O máster ofrece unha completa formación que abarca dende estudos literarios e culturais ata ferramentas para a edición de textos literarios ou o campo das industrias culturais. Tradición, modernidade e diversidade conviven facendo da literatura e a cultura unha porta entre a universidade e o mundo.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Duración:
1 ano académico
Código RUCT: 4314246
Número de ECTS: 60
Número prazas: 26
Decano/a ou director/a do centro:
ELIAS JOSE FEIJO TORRES
Coordinador-a do título:
Cesar Pablo Dominguez Prieto
cesar.dominguez [at] usc.gal
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 05/12/2013 (DOG 20/12/2013)
Data de publicación no BOE:
04/04/2014
Data da última acreditación:
03/06/2022
A variedade de liñas e contidos do Máster en Estudos da Literatura e da Cultura ofrécelle ao estudante unha completa formación que abrangue desde os estudos literarios e culturais en diversas linguas, ata as ferramentas para a edición de textos literarios ou o emerxente campo das industrias culturais.
Tradición, modernidade e diversidade conviven así nun máster que fai da literatura e a cultura unha porta entre a universidade e o mundo.
Duración:
1 ano académico
Código RUCT: 4314246
Número de ECTS: 60
Número prazas: 26
Decano/a ou director/a do centro:
ELIAS JOSE FEIJO TORRES
Coordinador-a do título:
Cesar Pablo Dominguez Prieto
cesar.dominguez [at] usc.gal
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 05/12/2013 (DOG 20/12/2013)
Data de publicación no BOE:
04/04/2014
Data da última acreditación:
03/06/2022
A variedade de liñas e contidos do Máster en Estudos da Literatura e da Cultura ofrécelle ao estudante unha completa formación que abrangue desde os estudos literarios e culturais en diversas linguas, ata as ferramentas para a edición de textos literarios ou o emerxente campo das industrias culturais.
Tradición, modernidade e diversidade conviven así nun máster que fai da literatura e a cultura unha porta entre a universidade e o mundo.
Obrigatorios Comúns 24
Obrigatorios Específicos 6
Optativos 15
Traballo Fin de Máster 15
Total 60
Neste máster contémplanse dous itinerarios
Itinerario A: Edición, estudo e historia dos textos literarios
Itinerario B: Estudos teóricos e comparados da literatura e da cultura
Para a realización do itinerario A o alumno/a deberá cursar obrigatoriamente as materias vinculadas:
Estudo e edición de textos até o século XVII
Estudo e edición de textos desde o século XVIII
E ademais deberá elixir 15 ECTS do módulo de optativas dese itinerario.
Para a realización do itinerario B o alumno/a deberá cursar obrigatoriamente as materias vinculadas:
Transferencias literarias e culturais
Teorías contemporáneas da literatura e da cultura (3ECTS)
E ademais deberá elixir 15 ECTS do módulo de optativas dese itinerario.
Métodos de investigación en literatura e cultura
- P5191101
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Bibliografía material, codicoloxía e historia do libro
- P5191102
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Bases metodolóxicas da edición e da historia dos textos literarios
- P5191103
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Crítica literaria e análise da cultura
- P5191104
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Estudos literarios comparados
- P5191105
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Estudo e edición de textos ata o século XVII
- P5191201
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Estudo e edición de textos desde o século XVIII
- P5191202
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Transferencias literarias e culturais
- P5191203
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Teorías contemporáneas da literatura e da cultura
- P5191204
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Retórica e preceptiva literaria
- P5191205
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
O legado clásico
- P5191206
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Literatura e memoria
- P5191207
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Teatro dos séculos XVII e XVIII
- P5191208
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
A renovación teatral desde o século XIX
- P5191209
- Optativo
- 3 créditos
Renacemento e renacementos na literatura occidental
- P5191210
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Formas e xéneros poéticos
- P5191211
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Formas e xéneros narrativos
- P5191212
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Literatura, relixión e espiritualidade
- P5191213
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Prácticas en empresas
- P5191214
- Optativo
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 6 créditos
Planificación da cultura e creación de empresas “spin-off”
- P5191215
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Escrituras emerxentes
- P5191216
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Estudos filmoliterarios
- P5191217
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Estudos interartísticos
- P5191218
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
“Performance” e análise do espectáculo
- P5191219
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Ciberliteratura e cultura dixital
- P5191220
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Intermedialidade e cultura de masas
- P5191221
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Estudos de xénero na literatura e na cultura
- P5191222
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Estudos da cultura
- P5191223
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Traballo Fin de Máster
- P5191106
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 15 créditos
O máster ofrece unha completa formación que abrangue desde os estudos literarios e culturais ata as ferramentas para a edición de textos literarios ou o campo das industrias culturais. Tradición, modernidade e diversidade conviven facendo da literatura e a cultura unha porta entre a universidade e o mundo.
