Créditos ECTS Créditos ECTS: 15
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 255 Horas de Titorías: 15 Clase Expositiva: 45 Clase Interactiva: 60 Total: 375
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Traballo Fin de Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Pedagoxía e Didáctica
Áreas: Teoría e Historia da Educación
Centro Facultade de Ciencias da Educación
Convocatoria: Traballos Fin de Grao e Máster
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Iniciarse na investigación por medio de un traballo que, mediante o uso da metodoloxía de investigación pertinente, responda ao análise conceptual, ao coñecemento do estado actual da cuestión plantexada e á posibilidade de formular preguntas, hipóteses ou cuestións que abran líñas de investigación futura de valor para a tese de doutoramento.
Os contidos do traballo fin de master vincularanse ás temáticas das lineas de investigación desenvolvidas por cada un dos grupos que participan no mesmo, cuxos enunciados genéricos aparecen formulados nos seguintes términos:
- Educación e sociedade en Galicia
- Pedagogía Social, Educación Social e ámbitos da intervención socio-educativa
- Tempos educativos e sociais
- Procesos metodológicos e desenvolvemento de programas educativos e sociais
- Educación Ambiental, Pedagogía Ambiental e desenvolvemento sostenible
- Educación Social, Administracións Públicas e Políticas culturais
- Educación, Inmigración e Diversidad Cultural
- Metodología da intervención socio-comunitaria e avaliación de programas
- Educación, Cidadanía e Aprendizaxe de Servizo
- Pedagogía Laboral e Grupos de Traballo nas Organizacións
- Educación familiar e sociedade civil
- Antropología aplicada, educación e patrimonio cultural
- Desenvolvemento de sistemas educativos
- Coñecemento da educación, función pedagógica e desenvolvemento profesional
- Educación para a cidadanía
- Educación permanente e educación de adultos
- Museísmo pedagógico, renovación educativa e procesos migratorios
- Orixes Históricas dos sistemas educativos Europeos.
- Antropología, etnografía, relacións intergeracionales e educación
- Educación en valores e significado da educación
- Educación afectiva como parte da educación integral
- Intervención pedagóxica e responsabilidade profesional
- Escola, convivencia e educación
Será a que lle recomende a cada alumno o traballo, en función do tema ou dos temas elixidos.
COMPETENCIAS BÁSICAS E XENERAIS
CG1 - Aplicar os coñecementos adquiridos para a resolución en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos multidisciplinares relacionados coa súa área de estudo.
CG2 - Integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CG3 - Comunicar as conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS DO MÁSTER E XENERAIS DO TRABALLO
- Desenvolver a capacidade de aplicar modelos e procedementos de investigación a problemas concretos do campo educativo.
- Fomentar destrezas e habilidades para desenvolver e validar modelos de investigación no ámbito da educación.
- Aplicar procedementos metodológicos na investigación socioeducativa.
COMPETENCIAS PARTICULARES DO TRABALLO
O alumnado atoparase facultado para:
- Afianzarse no dominio das tarefas de detección documental, consulta de fontes, provisión de datos e tratamento da información no área socio-histórico-educativa.
- Deseñar e desenvolver un modelo de investigación aplicado a unha temática definida de carácter histórico-educativo.
- Elaborar un modelo de actuación destinado a ser implementado nun centro de indagación da cultura escolar ou un museo pedagógico concreto.
- Favorecer a posta en práctica de destrezas adecuadas para o exercicio da investigación ao servizo da construción de coñecemento novo.
- Articular nun deseño de investigación coherente distintos principios metodológicos e técnicas de aproximación cualitativa á realidade socio-educativa.
- Dominar a construción de instrumentos asociados coas técnicas de investigación básica no enfoque cualitativo: caderno de campo, deseño de protocolos e realización de entrevistas, observación.
- Aplicar criterios e estratexias de vixilancia epistemológica para o control do rigor metodológico e a validez científica da investigación etnográfica e socio-biográfica.
- Establecer pautas de planificación no marco das políticas socio- educativas relacionadas coa inmigración
- Planificar e acompañar procesos participativos de acción congruentes coa perspectiva do desenvolvemento integral das persoas e comunidades en que se insertan.
- Deseñar proxectos de investigación centrados no estudo das Políticas Culturais e Educativas.
A precisar polos titores encargados da súa dirección, de acordo coas directrices xerais establecidas pola USC..
Comité de Ética:
Tal e como se recolle na Resolución Reitoral 4/2021, sobre propostas de traballos académicos do tipo proxecto de investigación e/ou intervención con seres humanos, as súas mostras e os seus datos, o alumnado que opte pola modalidade de investigación para a elaboración do TFG, deberá contar coa autorización do Comité de Ética da USC para poder recoller os datos precisos para a elaboración do traballo.
A solicitude realizarase a través do/a profesor/a titor/a, que remitirá ao Decanato toda a información necesaria (formulario de solicitude oficial, consentimento informado, declaración responsable e compromiso de confidencialidade, etc.) para o Comité de Ética da Facultade, que revisará e tramitará o informe positivo para enviar ao Comité de Ética da USC, que é quen emite a autorización definitiva que o alumnado debe presentar no centro e/ou ás persoas para recoller os datos para o TFG.
Para poder defender o TFG na modalidade de investigación, onde polas súas características necesita a autorización do Comité de Ética da USC, é necesario contar con esta autorización, que se engadirá ao documento final que o alumnado debe subir á súa Secretaría Virtual no momento de depositar o TFG.
A Comisión de Título do Máster determinará a composición dos tribunais responsables de avaliar
os TFM. Cada tribunal estará formado por tres profesores/ as que imparten docencia na
titulación. O/a titor/a de o traballo avaliado non pode incluírse na súa composición.
Os estudantes dispoñerán de dúas oportunidades en cada ano académico para aprobar esta materia.
Á oportunidade de febreiro pode optar unicamente o alumnado que non terminou o TFM no
seu ano de inicio de Máster. Implica o pago de novas taxas de matrícula por ser un curso
académico diferente.
A avaliación do TFM por parte do tribunal contemplará dous partes:
a) Avaliación do informe de investigación (70%)
Os criterios para a avaliación do informe escrito do TFM serán os seguintes:
- Relevancia, orixinalidade e innovación na temática estudada.
- Calidade, pertinencia e actualidade do marco teórico.
- Rigor metodolóxico.
- Relevancia dos resultados obtidos.
- Análise e interpretación de datos fundamentado e crítico.
- Conclusións que recollan os logros, dificultades e proxección do estudo.
- Redacción axustada ás esixencias académicas.
- Uso adecuado do estilo e o formalismo académico.
b) Exposición oral (30%)
A defensa oral e presencial do TFM será avaliada en base aos seguintes criterios:
- Claridade, rigor e precisión na exposición de ideas.
- Emprego adecuado da linguaxe académica.
- Uso adecuado de medios e tecnoloxías.
- Argumentación e calidade das respostas e aclaracións ás preguntas e observacións formuladas polos membros do tribunal.
Para superar a materia os estudantes deben obter unha nota de aprobado nas dúas partes da avaliación do TFM (informe e presentación pública). Se se cumpre esta condición, a cualificación final será a media aritmética dos puntajes outorgados polos tres membros do tribunal nos diversos apartados da rúbrica de avaliación do TFM (que contempla informe e presentación). As cualificacións adaptaranse á seguinte escala:
- 0 - 4.9: Suspenso ( SS)
- 5.0 - 6.9: Aprobado (AP)
- 7.0 - 8.9: Notable ( NT)
- 9.0 -10: Sobresaliente ( SB)
Nun prazo máximo de 24 horas realizarase a notificación da cualificación obtida a través da aplicación de actas e a comunicación a móbiles. Ademais, a acta asinada será exposta no taboleiro de anuncios do Máster, onde figurarán os días e horarios ao dispor do alumnado para a revisión da cualificación obtida. No período previsto para a revisión das notas, os/ as estudantes poderán informarse, cos membros do tribunal, sobre o contido das
rúbricas de avaliación que xustifican a súa cualificación.
Concesión de Matrículas de Honra
Despois da última oportunidade do ano académico para a presentación do TFM (setembro), a Comisión Académica, conforme ao previsto no Regulamento da USC, valorará a concesión da cualificación de "Matrícula de Honra" a aqueles traballos que alcancen unha cualificación superior a 9, en todas as convocatorias-oportunidades, sen que o número de matrículas de honra supere o 5% dos estudantes rexistrados no ano académico correspondente.
A avaliación do Traballo de Fin de Máster axustarase sempre ao que se dispoña desde a Universidade e a Facultade de Ciencias dá Educación.
Considerando o carácter formativo que para o alumnado de máster ten a participación en actos de presentación de defensa de TFM e Teses de Doutoramento, a Comisión Académica do Máster acorda puntuar, con ata 1 punto (a maiores da cualificación sobre 10 que lle conceda a comisión avaliadora correspondente) a asistencia (xustificada documentalmente) a este tipo de actos.
ACTIVIDADES FORMATIVAS E TRABALLO DO ALUMNO HORAS
Tutorias obrigatorias 40
Deseño do traballo e elaboración de instrumentos 30
Procura bibliográfica e documental 50
Recollida de datos 50
Análises e tratamento da información 90
Redacción do informe 100
Defensa do traballo 15
TOTAL 375
RESPONSABILIDADE AMBIENTAL
Por sentido de coidado e de responsabilidade co ámbito natural e humano, nesta materia, de forma OBRIGATORIA, esíxese para a presentación de traballos:
- Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible empregar grampas en lugar de encanutillados.
- Imprimir polas dúas caras do folio.
- Non utilizar follas de papel en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados. Pode obterse información ao respecto no enlace:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
COMUNICACIÓN CO PROFESORADO
É obrigatorio que o alumnado empregue o correo electrónico institucional da universidade (@ rai. usc.es) na súa comunicación co profesorado.
NORMAS PARA A REALIZACIÓN DE TRABALLOS
Na realización das prácticas e traballos seguiranse as normas da American Psychological Association (APA) 7ª edición.
ORIXINALIDADE DO TFM
O plaxio constitúe unha falta ética grave no desenvolvemento do TFM, que será sancionada coa
cualificación de suspenso en consonancia coa normativa da USC.
Outras observacións:
- É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade.
- Existe a obrigatoriedade do cumprimento da normativa de protección de datos https://www.usc.gal/es/politica-privacidade- proteccion-datos.
- Nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas procederase á aplicación da Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións da USC.