A Percepción da Cidadanía sobre a Fusión Municipal en Galicia: Un estudo de caso.
Autoría
J.A.B.T.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
J.A.B.T.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
16.09.2024 16:45
16.09.2024 16:45
Resumo
Esta investigación explora a percepción da cidadanía sobre a fusión municipal entre Cesuras e Oza dos Ríos en Galicia. O obxectivo principal é analizar o impacto da fusión na identidade comunitaria e no capital social. O estudo adopta unha metodoloxía cualitativa, reali-zando entrevistas semiestruturadas a dez residentes, cinco de cada concello. As entrevistas revelan un amplo abano de respostas sobre os efectos da fusión, incluíndo desconfianza cara ao proceso, insatisfacción cos servizos públicos e preocupacións sobre a centralización cultu-ral e administrativa. Os resultados indican que, a pesar das expectativas do goberno de mello-rar a eficiencia, a fusión xerou importantes retos sociais e culturais. Entre eles están o debili-tamento dos lazos comunitarios, a redución da participación na gobernanza local e a erosión da confianza nas institucións públicas. A investigación conclúe que as fusións municipais de-ben ter en conta as dinámicas sociais e culturais das comunidades involucradas para evitar estes resultados negativos. As recomendacións para futuras políticas inclúen mellorar a comu-nicación, fomentar a participación cidadá e atender as necesidades específicas das zonas rurais.
Esta investigación explora a percepción da cidadanía sobre a fusión municipal entre Cesuras e Oza dos Ríos en Galicia. O obxectivo principal é analizar o impacto da fusión na identidade comunitaria e no capital social. O estudo adopta unha metodoloxía cualitativa, reali-zando entrevistas semiestruturadas a dez residentes, cinco de cada concello. As entrevistas revelan un amplo abano de respostas sobre os efectos da fusión, incluíndo desconfianza cara ao proceso, insatisfacción cos servizos públicos e preocupacións sobre a centralización cultu-ral e administrativa. Os resultados indican que, a pesar das expectativas do goberno de mello-rar a eficiencia, a fusión xerou importantes retos sociais e culturais. Entre eles están o debili-tamento dos lazos comunitarios, a redución da participación na gobernanza local e a erosión da confianza nas institucións públicas. A investigación conclúe que as fusións municipais de-ben ter en conta as dinámicas sociais e culturais das comunidades involucradas para evitar estes resultados negativos. As recomendacións para futuras políticas inclúen mellorar a comu-nicación, fomentar a participación cidadá e atender as necesidades específicas das zonas rurais.
Dirección
LABORA GONZALEZ, JUAN JOSE (Titoría)
LABORA GONZALEZ, JUAN JOSE (Titoría)
Tribunal
SANJIAO OTERO, FRANCISCO J. (Presidente/a)
HAZ GOMEZ, FRANCISCO EDUARDO (Secretario/a)
CUADRADO GONZALEZ, DAMARIS (Vogal)
SANJIAO OTERO, FRANCISCO J. (Presidente/a)
HAZ GOMEZ, FRANCISCO EDUARDO (Secretario/a)
CUADRADO GONZALEZ, DAMARIS (Vogal)
Temas e engagement da rede social X das eleccións xerais de julio de 2023 de España
Autoría
E.M.O.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
E.M.O.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
20.09.2024 10:00
20.09.2024 10:00
Resumo
Hoxe en día as redes sociais configúranse como un medio de comunicación máis e, especialmente algunhas como X/Twitter, tamén ofrecen un soporte para a información e participación política. No presente traballo realízase un estudo dos usos políticos que fan da rede social X os líderes dos principais partidos políticos españois no termo da precampaña e a campaña electorais das eleccións xerais de 2023. Para iso utilízanse a ferramenta en liña FanPage Karma e o Estudo sobre os Medios de Comunicación Social do CIS, co fin de observar o contido das máis de mil publicacións de os devanditos líderes e relacionalo co uso que se fai en España das redes sociais para informarse. Aspectos como o engagement ou a axenda política son o centro da investigación. Os resultados obtidos mostran que as estratexias levadas a cabo en redes polos actores políticos non teñen como obxectivo influír no voto, senón a reafirmación da ideoloxía e a polarización. Así mesmo, as axendas temáticas parecen non explicar do todo o engagement conseguido por cada líder, algo que parece requirir de máis investigacións.
Hoxe en día as redes sociais configúranse como un medio de comunicación máis e, especialmente algunhas como X/Twitter, tamén ofrecen un soporte para a información e participación política. No presente traballo realízase un estudo dos usos políticos que fan da rede social X os líderes dos principais partidos políticos españois no termo da precampaña e a campaña electorais das eleccións xerais de 2023. Para iso utilízanse a ferramenta en liña FanPage Karma e o Estudo sobre os Medios de Comunicación Social do CIS, co fin de observar o contido das máis de mil publicacións de os devanditos líderes e relacionalo co uso que se fai en España das redes sociais para informarse. Aspectos como o engagement ou a axenda política son o centro da investigación. Os resultados obtidos mostran que as estratexias levadas a cabo en redes polos actores políticos non teñen como obxectivo influír no voto, senón a reafirmación da ideoloxía e a polarización. Así mesmo, as axendas temáticas parecen non explicar do todo o engagement conseguido por cada líder, algo que parece requirir de máis investigacións.
Dirección
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Titoría)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Titoría)
Tribunal
Rivera Otero, Jose Manuel (Presidente/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Secretario/a)
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Vogal)
Rivera Otero, Jose Manuel (Presidente/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Secretario/a)
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Vogal)
A revolución silenciosa da formación profesional. Análise do marketing e comunicación das políticas públicas implementadas no contexto estatal e galego
Autoría
A.I.D.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
A.I.D.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
09.07.2024 12:00
09.07.2024 12:00
Resumo
O presente traballo analiza a evolución da formación profesional en Galicia e España, centrándose na promoción e implementación das políticas públicas a través da comunicación e o marketing de servizos. O estudo destaca como as estratexias de promoción institucional son cruciais para mellorar a percepción social da FP. A revolución silenciosa, promovida pola Xunta de Galicia, exemplifica o impacto positivo destas políticas na adecuación das competencias ás necesidades do mercado laboral, mellorando a percepción social e incrementando as tasas de matriculación. A través do testudo de casos, como o galego e o español, exploranse os factores clave que rodean á marca FP. A revisión documental revela que unha promoción eficaz, paralelas a campañas de difusión ben deseñadas, consolida a formación profesional como unha opción educativa atractiva e viable, adaptada ás necesidades do mercado laboral actual e ao tecido público-produtivo
O presente traballo analiza a evolución da formación profesional en Galicia e España, centrándose na promoción e implementación das políticas públicas a través da comunicación e o marketing de servizos. O estudo destaca como as estratexias de promoción institucional son cruciais para mellorar a percepción social da FP. A revolución silenciosa, promovida pola Xunta de Galicia, exemplifica o impacto positivo destas políticas na adecuación das competencias ás necesidades do mercado laboral, mellorando a percepción social e incrementando as tasas de matriculación. A través do testudo de casos, como o galego e o español, exploranse os factores clave que rodean á marca FP. A revisión documental revela que unha promoción eficaz, paralelas a campañas de difusión ben deseñadas, consolida a formación profesional como unha opción educativa atractiva e viable, adaptada ás necesidades do mercado laboral actual e ao tecido público-produtivo
Dirección
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Titoría)
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Titoría)
Tribunal
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Presidente/a)
MO GROBA, DIEGO (Secretario/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Vogal)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Presidente/a)
MO GROBA, DIEGO (Secretario/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Vogal)
De asaltar o ceo ao grupo mixto: Unha análise discursiva de Podemos dende o 2014 ata o 2024
Autoría
A.S.G.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
A.S.G.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
20.09.2024 10:00
20.09.2024 10:00
Resumo
Este traballo de Fin de Máster analiza a evolución do discurso de Podemos dende os seus inicios ata a actualidade, utilizando a revisión bibliográfica e a ferramenta de análise cualitativa Atlas.ti. A través da codificación e a análise de discursos crave, examínanse os temas recurrentes e como a súa prioridade e tratamento variaron no tempo como resposta aos cambios no contexto político e social, e como transitou ese discurso dende a oposición ao goberno.
Este traballo de Fin de Máster analiza a evolución do discurso de Podemos dende os seus inicios ata a actualidade, utilizando a revisión bibliográfica e a ferramenta de análise cualitativa Atlas.ti. A través da codificación e a análise de discursos crave, examínanse os temas recurrentes e como a súa prioridade e tratamento variaron no tempo como resposta aos cambios no contexto político e social, e como transitou ese discurso dende a oposición ao goberno.
Dirección
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Titoría)
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Titoría)
Tribunal
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Secretario/a)
CASTRO MARTINEZ, PALOMA (Vogal)
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Secretario/a)
CASTRO MARTINEZ, PALOMA (Vogal)
Influencia nos factores socioecnómicos no eleccions prsidenciais 2021: Caso Apurimac - Perú
Autoría
A.E.C.C.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
A.E.C.C.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
17.09.2024 09:30
17.09.2024 09:30
Resumo
O estudo analiza como influíron os factores socioeconómicos comportamento electoral durante as eleccións presidenciais de 2021 na rexión de Apurimac en Perú. O obxectivo foi analizar os factores socioeconómicos que influíron nas eleccións presidenciais de 2021 na rexión de Apurímac. A metodoloxía, enfoque cualitativo e documental, explorou as motivacións e percepcións da electores, considerando factores históricos, culturais e rexionais que influíron na comportamento electoral. Os resultados determinan que a educación inflúe na conciencia política e na participación electoral, con votantes máis formados unha maior tendencia a participar activamente no proceso electoral. O estudo subliña a influencia dos factores socioeconómicos na configuración do comportamento electoral en Apurímac. Estes factores non só afectan as preferencias individuais, senón que tamén reflicten as necesidades e aspiracións colectivas da poboación. Isto análise proporciona unha base sólida para comprender a dinámica electoral nas rexións con características socioeconómicas similares, e destaca a relevancia de considerar estes factores no deseño de políticas públicas e campañas electorais.
O estudo analiza como influíron os factores socioeconómicos comportamento electoral durante as eleccións presidenciais de 2021 na rexión de Apurimac en Perú. O obxectivo foi analizar os factores socioeconómicos que influíron nas eleccións presidenciais de 2021 na rexión de Apurímac. A metodoloxía, enfoque cualitativo e documental, explorou as motivacións e percepcións da electores, considerando factores históricos, culturais e rexionais que influíron na comportamento electoral. Os resultados determinan que a educación inflúe na conciencia política e na participación electoral, con votantes máis formados unha maior tendencia a participar activamente no proceso electoral. O estudo subliña a influencia dos factores socioeconómicos na configuración do comportamento electoral en Apurímac. Estes factores non só afectan as preferencias individuais, senón que tamén reflicten as necesidades e aspiracións colectivas da poboación. Isto análise proporciona unha base sólida para comprender a dinámica electoral nas rexións con características socioeconómicas similares, e destaca a relevancia de considerar estes factores no deseño de políticas públicas e campañas electorais.
Dirección
López Rodríguez, Alfonso Antonio (Titoría)
López Rodríguez, Alfonso Antonio (Titoría)
Tribunal
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
O poder local e a creación de comunas en Chile
Autoría
C.F.B.L.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
C.F.B.L.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
16.09.2024 17:15
16.09.2024 17:15
Resumo
Neste traballo analízase a lexislación sobre a división político-administrativa de Chile, así como os criterios e procedementos a aplicar ás solicitudes de modificación do devandito ordenamento territorial, os seus defectos, e o rol de la Subsecretaría de Desarrollo Regional y Administrativo (Subdere), xunto con analizar se existe unha mellor alternativa á creación de comunas ante reclamos da cidadanía.
Neste traballo analízase a lexislación sobre a división político-administrativa de Chile, así como os criterios e procedementos a aplicar ás solicitudes de modificación do devandito ordenamento territorial, os seus defectos, e o rol de la Subsecretaría de Desarrollo Regional y Administrativo (Subdere), xunto con analizar se existe unha mellor alternativa á creación de comunas ante reclamos da cidadanía.
Dirección
Lois González, Rubén Camilo (Titoría)
Lois González, Rubén Camilo (Titoría)
Tribunal
SANJIAO OTERO, FRANCISCO J. (Presidente/a)
HAZ GOMEZ, FRANCISCO EDUARDO (Secretario/a)
CUADRADO GONZALEZ, DAMARIS (Vogal)
SANJIAO OTERO, FRANCISCO J. (Presidente/a)
HAZ GOMEZ, FRANCISCO EDUARDO (Secretario/a)
CUADRADO GONZALEZ, DAMARIS (Vogal)
A comarcalización do nivel local gallego: El caso de Betanzos.
Autoría
J.S.P.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
J.S.P.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
02.07.2024 11:00
02.07.2024 11:00
Resumo
O presente Traballo Final de Máster ten coma obxectivo plantexar un proxecto de comarcalización acorde ás dinámicas socioeconómicas que atravesa Galicia, en especial atendendo a despoboación dos territorios do interior e a falta de cohesión social. Sen embargo, este proxecto é innovador, en canto a que non busca emular a experiencia de comarcalización plantexada pola Xunta de Galicia en tempos de Fraga, nin imitar o proxecto de comarcalización existente en Catalunya. Para este traballo, utilizarase a comarca de Betanzos coma estudio de caso.
O presente Traballo Final de Máster ten coma obxectivo plantexar un proxecto de comarcalización acorde ás dinámicas socioeconómicas que atravesa Galicia, en especial atendendo a despoboación dos territorios do interior e a falta de cohesión social. Sen embargo, este proxecto é innovador, en canto a que non busca emular a experiencia de comarcalización plantexada pola Xunta de Galicia en tempos de Fraga, nin imitar o proxecto de comarcalización existente en Catalunya. Para este traballo, utilizarase a comarca de Betanzos coma estudio de caso.
Dirección
Lois González, Rubén Camilo (Titoría)
Lois González, Rubén Camilo (Titoría)
Tribunal
BOUZAS LORENZO, RAMON ANGEL (Presidente/a)
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Secretario/a)
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Vogal)
BOUZAS LORENZO, RAMON ANGEL (Presidente/a)
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Secretario/a)
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Vogal)
Estudo das Políticas Públicas Turísticas Locais e a súa Percepción de Seguridade en Guayaquil
Autoría
B.G.F.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
B.G.F.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
02.07.2024 11:45
02.07.2024 11:45
Resumo
Este Traballo de Fin de Máster avalía a eficacia das políticas públicas de turismo en Guayaquil para mellorar a seguridade e a percepción da cidade como un destino turístico competitivo. Utilizando un enfoque mixto, que inclúe enquisas e entrevistas, estúdase a relación entre a percepción de seguridade e a afluencia turística. Os resultados indican que, aínda que se implementaron medidas positivas, persisten desafíos significativos como a percepción de alta criminalidade en certas áreas turísticas clave. Desenvolvense recomendacións para mellorar a xestión da seguridade turística, como a coordinación efectiva entre o municipio, o sector privado e a academia, e a implementación de tecnoloxías de vixilancia e capacitación da policía turística. O estudo subliña a importancia de políticas sostibles que equilibren o crecemento económico coa conservación ambiental e o benestar social. A implementación destas recomendacións podería transformar significativamente a percepción de seguridade e potenciar o desenvolvemento turístico sostible en Guayaquil.
Este Traballo de Fin de Máster avalía a eficacia das políticas públicas de turismo en Guayaquil para mellorar a seguridade e a percepción da cidade como un destino turístico competitivo. Utilizando un enfoque mixto, que inclúe enquisas e entrevistas, estúdase a relación entre a percepción de seguridade e a afluencia turística. Os resultados indican que, aínda que se implementaron medidas positivas, persisten desafíos significativos como a percepción de alta criminalidade en certas áreas turísticas clave. Desenvolvense recomendacións para mellorar a xestión da seguridade turística, como a coordinación efectiva entre o municipio, o sector privado e a academia, e a implementación de tecnoloxías de vixilancia e capacitación da policía turística. O estudo subliña a importancia de políticas sostibles que equilibren o crecemento económico coa conservación ambiental e o benestar social. A implementación destas recomendacións podería transformar significativamente a percepción de seguridade e potenciar o desenvolvemento turístico sostible en Guayaquil.
Dirección
FERREIRO SEOANE, FRANCISCO JESUS (Titoría)
FERREIRO SEOANE, FRANCISCO JESUS (Titoría)
Tribunal
BOUZAS LORENZO, RAMON ANGEL (Presidente/a)
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Secretario/a)
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Vogal)
BOUZAS LORENZO, RAMON ANGEL (Presidente/a)
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Secretario/a)
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Vogal)
Proposta metodolóxica input-output e sociosistemas de planificación de política local
Autoría
A.B.G.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
A.B.G.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
28.06.2024 11:30
28.06.2024 11:30
Resumo
Este documento examina as interaccións e dinámicas entre os sistemas socioecolóxicos (SES) e a economía local, utilizando unha combinación do modelo Input-Output de Leontief e teorías de SES, para ofrecer un enfoque integrado e sostible na planificación territorial. A través dunha análise detallada de como as actividades económicas interactúan e dependen dos ecosistemas e recursos naturais, o estudo propón unha metodoloxía que identifica os límites físicos e funcionais das paisaxes e tamén avalía o impacto económico das políticas de uso do solo e xestión de recursos naturais. A metodoloxía aplicada neste estudo considera tanto os aspectos económicos como os ambientais para promover un desenvolvemento sostible. A través da integración de modelos económicos e análise de SES, facilítase unha visión comprensiva das dependencias mutuas e os impactos a longo prazo das decisións políticas e económicas nos ecosistemas locais.
Este documento examina as interaccións e dinámicas entre os sistemas socioecolóxicos (SES) e a economía local, utilizando unha combinación do modelo Input-Output de Leontief e teorías de SES, para ofrecer un enfoque integrado e sostible na planificación territorial. A través dunha análise detallada de como as actividades económicas interactúan e dependen dos ecosistemas e recursos naturais, o estudo propón unha metodoloxía que identifica os límites físicos e funcionais das paisaxes e tamén avalía o impacto económico das políticas de uso do solo e xestión de recursos naturais. A metodoloxía aplicada neste estudo considera tanto os aspectos económicos como os ambientais para promover un desenvolvemento sostible. A través da integración de modelos económicos e análise de SES, facilítase unha visión comprensiva das dependencias mutuas e os impactos a longo prazo das decisións políticas e económicas nos ecosistemas locais.
Dirección
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Titoría)
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Titoría)
Tribunal
LOIS GONZALEZ, MARTA IRENE (Presidente/a)
López Rodríguez, Alfonso Antonio (Secretario/a)
CAAMAÑO ALEGRE, JOSE (Vogal)
LOIS GONZALEZ, MARTA IRENE (Presidente/a)
López Rodríguez, Alfonso Antonio (Secretario/a)
CAAMAÑO ALEGRE, JOSE (Vogal)
Smart City: unha exploración do concepto a través da cidade de Vigo.
Autoría
P.M.C.M.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
P.M.C.M.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
16.09.2024 10:15
16.09.2024 10:15
Resumo
O presente traballo, non trata de nada máis que dunha indagación no recente e confuso concepto de Smart City, que foi e é merecedor de especial atención entre a literatura científica sobre xestión municipal e a prestación sostible de servizos públicos nos últimos anos atrás. A propia Unión Europea, contempla entre as súas actuacións a largo prazo a instauración de Cidades Intelixentes ao redor de toda Europa, como medio facilitador para o cumprimento dos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible, e tan é así que, parecera verse no futuro municipal, que as Smart Cities están en tendencia. Para rematar, farase un análise cualitativo sobre a experiencia da cidade intelixente, Smart City Vigo, para chegar a comprender máis a fondo o que implica realmente que una cidade sexa “intelixente”.
O presente traballo, non trata de nada máis que dunha indagación no recente e confuso concepto de Smart City, que foi e é merecedor de especial atención entre a literatura científica sobre xestión municipal e a prestación sostible de servizos públicos nos últimos anos atrás. A propia Unión Europea, contempla entre as súas actuacións a largo prazo a instauración de Cidades Intelixentes ao redor de toda Europa, como medio facilitador para o cumprimento dos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible, e tan é así que, parecera verse no futuro municipal, que as Smart Cities están en tendencia. Para rematar, farase un análise cualitativo sobre a experiencia da cidade intelixente, Smart City Vigo, para chegar a comprender máis a fondo o que implica realmente que una cidade sexa “intelixente”.
Dirección
López Rodríguez, Alfonso Antonio (Titoría)
López Rodríguez, Alfonso Antonio (Titoría)
Tribunal
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
BARRAL BUCETA, BRAN (Secretario/a)
LABORA GONZALEZ, JUAN JOSE (Vogal)
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
BARRAL BUCETA, BRAN (Secretario/a)
LABORA GONZALEZ, JUAN JOSE (Vogal)
Traballo fin de máster: Aplicación do marketing mix na construción da imaxe pública electoral: Análise comparativa do perfil biográfico e político de Diego Fran Ariza Pérez
Autoría
M.T.N.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
M.T.N.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
17.09.2024 09:30
17.09.2024 09:30
Resumo
O presente estudo realiza unha análise comparativa do perfil biográfico e do perfil político dun suxeito político á luz da teoría do marketing mix, co obxectivo de comprender como estes perfís inflúen na construción e posicionamento da imaxe dun candidato durante o período electoral. Partindo da estrutura do marketing mix, que inclúe Produto, Prezo, Distribución e Promoción, examinamos como se articulan os elementos biográficos e políticos na estratexia de mercadotecnia electoral. A metodoloxía empregada para elaborar este traballo é comparativa e céntrase na análise de imaxes, discursos, biografías, e no uso de escándalos e circunstancias persoais nos medios de comunicación ou canles de difusión da información. Analízanse tanto as canles tradicionais como as dixitais, tendo en conta a influencia das redes sociais (RRSS) na promoción e difusión do produto político. Os resultados revelan que a congruencia entre o perfil biográfico e político é crucial para a eficacia do marketing electoral. Así mesmo, obsérvase que a utilización estratéxica dos fitos biográficos e a xestión da imaxe pública, en combinación cunha clara definición do posicionamento político, son determinantes na percepción do electorado. Finalmente, conclúese que a teoría do marketing mix, aplicada ao ámbito político, ofrece unha ferramenta útil para comprender a dinámica da construción da imaxe nas campañas electorais, achegando recomendacións para optimizar a adaptación do perfil biográfico e político na estratexia de mercadotecnia electoral. .
O presente estudo realiza unha análise comparativa do perfil biográfico e do perfil político dun suxeito político á luz da teoría do marketing mix, co obxectivo de comprender como estes perfís inflúen na construción e posicionamento da imaxe dun candidato durante o período electoral. Partindo da estrutura do marketing mix, que inclúe Produto, Prezo, Distribución e Promoción, examinamos como se articulan os elementos biográficos e políticos na estratexia de mercadotecnia electoral. A metodoloxía empregada para elaborar este traballo é comparativa e céntrase na análise de imaxes, discursos, biografías, e no uso de escándalos e circunstancias persoais nos medios de comunicación ou canles de difusión da información. Analízanse tanto as canles tradicionais como as dixitais, tendo en conta a influencia das redes sociais (RRSS) na promoción e difusión do produto político. Os resultados revelan que a congruencia entre o perfil biográfico e político é crucial para a eficacia do marketing electoral. Así mesmo, obsérvase que a utilización estratéxica dos fitos biográficos e a xestión da imaxe pública, en combinación cunha clara definición do posicionamento político, son determinantes na percepción do electorado. Finalmente, conclúese que a teoría do marketing mix, aplicada ao ámbito político, ofrece unha ferramenta útil para comprender a dinámica da construción da imaxe nas campañas electorais, achegando recomendacións para optimizar a adaptación do perfil biográfico e político na estratexia de mercadotecnia electoral. .
Dirección
GALINDO ARRANZ, FERMIN (Titoría)
GALINDO ARRANZ, FERMIN (Titoría)
Tribunal
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
Traballo fin de máster
Autoría
C.C.M.T.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
C.C.M.T.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
09.07.2024 12:00
09.07.2024 12:00
Resumo
A migración de colombianos a España foi un fenómeno constante nas últimas décadas. Este evento enriqueceu a diversidade cultural e contribuíu ao desenvolvemento económico en España. Con todo, a falta de información, de quen chega sen un plan definido e estrélanse coa realidade do país, expuxo desafíos que afectan tanto a quen decidiu cruzar o continente como a españois. Por isto, é esencial que o goberno español comunique de forma clara e pedagóxica os pasos e requisitos que necesita a persoa que quere migrar ao seu país. Tras analizar a situación actual, propoñerase un plan de comunicacións o cal buscará, entre outros obxectivos, previr a migración irregular a través de campañas informativas que eduquen aos potenciais viaxeiros sobre sobre os procesos legais e seguros para migrar, facilitando así a súa integración efectiva e legal na sociedade española. Ademais, brindarase información detallada sobre os riscos e consecuencias legais dunha migración fóra da lei. Unha parte esencial do plan será fortalecer a cooperación entre as autoridades de ambos os países. Isto inclúe mostrar os programas conxuntos de asistencia e apoio, tanto no ámbito legal como no social. Este plan ten como obxectivo construír un modelo comunicativo de migración máis informado, que axude a quen decidiu ou decidirán saír do seu país. Ademais, aspírase a que sexa replicable noutros países latinoamericanos, aproveitando o potencial da poboación migrante para o desenvolvemento da sociedade e a cultura española. Con este modelo, búscase crear unha base sólida para unha migración máis organizada, segura e beneficiosa para todos os involucrados, cimentando relacións bilaterais máis fortes entre España e Colombia.
A migración de colombianos a España foi un fenómeno constante nas últimas décadas. Este evento enriqueceu a diversidade cultural e contribuíu ao desenvolvemento económico en España. Con todo, a falta de información, de quen chega sen un plan definido e estrélanse coa realidade do país, expuxo desafíos que afectan tanto a quen decidiu cruzar o continente como a españois. Por isto, é esencial que o goberno español comunique de forma clara e pedagóxica os pasos e requisitos que necesita a persoa que quere migrar ao seu país. Tras analizar a situación actual, propoñerase un plan de comunicacións o cal buscará, entre outros obxectivos, previr a migración irregular a través de campañas informativas que eduquen aos potenciais viaxeiros sobre sobre os procesos legais e seguros para migrar, facilitando así a súa integración efectiva e legal na sociedade española. Ademais, brindarase información detallada sobre os riscos e consecuencias legais dunha migración fóra da lei. Unha parte esencial do plan será fortalecer a cooperación entre as autoridades de ambos os países. Isto inclúe mostrar os programas conxuntos de asistencia e apoio, tanto no ámbito legal como no social. Este plan ten como obxectivo construír un modelo comunicativo de migración máis informado, que axude a quen decidiu ou decidirán saír do seu país. Ademais, aspírase a que sexa replicable noutros países latinoamericanos, aproveitando o potencial da poboación migrante para o desenvolvemento da sociedade e a cultura española. Con este modelo, búscase crear unha base sólida para unha migración máis organizada, segura e beneficiosa para todos os involucrados, cimentando relacións bilaterais máis fortes entre España e Colombia.
Dirección
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Titoría)
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Titoría)
Tribunal
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Presidente/a)
MO GROBA, DIEGO (Secretario/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Vogal)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Presidente/a)
MO GROBA, DIEGO (Secretario/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Vogal)
Do voto ao poder: o liderado feminino como eixo de cambio na democracia colombiana
Autoría
M.A.F.C.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
M.A.F.C.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
20.09.2024 10:00
20.09.2024 10:00
Resumo
A participación das mulleres na política colombiana foi historicamente limitada, enfrontándose a barreiras estruturais e culturais que persisten a pesar dos importantes avances lexislativos, como a Lei 1475 de 2011, que estableceu cotas de xénero. Aínda que se acadaron fitos importantes, como o dereito ao voto en 1954 e a introdución de reformas inclusivas na Constitución en 1991, as mulleres seguen subrepresentadas nos postos de poder, ocupando menos do 20% dos escanos no Congreso. Este déficit de representación feminina reflicte unha desconexión entre as políticas de inclusión e unha realidade que segue favorecendo a dominación masculina na política. A pesar dos avances lexislativos, as barreiras ás que se enfrontan as mulleres non foron completamente desmanteladas, limitando o seu acceso ao liderado e ameazando a lexitimidade das institucións democráticas. A tese céntrase en explorar estas barreiras estruturais e culturais, e propón un enfoque transformador para fortalecer o liderado feminino en Colombia. O obxectivo principal é elaborar un plan de formación para mulleres políticas que potencie as súas competencias, axudándoas a superar as limitacións institucionais e culturais. Este plan promoverá un liderado transformador que fomente a colaboración e a innovación, coa vista posta nunha maior equidade na representación política e nunha democracia máis inclusiva.
