Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Orgánica
Áreas: Química Orgánica
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Anual
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Adquisición de coñecementos básicos sobre a Química dos Produtos Naturais, tanto de orixe terrestre como mariño, a súa orixe e a súa clasificación; das principais rutas metabólicas, a súa importancia biolóxica e farmacéutica; dos principais métodos e técnicas de illamento, determinación estructural e síntese; e da súa función e utilidade como fármacos, ferramentas para a investigación biomédica, etc.
Tema 1: Introdución á Química dos Produtos Naturais: interese farmacolóxico e industrial
Tema 2: Clasificación e rutas biosintéticas
Tema 3: Mecanismos das reaccións biosintéticas: importancia dos cofactores enzimáticos
Tema 4: Policétidos
Tema 5: A vía do ácido shikímico
Tema 6:Terpenos
Tema 7: Alcaloides
Tema 8: Produtos Naturais Mariños. Química Ecolóxica. Illamento e determinación estructural.
MARCO, J. A., 2006, "Química de los Productos Naturales". Editorial Sintesis, Madrid.
DEWICK, P.M., 2009, "Medicinal Natural Products. A Biosynthetic Approach". 3a ed. John Wiley. Chichester.
LOBO, A. M., LOURENÇO, A. M., "Biossíntese de Productos Naturais", 2007, IST Press, Lisboa.
KAN, R., 1991, "Natural Products. A Laboratory Guide". 2a ed. Academic press, Londres.
HANSON, J. R., 2003, "Natural Products. The Secondary Metabolites". Tutorial Chemistry Texts, RSC,
Cambridge.
BHAT, S. V., NAGASAMPAGI, B. A., SIVAKUMAR, M., 2005, "Chemistry of Natural Products". Springer, Berlin.
COMPETENCIAS BÁSICAS E XENERAIS
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais
no desenvolvemento e/ou aplicación de Ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución
de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos
(ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns
últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen
ambigüedades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar
estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
CG1 - Traballar en equipo con eficiencia no seu labor profesional e/ou investigadora.
CG2 - Realizar unha toma rápida e eficaz de decisións no seu labor profesional e/ou investigadora
CG3 - Acceder á información necesaria (bases de datos, artigos científicos, etc.) e ter
suficiente criterio para a súa interpretación e emprego.
CG5 - Estar ben adaptados para seguir futuros estudos de doctorado en áreas multidisciplinares.
CG6 - Estar ben adaptados para desenvolver un traballo en empresas tecnolóxicas relacionadas coa
Química Orgánica
CG8 - Capacidade para aplicar o método científico e os principios da Química Orgánica para
formular e resolver problemas complexos
COMPETENCIAS TRANSVERSALES
CT1. Manexar as ferramentas informáticas e as tecnoloxías da información e a comunicación,
así como o acceso a bases de datos en liña.
CT2 - Desenvolver a capacidade de comunicación científico-técnica en castelán e en inglés, tanto
de forma oral como escrita, utilizando os medios audiovisuales máis habituais
CT4 - Aplicar os conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados coa Química Orgánica a contornas
novas ou pouco coñecidos, dentro de contextos multidisciplinares.
CT6 - Demostrar capacidade de aprendizaxe e traballo autónomo para o desenvolvemento da súa vida
profesional.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CE5 Coñecer as aplicacións biolóxicas e médicas dos compostos orgánicos.
CE10 - Coñecer os tipos estructurales de produtos naturais, así como as rutas biosintéticas
xenerais dos metabolitos secundarios e os seus mecanismos de formación.
METODOLOXÍAS DOCENTES
MD1 - Clases presenciales teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador),
complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual
MD2 - Tutorías individuais ou en grupos reducidos
MD3 - Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e
procesamiento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.)
MD4- Seminarios clases de problemas e/ou conferencias de expertos.
MD5- Traballos individuais ou en grupo.
MD6 - Presentacións orais de temas previamente preparados, incluíndo debate con compañeiros
e profesores.
MD9 - Utilización de programas informáticos especializados e internet.
MD10. Soporte docente on-line (Campus Virtual).
Horas de docencia teórica: 16 —utilización de encerado, retroproxector, presentacións en power-point, material impreso (gráficos, táboas, figuras, esquemas...) entregado aos alumnos, etc.—
Horas de docencia práctica: 14 —problemas e exercicios, exposición de traballos por parte dos alumnos—
Horas de traballo individual e outras actividades: 45
A avaliación da asignatura consta de dous elementos: exame final (peso porcentual do 70%) e avaliación continua (peso porcentual do 30%).
Esta última se desglosa en:
Resolución de problemas e casos prácticos (peso porcentual do 5%)
Realización de traballos e informes escritos (peso porcentual do 5%)
Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos) (peso porcentual do 10%)
Asistencia e participación (peso porcentual do 10%)
En casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no" Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións ".
Horas presenciais: Teórica 30, Problemas 15.
Horas non presenciais: Estímase que debería dedicar unhas 30 horas ao estudo da teoría, 5 horas á preparación/exposición do tema, unhas 30 aos problemas e 5 horas ao exame.
Recoméndase un seguimento continuado da materia do curso, realizar puntualmente os exercicios e problemas propostos, asi como participar na preparación e exposición dun tema relacionado co contido da Materia entre os propostos polo profesor (ou ben proposto polo propio alumno coa aprobación do profesor).
Emilio Quiñoa Cabana
Coordinador/a- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815729
- Correo electrónico
- emilio.quinoa [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade