Emprego de pictogramas na formación de RCP en nenos/as con trastorno do espectro autista
Autoría
L.A.V.
Grao en Enfermaría (2ª ed) [S]
L.A.V.
Grao en Enfermaría (2ª ed) [S]
Data da defensa
12.02.2025 10:00
12.02.2025 10:00
Resumo
Introdución: A taxa de supervivencia da parada cardiorrespiratoria diminúe cando a reanimación cardiopulmonar básica (RCP) non é iniciada polas testemuñas. Por iso, é fundamental que todo cidadán saiba actuar dende pequeno. Pero a miúdo se omite a formación en colectivos con diferentes tipos de diversidade funcional, como as persoas con trastorno do espectro autista (TEA). Obxectivo: O obxectivo principal foi comprobar a efectividade do uso de pictogramas a través dun conto (literapia) para a formación en RCP de nenos con TEA sen afectación intelectual ou deficiencia lingüística. Metodoloxía: Realizouse nun único grupo un estudo piloto cun deseño cuasi-experimental pre-test post-test. Os participantes tiñan entre 8 e 12 anos e formaban parte da Asociación Galega de Asperger. Realizouse unha formación teórico-práctica (50') e avaliouse o recoñecemento e actuación nun caso simulado de parada cardiorrespiratoria. Resultados: No pre-test, só unha pequena porcentaxe dos participantes realizou os pasos da cadea de supervivencia de forma adecuada, mentres que no post-test a maioría mostrou melloras na execución. Destacaron os incrementos na realización de compresións torácicas, a apertura da vía aérea e a alerta correcta dos servizos de emerxencia. Non obstante, seguiron observándose deficiencias na técnica de ventilación e na calidade da RCP. A pesar da mellora xeral, non se obtiveron resultados estatisticamente significativos. Conclusións: Demostrouse que a formación teórica con literapia apoiada na práctica adicional podería ser un recurso útil no adestramento en RCP de nenos con TEA. Así, atópase que, cunha metodoloxía axeitada, pódense conseguir resultados similares aos de calquera outro colectivo sen limitacións. Á vista dos resultados, comparables con persoas sen diversidade funcional, débese fomentar a formación e a investigación sobre este tema.
Introdución: A taxa de supervivencia da parada cardiorrespiratoria diminúe cando a reanimación cardiopulmonar básica (RCP) non é iniciada polas testemuñas. Por iso, é fundamental que todo cidadán saiba actuar dende pequeno. Pero a miúdo se omite a formación en colectivos con diferentes tipos de diversidade funcional, como as persoas con trastorno do espectro autista (TEA). Obxectivo: O obxectivo principal foi comprobar a efectividade do uso de pictogramas a través dun conto (literapia) para a formación en RCP de nenos con TEA sen afectación intelectual ou deficiencia lingüística. Metodoloxía: Realizouse nun único grupo un estudo piloto cun deseño cuasi-experimental pre-test post-test. Os participantes tiñan entre 8 e 12 anos e formaban parte da Asociación Galega de Asperger. Realizouse unha formación teórico-práctica (50') e avaliouse o recoñecemento e actuación nun caso simulado de parada cardiorrespiratoria. Resultados: No pre-test, só unha pequena porcentaxe dos participantes realizou os pasos da cadea de supervivencia de forma adecuada, mentres que no post-test a maioría mostrou melloras na execución. Destacaron os incrementos na realización de compresións torácicas, a apertura da vía aérea e a alerta correcta dos servizos de emerxencia. Non obstante, seguiron observándose deficiencias na técnica de ventilación e na calidade da RCP. A pesar da mellora xeral, non se obtiveron resultados estatisticamente significativos. Conclusións: Demostrouse que a formación teórica con literapia apoiada na práctica adicional podería ser un recurso útil no adestramento en RCP de nenos con TEA. Así, atópase que, cunha metodoloxía axeitada, pódense conseguir resultados similares aos de calquera outro colectivo sen limitacións. Á vista dos resultados, comparables con persoas sen diversidade funcional, débese fomentar a formación e a investigación sobre este tema.
Dirección
CARBALLO FAZANES, AIDA (Titoría)
CARBALLO FAZANES, AIDA (Titoría)
Tribunal
FARALDO ROCA, PEDRO (Presidente/a)
JORGE SOTO, CRISTINA (Secretario/a)
MUÑOZ PATIÑO, ANA MARIA (Vogal)
FARALDO ROCA, PEDRO (Presidente/a)
JORGE SOTO, CRISTINA (Secretario/a)
MUÑOZ PATIÑO, ANA MARIA (Vogal)
Traballo Fin de Grao. Percepción do alumnado de enfermería sobre o cambio climático: unha revisión sistemática.
Autoría
L.C.C.
Grao en Enfermaría (2ª ed) [S]
L.C.C.
Grao en Enfermaría (2ª ed) [S]
Data da defensa
12.02.2025 10:00
12.02.2025 10:00
Resumo
Introdución. Actualmente, o cambio climático (CC) é una das maiores ameazas ás que se enfronta a humanidade, declarándose problema de primeiro nivel na axenda sanitaria mundial. A correcta formación dos profesionais da saúde, en concreto de enfermaría, axudará a que desempeñen un papel activo na loita contra os efectos e complicacións do CC. Obxectivos. O obxectivo principal deste estudio é amosar áreas de mellora na formación académica do alumnado de enfermaría fronte o CC. Método. Se realizou unha revisión sistemática de artigos científicos sobre o CC dende a perspectiva do alumnado de enfermaría en proceso de formación, abordando aspectos relacionados cos seus coñecementos, conciencia y actitudes. Os artigos revisados inclúen ensaios clínicos, revisións sistemáticas, estudios de casos e controis, cohortes, estudios transversais e cualitativos publicados na década entre 2014 e 2024 que valorasen o cambio no currículo de enfermaría. Resultados. Se incluíron un total de 14 artigos. Os resultados amosan un nivel de perspectiva e conciencia moderados nas distintas universidades enquisa. Se encontraron diversas limitacións á hora de aplicar a sustentabilidade durante a práctica clínica. Se evidencia a necesidade de incidir na preparación dos alumnos de enfermaría para enfrontarse aos futuros desafíos na saúde pública. Conclusións. A perspectiva do alumnado de enfermaría fronte ao CC, aínda que insuficiente, valida a necesidade de mellorar a súa formación baseada na capacitación en saúde ambiental e CC. Se recomenda reestruturar o currículo, o que aportará beneficios á hora de afrontar as consecuencias en saúde e reducir a pegada ambiental.
Introdución. Actualmente, o cambio climático (CC) é una das maiores ameazas ás que se enfronta a humanidade, declarándose problema de primeiro nivel na axenda sanitaria mundial. A correcta formación dos profesionais da saúde, en concreto de enfermaría, axudará a que desempeñen un papel activo na loita contra os efectos e complicacións do CC. Obxectivos. O obxectivo principal deste estudio é amosar áreas de mellora na formación académica do alumnado de enfermaría fronte o CC. Método. Se realizou unha revisión sistemática de artigos científicos sobre o CC dende a perspectiva do alumnado de enfermaría en proceso de formación, abordando aspectos relacionados cos seus coñecementos, conciencia y actitudes. Os artigos revisados inclúen ensaios clínicos, revisións sistemáticas, estudios de casos e controis, cohortes, estudios transversais e cualitativos publicados na década entre 2014 e 2024 que valorasen o cambio no currículo de enfermaría. Resultados. Se incluíron un total de 14 artigos. Os resultados amosan un nivel de perspectiva e conciencia moderados nas distintas universidades enquisa. Se encontraron diversas limitacións á hora de aplicar a sustentabilidade durante a práctica clínica. Se evidencia a necesidade de incidir na preparación dos alumnos de enfermaría para enfrontarse aos futuros desafíos na saúde pública. Conclusións. A perspectiva do alumnado de enfermaría fronte ao CC, aínda que insuficiente, valida a necesidade de mellorar a súa formación baseada na capacitación en saúde ambiental e CC. Se recomenda reestruturar o currículo, o que aportará beneficios á hora de afrontar as consecuencias en saúde e reducir a pegada ambiental.
Dirección
SALGADO BARREIRA, ANGEL (Titoría)
SALGADO BARREIRA, ANGEL (Titoría)
Tribunal
FARALDO ROCA, PEDRO (Presidente/a)
JORGE SOTO, CRISTINA (Secretario/a)
MUÑOZ PATIÑO, ANA MARIA (Vogal)
FARALDO ROCA, PEDRO (Presidente/a)
JORGE SOTO, CRISTINA (Secretario/a)
MUÑOZ PATIÑO, ANA MARIA (Vogal)
Diagnostico precoz da enfermidade de alzheimer mediante tomografia por emision de protones revision sistematica
Autoría
G.S.P.
Grao en Enfermaría (2ª ed) [S]
G.S.P.
Grao en Enfermaría (2ª ed) [S]
Data da defensa
12.02.2025 10:00
12.02.2025 10:00
Resumo
A Enfermidade de Alzheimer (EA) é o tipo máis común de demencia, a Tomografía por Emisión de Positróns (PET) é empregado en neuroloxía para o diagnóstico precoz de demencias entre elas a EA. Para este tipo en concreto é empregado o PET FDG, PET amiloide e PET tau. Obxectivos: O obxectivo xeral desta revisión é avaliar a evidencia científica da PET na EA e como obxectivos específicos avaliar a eficacia da PET no diagnóstico da EA e estudar a información proporcionada por cada un dos FDG PET, PET amiloide e PET. técnicas PET tau.
A Enfermidade de Alzheimer (EA) é o tipo máis común de demencia, a Tomografía por Emisión de Positróns (PET) é empregado en neuroloxía para o diagnóstico precoz de demencias entre elas a EA. Para este tipo en concreto é empregado o PET FDG, PET amiloide e PET tau. Obxectivos: O obxectivo xeral desta revisión é avaliar a evidencia científica da PET na EA e como obxectivos específicos avaliar a eficacia da PET no diagnóstico da EA e estudar a información proporcionada por cada un dos FDG PET, PET amiloide e PET. técnicas PET tau.
Dirección
Aguiar Fernández, Pablo (Titoría)
Aguiar Fernández, Pablo (Titoría)
Tribunal
FARALDO ROCA, PEDRO (Presidente/a)
JORGE SOTO, CRISTINA (Secretario/a)
MUÑOZ PATIÑO, ANA MARIA (Vogal)
FARALDO ROCA, PEDRO (Presidente/a)
JORGE SOTO, CRISTINA (Secretario/a)
MUÑOZ PATIÑO, ANA MARIA (Vogal)