A participación das mulleres na política colombiana foi historicamente limitada, enfrontándose a barreiras estruturais e culturais que persisten a pesar dos importantes avances lexislativos, como a Lei 1475 de 2011, que estableceu cotas de xénero. Aínda que se acadaron fitos importantes, como o dereito ao voto en 1954 e a introdución de reformas inclusivas na Constitución en 1991, as mulleres seguen subrepresentadas nos postos de poder, ocupando menos do 20% dos escanos no Congreso. Este déficit de representación feminina reflicte unha desconexión entre as políticas de inclusión e unha realidade que segue favorecendo a dominación masculina na política. A pesar dos avances lexislativos, as barreiras ás que se enfrontan as mulleres non foron completamente desmanteladas, limitando o seu acceso ao liderado e ameazando a lexitimidade das institucións democráticas. A tese céntrase en explorar estas barreiras estruturais e culturais, e propón un enfoque transformador para fortalecer o liderado feminino en Colombia. O obxectivo principal é elaborar un plan de formación para mulleres políticas que potencie as súas competencias, axudándoas a superar as limitacións institucionais e culturais. Este plan promoverá un liderado transformador que fomente a colaboración e a innovación, coa vista posta nunha maior equidade na representación política e nunha democracia máis inclusiva.
Dirección
MO GROBA, DIEGO (Titoría)
MO GROBA, DIEGO (Titoría)
Tribunal
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
CASTRO MARTINEZ, PALOMA (Secretario/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Vogal)
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
CASTRO MARTINEZ, PALOMA (Secretario/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Vogal)
O auxe da extrema dereita en España: análise dos compoñentes de voto a VOX
Autoría
A.P.R.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
A.P.R.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
17.09.2024 09:30
17.09.2024 09:30
Resumo
España foi, xunto con Portugal, un dos últimos países de Europa en presenciar o xurdimento da extrema dereita nas súas institucións. Desde a súa irrupción na política nacional no ano 2019, VOX consolidouse como a terceira forza política más votada do país. O traballo que se presenta a continuación ten como obxectivo analizar cales son os factores explicativos do voto a VOX nas tres eleccións xerais celebradas en España entre os anos 2019 e 2023.
España foi, xunto con Portugal, un dos últimos países de Europa en presenciar o xurdimento da extrema dereita nas súas institucións. Desde a súa irrupción na política nacional no ano 2019, VOX consolidouse como a terceira forza política más votada do país. O traballo que se presenta a continuación ten como obxectivo analizar cales son os factores explicativos do voto a VOX nas tres eleccións xerais celebradas en España entre os anos 2019 e 2023.
Dirección
CASTRO MARTINEZ, PALOMA (Titoría)
CASTRO MARTINEZ, PALOMA (Titoría)
Tribunal
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
Análise da identidade proxectada polo Ministerio de Igualdade a través das súas campañas institucionais durante o período 2020-2023
Autoría
A.C.C.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
A.C.C.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
21.02.2024 12:00
21.02.2024 12:00
Resumo
Tanto a identidade dunha organización como a comunicación que esta realiza, configúranse como dous elementos fundamentais para calquera tipo de organización, máis aínda dentro do sector público, debido a que case calquera persoa da cidadanía ten unha opinión sobre elas. O traballo presentado a continuación ten como obxectivo analizar a identidade proxectada polo Ministerio de Igualdade a través das súas campañas postas en marcha durante o período 2020-2023. Para iso, realízase unha análise de contido dos anuncios asociados ás devanditas campañas institucionais, centrándonos especificamente en que obxectivos busca, sobre que temáticas céntrase, e a que público obxectivo diríxese. Isto permitiranos dar pasos para coñecer a identidade xeral do Ministerio de Igualdade.
Tanto a identidade dunha organización como a comunicación que esta realiza, configúranse como dous elementos fundamentais para calquera tipo de organización, máis aínda dentro do sector público, debido a que case calquera persoa da cidadanía ten unha opinión sobre elas. O traballo presentado a continuación ten como obxectivo analizar a identidade proxectada polo Ministerio de Igualdade a través das súas campañas postas en marcha durante o período 2020-2023. Para iso, realízase unha análise de contido dos anuncios asociados ás devanditas campañas institucionais, centrándonos especificamente en que obxectivos busca, sobre que temáticas céntrase, e a que público obxectivo diríxese. Isto permitiranos dar pasos para coñecer a identidade xeral do Ministerio de Igualdade.
Dirección
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Titoría)
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Titoría)
Tribunal
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Presidente/a)
CASTRO MARTINEZ, PALOMA (Secretario/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Vogal)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Presidente/a)
CASTRO MARTINEZ, PALOMA (Secretario/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Vogal)
Traballo fin de máster
Autoría
A.L.K.D.L.F.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
A.L.K.D.L.F.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
17.09.2024 09:30
17.09.2024 09:30
Resumo
Nos últimos anos, observouse un incremento na participación da muller na política. Porén, isto non implica necesariamente un cambio nas prácticas políticas. Esta investigación realiza unha análise cualitativa-descritiva para comparar a narrativa construída por Giorgia Meloni e a de Marine Le Pen, arredor da migración e do xénero. O obxectivo é comprender como estas líderes instrumentalizan a linguaxe feminista e inclúen elementos performativos de xénero nos seus discursos. Para iso, analizáronse cinco discursos de cada unha utilizando o software Atlas.Ti. O estudo baséase nun marco teórico que aborda a definición da extrema dereita, o nativismo, o populismo e a relación entre extrema dereita e xénero. O estudo conclúe que ambas recorren ao uso de elementos retóricos que forman parte do imaxinario feminista, pero fano de xeitos diferentes e con distintos propósitos.
Nos últimos anos, observouse un incremento na participación da muller na política. Porén, isto non implica necesariamente un cambio nas prácticas políticas. Esta investigación realiza unha análise cualitativa-descritiva para comparar a narrativa construída por Giorgia Meloni e a de Marine Le Pen, arredor da migración e do xénero. O obxectivo é comprender como estas líderes instrumentalizan a linguaxe feminista e inclúen elementos performativos de xénero nos seus discursos. Para iso, analizáronse cinco discursos de cada unha utilizando o software Atlas.Ti. O estudo baséase nun marco teórico que aborda a definición da extrema dereita, o nativismo, o populismo e a relación entre extrema dereita e xénero. O estudo conclúe que ambas recorren ao uso de elementos retóricos que forman parte do imaxinario feminista, pero fano de xeitos diferentes e con distintos propósitos.
Dirección
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Titoría)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Titoría)
Tribunal
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
Maduro Pop: Un Líder Sen Carisma. A Música no Escenario Político Venezolano.
Autoría
G.D.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
G.D.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
17.09.2024 09:30
17.09.2024 09:30
Resumo
Este traballo analiza como Nicolás Maduro, un líder populista atípico debido á súa falta de carisma, utilizou a música e o espectáculo como ferramentas de comunicación política. Maduro intentou conservar a súa posición a través dunha constante presenza nos medios e nas redes sociais, buscando suavizar a súa imaxe de represor. Con todo, a súa estratexia de pan e circo non conseguiu xerar apoio popular, o que o levou a incorporar elementos como a represión, o fraude electoral e a censura dixital para prolongar o seu réxime. Este análise emprega a música como unha ferramenta metodolóxica para condensar o complexo escenario político venezolano, demostrando como os intentos de Maduro por ocultar o declive do populismo chavista resultaron ineficaces.
Este traballo analiza como Nicolás Maduro, un líder populista atípico debido á súa falta de carisma, utilizou a música e o espectáculo como ferramentas de comunicación política. Maduro intentou conservar a súa posición a través dunha constante presenza nos medios e nas redes sociais, buscando suavizar a súa imaxe de represor. Con todo, a súa estratexia de pan e circo non conseguiu xerar apoio popular, o que o levou a incorporar elementos como a represión, o fraude electoral e a censura dixital para prolongar o seu réxime. Este análise emprega a música como unha ferramenta metodolóxica para condensar o complexo escenario político venezolano, demostrando como os intentos de Maduro por ocultar o declive do populismo chavista resultaron ineficaces.
Dirección
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Titoría)
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Titoría)
Tribunal
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
Pobreza e Desigualdade Económica: Unha aproximación ao caso dos concellos galegos
Autoría
M.S.F.R.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
M.S.F.R.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
02.07.2024 09:30
02.07.2024 09:30
Resumo
Este traballo aspira a acadar un mellor entendemento da relación entre pobreza e desigualdade económica, así como das forzas que explican as dinámicas de perpetuación da pobreza e aumento das desigualdades na actualidade. Neste sentido, búscase estudar a influencia da desigualdade económica sobre a pobreza e a posible existencia dunha tendencia cara a redución das desigualdades no longo prazo vencellada ao nivel de desenvolvemento económico, como auguraba a conxetura de Kuznets. Para isto efectúase unha análise cuantitativa para o caso dos municipios galegos, utilizando variables proxy de pobreza, desigualdade económica e renda per capita. Os resultados demostran que a proporción de persoas en condicións de pobreza é superior nos concellos onde existe un maior nivel de desigualdade económica e, ao mesmo tempo, acreditan que non existe unha tendencia natural cara a redución das desigualdades vencellada ao crecemento económico. En consecuencia, existe o risco de creación de ‘trampas de pobreza’ persistentes no tempo en caso de non existir políticas públicas orientadas a revertir ditas situacións.
Este traballo aspira a acadar un mellor entendemento da relación entre pobreza e desigualdade económica, así como das forzas que explican as dinámicas de perpetuación da pobreza e aumento das desigualdades na actualidade. Neste sentido, búscase estudar a influencia da desigualdade económica sobre a pobreza e a posible existencia dunha tendencia cara a redución das desigualdades no longo prazo vencellada ao nivel de desenvolvemento económico, como auguraba a conxetura de Kuznets. Para isto efectúase unha análise cuantitativa para o caso dos municipios galegos, utilizando variables proxy de pobreza, desigualdade económica e renda per capita. Os resultados demostran que a proporción de persoas en condicións de pobreza é superior nos concellos onde existe un maior nivel de desigualdade económica e, ao mesmo tempo, acreditan que non existe unha tendencia natural cara a redución das desigualdades vencellada ao crecemento económico. En consecuencia, existe o risco de creación de ‘trampas de pobreza’ persistentes no tempo en caso de non existir políticas públicas orientadas a revertir ditas situacións.
Dirección
FERREIRO SEOANE, FRANCISCO JESUS (Titoría)
FERREIRO SEOANE, FRANCISCO JESUS (Titoría)
Tribunal
BOUZAS LORENZO, RAMON ANGEL (Presidente/a)
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Secretario/a)
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Vogal)
BOUZAS LORENZO, RAMON ANGEL (Presidente/a)
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Secretario/a)
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Vogal)
Innovación e continuidade nas políticas de vivenda: impacto na calidade de vida e rol do goberno local
Autoría
B.H.F.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
B.H.F.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
16.09.2024 17:45
16.09.2024 17:45
Resumo
O presente traballo céntrase en analizar a evolución das políticas públicas de vivenda no período 1939-2024, co fin de observar os distintos marcos de actuación levados a cabo ao longo da democracia española. Ata o ano 2023, a política de vivenda organízase únicamente mediante sucesivos plans de vivenda, cunha duración de ata catro anos. Para o logro dunha investigación plena, o marco teórico aborda o dereito á vivenda como unha das bases do estado de benestar, achegando diferentes elementos que esclarecen as particularidades da exclusión residencial. Menciónanse os segmentos poboacións máis sensibles aos cambios en materia residencial, como son as persoas mozas, con discapacidade ou as mulleres. Ademais, achégase unha revisión do papel dos gobernos locais na implementación destas políticas, resaltando a súa importancia na promoción do dereito a unha vivenda digna, así como a necesidade de colaboración efectiva entre os diferentes niveis competenciais do estado español. No apartado de resultados examínase a primeira lei de vivenda estatal de vivenda, que establece o ambicioso obxectivo de alcanzar un 20% de vivenda social nos municipios declarados zonas tensionadas. Por último, se delibera sobre se as problemáticas identificadas na literatura científica inclúense na lexislación actual, partindo das normas recentes, e valórase se existen grandes transformacións nas normas recentes.
O presente traballo céntrase en analizar a evolución das políticas públicas de vivenda no período 1939-2024, co fin de observar os distintos marcos de actuación levados a cabo ao longo da democracia española. Ata o ano 2023, a política de vivenda organízase únicamente mediante sucesivos plans de vivenda, cunha duración de ata catro anos. Para o logro dunha investigación plena, o marco teórico aborda o dereito á vivenda como unha das bases do estado de benestar, achegando diferentes elementos que esclarecen as particularidades da exclusión residencial. Menciónanse os segmentos poboacións máis sensibles aos cambios en materia residencial, como son as persoas mozas, con discapacidade ou as mulleres. Ademais, achégase unha revisión do papel dos gobernos locais na implementación destas políticas, resaltando a súa importancia na promoción do dereito a unha vivenda digna, así como a necesidade de colaboración efectiva entre os diferentes niveis competenciais do estado español. No apartado de resultados examínase a primeira lei de vivenda estatal de vivenda, que establece o ambicioso obxectivo de alcanzar un 20% de vivenda social nos municipios declarados zonas tensionadas. Por último, se delibera sobre se as problemáticas identificadas na literatura científica inclúense na lexislación actual, partindo das normas recentes, e valórase se existen grandes transformacións nas normas recentes.
Dirección
BARRAL BUCETA, BRAN (Titoría)
BARRAL BUCETA, BRAN (Titoría)
Tribunal
SANJIAO OTERO, FRANCISCO J. (Presidente/a)
HAZ GOMEZ, FRANCISCO EDUARDO (Secretario/a)
CUADRADO GONZALEZ, DAMARIS (Vogal)
SANJIAO OTERO, FRANCISCO J. (Presidente/a)
HAZ GOMEZ, FRANCISCO EDUARDO (Secretario/a)
CUADRADO GONZALEZ, DAMARIS (Vogal)
Sementando futuro: Estratexias para a Incorporación de Mozos ao Sector Agropecuario
Autoría
C.P.M.R.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
C.P.M.R.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
16.09.2024 12:45
16.09.2024 12:45
Resumo
Este Traballo de Fin de Máster aborda o despoboamento rural en Galicia, centrándose nas barreiras que enfrontan os mozos para acceder e permanecer no sector agropecuario. Analízase a situación demográfica, destacando o envellecemento e a falta de substitución xeracional que afectan á sustentabilidade do sector. A través de entrevistas, análise bibliográfica, enquisas e un DAFO, identifícanse dificultades como o acceso á terra, a burocracia e a formación. Este traballo propón estratexias para integrar mellor os mozos, como a reorientación do apoio financeiro, a asistencia técnica e a comunicación estratéxica destas medidas, cunha perspectiva de xénero transversal.
Este Traballo de Fin de Máster aborda o despoboamento rural en Galicia, centrándose nas barreiras que enfrontan os mozos para acceder e permanecer no sector agropecuario. Analízase a situación demográfica, destacando o envellecemento e a falta de substitución xeracional que afectan á sustentabilidade do sector. A través de entrevistas, análise bibliográfica, enquisas e un DAFO, identifícanse dificultades como o acceso á terra, a burocracia e a formación. Este traballo propón estratexias para integrar mellor os mozos, como a reorientación do apoio financeiro, a asistencia técnica e a comunicación estratéxica destas medidas, cunha perspectiva de xénero transversal.
Dirección
BOUZAS LORENZO, RAMON ANGEL (Titoría)
BOUZAS LORENZO, RAMON ANGEL (Titoría)
Tribunal
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
BARRAL BUCETA, BRAN (Secretario/a)
LABORA GONZALEZ, JUAN JOSE (Vogal)
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
BARRAL BUCETA, BRAN (Secretario/a)
LABORA GONZALEZ, JUAN JOSE (Vogal)
Repensando 'Banda ó Río': A conserveira Cerqueira para o desenvolvemento local e cultural.
Autoría
I.C.R.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
I.C.R.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
16.09.2024 12:00
16.09.2024 12:00
Resumo
A comezos do ano 2023 Ribeira despedía dende o seu corazón industrial e fundacional a histórica fábrica de Conservas Cerqueira despois de 133 anos de traballo. Esta empresa localizada na raíz da vila mariñeira quedaba baleira abandonando o barrio ao que deu vida. Fronte este parón, xorden diferentes iniciativas dende a cidadanía sobre o uso deste espazo, dende museos ate pavillóns. Todas elas buscan un mesmo obxectivo, revitalizar o barrio de Bandourrío e recoñecer a importancia cultural do espazo. Pero cal é a solución axeitada? Nas seguintes páxinas estudaremos as necesidades da poboación residente no barrio de Bandourrío, emprazamento onde se sitúa a conserveira. Faremos aos seus habitantes protagonistas deste proxecto de política pública en materia de revitalización dos espazos públicos. Trataremos de coñecer a fondo a viabilidade de cada proposta de utilización da deserta Conserveira de Cerqueiras, e presentaremos un proxecto común coa intencionalidade de reunir aos axentes nunha única solución.
A comezos do ano 2023 Ribeira despedía dende o seu corazón industrial e fundacional a histórica fábrica de Conservas Cerqueira despois de 133 anos de traballo. Esta empresa localizada na raíz da vila mariñeira quedaba baleira abandonando o barrio ao que deu vida. Fronte este parón, xorden diferentes iniciativas dende a cidadanía sobre o uso deste espazo, dende museos ate pavillóns. Todas elas buscan un mesmo obxectivo, revitalizar o barrio de Bandourrío e recoñecer a importancia cultural do espazo. Pero cal é a solución axeitada? Nas seguintes páxinas estudaremos as necesidades da poboación residente no barrio de Bandourrío, emprazamento onde se sitúa a conserveira. Faremos aos seus habitantes protagonistas deste proxecto de política pública en materia de revitalización dos espazos públicos. Trataremos de coñecer a fondo a viabilidade de cada proposta de utilización da deserta Conserveira de Cerqueiras, e presentaremos un proxecto común coa intencionalidade de reunir aos axentes nunha única solución.
Dirección
HAZ GOMEZ, FRANCISCO EDUARDO (Titoría)
HAZ GOMEZ, FRANCISCO EDUARDO (Titoría)
Tribunal
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
BARRAL BUCETA, BRAN (Secretario/a)
LABORA GONZALEZ, JUAN JOSE (Vogal)
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
BARRAL BUCETA, BRAN (Secretario/a)
LABORA GONZALEZ, JUAN JOSE (Vogal)
A mancomunidade do morrazo : propostas de modificación para o desenvolvemento e consolidación do ente supramunicipal
Autoría
B.R.S.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
B.R.S.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
28.06.2024 12:15
28.06.2024 12:15
Resumo
Na actualidade, os concellos en España e Galicia teñen limitacións para a posta en marcha de medidas ambiciosas e globais, polo que o seu crecemento e desenvolvemento vese limitado. Neste contexto, as formulas de colaboración supramunicipal supoñen unha grande oportunidade para a posta en marcha de medidas e políticas ambiciosas e globais, así como para a implementación de novas formulas de cooperación e colaboración que implique a administracións, organizacións e cidadanía. No caso concreto da Comarca do Morrazo, a modificación da actual Mancomunidade suporía un grande avance para a promoción e desenvolvemento da comarca e dos concellos da mesma. Neste Traballo final de Mestrado trátanse estas modificacións, de forma que a Mancomunidade do Morrazo permita xestionar e planificar de forma global a xestión de residuos, o turismo, a mobilidade e as infraestruturas comúns.
Na actualidade, os concellos en España e Galicia teñen limitacións para a posta en marcha de medidas ambiciosas e globais, polo que o seu crecemento e desenvolvemento vese limitado. Neste contexto, as formulas de colaboración supramunicipal supoñen unha grande oportunidade para a posta en marcha de medidas e políticas ambiciosas e globais, así como para a implementación de novas formulas de cooperación e colaboración que implique a administracións, organizacións e cidadanía. No caso concreto da Comarca do Morrazo, a modificación da actual Mancomunidade suporía un grande avance para a promoción e desenvolvemento da comarca e dos concellos da mesma. Neste Traballo final de Mestrado trátanse estas modificacións, de forma que a Mancomunidade do Morrazo permita xestionar e planificar de forma global a xestión de residuos, o turismo, a mobilidade e as infraestruturas comúns.
Dirección
PIÑEIRA MANTIÑAN, MARIA JOSE (Titoría)
PIÑEIRA MANTIÑAN, MARIA JOSE (Titoría)
Tribunal
LOIS GONZALEZ, MARTA IRENE (Presidente/a)
López Rodríguez, Alfonso Antonio (Secretario/a)
CAAMAÑO ALEGRE, JOSE (Vogal)
LOIS GONZALEZ, MARTA IRENE (Presidente/a)
López Rodríguez, Alfonso Antonio (Secretario/a)
CAAMAÑO ALEGRE, JOSE (Vogal)
As nais da Asociación “Érguete” contra o narcotráfico galego.
Autoría
B.N.M.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
B.N.M.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
28.06.2024 10:00
28.06.2024 10:00
Resumo
O presente traballo Fin de Máster realiza unha aproximación á loita social contra o narcotráfico protagonizado polo movemento das nais contra a droga. En concreto, analiza o caso da Asociación Érguete en Galicia, situando o foco na súa orixe, características, accións principais e o seu impacto social e político. A través dunha revisión bibliográfica e da realización de dúas entrevistas, examínase o papel fundamental deste grupo de nais na abordaxe dun problema público de gran magnitude, como foi o narcotráfico e as súas consecuencias de adicción ás drogas entre a poboación moza. Asemade, amósase a relevante contribución que tivo este movemento social para que se producise un cambio na percepción social e tratamento das persoas afectadas polas drogas. Finalmente, destácase a transformación persoal das nais involucradas, que romperon cos roles tradicionais de xénero e gañaron conciencia feminista.
O presente traballo Fin de Máster realiza unha aproximación á loita social contra o narcotráfico protagonizado polo movemento das nais contra a droga. En concreto, analiza o caso da Asociación Érguete en Galicia, situando o foco na súa orixe, características, accións principais e o seu impacto social e político. A través dunha revisión bibliográfica e da realización de dúas entrevistas, examínase o papel fundamental deste grupo de nais na abordaxe dun problema público de gran magnitude, como foi o narcotráfico e as súas consecuencias de adicción ás drogas entre a poboación moza. Asemade, amósase a relevante contribución que tivo este movemento social para que se producise un cambio na percepción social e tratamento das persoas afectadas polas drogas. Finalmente, destácase a transformación persoal das nais involucradas, que romperon cos roles tradicionais de xénero e gañaron conciencia feminista.
Dirección
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Titoría)
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Titoría)
Tribunal
LOIS GONZALEZ, MARTA IRENE (Presidente/a)
López Rodríguez, Alfonso Antonio (Secretario/a)
CAAMAÑO ALEGRE, JOSE (Vogal)
LOIS GONZALEZ, MARTA IRENE (Presidente/a)
López Rodríguez, Alfonso Antonio (Secretario/a)
CAAMAÑO ALEGRE, JOSE (Vogal)
Da ruptura política a Sumar apoios: O comportamento electoral dos votantes de Podemos 2015-2023
Autoría
A.P.C.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
A.P.C.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
17.09.2024 09:30
17.09.2024 09:30
Resumo
A presente investigación estuda a evolución do electorado de Podemos desde a súa irrupción nas eleccións xerais de 2015 ata o seu declive nas eleccións xerais de 2023. Abórdase como este partido, orixinado do descontento social do 15-M, logrou captar o apoio de amplos sectores da cidadanía, conseguindo importantes éxitos electorais, entre os que destacan a súa entrada nas institucións en 2015 e a súa posterior participación no goberno de coalición en 2019. O obxectivo principal é analizar o comportamento do electorado de Podemos en cinco procesos electorais: 2015, 2016, 2019 (abril e novembro) e 2023. Así, observaranse os cambios que se producen entre votantes, como evoluciona o perfil do votante, e cales serán os principais factores explicativos do voto.
A presente investigación estuda a evolución do electorado de Podemos desde a súa irrupción nas eleccións xerais de 2015 ata o seu declive nas eleccións xerais de 2023. Abórdase como este partido, orixinado do descontento social do 15-M, logrou captar o apoio de amplos sectores da cidadanía, conseguindo importantes éxitos electorais, entre os que destacan a súa entrada nas institucións en 2015 e a súa posterior participación no goberno de coalición en 2019. O obxectivo principal é analizar o comportamento do electorado de Podemos en cinco procesos electorais: 2015, 2016, 2019 (abril e novembro) e 2023. Así, observaranse os cambios que se producen entre votantes, como evoluciona o perfil do votante, e cales serán os principais factores explicativos do voto.
Dirección
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Titoría)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Titoría)
Tribunal
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
O Éxito no Liderado a través do Estudo da Autoeficacia no Alumnado da Facultade de Ciencias Políticas e Sociais da USC
Autoría
A.M.M.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
A.M.M.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
02.07.2024 10:15
02.07.2024 10:15
Resumo
O liderado é a capacidade que ten un individuo de influír noutro ou nun grupo de individuos para lograr un ou varios obxectivos. Esta investigación pretende analizar o éxito no liderado dunha mostra de estudantes e examinar se a personalidade normal, avaliada mediante o modelo dos Big Five, pode predicir este éxito. Para realizar esta tarefa establecéronse catro obxectivos. O primeiro deles é o estudo do liderado mediante a avaliación da autoeficacia no liderado e do potencial percibido para o liderado. O segundo obxectivo é analizar a relación das dimensións da personalidade normal coa autoeficacia no liderado e co potencial percibido para o liderado. O terceiro busca coñecer a experiencia do estudantado en posicións asimiladas ao liderado, así como as súas percepcións sobre a relevancia de competencias relacionadas co liderado de éxito. Finalmente, estudar a relación do éxito no liderado con características sociodemográficas. Estes obxectivos pretenden alcanzarse mediante unha análise de correlacións bivariadas entre as variables propostas. Os resultados desta análise estableceron que a personalidade normal do alumnado pode predicir o seu futuro éxito no liderado. Tamén inflúen neste éxito as experiencias de liderado pasadas do estudantado, así como as súas percepcións positivas sobre liderado. Pola contra, as variables demográficas non teñen unha relación estatisticamente significativa co éxito no liderado a excepción do desempeño académico.
O liderado é a capacidade que ten un individuo de influír noutro ou nun grupo de individuos para lograr un ou varios obxectivos. Esta investigación pretende analizar o éxito no liderado dunha mostra de estudantes e examinar se a personalidade normal, avaliada mediante o modelo dos Big Five, pode predicir este éxito. Para realizar esta tarefa establecéronse catro obxectivos. O primeiro deles é o estudo do liderado mediante a avaliación da autoeficacia no liderado e do potencial percibido para o liderado. O segundo obxectivo é analizar a relación das dimensións da personalidade normal coa autoeficacia no liderado e co potencial percibido para o liderado. O terceiro busca coñecer a experiencia do estudantado en posicións asimiladas ao liderado, así como as súas percepcións sobre a relevancia de competencias relacionadas co liderado de éxito. Finalmente, estudar a relación do éxito no liderado con características sociodemográficas. Estes obxectivos pretenden alcanzarse mediante unha análise de correlacións bivariadas entre as variables propostas. Os resultados desta análise estableceron que a personalidade normal do alumnado pode predicir o seu futuro éxito no liderado. Tamén inflúen neste éxito as experiencias de liderado pasadas do estudantado, así como as súas percepcións positivas sobre liderado. Pola contra, as variables demográficas non teñen unha relación estatisticamente significativa co éxito no liderado a excepción do desempeño académico.
Dirección
CUADRADO GONZALEZ, DAMARIS (Titoría)
CUADRADO GONZALEZ, DAMARIS (Titoría)
Tribunal
BOUZAS LORENZO, RAMON ANGEL (Presidente/a)
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Secretario/a)
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Vogal)
BOUZAS LORENZO, RAMON ANGEL (Presidente/a)
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Secretario/a)
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Vogal)
Estudo comparado dos planes de goberno aberto autonómicos en España: unha proposta de analise
Autoría
A.S.N.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
A.S.N.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
28.06.2024 10:45
28.06.2024 10:45
Resumo
O obxectivo deste Traballo de Fin de Máster é realizar o estudo da implementación dos catro plans de goberno aberto a nivel autonómico en España enmarcados dentro do programa local da Alianza para o Goberno Aberto mediante a proposta dunha aproximación metodolóxica a súa análise. O goberno aberto comezou a proliferar, así como os principios relacionados con este concepto e, por isto, é interesante poder aplicar unha metodoloxía que de maneira sinxela e eficaz analice a ambición, valores e desempeño dos compromisos de cada un dos plans e que, ademais, poda ser extrapolable a outros casos. Por isto, co presente traballo búscase entender e clasificar os compromisos dos plans de goberno aberto para así poñer a proba a metodoloxía proposta, identificar as súas vantaxes, inconvenientes e áreas de mellora e, finalmente, concluír se os plans constitúen verdadeiros cambios para o fomento do goberno aberto.
O obxectivo deste Traballo de Fin de Máster é realizar o estudo da implementación dos catro plans de goberno aberto a nivel autonómico en España enmarcados dentro do programa local da Alianza para o Goberno Aberto mediante a proposta dunha aproximación metodolóxica a súa análise. O goberno aberto comezou a proliferar, así como os principios relacionados con este concepto e, por isto, é interesante poder aplicar unha metodoloxía que de maneira sinxela e eficaz analice a ambición, valores e desempeño dos compromisos de cada un dos plans e que, ademais, poda ser extrapolable a outros casos. Por isto, co presente traballo búscase entender e clasificar os compromisos dos plans de goberno aberto para así poñer a proba a metodoloxía proposta, identificar as súas vantaxes, inconvenientes e áreas de mellora e, finalmente, concluír se os plans constitúen verdadeiros cambios para o fomento do goberno aberto.
Dirección
BOUZAS LORENZO, RAMON ANGEL (Titoría)
BOUZAS LORENZO, RAMON ANGEL (Titoría)
Tribunal
LOIS GONZALEZ, MARTA IRENE (Presidente/a)
López Rodríguez, Alfonso Antonio (Secretario/a)
CAAMAÑO ALEGRE, JOSE (Vogal)
LOIS GONZALEZ, MARTA IRENE (Presidente/a)
López Rodríguez, Alfonso Antonio (Secretario/a)
CAAMAÑO ALEGRE, JOSE (Vogal)
Márketing e perfil político do candidato: Miguel Ángel Revilla
Autoría
P.S.C.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
P.S.C.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
17.09.2024 09:30
17.09.2024 09:30
Resumo
Neste traballo preténdese analizar a importancia do márketing político e dun adecuado deseño do perfil do candidato para crear unha imaxe adecuada na mente do posible votante e, polo tanto, obter resultados favorables nas futuras eleccións e para o partido. Para iso preséntase un marco teórico que comeza cun estudo do concepto do márketing político, as 7 P’s, as as súas estratexias e o márketing actual. Tamén se conta cunha segunda parte centrada na importancia do perfil do candidato, na súa imaxe e nos arquetipos. E toda esta selección teórica, empregouse posteriormente para a análise do candidato Miguel Ángel Revilla e para estudar o perfil político do mesmo e as súas estratexias de márketing. Para iso utilizouse unha metodoloxía cualitativa baseada na revisión de artigos, entrevistas e libros. Unha vez terminada a investigación, sácanse unha serie de conclusións que reforzan o valor dun bo deseño de perfil, imaxe e comunicación do candidato, xa que, este é a imaxe real do partido.
Neste traballo preténdese analizar a importancia do márketing político e dun adecuado deseño do perfil do candidato para crear unha imaxe adecuada na mente do posible votante e, polo tanto, obter resultados favorables nas futuras eleccións e para o partido. Para iso preséntase un marco teórico que comeza cun estudo do concepto do márketing político, as 7 P’s, as as súas estratexias e o márketing actual. Tamén se conta cunha segunda parte centrada na importancia do perfil do candidato, na súa imaxe e nos arquetipos. E toda esta selección teórica, empregouse posteriormente para a análise do candidato Miguel Ángel Revilla e para estudar o perfil político do mesmo e as súas estratexias de márketing. Para iso utilizouse unha metodoloxía cualitativa baseada na revisión de artigos, entrevistas e libros. Unha vez terminada a investigación, sácanse unha serie de conclusións que reforzan o valor dun bo deseño de perfil, imaxe e comunicación do candidato, xa que, este é a imaxe real do partido.
Dirección
GALINDO ARRANZ, FERMIN (Titoría)
GALINDO ARRANZ, FERMIN (Titoría)
Tribunal
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
O suicidio en Lugo. Qué pode facer unha institución provincial?
Autoría
A.S.P.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
A.S.P.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
09.07.2024 12:00
09.07.2024 12:00
Resumo
Once persoas o día deciden rematar coa súa propia vida. Segundo o Instituto Nacional de Esta- tística (INE) Lugo sitúase como a cabeza das provincias españolas con máis suicidios por cada 100.000 habitantes, sendo 15,6 persoas. Este dato crea unha diferencia de 6,6 persoas coa media europea. Celso Arango, xefe de psiquiatría do Gregorio Marañon, ademais apunta que o suicidio xa é a principal causa de morte entre os rapaces de entre os 16 e 19 anos. Con estes datos, no presente traballo buscase definir o suicidio como un problema público que poida ser protagonista dunha campaña de comunicación institucional para a súa prevención. Previo a proposta dunha política pública e a súa campaña institucional, analizaranse seis accións de comunicación tanto públicas como privadas, así como nacionais e internacionais.
Once persoas o día deciden rematar coa súa propia vida. Segundo o Instituto Nacional de Esta- tística (INE) Lugo sitúase como a cabeza das provincias españolas con máis suicidios por cada 100.000 habitantes, sendo 15,6 persoas. Este dato crea unha diferencia de 6,6 persoas coa media europea. Celso Arango, xefe de psiquiatría do Gregorio Marañon, ademais apunta que o suicidio xa é a principal causa de morte entre os rapaces de entre os 16 e 19 anos. Con estes datos, no presente traballo buscase definir o suicidio como un problema público que poida ser protagonista dunha campaña de comunicación institucional para a súa prevención. Previo a proposta dunha política pública e a súa campaña institucional, analizaranse seis accións de comunicación tanto públicas como privadas, así como nacionais e internacionais.
Dirección
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Titoría)
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Titoría)
Tribunal
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Presidente/a)
MO GROBA, DIEGO (Secretario/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Vogal)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Presidente/a)
MO GROBA, DIEGO (Secretario/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Vogal)
Novos medios de comunicación en Galicia: O papel do pódcast dentro do panorama mediático
Autoría
I.A.S.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
I.A.S.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
20.09.2024 10:00
20.09.2024 10:00
Resumo
Este traballo ten como principal obxectivo coñecer o papel do pódcast dentro do panorama mediático de Galicia. Ten un tripla enfoque xa que, aínda que o traballo céntrese nos pódcast, preténdese coñecer cal é a relación que gardan con partidos políticos e Xunta de Galicia e, así tamén como é o traballo destes dous e como desenvolven a súa comunicación dentro deste mesmo panorama mediático. A comunicación política dáse a fin de que a cidadanía coñeza as accións do seu goberno e a súa clase política como medio para a rendición de contas. A cidadanía debe coñecer as actuacións de órganos de goberno e de oposición, co propósito de poder avalialas para elixir en cada proceso electoral asegurando así o carácter democrático da sociedade na que se da (Canel, 2006). Para o exercicio da comunicación política sempre cóntase cos medios de comunicación como distribuidores da información xa que son o canle principal de distribución de esta. Son relevantes por a súa capacidade para marcar axenda e determinar os temas e conversas do momento (Bouza, 2020). Con todo, isto vese modificado despois da aparición de Internet. Internet modifica o modo de comunicación e consumo, tal é así que se converte na principal fonte de información para a xente nova (Newman et al., 2023). As redes sociais posibilitan o incremento de creadores, é dicir, os usuarios poder producir información e son agora participantes dos debates públicos. Esta proliferación de creadores propicia a creación de novos medios e irrompe o pódcast. O pódcast é un formato de audio que se escoita a demanda e, en moitas ocasións dende aplicacións móbil (Tobin and Guadagno, 2022). Entre as súas vantaxes encóntrase a accesibilidade, a multiplicidade de temas o a sensación de intimidade e a relación que se crea entre oíntes e presentadores. Ademais destas vantaxes e dado o aumento de pódcast a nivel nacional e como a conversa en eles cada vez versa máis sobre política quérese coñecer a motivación de creadores e políticos polo formato dentro do contexto de Galicia. Para elo, faise unha pescuda de pódcast de creadores galegos e elíxense os tres que van a ser obxecto de estudo: por unha banda, Café Derby 21, un pódcast cultural que da voz a figuras relevantes do momento en Galicia, e por outra, Carretando e Ou Ké, cuxo eixo central é a política e, aínda que trátase de dúas maneiras moi distintas propician o debate e conversas sobre a política en Galicia. Facendo primeiro unha análise de contido para coñecer os proxectos máis a fondo e despois, unha serie de entrevistas aos creadores, responsables dos partidos políticos e Xunta de Galicia preténdese reflectir o panorama mediático de Galicia e o papel dos pódcast dentro deste.
Este traballo ten como principal obxectivo coñecer o papel do pódcast dentro do panorama mediático de Galicia. Ten un tripla enfoque xa que, aínda que o traballo céntrese nos pódcast, preténdese coñecer cal é a relación que gardan con partidos políticos e Xunta de Galicia e, así tamén como é o traballo destes dous e como desenvolven a súa comunicación dentro deste mesmo panorama mediático. A comunicación política dáse a fin de que a cidadanía coñeza as accións do seu goberno e a súa clase política como medio para a rendición de contas. A cidadanía debe coñecer as actuacións de órganos de goberno e de oposición, co propósito de poder avalialas para elixir en cada proceso electoral asegurando así o carácter democrático da sociedade na que se da (Canel, 2006). Para o exercicio da comunicación política sempre cóntase cos medios de comunicación como distribuidores da información xa que son o canle principal de distribución de esta. Son relevantes por a súa capacidade para marcar axenda e determinar os temas e conversas do momento (Bouza, 2020). Con todo, isto vese modificado despois da aparición de Internet. Internet modifica o modo de comunicación e consumo, tal é así que se converte na principal fonte de información para a xente nova (Newman et al., 2023). As redes sociais posibilitan o incremento de creadores, é dicir, os usuarios poder producir información e son agora participantes dos debates públicos. Esta proliferación de creadores propicia a creación de novos medios e irrompe o pódcast. O pódcast é un formato de audio que se escoita a demanda e, en moitas ocasións dende aplicacións móbil (Tobin and Guadagno, 2022). Entre as súas vantaxes encóntrase a accesibilidade, a multiplicidade de temas o a sensación de intimidade e a relación que se crea entre oíntes e presentadores. Ademais destas vantaxes e dado o aumento de pódcast a nivel nacional e como a conversa en eles cada vez versa máis sobre política quérese coñecer a motivación de creadores e políticos polo formato dentro do contexto de Galicia. Para elo, faise unha pescuda de pódcast de creadores galegos e elíxense os tres que van a ser obxecto de estudo: por unha banda, Café Derby 21, un pódcast cultural que da voz a figuras relevantes do momento en Galicia, e por outra, Carretando e Ou Ké, cuxo eixo central é a política e, aínda que trátase de dúas maneiras moi distintas propician o debate e conversas sobre a política en Galicia. Facendo primeiro unha análise de contido para coñecer os proxectos máis a fondo e despois, unha serie de entrevistas aos creadores, responsables dos partidos políticos e Xunta de Galicia preténdese reflectir o panorama mediático de Galicia e o papel dos pódcast dentro deste.
