Programa Profesores Visitantes en Estados Unidos e Canadá, impacto e repercusión na práctica docente
Autoría
I.C.H.L.
Máster Universitario en Investigación en Educación, Diversidade Cultural e Desenvolvemento Comunitario
I.C.H.L.
Máster Universitario en Investigación en Educación, Diversidade Cultural e Desenvolvemento Comunitario
Data da defensa
10.02.2025 09:00
10.02.2025 09:00
Resumo
O profesorado afronta crecentes e cambiantes demandas sociais que requiren unha actualización constante das competencias profesionais. A mellora do ensino non só é necesaria, senón tamén unha obriga que supón unha profunda transformación no pensamento, actitudes e comportamentos do profesorado. Este cambio paradigmático é fundamental para adaptarse ás demandas dinámicas da educación contemporánea e dotar ao alumnado das ferramentas necesarias para prosperar nun mundo en constante cambio. Neste sentido, o Programa de Profesores Visitantes en Estados Unidos e Canadá concíbese como unha experiencia de mobilidade internacional do profesorado, pero fundamentalmente como unha oportunidade única de desenvolvemento profesional docente que aporta beneficios innegables á formación do profesorado participante no seu regreso ás aulas españolas. O obxectivo era examinar o impacto e a repercusión do programa no centro de retorno. A metodoloxía de investigación seleccionada corresponde a un estudo descritivo con metodoloxía cuantitativa. Realízase un cuestionario cunha mostra de 15 docentes de Educación Primaria que foron participantes no período 2011- 2018. Conclúese que a experiencia de profesor visitante aumenta as competencias sociais, lingüísticas e/ou culturais, incrementa o coñecemento sobre os sistemas educativos doutros países, contribúe a mellorar a xestión da aula, o comportamento do alumnado a comunicación e o trato coas familias, e axuda a coñecer as melloras necesarias no sistema educativo xeral do noso país. O profesorado visitante benefíciase da aprendizaxe de boas prácticas e da adquisición de coñecementos para o seu desenvolvemento profesional. Non obstante, manifesta que non recibiu recoñecemento como actividade formativa, nin percepción do complemento específico ou certificación pola Administración educativa correspondente.
O profesorado afronta crecentes e cambiantes demandas sociais que requiren unha actualización constante das competencias profesionais. A mellora do ensino non só é necesaria, senón tamén unha obriga que supón unha profunda transformación no pensamento, actitudes e comportamentos do profesorado. Este cambio paradigmático é fundamental para adaptarse ás demandas dinámicas da educación contemporánea e dotar ao alumnado das ferramentas necesarias para prosperar nun mundo en constante cambio. Neste sentido, o Programa de Profesores Visitantes en Estados Unidos e Canadá concíbese como unha experiencia de mobilidade internacional do profesorado, pero fundamentalmente como unha oportunidade única de desenvolvemento profesional docente que aporta beneficios innegables á formación do profesorado participante no seu regreso ás aulas españolas. O obxectivo era examinar o impacto e a repercusión do programa no centro de retorno. A metodoloxía de investigación seleccionada corresponde a un estudo descritivo con metodoloxía cuantitativa. Realízase un cuestionario cunha mostra de 15 docentes de Educación Primaria que foron participantes no período 2011- 2018. Conclúese que a experiencia de profesor visitante aumenta as competencias sociais, lingüísticas e/ou culturais, incrementa o coñecemento sobre os sistemas educativos doutros países, contribúe a mellorar a xestión da aula, o comportamento do alumnado a comunicación e o trato coas familias, e axuda a coñecer as melloras necesarias no sistema educativo xeral do noso país. O profesorado visitante benefíciase da aprendizaxe de boas prácticas e da adquisición de coñecementos para o seu desenvolvemento profesional. Non obstante, manifesta que non recibiu recoñecemento como actividade formativa, nin percepción do complemento específico ou certificación pola Administración educativa correspondente.
Dirección
LONGUEIRA MATOS, SILVANA (Titoría)
LONGUEIRA MATOS, SILVANA (Titoría)
Tribunal
OLVEIRA OLVEIRA, MARIA ESTHER (Presidente/a)
MIGUEZ SALINA, GABRIELA DOLORES (Secretario/a)
GARCIA VINUESA, ANTONIO (Vogal)
OLVEIRA OLVEIRA, MARIA ESTHER (Presidente/a)
MIGUEZ SALINA, GABRIELA DOLORES (Secretario/a)
GARCIA VINUESA, ANTONIO (Vogal)
Revisión sistemática das intervencións realizadas polo profesorado para o tratamento dos casos de acoso escolar
Autoría
M.G.P.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Ciencias Experimentais, Matemáticas, e Tecnoloxía e Informática (Campus Santiago)
M.G.P.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Ciencias Experimentais, Matemáticas, e Tecnoloxía e Informática (Campus Santiago)
Data da defensa
11.02.2025 16:00
11.02.2025 16:00
Resumo
O acoso escolar é unha realidade coa que conviven moitos e moitas estudantes nos centros educativos, que ten moitas consecuencias perniciosas para o alumnado. Polo tanto, coñecer as causas, quen o causa e quen o sofre é importante para previr este tipo de situacións. Ante estes casos, o papel do profesorado é fundamental, posto que este grupo está ao cargo da integridade física e mental do alumnado. Por esta razón, neste traballo de fin de mestrado preténdese abordar o concepto de acoso escolar e os factores que o rodean, para examinar o papel do profesorado mediante unha investigación documental, que arroxou datos sobre a súa formación fronte ao acoso escolar e as prácticas e programas utilizados para a súa prevención e resolución. Esta investigación amosa que existe unha carencia de formación do profesorado en materia do acoso escolar e que moitos programas soen ter un efecto limitado pola falta de recursos ou tempo de aplicación destes.
O acoso escolar é unha realidade coa que conviven moitos e moitas estudantes nos centros educativos, que ten moitas consecuencias perniciosas para o alumnado. Polo tanto, coñecer as causas, quen o causa e quen o sofre é importante para previr este tipo de situacións. Ante estes casos, o papel do profesorado é fundamental, posto que este grupo está ao cargo da integridade física e mental do alumnado. Por esta razón, neste traballo de fin de mestrado preténdese abordar o concepto de acoso escolar e os factores que o rodean, para examinar o papel do profesorado mediante unha investigación documental, que arroxou datos sobre a súa formación fronte ao acoso escolar e as prácticas e programas utilizados para a súa prevención e resolución. Esta investigación amosa que existe unha carencia de formación do profesorado en materia do acoso escolar e que moitos programas soen ter un efecto limitado pola falta de recursos ou tempo de aplicación destes.
Dirección
FRANCO LOPEZ, JOSE PABLO (Titoría)
FRANCO LOPEZ, JOSE PABLO (Titoría)
Tribunal
VARELA PORTELA, CRISTINA (Presidente/a)
GONZALEZ SEQUEIROS, PABLO (Secretario/a)
CASAS QUIROGA, LUCIA (Vogal)
VARELA PORTELA, CRISTINA (Presidente/a)
GONZALEZ SEQUEIROS, PABLO (Secretario/a)
CASAS QUIROGA, LUCIA (Vogal)
Efectividade e afectividade da probabilidade dende a experimentación en 4º da ESO
Autoría
A.P.R.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Ciencias Experimentais, Matemáticas, e Tecnoloxía e Informática (Campus Santiago)
A.P.R.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Ciencias Experimentais, Matemáticas, e Tecnoloxía e Informática (Campus Santiago)
Data da defensa
11.02.2025 17:00
11.02.2025 17:00
Resumo
O obxectivo deste traballo é desenvolver unha proposta didáctica para o ensino da probabilidade en 4º da ESO. O proxecto busca a ensinanza dos conceptos e a consecución das competencias asociadas á probabilidade dende unha perspectiva máis experimental, na que o emprego de materiais manipulables e interactivos para realizar experimentos e simulacións na aula terá especial importancia. En primeiro lugar, realizarase unha revisión bibliográfica sobre o ensino da probabilidade na secundaria, na que se fará especial fincapé nas principais dificultades xa sinaladas por outros autores e na importancia do dominio afectivo do alumnado. Seguidamente, preséntase unha proposta didáctica que pretende remediar estas dificultades dunha maneira amena e interactiva que motive ao alumnado, ao mesmo tempo que se amosa a vinculación da probabilidade co mundo real. Por último, grazas a uns cuestionarios que o alumando cubrirá antes e despois da proposta, discutirase o seu éxito e eficacia tanto a nivel académico como do dominio afectivo.
O obxectivo deste traballo é desenvolver unha proposta didáctica para o ensino da probabilidade en 4º da ESO. O proxecto busca a ensinanza dos conceptos e a consecución das competencias asociadas á probabilidade dende unha perspectiva máis experimental, na que o emprego de materiais manipulables e interactivos para realizar experimentos e simulacións na aula terá especial importancia. En primeiro lugar, realizarase unha revisión bibliográfica sobre o ensino da probabilidade na secundaria, na que se fará especial fincapé nas principais dificultades xa sinaladas por outros autores e na importancia do dominio afectivo do alumnado. Seguidamente, preséntase unha proposta didáctica que pretende remediar estas dificultades dunha maneira amena e interactiva que motive ao alumnado, ao mesmo tempo que se amosa a vinculación da probabilidade co mundo real. Por último, grazas a uns cuestionarios que o alumando cubrirá antes e despois da proposta, discutirase o seu éxito e eficacia tanto a nivel académico como do dominio afectivo.
