A «Monarquía de España» constituíu a máis formidable organización de poder da Europa dos séculos XVI e XVIII. Este máster interuniversitario pretende profundar, cun criterio revisionista, sobre a singularidade da estrutura de poder que foi a «Monarquía de España», a través da análise da cultura política que alimentou esa noción monárquica, da política de engrandecemento dinástico e os seus conflitos, e da relixión que informaba á cultura.
Máster Universitario en Historia Moderna: Monarquía de España Séculos XVI-XVIII
Duración:
1 ano académico
Código RUCT: 4314595
Número de ECTS: 60
Número prazas: 11
Decano/a ou director/a do centro:
MARCO VIRGILIO GARCIA QUINTELA
Coordinador-a do título:
Roberto Javier Lopez Lopez
robertojavier.lopez [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade de Cantabria
Universidade Autónoma de Madrid
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 18/08/2015 (DOG 28/08/2015)
Data de publicación no BOE:
24/04/2021
Data da última acreditación:
08/07/2015
A «Monarquía de España» constituíu a máis formidable organización de poder da Europa dos séculos XVI e XVIII. Admirada e combatida ao mesmo tempo xa desde o momento da súa xestación, a monarquía marcaría a axenda política europea entre 1500 e 1660.
O Máster en Historia Moderna “Monarquía de España” Séculos XVI-XVIII organizado e impartido pola Universidade Autónoma de Madrid, a Universidade de Santiago de Compostela e a Universidade de Cantabria, a través dun criterio revisionista e multidisciplinar, pretende profundar sobre a singularidade desa estrutura de poder que foi a “Monarquía de España”, tendo en conta varias liñas:
- A análise da cultura política de fondo que alimentou esa noción monárquica, coa súa aspiración de poder universal e coa súa capacidade para facer posible unha extraordinaria diversidade territorial e organizativa.
- A política de engrandecemento dinástico, coa súa secuela de conflitos, representou un permanente desafío en relación coa busca dos recursos necesarios, o que levou á decadencia do Imperio.
- A institucionalización da relixión e a singular condición da Monarquía de España como “monarchia in ecclesia” ou monarquía católica. Así mesmo, a análise da cultura popular, constitúe un contraste obrigado que permitirá ofrecer unha lectura desde abaixo.
Duración:
1 ano académico
Código RUCT: 4314595
Número de ECTS: 60
Número prazas: 11
Decano/a ou director/a do centro:
MARCO VIRGILIO GARCIA QUINTELA
Coordinador-a do título:
Roberto Javier Lopez Lopez
robertojavier.lopez [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade de Cantabria
Universidade Autónoma de Madrid
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 18/08/2015 (DOG 28/08/2015)
Data de publicación no BOE:
24/04/2021
Data da última acreditación:
08/07/2015
A «Monarquía de España» constituíu a máis formidable organización de poder da Europa dos séculos XVI e XVIII. Admirada e combatida ao mesmo tempo xa desde o momento da súa xestación, a monarquía marcaría a axenda política europea entre 1500 e 1660.
O Máster en Historia Moderna “Monarquía de España” Séculos XVI-XVIII organizado e impartido pola Universidade Autónoma de Madrid, a Universidade de Santiago de Compostela e a Universidade de Cantabria, a través dun criterio revisionista e multidisciplinar, pretende profundar sobre a singularidade desa estrutura de poder que foi a “Monarquía de España”, tendo en conta varias liñas:
- A análise da cultura política de fondo que alimentou esa noción monárquica, coa súa aspiración de poder universal e coa súa capacidade para facer posible unha extraordinaria diversidade territorial e organizativa.
- A política de engrandecemento dinástico, coa súa secuela de conflitos, representou un permanente desafío en relación coa busca dos recursos necesarios, o que levou á decadencia do Imperio.
- A institucionalización da relixión e a singular condición da Monarquía de España como “monarchia in ecclesia” ou monarquía católica. Así mesmo, a análise da cultura popular, constitúe un contraste obrigado que permitirá ofrecer unha lectura desde abaixo.
Itinerario Iniciación á Investigación
Obrigatorias: 25
Optativas Itinerario Iniciación á Investigación: 20
Traballo fin de máster: 15
Total: 60
Itinerario Profesional
Obrigatorias: 25
Optativas Itinerario Profesional: 10
Prácticas externas (Itinerario Profesional): 10
Traballo fin de máster: 15
Total: 60
-Itinerario Iniciación á Investigación
-Itinerario Profesional
En caso de seguir a orientación de iniciación á investigación, o estudante deberá cursar 20 créditos (4 materias) do módulo de materias optativas. En caso de seguir o itinerario profesional, deberá cursar 10 créditos optativos (2 materias) e os 10 créditos do prácticum optativo.
Fontes, métodos e tecnoloxías da información
- P5241101
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 5 créditos
A monarquía española como poder global
- P5241102
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 5 créditos
Monarquía e economía mundo
- P5241103
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 5 créditos
Identidades sociais e culturais
- P5241104
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 5 créditos
Institucións, corte e poderes informais
- P5241201
- Optativo
- Primeiro semestre
- 5 créditos
Monarquía e territorios
- P5241202
- Optativo
- Segundo semestre
- 5 créditos
Guerra, facenda e diplomacia
- P5241203
- Optativo
- Primeiro semestre
- 5 créditos
Ordenación estamental e conflitos sociais
- P5241204
- Optativo
- Segundo semestre
- 5 créditos
Espazos urbanos
- P5241205
- Optativo
- Segundo semestre
- 5 créditos
Cultura, pensamento e formas de espiritualidade
- P5241206
- Optativo
- Segundo semestre
- 5 créditos
Xénero, familia e poboación
- P5241207
- Optativo
- Segundo semestre
- 5 créditos
Igrexa e confesionalización
- P5241208
- Optativo
- Segundo semestre
- 5 créditos
Practicum
- P5241209
- Optativo
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 10 créditos
Seminarios internacionais
- P5241105
- Obrigatorio
- Anual
- 5 créditos
Traballo fin de Máster
- P5241106
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 15 créditos
A «Monarquía de España» constituíu a máis formidable organización de poder da Europa dos séculos XVI e XVIII. Este máster interuniversitario pretende profundar, cun criterio revisionista, sobre a singularidade da estrutura de poder que foi a «Monarquía de España», a través da análise da cultura política que alimentou esa noción monárquica, da política de engrandecemento dinástico e os seus conflitos, e da relixión que informaba á cultura.
Non se contempla
Itinerario Iniciación á Investigación
Obrigatorias: 25
Optativas Itinerario Iniciación á Investigación: 20
Traballo fin de máster: 15
Total: 60
Itinerario Profesional
Obrigatorias: 25
Optativas Itinerario Profesional: 10
Prácticas externas (Itinerario Profesional): 10
Traballo fin de máster: 15
Total: 60
A Comisión Interuniversitaria de Coordinación do Máster deseñou:
1.- Unha Tutoría de Pre-inscripción que deberán realizar os estudantes, entre a pre-inscripción e a matrícula, con obxecto de informar con detenimiento, dalgunhas cuestións que interesan aos estudantes, que aínda que están suscitadas na páxina web e na información impresa, ao noso modo de ver, merecen unha explicación máis detallada. Referímonos a temas tales como itinerarios módulos obrigatorios, oportunidade, ou non de realizar Practicum, de acordo aos intereses de cada estudante, etc. Nesta titoría, o Coordinador do Máster, revisa o curriculum deseñado polo estudante, antes de que se faga definitivo a través da matrícula.
2.- Titor Académico e de Investigación. A Comisión Universitaria de Coordinación do Máster asignará un Titor Académico a cada estudante aceptado no Máster. Poderán ser titores académicos todos os profesores que formen parte do corpo docente do Máster. O nomeamento destes titores farase anualmente. Entre as súas funcións están:
Proporcionará ao estudante o asesoramento necesario para realizar o Máster nas mellores condicións de eficacia.
Revisará, entre a pre-inscripción e antes do período de matrícula, o curriculum elixido polo estudante e no seu caso fará unha proposta alternativa.
Velará polo óptimo desenvolvemento do traballo e aprendizaxe do alumno
Aportará á Comisión de Coordinación do Máster os informes necesarios sobre a marcha do estudante no Máster.
Colaborará coa Comisión de Calidade do Máster cumprindo cos procedementos de garantía de calidade que estean establecidos.
Proporcionará ao estudante o asesoramento necesario para solicitar as axudas á mobilidade para desprazarse a outros centros colaboradores ou socio do Máster.
Fará o seguimento do estudante no período de estancia noutro centro colaborador ou socio do Máster
Proporcionará ao estudante o tema do TFM, a bibliografía e as fontes primarias de partida.
Proporcionará ao estudante o asesoramento necesario para realizar o TFM nas mellores condicións de eficacia.
3.- Titor Académico de Prácticas. A Comisión Universitaria de Coordinación do Máster nomeará un Titor de Prácticas para cada universidade, elixido entre os profesores que formen parte do corpo docente do Máster. Entre as súas funcións están:
Proporcionará ao estudante o asesoramento necesario para realizar as prácticas nas mellores condicións de eficacia.
Servirá de enlace entre o Máster e as Institucións Colaboradoras que acollen estudantes en prácticas.
Concertará os medios para o correcto desenvolvemento das prácticas.
Informará e asesorará aos estudantes sobre a oferta de prácticas externas.
Seleccionará, no caso de que a demanda supere á oferta, os estudantes en prácticas que se asignan a cada Institución (Criterios: 1. preparación para realizar o Prácticum; 2. expediente académico, 3. entrevista persoal).
Supervisará os contidos e desenvolvemento das prácticas.
Elaborará, en colaboración co Titor Institucional de Prácticas a Guía Docente da mesma.
Recibirá o informe do titor profesional.
Avaliará, xunto co Titor Institucional de Prácticas, a Memoria final elaborada polo estudante.
Asinará as actas do Practicum.
4.- Titor Institucional de Prácticas. A proposta das Institucións Colaboradoras do Máster que acollen estudantes en prácticas, a Comisión Universitaria de Coordinación do Máster, nomeará un Titor Institucional de Prácticas por cada Institución Colaboradora de Acolleita. Entre as súas funcións están:
Proporcionará ao estudante o asesoramento necesario para realizar as prácticas nas mellores condicións de eficacia.
Deseñará o contido da práctica e elaborará, en colaboración co Titor Académico de Prácticas a Guía Docente da mesma.
Servirá de enlace entre a Institución Colaboradora e o Máster.
Supervisará o desenvolvemento das prácticas, informando ao Coordinador Académico das Prácticas, de calquera incidencia que puidese xurdir no seu desenvolvemento.
Avaliará, xunto co Titor Académico de Prácticas, o informe final elaborado polo estudante.
Avaliará, a actividade práctica desenvolvida polo estudante e o seu aproveitamento.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
- A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
- A supresión gradual da impartición da docencia.
- Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Acceso
Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.
Admisión
Modalidade: criterios xerais
Titulacións de acceso:
Titulación superior (licenciado ou graduado) nas ramas de Artes e Humanidades ou Ciencias Sociais e Xurídicas.
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B1, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
Modalidade: criterios xerais
Titulacións de acceso:
Titulación superior (licenciado ou graduado) nas ramas de Artes e Humanidades ou Ciencias Sociais e Xurídicas.
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B1, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
1. Dominar as tradicións historiográficas e os recursos metodolóxicos e conceptuais orientados cara á análise da historia moderna nos seus distintos ámbitos e enfoques.
2. Posuír un coñecemento avanzado dos principais recursos bibliográficos das distintas áreas temáticas e disciplinas que engloban os estudos historiográficos sobre a Monarquía de España dos séculos XVI-XVIII.
3. Ser capaz de organizar, arquivar e planificar o material documental -manuscrito e impreso- e bibliográfico do que pode dispoñer o historiador modernista.
4. Adquirir un coñecemento crítico de relación entre os acontecementos e procesos actuais e o pasado.
5. Aplicar adecuadamente unha metodoloxía científica propia da Historia, na execución de traballos bibliográficos, na elaboración de estados da cuestión, na análise e interpretación das fontes.
6. Aplicar a nivel avanzado os instrumentos de recopilación de información tales como catálogos bibliográficos, inventarios de arquivo, referencias electrónicas, á investigación e á catalogación de documentación e libros de arquivos e bibliotecas.
7. Aplicar as novas tecnoloxías á investigación histórica e ao exercicio de traballos propios dos perfís profesionais da titulación.
8. Saber transcribir, sintetizar e catalogar información histórica.
9. Ser capaz de comentar, anotar e editar correctamente textos e documentos de acordo cos cánones críticos da historia.
10. Ser capaz de usar as técnicas específicas necesarias para estudar documentos de determinados períodos (por exemplo, Paleografía ou Epigrafía).
11. Coñecer e aplicar con rigor aspectos teóricos e metodolóxicos relacionados coa arquivística, bibliografía histórica e documentación relativa á Historia Moderna.
1. Coñecer e comprender a nivel avanzado os sistemas e as estruturas sociais, económicas, institucionais, culturais, ideolóxicas, relixiosas que configuran os territorios que conformaban a Monarquía de España.
2. Formular xuízos e análises críticas sobre a Monarquía de España, e deseñar formulacións referidas ao mesmo tema, que poidan ser obxecto de investigación
3. Comprender e valorar as diferentes perspectivas de investigadores implicados no estudo da Monarquía de España na Idade Moderna, sabendo que proceden de contextos culturais e nacionais diferentes.
4. Saber realizar achegas orixinais ás problemáticas obxecto de debate historiográfico acerca da historia moderna.
5. Coñecer, a un nivel avanzado, os recursos bibliográficos e as fontes primarias para o estudo da Historia Moderna de España e especialmente no ámbito da Monarquía de España.
6. Ser capaz de elaborar, organizar e desenvolver estudos avanzados de historia e de documentación de arquivos e bibliotecas históricas referidas á Monarquía de España.
7. Aplicar unha metodoloxía de análise comparada ao estudo, a nivel avanzado, dos diversos territorios da Monarquía de España e das distintas unidades imperiais que configuraron o mapa político do mundo moderno.
8. Aplicar, a nivel avanzado, as teorías, métodos e técnicas propias das ciencias humanas e sociais ao estudo da Historia Moderna e en especial ao da Monarquía de España.
9. Analizar e interpretar a nivel avanzado documentos históricos dos séculos XVI-XVIII.
10. Adaptarse a unha contorna profesional, comprender a súa estrutura de funcionamento en toda a súa extensión
Mobilidade
A información sobre programas de mobilidade ofrécese polas Comisións Universitarias de Coordinación do Máster e máis especificamente polos Coordinadores de Mobilidade (un por universidade). Estes coordinadores informan e xestionan as bolsas de mobilidade do Ministerio de Educación e Cultura para estudantes inscritos en Másteres Oficiais e sobre as actividades formativas que poden realizar nos programas de posgrao das Universidades coas que se ten convenio ERASMUS de posgrao.
Na páxina web do Máster hai un taboleiro no que se informa de bolsas, subvencións e axudas. Proporciónase tamén información sobre outras bolsas de mobilidade, axudas e subvencións, nas Oficinas de Relacións Internacionais de cada universidade.
En función dos intereses do propio alumnado, e co obxecto de abrirlle outras vías académicas, tanto docentes como investigadoras, recoméndase a mobilidade-presencial ou virtual- e no caso dos estudantes da Universidade de Santiago de Compostela:
Estudantes da USC que elixan a orientación profesional poden realizar o Módulo IV Practicum, no Arquivo da Vila de Osuna, Osuna (Sevilla), e tamén no Arquivo Xeral de Simancas (Valladolid), na Real Biblioteca (Madrid) no CSIC (Madrid), na Sección Nobreza AHN (Toledo) e en Arquivos dependentes da Xunta de Galicia (Lugo, Orense e Pontevedra)
Estudantes da orientación investigadora e profesional que desexen realizar Seminarios Internacionais en institucións colaboradoras residentes fóra da Comunidade Galega.
Estudantes da orientación investigadora e profesional que desexen realizar materias presenciais da UAM ou na UC.
Estudantes que elixan a opción on-line, deberán facer algunha titoría presencial e desprazarse á universidade que imparte a materia.
Na Universidade de Santiago de Compostela se promoven os intercambios e a mobilidade de estudantes e docentes propios e os intercambios cos doutras universidades españolas e estranxeiras de xeito específico a través da súa Vicerreitoría de Relacións Exteriores e Internacionalización. A Vicerreitoría promove de forma activa a participación nos programas de Posgrao de profesores e estudantes doutras universidades, busca os recursos adecuados ás necesidades de todos os membros universitarios e apoia as iniciativas de todos os que queiran participar. Eses recursos e iniciativas concrétanse na participación e xestión dun amplo conxunto de programas de intercambio que se xestiona a través da Oficina de Relacións Exteriores. A ORE encárgase da tramitación, rexistro e seguimento dos convenios de cooperación no ámbito académico, cultural e de investigación dos que forma parte a Universidade de Santiago. É competencia da ORE a xestión dos programas de mobilidade nacional e internacional; os estudantes compostelanos reciben o seu asesoramento institucional en cada fase da mobilidade, e do mesmo xeito a ORE encárgase da recepción, acreditación e acolleita dos estudantes de intercambio procedentes doutras universidades. Na Facultade de Xeografía e Historia da USC, a información e xestión relacionada cos alumnos propios e de acolleita participantes en programas de intercambio a coordina o Vicedecanato de Asuntos Académicos e a Comisión de Asuntos Académicos do centro, co apoio da Xestora Académica da Facultade e os Responsables Académicos de Mobilidade.
