Análise baseada na estratexia do Océano Azul: o caso do Cirque du Soleil na industria do circo
Autoría
Y.P.Q.
Máster Universitario en Dirección de Empresas (2ªed) [L]
Y.P.Q.
Máster Universitario en Dirección de Empresas (2ªed) [L]
Data da defensa
16.07.2025 16:30
16.07.2025 16:30
Resumo
O traballo mostra como, mediante a Estratexia do Océano Azul, unha empresa pode deixar atrás a competencia tradicional e crear un espazo de mercado inexplorado. A través do caso do CirqueduSoleil explícase como esta compañía canadense substituíu os elementos clásicos do circo (animais, espectáculos itinerantes e prezos baixos) por unha experiencia híbrida de teatro, música e acrobacias, pensada para un público adulto e culturalmente esixente. Para entender o seu éxito, compáranse ambos modelos de negocio usando ferramentas como o Lenzo Estratéxico, a Matriz ERRC (Eliminar, Reducir, Elevar, Crear), as Seis Camiños da Estratexia BOS e a análise dos Tres Niveis de Non Clientes. Estas metodoloxías amosan como se redefiniron os factores competitivos para atraer clientes de alto poder adquisitivo. Ademais, o estudo destaca que aplicar o Océano Azul esixe liderado transformacional, aliñamento interno e disposición a asumir riscos estratéxicos. Finalmente, conclúe que esta estratexia, aínda que non universal, ofrece unha vía creativa, rendible e sostible para cambiar as regras do xogo e conectar emocionalmente cos clientes.
O traballo mostra como, mediante a Estratexia do Océano Azul, unha empresa pode deixar atrás a competencia tradicional e crear un espazo de mercado inexplorado. A través do caso do CirqueduSoleil explícase como esta compañía canadense substituíu os elementos clásicos do circo (animais, espectáculos itinerantes e prezos baixos) por unha experiencia híbrida de teatro, música e acrobacias, pensada para un público adulto e culturalmente esixente. Para entender o seu éxito, compáranse ambos modelos de negocio usando ferramentas como o Lenzo Estratéxico, a Matriz ERRC (Eliminar, Reducir, Elevar, Crear), as Seis Camiños da Estratexia BOS e a análise dos Tres Niveis de Non Clientes. Estas metodoloxías amosan como se redefiniron os factores competitivos para atraer clientes de alto poder adquisitivo. Ademais, o estudo destaca que aplicar o Océano Azul esixe liderado transformacional, aliñamento interno e disposición a asumir riscos estratéxicos. Finalmente, conclúe que esta estratexia, aínda que non universal, ofrece unha vía creativa, rendible e sostible para cambiar as regras do xogo e conectar emocionalmente cos clientes.
Dirección
LOPEZ LOPEZ, VICENTE ANGEL (Titoría)
LOPEZ LOPEZ, VICENTE ANGEL (Titoría)
Tribunal
LOSADA PEREZ, FERNANDO (Presidente/a)
BECERRA DIAZ, ALEJO (Secretario/a)
MIRAMONTES VIÑA, VANESSA (Vogal)
LOSADA PEREZ, FERNANDO (Presidente/a)
BECERRA DIAZ, ALEJO (Secretario/a)
MIRAMONTES VIÑA, VANESSA (Vogal)
O poder do recordo: marketing de nostalxia enfocado na xeración millennial.
Autoría
M.R.L.
Máster Universitario en Dirección de Empresas (2ªed) [L]
M.R.L.
Máster Universitario en Dirección de Empresas (2ªed) [L]
Data da defensa
16.07.2025 17:00
16.07.2025 17:00
Resumo
Este Traballo de Fin de Máster explora o uso do marketing de nostalxia como estratexia emocional orientada especificamente á xeración millennial. A partir dun marco teórico que analiza os fundamentos da nostalxia e a súa aplicación no ámbito do márketing, examínase como as marcas recorren ao recordo como ferramenta de conexión e fidelización. A investigación expón que a nostalxia non só serve para evocar o pasado, senón que se converte nunha poderosa ferramenta para influír nas decisións de consumo actuais. Para comprobar esta hipótese, analízanse sete casos de estudo correspondentes a sectores diversos como o entretemento, a alimentación e a automoción: Nintendo, Pokémon GO, Nestlé Jungly, Stranger Things, Lilo e Stitch, Frigo e Renault 5. En todos eles obsérvase un uso intencionado de elementos visuais, simbólicos e narrativos que remiten á infancia ou adolescencia dos millennials. As marcas apóianse en códigos compartidos por esta xeración para xerar vínculos emocionais, activar recordos positivos e construír experiencias significativas que van máis aló do simple consumo dun produto. Os resultados mostran que a nostalxia é eficaz cando se combina con innovación, autenticidade e participación activa da comunidade. A recreación de deseños, a edición limitada de produtos e a creación de experiencias inmersivas son algúns dos recursos máis utilizados. Así mesmo, confírmase que o márketing nostálxico pode influír na percepción do prezo, aumentar a fidelidade á marca e xerar un sentimento de pertenza.
Este Traballo de Fin de Máster explora o uso do marketing de nostalxia como estratexia emocional orientada especificamente á xeración millennial. A partir dun marco teórico que analiza os fundamentos da nostalxia e a súa aplicación no ámbito do márketing, examínase como as marcas recorren ao recordo como ferramenta de conexión e fidelización. A investigación expón que a nostalxia non só serve para evocar o pasado, senón que se converte nunha poderosa ferramenta para influír nas decisións de consumo actuais. Para comprobar esta hipótese, analízanse sete casos de estudo correspondentes a sectores diversos como o entretemento, a alimentación e a automoción: Nintendo, Pokémon GO, Nestlé Jungly, Stranger Things, Lilo e Stitch, Frigo e Renault 5. En todos eles obsérvase un uso intencionado de elementos visuais, simbólicos e narrativos que remiten á infancia ou adolescencia dos millennials. As marcas apóianse en códigos compartidos por esta xeración para xerar vínculos emocionais, activar recordos positivos e construír experiencias significativas que van máis aló do simple consumo dun produto. Os resultados mostran que a nostalxia é eficaz cando se combina con innovación, autenticidade e participación activa da comunidade. A recreación de deseños, a edición limitada de produtos e a creación de experiencias inmersivas son algúns dos recursos máis utilizados. Así mesmo, confírmase que o márketing nostálxico pode influír na percepción do prezo, aumentar a fidelidade á marca e xerar un sentimento de pertenza.
Dirección
CASTRO GONZALEZ, SANDRA (Titoría)
CASTRO GONZALEZ, SANDRA (Titoría)
Tribunal
LOSADA PEREZ, FERNANDO (Presidente/a)
BECERRA DIAZ, ALEJO (Secretario/a)
MIRAMONTES VIÑA, VANESSA (Vogal)
LOSADA PEREZ, FERNANDO (Presidente/a)
BECERRA DIAZ, ALEJO (Secretario/a)
MIRAMONTES VIÑA, VANESSA (Vogal)