Non se contempla
Obrigatorios Comúns 24
Obrigatorios Específicos 6
Optativos 15
Traballo Fin de Máster 15
Total 60
O coordinador do programa facilitará aos alumnos orientación sobre os contidos das materias, dos procesos administrativos e das canles de información dispoñibles.
Así mesmo, o coordinador encargarase do asesoramiento sobre as materias que debe elixir o alumno tendo en conta o tema (obra, época, autor) e o tema e posibles directores do seu TFM.
Está previsto o cambio de director do TFM, que deberá ser aprobado pola Comisión Académica.
Están previstos os seguintes mecanismos de interacción:
1. Seminarios: a proporción de créditos interactivos que corresponde a cada materia fai obrigada unha presencialidad participativa por parte do alumno.
2. Sesións de tutoría: a atención a grupos reducidos permiten personalizar a docencia.
3. Dirección de TFM: o alumno manterá un contacto permanente co profesor encargado da dirección do seu TFM, que será obxecto dun seguimiento continuado nas súas diferentes fases.
4. Outras actividades: poderían organizarse actividades extra-académicas (asistencia a conferencias e congresos, a obras de teatro ou a concertos; visitas a museos ou bibliotecas), como complemento formativo.
5. Interactuación de alumnos: entre os alumnos realízanse actividades colectivas que permiten o intercambio de información, ideas e métodos de traballo, durante o desenvolvemento dos cursos e a preparación do TFM. O principal mecanismo, nos cursos, consiste en propoñer actividades en grupo, que comportan un reparto de tarefas, discusión de achegas e posta en común de conclusións.
6. Avaliación: aínda que a USC dispón dun sistema oficial de avaliación dos resultados, o propio programa dispoñerá na súa páxina web dunha sección dedicada a este fin.
Ao finalizar cada ano académico solicitarase aos alumnos que cubran este cuestionario, cuxos resultados serán analizados pola Comisión Académica e o profesorado do máster. Os profesores dispoñen dun cuestionario similar, que neste caso serve de mecanismo de autoavaliación do programa.
7. Interacción e coordinación do profesorado: ao longo do curso celebraranse diversas reunións de profesores, ou da comisión que represente a todo o profesorado do programa, cos seguintes cometidos: garantir a coherencia dos programas, do desenvolvemento do curso e dos criterios de admisión e avaliación de alumnos; comprobar a coherencia e adecuación da carga de traballo esixido ao alumno; determinar as características (nivel, contidos, extensión, forma de presentación e defensa) do TFM; levar un seguimiento personalizado de cada alumno, para resolver todos os problemas de tipo académico ou individual que poidan xurdir, con independencia da atención proporcionada polo seu particular titor.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
- A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
- A supresión gradual da impartición da docencia.
- Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Acceso
Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.
Admisión
Modalidade: criterios xerais
Titulacións:
Titulacións da rama de Artes e Humanidades ou Ciencias Sociais e Xurídicas
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega Celga II, ou española B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
Modalidade: criterios xerais
Titulacións:
Titulacións da rama de Artes e Humanidades ou Ciencias Sociais e Xurídicas
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega Celga II, ou española B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
- Capacidade para aplicar os coñecementos histórico-filolóxicos, retóricos e bibliográficos necesarios para a edición da literatura.
- Capacidade para aplicar as distintas ferramentas da metodoloxía da crítica textual.
- Capacidade para comprender os fenómenos literarios dende unha perspectiva comparada en relación cos particulares contextos historiográficos e xeoculturais.
- Capacidade para abordar o concepto de texto e textualidade dun modo aberto, onde teñen espazo outras formas culturais, non estritamente literarias, atendendo ás distintas artes e a irrupción dos novos medios.
- Dominio das distintas técnicas de elaboración dun traballo de investigación no ámbito literario e cultural.
- Capacidade para aplicar os coñecementos histórico-filolóxicos, retóricos e bibliográficos necesarios para a edición da literatura.
- Capacidade para aplicar as distintas ferramentas da metodoloxía da crítica textual.
- Capacidade para comprender os fenómenos literarios dende unha perspectiva comparada en relación cos particulares contextos historiográficos e xeoculturais.
- Capacidade para abordar o concepto de texto e textualidade dun modo aberto, onde teñen espazo outras formas culturais, non estritamente literarias, atendendo ás distintas artes e a irrupción dos novos medios.
- Dominio das distintas técnicas de elaboración dun traballo de investigación no ámbito literario e cultural.
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa): Portal Internacional
Prácticas
O alumnado poderá realizar prácticas en empresas, institucións e fundacións que lle permitirán acadar competencias profesionais e aplicar moitos dos coñecementos adquiridos nos cursos do máster.
Os estudantes realizarán e defenderán un Traballo Fin de Máster (15 ECTS). Terán a oportunidade de elixir con flexibilidade tema e titor/a grazas á ampla e variada traxectoria académica e investigadora do profesorado implicado no título.
O profesorado está composto por profesores que pertencen a departamentos da propia Universidade, cunha ampla e variada traxectoria académica e investigadora. Ademais contarase con profesorado de recoñecido prestixio procedente doutras Universidades.
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
26,0 |
26,0 |
26,0 |
26,0 |
26,0 |
26,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
25,0 |
33,0 |
33,0 |
38,0 |
35,0 |
29,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
17,0 |
24,0 |
21,0 |
26,0 |
24,0 |
22,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
17,0 |
24,0 |
21,0 |
26,0 |
24,0 |
22,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
-26,09 |
41,18 |
-12,5 |
23,81 |
-7,69 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
7,4714 |
7,4214 |
7,4074 |
7,4081 |
7,7392 |
8,1813 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
20,0 |
6,06 |
15,15 |
26,32 |
22,86 |
24,14 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
8,0 |
18,18 |
18,18 |
10,53 |
5,71 |
3,45 |
|
IN13 Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
- |
- |
57,89 |
62,86 |
51,72 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN12 Tasa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
65,38 |
92,31 |
80,77 |
100,0 |
92,31 |
84,62 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
|||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
3,03 |
0,0 |
2,86 |
6,9 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
58,33 |
68,42 |
52,94 |
50,0 |
57,69 |
63,16 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN41 Taxa de abandono RD 1393/2007 Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
13,04 |
11,76 |
8,33 |
9,52 |
4,0 |
4,17 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
79,27 |
87,64 |
83,23 |
85,33 |
88,96 |
81,56 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,3333 |
1,1579 |
1,4118 |
1,2 |
1,3462 |
1,2632 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
92,31 |
96,2 |
90,67 |
96,39 |
92,65 |
93,51 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
7,5172 |
12,125 |
11,72 |
12,1923 |
11,88 |
9,5769 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
26,4 |
26,8 |
27,4 |
27,6 |
23,2 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
8,3684 |
7,95 |
8,5714 |
7,95 |
6,3333 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
98,34 |
98,26 |
99,25 |
96,39 |
98,97 |
99,75 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
92,31 |
96,2 |
90,67 |
100,0 |
97,32 |
99,61 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
69,57 |
52,94 |
87,5 |
66,67 |
92,0 |
87,5 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
77,95 |
86,12 |
82,61 |
82,25 |
88,04 |
81,36 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
5,0 |
4,2222 |
- |
4,5 |
4,89 |
2,1111 |
|
IN20 Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,5 |
- |
5,0 |
5,0 |
4,53 |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,3 |
4,8 |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,4167 |
4,8333 |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,4944 |
4,7556 |
- |
3,26 |
3,55 |
- |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,54 |
4,42 |
4,51 |
4,4 |
4,37 |
4,37 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,0289 |
4,1667 |
4,3719 |
4,3735 |
4,532 |
4,5152 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
56,5217 |
31,0345 |
54,1667 |
35,7143 |
34,2857 |
16,129 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
96,55 |
100,0 |
100,0 |
96,43 |
96,67 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
96,55 |
97,22 |
96,77 |
96,88 |
97,06 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
89,66 |
82,76 |
80,56 |
80,65 |
75,0 |
82,35 |
Obrigatorios Comúns 24
Obrigatorios Específicos 6
Optativos 15
Traballo Fin de Máster 15
Total 60
Neste máster contémplanse dous itinerarios
Itinerario A: Edición, estudo e historia dos textos literarios
Itinerario B: Estudos teóricos e comparados da literatura e da cultura
Para a realización do itinerario A o alumno/a deberá cursar obrigatoriamente as materias vinculadas:
Estudo e edición de textos até o século XVII
Estudo e edición de textos desde o século XVIII
E ademais deberá elixir 15 ECTS do módulo de optativas dese itinerario.