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Portal Internacional
Prácticas
5.9.3 Prácticas Externas Optativas
A información sobre prácticas realizarase polas Comisións Universitarias de Coordinación do Máster e en concreto polos coordinadores do Módulo de prácticas externas de cada Universidade, na Semana de Acolleita. A información online estará publicada na web do máster. Os coordinadores do Módulo de prácticas e a Comisión Interuniversitaria de Coordinación do Máster encargaranse de promover os convenios de prácticas. Os devanditos convenios, unha vez asinados pola institución ou empresa e pola universidade (na figura do vicerreitor de estudantes), deposítanse na institución ou empresa, o vicerreitoría correspondente, e empezaranse a depositar a partir do presente curso tamén no decanato da Facultade.
Polo que se refire á USC o regulamento xeral da Facultade de Xeografía e Historia da USC sobre prácticas externas pódese consultar na web do centro. O procedemento para garantir a calidade das prácticas externas establécese de xeito xeral, sen prexuízo de que poidan establecerse outras normas máis específicas para o propio máster.
O estudante demostrará que é capaz de aplicar os coñecementos e procedementos adquiridos ao longo da súa formación para elaborar un traballo de investigación sobre un obxecto específico, de carácter orixinal, ben fundamentado e argumentado. Para iso deberá poñer en práctica a súa capacidade para buscar información con sentido crítico, analizala, organizala e presentala adecuadamente. Deberá igualmente demostrar que sabe utilizar a terminoloxía e as metodoloxías específicas, empregar procedementos de presentación adecuados aos requisitos académicos e propoñer valoracións e xuízos críticos ben fundamentados aplicados ao seu obxecto de estudo.
En términos xerais o TFM pretende que o estudante aprenda a desenvolver o traballo de investigación propio do historiador. O seu campo de acción é amplo, podendo orientarse ben á investigación centrada en fontes primarias (arquivos, fontes literarias de época, fondos bibliotecarios etc), ben ao desenvolvemento de traballos encamiñados á investigación historiográfica no seu sentido máis xeral e habitualmente desenvolvidos sobre fontes secundarias (reconstrucións historiográficas, elaboración de postas ao día bibliográficas etc.). En calquera caso, e sempre dentro desta dimensión máis xeral, trataríase de poñer en contacto ao estudante coa problemática característica do oficio de historiar que en gran medida haberá de preocuparlle durante o resto da súa vida académica. Poderá ofrecerse semipresencial.
Entre as actividades formativas do TFM temos: a) Debates e/ou foros on-line b) Integración en contornas investigadoras, docentes ou profesionais, nacionais e internacionais c) Estudo autónomo do estudante relacionado con investigación ou a actividade profesional, guiado por un titor académico ou profesional que lle asesorará sobre tema, fontes e bibliografía básica. d) Atención personalizada do traballo autónomo realizado polo alumnado (presencial) e) Traballos prácticos de aplicación de novas tecnoloxías-TICs- á historia (procuras bibliográficas secuenciadas; mapas, planos e imaxes, arquivos en rede; obtención de documentación dixitais a través de impresos; construción do discurso do historiador con novas tecnoloxías, recurso a medios audiovisuais, etc.) f) Traballo práctico de elaboración de fichas bibliográficas e arquivísticas.
As metodoloxías docentes empregadas son: a) Realización de exercicios de análises ou de recensión b) Lecturas tuteladas polo profesor c) Titorías individuais e de grupo (presenciais e on-line; nacionais e internacionais) d) Talleres de formación investigadora e) Realización por parte do alumnado de informes de planificación de actividades formativas f) Traballos de transcrición, síntese e catalogación de información histórica g) Traballos de recopilación de información bibliográfica e documental.
Os sistemas de avaliación usados son: a) Avaliación de traballos prácticos e teóricos, recensións, de análises discursivo, presentacións, etc. b) Avaliación continua sobre a asistencia e participación en actividades presenciais c) Avaliación continua sobre a asistencia e participación en seminarios de lectura
d) Avaliación das actividades desenvolvidas nos talleres de formación investigadora,
Aos estudantes, no 1º cuatrimestre, asígnaselles Titor de TFM e tema de traballo. Dispoñen de todo o curso para realizalo. A investigación do alumno será dirixida por profesores doutores do máster. Os profesores do máster poderán codirixir TFM con profesores invitados, nacionais e estranxeiros e con profesores de institucións colaboradoras.
O profesorado deste máster pertence a grupos de investigación consolidados, que desenvolven liñas estreitamente relacionadas cos contidos do Máster e, en consecuencia, as súas traxectorias docentes e investigadoras axústanse ao perfil das materias que configuran a oferta docente do programa.
Ruben Castro Redondo |
Francisco Cebreiro Ares |
Isidro Dubert García |
Mónica Fernández Armesto |
Camilo Jesus Fernandez Cortizo |
Manuel Reyes García Hurtado |
Roberto Javier Lopez Lopez |
Ofelia Rey Castelao |
Pegerto Saavedra Fernandez |
Maria Del Carmen Saavedra Vazquez |
Hortensio Sobrado Correa |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
15,0 |
15,0 |
15,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
7,0 |
6,0 |
6,0 |
6,0 |
12,0 |
11,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
4,0 |
3,0 |
4,0 |
5,0 |
8,0 |
8,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
5,0 |
3,0 |
4,0 |
5,0 |
8,0 |
8,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
-44,44 |
-40,0 |
33,33 |
25,0 |
60,0 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
7,1644 |
6,8033 |
7,3042 |
6,7375 |
7,4966 |
6,8575 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
14,29 |
0,0 |
0,0 |
16,67 |
25,0 |
36,36 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
28,57 |
16,67 |
33,33 |
33,33 |
16,67 |
9,09 |
|
IN13 Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
- |
- |
33,33 |
41,67 |
45,45 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN12 Tasa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
33,33 |
40,0 |
26,67 |
50,0 |
80,0 |
80,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
|||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
16,67 |
0,0 |
0,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
50,0 |
33,33 |
50,0 |
50,0 |
33,33 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN41 Taxa de abandono RD 1393/2007 Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
40,0 |
37,5 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
78,95 |
80,0 |
88,89 |
58,73 |
65,09 |
77,55 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,0 |
1,5 |
1,25 |
- |
1,25 |
1,5 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
88,89 |
94,12 |
- |
94,12 |
90,0 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
3,0833 |
2,25 |
2,8 |
4,2222 |
6,2 |
5,7778 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
3,0 |
4,0 |
5,0 |
8,2 |
7,6 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
1,5 |
2,0 |
3,6 |
4,8333 |
4,4 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
93,33 |
100,0 |
100,0 |
97,3 |
95,65 |
97,37 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
88,89 |
94,12 |
- |
94,12 |
94,74 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
55,56 |
75,0 |
66,67 |
75,0 |
20,0 |
50,0 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
73,68 |
80,0 |
88,89 |
57,14 |
62,26 |
75,51 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
- |
- |
4,39 |
3,8889 |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,4 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,0 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,5 |
- |
- |
3,26 |
3,55 |
- |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,78 |
4,96 |
4,71 |
4,12 |
4,37 |
3,76 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,1522 |
4,5128 |
4,1316 |
3,8702 |
4,4017 |
4,2791 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
60,0 |
33,3333 |
16,6667 |
33,3333 |
18,1818 |
20,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
88,89 |
75,0 |
Itinerario Iniciación á Investigación
Obrigatorias: 25
Optativas Itinerario Iniciación á Investigación: 20
Traballo fin de máster: 15
Total: 60
Itinerario Profesional
Obrigatorias: 25
Optativas Itinerario Profesional: 10
Prácticas externas (Itinerario Profesional): 10
Traballo fin de máster: 15
Total: 60
-Itinerario Iniciación á Investigación
-Itinerario Profesional
En caso de seguir a orientación de iniciación á investigación, o estudante deberá cursar 20 créditos (4 materias) do módulo de materias optativas. En caso de seguir o itinerario profesional, deberá cursar 10 créditos optativos (2 materias) e os 10 créditos do prácticum optativo.
Fontes, métodos e tecnoloxías da información
- P5241101
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 5 créditos
A monarquía española como poder global
- P5241102
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 5 créditos
Monarquía e economía mundo
- P5241103
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 5 créditos
Identidades sociais e culturais
- P5241104
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 5 créditos
Institucións, corte e poderes informais
- P5241201
- Optativo
- Primeiro semestre
- 5 créditos
Monarquía e territorios
- P5241202
- Optativo
- Segundo semestre
- 5 créditos
Guerra, facenda e diplomacia
- P5241203
- Optativo
- Primeiro semestre
- 5 créditos
Ordenación estamental e conflitos sociais
- P5241204
- Optativo
- Segundo semestre
- 5 créditos
Espazos urbanos
- P5241205
- Optativo
- Segundo semestre
- 5 créditos
Cultura, pensamento e formas de espiritualidade
- P5241206
- Optativo
- Segundo semestre
- 5 créditos
Xénero, familia e poboación
- P5241207
- Optativo
- Segundo semestre
- 5 créditos
Igrexa e confesionalización
- P5241208
- Optativo
- Segundo semestre
- 5 créditos
Practicum
- P5241209
- Optativo
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 10 créditos
Seminarios internacionais
- P5241105
- Obrigatorio
- Anual
- 5 créditos
Traballo fin de Máster
- P5241106
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 15 créditos
A «Monarquía de España» constituíu a máis formidable organización de poder da Europa dos séculos XVI e XVIII. Este máster interuniversitario pretende profundar, cun criterio revisionista, sobre a singularidade da estrutura de poder que foi a «Monarquía de España», a través da análise da cultura política que alimentou esa noción monárquica, da política de engrandecemento dinástico e os seus conflitos, e da relixión que informaba á cultura.
Non se contempla
Itinerario Iniciación á Investigación
Obrigatorias: 25
Optativas Itinerario Iniciación á Investigación: 20
Traballo fin de máster: 15
Total: 60
Itinerario Profesional
Obrigatorias: 25
Optativas Itinerario Profesional: 10
Prácticas externas (Itinerario Profesional): 10
Traballo fin de máster: 15
Total: 60
A Comisión Interuniversitaria de Coordinación do Máster deseñou:
1.- Unha Tutoría de Pre-inscripción que deberán realizar os estudantes, entre a pre-inscripción e a matrícula, con obxecto de informar con detenimiento, dalgunhas cuestións que interesan aos estudantes, que aínda que están suscitadas na páxina web e na información impresa, ao noso modo de ver, merecen unha explicación máis detallada. Referímonos a temas tales como itinerarios módulos obrigatorios, oportunidade, ou non de realizar Practicum, de acordo aos intereses de cada estudante, etc. Nesta titoría, o Coordinador do Máster, revisa o curriculum deseñado polo estudante, antes de que se faga definitivo a través da matrícula.
2.- Titor Académico e de Investigación. A Comisión Universitaria de Coordinación do Máster asignará un Titor Académico a cada estudante aceptado no Máster. Poderán ser titores académicos todos os profesores que formen parte do corpo docente do Máster. O nomeamento destes titores farase anualmente. Entre as súas funcións están:
Proporcionará ao estudante o asesoramento necesario para realizar o Máster nas mellores condicións de eficacia.