Dirección
VIZOSO GARCIA, ANGEL ANTONIO (Titoría)
VIZOSO GARCIA, ANGEL ANTONIO (Titoría)
Tribunal
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
CASTRO MARTINEZ, PALOMA (Secretario/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Vogal)
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
CASTRO MARTINEZ, PALOMA (Secretario/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Vogal)
Análise das eleccións autonómicas en Galicia e o País Vasco de 2024: Cambios sen mudanzas
Autoría
A.G.V.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
A.G.V.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
17.09.2024 09:30
17.09.2024 09:30
Resumo
No ano 2024 teñen lugar dous procesos electorais autonómicos, en Galicia e no País Vasco, que contan con dinámicas políticas propias reflexadas estas en sistemas electorais propios. A pesares de non haber mudanzas nos gobernos, estes procesos traen como resultado varios cambios significativos para as forzas políticas galegas e vascas, tano a nivel organizativo como electoral. As forzas nacionalistas do espazo da esquerda aumentan apoios e consolídanse como as principais alternativas, agudizando a competición política. Evidenciase tamén a importancia das variables ideolóxica e identitaria para explicar as dinámicas de competición política e o comportamento de voto no caso vasco e galego. Neste traballo faremos una análise destes dous procesos electorais, observando os cambios que se producen entre os votantes, cal é o perfil de votante de cada partido e que o caracteriza, a forma na que se articula a competición política e cales serán os principais factores explicativos do voto ás principais formacións de cada sistema político.
No ano 2024 teñen lugar dous procesos electorais autonómicos, en Galicia e no País Vasco, que contan con dinámicas políticas propias reflexadas estas en sistemas electorais propios. A pesares de non haber mudanzas nos gobernos, estes procesos traen como resultado varios cambios significativos para as forzas políticas galegas e vascas, tano a nivel organizativo como electoral. As forzas nacionalistas do espazo da esquerda aumentan apoios e consolídanse como as principais alternativas, agudizando a competición política. Evidenciase tamén a importancia das variables ideolóxica e identitaria para explicar as dinámicas de competición política e o comportamento de voto no caso vasco e galego. Neste traballo faremos una análise destes dous procesos electorais, observando os cambios que se producen entre os votantes, cal é o perfil de votante de cada partido e que o caracteriza, a forma na que se articula a competición política e cales serán os principais factores explicativos do voto ás principais formacións de cada sistema político.
Dirección
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Titoría)
BENITEZ BALEATO, JESUS MANUEL (Titoría)
Tribunal
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
LAGARES DIEZ, MARIA NIEVES (Presidente/a)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Secretario/a)
JARAIZ GULIAS, ERIKA (Vogal)
Agenda Setting: un estudo comparativo das axendas dos medios e os partidos durante as eleccións galegas do 2024
Autoría
S.P.L.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
S.P.L.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
20.09.2024 10:00
20.09.2024 10:00
Resumo
Esta investigación analiza as axendas dos medios de comunicación e os principais partidos políticos durante a campaña electoral para os comicios autonómicos de Galicia no 2024. Preténdese determinar se houbo unha coalición de axendas entre estes actores para orientar ao electorado cara determinados asuntos afastados das preocupacións reais da poboación. O traballo presenta unha comparación das temáticas máis empregadas polos candidatos durante os 15 días previos as votacións e cales foron os máis publicados nos medios de comunicación. Deste xeito, obsérvanse as diferentes estratexias de comunicación empregadas polos partidos en base ao tipo de público ao que se dirixían e o asunto tratado.
Esta investigación analiza as axendas dos medios de comunicación e os principais partidos políticos durante a campaña electoral para os comicios autonómicos de Galicia no 2024. Preténdese determinar se houbo unha coalición de axendas entre estes actores para orientar ao electorado cara determinados asuntos afastados das preocupacións reais da poboación. O traballo presenta unha comparación das temáticas máis empregadas polos candidatos durante os 15 días previos as votacións e cales foron os máis publicados nos medios de comunicación. Deste xeito, obsérvanse as diferentes estratexias de comunicación empregadas polos partidos en base ao tipo de público ao que se dirixían e o asunto tratado.
Dirección
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Titoría)
LOPEZ LOPEZ, PAULO CARLOS (Titoría)
Tribunal
Rivera Otero, Jose Manuel (Presidente/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Secretario/a)
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Vogal)
Rivera Otero, Jose Manuel (Presidente/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Secretario/a)
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Vogal)
O goberno local e o desbloqueo do continente africano - PALOP: O caso de Cabo Verde
Autoría
A.B.A.N.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
A.B.A.N.
Máster Universitario en Goberno Local e Políticas Públicas Innovadoras
Data da defensa
16.09.2024 13:30
16.09.2024 13:30
Resumo
A tese analisa a evolução do poder local em África, com um estudo de caso centrado no país insular PALOP de Cabo Verde. O trabalho investiga como a descentralização e a autonomia local influenciam o desenvolvimento socioeconómico e político, promovendo o desbloqueamento de regiões isoladas. A investigação abrange a transição do modelo de governação pré-colonial para as estruturas impostas pelo colonialismo e depois para os sistemas democráticos e pós-independência. Avalia também o quadro normativo e institucional dos governos locais nos países africanos, propondo recomendações para o reforço destas estruturas enquanto agentes de desenvolvimento e de integração regional.
A tese analisa a evolução do poder local em África, com um estudo de caso centrado no país insular PALOP de Cabo Verde. O trabalho investiga como a descentralização e a autonomia local influenciam o desenvolvimento socioeconómico e político, promovendo o desbloqueamento de regiões isoladas. A investigação abrange a transição do modelo de governação pré-colonial para as estruturas impostas pelo colonialismo e depois para os sistemas democráticos e pós-independência. Avalia também o quadro normativo e institucional dos governos locais nos países africanos, propondo recomendações para o reforço destas estruturas enquanto agentes de desenvolvimento e de integração regional.
Dirección
HAZ GOMEZ, FRANCISCO EDUARDO (Titoría)
HAZ GOMEZ, FRANCISCO EDUARDO (Titoría)
Tribunal
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
BARRAL BUCETA, BRAN (Secretario/a)
LABORA GONZALEZ, JUAN JOSE (Vogal)
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
BARRAL BUCETA, BRAN (Secretario/a)
LABORA GONZALEZ, JUAN JOSE (Vogal)
A campaña permanente: Análise da comunicación en twitter (X) do presidente do Salvador, Nayib Bukele, durante o seu primeiro período presidencial do 2019-2023
Autoría
K.M.E.A.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
K.M.E.A.
Máster Universitario en Tecnoloxías en Marketing e Comunicación Política
Data da defensa
20.09.2024 10:00
20.09.2024 10:00
Resumo
Este traballo de fin de máster ten como obxectivo identificar se a comunicación en Twitter do presidente de O Salvador, Nayib Bukele, durante o seu primeiro período presidencial do 2019-2023, responde a un modelo de campaña permanente. O tema enmárcase no contexto do campo de estudo da comunicación gobernamental dixital en ciencias políticas e busca: 1. Caracterizar a comunicación gobernamental por parte do presidente Nayib Bukele segundo as características da campaña permanente. 2. Distinguir os temas ou categorías arredor dos que xira o discurso do presidente Nayib Bukele. 3. Identificar a narrativa central da comunicación do presidente Nayib Bukele. Para acadar estes obxectivos, empregouse un enfoque cualitativo utilizando a técnica de análise de contido e os datos foron analizados mediante a ferramenta Atlas.ti. A mostra do estudo estivo composta por 808 chíos da conta persoal do presidente @nayibbukele correspondentes entre o 01 de xuño de 2019 e o 01 de decembro de 2023, primeiro período presidencial. Os resultados principais indican que o 54% da súa comunicación cumpre con polo menos 1 das características de comunicación gobernamental que responden a unha campaña permanente, priorizando a busca de lexitimidade do seu goberno (69.34%). Estes resultados suxiren que, en gran medida, a súa comunicación buscou soster a confianza no seu goberno de cara á reelección 2024. Ademais, utilizou unha narrativa de ataque constante aos seus inimigos, que non só son os outros partidos políticos, senón tamén a comunidade internacional, ONGs, incluso os medios de comunicación.
Este traballo de fin de máster ten como obxectivo identificar se a comunicación en Twitter do presidente de O Salvador, Nayib Bukele, durante o seu primeiro período presidencial do 2019-2023, responde a un modelo de campaña permanente. O tema enmárcase no contexto do campo de estudo da comunicación gobernamental dixital en ciencias políticas e busca: 1. Caracterizar a comunicación gobernamental por parte do presidente Nayib Bukele segundo as características da campaña permanente. 2. Distinguir os temas ou categorías arredor dos que xira o discurso do presidente Nayib Bukele. 3. Identificar a narrativa central da comunicación do presidente Nayib Bukele. Para acadar estes obxectivos, empregouse un enfoque cualitativo utilizando a técnica de análise de contido e os datos foron analizados mediante a ferramenta Atlas.ti. A mostra do estudo estivo composta por 808 chíos da conta persoal do presidente @nayibbukele correspondentes entre o 01 de xuño de 2019 e o 01 de decembro de 2023, primeiro período presidencial. Os resultados principais indican que o 54% da súa comunicación cumpre con polo menos 1 das características de comunicación gobernamental que responden a unha campaña permanente, priorizando a busca de lexitimidade do seu goberno (69.34%). Estes resultados suxiren que, en gran medida, a súa comunicación buscou soster a confianza no seu goberno de cara á reelección 2024. Ademais, utilizou unha narrativa de ataque constante aos seus inimigos, que non só son os outros partidos políticos, senón tamén a comunidade internacional, ONGs, incluso os medios de comunicación.
Dirección
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Titoría)
PALEO MOSQUERA, NATALIA (Titoría)
Tribunal
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
CASTRO MARTINEZ, PALOMA (Secretario/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Vogal)
BASTOS BOUBETA, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
CASTRO MARTINEZ, PALOMA (Secretario/a)
PEREIRA LOPEZ, MARIA (Vogal)