Para a realización do itinerario B o alumno/a deberá cursar obrigatoriamente as materias vinculadas:
Transferencias literarias e culturais
Teorías contemporáneas da literatura e da cultura (3ECTS)
E ademais deberá elixir 15 ECTS do módulo de optativas dese itinerario.
Métodos de investigación en literatura e cultura
- P5191101
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Bibliografía material, codicoloxía e historia do libro
- P5191102
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Bases metodolóxicas da edición e da historia dos textos literarios
- P5191103
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Crítica literaria e análise da cultura
- P5191104
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Estudos literarios comparados
- P5191105
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Estudo e edición de textos ata o século XVII
- P5191201
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Estudo e edición de textos desde o século XVIII
- P5191202
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Transferencias literarias e culturais
- P5191203
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Teorías contemporáneas da literatura e da cultura
- P5191204
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Retórica e preceptiva literaria
- P5191205
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
O legado clásico
- P5191206
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Literatura e memoria
- P5191207
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Teatro dos séculos XVII e XVIII
- P5191208
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
A renovación teatral desde o século XIX
- P5191209
- Optativo
- 3 créditos
Renacemento e renacementos na literatura occidental
- P5191210
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Formas e xéneros poéticos
- P5191211
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Formas e xéneros narrativos
- P5191212
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Literatura, relixión e espiritualidade
- P5191213
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Prácticas en empresas
- P5191214
- Optativo
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 6 créditos
Planificación da cultura e creación de empresas “spin-off”
- P5191215
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Escrituras emerxentes
- P5191216
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Estudos filmoliterarios
- P5191217
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Estudos interartísticos
- P5191218
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
“Performance” e análise do espectáculo
- P5191219
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Ciberliteratura e cultura dixital
- P5191220
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Intermedialidade e cultura de masas
- P5191221
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Estudos de xénero na literatura e na cultura
- P5191222
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Estudos da cultura
- P5191223
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Traballo Fin de Máster
- P5191106
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 15 créditos
O máster ofrece unha completa formación que abrangue desde os estudos literarios e culturais ata as ferramentas para a edición de textos literarios ou o campo das industrias culturais. Tradición, modernidade e diversidade conviven facendo da literatura e a cultura unha porta entre a universidade e o mundo.
Non se contempla
Obrigatorios Comúns 24
Obrigatorios Específicos 6
Optativos 15
Traballo Fin de Máster 15
Total 60
O coordinador do programa facilitará aos alumnos orientación sobre os contidos das materias, dos procesos administrativos e das canles de información dispoñibles.
Así mesmo, o coordinador encargarase do asesoramiento sobre as materias que debe elixir o alumno tendo en conta o tema (obra, época, autor) e o tema e posibles directores do seu TFM.
Está previsto o cambio de director do TFM, que deberá ser aprobado pola Comisión Académica.
Están previstos os seguintes mecanismos de interacción:
1. Seminarios: a proporción de créditos interactivos que corresponde a cada materia fai obrigada unha presencialidad participativa por parte do alumno.
2. Sesións de tutoría: a atención a grupos reducidos permiten personalizar a docencia.
3. Dirección de TFM: o alumno manterá un contacto permanente co profesor encargado da dirección do seu TFM, que será obxecto dun seguimiento continuado nas súas diferentes fases.
4. Outras actividades: poderían organizarse actividades extra-académicas (asistencia a conferencias e congresos, a obras de teatro ou a concertos; visitas a museos ou bibliotecas), como complemento formativo.
5. Interactuación de alumnos: entre os alumnos realízanse actividades colectivas que permiten o intercambio de información, ideas e métodos de traballo, durante o desenvolvemento dos cursos e a preparación do TFM. O principal mecanismo, nos cursos, consiste en propoñer actividades en grupo, que comportan un reparto de tarefas, discusión de achegas e posta en común de conclusións.
6. Avaliación: aínda que a USC dispón dun sistema oficial de avaliación dos resultados, o propio programa dispoñerá na súa páxina web dunha sección dedicada a este fin.
Ao finalizar cada ano académico solicitarase aos alumnos que cubran este cuestionario, cuxos resultados serán analizados pola Comisión Académica e o profesorado do máster. Os profesores dispoñen dun cuestionario similar, que neste caso serve de mecanismo de autoavaliación do programa.
7. Interacción e coordinación do profesorado: ao longo do curso celebraranse diversas reunións de profesores, ou da comisión que represente a todo o profesorado do programa, cos seguintes cometidos: garantir a coherencia dos programas, do desenvolvemento do curso e dos criterios de admisión e avaliación de alumnos; comprobar a coherencia e adecuación da carga de traballo esixido ao alumno; determinar as características (nivel, contidos, extensión, forma de presentación e defensa) do TFM; levar un seguimiento personalizado de cada alumno, para resolver todos os problemas de tipo académico ou individual que poidan xurdir, con independencia da atención proporcionada polo seu particular titor.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
- A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
- A supresión gradual da impartición da docencia.
- Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Acceso
Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.
Admisión
Modalidade: criterios xerais
Titulacións:
Titulacións da rama de Artes e Humanidades ou Ciencias Sociais e Xurídicas
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega Celga II, ou española B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
Modalidade: criterios xerais
Titulacións:
Titulacións da rama de Artes e Humanidades ou Ciencias Sociais e Xurídicas
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega Celga II, ou española B2, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido.
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
- Capacidade para aplicar os coñecementos histórico-filolóxicos, retóricos e bibliográficos necesarios para a edición da literatura.
- Capacidade para aplicar as distintas ferramentas da metodoloxía da crítica textual.
- Capacidade para comprender os fenómenos literarios dende unha perspectiva comparada en relación cos particulares contextos historiográficos e xeoculturais.
- Capacidade para abordar o concepto de texto e textualidade dun modo aberto, onde teñen espazo outras formas culturais, non estritamente literarias, atendendo ás distintas artes e a irrupción dos novos medios.
- Dominio das distintas técnicas de elaboración dun traballo de investigación no ámbito literario e cultural.
- Capacidade para aplicar os coñecementos histórico-filolóxicos, retóricos e bibliográficos necesarios para a edición da literatura.
- Capacidade para aplicar as distintas ferramentas da metodoloxía da crítica textual.
- Capacidade para comprender os fenómenos literarios dende unha perspectiva comparada en relación cos particulares contextos historiográficos e xeoculturais.
- Capacidade para abordar o concepto de texto e textualidade dun modo aberto, onde teñen espazo outras formas culturais, non estritamente literarias, atendendo ás distintas artes e a irrupción dos novos medios.
- Dominio das distintas técnicas de elaboración dun traballo de investigación no ámbito literario e cultural.
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa): Portal Internacional
Prácticas
O alumnado poderá realizar prácticas en empresas, institucións e fundacións que lle permitirán acadar competencias profesionais e aplicar moitos dos coñecementos adquiridos nos cursos do máster.