Revisará, entre a pre-inscripción e antes do período de matrícula, o curriculum elixido polo estudante e no seu caso fará unha proposta alternativa.
Velará polo óptimo desenvolvemento do traballo e aprendizaxe do alumno
Aportará á Comisión de Coordinación do Máster os informes necesarios sobre a marcha do estudante no Máster.
Colaborará coa Comisión de Calidade do Máster cumprindo cos procedementos de garantía de calidade que estean establecidos.
Proporcionará ao estudante o asesoramento necesario para solicitar as axudas á mobilidade para desprazarse a outros centros colaboradores ou socio do Máster.
Fará o seguimento do estudante no período de estancia noutro centro colaborador ou socio do Máster
Proporcionará ao estudante o tema do TFM, a bibliografía e as fontes primarias de partida.
Proporcionará ao estudante o asesoramento necesario para realizar o TFM nas mellores condicións de eficacia.
3.- Titor Académico de Prácticas. A Comisión Universitaria de Coordinación do Máster nomeará un Titor de Prácticas para cada universidade, elixido entre os profesores que formen parte do corpo docente do Máster. Entre as súas funcións están:
Proporcionará ao estudante o asesoramento necesario para realizar as prácticas nas mellores condicións de eficacia.
Servirá de enlace entre o Máster e as Institucións Colaboradoras que acollen estudantes en prácticas.
Concertará os medios para o correcto desenvolvemento das prácticas.
Informará e asesorará aos estudantes sobre a oferta de prácticas externas.
Seleccionará, no caso de que a demanda supere á oferta, os estudantes en prácticas que se asignan a cada Institución (Criterios: 1. preparación para realizar o Prácticum; 2. expediente académico, 3. entrevista persoal).
Supervisará os contidos e desenvolvemento das prácticas.
Elaborará, en colaboración co Titor Institucional de Prácticas a Guía Docente da mesma.
Recibirá o informe do titor profesional.
Avaliará, xunto co Titor Institucional de Prácticas, a Memoria final elaborada polo estudante.
Asinará as actas do Practicum.
4.- Titor Institucional de Prácticas. A proposta das Institucións Colaboradoras do Máster que acollen estudantes en prácticas, a Comisión Universitaria de Coordinación do Máster, nomeará un Titor Institucional de Prácticas por cada Institución Colaboradora de Acolleita. Entre as súas funcións están:
Proporcionará ao estudante o asesoramento necesario para realizar as prácticas nas mellores condicións de eficacia.
Deseñará o contido da práctica e elaborará, en colaboración co Titor Académico de Prácticas a Guía Docente da mesma.
Servirá de enlace entre a Institución Colaboradora e o Máster.
Supervisará o desenvolvemento das prácticas, informando ao Coordinador Académico das Prácticas, de calquera incidencia que puidese xurdir no seu desenvolvemento.
Avaliará, xunto co Titor Académico de Prácticas, o informe final elaborado polo estudante.
Avaliará, a actividade práctica desenvolvida polo estudante e o seu aproveitamento.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
- A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
- A supresión gradual da impartición da docencia.
- Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Acceso
Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.
Admisión
Modalidade: criterios xerais
Titulacións de acceso:
Titulación superior (licenciado ou graduado) nas ramas de Artes e Humanidades ou Ciencias Sociais e Xurídicas.
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B1, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
Modalidade: criterios xerais
Titulacións de acceso:
Titulación superior (licenciado ou graduado) nas ramas de Artes e Humanidades ou Ciencias Sociais e Xurídicas.
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B1, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
1. Dominar as tradicións historiográficas e os recursos metodolóxicos e conceptuais orientados cara á análise da historia moderna nos seus distintos ámbitos e enfoques.
2. Posuír un coñecemento avanzado dos principais recursos bibliográficos das distintas áreas temáticas e disciplinas que engloban os estudos historiográficos sobre a Monarquía de España dos séculos XVI-XVIII.
3. Ser capaz de organizar, arquivar e planificar o material documental -manuscrito e impreso- e bibliográfico do que pode dispoñer o historiador modernista.
4. Adquirir un coñecemento crítico de relación entre os acontecementos e procesos actuais e o pasado.
5. Aplicar adecuadamente unha metodoloxía científica propia da Historia, na execución de traballos bibliográficos, na elaboración de estados da cuestión, na análise e interpretación das fontes.
6. Aplicar a nivel avanzado os instrumentos de recopilación de información tales como catálogos bibliográficos, inventarios de arquivo, referencias electrónicas, á investigación e á catalogación de documentación e libros de arquivos e bibliotecas.
7. Aplicar as novas tecnoloxías á investigación histórica e ao exercicio de traballos propios dos perfís profesionais da titulación.
8. Saber transcribir, sintetizar e catalogar información histórica.
9. Ser capaz de comentar, anotar e editar correctamente textos e documentos de acordo cos cánones críticos da historia.
10. Ser capaz de usar as técnicas específicas necesarias para estudar documentos de determinados períodos (por exemplo, Paleografía ou Epigrafía).
11. Coñecer e aplicar con rigor aspectos teóricos e metodolóxicos relacionados coa arquivística, bibliografía histórica e documentación relativa á Historia Moderna.
1. Coñecer e comprender a nivel avanzado os sistemas e as estruturas sociais, económicas, institucionais, culturais, ideolóxicas, relixiosas que configuran os territorios que conformaban a Monarquía de España.
2. Formular xuízos e análises críticas sobre a Monarquía de España, e deseñar formulacións referidas ao mesmo tema, que poidan ser obxecto de investigación
3. Comprender e valorar as diferentes perspectivas de investigadores implicados no estudo da Monarquía de España na Idade Moderna, sabendo que proceden de contextos culturais e nacionais diferentes.
4. Saber realizar achegas orixinais ás problemáticas obxecto de debate historiográfico acerca da historia moderna.
5. Coñecer, a un nivel avanzado, os recursos bibliográficos e as fontes primarias para o estudo da Historia Moderna de España e especialmente no ámbito da Monarquía de España.
6. Ser capaz de elaborar, organizar e desenvolver estudos avanzados de historia e de documentación de arquivos e bibliotecas históricas referidas á Monarquía de España.
7. Aplicar unha metodoloxía de análise comparada ao estudo, a nivel avanzado, dos diversos territorios da Monarquía de España e das distintas unidades imperiais que configuraron o mapa político do mundo moderno.
8. Aplicar, a nivel avanzado, as teorías, métodos e técnicas propias das ciencias humanas e sociais ao estudo da Historia Moderna e en especial ao da Monarquía de España.
9. Analizar e interpretar a nivel avanzado documentos históricos dos séculos XVI-XVIII.
10. Adaptarse a unha contorna profesional, comprender a súa estrutura de funcionamento en toda a súa extensión
Mobilidade
A información sobre programas de mobilidade ofrécese polas Comisións Universitarias de Coordinación do Máster e máis especificamente polos Coordinadores de Mobilidade (un por universidade). Estes coordinadores informan e xestionan as bolsas de mobilidade do Ministerio de Educación e Cultura para estudantes inscritos en Másteres Oficiais e sobre as actividades formativas que poden realizar nos programas de posgrao das Universidades coas que se ten convenio ERASMUS de posgrao.
Na páxina web do Máster hai un taboleiro no que se informa de bolsas, subvencións e axudas. Proporciónase tamén información sobre outras bolsas de mobilidade, axudas e subvencións, nas Oficinas de Relacións Internacionais de cada universidade.
En función dos intereses do propio alumnado, e co obxecto de abrirlle outras vías académicas, tanto docentes como investigadoras, recoméndase a mobilidade-presencial ou virtual- e no caso dos estudantes da Universidade de Santiago de Compostela:
Estudantes da USC que elixan a orientación profesional poden realizar o Módulo IV Practicum, no Arquivo da Vila de Osuna, Osuna (Sevilla), e tamén no Arquivo Xeral de Simancas (Valladolid), na Real Biblioteca (Madrid) no CSIC (Madrid), na Sección Nobreza AHN (Toledo) e en Arquivos dependentes da Xunta de Galicia (Lugo, Orense e Pontevedra)
Estudantes da orientación investigadora e profesional que desexen realizar Seminarios Internacionais en institucións colaboradoras residentes fóra da Comunidade Galega.
Estudantes da orientación investigadora e profesional que desexen realizar materias presenciais da UAM ou na UC.
Estudantes que elixan a opción on-line, deberán facer algunha titoría presencial e desprazarse á universidade que imparte a materia.
Na Universidade de Santiago de Compostela se promoven os intercambios e a mobilidade de estudantes e docentes propios e os intercambios cos doutras universidades españolas e estranxeiras de xeito específico a través da súa Vicerreitoría de Relacións Exteriores e Internacionalización. A Vicerreitoría promove de forma activa a participación nos programas de Posgrao de profesores e estudantes doutras universidades, busca os recursos adecuados ás necesidades de todos os membros universitarios e apoia as iniciativas de todos os que queiran participar. Eses recursos e iniciativas concrétanse na participación e xestión dun amplo conxunto de programas de intercambio que se xestiona a través da Oficina de Relacións Exteriores. A ORE encárgase da tramitación, rexistro e seguimento dos convenios de cooperación no ámbito académico, cultural e de investigación dos que forma parte a Universidade de Santiago. É competencia da ORE a xestión dos programas de mobilidade nacional e internacional; os estudantes compostelanos reciben o seu asesoramento institucional en cada fase da mobilidade, e do mesmo xeito a ORE encárgase da recepción, acreditación e acolleita dos estudantes de intercambio procedentes doutras universidades. Na Facultade de Xeografía e Historia da USC, a información e xestión relacionada cos alumnos propios e de acolleita participantes en programas de intercambio a coordina o Vicedecanato de Asuntos Académicos e a Comisión de Asuntos Académicos do centro, co apoio da Xestora Académica da Facultade e os Responsables Académicos de Mobilidade.
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Portal Internacional
Prácticas
5.9.3 Prácticas Externas Optativas
A información sobre prácticas realizarase polas Comisións Universitarias de Coordinación do Máster e en concreto polos coordinadores do Módulo de prácticas externas de cada Universidade, na Semana de Acolleita. A información online estará publicada na web do máster. Os coordinadores do Módulo de prácticas e a Comisión Interuniversitaria de Coordinación do Máster encargaranse de promover os convenios de prácticas. Os devanditos convenios, unha vez asinados pola institución ou empresa e pola universidade (na figura do vicerreitor de estudantes), deposítanse na institución ou empresa, o vicerreitoría correspondente, e empezaranse a depositar a partir do presente curso tamén no decanato da Facultade.
Polo que se refire á USC o regulamento xeral da Facultade de Xeografía e Historia da USC sobre prácticas externas pódese consultar na web do centro. O procedemento para garantir a calidade das prácticas externas establécese de xeito xeral, sen prexuízo de que poidan establecerse outras normas máis específicas para o propio máster.
O estudante demostrará que é capaz de aplicar os coñecementos e procedementos adquiridos ao longo da súa formación para elaborar un traballo de investigación sobre un obxecto específico, de carácter orixinal, ben fundamentado e argumentado. Para iso deberá poñer en práctica a súa capacidade para buscar información con sentido crítico, analizala, organizala e presentala adecuadamente. Deberá igualmente demostrar que sabe utilizar a terminoloxía e as metodoloxías específicas, empregar procedementos de presentación adecuados aos requisitos académicos e propoñer valoracións e xuízos críticos ben fundamentados aplicados ao seu obxecto de estudo.
En términos xerais o TFM pretende que o estudante aprenda a desenvolver o traballo de investigación propio do historiador. O seu campo de acción é amplo, podendo orientarse ben á investigación centrada en fontes primarias (arquivos, fontes literarias de época, fondos bibliotecarios etc), ben ao desenvolvemento de traballos encamiñados á investigación historiográfica no seu sentido máis xeral e habitualmente desenvolvidos sobre fontes secundarias (reconstrucións historiográficas, elaboración de postas ao día bibliográficas etc.). En calquera caso, e sempre dentro desta dimensión máis xeral, trataríase de poñer en contacto ao estudante coa problemática característica do oficio de historiar que en gran medida haberá de preocuparlle durante o resto da súa vida académica. Poderá ofrecerse semipresencial.
Entre as actividades formativas do TFM temos: a) Debates e/ou foros on-line b) Integración en contornas investigadoras, docentes ou profesionais, nacionais e internacionais c) Estudo autónomo do estudante relacionado con investigación ou a actividade profesional, guiado por un titor académico ou profesional que lle asesorará sobre tema, fontes e bibliografía básica. d) Atención personalizada do traballo autónomo realizado polo alumnado (presencial) e) Traballos prácticos de aplicación de novas tecnoloxías-TICs- á historia (procuras bibliográficas secuenciadas; mapas, planos e imaxes, arquivos en rede; obtención de documentación dixitais a través de impresos; construción do discurso do historiador con novas tecnoloxías, recurso a medios audiovisuais, etc.) f) Traballo práctico de elaboración de fichas bibliográficas e arquivísticas.
As metodoloxías docentes empregadas son: a) Realización de exercicios de análises ou de recensión b) Lecturas tuteladas polo profesor c) Titorías individuais e de grupo (presenciais e on-line; nacionais e internacionais) d) Talleres de formación investigadora e) Realización por parte do alumnado de informes de planificación de actividades formativas f) Traballos de transcrición, síntese e catalogación de información histórica g) Traballos de recopilación de información bibliográfica e documental.
Os sistemas de avaliación usados son: a) Avaliación de traballos prácticos e teóricos, recensións, de análises discursivo, presentacións, etc. b) Avaliación continua sobre a asistencia e participación en actividades presenciais c) Avaliación continua sobre a asistencia e participación en seminarios de lectura
d) Avaliación das actividades desenvolvidas nos talleres de formación investigadora,
Aos estudantes, no 1º cuatrimestre, asígnaselles Titor de TFM e tema de traballo. Dispoñen de todo o curso para realizalo. A investigación do alumno será dirixida por profesores doutores do máster. Os profesores do máster poderán codirixir TFM con profesores invitados, nacionais e estranxeiros e con profesores de institucións colaboradoras.
O profesorado deste máster pertence a grupos de investigación consolidados, que desenvolven liñas estreitamente relacionadas cos contidos do Máster e, en consecuencia, as súas traxectorias docentes e investigadoras axústanse ao perfil das materias que configuran a oferta docente do programa.
Ruben Castro Redondo |
Francisco Cebreiro Ares |
Isidro Dubert García |
Mónica Fernández Armesto |
Camilo Jesus Fernandez Cortizo |
Manuel Reyes García Hurtado |
Roberto Javier Lopez Lopez |
Ofelia Rey Castelao |
Pegerto Saavedra Fernandez |
Maria Del Carmen Saavedra Vazquez |
Hortensio Sobrado Correa |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
15,0 |
15,0 |
15,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
7,0 |
6,0 |
6,0 |
6,0 |
12,0 |
11,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
4,0 |
3,0 |
4,0 |
5,0 |
8,0 |
8,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
5,0 |
3,0 |
4,0 |
5,0 |
8,0 |
8,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
-44,44 |
-40,0 |
33,33 |
25,0 |
60,0 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
7,1644 |
6,8033 |
7,3042 |
6,7375 |
7,4966 |
6,8575 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
14,29 |
0,0 |
0,0 |
16,67 |
25,0 |
36,36 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
28,57 |
16,67 |
33,33 |
33,33 |
16,67 |
9,09 |
|
IN13 Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
- |
- |
33,33 |
41,67 |
45,45 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN12 Tasa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
33,33 |
40,0 |
26,67 |
50,0 |
80,0 |
80,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
|||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
16,67 |
0,0 |
0,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
50,0 |
33,33 |
50,0 |
50,0 |
33,33 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN41 Taxa de abandono RD 1393/2007 Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
40,0 |
37,5 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
78,95 |
80,0 |
88,89 |
58,73 |
65,09 |
77,55 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,0 |
1,5 |
1,25 |
- |
1,25 |
1,5 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
88,89 |
94,12 |
- |
94,12 |
90,0 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
3,0833 |
2,25 |
2,8 |
4,2222 |
6,2 |
5,7778 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
3,0 |
4,0 |
5,0 |
8,2 |
7,6 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
1,5 |
2,0 |
3,6 |
4,8333 |
4,4 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
93,33 |
100,0 |
100,0 |
97,3 |
95,65 |
97,37 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
88,89 |
94,12 |
- |
94,12 |
94,74 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
55,56 |
75,0 |
66,67 |
75,0 |
20,0 |
50,0 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
73,68 |
80,0 |
88,89 |
57,14 |
62,26 |
75,51 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
- |
- |
4,39 |
3,8889 |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,4 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,0 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,5 |
- |
- |
3,26 |
3,55 |
- |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,78 |
4,96 |
4,71 |
4,12 |
4,37 |
3,76 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,1522 |
4,5128 |
4,1316 |
3,8702 |
4,4017 |
4,2791 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
60,0 |
33,3333 |
16,6667 |
33,3333 |
18,1818 |
20,0 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
88,89 |
75,0 |