Autismo, diversidade e Dereitos Humanos
Autoría
P.D.V.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural
P.D.V.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural
Data da defensa
17.07.2024 16:30
17.07.2024 16:30
Resumo
Partindo do concepto da universalidade dos dereitos, neste traballo centrarémonos nalgúns en específico como o son o dereito á cultura, á liberdade de expresión e o dereito á educación de persoas autistas. O obxectivo é coñecer a perspectiva das persoas con TEA mentres se fai un traballo de investigación acerca das normativas que rixen a organización Raiolas, e recoller a experiencia dos usuarios da asociación. Ao mesmo tempo, tamén se terán en conta que referentes teñen as persoas autistas nos medios audiovisuais ou artísticos e o factor das redes sociais, o seu papel e influencia na difusión de dereitos. Todo isto daranos un panorama da evolución do autismo ata o día de hoxe, e tamén en Lugo específicamente.
Partindo do concepto da universalidade dos dereitos, neste traballo centrarémonos nalgúns en específico como o son o dereito á cultura, á liberdade de expresión e o dereito á educación de persoas autistas. O obxectivo é coñecer a perspectiva das persoas con TEA mentres se fai un traballo de investigación acerca das normativas que rixen a organización Raiolas, e recoller a experiencia dos usuarios da asociación. Ao mesmo tempo, tamén se terán en conta que referentes teñen as persoas autistas nos medios audiovisuais ou artísticos e o factor das redes sociais, o seu papel e influencia na difusión de dereitos. Todo isto daranos un panorama da evolución do autismo ata o día de hoxe, e tamén en Lugo específicamente.
Dirección
FERNANDEZ HERRERO, BEATRIZ (Titoría)
FERNANDEZ HERRERO, BEATRIZ (Titoría)
Tribunal
FREIRE PAZ, ELENA (Presidente/a)
González Pereira, Miguel (Secretario/a)
ALONSO PEREZ, SILVIA (Vogal)
FREIRE PAZ, ELENA (Presidente/a)
González Pereira, Miguel (Secretario/a)
ALONSO PEREZ, SILVIA (Vogal)
Ninguén queda: autoficción e memoria
Autoría
J.L.R.P.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural-Mod. Semipresencial
J.L.R.P.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural-Mod. Semipresencial
Data da defensa
17.07.2024 17:45
17.07.2024 17:45
Resumo
Este traballo presenta un estudo da autoficción como mecanismo literario na obra Ninguén queda de Brais Lamela, asumindo a indefinición do propio concepto e o debate na academia. Desta maneira, revisamos a idea da autoficción, a súa presenza e o xeito de expresarse na obra e a súa relación cos seus temas principais: a memoria e o arraigamento.
Este traballo presenta un estudo da autoficción como mecanismo literario na obra Ninguén queda de Brais Lamela, asumindo a indefinición do propio concepto e o debate na academia. Desta maneira, revisamos a idea da autoficción, a súa presenza e o xeito de expresarse na obra e a súa relación cos seus temas principais: a memoria e o arraigamento.
Dirección
Blanco Garcia, Carmen (Titoría)
Blanco Garcia, Carmen (Titoría)
Tribunal
FREIRE PAZ, ELENA (Presidente/a)
González Pereira, Miguel (Secretario/a)
FERNANDEZ HERRERO, BEATRIZ (Vogal)
FREIRE PAZ, ELENA (Presidente/a)
González Pereira, Miguel (Secretario/a)
FERNANDEZ HERRERO, BEATRIZ (Vogal)
Anxiños, Entroido e millo: un estudo sobre os espazos de sociabilidade nas comunidades rurais galegas contemporáneas da Comarca do Baixo Miño.
Autoría
L.A.A.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural
L.A.A.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural
Data da defensa
17.07.2024 19:00
17.07.2024 19:00
Resumo
Este Traballo de Fin de Grao articularase arredor do estudo das prácticas e espazos de sociabilidade nas comunidades rurais galegas contemporáneas. Centrarase a investigación no período que vai da Guerra Civil española e a posguerra ata a actualidade, un tempo de fondas transformacións nas sociedades campesiñas. Este proxecto estará centrado nas comunidades rurais da Comarca do Baixo Miño, fundamentalmente no Concello de Tomiño. O obxectivo principal deste traballo é realizar unha investigación sobre as mudanzas e permanencias das prácticas de sociabilidade que se organizaban a partir dos ciclos agrícolas, as festas, os ritos e as tarefas domésticas. Indagarase, asimesmo, na incidencia dos factores de xénero, idade e clase social, nas distintas prácticas colectivas e lugares de encontro comunitario. Realizarase este estudo a través da consulta bibliográfica, a análise de fontes documentais e hemerográficas, e a elaboración e análise de entrevistas orais. A partir desta investigación sobre a sociabilidade comunitaria, pretendemos achegarnos á compresión da mudanza social que experimenta a sociedade rural contemporánea.
Este Traballo de Fin de Grao articularase arredor do estudo das prácticas e espazos de sociabilidade nas comunidades rurais galegas contemporáneas. Centrarase a investigación no período que vai da Guerra Civil española e a posguerra ata a actualidade, un tempo de fondas transformacións nas sociedades campesiñas. Este proxecto estará centrado nas comunidades rurais da Comarca do Baixo Miño, fundamentalmente no Concello de Tomiño. O obxectivo principal deste traballo é realizar unha investigación sobre as mudanzas e permanencias das prácticas de sociabilidade que se organizaban a partir dos ciclos agrícolas, as festas, os ritos e as tarefas domésticas. Indagarase, asimesmo, na incidencia dos factores de xénero, idade e clase social, nas distintas prácticas colectivas e lugares de encontro comunitario. Realizarase este estudo a través da consulta bibliográfica, a análise de fontes documentais e hemerográficas, e a elaboración e análise de entrevistas orais. A partir desta investigación sobre a sociabilidade comunitaria, pretendemos achegarnos á compresión da mudanza social que experimenta a sociedade rural contemporánea.
Dirección
DIAZ GEADA, ALBA (Titoría)
DIAZ GEADA, ALBA (Titoría)
Tribunal
FREIRE PAZ, ELENA (Presidente/a)
González Pereira, Miguel (Secretario/a)
FERNANDEZ HERRERO, BEATRIZ (Vogal)
FREIRE PAZ, ELENA (Presidente/a)
González Pereira, Miguel (Secretario/a)
FERNANDEZ HERRERO, BEATRIZ (Vogal)
Hábitos culturais dende unha perspectiva de xénero en España na actualidade
Autoría
N.N.S.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural
N.N.S.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural
Data da defensa
19.07.2024 11:00
19.07.2024 11:00
Resumo
Este estudo consiste na análise dos hábitos e prácticas da poboación española relacionados coa cultura na actualidade dende unha perspectiva de xénero, é dicir, analizar o papel que desempeña o xénero nesta cuestión cultural e a súa influencia. Tendo en conta que a cultura engloba gran cantidade de actividades e ámbitos, centrarémonos no consumo de literatura (incluíndo aquí novela, ensaio, poesía…) e hábitos de lectura en xeral. O obxectivo é encontrar as diferencias ou similitudes que poidan darse entre xéneros nestas prácticas culturais e buscarase explicar o motivo de porqué se producen estas situacións e como afectan á cultura. Outro obxectivo é analizar se os resultados sobre estes hábitos de cultura mostran estereotipos ou reforzan os roles de xénero e se hai unha diferenza entre a imaxe xeralmente estendida e a realidade. Para isto, a metodoloxía utilizada consistirá nunha exhaustiva análise dos datos de compra, consumo e visita de este ámbito cultural. Para conseguir todo isto farase o estudo e análise das fontes primarias e se acudirá ás estatísticas do Ministerio de Cultura para facer unha profunda análise destas, xunto con outras fontes documentais e hemerográficas.
Este estudo consiste na análise dos hábitos e prácticas da poboación española relacionados coa cultura na actualidade dende unha perspectiva de xénero, é dicir, analizar o papel que desempeña o xénero nesta cuestión cultural e a súa influencia. Tendo en conta que a cultura engloba gran cantidade de actividades e ámbitos, centrarémonos no consumo de literatura (incluíndo aquí novela, ensaio, poesía…) e hábitos de lectura en xeral. O obxectivo é encontrar as diferencias ou similitudes que poidan darse entre xéneros nestas prácticas culturais e buscarase explicar o motivo de porqué se producen estas situacións e como afectan á cultura. Outro obxectivo é analizar se os resultados sobre estes hábitos de cultura mostran estereotipos ou reforzan os roles de xénero e se hai unha diferenza entre a imaxe xeralmente estendida e a realidade. Para isto, a metodoloxía utilizada consistirá nunha exhaustiva análise dos datos de compra, consumo e visita de este ámbito cultural. Para conseguir todo isto farase o estudo e análise das fontes primarias e se acudirá ás estatísticas do Ministerio de Cultura para facer unha profunda análise destas, xunto con outras fontes documentais e hemerográficas.
Dirección
VARELA ZAPATA, JESUS (Titoría)
VARELA ZAPATA, JESUS (Titoría)
Tribunal
ALONSO PEREZ, SILVIA (Presidente/a)
González Pereira, Miguel (Secretario/a)
Anderson McGuire, JoDee (Vogal)
ALONSO PEREZ, SILVIA (Presidente/a)
González Pereira, Miguel (Secretario/a)
Anderson McGuire, JoDee (Vogal)
A planificación da lingua asturiana: progresos e dificultades
Autoría
P.S.A.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural-Mod. Semipresencial
P.S.A.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural-Mod. Semipresencial
Data da defensa
10.09.2024 10:00
10.09.2024 10:00
Resumo
Leste traballo fin de grao pretende analizar a planificación da lingua asturiana, destacando os progresos e as dificultades da súa implementación e normativización. A investigación céntrase en examinar as políticas lingüísticas adoptadas, o impacto social e educativo, e as actitudes das institucións públicas cara á lingua asturiana. Para levar a cabo esta investigación analizáronse diversas fontes de información, incluíndo informes, leis, boletíns oficiais do Principado de Asturias, notas de prensa, noticias, revistas, a Carta de Dereitos Fundamentais ou investigacións educativas. Os resultados revelaron que, aínda que se lograron avances significativos na promoción e ensino da lingua asturiana, persisten numerosas dificultades. Entre os progresos atopámonos coa implantación de plans piloto de promoción do uso do asturiano, referencias legais como a Lei Orgánica 7/1981, do 30 de decembro, de Estatuto de Autonomía ou a Lei 1/1998 do 23 de marzo, de uso e promoción do Bable/Asturiano. A participación activa de diferentes institucións e artistas para o desenvolvemento cultural. Con todo, as dificultades inclúen diglosia polo predominio do castelán, limitacións no ensino e recursos limitados. Este traballo conclúe que, a pesar dos avances, é necesario un esforzo extraordinario por parte das institucións públicas dado que a diversidade lingüística é fundamental en calquera sociedade.
Leste traballo fin de grao pretende analizar a planificación da lingua asturiana, destacando os progresos e as dificultades da súa implementación e normativización. A investigación céntrase en examinar as políticas lingüísticas adoptadas, o impacto social e educativo, e as actitudes das institucións públicas cara á lingua asturiana. Para levar a cabo esta investigación analizáronse diversas fontes de información, incluíndo informes, leis, boletíns oficiais do Principado de Asturias, notas de prensa, noticias, revistas, a Carta de Dereitos Fundamentais ou investigacións educativas. Os resultados revelaron que, aínda que se lograron avances significativos na promoción e ensino da lingua asturiana, persisten numerosas dificultades. Entre os progresos atopámonos coa implantación de plans piloto de promoción do uso do asturiano, referencias legais como a Lei Orgánica 7/1981, do 30 de decembro, de Estatuto de Autonomía ou a Lei 1/1998 do 23 de marzo, de uso e promoción do Bable/Asturiano. A participación activa de diferentes institucións e artistas para o desenvolvemento cultural. Con todo, as dificultades inclúen diglosia polo predominio do castelán, limitacións no ensino e recursos limitados. Este traballo conclúe que, a pesar dos avances, é necesario un esforzo extraordinario por parte das institucións públicas dado que a diversidade lingüística é fundamental en calquera sociedade.
Dirección
SOUTO GOMEZ, MONTSERRAT (Titoría)
SOUTO GOMEZ, MONTSERRAT (Titoría)
Tribunal
ALONSO PEREZ, SILVIA (Presidente/a)
González Pereira, Miguel (Secretario/a)
Anderson McGuire, JoDee (Vogal)
ALONSO PEREZ, SILVIA (Presidente/a)
González Pereira, Miguel (Secretario/a)
Anderson McGuire, JoDee (Vogal)
Influencia da Terra Media na cultura: Dende Frodo Lives! ata The Rings of Power
Autoría
E.P.O.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural-Mod. Semipresencial
E.P.O.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural-Mod. Semipresencial
Data da defensa
19.07.2024 12:15
19.07.2024 12:15
Resumo
The Hobbit publicouse por primeira vez en Reino Unido en 1937 e The Lord Of The Rings o fixo a mediados dos anos 50; pero sería nos anos 60 e en Estados Unidos onde estas obras atoparían o seu público nunha xuventude que observaba con horror e impotencia a Guerra de Vietnam. A influencia destas obras comezaría entón a facerse notar nos máis variados ámbitos da cultura. Dende tendencias na literatura fantástica ata xogos de rol de mesa, pasando polo movemento hippie, a música New Age e o cine, entre outros. A popularidade destas obras manteríase con boa saúde durante as restantes décadas do século XX e, a principios do século XXI gozaría dun novo pico de mans de Peter Jackson, quen adaptaría The Lord Of The Rings á gran pantalla, obtendo un enorme éxito. No ámbito literario, The Lord Of The Rings achaiou o camiño para a literatura fantástica posterior, sendo considerada por Brian Attebery como a obra paradigmática da fantasía. Neste sentido, moitos dos seus tropos, arquetipos e elementos repítense na literatura fantástica posterior. Así, moitos dos mundos de fantasía posteriores (tanto os pertencentes a obras literarias como a series, videoxogos ou xogos de rol) soen estar habitados polas mesmas razas máxicas: elfos e ananos (máis parecidos aos que describiu Tolkien que as criaturas do folclore europeo), orcos e semiorcos e ata hobbits, estes últimos baixo o nome de medianos. A obra de Tolkien repercutiu, así mesmo, no discorrer do xénero fantástico de xeito que autores posteriores responderon a través das súas obras ao establecido por Tolkien, ben rachando directamente con iso, como é o caso de George R. R. Martin e o seu A Song of Ice and Fire, ben comentándoo, como fai Patrick Rothfuss en Kingkiller Chronicle; ou ben parodiándoo como é o caso de Terry Pratchett e o seu Discworld. O presente traballo busca abordar a pegada deixada por Tolkien tanto neste como nos demais ámbitos da nosa cultura.
The Hobbit publicouse por primeira vez en Reino Unido en 1937 e The Lord Of The Rings o fixo a mediados dos anos 50; pero sería nos anos 60 e en Estados Unidos onde estas obras atoparían o seu público nunha xuventude que observaba con horror e impotencia a Guerra de Vietnam. A influencia destas obras comezaría entón a facerse notar nos máis variados ámbitos da cultura. Dende tendencias na literatura fantástica ata xogos de rol de mesa, pasando polo movemento hippie, a música New Age e o cine, entre outros. A popularidade destas obras manteríase con boa saúde durante as restantes décadas do século XX e, a principios do século XXI gozaría dun novo pico de mans de Peter Jackson, quen adaptaría The Lord Of The Rings á gran pantalla, obtendo un enorme éxito. No ámbito literario, The Lord Of The Rings achaiou o camiño para a literatura fantástica posterior, sendo considerada por Brian Attebery como a obra paradigmática da fantasía. Neste sentido, moitos dos seus tropos, arquetipos e elementos repítense na literatura fantástica posterior. Así, moitos dos mundos de fantasía posteriores (tanto os pertencentes a obras literarias como a series, videoxogos ou xogos de rol) soen estar habitados polas mesmas razas máxicas: elfos e ananos (máis parecidos aos que describiu Tolkien que as criaturas do folclore europeo), orcos e semiorcos e ata hobbits, estes últimos baixo o nome de medianos. A obra de Tolkien repercutiu, así mesmo, no discorrer do xénero fantástico de xeito que autores posteriores responderon a través das súas obras ao establecido por Tolkien, ben rachando directamente con iso, como é o caso de George R. R. Martin e o seu A Song of Ice and Fire, ben comentándoo, como fai Patrick Rothfuss en Kingkiller Chronicle; ou ben parodiándoo como é o caso de Terry Pratchett e o seu Discworld. O presente traballo busca abordar a pegada deixada por Tolkien tanto neste como nos demais ámbitos da nosa cultura.
Dirección
VARELA ZAPATA, JESUS (Titoría)
VARELA ZAPATA, JESUS (Titoría)
Tribunal
ALONSO PEREZ, SILVIA (Presidente/a)
González Pereira, Miguel (Secretario/a)
Anderson McGuire, JoDee (Vogal)
ALONSO PEREZ, SILVIA (Presidente/a)
González Pereira, Miguel (Secretario/a)
Anderson McGuire, JoDee (Vogal)
A outredade no franquismo. A situación e represión da comunidade LGBTIQ+ durante o réxime franquista.
Autoría
P.V.B.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural
P.V.B.
Grao en Ciencias da Cultura e Difusión Cultural
Data da defensa
18.07.2024 11:30
18.07.2024 11:30
Resumo
Este traballo pretende facer unha análise da situación do colectivo LGBTIQ+ durante o período da ditadura franquista no Estado español e na Galicia. Para isto, levarase a cabo o estudo do contexto e condicións de vida na que os membros desta comunidade se atopaban, ademais de analizar algunhas das figuras máis relevantes desta época para o colectivo. Trataranse tamén as leis e formas de represión específicas que regulaban a existencia desta comunidade. E, partindo da conexión coa cultura dos nosos estudos, examinarase a representación das persoas LGBTIQ+ nos distintos campos da cultura, tales como o cinema ou a literatura, mediante algunhas das pezas máis emblemáticas da cultura popular e das obras propagandísticas do propio réxime. A fin deste traballo é achegarse á realidade que viviron as distintas partes dun dos colectivos máis descoñecidos, invisibilizados e maltratados da sociedade española, así como que parte desta mesma conseguiu sobrevivir á ditadura franquista.
Este traballo pretende facer unha análise da situación do colectivo LGBTIQ+ durante o período da ditadura franquista no Estado español e na Galicia. Para isto, levarase a cabo o estudo do contexto e condicións de vida na que os membros desta comunidade se atopaban, ademais de analizar algunhas das figuras máis relevantes desta época para o colectivo. Trataranse tamén as leis e formas de represión específicas que regulaban a existencia desta comunidade. E, partindo da conexión coa cultura dos nosos estudos, examinarase a representación das persoas LGBTIQ+ nos distintos campos da cultura, tales como o cinema ou a literatura, mediante algunhas das pezas máis emblemáticas da cultura popular e das obras propagandísticas do propio réxime. A fin deste traballo é achegarse á realidade que viviron as distintas partes dun dos colectivos máis descoñecidos, invisibilizados e maltratados da sociedade española, así como que parte desta mesma conseguiu sobrevivir á ditadura franquista.
Dirección
CABANA IGLESIA, ANA (Titoría)
CABANA IGLESIA, ANA (Titoría)
Tribunal
BALIÑAS PEREZ, JOSE CARLOS (Presidente/a)
DIAZ GEADA, ALBA (Secretario/a)
FERNANDEZ SUAREZ, GONZALO FRANCISCO (Vogal)
BALIÑAS PEREZ, JOSE CARLOS (Presidente/a)
DIAZ GEADA, ALBA (Secretario/a)
FERNANDEZ SUAREZ, GONZALO FRANCISCO (Vogal)