Os estudantes realizarán e defenderán un Traballo Fin de Máster (15 ECTS). Terán a oportunidade de elixir con flexibilidade tema e titor/a grazas á ampla e variada traxectoria académica e investigadora do profesorado implicado no título.
O profesorado está composto por profesores que pertencen a departamentos da propia Universidade, cunha ampla e variada traxectoria académica e investigadora. Ademais contarase con profesorado de recoñecido prestixio procedente doutras Universidades.
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
|||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
26,0 |
26,0 |
26,0 |
26,0 |
26,0 |
26,0 |
|
Matrícula |
|||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
25,0 |
33,0 |
33,0 |
38,0 |
35,0 |
29,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
17,0 |
24,0 |
21,0 |
26,0 |
24,0 |
22,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
17,0 |
24,0 |
21,0 |
26,0 |
24,0 |
22,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
-26,09 |
41,18 |
-12,5 |
23,81 |
-7,69 |
- |
|
Perfil de entrada |
|||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
7,4714 |
7,4214 |
7,4074 |
7,4081 |
7,7392 |
8,1813 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
20,0 |
6,06 |
15,15 |
26,32 |
22,86 |
24,14 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
8,0 |
18,18 |
18,18 |
10,53 |
5,71 |
3,45 |
|
IN13 Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
- |
- |
57,89 |
62,86 |
51,72 |
|
Adecuación á demanda |
|||||||
IN12 Tasa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
65,38 |
92,31 |
80,77 |
100,0 |
92,31 |
84,62 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
|||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
3,03 |
0,0 |
2,86 |
6,9 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
58,33 |
68,42 |
52,94 |
50,0 |
57,69 |
63,16 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
|||||||
IN41 Taxa de abandono RD 1393/2007 Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
13,04 |
11,76 |
8,33 |
9,52 |
4,0 |
4,17 |
|
Avaliación |
|||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
79,27 |
87,64 |
83,23 |
85,33 |
88,96 |
81,56 |
|
Duración media dos estudos |
|||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
1,3333 |
1,1579 |
1,4118 |
1,2 |
1,3462 |
1,2632 |
|
Eficiencia dos titulados |
|||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
92,31 |
96,2 |
90,67 |
96,39 |
92,65 |
93,51 |
|
Estudantes por grupo |
|||||||
IN32 Media de alumnos por grupo de docencia interactiva Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva. Info da escala: Número racional con dous decimais |
7,5172 |
12,125 |
11,72 |
12,1923 |
11,88 |
9,5769 |
|
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
26,4 |
26,8 |
27,4 |
27,6 |
23,2 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
8,3684 |
7,95 |
8,5714 |
7,95 |
6,3333 |
|
Éxito |
|||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
98,34 |
98,26 |
99,25 |
96,39 |
98,97 |
99,75 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
92,31 |
96,2 |
90,67 |
100,0 |
97,32 |
99,61 |
|
Graduación |
|||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
69,57 |
52,94 |
87,5 |
66,67 |
92,0 |
87,5 |
|
Rendemento |
|||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
77,95 |
86,12 |
82,61 |
82,25 |
88,04 |
81,36 |
|
Satisfacción |
|||||||
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
5,0 |
4,2222 |
- |
4,5 |
4,89 |
2,1111 |
|
IN20 Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
4,5 |
- |
5,0 |
5,0 |
4,53 |
|
IN23 Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,3 |
4,8 |
- |
- |
- |
- |
|
IN33 Grao de satisfacción dos egresados cos servizos Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,4167 |
4,8333 |
- |
- |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
3,4944 |
4,7556 |
- |
3,26 |
3,55 |
- |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,54 |
4,42 |
4,51 |
4,4 |
4,37 |
4,37 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,0289 |
4,1667 |
4,3719 |
4,3735 |
4,532 |
4,5152 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
56,5217 |
31,0345 |
54,1667 |
35,7143 |
34,2857 |
16,129 |
Indicador |
2017-2018 |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
96,55 |
100,0 |
100,0 |
96,43 |
96,67 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
96,55 |
97,22 |
96,77 |
96,88 |
97,06 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
89,66 |
82,76 |
80,56 |
80,65 |
75,0 |
82,35 |