.marketingdecontenidos.es/biblioteca/libro-de-estrategias-del…
o Luttrell, RM e Capizzo, LW (2020). Campañas de relacións públicas: un enfoque integrado. Publicacións de Sage.
o Naumovska, L., & Blazeska, D. (2016). Modelo baseado en relacións públicas de comunicacións integradas. UTMS Journal of Economics, 7(2), 175-186. https://bit.ly/3QRMJtQ (acceso aberto)
o Pérez Ortega, A. (n.d.). Aumenta tu valor. Multiplica tus opcións: Estratexia persoal e branding persoal. Recuperado o 30 de agosto de 2024, de http://www.andresperezortega.com/blog
o Ron, R., Álvarez, A., & Núñez, P. (Coords.) (2014). Baixo a influencia do brande content: Efectos de contidos de marca en nenos e mozos. ESIC.
o Ruiz, A. (n.d.). Historias de cracks. Recuperado o 30 de agosto de 2024, de http://www.historiasdecracks.com/
o Sanagustín, E. (2020). Marketing de contidos: Obxectivos. Recuperado o 30 de agosto de 2024, de http://www.evasanagustin.com/marketingdecontenidos
o Scott, DM (2017). As novas regras de mercadotecnia e relacións públicas: como usar as redes sociais, o vídeo en liña, as aplicacións móbiles, os blogs, os comunicados de prensa e o marketing viral para chegar directamente aos compradores (Sexta edición). Wiley. (Accesible en línea desde BUSC USC)
o Smolak Lozano, E. (2022). Xestión estratéxica de campañas publicitarias e de relacións públicas nos contornos online. Editorial UOC. (Accesible en liña desde BUSC USC)
o Soy Mi Marca. (n.d.). Corporate and personal branding. Recuperado o 30 de agosto de 2024, de http://www.soymimarca.com/
o Tench, R., & Yeomans, L
o Básicas e xerais
B1. ► Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e se sole atopar a un nivel que, ben que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo (a xestión e dirección de empresas hostaleiras).
B2. ► Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo (ámbito das empresas hostaleiras).
B3. ► Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes, de índole social, científica ou ética (normalmente no seu campo de estudo).
B4. ►Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
B5. ►Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía en todo tipo de contextos.
G1. ► Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sustentable e respectando a diversidade e multiculturalidade: Organizar e analiza-la información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
o Transversais
T1- Capacidade de xestión da información, análise e síntese.
T2- Capacidade de organización e planificación.
T3- Comunicación oral e escrita no ámbito empresarial.
T5- Resolución de problemas e toma de decisións.
T6- Traballo en equipo.
T13- Iniciativa , espírito emprendedor, resiliencia e orientación ao logro.
T15- Deseño e xestión de proxectos.
T17- Capacidade para pór en práctica os coñecementos con perspectiva social e de crecemento.
AV1- Vocación de servizo e espírito de colaboración.
AV3- Respecto, tolerancia e responsabilidade persoal e profesional.
o Específicas
E4. ► Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
E7. ► Definir obxectivos, estratexias e políticas de comercialización das empresas do sector hostaleiro.
E9. ► Manexar técnicas de comunicación.
E20. ► Identificar, investigar e avaliar problemas, xerar novas ideas e conceptos de maneira creativa e aplicar solucións ao deseño e definición de propostas innovadoras no ámbito gastronómico e hoteleiro.
Para o desenvolvemento da disciplina utilizaranse os seguintes métodos de ensino-aprendizaxe:
• A lección maxistral participativa (a través da cal o profesor/a presentará os soportes teóricos da disciplina).
• O estudio de casos e resolución de problemas e exercicios que se integrarán dentro das clases maxistrais.
• O traballo cooperativo (polo que se potenciará o traballo en equipo e consolidaranse os obxectivos do traballo autónomo).
• Aprendizaxe baseada en problemas: A aprendizaxe establécese polo formulario dun problema sobre o cal o estudante non recibiu formación particular ningunha. A aprendizaxe dos conceptos adquírese coa busca das solucións ao problema formulado.
