Ir o contido principal

Grao en Historia (2ª edición)

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Artes e Humanidades
Ámbito de coñecemento
Historia, arqueología, geografía, filosofía y humanidades.
Centro(s)
Facultade de Xeografía e Historia
Praza da Universidade, 1, 15703
Santiago de Compostela
881812585 (Conserxaría)
881812592 (Decanato)
zhisdeca [at] usc.gal
Campus
Santiago de Compostela

No momento actual, nun mundo complicado e múltiple, o estudo da Historia é un lugar de privilexio dende o que afrontar a necesidade de comprendelo para poder actuar nel. O ensino da Historia como simple crónica dos acontecementos debe deixar paso á perspectiva crítica, facendo sitio ao ensino dos valores das diferentes sociedades e épocas, para aprender a aprecialos, respectalos e aprender deles.
A principal saída laboral dos titulados en Historia é, como non podía ser menos, a docencia, aínda que destacan ademais o traballo arqueolóxico.

Duración: 4 anos académicos
Código RUCT: 1500034
Número de ECTS: 240
Número prazas: 100

Decano/a ou director/a do centro:
ANTONIO MIGUEZ MACHO

Coordinador-a do título:
Miguel Cabo Villaverde
miguel.cabo [at] usc.es

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Nivel MECES: 2

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 15/07/2024 (DOG 24/07/2024)

Data de publicación no BOE:
17/12/2024

Data da última acreditación:
09/07/2024

Introdución á arqueoloxía

  • G5022101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Conceptos fundamentais das ciencias humanas e sociais

  • G5022102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Xénero e historia

  • G5022103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Arte e cultura visual I

  • G5022104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xeografía do mundo actual

  • G5022105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Antropoloxía sociocultural

  • G5022106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria: as sociedades cazadoras-recolectoras

  • G5022121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia antiga. Próximo Oriente, Exipto e Grecia

  • G5022122
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria: do Neolítico á Idade do Ferro

  • G5022123
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia antiga. Roma

  • G5022124
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Metodoloxía arqueolóxica

  • G5022201
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Cultura escrita: historia e estudo

  • G5022202
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Arte e cultura visual II

  • G5022203
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xeografía e cambio global

  • G5022204
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da alta Idade Media

  • G5022221
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da alta Idade Moderna

  • G5022222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Metodoloxía da historia

  • G5022223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Tendencias historiográficas

  • G5022224
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da plena e baixa Idade Media

  • G5022225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da baixa Idade Moderna

  • G5022226
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria da Península Ibérica

  • G5022321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia antiga da Península Ibérica

  • G5022322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia medieval dos reinos hispánicos

  • G5022323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia moderna de España

  • G5022324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia de América, 1492-1810

  • G5022325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia de América dende 1810

  • G5022326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea. Século XIX

  • G5022327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea de España. Século XIX

  • G5022328
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria da colonización global

  • G5022341
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Institucións, economía e sociedade na antigüidade

  • G5022342
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Sociedade e poder na Idade Media

  • G5022343
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Economía e sociedade na época moderna

  • G5022344
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Sociedade, poder e ideoloxía en Asia e África contemporáneas

  • G5022345
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Rexistrar, transmitir e arquivar a historia

  • G5022346
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Prácticas académicas externas

  • G5022347
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea. Primeira metade do século XX

  • G5022421
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea de España. Século XX

  • G5022422
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia medieval de Galicia

  • G5022423
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia moderna de Galicia

  • G5022424
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea de Galicia

  • G5022425
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia do tempo presente

  • G5022426
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Traballo fin de grao

  • G5022427
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Ambiente, historia e arqueoloxía

  • G5022441
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Sociedades e mentalidades na Prehistoria

  • G5022442
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Relixións, cultura e identidades na antigüidade

  • G5022443
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Guerra, violencia e memoria no século XX

  • G5022444
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Mentalidade, identidades e xénero na Idade Media

  • G5022445
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Cultura e poder na época moderna

  • G5022446
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

O plan de estudos organizarase en catro cursos de 60 ECTS cada un, o que resulta en 240 ECTS que debe cursar o alumnado en total para completar o Grao.
• Formación básica: 60
• Obrigatorias: 144
• Optativas: 33
• Traballo fin de Grao: 6
o Total: 240
No caso dos créditos optativos (30) o estudantado terá que escoller 2 materias optativas en 3º (de entre as 6 ofertadas nese curso) e 3 materias optativas en 4º (de entre as 6 ofertadas nese curso).

Introdución á arqueoloxía

  • G5022101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Conceptos fundamentais das ciencias humanas e sociais

  • G5022102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Xénero e historia

  • G5022103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Arte e cultura visual I

  • G5022104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xeografía do mundo actual

  • G5022105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Antropoloxía sociocultural

  • G5022106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Metodoloxía arqueolóxica

  • G5022201
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Cultura escrita: historia e estudo

  • G5022202
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Arte e cultura visual II

  • G5022203
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xeografía e cambio global

  • G5022204
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria: as sociedades cazadoras-recolectoras

  • G5022121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia antiga. Próximo Oriente, Exipto e Grecia

  • G5022122
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria: do Neolítico á Idade do Ferro

  • G5022123
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia antiga. Roma

  • G5022124
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da alta Idade Media

  • G5022221
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da alta Idade Moderna

  • G5022222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Metodoloxía da historia

  • G5022223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Tendencias historiográficas

  • G5022224
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da plena e baixa Idade Media

  • G5022225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da baixa Idade Moderna

  • G5022226
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria da Península Ibérica

  • G5022321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia antiga da Península Ibérica

  • G5022322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia medieval dos reinos hispánicos

  • G5022323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia moderna de España

  • G5022324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia de América, 1492-1810

  • G5022325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia de América dende 1810

  • G5022326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea. Século XIX

  • G5022327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea de España. Século XIX

  • G5022328
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea. Primeira metade do século XX

  • G5022421
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea de España. Século XX

  • G5022422
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia medieval de Galicia

  • G5022423
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia moderna de Galicia

  • G5022424
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia contemporánea de Galicia

  • G5022425
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia do tempo presente

  • G5022426
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Prehistoria da colonización global

  • G5022341
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Institucións, economía e sociedade na antigüidade

  • G5022342
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Sociedade e poder na Idade Media

  • G5022343
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Economía e sociedade na época moderna

  • G5022344
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Sociedade, poder e ideoloxía en Asia e África contemporáneas

  • G5022345
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Rexistrar, transmitir e arquivar a historia

  • G5022346
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Ambiente, historia e arqueoloxía

  • G5022441
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Sociedades e mentalidades na Prehistoria

  • G5022442
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Relixións, cultura e identidades na antigüidade

  • G5022443
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Guerra, violencia e memoria no século XX

  • G5022444
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Mentalidade, identidades e xénero na Idade Media

  • G5022445
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Cultura e poder na época moderna

  • G5022446
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Aínda que non se esixe ningunha formación previa específica, para o ingreso no grao en Historia, recoméndase que a formación do alumnado sexa de perfil humanístico.

tiempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudios : libre con un máximo de 75 créditos.
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos: libre cun máximo de 75 créditos.

A Facultade de Xeografía e Historia da USC conta cun Plan de Acción Titorial para as titulacións do centro ao abeiro do que se organizan actividades, unhas colectivas e outras máis personalizadas, dirixidas a orientar ao estudantado en diferentes aspectos da súa vida académica e do seu futuro profesional.
https://www.usc.gal/es/centro/facultad-geografia-historia/plan-accion-t…

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

As probas de acceso ás tres universidades galegas (Avaliación de Bacharelato para o acceso á Universidade (ABAU) e para persoas maiores de 25 e 45 anos) están organizadas pola Comisión Interuniversitaria de Galicia (CIUG). Para solicitar praza, o alumnado debe cumprir algúns dos seguintes requisitos de acceso establecidos no artigo 3 do RD 412/2014:
• Ter un título de bacharelato ou equivalente e superar a proba de acceso á universidade.
• Cumprir os requisitos esixidos para o acceso á universidade nos sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de outros Estados cos que España teña subscrito acordos internacionais nesta materia.
• Ter superada a proba de acceso á universidade para maiores de 25 anos, para maiores de 40 anos con experiencia laboral ou profesional ou a proba para maiores de 45 anos.
• Posuír un título de técnico superior de formación profesional, ensino de artes plásticas e deseño ou de técnico deportivo superior, ou títulos equivalentes.
• Ter un título universitario oficial de grao, máster ou un título dos correspondentes á anterior ordenación do ensino universitario (diplomado universitario, arquitecto técnico, licenciado, arquitecto, enxeñeiro) ou títulos equivalentes.
• Ter cursados estudos universitarios parciais estranxeiros ou españois, ou que, ó finalizar os estudos universitarios estranxeiros, non teñan obtido a súa homologación en España e queiran continuar estudos nunha universidade española. Neste suposto, será requisito indispensable que a universidade correspondente recoñeza a lo menos 30 créditos ECTS.
• Estar en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións educativas anteriores á Lei Orgánica 8/2013, non incluídas nos apartados anteriores.

De maneira xeral existen as seguintes vías de acceso á Universidade:
• Proba de acceso á universidade (ABAU): Unha vez terminado o bacharelato, para poder acceder a un grao universitario débese superar a Avaliación de Bacharelato para o acceso á Universidade.
https://ciug.gal/gal/abau
• Acceso desde a Formación Profesional: Se se dispón dun título oficial de técnico superior de formación profesional, de técnico superior de artes plásticas e deseño ou de técnico deportivo superior, ou títulos, diplomas ou estudos declarados equivalentes ou homologados no sistema educativo español, pódese acceder a estudar unha titulación de grao na universidade. As solicitudes ordenaranse segundo a nota media do título de técnico superior realizado sobre un máximo de 10. Se se desexa mellorar a nota de admisión aos estudos de grao, pódese facer a proba da parte voluntaria da ABAU.
https://www.usc.es/export9/sites/webinstitucional/gl/servizos/oiu/desca…
• Proba de acceso para maiores de 25 anos: Poden facer esta proba as persoas que sexan maiores de 25 anos de idade no ano en que se celebre a proba e que non teñan ningunha titulación académica que dea acceso á universidade por outra vía.
• Maiores de 45 anos: Os maiores de 45 anos de idade poden estudar titulacións oficiais de grao despois de superar unha proba de acceso adaptada.
• Acceso maiores de 40: mediante validación da experiencia laboral.

· Proporcionar un coñecemento racional e crítico do pasado para alcanzar unha mellor comprensión do presente
· Ofrecer unha aproximación integral ao estudo do pasado, que inclúa as dimensións política, social, económica, ambiental, tecnolóxica e cultural.
· Coñecer os principais debates historiográficos segundo contextos, temas e períodos coa finalidade de reflexionar de forma crítica sobre o pasado.
· Contribuír ao recoñecemento crítico da diversidade histórica e cultural.
· Entender criticamente os factores e axentes que configuraron as sociedades actuais, e con eles as principais claves explicativas do presente.
· Contribuír ao desenvolvemento dunha conciencia cívica e a inculcar actitudes de tolerancia e respecto polos puntos de vista que se derivan de diferentes tradicións históricas e culturais.
· Educar nos valores de igualdade de xénero e non discriminación, a través do coñecemento da loita por alcanzalos nos diferentes momentos históricos.
· Proporcionar un coñecemento preciso dos acontecementos e dos procesos de cambio e de continuidade nunha perspectiva diacrónica.
· Adquirir un coñecemento básico dos principais métodos, técnicas e instrumentos de análises do traballo histórico/da investigación histórica.
· Adquirir un coñecemento básico das novas tecnoloxías dixitais e das posibilidades que a súa aplicación ofrece ao traballo historiográfico.
· Expresar con claridade ideas e razoamentos, tanto por escrito como oralmente.

CB1 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, especialmente nun contexto de investigación.
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB3 - Integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB4 - Comunicar conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB5 - Posuír habilidades de aprendizaxe que permitan ao alumnado continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
CE1 - Coñecer, analizar e transmitir a historia xeral e a historia propia do territorio.
CE2 - Coñecer, analizar e interpretar detalladamente un ou máis períodos específicos do pasado da humanidade.
CE3 - Coñecer e interpretar a historia como disciplina en construción.
CE4 - Coñecer e comprender os problemas obxecto do debate historiográfico, así como os cambios que estes experimentan co tempo en función dos diversos contextos políticos, sociais e culturais.
CE5 - Tomar conciencia crítica da relación entre as dimensións social, económica e institucional do pasado.
CE6 - Coñecer e ser capaz de utilizar os instrumentos de descrición de arquivos, bibliotecas e centros de documentación, sexa cal for o seu soporte e vía de acceso.
CE7 - Comprender, interpretar e elaborar textos historiográficos ou documentos orixinais na lingua propia.
CE8 - Comprender o rexistro arqueolóxico como unha secuencia diacrónica de feitos do pasado e coñecer aquelas estratexias que permiten ordenalo e entendelo.
CG1 - Coñecer e analizar a estrutura diacrónica da historia atendendo á contribución desenvolvida por persoas de diferentes xéneros.
CG2 - Adquirir un coñecemento racional e crítico do pasado da humanidade para poder comprender o presente.
CG3 - Usar, ordenar e interpretar as fontes históricas.
CG4 - Coñecer e manexar os conceptos, categorías e temas máis relevantes das diferentes ramas da investigación histórica.
CG5 - Coñecer e usar métodos e técnicas doutras ciencias humanas e sociais.
CT1 - Aplicar pensamento analítico, crítico, lóxico e creativo, demostrando dotes de innovación.
CT2 - Demostrar as habilidades necesarias para expresarse con claridade e coherencia, tanto por escrito como verbalmente, a un público especializado ou non especializado, utilizando correctamente a terminoloxía propia da disciplina histórica.
CT3 - Desenvolver as habilidades necesarias para o uso das TIC no ámbito de estudo.
CT4 - Estimular a aparición de actitudes de compromiso ético, axustadas a un código deontolóxico de boa praxe no tratamento, da forma máis crítica e obxectiva posible, das fontes históricas e historiográficas.

DEAS1 - Ser capaz de manexar ferramentas tecnolóxicas aplicadas ao coñecemento, comprensión e divulgación dos contextos históricos.
DEAS2 - Ser capaz de seleccionar, interpretar e difundir informacións e interpretacións sobre o pasado histórico adaptándoas a diferentes públicos e ás necesidades sociais.
DEAS3 - Ser capaz de traballar en equipo cunha actitude colaborativa e interdisciplinar na contorna de estudo e de traballo, mediante o debate e o intercambio de ideas e pareceres.
HAB1 - Identificar, interpretar e comprender os procesos do cambio histórico.
HAB2 - Aplicar o coñecemento histórico na resolución de problemas do presente.
HAB3 - Identificar os recursos, tanto teóricos como metodolóxicos, que ofrecen outras ciencias humanas e sociais para o estudo e comprensión da Historia.
HAB4 - Establecer relacións con outras áreas do coñecemento científico que proporcionen información sobre a historia da humanidade.
HAB5 - Identificar fontes de información histórica, recompilar e analizar datos e elaborar sínteses en relación con eles.
HAB6 - Manexar os principios fundamentais conforme aos que se desenvolve o método científico, as formas e lugares de obtención de documentación histórica para o seu posterior tratamento e presentación de resultados conforme ás correntes máis significativas.

CON1 - Concepto e fundamento da disciplina histórica.
CON2 - Coñecemento dos principais procesos e factores de cambio (político, económico, social, cultural e ambiental) ao longo os diferentes períodos históricos.
CON3 - Coñecemento das contribucións desenvolvidas por persoas de diferentes xéneros nos diferentes ámbitos políticos, institucionais, económicos, sociais, culturais e/ou tecnolóxicos ao longo do percorrido histórico.
CON4 - Coñecemento da historia conforme a unha perspectiva global e interconectada no tempo e no espazo.
CON5 - Coñecemento da historia como instrumento de identidade e memoria colectiva, tanto no presente como nas sociedades do pasado.
CON6 - Coñecemento das fontes, tanto arqueolóxicas como documentais, manexadas para a interpretación do percorrido histórico.
CON7 - Coñecemento das correntes historiográficas e a súa evolución.
CON8 - Coñecemento de metodoloxías propias das Humanidades Dixitais aplicadas ao ámbito docente e da divulgación histórica.
CON9 - Coñecemento dos elementos, así materiais como simbólicos, que caracterizan a vida cotiá das sociedades do pasado.
CON10 - Coñecemento do impacto xerado pola acción humana sobre a paisaxe e o territorio, así como dos procesos históricos que causaron o actual cambio climático.
CON11 - Coñecemento da utilización da historia, tanto de maneira coetánea a un período histórico, como con posterioridade, e da súa capacidade para xerar opinión pública.
CON12 - Coñecemento da evolución histórica da linguaxe nos seus diferentes rexistros, así oral como escrito e visual, como ferramenta de interpretación do pasado.
CON13 - Coñecemento das técnicas arqueolóxicas e o seu potencial para a análise do modo de vida das sociedades do pasado.
CON14 - Coñecemento dos mecanismos de construción do relato historiográfico e as súas potencialidades narrativas desde o presente, a través da historia pública.
CON15 - Coñecementos sobre a valorización do patrimonio material e inmaterial: fundamentos e técnicas.
CON16 - Coñecemento dos principios de intervención nun xacemento arqueolóxico.
CON17 - Coñecemento dos principios e procedementos de acceso, consulta de fondos e tarefas desenvolvidas nun arquivo.
CON18 - Coñecemento da creación e implementación de proxectos innovadores e sostibles, así como dos leitos de execución de proxectos docentes e/o divulgativos en relación á disciplina histórica.

Mobilidade

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
https://www.usc.gal/gl/servizos/area/internacional
En canto a programas de axudas á mobilidade propios da Universidade de Santiago de Compostela, existen na actualidade os seguintes:
· Programa de bolsas de mobilidade para Universidades de Estados Unidos e Puerto Rico integradas na rede ISEP
· Programa de bolsas de mobilidade para Universidades de América, Asia e Australia coas que se teñen establecido convenio bilateral
· Programa de bolsas de mobilidade Erasmus para Universidades de países europeos
· Programa de bolsas de mobilidade Erasmus Mundus External Cooperation Window (EMECW) para Universidades de Asia Central.
· Convenios e cartas de interese dos clústeres TIC e Audiovisual a nivel autonómico, así como de CRUSOE e TimeMachine.

Prácticas

As Prácticas Académicas Externas (PAE) sitúan ao alumnado en escenarios profesionais reais que favorecen a adquisición de coñecementos e a posta en práctica das habilidades e destrezas necesarias na súa futura inserción laboral. Neste contexto, o alumnado observa, analiza, reflexiona e aprende a tomar decisións e a actuar. Permítenlle, ademais, achegarse ao mundo profesional desde diferentes dimensións e ao desenvolvemento, nun contexto espazo-temporal concreto, das competencias profesionais fundamentais da titulación. As prácticas académicas externas son de carácter voluntario.
A Facultade de Xeografía e Historia da USC conta cun amplo número de convenios de prácticas externas activos e renovados no ano 2022. Pódense consultar na seguinte ligazón:
https://assets.usc.gal/cdn/ff/s8T-h8RDTFyd2QjPCSPNWGGxc-i… %282022%29.pdf

O grao en Historia proporciona persoal especializado no coñecemento dos máis variados procesos políticos, socioeconómicos, humanos, ambientais e culturais, o que é susceptible de dar resposta a necesidades sociais moi variables, que van desde o ámbito docente ao da xestión cultural.

Elaboración dun traballo individual no que o alumnado demostre a adquisición e o manexo dos coñecementos, habilidades, destrezas e competencias proporcionados no transcurso da titulación. Tratarase dun traballo de iniciación á investigación, no que se poderán manexar fontes de diversa natureza, así como desenvolver tarefas de procura e revisión bibliográfica que permitan a culminación dun proxecto orixinal no que se demostre a capacidade de ordenar a información, a calidade da redacción e a habilidade para construír un discurso propio ao redor de calquera dos diferentes ámbitos de estudo historiográfico.
A avaliación realizarase por parte de tribunal e/o titor (segundo o procedemento establecido), despois dun acto de defensa pública do Traballo valorando a correcta realización e presentación do traballo e a capacidade de argumentación ás cuestións que se lle poidan expor polo tribunal e/o titor.

Profesorado
Jose Antonio Aldrey Vazquez
Jose Miguel Andrade Cernadas
Jesus Leopoldo Balboa Lopez
Jose Balsa Barreiro
María Pilar Cagiao Vila
Edgard Camaros Perez
Miguel Carrero Pazos
Mario Cesar Vila
Marta Purificacion Colmenares Prado
Isidro Dubert García
Ramon Fabregas Valcarce
Jose Angel Fernandez Canosa
Pablo Fernandez Perez
Francisco Javier Gonzalez Garcia
Antonio Gonzalez Lopez
Domingo Luis Gonzalez Lopo
Alvaro Ibañez Encinas
Pedro Manuel Lopez Barja De Quiroga
Carme Lopez Calderon
Olalla Lopez Costas
Roberto Javier Lopez Lopez
Tomas Manso Fraga
Tania Mosquera Castro
Alejandro Otero Varela
Noelia Parajua Carpintero
Diana Pelaz Flores
María Pilar Prieto Martinez
Mario Ramos Soriano
Eduardo Rey Tristan
Borja Rivero Jimenez
Jose Carlos Sanchez Pardo
Xose Manoel Sanchez Sanchez
Israel Sanmartín Barros
Mario Sixto Puente
Hortensio Sobrado Correa
Ana Isabel Suarez Gonzalez
Carla Trincado Rodriguez
Marcos Carmelo Valcárcel Díaz
Alex Valledor Arostegui
Julio Vazquez Castro
Clara Veiga Rilo
Os contidos desta páxina actualizáronse o 30.07.2024.