Dirección
CASTIÑEIRA VEIGA, GONZALO (Titoría)
CASTIÑEIRA VEIGA, GONZALO (Titoría)
Tribunal
VARELA PORTELA, CRISTINA (Presidente/a)
GONZALEZ SEQUEIROS, PABLO (Secretario/a)
CASAS QUIROGA, LUCIA (Vogal)
VARELA PORTELA, CRISTINA (Presidente/a)
GONZALEZ SEQUEIROS, PABLO (Secretario/a)
CASAS QUIROGA, LUCIA (Vogal)
Proposta didáctica para a introdución dos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS) da Axenda 2030 na materia de Bioloxía e Xeoloxía de 4º da ESO
Autoría
M.R.V.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Ciencias Experimentais, Matemáticas, e Tecnoloxía e Informática (Campus Santiago)
M.R.V.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Ciencias Experimentais, Matemáticas, e Tecnoloxía e Informática (Campus Santiago)
Data da defensa
11.02.2025 18:00
11.02.2025 18:00
Resumo
No presente Traballo de Fin de Máster proponse unha proposta didáctica relativa ao cambio climático e, en concreto, a un factor determinante no mesmo: o desenvolvemento sostible. Preténdese o achegamento ao alumnado conceptos e coñecementos básicos sobre que é o desenvolvemento sostible no marco dos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS), que están recollidos na Axenda 2030 da ONU, a través dunha serie de actividades interactivas na aula como parte da materia de Bioloxía e Xeoloxía para o curso de 4º da ESO. Deste xeito, búscase sensibilizar ao alumnado sobre unha problemática actual e de gran relevancia socio-científica á que terán que afrontarse no futuro como cidadáns/ás a través dun proceso de ensinanza-aprendizaxe co que o alumnado poida tamén obter recursos, habilidades e competencias que lle sirvan para a toma de decisión responsables como parte da cidadanía ao mesmo tempo que se promova o espírito crítico e o debate.
No presente Traballo de Fin de Máster proponse unha proposta didáctica relativa ao cambio climático e, en concreto, a un factor determinante no mesmo: o desenvolvemento sostible. Preténdese o achegamento ao alumnado conceptos e coñecementos básicos sobre que é o desenvolvemento sostible no marco dos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS), que están recollidos na Axenda 2030 da ONU, a través dunha serie de actividades interactivas na aula como parte da materia de Bioloxía e Xeoloxía para o curso de 4º da ESO. Deste xeito, búscase sensibilizar ao alumnado sobre unha problemática actual e de gran relevancia socio-científica á que terán que afrontarse no futuro como cidadáns/ás a través dun proceso de ensinanza-aprendizaxe co que o alumnado poida tamén obter recursos, habilidades e competencias que lle sirvan para a toma de decisión responsables como parte da cidadanía ao mesmo tempo que se promova o espírito crítico e o debate.
Dirección
Nogueira Pérez, Miguel Ángel (Titoría)
Nogueira Pérez, Miguel Ángel (Titoría)
Tribunal
VARELA PORTELA, CRISTINA (Presidente/a)
GONZALEZ SEQUEIROS, PABLO (Secretario/a)
CASAS QUIROGA, LUCIA (Vogal)
VARELA PORTELA, CRISTINA (Presidente/a)
GONZALEZ SEQUEIROS, PABLO (Secretario/a)
CASAS QUIROGA, LUCIA (Vogal)
Simulación Clínica no Ciclo Formativo de Grao Medio de Técnico/a en Emerxencias Sanitarias: unha proposta de intervención didáctica.
Autoría
E.V.C.T.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Formación Profesional: Sector Servizos (Campus Santiago)
E.V.C.T.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Formación Profesional: Sector Servizos (Campus Santiago)
Data da defensa
12.02.2025 10:00
12.02.2025 10:00
Resumo
A simulación clínica proporciona múltiples beneficios e oportunidades de aprendizaxe grazas á súa relación coa adquisición de habilidades prácticas e ten un papel relevante nos estudos relacionados coas ciencias da saúde. Debido ao carácter práctico e profesionalizante da Formación Profesional, ten xeito que estea presente nas súas ensinanzas. O obxectivo do presente traballo de fin de máster é elaborar unha proposta de intervención didáctica innovadora que transforme e optimice as actividades de simulación clínica incluídas no módulo “atención sanitaria inicial en situacións de emerxencia” pertencentes ao Ciclo Formativo de Grao Medio de Técnico/a en Emerxencias Sanitarias dun centro educativo concreto. Ao longo do traballo realízase unha revisión do marco teórico no que se basea a proposta e desenvólvese a propia proposta de intervención didáctica, que inclúe unha avaliación de necesidades, a planificación de espazos, actividades e recursos, a contextualización da proposta no módulo, a sistemática das actividades e a proposta de avaliación da intervención. Finalmente, atópase unha análise e discusión dos resultados obtidos na aplicación hipotética da intervención, que globalmente animan á súa revisión, mellora e verdadeira posta en práctica.
A simulación clínica proporciona múltiples beneficios e oportunidades de aprendizaxe grazas á súa relación coa adquisición de habilidades prácticas e ten un papel relevante nos estudos relacionados coas ciencias da saúde. Debido ao carácter práctico e profesionalizante da Formación Profesional, ten xeito que estea presente nas súas ensinanzas. O obxectivo do presente traballo de fin de máster é elaborar unha proposta de intervención didáctica innovadora que transforme e optimice as actividades de simulación clínica incluídas no módulo “atención sanitaria inicial en situacións de emerxencia” pertencentes ao Ciclo Formativo de Grao Medio de Técnico/a en Emerxencias Sanitarias dun centro educativo concreto. Ao longo do traballo realízase unha revisión do marco teórico no que se basea a proposta e desenvólvese a propia proposta de intervención didáctica, que inclúe unha avaliación de necesidades, a planificación de espazos, actividades e recursos, a contextualización da proposta no módulo, a sistemática das actividades e a proposta de avaliación da intervención. Finalmente, atópase unha análise e discusión dos resultados obtidos na aplicación hipotética da intervención, que globalmente animan á súa revisión, mellora e verdadeira posta en práctica.
Dirección
SANJUAN ROCA, MARIA DEL MAR (Titoría)
SANJUAN ROCA, MARIA DEL MAR (Titoría)
Tribunal
LOPEZ GOMEZ, SILVIA (Presidente/a)
ALVAREZ SEOANE, CARMEN DENEBOLA (Secretario/a)
VILLAR VARELA, MILENA (Vogal)
LOPEZ GOMEZ, SILVIA (Presidente/a)
ALVAREZ SEOANE, CARMEN DENEBOLA (Secretario/a)
VILLAR VARELA, MILENA (Vogal)
A formación do técnico superior en educación infantil e o uso da danza como elemento educativo
Autoría
U.L.B.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Formación Profesional: Sector Servizos (Campus Santiago)
U.L.B.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Formación Profesional: Sector Servizos (Campus Santiago)
Data da defensa
12.02.2025 11:00
12.02.2025 11:00
Resumo
Este Traballo de Fin de Máster céntrase na relevancia da danza dentro do ámbito da educación infantil, enfocado principalmente de cara ó ámbito profesional do ciclo formativo de grado superior correspondente ao título de técnico superior en educación infantil. Tras reflexionar acerca do papel que posúe a danza a nivel curricular neste ámbito educativo, realízase unha análise de contido da presenza da danza no decreto curricular correspondente ao ciclo formativo estudado. Posteriormente, lévase a cabo unha revisión e análise da literatura sobre danza e desenvolvemento infantil, baixo a metodoloxía PRISMA. O traballo destaca o valor da danza como ferramenta pedagóxica no desenvolvemento integral do alumando da educación infantil, resaltando a importancia do papel do técnico educador infantil e concluíndo acerca da carencia e necesidade da danza nas aulas. Finalmente, recóllense un conxunto de líenas de intervención futuras para potenciar o uso da danza na formación de técnicos superiores.
Este Traballo de Fin de Máster céntrase na relevancia da danza dentro do ámbito da educación infantil, enfocado principalmente de cara ó ámbito profesional do ciclo formativo de grado superior correspondente ao título de técnico superior en educación infantil. Tras reflexionar acerca do papel que posúe a danza a nivel curricular neste ámbito educativo, realízase unha análise de contido da presenza da danza no decreto curricular correspondente ao ciclo formativo estudado. Posteriormente, lévase a cabo unha revisión e análise da literatura sobre danza e desenvolvemento infantil, baixo a metodoloxía PRISMA. O traballo destaca o valor da danza como ferramenta pedagóxica no desenvolvemento integral do alumando da educación infantil, resaltando a importancia do papel do técnico educador infantil e concluíndo acerca da carencia e necesidade da danza nas aulas. Finalmente, recóllense un conxunto de líenas de intervención futuras para potenciar o uso da danza na formación de técnicos superiores.
Dirección
SANJUAN ROCA, MARIA DEL MAR (Titoría)
SANJUAN ROCA, MARIA DEL MAR (Titoría)
Tribunal
LOPEZ GOMEZ, SILVIA (Presidente/a)
ALVAREZ SEOANE, CARMEN DENEBOLA (Secretario/a)
VILLAR VARELA, MILENA (Vogal)
LOPEZ GOMEZ, SILVIA (Presidente/a)
ALVAREZ SEOANE, CARMEN DENEBOLA (Secretario/a)
VILLAR VARELA, MILENA (Vogal)
Promoción da lingua galega no ámbito da Formación Profesional e a Educación Infantil a través da canción como recurso didáctico
Autoría
M.L.C.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Formación Profesional: Sector Servizos (Campus Santiago)
M.L.C.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Formación Profesional: Sector Servizos (Campus Santiago)
Data da defensa
12.02.2025 12:00
12.02.2025 12:00
Resumo
Xeralmente, nas situacións de contacto entre dúas linguas os fenómenos de mantemento e de cambio ou muda entre ambas ao longo da vida das persoas débense a múltiples razóns como á un cambio contextual, á percepción da menor utilidade da lingua minorizada no que á promoción social respecta ou ben á outros prexuízos (Monteagudo, Loredo e Vázquez-Grandío, 2024). É por iso polo que, xunto coa falta de recursos musicais en lingua galega observada no período de prácticas do máster no ámbito do Ciclo Superior de Educación Infantil, a canción infantil galega se volve unha necesidade prioritaria na formación e posta en práctica dos/as futuros/as técnicos/as para a preservación da identidade do pobo galego. A canción infantil é un recurso didáctico que integra a música nos diversos contextos educativos favorecendo o desenvolvemento integral dos/as meniños/as, á vez que se pon de manifesto a importancia do patrimonio inmaterial e cultural. Deste xeito, a través da revisión bibliográfica no que á busca de proxectos similares, contidos de currículo e datos xustificativos se refire, o traballo asume unha proposta de intervención no ámbito da Formación profesional e a Educación infantil tendo como eixe vehicular a canción en galego.
Xeralmente, nas situacións de contacto entre dúas linguas os fenómenos de mantemento e de cambio ou muda entre ambas ao longo da vida das persoas débense a múltiples razóns como á un cambio contextual, á percepción da menor utilidade da lingua minorizada no que á promoción social respecta ou ben á outros prexuízos (Monteagudo, Loredo e Vázquez-Grandío, 2024). É por iso polo que, xunto coa falta de recursos musicais en lingua galega observada no período de prácticas do máster no ámbito do Ciclo Superior de Educación Infantil, a canción infantil galega se volve unha necesidade prioritaria na formación e posta en práctica dos/as futuros/as técnicos/as para a preservación da identidade do pobo galego. A canción infantil é un recurso didáctico que integra a música nos diversos contextos educativos favorecendo o desenvolvemento integral dos/as meniños/as, á vez que se pon de manifesto a importancia do patrimonio inmaterial e cultural. Deste xeito, a través da revisión bibliográfica no que á busca de proxectos similares, contidos de currículo e datos xustificativos se refire, o traballo asume unha proposta de intervención no ámbito da Formación profesional e a Educación infantil tendo como eixe vehicular a canción en galego.
Dirección
GILLANDERS , CAROL JEAN (Titoría)
GILLANDERS , CAROL JEAN (Titoría)
Tribunal
LOPEZ GOMEZ, SILVIA (Presidente/a)
ALVAREZ SEOANE, CARMEN DENEBOLA (Secretario/a)
VILLAR VARELA, MILENA (Vogal)
LOPEZ GOMEZ, SILVIA (Presidente/a)
ALVAREZ SEOANE, CARMEN DENEBOLA (Secretario/a)
VILLAR VARELA, MILENA (Vogal)
Quevedo e Maquiavelo: literatura, discurso político e construción da cidadanía
Autoría
M.B.C.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Linguas e Literaturas (Campus Santiago)
M.B.C.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Linguas e Literaturas (Campus Santiago)
Data da defensa
11.02.2025 10:00
11.02.2025 10:00
Resumo
Este traballo plantexa unha proposta didáctica orientada ó desenvolvemento do pensamento crítico do alumnado, indispensable para responder ós desafíos da era dixital. A proposta procura facilitar a adquisición das habilidades analíticas necesarias para enfrontarse ó discurso público contemporáneo mediante o estudo comparativo de dúas obras clásicas: O príncipe de Maquiavelo e Discurso de las privanzas de Quevedo. A análise articularase desde o marco da Análise Crítica do Discurso, integrando teorías e conceptos de distintos autores, co obxectivo de desenvolver competencias transferibles á interpretación do discurso político ou mediático. Deste xeito, espérase poder dotar ó alumnado das ferramentas necesarias para evitar os perigos da desinformación e a manipulación informativa.
Este traballo plantexa unha proposta didáctica orientada ó desenvolvemento do pensamento crítico do alumnado, indispensable para responder ós desafíos da era dixital. A proposta procura facilitar a adquisición das habilidades analíticas necesarias para enfrontarse ó discurso público contemporáneo mediante o estudo comparativo de dúas obras clásicas: O príncipe de Maquiavelo e Discurso de las privanzas de Quevedo. A análise articularase desde o marco da Análise Crítica do Discurso, integrando teorías e conceptos de distintos autores, co obxectivo de desenvolver competencias transferibles á interpretación do discurso político ou mediático. Deste xeito, espérase poder dotar ó alumnado das ferramentas necesarias para evitar os perigos da desinformación e a manipulación informativa.
Dirección
GARCIA SOTO, LUIS MODESTO (Titoría)
GARCIA SOTO, LUIS MODESTO (Titoría)
Tribunal
Castro Fernández, Belén María (Presidente/a)
LOPEZ PENA, ZOSIMO (Secretario/a)
GILLANDERS , CAROL JEAN (Vogal)
Castro Fernández, Belén María (Presidente/a)
LOPEZ PENA, ZOSIMO (Secretario/a)
GILLANDERS , CAROL JEAN (Vogal)
Estratexias para traballar a arqueoloxía en educación primaria
Autoría
I.A.P.
Máster Universitario en Investigación e Innovación en Didácticas Específicas para Educación Infantil e Primaria
I.A.P.
Máster Universitario en Investigación e Innovación en Didácticas Específicas para Educación Infantil e Primaria
Data da defensa
10.02.2025 16:30
10.02.2025 16:30
Resumo
Este Traballo de Fin de Máster examina a integración do patrimonio arqueolóxico e a arqueoloxía na educación primaria a través dunha proposta pedagóxica innovadora baseada na aprendizaxe cooperativa. Este enfoque ten o potencial de enriquecer e diversificar o currículo escolar, espertando no alumnado un interese activo pola historia, a cultura e a identidade. Ao mesmo tempo, fomenta competencias fundamentais como o pensamento crítico, a colaboración e a reflexión. A importancia desta temática radica na súa capacidade para achegar o patrimonio arqueolóxico aos discentes, mellorando a súa experiencia educativa e fortalecendo a súa conexión coa contorna histórica e social, á vez que é promovida unha educación máis comprometida coa conservación do legado cultural.
Este Traballo de Fin de Máster examina a integración do patrimonio arqueolóxico e a arqueoloxía na educación primaria a través dunha proposta pedagóxica innovadora baseada na aprendizaxe cooperativa. Este enfoque ten o potencial de enriquecer e diversificar o currículo escolar, espertando no alumnado un interese activo pola historia, a cultura e a identidade. Ao mesmo tempo, fomenta competencias fundamentais como o pensamento crítico, a colaboración e a reflexión. A importancia desta temática radica na súa capacidade para achegar o patrimonio arqueolóxico aos discentes, mellorando a súa experiencia educativa e fortalecendo a súa conexión coa contorna histórica e social, á vez que é promovida unha educación máis comprometida coa conservación do legado cultural.
Dirección
LOPEZ MONDEJAR, MARIA LETICIA (Titoría)
LOPEZ MONDEJAR, MARIA LETICIA (Titoría)
Tribunal
ARMAS CASTRO, JOSE ANGEL (Presidente/a)
FAYA CERQUEIRO, FATIMA MARIA (Secretario/a)
Rodríguez Fernández, José Eugenio (Vogal)
ARMAS CASTRO, JOSE ANGEL (Presidente/a)
FAYA CERQUEIRO, FATIMA MARIA (Secretario/a)
Rodríguez Fernández, José Eugenio (Vogal)
Ferramentas de avaliación da competencia motriz en Educación Infantil: Unha revisión da literatura
Autoría
C.C.B.
Máster Universitario en Investigación e Innovación en Didácticas Específicas para Educación Infantil e Primaria
C.C.B.
Máster Universitario en Investigación e Innovación en Didácticas Específicas para Educación Infantil e Primaria
Data da defensa
10.02.2025 17:30
10.02.2025 17:30
Resumo
A avaliación das habilidades motrices básicas en Educación Infantil é unha tarefa de gran importancia, así coma de gran complexidade. Atopar a forma de facelo e coñecer as posibilidades que existen podería aportar eficacia no traballo. No presente traballo estúdanse todas as baterías de avaliación que existen na literatura de forma recorrente (10 baterías en total) e discútese a posibilidade do seu uso en distintos casos, tendo en conta as vantaxes e contras que cada unha ten.
A avaliación das habilidades motrices básicas en Educación Infantil é unha tarefa de gran importancia, así coma de gran complexidade. Atopar a forma de facelo e coñecer as posibilidades que existen podería aportar eficacia no traballo. No presente traballo estúdanse todas as baterías de avaliación que existen na literatura de forma recorrente (10 baterías en total) e discútese a posibilidade do seu uso en distintos casos, tendo en conta as vantaxes e contras que cada unha ten.
Dirección
Abelairas Gómez, Cristian (Titoría)
Abelairas Gómez, Cristian (Titoría)
Tribunal
ARMAS CASTRO, JOSE ANGEL (Presidente/a)
FAYA CERQUEIRO, FATIMA MARIA (Secretario/a)
Rodríguez Fernández, José Eugenio (Vogal)
ARMAS CASTRO, JOSE ANGEL (Presidente/a)
FAYA CERQUEIRO, FATIMA MARIA (Secretario/a)
Rodríguez Fernández, José Eugenio (Vogal)
O vocabulario científico-tecnolóxico desde a morfoloxía e a lexicografía: unha proposta didáctica
Autoría
R.P.H.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Linguas e Literaturas (Campus Santiago)
R.P.H.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Linguas e Literaturas (Campus Santiago)
Data da defensa
11.02.2025 11:00
11.02.2025 11:00
Resumo
Este Traballo de Fin de Máster xorde do habitual desinterese do alumnado do bacharelato científico-tecnolóxico cara ao estudo das Humanidades e, máis particularmente, da lingua. Como resposta, proponse a elaboración dunha secuencia didáctica que aborda contidos morfolóxicos e lexicográficos e cuxo obxectivo é demostrar ao estudantado do primeiro curso desa modalidade que o coñecemento da estrutura e da formación das palabras, xunto co uso dos dicionarios, é unha ferramenta útil para comprender a terminoloxía dos ámbitos científico e tecnolóxico. Así, o traballo comeza cunha análise do currículo vixente que explora o papel da morfoloxía e a lexicografía no sistema educativo, así como a noción de transversalidade que sustenta a LOMLOE. A continuación, unha revisión de certa literatura académica sobre os beneficios do ensino da lingua na aprendizaxe de disciplinas científicas suporá a base para presentar unha proposta didáctica de creación propia na que se atenderá á planificación detallada de sesións e actividades, sen esquecer a necesaria plasmación dos contidos traballados, da metodoloxía seguida e dos mecanismos de avaliación, sempre pensando na súa óptima implementación en futuros contextos educativos.
Este Traballo de Fin de Máster xorde do habitual desinterese do alumnado do bacharelato científico-tecnolóxico cara ao estudo das Humanidades e, máis particularmente, da lingua. Como resposta, proponse a elaboración dunha secuencia didáctica que aborda contidos morfolóxicos e lexicográficos e cuxo obxectivo é demostrar ao estudantado do primeiro curso desa modalidade que o coñecemento da estrutura e da formación das palabras, xunto co uso dos dicionarios, é unha ferramenta útil para comprender a terminoloxía dos ámbitos científico e tecnolóxico. Así, o traballo comeza cunha análise do currículo vixente que explora o papel da morfoloxía e a lexicografía no sistema educativo, así como a noción de transversalidade que sustenta a LOMLOE. A continuación, unha revisión de certa literatura académica sobre os beneficios do ensino da lingua na aprendizaxe de disciplinas científicas suporá a base para presentar unha proposta didáctica de creación propia na que se atenderá á planificación detallada de sesións e actividades, sen esquecer a necesaria plasmación dos contidos traballados, da metodoloxía seguida e dos mecanismos de avaliación, sempre pensando na súa óptima implementación en futuros contextos educativos.
Dirección
Fuentes Ríos, Aránzazu (Titoría)
Fuentes Ríos, Aránzazu (Titoría)
Tribunal
Castro Fernández, Belén María (Presidente/a)
LOPEZ PENA, ZOSIMO (Secretario/a)
GILLANDERS , CAROL JEAN (Vogal)
Castro Fernández, Belén María (Presidente/a)
LOPEZ PENA, ZOSIMO (Secretario/a)
GILLANDERS , CAROL JEAN (Vogal)
Proposta de inclusión educativa: A lectura fácil para o alumnado con dificultades de comprensión lectora na Educación Secundaria Obrigatoria
Autoría
C.P.A.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Linguas e Literaturas (Campus Santiago)
C.P.A.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Linguas e Literaturas (Campus Santiago)
Data da defensa
11.02.2025 12:00
11.02.2025 12:00
Resumo
A lectura fácil é un método no que se recollen un conxunto de pautas para empregar en textos escritos, poder adaptalos e lograr a comprensión do seu contido nas persoas con Necesidades Específicas de Apoio Educativo (dende agora, NEAE), con discapacidade intelectual ou trastornos do desenvolvemento. Así mesmo, un dos requisitos que establece a norma UNE para poder acreditar un documento como “texto adaptado á lectura fácil” é o de estar validado polas propias persoas usuarias. Á súa vez, é de obrigada necesidade investigar outros aspectos secundarios: analizar se as barreiras actuais na comprensión lectora poden estar vinculadas co fracaso escolar e reflexionar sobre o panorama normativo actual e se responde a garantir os dereitos das persoas con NEAE a recibir un ensino en igualdade de condicións ca o resto da sociedade. Na presente proposta de inclusión educativa expoñeranse variados motivos que ratifican a posibilidade de introducir a lectura fácil na bagaxe de recursos e metodoloxías da docencia ordinaria, co obxectivo de ofrecer un ensino inclusivo e adaptado ás necesidades do alumnado que presente dificultades de comprensión lectora. Polo tanto, o principal cometido será o de indagar na literatura para coñecer as diferentes posturas sobre os métodos máis eficaces de aplicación entre o alumnado con dificultades de comprensión lectora e, asemade, que recolla toda a información necesaria acerca da lectura fácil e dos seus beneficios; seguidamente, realizarase unha proposta de intervención para integrar este recurso nos centros de estudo de Educación Secundaria Obrigatoria (ESO). Por conseguinte, será preciso contar cunha análise na que se avalíe a posibilidade real de implementar a lectura fácil na docencia no periodo dun curso académico, así como de establecer posibles alternativas de activación inmediata que cumpran cunha función semellante, como pode ser a escritura sinxela.
A lectura fácil é un método no que se recollen un conxunto de pautas para empregar en textos escritos, poder adaptalos e lograr a comprensión do seu contido nas persoas con Necesidades Específicas de Apoio Educativo (dende agora, NEAE), con discapacidade intelectual ou trastornos do desenvolvemento. Así mesmo, un dos requisitos que establece a norma UNE para poder acreditar un documento como “texto adaptado á lectura fácil” é o de estar validado polas propias persoas usuarias. Á súa vez, é de obrigada necesidade investigar outros aspectos secundarios: analizar se as barreiras actuais na comprensión lectora poden estar vinculadas co fracaso escolar e reflexionar sobre o panorama normativo actual e se responde a garantir os dereitos das persoas con NEAE a recibir un ensino en igualdade de condicións ca o resto da sociedade. Na presente proposta de inclusión educativa expoñeranse variados motivos que ratifican a posibilidade de introducir a lectura fácil na bagaxe de recursos e metodoloxías da docencia ordinaria, co obxectivo de ofrecer un ensino inclusivo e adaptado ás necesidades do alumnado que presente dificultades de comprensión lectora. Polo tanto, o principal cometido será o de indagar na literatura para coñecer as diferentes posturas sobre os métodos máis eficaces de aplicación entre o alumnado con dificultades de comprensión lectora e, asemade, que recolla toda a información necesaria acerca da lectura fácil e dos seus beneficios; seguidamente, realizarase unha proposta de intervención para integrar este recurso nos centros de estudo de Educación Secundaria Obrigatoria (ESO). Por conseguinte, será preciso contar cunha análise na que se avalíe a posibilidade real de implementar a lectura fácil na docencia no periodo dun curso académico, así como de establecer posibles alternativas de activación inmediata que cumpran cunha función semellante, como pode ser a escritura sinxela.
Dirección
NIETO VIEITES, ANA (Titoría)
NIETO VIEITES, ANA (Titoría)
Tribunal
Castro Fernández, Belén María (Presidente/a)
LOPEZ PENA, ZOSIMO (Secretario/a)
GILLANDERS , CAROL JEAN (Vogal)
Castro Fernández, Belén María (Presidente/a)
LOPEZ PENA, ZOSIMO (Secretario/a)
GILLANDERS , CAROL JEAN (Vogal)
A Voz e o Canto no Desenvolvemento do Alumnado: Proposta Didáctica para o Segundo Curso de Educación Secundaria
Autoría
M.B.T.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade en Artes (Campus Santiago)
M.B.T.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade en Artes (Campus Santiago)
Data da defensa
11.02.2025 09:00
11.02.2025 09:00
Resumo
O presente Traballo de Fin de Máster (TFM) desenvolve unha proposta didáctica para o segundo curso de Educación Secundaria que pretende aportar ideas e actividades para o traballo da voz na aula de música. Esta proposta está deseñada para levar a cabo durante sete sesións e nela exponse actividades relacionadas coa voz e o canto. Desta forma, seleccionouse unha canción para traballar cada dúas sesións: nas dúas primeiras, unha peza para cantar ao unísono; na terceira e cuarta, unha peza para cantar acompañada dun ostinato rítmico e outro melódico; na quinta e sexta, unha peza para cantar a dúas voces e a sétima está dedicada a levar a cabo un concerto no que se interpretaría a última peza traballada. Preténdese traballar así, unha secuencia de aprendizaxe que conduza de maneira natural ao alumnado dende a monofonía á polifonía. Tamén se recolle en cada sesión distintas actividades relacionadas co pulso, o ritmo, a afinación ou os saltos interválicos, necesarias para traballar as aptitudes musicais no alumnado durante a aprendizaxe das pezas.
O presente Traballo de Fin de Máster (TFM) desenvolve unha proposta didáctica para o segundo curso de Educación Secundaria que pretende aportar ideas e actividades para o traballo da voz na aula de música. Esta proposta está deseñada para levar a cabo durante sete sesións e nela exponse actividades relacionadas coa voz e o canto. Desta forma, seleccionouse unha canción para traballar cada dúas sesións: nas dúas primeiras, unha peza para cantar ao unísono; na terceira e cuarta, unha peza para cantar acompañada dun ostinato rítmico e outro melódico; na quinta e sexta, unha peza para cantar a dúas voces e a sétima está dedicada a levar a cabo un concerto no que se interpretaría a última peza traballada. Preténdese traballar así, unha secuencia de aprendizaxe que conduza de maneira natural ao alumnado dende a monofonía á polifonía. Tamén se recolle en cada sesión distintas actividades relacionadas co pulso, o ritmo, a afinación ou os saltos interválicos, necesarias para traballar as aptitudes musicais no alumnado durante a aprendizaxe das pezas.
Dirección
Nogueira Pérez, Miguel Ángel (Titoría)
Nogueira Pérez, Miguel Ángel (Titoría)
Tribunal
Castro Fernández, Belén María (Presidente/a)
GILLANDERS , CAROL JEAN (Secretario/a)
LOPEZ PENA, ZOSIMO (Vogal)
Castro Fernández, Belén María (Presidente/a)
GILLANDERS , CAROL JEAN (Secretario/a)
LOPEZ PENA, ZOSIMO (Vogal)
Fortalecendo vínculos: Proposta de Educación Familiar na etapa de Educación Secundaria Obrigatoria
Autoría
A.G.V.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Orientación Educativa (2ª ed - Campus Santiago)
A.G.V.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Orientación Educativa (2ª ed - Campus Santiago)
Data da defensa
14.02.2025 10:00
14.02.2025 10:00
Resumo
Este traballo propón unha acción educativa enfocada a potenciar a comunicación e a cooperación entre familias e institucións educativas en prol do crecemento integral da mocidade. O estudo define una fundamentación teórica sobre a relevancia da parentalidade positiva e a coordinación entre a familia e a escola, e desenvolve o programa Conecta2, enfocado na formación das familias para mellorar o seu papel na vida escolar e persoal dos seus fillos/fillas/tutelados/tuteladas. A proposta basea as súas accións en metodoloxías activas como a aprendizaxe colaborativa e experiencial, mediante obradoiros, actividades de reflexión conxunta e xogos de rol, dirixidas a potenciar as habilidades parentais. Anticipase que este programa promova un ambiente de apoio no que adolescentes, familias e profesorado colaboren conxuntamente, reducindo conflitos e potenciando o rendemento e o benestar emocional do alumnado.
Este traballo propón unha acción educativa enfocada a potenciar a comunicación e a cooperación entre familias e institucións educativas en prol do crecemento integral da mocidade. O estudo define una fundamentación teórica sobre a relevancia da parentalidade positiva e a coordinación entre a familia e a escola, e desenvolve o programa Conecta2, enfocado na formación das familias para mellorar o seu papel na vida escolar e persoal dos seus fillos/fillas/tutelados/tuteladas. A proposta basea as súas accións en metodoloxías activas como a aprendizaxe colaborativa e experiencial, mediante obradoiros, actividades de reflexión conxunta e xogos de rol, dirixidas a potenciar as habilidades parentais. Anticipase que este programa promova un ambiente de apoio no que adolescentes, familias e profesorado colaboren conxuntamente, reducindo conflitos e potenciando o rendemento e o benestar emocional do alumnado.
Dirección
ALVAREZ SEOANE, CARMEN DENEBOLA (Titoría)
ALVAREZ SEOANE, CARMEN DENEBOLA (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GROBA, ANA (Presidente/a)
GARCIA MURIAS, REBECA (Secretario/a)
PERMUY MARTINEZ, AIXA (Vogal)
RODRIGUEZ GROBA, ANA (Presidente/a)
GARCIA MURIAS, REBECA (Secretario/a)
PERMUY MARTINEZ, AIXA (Vogal)
Proposta de intervención educativa para a inclusión do alumnado con TEA na Educación Secundaria Obrigatoria
Autoría
N.L.G.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Orientación Educativa (2ª ed - Campus Santiago)
N.L.G.
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensinanzas de Idiomas. Especialidade Orientación Educativa (2ª ed - Campus Santiago)
Data da defensa
14.02.2025 11:00
14.02.2025 11:00
Resumo
Nos últimos anos, observouse un incremento no número de persoas que padecen Trastorno do Espectro Autista (TEA). Este fenómeno, sumado á búsqueda dunha educación inclusiva, que foi un obxetivo constante no noso sistema educativo, fai que o número de alumnado con TEA na Educación Secundaria Obrigatoria (ESO) tamén aumentase. Co propósito de facer que o paso deste alumnado por esta etapa sexa o máis positivo e inclusivo posible, diseñouse unha proposta de intervención para a inclusión do alumnado con TEA neste colectivo. A proposta mencinada organízase en tres partes. Na primeira parte preséntase a fundamentación teórica que abarca a conceptualización, caracterización, etioloxía e prevalencia do TEA; os aspectos positivos da escolarización ordinaria do alumnado con TEA; a evolución da inclusión no noso sistema educativo; a realidade educativa e a socialización do alumnado con TEA. Na segunda parte detállase a proposta en sí, incluíndo a contextualización, os obxetivos a alcanzar, as actividades planeadas e a avaliación da mesma. E, por último, na última parte recóllense os resultados esperados e as futuras liñas de investigación.
Nos últimos anos, observouse un incremento no número de persoas que padecen Trastorno do Espectro Autista (TEA). Este fenómeno, sumado á búsqueda dunha educación inclusiva, que foi un obxetivo constante no noso sistema educativo, fai que o número de alumnado con TEA na Educación Secundaria Obrigatoria (ESO) tamén aumentase. Co propósito de facer que o paso deste alumnado por esta etapa sexa o máis positivo e inclusivo posible, diseñouse unha proposta de intervención para a inclusión do alumnado con TEA neste colectivo. A proposta mencinada organízase en tres partes. Na primeira parte preséntase a fundamentación teórica que abarca a conceptualización, caracterización, etioloxía e prevalencia do TEA; os aspectos positivos da escolarización ordinaria do alumnado con TEA; a evolución da inclusión no noso sistema educativo; a realidade educativa e a socialización do alumnado con TEA. Na segunda parte detállase a proposta en sí, incluíndo a contextualización, os obxetivos a alcanzar, as actividades planeadas e a avaliación da mesma. E, por último, na última parte recóllense os resultados esperados e as futuras liñas de investigación.
Dirección
NIETO VIEITES, ANA (Titoría)
NIETO VIEITES, ANA (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GROBA, ANA (Presidente/a)
GARCIA MURIAS, REBECA (Secretario/a)
PERMUY MARTINEZ, AIXA (Vogal)
RODRIGUEZ GROBA, ANA (Presidente/a)
GARCIA MURIAS, REBECA (Secretario/a)
PERMUY MARTINEZ, AIXA (Vogal)
A sexualidade baixo a lente do patriarcado: como viven a súa sexualidade homes e mulleres.
Autoría
S.A.R.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
S.A.R.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
Data da defensa
14.02.2025 11:30
14.02.2025 11:30
Resumo
Neste traballo estúdase como o patriarcado influíu na construción da sexualidade e, en consecuencia, como esta estrutura social impacta tanto a nivel individual como a nivel interpersoal nas relacións afectivas e sociais. A través dunha análise crítica e multidisciplinar, analízanse as organizacións simbólicas e culturais que perpetúan as desigualdades de xénero, do mesmo xeito que estas desigualdades inflúen na percepción dun/ha mesmo/a, contribúen ás dinámicas de poder e afectan ás experiencias emocionais. Ademais, analízanse as construcións patriarcais como as principais responsables de moldear a sexualidade masculina e feminina, as cales reforzan estereotipos, fomentan inseguridades e restrinxen a capacidade das persoas para construír relacións igualitarias e satisfactorias. O estudo tamén aborda a imperiosa necesidade de incluír no currículo das etapas educativas a Educación Sexual Integral (ESI) como unha ferramenta fundamental para desafiar estas dinámicas. Este traballo busca contribuír ao entendemento das raíces da desigualdade de xénero para, no futuro, poder propoñer camiños cara á súa superación.
Neste traballo estúdase como o patriarcado influíu na construción da sexualidade e, en consecuencia, como esta estrutura social impacta tanto a nivel individual como a nivel interpersoal nas relacións afectivas e sociais. A través dunha análise crítica e multidisciplinar, analízanse as organizacións simbólicas e culturais que perpetúan as desigualdades de xénero, do mesmo xeito que estas desigualdades inflúen na percepción dun/ha mesmo/a, contribúen ás dinámicas de poder e afectan ás experiencias emocionais. Ademais, analízanse as construcións patriarcais como as principais responsables de moldear a sexualidade masculina e feminina, as cales reforzan estereotipos, fomentan inseguridades e restrinxen a capacidade das persoas para construír relacións igualitarias e satisfactorias. O estudo tamén aborda a imperiosa necesidade de incluír no currículo das etapas educativas a Educación Sexual Integral (ESI) como unha ferramenta fundamental para desafiar estas dinámicas. Este traballo busca contribuír ao entendemento das raíces da desigualdade de xénero para, no futuro, poder propoñer camiños cara á súa superación.
Dirección
GARCIA MARIN, JORGE (Titoría)
GARCIA MARIN, JORGE (Titoría)
Tribunal
REY CASTELAO, OFELIA (Presidente/a)
VARELA VAZQUEZ, PEDRO (Secretario/a)
RODRIGUEZ ALVAREZ, ANA (Vogal)
REY CASTELAO, OFELIA (Presidente/a)
VARELA VAZQUEZ, PEDRO (Secretario/a)
RODRIGUEZ ALVAREZ, ANA (Vogal)
Destapando a manosfera: Proxecto de intervención para combater a violencia de xénero promovida pola manosfera no alumnado de 4º da ESO.
Autoría
L.R.M.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
L.R.M.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
Data da defensa
14.02.2025 10:45
14.02.2025 10:45
Resumo
Con este traballo de fin de máster proponse unha iniciativa de intervención educativa enfocada ao alumnado de 4º da ESO, co obxectivo de previr e combater a violencia de xénero entre os e as máis novas, centrado especialmente na influencia da manosfera. Esta comunidade dixital fai referencia ao conxunto de subculturas que difunden discursos antifeministas e misóxinos, fomentando unha visión da masculinidade baseada na victimización masculina e no rexeitamento aos principios de igualdade e democracia. Estes grupos presentes nas redes sociais gañaron influencia entre o público adolescente, captando a súa atención a través de narrativas atraíntes e unha linguaxe próxima. Os/as nativos/as dixitais (nados/as a partir de 2010) atópanse nunha etapa decisiva de formación de identidade e valores, debido á súa alta exposición ás redes sociais, que fan que sexan máis susceptibles á desinformación e aos discursos de odio. Por iso é imprescindible fomentar a alfabetización dixital nos centros educativos, brindándolles ferramentas para desenvolver o pensamento crítico e un uso responsable da internet. En definitiva, este proxecto baséase no poder socializador das aulas, utilizando un enfoque pedagóxico participativo que inclúe sete sesións con materiais audiovisuais, debates e actividades grupais. Nel, analizaranse as subculturas da manosfera xunto co auxe do posmachismo e as súas implicacións, promovendo unha educación coeducativa que incentive o respecto, a igualdade e a convivencia democrática.
Con este traballo de fin de máster proponse unha iniciativa de intervención educativa enfocada ao alumnado de 4º da ESO, co obxectivo de previr e combater a violencia de xénero entre os e as máis novas, centrado especialmente na influencia da manosfera. Esta comunidade dixital fai referencia ao conxunto de subculturas que difunden discursos antifeministas e misóxinos, fomentando unha visión da masculinidade baseada na victimización masculina e no rexeitamento aos principios de igualdade e democracia. Estes grupos presentes nas redes sociais gañaron influencia entre o público adolescente, captando a súa atención a través de narrativas atraíntes e unha linguaxe próxima. Os/as nativos/as dixitais (nados/as a partir de 2010) atópanse nunha etapa decisiva de formación de identidade e valores, debido á súa alta exposición ás redes sociais, que fan que sexan máis susceptibles á desinformación e aos discursos de odio. Por iso é imprescindible fomentar a alfabetización dixital nos centros educativos, brindándolles ferramentas para desenvolver o pensamento crítico e un uso responsable da internet. En definitiva, este proxecto baséase no poder socializador das aulas, utilizando un enfoque pedagóxico participativo que inclúe sete sesións con materiais audiovisuais, debates e actividades grupais. Nel, analizaranse as subculturas da manosfera xunto co auxe do posmachismo e as súas implicacións, promovendo unha educación coeducativa que incentive o respecto, a igualdade e a convivencia democrática.
Dirección
GARCIA MARIN, JORGE (Titoría)
GARCIA MARIN, JORGE (Titoría)
Tribunal
REY CASTELAO, OFELIA (Presidente/a)
VARELA VAZQUEZ, PEDRO (Secretario/a)
RODRIGUEZ ALVAREZ, ANA (Vogal)
REY CASTELAO, OFELIA (Presidente/a)
VARELA VAZQUEZ, PEDRO (Secretario/a)
RODRIGUEZ ALVAREZ, ANA (Vogal)
Violencias machistas no ámbito das esquerdas galegas
Autoría
C.A.M.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
C.A.M.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
Data da defensa
14.02.2025 11:30
14.02.2025 11:30
Resumo
As violencias machistas no ámbito das esquerdas continúan a ser un tema tabú dentro da esquerda partidaria, mais a loita feminista cada vez ten máis altofalantes para denunciar esta situación, estando moi pouco aproveitado ó do ámbito académico. Este Traballo de Fin de Máster é unha investigación empírica e mixta, que analiza as violencias machistas e ós autores destas, no ámbito das esquerdas galegas, mediante un cuestionario respondido por mulleres e persoas no espectro non binario participes do movemento de esquerdas da Galiza. Este estudo describe con que frecuencia e de que modo se dan as violencias machistas neste eido, examina ós agresores descritos determinando que tipo de masculinidade teñen. Os resultados indican que a violencia machista atravesa á esquerda como a calquera outra ideoloxía, coa particularidade da camufluxe dos agresores.
As violencias machistas no ámbito das esquerdas continúan a ser un tema tabú dentro da esquerda partidaria, mais a loita feminista cada vez ten máis altofalantes para denunciar esta situación, estando moi pouco aproveitado ó do ámbito académico. Este Traballo de Fin de Máster é unha investigación empírica e mixta, que analiza as violencias machistas e ós autores destas, no ámbito das esquerdas galegas, mediante un cuestionario respondido por mulleres e persoas no espectro non binario participes do movemento de esquerdas da Galiza. Este estudo describe con que frecuencia e de que modo se dan as violencias machistas neste eido, examina ós agresores descritos determinando que tipo de masculinidade teñen. Os resultados indican que a violencia machista atravesa á esquerda como a calquera outra ideoloxía, coa particularidade da camufluxe dos agresores.
Dirección
GARCIA MARIN, JORGE (Titoría)
GARCIA MARIN, JORGE (Titoría)
Tribunal
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
VILLALBA SANCHEZ, ALICIA (Secretario/a)
AÑON LOUREIRO, LORENA (Vogal)
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
VILLALBA SANCHEZ, ALICIA (Secretario/a)
AÑON LOUREIRO, LORENA (Vogal)
Violencia de xénero 2.0. Retos e estratexias na era dixital
Autoría
S.J.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
S.J.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
Data da defensa
14.02.2025 10:00
14.02.2025 10:00
Resumo
Na era dixital, a violencia de xénero estendeuse das formas tradicionais ás en liña e evolucionou cara á violencia de xénero 2.0, que abarca novas formas de violencia dixital como o acoso en liña, os deepfakes e a pornografía de vinganza. Estes comportamentos non só supoñen unha ameaza para a saúde mental, a vida social e o desenvolvemento profesional das vítimas, senón que tamén supoñen un grave desafío para a igualdade de xénero na sociedade no seu conxunto. Neste traballo de fin de máster aproximámonos á violencia de xénero 2.0 a través da revisión documental sobre a cuestión. A finalidade desta investigación é a contribución á toma de conciencia de responsabilidade das plataformas de redes sociais, a conciencia do público sobre a igualdade de xénero e a alfabetización dixital co fin de promover freos efectivos á violencia de xénero 2.0. A resposta colaborativa multipartita é a clave para reducir e previr a violencia de xénero 2.0, e espérase que este estudo poida proporcionar referencia e apoio para a futura prevención e control da violencia de xénero no contexto dixital.
Na era dixital, a violencia de xénero estendeuse das formas tradicionais ás en liña e evolucionou cara á violencia de xénero 2.0, que abarca novas formas de violencia dixital como o acoso en liña, os deepfakes e a pornografía de vinganza. Estes comportamentos non só supoñen unha ameaza para a saúde mental, a vida social e o desenvolvemento profesional das vítimas, senón que tamén supoñen un grave desafío para a igualdade de xénero na sociedade no seu conxunto. Neste traballo de fin de máster aproximámonos á violencia de xénero 2.0 a través da revisión documental sobre a cuestión. A finalidade desta investigación é a contribución á toma de conciencia de responsabilidade das plataformas de redes sociais, a conciencia do público sobre a igualdade de xénero e a alfabetización dixital co fin de promover freos efectivos á violencia de xénero 2.0. A resposta colaborativa multipartita é a clave para reducir e previr a violencia de xénero 2.0, e espérase que este estudo poida proporcionar referencia e apoio para a futura prevención e control da violencia de xénero no contexto dixital.
Dirección
GOMEZ VAZQUEZ, BEGOÑA (Titoría)
GOMEZ VAZQUEZ, BEGOÑA (Titoría)
Tribunal
REY CASTELAO, OFELIA (Presidente/a)
VARELA VAZQUEZ, PEDRO (Secretario/a)
RODRIGUEZ ALVAREZ, ANA (Vogal)
REY CASTELAO, OFELIA (Presidente/a)
VARELA VAZQUEZ, PEDRO (Secretario/a)
RODRIGUEZ ALVAREZ, ANA (Vogal)
Rompendo o silencio das oprimidas: unha proposta de intervención para mulleres vítimas de violencia de xénero baseada no Teatro do Oprimido.
Autoría
I.L.R.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
I.L.R.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
Data da defensa
14.02.2025 12:15
14.02.2025 12:15
Resumo
A presente proposta de intervención xorde ante a necesidade de acompañar ás mulleres vítimas da violencia de xénero, un colectivo que enfronta graves consecuencias físicas, psicolóxicas e sociais derivadas das desigualdades estruturais. A proposta de intervención: “Rompendo o silencio das oprimidas”, ten como obxectivo facilitar e promover o proceso de empoderamento e de recuperación destas mulleres mediante o uso do Teatro do Oprimido como ferramenta de visibilización e de superación. A intervención está dirixida mulleres ourensás maiores de 18 anos que foron vítimas de violencia de xénero. Mediante unha metodoloxía participativa, deseñáronse unha serie de sesións que empregan dinámicas e técnicas teatrais, entre elas do Teatro do Oprimido, co fin de abordar temas como o poder, a violencia, a xestión de emocións, a autoestima, as estratexias de superación e o empoderamento. Estas actividades permiten ás participantes explorar as temáticas a través da expresión corporal, reflexionar sobre as súas vivencias e construír lazos colectivos. O proceso culmina co deseño e representación dunha performance colectiva que simboliza a ruptura do silencio e o empoderamento feminino. A través desta intervención, espérase como resultado visibilizar as vivencias das participantes, así como promover a creación dunha rede de apoio e contribuír á súa recuperación integral. Deste xeito, o teatro convértese nun medio de denuncia e transformación social, capaz de xerar un impacto tanto nas participantes como na sociedade.
A presente proposta de intervención xorde ante a necesidade de acompañar ás mulleres vítimas da violencia de xénero, un colectivo que enfronta graves consecuencias físicas, psicolóxicas e sociais derivadas das desigualdades estruturais. A proposta de intervención: “Rompendo o silencio das oprimidas”, ten como obxectivo facilitar e promover o proceso de empoderamento e de recuperación destas mulleres mediante o uso do Teatro do Oprimido como ferramenta de visibilización e de superación. A intervención está dirixida mulleres ourensás maiores de 18 anos que foron vítimas de violencia de xénero. Mediante unha metodoloxía participativa, deseñáronse unha serie de sesións que empregan dinámicas e técnicas teatrais, entre elas do Teatro do Oprimido, co fin de abordar temas como o poder, a violencia, a xestión de emocións, a autoestima, as estratexias de superación e o empoderamento. Estas actividades permiten ás participantes explorar as temáticas a través da expresión corporal, reflexionar sobre as súas vivencias e construír lazos colectivos. O proceso culmina co deseño e representación dunha performance colectiva que simboliza a ruptura do silencio e o empoderamento feminino. A través desta intervención, espérase como resultado visibilizar as vivencias das participantes, así como promover a creación dunha rede de apoio e contribuír á súa recuperación integral. Deste xeito, o teatro convértese nun medio de denuncia e transformación social, capaz de xerar un impacto tanto nas participantes como na sociedade.
Dirección
AÑON LOUREIRO, LORENA (Titoría)
AÑON LOUREIRO, LORENA (Titoría)
Tribunal
GOMEZ VAZQUEZ, BEGOÑA (Presidente/a)
GARCIA MARIN, JORGE (Secretario/a)
ANTELO MARTELO, MONICA (Vogal)
GOMEZ VAZQUEZ, BEGOÑA (Presidente/a)
GARCIA MARIN, JORGE (Secretario/a)
ANTELO MARTELO, MONICA (Vogal)
Evolución e Representación: Análise da Imaxe Feminina no Cinema Chinés Contemporáneo (2000-2024)
Autoría
P.L.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
P.L.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
Data da defensa
14.02.2025 11:30
14.02.2025 11:30
Resumo
O cinema é unha ferramenta importante para expresar a conciencia social, e o estudo da imaxe da muller no cinema ten un valor teórico de referencia non só para entender a configuración da imaxe da muller, senón tamén para a creación de futuras películas. O cine chinés, e o uso que fai da imaxe da muller, proxecta unha serie de valores que reflexan a traxectoria de desenvolvemento da sociedade chinesa. Mediante a análise dos papeis femininos prototípicos, nunha serie de películas chinesas seleccionadas da produción cinematográfica do 2000 ao 2024, resúmense as características da imaxe feminina no cine chinés dos últimos 25 anos que inclúen aspectos tan destacados como: a evolución da imaxe feminina no seo da familia, a identidade e expresión da muller como individuo, e os papeis e relacións sociais da muller. Neste traballo fin de mestrado preténdese dar conta da evolución e da configuración da imaxe feminina no cine chinés dos últimos 25 anos; esta análise abordarase desde tres ángulos diferenciados: a familia, o individuo e a sociedade.
O cinema é unha ferramenta importante para expresar a conciencia social, e o estudo da imaxe da muller no cinema ten un valor teórico de referencia non só para entender a configuración da imaxe da muller, senón tamén para a creación de futuras películas. O cine chinés, e o uso que fai da imaxe da muller, proxecta unha serie de valores que reflexan a traxectoria de desenvolvemento da sociedade chinesa. Mediante a análise dos papeis femininos prototípicos, nunha serie de películas chinesas seleccionadas da produción cinematográfica do 2000 ao 2024, resúmense as características da imaxe feminina no cine chinés dos últimos 25 anos que inclúen aspectos tan destacados como: a evolución da imaxe feminina no seo da familia, a identidade e expresión da muller como individuo, e os papeis e relacións sociais da muller. Neste traballo fin de mestrado preténdese dar conta da evolución e da configuración da imaxe feminina no cine chinés dos últimos 25 anos; esta análise abordarase desde tres ángulos diferenciados: a familia, o individuo e a sociedade.
Dirección
Sampedro Vizcaya, María José (Titoría)
Sampedro Vizcaya, María José (Titoría)
Tribunal
GOMEZ VAZQUEZ, BEGOÑA (Presidente/a)
GARCIA MARIN, JORGE (Secretario/a)
ANTELO MARTELO, MONICA (Vogal)
GOMEZ VAZQUEZ, BEGOÑA (Presidente/a)
GARCIA MARIN, JORGE (Secretario/a)
ANTELO MARTELO, MONICA (Vogal)
Análise socio-histórica da representación das mulleres nos videoxogos ao longo do século XXI
Autoría
C.M.F.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
C.M.F.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
Data da defensa
14.02.2025 10:45
14.02.2025 10:45
Resumo
Neste Traballo de Fin de Master (TFM) será realizada unha revisión bibliográfica de artigos académicos relativos á representación das mulleres nos videoxogos publicados no século XXI, de forma que será posible atopar similitudes entre os personaxes creados e estudar as tendencias e estereotipos que figuran nos mesmos, así como o realismo á hora de deseñar aos personaxes. Da mesma maneira, os artigos serán divididos por décadas á hora de realizar a análise, pois desta maneira será posible estudar a evolución histórica dunha maneira crítica, comparando os puntos comúns e discordantes entre varias autoras, así coma analizando as ideas clave dos traballos seleccionados por cada década.
Neste Traballo de Fin de Master (TFM) será realizada unha revisión bibliográfica de artigos académicos relativos á representación das mulleres nos videoxogos publicados no século XXI, de forma que será posible atopar similitudes entre os personaxes creados e estudar as tendencias e estereotipos que figuran nos mesmos, así como o realismo á hora de deseñar aos personaxes. Da mesma maneira, os artigos serán divididos por décadas á hora de realizar a análise, pois desta maneira será posible estudar a evolución histórica dunha maneira crítica, comparando os puntos comúns e discordantes entre varias autoras, así coma analizando as ideas clave dos traballos seleccionados por cada década.
Dirección
GARCIA MARIN, JORGE (Titoría)
GARCIA MARIN, JORGE (Titoría)
Tribunal
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
VILLALBA SANCHEZ, ALICIA (Secretario/a)
AÑON LOUREIRO, LORENA (Vogal)
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
VILLALBA SANCHEZ, ALICIA (Secretario/a)
AÑON LOUREIRO, LORENA (Vogal)
Ás novas narrativas en redes sociais: unha análise cualitatuva dos discursos da manosfera en instagram dende a perspectiva de xénero.
Autoría
E.P.C.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
E.P.C.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
Data da defensa
14.02.2025 10:00
14.02.2025 10:00
Resumo
O presente traballo, enmarcado na modalidade de investigación cualitativa, ten coma finalidade estudar en profundidade os discursos promulgados polos grupos pertencentes a manosfera na rede social Instagram dende unha perspectiva de xénero. Para isto, procedeuse ao análise dás publicacións de maior número de visualizacións e likes, de seis persoas creadoras de contido que aluden a necesidade dun traballo interdisciplinar para combatir os discursos misóxenos e alcanzar unha sociedade igualitaria e inclusiva para todas as persoas.
O presente traballo, enmarcado na modalidade de investigación cualitativa, ten coma finalidade estudar en profundidade os discursos promulgados polos grupos pertencentes a manosfera na rede social Instagram dende unha perspectiva de xénero. Para isto, procedeuse ao análise dás publicacións de maior número de visualizacións e likes, de seis persoas creadoras de contido que aluden a necesidade dun traballo interdisciplinar para combatir os discursos misóxenos e alcanzar unha sociedade igualitaria e inclusiva para todas as persoas.
Dirección
MOSTEIRO GARCIA, MARIA JOSEFA (Titoría)
MOSTEIRO GARCIA, MARIA JOSEFA (Titoría)
Tribunal
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
VILLALBA SANCHEZ, ALICIA (Secretario/a)
AÑON LOUREIRO, LORENA (Vogal)
DIZ OTERO, ISABEL (Presidente/a)
VILLALBA SANCHEZ, ALICIA (Secretario/a)
AÑON LOUREIRO, LORENA (Vogal)
Violencia sexual e o trauma no cine: Análise de Straw Dogs, The Accused e Promising Young Woman
Autoría
A.S.A.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
A.S.A.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
Data da defensa
14.02.2025 10:45
14.02.2025 10:45
Resumo
No proxecto que propoñemos realizarase unha análise das distintas representacións da violencia sexual no cine para examinar ata que punto estas narrativas contribuyen a perpetuar ou desafiar os mitos da cultura da violación. O corpus inicial está composto por: Straw Dogs [Perros de paja] (Sam Peckinpah, 1971), The Accused [Acusados] (Jonathan Kaplan, 1988) e Young Promising Woman [Una joven prometedora] (Emerald Fennell, 2020). Dende o punto de vista da metodoloxía, a análise deste traballo estará vertebrado pola teoría feminista e os estudos de xénero con especial énfasis nas narrativas do rape-revenge. A nivel crítico, teranse en conta distintos factores, como o contexto histórico e sociocultural nos que se produciron e foron recibidas as obras, e como ditos contextos inflúen no seu contido e recepción. Ademais, prestarase especial atención a elementos como a mirada masculina (male gaze), a sexualización das personaxes e as implicacións que estas representacións teñen na percepción do público sobre a realidade das agresións sexuais, entre outros aspectos.
No proxecto que propoñemos realizarase unha análise das distintas representacións da violencia sexual no cine para examinar ata que punto estas narrativas contribuyen a perpetuar ou desafiar os mitos da cultura da violación. O corpus inicial está composto por: Straw Dogs [Perros de paja] (Sam Peckinpah, 1971), The Accused [Acusados] (Jonathan Kaplan, 1988) e Young Promising Woman [Una joven prometedora] (Emerald Fennell, 2020). Dende o punto de vista da metodoloxía, a análise deste traballo estará vertebrado pola teoría feminista e os estudos de xénero con especial énfasis nas narrativas do rape-revenge. A nivel crítico, teranse en conta distintos factores, como o contexto histórico e sociocultural nos que se produciron e foron recibidas as obras, e como ditos contextos inflúen no seu contido e recepción. Ademais, prestarase especial atención a elementos como a mirada masculina (male gaze), a sexualización das personaxes e as implicacións que estas representacións teñen na percepción do público sobre a realidade das agresións sexuais, entre outros aspectos.
Dirección
PEREZ PEREIRO, MARTA (Titoría)
PEREZ PEREIRO, MARTA (Titoría)
Tribunal
GOMEZ VAZQUEZ, BEGOÑA (Presidente/a)
GARCIA MARIN, JORGE (Secretario/a)
ANTELO MARTELO, MONICA (Vogal)
GOMEZ VAZQUEZ, BEGOÑA (Presidente/a)
GARCIA MARIN, JORGE (Secretario/a)
ANTELO MARTELO, MONICA (Vogal)
O impacto das normas de xénero nas películas de animación sobre a identidade e as expectativas de xénero das nenas
Autoría
Q.W.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
Q.W.
Máster Universitario en Igualdade, Xénero e Educación
Data da defensa
14.02.2025 10:00
14.02.2025 10:00
Resumo
Este Traballo Fin de Máster pretende analizar as normas de xénero nas primeiras películas de animación de Disney, concretamente como estas normas afectan á constitución da identidade de xénero das nenas, á súa motivación de logro e ás súas eleccións profesionais. A través da análise das películas clásicas de princesas de Disney, podemos ver claramente que as películas de animación inflúen na personalidade e no comportamento das nenas. Os personaxes femininos destes filmes adoitan presentar a imaxe tradicional de dama, facendo fincapé en calidades como a mansedume, a obediencia e a dependencia dos homes. Este estereotipo de xénero refórzase a través da trama e dos roles definidos, afectando a identidade das nenas a medida que medran e a elección de futuras carreiras.
Este Traballo Fin de Máster pretende analizar as normas de xénero nas primeiras películas de animación de Disney, concretamente como estas normas afectan á constitución da identidade de xénero das nenas, á súa motivación de logro e ás súas eleccións profesionais. A través da análise das películas clásicas de princesas de Disney, podemos ver claramente que as películas de animación inflúen na personalidade e no comportamento das nenas. Os personaxes femininos destes filmes adoitan presentar a imaxe tradicional de dama, facendo fincapé en calidades como a mansedume, a obediencia e a dependencia dos homes. Este estereotipo de xénero refórzase a través da trama e dos roles definidos, afectando a identidade das nenas a medida que medran e a elección de futuras carreiras.
Dirección
Sampedro Vizcaya, María José (Titoría)
Sampedro Vizcaya, María José (Titoría)
Tribunal
GOMEZ VAZQUEZ, BEGOÑA (Presidente/a)
GARCIA MARIN, JORGE (Secretario/a)
ANTELO MARTELO, MONICA (Vogal)
GOMEZ VAZQUEZ, BEGOÑA (Presidente/a)
GARCIA MARIN, JORGE (Secretario/a)
ANTELO MARTELO, MONICA (Vogal)
Programa de intervención para fomentar a igualdade e a prevención da violencia de xénero nos colexios.
Autoría
A.O.P.
Máster Universitario en Procesos de Formación
A.O.P.
Máster Universitario en Procesos de Formación
Data da defensa
14.02.2025 12:00
14.02.2025 12:00
Resumo
Este traballo de fin de máster céntrase na prevención de condutas machistas e sexistas na aula. A investigación analiza o papel da educación na promoción da igualdade de xénero, destacando a importancia da formación do profesorado e a colaboración de toda a comunidade educativa. O través dun enfoque cualitativo, identificáronse as barreiras e facilitadores na implementación de estratexias preventivas. As conclusións subliñan a necesidade de adaptar as intervencións aos contextos específicos de cada centro educativo e fomentar unha contorna de aprendizaxe inclusiva e respectuosa. O traballo propón recomendacións prácticas para integrar a perspectiva de xénero no currículo escolar e promover a corresponsabilidade na loita contra o sexismo.
Este traballo de fin de máster céntrase na prevención de condutas machistas e sexistas na aula. A investigación analiza o papel da educación na promoción da igualdade de xénero, destacando a importancia da formación do profesorado e a colaboración de toda a comunidade educativa. O través dun enfoque cualitativo, identificáronse as barreiras e facilitadores na implementación de estratexias preventivas. As conclusións subliñan a necesidade de adaptar as intervencións aos contextos específicos de cada centro educativo e fomentar unha contorna de aprendizaxe inclusiva e respectuosa. O traballo propón recomendacións prácticas para integrar a perspectiva de xénero no currículo escolar e promover a corresponsabilidade na loita contra o sexismo.
Dirección
VALCARCE FERNANDEZ, MARGARITA (Titoría)
VALCARCE FERNANDEZ, MARGARITA (Titoría)
Tribunal
FUENTES ABELEDO, EDUARDO JOSE (Presidente/a)
FRANCO LOPEZ, JOSE PABLO (Secretario/a)
LOPEZ GOMEZ, SILVIA (Vogal)
FUENTES ABELEDO, EDUARDO JOSE (Presidente/a)
FRANCO LOPEZ, JOSE PABLO (Secretario/a)
LOPEZ GOMEZ, SILVIA (Vogal)