O sistema de avaliación terá en conta tódalas actividades realizadas polo alumnado que se indiquen a seguir, en cada unha das oportunidades para supera-la materia. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
o Primeira oportunidade ordinaria:
O principal obxectivo que se persegue coa avaliación é dar a oportunidade ao alumno de demostrar que adquiriu os coñecementos e as habilidades necesarias para desenvolver as competencias programadas para a materia. Os métodos que se utilizarán serán:
Avaliación continua:
Os estudantes serán avaliados de forma continua mediante unha serie de probas teóricas e prácticas:
- A parte teórica avaliarase mediante un ou varios exames cuxo peso na nota final da avaliación será dun 30%. Deberán ser aprobados cunha nota de 5 para poder acceder á avaliación da parte práctica. Se non se superan estas probas teóricas, a nota final da avaliación continua reflectirá os resultados das probas teóricas.
- A parte práctica suporá o 70% da nota da avaliación continua. Na avaliación terase en conta non só é resultado final do proxecto, senón tamén o traballo realizado en cada as sesións interactivas e a achega específica do alumno/a.
Aquelas alumnos/as que non cumpran os seguintes requisitos terán que presentarse ao exame final:
1. Ter aprobado os contidos teóricos.
2. A media de avaliación continua debe ser polo menos o 5.
Exame final:
En caso de que o/a alumno/a non cumpra os obxectivos e condicións previamente sinalados na avaliación continua, o estudante deberá realizar un exame final.
Cualificación final:
1) Alumnado que cumpra os requisitos da avaliación continua: A nota avaliación continua calcúlase mediante as ponderacións sinaladas na parte teórica (30%) e práctica (70%).
2) Alumnado que tivese que acudir ao exame final: Aqueles alumnos cuxa nota do exame final sexa igual ou superior a 4, a súa cualificación final da disciplina comporase da avaliación continua (60%) e a cualificación obtida no exame final (40%). Se a nota do exame final é inferior a 4, a cualificación final non considerará a avaliación continua e será a nota obtida no dito exame final. Ás cualificacións finais aplicaráselles as posibles penalizacións por ausencias..
No CSHG a asistencia a clase é obrigatoria e parte importante da formación do alumno/a, polo que as ausencias repetidas ás actividades presenciais consideraranse unha falta de rendemento e polo tanto afectarán a cualificación da disciplina do seguinte modo:
• Cómputo total de horas presenciais (40 horas): 30% de ausencias e penalización de -1 punto (12 horas); 60% de ausencias e penalización de -2 puntos (24 horas).
• Se o alumno/a alcanza un 80% de ausencias sobre o total das horas presenciais, a materia considerarase suspensa cunha cualificación de 0.
o Segunda oportunidade extraordinaria:
Nesta oportunidade, o alumno/a deberase presentar a unha proba presencial teórica sobre a totalidade dos contidos do curso.
A cualificación final da segunda oportunidade comporase, sempre que o resultado da proba presencial sexa maior ou igual a 4, da cualificación da parte práctica da avaliación continua (50%) e os resultados da proba presencial (50%).
Se o resultado da proba presencial é inferior a 4, na cualificación final da segunda oportunidade extraordinaria non se terá en conta a parte práctica da avaliación continua e a nota será a nota da proba.
Aquel alumnado que non superase a parte práctica da avaliación continua a pode recuperar entregando na data do exame os exercicios prácticos que estipule a docente; se a cualificación é superior á do primeiro intento, esta virá a substituíla.
o Segunda e posteriores convocatorias
No caso de non ter superada a materia, avaliarase o alumnado de igual maneira que na segunda oportunidade extraordinaria, en cada unha das dúas oportunidades.
Plaxio
O plaxio ou uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas e ou probas será penalizado na avaliación. Calquera fraude ou intento de fraude que sexa detectado en exames ou traballos será penalizado cunha cualificación de 0 na dita oportunidade será un 0.
Considerarase plaxio a utilización de materiais/fontes, entre elas a intelixencia artificial, non citadas en calquera proporción.
As actividades formativas e a súa dedicación en horas serán as seguintes:
• Clase maxistrais-expositivas (10), obradoiros (17), participación en eventos (8), titorías e exames (5) e traballo individual (50).
Será especialmente interesante o dominio de programas de ofimática para un correcto desenvolvemento do estudo da materia, pois permitirá a resolución de exercicios, a preparación de pequenas presentacións e a elaboración dos informes necesarios.
Paula Neira Placer
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Teléfono
- 881542582
- Correo electrónico
- paulaneira.placer [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable