Ir o contido principal

Grao en Medicina

  • En tramitación
Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Ciencias da Saúde
Ámbito de coñecemento
Medicina y odontología.
Centro(s)
Facultade de Medicina e Odontoloxía
Rúa de San Francisco, s/n , 15782
Santiago de Compostela
881812219 (Conserxería)
881812237 (Decanato)
medicina.decanato [at] usc.gal
Facultade de Medicina e Odontoloxía
Rúa Entrerríos, s/n, 15782
Santiago de Compostela
881812343 (Conserxería)
881812340 (Negociado)
odontoloxia.negociado [at] usc.gal
Facultade de Medicina e Odontoloxía
Rúa Choupana, s/n, 15782
Santiago de Compostela
981956183 (Conserxería)
Campus
Santiago de Compostela

O Grao en Medicina busca formar profesionais cunha comprensión das ciencias básicas, clínicas e sociais adecuada para a toma de decisións e o xuízo clínico; que respecten a función e a competencia doutros profesionais sanitarios; dispostos a participar no seu desenvolvemento profesional continuo e que respecten os dereitos fundamentais e de igualdade.

Duración: 6 anos académicos
Código RUCT: 2502221
Número de ECTS: 360
Número prazas: 350

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Nivel MECES: 3

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Habilitación profesional:
Médico

Non hai datos dispoñibles para o curso académico seleccionado.

O plan de estudos ten unha duración global de 360 créditos que se distribúen en catro cursos de 60 créditos cada un, en materias que teñen, en todos os casos, carácter semestral. O estudantado ten que realizar un Traballo Fin de Grao de 6 créditos
• Formación básica: 90
• Obrigatorias: 178,5
• Optativas: 13,5
• Prácticas Externas OB: 72
• Traballo fin de Grao: 6
o Total: 360

Non hai datos dispoñibles para o curso académico seleccionado.

As materias do grao distribúense nos seguintes módulos:
- Morfoloxía, Estrutura e Función do Corpo Humano
- Medicina Social, Habilidades de Comunicación e Iniciación á Investigación.
- Formación Clínica Humana.
- Procedementos Diagnósticos e Terapéuticos.
- Prácticas Tuteladas e Traballo Fin de Grao.
- Optativas.

Para o ingreso na titulación considérase adecuado un perfil persoal que inclúa vocación de servizo en actividades sanitarias. Así mesmo, é moi recomendable que o aspirante posúa un coñecemento importante das materias de ciencias da saúde e da lingua inglesa.
As competencias de ingreso deben estar relacionadas coas que o estudantado debe lograr ao finalizar o bacharelato.

O estudantado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos.
Un 15% do estudantado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).

A Facultade poñerá ao dispor dos estudantes dous procedementos de orientación e apoio: Xornadas informativas orientadas aos estudantes e un Plan de Titorías.
Xornada de Información Xeral: Ao comezo de cada curso académico, os estudantes de novo ingreso teñen unha xornada de benvida, organizada polo Decanato, onde participan os membros do equipo decanal, unha representación do profesorado, o persoal administrativo, os/as estudantes delegados/as de segundo curso e as asociacións de estudantes. Na devandita xornada realízase unha presentación na que se informa ao novo estudantado do funcionamento e a estrutura organizativa da Facultade, así como dos servizos que o centro pon á súa disposición.
Igualmente infórmaselles dos programas da Universidade de Santiago e da Facultade onde se pode atopar todo o necesario sobre os servizos universitarios, biblioteca, laboratorios, clínicas etc. Faise especial mención ás facilidades que a USC e o Centro posúen para o estudantado con discapacidade.
A Facultade dispoñerá dun Plan de Titorías cuxo obxectivo é orientar ao estudante para que desenvolva ao máximo todas as súas potencialidades aproveitando da mellor maneira posible os recursos que o centro lle ofrece.
Respecto a a atención a cuestións derivadas da existencia de necesidades educativas especiais, leva a cabo, para cada caso, en colaboración co servizo de Participación e Integración Universitaria.

Cando se produza a suspensión dun Título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo dos ensinos que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que facilitan aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e outro plan.

Os requisitos xerais de acceso aos estudos de grao son os recolleitos no artigo 15 do Real Decreto 822/2021, do 28 de setembro, polo que se establece a organización dos ensinos universitarios e do procedemento de aseguramento da súa calidade. Pódese atopar máis información na seguinte ligazón:
Acceso a Grados

Os principais obxectivos do título de médico veñen definidos na ORDE ECI/332/2008 do 13 de febreiro, pola que se establecen os requisitos para a verificación dos títulos universitarios oficiais que habiliten para o exercicio da profesión de Médico.
A) Valores profesionais, actitudes e comportamentos éticos:
1. Recoñecer os elementos esenciais da profesión médica, incluíndo os principios éticos, as responsabilidades legais e o exercicio profesional centrado no paciente.
2. Comprender a importancia de tales principios para o beneficio do paciente, da sociedade e a profesión, con especial atención ao segredo profesional.
3. Saber aplicar o principio de xustiza social á práctica profesional e comprender as implicacións éticas da saúde nun contexto mundial en transformación.
4. Desenvolver a práctica profesional con respecto á autonomía do paciente, ás súas crenzas e cultura.
5. Recoñecer as propias limitacións e a necesidade de manter e actualizar a súa competencia profesional, prestando especial importancia á aprendizaxe de maneira autónoma de novos coñecementos e técnicas e á motivación pola calidade.
6. Desenvolver a práctica profesional con respecto a outros profesionais da saúde, adquirindo habilidades de traballo en equipo.
B) Fundamentos científicos da medicina:
7. Comprender e recoñecer a estrutura e función normal do corpo humano, a nivel molecular, celular, tisular, orgánico e de sistemas, nas distintas etapas da vida e nos dous sexos.
8. Recoñecer as bases da conduta humana normal e as súas alteracións.
9. Comprender e recoñecer os efectos, mecanismos e manifestacións da enfermidade sobre a estrutura e función do corpo humano.
10. Comprender e recoñecer os axentes causantes e factores de risco que determinan os estados de saúde e o desenvolvemento da enfermidade.
11. Comprender e recoñecer os efectos do crecemento, o desenvolvemento e o envellecemento sobre o individuo e a súa contorna social.
12. Comprender os fundamentos de acción, indicacións e eficacia das intervencións terapéuticas, baseándose na evidencia científica dispoñible.
C) Habilidades clínicas:
13. Obter e elaborar unha historia clínica que conteña toda a información relevante.
14. Realizar un exame físico e unha valoración mental.
15. Ter capacidade para elaborar un xuízo diagnóstico inicial e establecer unha estratexia diagnóstica razoada.
16. Recoñecer e tratar as situacións que poñen a vida en perigo inmediato e aqueloutras que esixen atención inmediata.
17. Establecer o diagnóstico, prognóstico e tratamento, aplicando os principios baseados na mellor información posible e en condicións de seguridade clínica.
18. Indicar a terapéutica máis adecuada dos procesos agudos e crónicos máis prevalecentes, así como dos enfermos en fase terminal.
19. Expor e propoñer as medidas preventivas adecuadas a cada situación clínica.
20. Adquirir experiencia clínica adecuada en institucións hospitalarias, centros de saúde ou outras institucións sanitarias, baixo supervisión, así como coñecementos básicos de xestión clínica centrada no paciente e utilización adecuada de probas, medicamentos e demais recursos do sistema sanitario.
D) Habilidades de comunicación:
21. Escoitar con atención, obter e sintetizar información pertinente acerca dos problemas que afectan ao enfermo e comprender o contido desta información.
22. Redactar historias clínicas e outros rexistros médicos de forma comprensible a terceiros.
23. Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos pacientes, os familiares, os medios de comunicación e outros profesionais.
24. Establecer unha boa comunicación interpersoal que capacite para dirixirse con eficiencia e empatía aos pacientes, aos familiares, medios de comunicación e outros profesionais.
E) Saúde pública e sistemas de saúde:
25. Recoñecer os determinantes de saúde na poboación, tanto os xenéticos como os dependentes do sexo e estilo de vida, demográficos, ambientais, sociais, económicos, psicolóxicos e culturais.
26. Asumir o seu papel nas accións de prevención e protección #ante enfermidades, lesións ou accidentes e mantemento e promoción da saúde, tanto a nivel individual como comunitario.
27. Recoñecer o seu papel en equipos multiprofesionales, asumindo o liderado cando sexa apropiado, tanto para a subministración de coidados da saúde, como nas intervencións para a promoción da saúde.
28. Obter e utilizar datos epidemiolóxicos e valorar tendencias e riscos para a toma de decisións sobre saúde.
29. Coñecer as organizacións nacionais e internacionais de saúde e as contornas e condicionantes dos diferentes sistemas de saúde.
30. Coñecementos básicos do Sistema Nacional de Saúde e de lexislación sanitaria.
F) Manexo da información:
31. Coñecer, valorar críticamente e saber utilizar as fontes de información clínica e biomédica para obter, organizar, interpretar e comunicar a información científica e sanitaria.
32. Saber utilizar as tecnoloxías da información e a comunicación nas actividades clínicas, terapéuticas, preventivas e de investigación.
33. Manter e utilizar os rexistros con información do paciente para a súa posterior análise, preservando a confidencialidade dos datos.
G) Análise crítica e investigación:
34. Ter, na actividade profesional, un punto de vista crítico, creativo, con escepticismo construtivo e orientado á investigación.
35. Comprender a importancia e as limitacións do pensamento científico no estudo, a prevención e o manexo das enfermidades.
36. Comprender a importancia e as limitacións do pensamento científico no estudo, a prevención e o manexo das enfermidades.
37. Adquirir a formación básica para a actividade investigadora.

Mobilidade

A mobilidade dos estudantes propios e de acollida está regulada na USC polo Regulamento de intercambios interuniversitarios de Estudantes, aprobado polo Consello de Goberno do 26.10.2012, e modificado en 2019, cuxo contido pode consultarse na seguinte dirección:
https://www.usc.gal/gl/institucional/goberno/area/normativa/alumnado
No Proceso de Desenvolvemento dos ensinos establecido no SGC do Centro establécese o procedemento para a organización da mobilidade. No grao de Medicina a mobilidade saínte dos estudantes realízase a partir do segundo ano de estudos na titulación, en períodos semestrais ou anuais.
Toda a información relativa a convenios, convocatorias dos diferentes programas, procedementos de solicitude e universidades participantes, atópanse dispoñibles na páxina web do devandito Servizo https://www.usc.gal/gl/servizos/area/internacional
Ademais, incluímos na páxina web do Centro un apartado específico de Mobilidade que inclúe información relevante para os estudantes
https://www.usc.gal/gl/centro/facultade-medicina-odontoloxia/mobilidade

Prácticas

A aprendizaxe óptima das competencias profesionais, que se corresponden cos aspectos clínicos prácticos da titulación, realízase a través de: a) Prácticas clínicas de carácter transversal, orientadas a adquirir competencias clínicas xerais, correspondentes ao terceiro, cuarto e quinto cursos da titulación; e b) Rotacións en áreas clínicas específicas, consideradas como práctica pre-profesional, que se realiza no sexto curso.
As prácticas clínicas tuteladas desenvólvense mediante un Convenio establecido entre a Universidade de Santiago de Compostela e a Consellería de Sanidade da Xunta de Galicia, que asegura a docencia clínica que deben realizar os Graduados/as en Medicina en todos os Complexos Hospitalarios Universitarios e nos Centros de Saúde dependentes do Servizo Galego de Saúde na Comunidade Autónoma Galega.
A asignación de prazas hospitalarias para realizar as diferentes rotacións clínicas efectúase mediante Convocatoria no segundo semestre do curso anterior, tendo en conta a oferta de prazas de cada hospital, as preferencias manifestadas polos estudantes, e a nota media do expediente académico ata 4º curso inclusive. Existe un Coordinador docente para cada hospital que colabora na docencia clínica do Grao, sendo esta figura a encargada de organizar, de acordo cos responsables no hospital de cada unha das materias, as rotacións dos/as estudantes polos diferentes servizos, conforme ao establecido no plan de estudos. As Coordinacións docentes de cada materia son as responsables de velar, en colaboración coas Coordinacións de cada hospital, pola homoxeneización da docencia clínica en todas as institucións sanitarias, de forma que os estudantes adquiran a totalidade de competencias, destrezas e habilidades establecidas na titulación e para que se cubran os obxectivos docentes de cada unha das materias, con independencia do hospital no que desenvolvan as prácticas tuteladas; e tamén se ocupan de que os titores do hospital que participan na actividade docente das devanditas materias, fágano tamén na súa avaliación.
Cada ano celébrase unha Xornada na que participan os Coordinadores docentes dos Hospitais, o equipo decanal, e en particular o Coordinador de Prácticas tuteladas, o Coordinador de 6º curso, xefes de departamento e os Coordinadores de materias. Na devandita Xornada revísanse todos estes aspectos organizativos e de coordinación.
A maiores das prácticas externas curriculares obrigatorias do Grao en Medicina, ofértanse Prácticas externas en período non lectivo, de carácter optativo, en institucións sanitarias recoñecidas pola Comisión de Calidade do Centro e/o ou Responsable de Calidade do Centro. Ditas prácticas son coordinadas polo Vicedecano de docencia clínica. A actividade en dedicación a tempo parcial durante un mes implica o recoñecemento de 3 ECTS. Pódense realizar varios destes períodos de prácticas en 3º, 4º e 5º cursos. A asignación de prazas realízase desde a Facultade mediante unha Convocatoria na que se publica a oferta de prazas proposta polo Servizo Galego de Saúde (SERGAS) e por POVISA (centro concertado da cidade de Vigo que colabora na docencia da devandita materia).

Profesional, académico e docente, investigador, administrativo e xestión.

Saúde (SERGAS) e por POVISA (centro concertado da cidade de Vigo que colabora na docencia da devandita materia).
TRABALLO FIN DE GRAOO
O Traballo de Fin de Grao (TFG) é unha materia que consiste na elaboración individual por parte do estudante, baixo a supervisión dun ou máis titores/as académicos, dun traballo orixinal no que se integren e desenvolvan os contidos formativos recibidos, capacidades, competencias e habilidades en investigación e en comunicación, adquiridas durante os estudos do Grao.
A definición, realización, defensa, cualificación e tramitación administrativa dos TFG realízase conforme á normativa vixente na Universidade e á normativa específica de cada centro.
O TFG formúlase como un primeiro traballo de investigación dos/as estudantes do Grao. Recoméndase que, en canto a estrutura e contido, planifíquese como un traballo de investigación que puidese culminar nun artigo susceptible de ser publicado nas revistas científicas propias da disciplina e/o ser presentado en congresos científicos, cunha extensión establecida na correspondente Guía do TFG de Medicina, no que o estudante demostre os seus coñecementos sobre o estado do problema para investigar, os obxectivos e planificación do traballo, o material e métodos, os resultados, a discusión, e as conclusións.
A presentación e defensa do TFG realízase nun acto público #ante un tribunal avaliador nomeado na Comisión de TFG e ratificado pola Xunta de Facultade, nas datas que se establecen para cada unha das oportunidades para cada curso académico.
A xestión académica do TFG do título realízase mediante a correspondente figura de Coordinación de TFG e a través da Comisión de Traballo Fin de Grao e de Avaliación de Competencias Obxectiva Estruturada de Medicina contemplado no SGC da Facultade.

Non hai información dispoñible neste momento.
Os contidos desta páxina actualizáronse o 21.03.2025.