Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecer e comprender a interacción entre o sistema visual e a contorna, e as influencias que esta pode ter no seu funcionamento.
Coñecer a influencia das condicións de iluminación sobre o rendemento e a operatividade do sistema visual
Coñecer, analizar e aplicar as medidas dpara adecuar á visión de cada persoa ou seu posto de traballo para mellorar a seguridade e eficiencia ocular e visual.
Comprender a interacción entre pantallas de visualización e o sistema visual, así coma as mellores condicións de uso.
Aplicar as axudas ópticas e terapéuticas acordes a tarefa visual
Coñecer as causas maís frecuentes de lesións oculares e visuais, e as medidas para prevelas
Concepto de ergonomía, compoñentes e factores de risco
Iluminación e cor. Deslumbramento
Análise ergonómico das pantallas de visualización
Síndrome de edificio enfermo
Dispensación óptica ergonómica
Causas de lesións oculares. Prevención e protección ocular e visual
Factores que minimizan ou potencian o rendemento visual en circunstancias laborais, deportivas, condución, ocio, etc.
Emplearanse documentos técnicos e artigos científicos variados, así coma bibliografía básica realacionada cos obxectivos e contidos da materia
Normativas e regulamentos
• E. Sánchez Barceló, Hicimos la Luz y perdimos la Noche: efectos biológicos de la luz, Ediciones Universidad Cantabria, 2017
• UNE 12464.1 Norma Europea sobre la iluminación de interiores
• DIRECTIVA 2006/25/CE DEL PARLAMENTO EUROPEO Y DEL CONSEJO de 5 de abril de 2006
• Dong Chen, B.S.,”SAFETY EVALUATION OF LIGHT LEVELS IN OPHTHALMIC INSTRUMENTS AND DEVICES”, Tesis doctoral, Universidad de Houston, 2016
• Posibles riesgos de la iluminación LED, Comité Español de Iluminación, 2018, 978-84-946991-7-7
• SCHEER (Scientific Committee on Health, Environmental and Emerging Risks), Opinion on Potential risks to human health of Light Emitting Diodes (LEDs), 6 June 2018.
• J.E. Sheedy, P.G. Shaw-McMinn, Diagnosing and Treating Computer-Related Vision Problems, Butterworth-Heinemann, 2003
• Valentín Viqueira Pérez , Dolores de Fez , Francisco M. Martínez Verdú ,”La ergonomía visual en el puesto de trabajorendimiento y seguridad visual”, Gestión práctica de riesgos laborales: Integración y desarrollo de la gestión de la prevención, ISSN 1698-6881, Nº. 27, 2006, págs. 42-45
• EVALUACIÓN Y ACONDICIONAMIENTO DE LA ILUMINACIÓN EN PUESTOS DE TRABAJO, CUESTIONARIO, Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo. Servicio de Ediciones y Publicaciones. INSHT. Madrid. NIPO: 792-11-021-2
• Identificación factores de riesgo por las condiciones de iluminación del puesto, Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo
• Jeffrey Anshel, Visual Ergonomics Handbook, Taylor and Francis, 2005
• Charman, W. N. (2003). Age, lens transmittance, and the possible effects of light on melatonin suppression. Ophthalmic and Physiological Optics, 23(2), 181-187
• Akacem, L. D., Wright, K. P., & LeBourgeois, M. K. (2018). Sensitivity of the circadian system to evening bright light in preschool‐age children. Physiological reports, 6(5).
• Manuel Martín Monroy, Manual de Iluminación, Ayuntamiento de las Palmas de Gran Canaria, 84-690-0893-5
• Ian Lewin, Paul Box , Richard E. Stark , “Roadway Lighting: An Investigation and Evaluation of Three Different Light Sources, Final Report 522”, Informe para el Arizona Department of Transportation, 2003
• Federico de la Paz Gómez, Pedro Sanhueza, Javier Diaz Castro, Practical Guide for outdoor lighting: Efficient illumination and control of light pollution, Sky quality protection Technical Offices of Chile y Canarias, 2010
• Delori, F. C., Webb, R. H., & Sliney, D. H. (2007). Maximum permissible exposures for ocular safety (ANSI 2000), with emphasis on ophthalmic devices. JOSA A, 24(5), 1250-1265.
CG1 Coñecer, comprender e aplicar os principios, metodoloxías e novas tecnoloxías da optometría, así como a adquisición das destrezas e competencias descritas nos obxectivos xerais do titulo.
CG4 Integrar coñecementos e enfrentarse á toma de decisións a partires de información científica, técnica e clínica
CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en novas contornas, ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados ca súa área de estudo.
CB8 QUe os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuicios a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios.
CT1 Participar es debates e discusións, dirixidos e coordinados e ser capaces de resumilos e extraer deles as conclusións máis relevantes e aceptadas pola maioría.
CT2 Utilizar as distintas técnicas de exposición oral, escrita, presentacións, paneles, etc, para comunicar os seus coñecementos, propostas e posicións.
CT3 Desenvolver a capadicade crítica, autocrítica e de toma de decisións.
CT4 Habilidade para o uso das tecnoloxía da información e comunicación
CT5 Capacidade de reflexión dende distintas perspectivas do coñecemento
CE1 Adquirir criterios específicos de actuación clínica para especializar o estudante nos diferentes campos clínicos propios da atención visual; optometría pediátrica, optometría geriátrica, terapias visuales, baja visión, superficie ocular e lentes de contacto.
CE5 Coñecer, comprender e aplicar conceptos de cribaxe na atención primaria visual e ocular.
CE6 Aplicar a metodoloxía e os procedementos propios da investigación científica nas Ciencias da Visión.
Clase expositiva: Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, casos clínicos problemas e/ou exemplos xerais).
Clases interactivas/laboratorio/seminario en grupo reducido: incluese a realización de prácticas. O alumno debe preparar diversas actividades coa axuda do profesor e realizar as medidas o correspondiente análisis de datos. También se incluen as probas de evaluación de existir.
Práctica: incluese aquí a realización de prácticas demostrativas para afianzar os conceptos desenvolvidos nas sesions expositivas e interactivas
Tutorías personalizadas e en grupos reducidos, realizaranse preferiblemente en modo presencial a no ser que o alumno solicite facelo en modo online síncrono.
Examen final: (20%)
Evaluación de las prácticas de laboratorio, clínicas o seminarios: (80%): realizarase mediante a avaliación de tarefas propostas ao alumno durante o periodo docente. Ditas tareas poderán consistir na realización de informes, resolución de problemas ou actividades, búsqueda de información, u outros.
As actividades de avaliación que non poidan ser realizadas de xeito presencial, se non poden ser adiadas, realizaranse telemáticamente a través das ferramentas institucionais en Office 365 e Moodle. Neste caso esixirase a adopción dunha serie de medidas que requerirán que o alumnado dispoña dun dispositivo con micrófono e cámara mentres non se dispoña dun software de avaliación axeitado. O alumnado pode ser chamado a unha entrevista para comentar ou explicar unha parte ou o total da proba.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
ACTIVIDAD FORMATIVA HORAS PRESENCIALIDAD (%)
Clases expositivas 9 0
Interactivas: seminarios / prácticas / prácticas clínica / laboratorio… 12 70
Tutorías 3 100
Exámenes 2 100
Traballo autónomo 49 0
Justo Arines Piferrer
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- justo.arines [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Gabinetes de Optometría |
Martes | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Gabinetes de Optometría |
Mércores | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Gabinetes de Optometría |
19.12.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
08.07.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |